MGP 2023

Svar
Fazam

Re: MGP 2023

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: tir feb 07, 2023 6:48 am Skrellex var vel nr 4 hos folket i år. Var juryen som dømte den ned
Delt 4.plass vel og merke. Juryen burde ikke gitt den poeng overhodet. Og det har med musikalske å gjøre, ikke at en mann har kledd seg ut for å virke spennende.

Likevel ville ikke homo-sangen i 2020 vært blant de 4 med folkestemmer.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: tir feb 07, 2023 8:33 am
ms_8 skrev: tir feb 07, 2023 6:48 am Skrellex var vel nr 4 hos folket i år. Var juryen som dømte den ned
Delt 4.plass vel og merke. Juryen burde ikke gitt den poeng overhodet. Og det har med musikalske å gjøre, ikke at en mann har kledd seg ut for å virke spennende.

Likevel ville ikke homo-sangen i 2020 vært blant de 4 med folkestemmer.
Eg trur heller ikkje den ville vært topp 4, men vi veit aldri i Norge. Mange som kan ha stemt på den for å være PK/ liker låta. Eg var ikkje fan av den for å sei det slik

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Skraevadottir skrev: man feb 06, 2023 11:42 am
PapaSmurf skrev: man feb 06, 2023 9:40 am
Skraevadottir skrev: man feb 06, 2023 9:32 am Det jeg syns skiller "Queen of Kings" fra disse er at den i større grad inneholder en blanding av stiler, med litt østlig etnopreg på den ene sida og det som er mye mer nordisk i stilen på den andre. Jeg syns til og med at verset minner en del om Nightwish, og det har jeg lest andre steder også. Legg på den italienske operaintroen, så har man ganske bra med sjangerblanding her. Legg i tillegg til dette igjen på et ganske tungt refreng med masse attitude, og man får en låt som en god del mennesker bør kunne la seg fenge av.
Jeg liker sangen sjøl. Den klistrer seg på hjernen

Men i går gikk jeg og nynnet på refrenget til Skrellex sin :lol: Og det var ikke noe vakket når jeg gikk i falsett på Tonight.
Hehe!
Skrellex hadde den fineste låten, ingen tvil om det. Men det slo aldri an, folk synes det ble for vulgært.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

seriemester2013 skrev: man jan 23, 2023 3:05 pm Hørte igjennom de korte delene som var lagt ut på NRK for delfinale 3, enig i at disse virker bedre enn de som har vært i de to første. Jeg likte best Akuvi: «Triumph», om resten av låten står i stil til det minuttet jeg hørte, håper jeg dette blir Norges bidrag i år
Mange som uttrykte dette med at den tredje var sterkest, men i finalen så fikk låtene fra 3.semifinale bare så vidt over 20% av folkestemmene, mens den første fikk opp mot 50% av stemmene i finalen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

For meg blir det litt som å si at Beethoven og Mozart er likt fordi begge er klassisk og begge har fioliner.

Vinneren er i alle fall ikke den skarpeste kniven i skuffen.....

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/P4n ... -kritikken

ms_8

Legg inn av ms_8 »

netrebske skrev: tir feb 07, 2023 3:22 pm
seriemester2013 skrev: man jan 23, 2023 3:05 pm Hørte igjennom de korte delene som var lagt ut på NRK for delfinale 3, enig i at disse virker bedre enn de som har vært i de to første. Jeg likte best Akuvi: «Triumph», om resten av låten står i stil til det minuttet jeg hørte, håper jeg dette blir Norges bidrag i år
Mange som uttrykte dette med at den tredje var sterkest, men i finalen så fikk låtene fra 3.semifinale bare så vidt over 20% av folkestemmene, mens den første fikk opp mot 50% av stemmene i finalen.
Hadde vært spennande å sitt detalj stemmer frå semifinalen. Eksempel om topp i semifinale 1 fekk fleire stemmer ein vinnarene frå semi 2 og 3. Eller om det var langt jevnere om finaleplassene i semi 2 og 3 ein i 1?

Dessverre vil vi aldri få vete det

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

ms_8 skrev: tor feb 09, 2023 10:28 am
netrebske skrev: tir feb 07, 2023 3:22 pm
seriemester2013 skrev: man jan 23, 2023 3:05 pm Hørte igjennom de korte delene som var lagt ut på NRK for delfinale 3, enig i at disse virker bedre enn de som har vært i de to første. Jeg likte best Akuvi: «Triumph», om resten av låten står i stil til det minuttet jeg hørte, håper jeg dette blir Norges bidrag i år
Mange som uttrykte dette med at den tredje var sterkest, men i finalen så fikk låtene fra 3.semifinale bare så vidt over 20% av folkestemmene, mens den første fikk opp mot 50% av stemmene i finalen.
Hadde vært spennande å sitt detalj stemmer frå semifinalen. Eksempel om topp i semifinale 1 fekk fleire stemmer ein vinnarene frå semi 2 og 3. Eller om det var langt jevnere om finaleplassene i semi 2 og 3 ein i 1?

