MGP 2023

Svar
VillaForever

Re: MGP 2023

Legg inn av VillaForever »

Vahlley skrev: søn jan 29, 2023 7:01 pm
VillaForever skrev: lør jan 28, 2023 9:00 pm Ønsker meg at Kristi Sparbo og Odd Børre gjør comeback neste år. Helst duett.
Dessverre døde Odd Børre i løpet av lørdagskvelden, 83 år gammel.
Greit nok at mobilen min fucker opp navnet til Kirsti SPARBOE.

At Odd Børre Sørensen dør samtidig med at jeg nevner han på en lørdagskveld: Den så jeg ikke komme. Uff.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

ms_8 skrev: man jan 30, 2023 10:54 am https://www.nrk.no/kultur/slik-blir-rek ... 1.16276743

Startsrekkefølgjen er klar og interessant nok har Ulrikke kun fått startnummer 4

Jone åpner og Alessandra avslutter.

Heile rekkefølgjen
1. Jone
2. Eline
3. Skrellex
4. Ulrikke
5. Umami
6. Atle
7. Swing
8. Elsie
9. Alessandra

Synest Alessandra kjem veldig godt ut. Dårleg startnummer for Ulrikke og Jone
Jeg tror dette står mellom Ulrikke og Alessandra. Atle, Eline og muligens Elsie Bay som outsidere. Alle andre er sjanseløse. Den internasjonale jury vil antagelig peke på Atle eller Eline tenker jeg. Atle sin låt minner veldig om John Lundvik sin «Too late for love» som fikk topp poeng av juryen det året den deltok i Eurovision.

Alessandra sin låt har klart den vanskelige overgangen fra MGP til strømme listene. Men det betyr jo ikke at unge mennesker med Spotify sitter og ser MGP på lørdag. Ei heller at Jone vinner ( fordi hans låt er i toppen på Spotify). Sympati stemmer fra over 50 publikum vil havne hos Ulrikke.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

VillaForever skrev: man jan 30, 2023 3:04 pm
ms_8 skrev: man jan 30, 2023 10:54 am https://www.nrk.no/kultur/slik-blir-rek ... 1.16276743

Startsrekkefølgjen er klar og interessant nok har Ulrikke kun fått startnummer 4

Jone åpner og Alessandra avslutter.

Heile rekkefølgjen
1. Jone
2. Eline
3. Skrellex
4. Ulrikke
5. Umami
6. Atle
7. Swing
8. Elsie
9. Alessandra

Synest Alessandra kjem veldig godt ut. Dårleg startnummer for Ulrikke og Jone
Jeg tror dette står mellom Ulrikke og Alessandra. Atle, Eline og muligens Elsie Bay som outsidere. Alle andre er sjanseløse. Den internasjonale jury vil antagelig peke på Atle eller Eline tenker jeg. Atle sin låt minner veldig om John Lundvik sin «Too late for love» som fikk topp poeng av juryen det året den deltok i Eurovision.

Alessandra sin låt har klart den vanskelige overgangen fra MGP til strømme listene. Men det betyr jo ikke at unge mennesker med Spotify sitter og ser MGP på lørdag. Ei heller at Jone vinner ( fordi hans låt er i toppen på Spotify). Sympati stemmer fra over 50 publikum vil havne hos Ulrikke.
Juryen vil ha mykje å sei. Halvparten av stemmene kjem dei og blir det lignande som i Sverige. Så er fort 2/3 av låtene ute av kampen etter det. Spesielt Jone og Swing trur eg faller ut etter juryen. Alessandra kan fort også tape viktige poeng til Ulrikke, Elsie og Atle. Tipper Ulrikke vinner pga juryen, men at Jone og Alessandra tar topp 3 hos folket. Trur derimot ikkje juryen og folket kjem til å være enige om topp 3.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Er det åpenhet om hvor mange land som skal stemme og hvilke land det er? Er det ESC fans fra disse landene eller musikkjournalister, tidligere deltakere?

Syns slik jury kan bli litt hva som helst. Og jeg vet ikke om jeg liker det heller, for om det norske folket med klar margin stemmer frem et bidrag og så vinner den ikke pga utlendinger? Det er jo vårt bidrag, og ikke hva 5 random personer i Spania eller Polen mener.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

ms_8 skrev: man jan 30, 2023 3:08 pm
VillaForever skrev: man jan 30, 2023 3:04 pm
ms_8 skrev: man jan 30, 2023 10:54 am https://www.nrk.no/kultur/slik-blir-rek ... 1.16276743

Startsrekkefølgjen er klar og interessant nok har Ulrikke kun fått startnummer 4

Jone åpner og Alessandra avslutter.

Heile rekkefølgjen
1. Jone
2. Eline
3. Skrellex
4. Ulrikke
5. Umami
6. Atle
7. Swing
8. Elsie
9. Alessandra

Synest Alessandra kjem veldig godt ut. Dårleg startnummer for Ulrikke og Jone
Jeg tror dette står mellom Ulrikke og Alessandra. Atle, Eline og muligens Elsie Bay som outsidere. Alle andre er sjanseløse. Den internasjonale jury vil antagelig peke på Atle eller Eline tenker jeg. Atle sin låt minner veldig om John Lundvik sin «Too late for love» som fikk topp poeng av juryen det året den deltok i Eurovision.

Alessandra sin låt har klart den vanskelige overgangen fra MGP til strømme listene. Men det betyr jo ikke at unge mennesker med Spotify sitter og ser MGP på lørdag. Ei heller at Jone vinner ( fordi hans låt er i toppen på Spotify). Sympati stemmer fra over 50 publikum vil havne hos Ulrikke.
Juryen vil ha mykje å sei. Halvparten av stemmene kjem dei og blir det lignande som i Sverige. Så er fort 2/3 av låtene ute av kampen etter det. Spesielt Jone og Swing trur eg faller ut etter juryen. Alessandra kan fort også tape viktige poeng til Ulrikke, Elsie og Atle. Tipper Ulrikke vinner pga juryen, men at Jone og Alessandra tar topp 3 hos folket. Trur derimot ikkje juryen og folket kjem til å være enige om topp 3.
Enig i mye. Antagelig vil Ulrikke få en god balanse av poeng - både fra jury og folket - og dermed også gå av med seieren. Jeg er veldig usikker på hvordan låten vil gjøre det i Eurovision, og synes den er en smule overprodusert, litt banal og «old school». Men samtidig, ikke det verste jeg har hørt av sorten heller. Ulrike har bygd seg opp en stort navn i Eurovision kretser, selv uten å aldri ha reelt stått på den scenen. Gir henne en fair sjanse til topp 7- 10 om låten stikker ut ( dvs få andre av de her svulstige balladene).

Evv

Legg inn av Evv »

Skjønner ikke folk som sier at Ulrikke skal vinne. Den forrige sangen hun vant med var jo på et HELT annet nivå enn denne. Trist hvis sympatistemmer skal avgjøre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ehall skrev: søn jan 29, 2023 1:05 pm
Malacay skrev: søn jan 29, 2023 1:48 am Etter at finalistene er klare har ikke akkurat oddsen sunket til bunns:

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Ukraina vant på sympatistemmer i fjor, de kan ikke vinne to år på rad. Det blir for dumt og mange kommer til å ramle av MGP sirkuset om det skal bli en politisk musikkonkurranse.
Når har det ikke vært en politisk musikkonkurranse?

Må være før internettets tid i såfall.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Evv skrev: man jan 30, 2023 3:32 pm Skjønner ikke folk som sier at Ulrikke skal vinne. Den forrige sangen hun vant med var jo på et HELT annet nivå enn denne. Trist hvis sympatistemmer skal avgjøre.
Helt enig.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

ehall skrev: søn jan 29, 2023 1:05 pm
Malacay skrev: søn jan 29, 2023 1:48 am Etter at finalistene er klare har ikke akkurat oddsen sunket til bunns:

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Ukraina vant på sympatistemmer i fjor, de kan ikke vinne to år på rad. Det blir for dumt og mange kommer til å ramle av MGP sirkuset om det skal bli en politisk musikkonkurranse.
Ser at Ukraina akkurat nå har gått ned fra 16 til 14% vinnersannsynlighet, og Finland har kommet seg opp på 3.plass foran Italia- men bak Sverige som ligger på klar 2.plass.