Dessverre vil vi aldri få vete det
Ja og om enkelte låter vokste mellom semi og finale, noe jeg tror vinnerlåten gjorde, så ser ikke bort fra at Ulrikke vant semifinale 1. Skrellex flest folkestemmer fra den tredje, men tror kanskje ikke den nødvendigvis vant den.Tipper Atle og Eline tapte flere stemmer til de andre, enn Skrellex som nok hadde sin fanskare inn i finalen.
Skjønner ikke vitsen med dette meningsløse hemmeligholdet. Er det artistene som ble utslått som er redde for negativitet rundt deltakelsen om det viser seg at dem ender sist med få stemmer?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

netrebske skrev: tor feb 09, 2023 12:37 pm
ms_8 skrev: tor feb 09, 2023 10:28 am
netrebske skrev: tir feb 07, 2023 3:22 pm

Mange som uttrykte dette med at den tredje var sterkest, men i finalen så fikk låtene fra 3.semifinale bare så vidt over 20% av folkestemmene, mens den første fikk opp mot 50% av stemmene i finalen.
Hadde vært spennande å sitt detalj stemmer frå semifinalen. Eksempel om topp i semifinale 1 fekk fleire stemmer ein vinnarene frå semi 2 og 3. Eller om det var langt jevnere om finaleplassene i semi 2 og 3 ein i 1?

Dessverre vil vi aldri få vete det
Ja og om enkelte låter vokste mellom semi og finale, noe jeg tror vinnerlåten gjorde, så ser ikke bort fra at Ulrikke vant semifinale 1. Skrellex flest folkestemmer fra den tredje, men tror kanskje ikke den nødvendigvis vant den.Tipper Atle og Eline tapte flere stemmer til de andre, enn Skrellex som nok hadde sin fanskare inn i finalen.
Skjønner ikke vitsen med dette meningsløse hemmeligholdet. Er det artistene som ble utslått som er redde for negativitet rundt deltakelsen om det viser seg at dem ender sist med få stemmer?
Amen til din kommentar. Eg skjønner heller ikkje grunnen og må være ærleg på at eg er skuffet over at NRK ikkjw vil vise resultatet. Det gjer dei i dei fleiste andre land

Fazam

Legg inn av Fazam »

Nå er ikke dette noen nyhet; årets vinner topper VG-lista.
Tidligere hitlister er ikke helt sammenlignbare, men det er i alle fall ikke så mange andre vinnere som har klart det samme.

1969: Kirsti Sparboe
1978: Jahn Teigen
1980: Sverre Kjelsberg & Mattis Hætta
1985: Bobbysocks
1995: Secret Garden (Album)
2005: WigWam
2008: Maria Haukaas
2009: Alexander Rybak
2011: Stella Mwangi
2019: KEiiNO
2021: TIX

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Hyggeleg at Jone er også nr 6. Ulrikke helt nede på 35 plass. Tyder nok på at vi gjor eit rett val

Fazam

Legg inn av Fazam »

Malacay skrev: man feb 13, 2023 8:45 pm 3. plass på oddsen nå. Ikke så mye tvil om finaleplass altså. Danmark føyk inn på 24 plass etter at de valgte låt.
Flere favoritter som har floppet når det gjaldt. Men finaleplassen virker sikker.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Har man sett noen kommentar fra den svenske madammen som hadde en lignende trudelutt ?

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: tor des 01, 2022 1:02 pm
Fazam skrev: tor des 01, 2022 12:56 pm
ms_8 skrev: søn okt 30, 2022 12:22 pm I følgje VG er det mulig at Marcus og Martinius deltar i melodifestivalen. Ville vært smått flaut om dei stilte opp i melodifestivalen, men ikkje MGP.
Skulle likt å hørt forklaringen på hvorfor de ikke ønsker å stille for sitt eget land. Nå som de definitivt er bekreftet, vil jeg si at Stig Karlsen har fått et nytt forklaringsproblem. Hva er det som er galt med hans prosjekt?
Tipper dei tenker at Sverige er eit større land og at Melodifestivalen er hundre ganger større ein MGP. Karlsen bryr seg sikkert ikkje. Hans prosjekt er fantastisk uansett og C og D artister er tross alt godt nok.
Et knapt minutt av bidraget til tvillingene ble sluppet idag. Umulig å trekke noen fullstendig konklusjon; utenom at finaleplassen er sikret.

Som de andre delfinalene til nå, er det mye som høres likt ut. Skal jeg trekke ut noen av de 7; må det bli bidragene med svensk tekst.

Svenskene deler opp telefonstemmene etter alder; noe som pga streik skjedde i Norge i 1984 (jury). Det ødela for Silhouette den gangen (som fikk de eldste stemmene), men som antagelig vil være motsatt for Marcus & Martinus.

Seertall på nærmere 3 millioner er uansett imponerende.

https://www.svtplay.se/video/jA3NLVq/me ... a-bidragen

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: tor feb 16, 2023 8:34 am Umulig å trekke noen fullstendig konklusjon; utenom at finaleplassen er sikret.
Det ble som ventet; med et bidrag som opprinnelig var påtenkt Eric Saade....

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Malacay skrev: søn feb 19, 2023 12:26 pm M&M vant, men gjorde ikke noe utslag på oddsen, Norge ligger nå likt med Sverige.
Men de gikk forbi Loreen og til topps på Melodifestival-oddsen.

Skal Norge vinne melodifestivalen? 😁
https://eurovisionworld.com/odds/melodifestivalen

Fazam

Legg inn av Fazam »

Malacay skrev: man feb 20, 2023 8:39 pm Svenskene har skuffet til nå. Ja, M&M kommer til å være i toppen, men hvis ikke Loreen hoster opp noe stort går det med henne som med Ulrikke.
Siden Loreen floppet sist hun var med, vil det være veldig rart om hun ikke har noe som hun kan vinne MF med.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»