Håper det fortsetter å gå nedover med Ukraina (i denne sammenhengen vel å merke!)- med det ørlille forbeholdet om at jeg synes Ukraina faktisk har årets beste låt.

Men pleier for det meste å ha Ukraina i motsatt ende av "min liste"- så i år intet unntak (?)

SirJames

Legg inn av SirJames »

JODDEMM skrev: man jan 30, 2023 4:02 pm
ehall skrev: søn jan 29, 2023 1:05 pm
Malacay skrev: søn jan 29, 2023 1:48 am Etter at finalistene er klare har ikke akkurat oddsen sunket til bunns:

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Ukraina vant på sympatistemmer i fjor, de kan ikke vinne to år på rad. Det blir for dumt og mange kommer til å ramle av MGP sirkuset om det skal bli en politisk musikkonkurranse.
Ser at Ukraina akkurat nå har gått ned fra 16 til 14% vinnersannsynlighet, og Finland har kommet seg opp på 3.plass foran Italia- men bak Sverige som ligger på klar 2.plass.

Håper det fortsetter å gå nedover med Ukraina (i denne sammenhengen vel å merke!)- med det ørlille forbeholdet om at jeg synes Ukraina faktisk har årets beste låt.

Men pleier for det meste å ha Ukraina i motsatt ende av "min liste"- så i år intet unntak (?)
Du kan jo høre på Ukrainas bidrag og avgjøre selv.

Når det gjelder vinnersannsynlighet blant land som ennå ikke har en vinner klar, blir jo det helt uinteressante lister.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

PapaSmurf skrev: man jan 30, 2023 3:43 pm
ehall skrev: søn jan 29, 2023 1:05 pm
Malacay skrev: søn jan 29, 2023 1:48 am Etter at finalistene er klare har ikke akkurat oddsen sunket til bunns:

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Ukraina vant på sympatistemmer i fjor, de kan ikke vinne to år på rad. Det blir for dumt og mange kommer til å ramle av MGP sirkuset om det skal bli en politisk musikkonkurranse.
Når har det ikke vært en politisk musikkonkurranse?

Må være før internettets tid i såfall.
Sant nok, er blant annet flere transer som har vunnet. Men det er enkelt år, ikke to år etter hverandre med samme sympati opplegg. Men vi må bare håpe Europa, og omverden, tar til vettet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ehall skrev: man jan 30, 2023 6:47 pm
PapaSmurf skrev: man jan 30, 2023 3:43 pm
ehall skrev: søn jan 29, 2023 1:05 pm

Ukraina vant på sympatistemmer i fjor, de kan ikke vinne to år på rad. Det blir for dumt og mange kommer til å ramle av MGP sirkuset om det skal bli en politisk musikkonkurranse.
Når har det ikke vært en politisk musikkonkurranse?

Må være før internettets tid i såfall.
Sant nok, er blant annet flere transer som har vunnet. Men det er enkelt år, ikke to år etter hverandre med samme sympati opplegg. Men vi må bare håpe Europa, og omverden, tar til vettet.
Jeg husker 1998. Diva International vant for Israel. Jeg var forbanna. En mann kledd som en dame. Uhørt. Ekkelt.

Så hopper vi 16 år frem i tid. 2014. Conchita Wurst vinner for Østerrike. Dame med skjegg. Litt rart var det jo, men det var ikke ekkelt eller provoserende mer.

Nytt hopp frem til 2023. Skrellex opptrer for Norge. Å ja, det er en dragartist tenkte jeg. Så lyttet jeg til sangen.

Og jeg tror ikke jeg er alene om å ha gått gjennom samme utvikling.

Vi kan ikke sitte i 2023 å ergre oss over transseksuelle mer. Det er bakstreversk og gammeldags. Det er som når min salige bestefar kalte afrikanere for sotrør. Det var sikkert innafor i sin tid, nå er det ugreit.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

PapaSmurf skrev: man jan 30, 2023 7:32 pm Vi kan ikke sitte i 2023 å ergre oss over transseksuelle mer. Det er bakstreversk og gammeldags. Det er som når min salige bestefar kalte afrikanere for sotrør. Det var sikkert innafor i sin tid, nå er det ugreit.
Poenget, eller problemet, er at de vinner på grunn av at de er transer. Så det er ikke bakstreversk eller gammeldags å si imot, men heller woke å hylle dette. Om de vinner på grunn av musikken er det samme hva de føler seg som. Hvilke negative kallenavn man brukte eller bruker tror jeg vi kan snakke om en annen gang,

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ehall skrev: man jan 30, 2023 7:51 pm
PapaSmurf skrev: man jan 30, 2023 7:32 pm Vi kan ikke sitte i 2023 å ergre oss over transseksuelle mer. Det er bakstreversk og gammeldags. Det er som når min salige bestefar kalte afrikanere for sotrør. Det var sikkert innafor i sin tid, nå er det ugreit.
Poenget, eller problemet, er at de vinner på grunn av at de er transer. Så det er ikke bakstreversk eller gammeldags å si imot, men heller woke å hylle dette. Om de vinner på grunn av musikken er det samme hva de føler seg som. Hvilke negative kallenavn man brukte eller bruker tror jeg vi kan snakke om en annen gang,
Jeg tror den tiden er over. Klart ESC har jo blitt adoptert som årets TV-fest av de skeive, men jeg tror det er musikken som er avgjørende og ikke kjole + vulgær sminke + penis.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Det er ingen tvil om at Conchita i 2014, og nå Skrullex, profiterer på helt andre ting enn musikk. De som er uenig i dette føler at de må være politisk korrekte til enhver tid, eller er veldig opptatt av LGBT.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Rangering av finalen:

01 Elsa Søllesvik
02 Eline Thorp
03 Swing’ It

Resten er uinteressant

Fazam

Legg inn av Fazam »

Det vil være 10 internasjonale juryer med 5 personer i hver på lørdag. Disse stemmer over generalprøven.

Alle folkestemmene kommer samlet. Ingen landsfordeling.

Autotune forsvares av Karlsen med at folk ikke har peiling på hva dette dreier seg om. En såkalt teknisk løsning.

Resultatene fra delfinalene blir ikke publisert.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Greit at folkestemningen kommer samlet, vi behøver ikke vite at vi er like nasjonalistiske (lokale) som europeere når de skal stemme :)

Men hvilke fordeling er det mellom juryene og folkestemningen? Halvparten hver?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

PapaSmurf skrev: man jan 30, 2023 7:32 pm
ehall skrev: man jan 30, 2023 6:47 pm
PapaSmurf skrev: man jan 30, 2023 3:43 pm

Når har det ikke vært en politisk musikkonkurranse?

Må være før internettets tid i såfall.
Sant nok, er blant annet flere transer som har vunnet. Men det er enkelt år, ikke to år etter hverandre med samme sympati opplegg. Men vi må bare håpe Europa, og omverden, tar til vettet.
Jeg husker 1998. Diva International vant for Israel. Jeg var forbanna. En mann kledd som en dame. Uhørt. Ekkelt.

Så hopper vi 16 år frem i tid. 2014. Conchita Wurst vinner for Østerrike. Dame med skjegg. Litt rart var det jo, men det var ikke ekkelt eller provoserende mer.

Nytt hopp frem til 2023. Skrellex opptrer for Norge. Å ja, det er en dragartist tenkte jeg. Så lyttet jeg til sangen.

Og jeg tror ikke jeg er alene om å ha gått gjennom samme utvikling.

Vi kan ikke sitte i 2023 å ergre oss over transseksuelle mer. Det er bakstreversk og gammeldags. Det er som når min salige bestefar kalte afrikanere for sotrør. Det var sikkert innafor i sin tid, nå er det ugreit.
Men altså, på 80 tallet var jo dragshow familieunderholdning og Great Garlic Girls deltok vel i MGP.
Problemet med Skrelex er at låta varv alldeles grusom å høre på, verst av samtlige 21 bidrag.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

netrebske skrev: tir jan 31, 2023 10:50 pm

Men altså, på 80 tallet var jo dragshow familieunderholdning og Great Garlic Girls deltok vel i MGP.
Problemet med Skrelex er at låta varv alldeles grusom å høre på, verst av samtlige 21 bidrag.
Norge var vel første land som stilte med drag på ESC-scenen, Ketil Stokkan- Romeo i 86.

Fazam

Legg inn av Fazam »

netrebske skrev: tir jan 31, 2023 10:50 pm Men altså, på 80 tallet var jo dragshow familieunderholdning og Great Garlic Girls deltok vel i MGP.
Problemet med Skrelex er at låta varv alldeles grusom å høre på, verst av samtlige 21 bidrag.
Det er selvfølgelig de samme som stemmer på Skrullex, som stemte på Conchita når han vant den internasjonale finalen i 2014. PK og LGBT-stemmer. Spiller ingen rolle hva som fremføres.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Sulfat skrev: tir jan 31, 2023 10:57 pm Norge var vel første land som stilte med drag på ESC-scenen, Ketil Stokkan- Romeo i 86.
Forskjellen er at de sang ikke i 1986; og de mimet vel for det meste på dragshowene til Great Garlic Girls.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ehall skrev: tir jan 31, 2023 9:40 pm Men hvilke fordeling er det mellom juryene og folkestemningen? Halvparten hver?
Når han (Karlsen) strever mest mulig for at MGP skal være likt den internasjonale konkurransen; vil jeg tro det er 50/50. Så kan man lure på hvorfor han da har tillatt Autotune; da det ikke er mulig internasjonalt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: tir jan 31, 2023 9:17 pm Det vil være 10 internasjonale juryer med 5 personer i hver på lørdag. Disse stemmer over generalprøven.

Alle folkestemmene kommer samlet. Ingen landsfordeling.

Autotune forsvares av Karlsen med at folk ikke har peiling på hva dette dreier seg om. En såkalt teknisk løsning.

Resultatene fra delfinalene blir ikke publisert.
1 skandale at resultatet frå delfinalen ikkje blir offentliggjort. Man burde I det minste gitt beskjed kven som vart nr 4 til 7 og kor mange prosent kvar enkelt fekk

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

ms_8 skrev: tir jan 31, 2023 11:10 pm
Fazam skrev: tir jan 31, 2023 9:17 pm Det vil være 10 internasjonale juryer med 5 personer i hver på lørdag. Disse stemmer over generalprøven.

Alle folkestemmene kommer samlet. Ingen landsfordeling.

Autotune forsvares av Karlsen med at folk ikke har peiling på hva dette dreier seg om. En såkalt teknisk løsning.

Resultatene fra delfinalene blir ikke publisert.
1 skandale at resultatet frå delfinalen ikkje blir offentliggjort. Man burde I det minste gitt beskjed kven som vart nr 4 til 7 og kor mange prosent kvar enkelt fekk
Er det ikke slik det har vært i mange år? Og spiller det egentlig noen rolle plasseringeme til de utslåtte?

Fazam

Legg inn av Fazam »

netrebske skrev: tir jan 31, 2023 11:50 pm Er det ikke slik det har vært i mange år? Og spiller det egentlig noen rolle plasseringeme til de utslåtte?
En full resultatliste har ikke blitt publisert siden 2004; da det kun var finale. Helt til i år; da det ikke vil være noen gullfinale. Så da regner jeg med at poengene til alle 9 i årets finale vil være tilgjengelig.

I Sverige har de alltid publisert alt av stemmer i sine delfinaler og finaler; så jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig. Det spiller helt klart en rolle; når NRK velger å skjule slike ting.

Fazam

Legg inn av Fazam »

NRKs anmeldelser 2022 (Espen Borge):

Subwoolfer:
Jeg syns dette er den verste låta i finalen. Helt soleklart. Det er rom for humor i MGP, men det må være en VISS komisk verdi i humoren.

NorthKid:
Jeg syns det faktum at denne låta er en av de beste i finalen sier litt om nivået.

Elsa Søllesvik:
Dette er nok den låta jeg har mest håp for i finalen. Syns melodien er ganske kul, den er litt hooky og lett å huske.

Sofie Fjellvang:
Jeg syns denne låta er blant de sterkeste i finalen, men om det er nok til å tippe grusomme Subwoolfer av pinnen...

Christian Ingebrigtsen:
Jeg anerkjenner at han har en bra stemme som kan bære selv denne utrolig seige balladen over streken.

Anna-Lisa Kumoji:
Liker virkelig ikke det der kunstige balkansløret som ligger over her.

Maria Mohn:
Skal man nedverdige stolte folkemusikalske tradisjoner på denne måten må det straffes av publikum. Den funker sikkert i en Freia-reklame.

Oda Gondrosen:
Det verste med denne låta er staffasjen. Gimmicken. Grusomt.

Farida Benounis:
Hun er veldig flink til å utforske stemmen sin og gjøre uventede vendinger, så det er jo litt synd at låta er såpass tradisjonell.

Frode Vassel:
Låta er det eneste rene rockebidraget, men den høres ut som reklame for noen jeans på 80-tallet.

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldel ... 1.15857441


Nå var han langt mer positiv i sine anmeldelser i år; men jeg finner det likevel merkelig at det skal være en sak/tema for NRK. I følge Stig Karlsen skal de se nærmere på om Borge skal erstattes (av en mer positiv anmelder).

Musikkanmeldere er i sin fulle rett til å være kritiske over hva som serveres i MGP. Deres oppgave er definitivt ikke å være der for å bli hyllet av kjernefansen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Per Sundnes (2022):

– Jeg synes rett og slett at konkurransen er blodfattig, profilløs og tam. For alle bør det være opplagt at man ikke har klart å bygge nok engasjement rundt MGP. For meg som står utenfor og ser inn, virker det som MGP-redaksjonen har hatt en bevisst strategi på å ta med mindre profilerte deltakere. Tilnærmingen skaper en stor utfordring og et langt større behov på å kunne bygge profiler på egenhånd. Den oppgaven synes jeg ikke Melodi Grand Prix har løst. Da blir konsekvensene at TV-seerne velger andre konsepter og interessen faller.

Jeg mener problemet ligger i at MGP-produktet ikke lenger er i stand til å engasjere. Om Melodi Grand Prix-redaksjonen har kjørt seg fast i det samme sporet, så vil kanskje ekstern hjelp være løsningen. Jeg tror man ville hatt godt av å få inn noe nytt blod.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

netrebske skrev: tir jan 31, 2023 11:50 pm
ms_8 skrev: tir jan 31, 2023 11:10 pm
Fazam skrev: tir jan 31, 2023 9:17 pm Det vil være 10 internasjonale juryer med 5 personer i hver på lørdag. Disse stemmer over generalprøven.

Alle folkestemmene kommer samlet. Ingen landsfordeling.

Autotune forsvares av Karlsen med at folk ikke har peiling på hva dette dreier seg om. En såkalt teknisk løsning.

Resultatene fra delfinalene blir ikke publisert.
1 skandale at resultatet frå delfinalen ikkje blir offentliggjort. Man burde I det minste gitt beskjed kven som vart nr 4 til 7 og kor mange prosent kvar enkelt fekk
Er det ikke slik det har vært i mange år? Og spiller det egentlig noen rolle plasseringeme til de utslåtte?
Åpenhet bør være viktig i slike konkurranse og både Eurovision, Sverige og ein heil andre mengde andre land avslører resultatene etter kvart. NRK er eit få tvkanaler som ikkje gjer det.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

ms_8 skrev: ons feb 01, 2023 7:53 am
netrebske skrev: tir jan 31, 2023 11:50 pm
ms_8 skrev: tir jan 31, 2023 11:10 pm

1 skandale at resultatet frå delfinalen ikkje blir offentliggjort. Man burde I det minste gitt beskjed kven som vart nr 4 til 7 og kor mange prosent kvar enkelt fekk
Er det ikke slik det har vært i mange år? Og spiller det egentlig noen rolle plasseringeme til de utslåtte?
Åpenhet bør være viktig i slike konkurranse og både Eurovision, Sverige og ein heil andre mengde andre land avslører resultatene etter kvart. NRK er eit få tvkanaler som ikkje gjer det.
Jeg skulle gjerne sett dem gjorde det, men når de ikke hat gjort det siden 2004, som Fazam skriver, så synes jeg din skandalekarateristikk noe overdrevet.
Antar det er artistene selv som ikke ønsker at det skal bli publisert. Å ende på sisteplass kan sikkert oppleves mer negativ opplevelse av det hele enn delt fjerdeplass, og kan sikkert føre til hetsing i sosiale media?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»