Kaggestad fikk ærespris.

Svar
MadBum

Kaggestad fikk ærespris.

Legg inn av MadBum »

Lykke til med å se denne videoen uten å bli rørt.

https://www.tv2.no/video/sport/sykling/ ... e/1803295/

Fælt å se Ridderen i en slik tilstand. En LEGENDE!!

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Den videoen var jo bare trist :(

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

MadBum skrev: fre okt 28, 2022 8:15 pm Lykke til med å se denne videoen uten å bli rørt.

https://www.tv2.no/video/sport/sykling/ ... e/1803295/

Fælt å se Ridderen i en slik tilstand. En LEGENDE!!
En rørende reportasje rett og slett:)

Men, som deg synes jeg det var fælt å se tilstanden til Kaggestad. Har visst om at han har hatt sine helseproblemer de siste par årene, men at det var så dårlig stilt visste jeg rett og slett ikke.
Sist redigert av hamplenedomplenedis den fre okt 28, 2022 8:27 pm, redigert 2 ganger totalt.

MadBum

Legg inn av MadBum »

LittleSteven skrev: fre okt 28, 2022 8:26 pm Utrolig sterk video, begynte å gråte... Takk for at du delte! :) Vanvittig trist å se en så fin fyr i en slik tilstand.
Ja fader. Skjønte det kom til å bli hardt å holde tårene tilbake når Paasche slet utenfor gamlehjemmet.

Fader altså, å se Kaggis så redusert og plaget ødela fredagen min. Rett og slett trist.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Visste ikke at det sto så ille til. Utrolig rørende klipp

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

Dette var både trist, rørende, stort og morsomt.
Den lille spøken Kaggis dro om micen gjorde at jeg lo og gråt omhverandre.
For et menneske.
En av de absolutt største og en stor del av min ungdomstid og oppover gjennom Tour de France. Årets høydepunkt hver år.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Huff, han har blitt veldig mye verre bare det siste året etter å ha vært på bedringens vei, trist å se..

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Mads har vel hinta litt om ståa på podden, så ikke helt uventet at det går nedover. Husker jo på tfd 2021 hvordan stemmen var blitt spak.

Paasche er god her som gjennomfører, han vet jo selv hvor mye han kommer til å slite i forkant, men gjør det selvsagt for sin makker. Paasche er det mest ekte menneske som er på norsk tv. Han har hjertet utenpå, alltid. Et varmt og godt menneske. Håper han og får en pris, heder og ære for din utrettelige innsats med å formidle sykkel.

Men til hovedpersonen, så er det fullt fortjent at ridderen får en slik utmerkelse. Og flott at han fikk den før tilstanden ytterlige forverres. Takk, Johan. Tøft å se for ei sippe som meg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Uff. Det var både godt og vondt å se. Pratet med ham for ca to år siden og da var det helt umulig å mistenke at det skulle gå så fort nedover. Han virket uforskammet frisk. Han var som en guttunge, med masse gode historier og glimt i øyet.

Vel fortjent utmerkelse.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Oi, denne var hard. Og fin.

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

Jeg innrømmer glatt at jeg har pratet mye dritt, både fortjent og ufortjent, om Kaggestad opp gjennom årene, men dette var ordentlig vanskelig å se på, og tårene satt løst. Paasche og Kaggestad har jo vært en institusjon på norsk TV i så lang tid nå. Flere av tidenes største øyeblikk i norsk idrettshistorie har jo skjedd mens denne duoen har gått bananas i kommentatorbua. Jeg visste jo at helsa hadde begynt å skrante siden han ikke lengre kunne kommentere for TV2, men det tok jeg som et selvfølge for en som tross alt nærmer seg 80. Jeg regner med at det tærer på for de fleste å reise Frankrike rundt i tre uker i strekk mens man prater i det vide og det brede i timesvis hver dag. At det hadde gått såpass raskt nedover hadde jeg derimot ingen anelse om. Jeg trodde han nøt den fortjente pensjonisttilværelsen, men tiden etter at han la mikrofonen på hylla ser heller ut til å ha vært ganske begredelig for både ham og kona. Det er åpenbart ikke lenge igjen, og det vet selvfølgelig Paasche godt også. Skjønner veldig godt at han ikke klarer å holde det sammen med tanke på hvor mye de har vært gjennom og hvor glade de er i hverandre.

Kaggestad er en legende og fortjener absolutt utmerkelsen. Man kan mene mye om ham, men det er rett og slett ikke til å komme utenom at sykkelsporten i Norge står i stor gjeld til både Kaggestad og Paasche. Det er ganske unikt å klare å levere et produkt som treffer så bredt i den norske folkesjela som Tour de France-sendingene har gjort. Carlsen og Rike, Lillelien og Scheie er kanskje mer legendariske kommentatorer, men jeg kan ikke forestille meg at noen av dem kunne løftet en nisjesport (i hvert fall i Norge) opp til å bli kanskje den mest populære idretten her til lands etter fotball. Det er en helt vanvittig prestasjon. Det er ikke nok å ha en utøver i verdenseliten som vi hadde med Hushovd når TV2 begynte satsingen for alvor. Golf og tennis er ikke i nærheten av å skape den samme interessen til tross for Hovland og Ruud. Man må ha en TV-produksjon som får norske rumper ned i sofaen også.

Hyll hyll, Ridder. Håper inderlig bedre dager kommer.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Visste han var innlagt, men trist å se. Holdt et glimrende foredrag for avdelingen min litt før pandemien, uten at han virket noe redusert da. Tross alt fyller han 80 neste år, da, selv om han frem til nå har virket en god del yngre enn han er.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Rørende å se innslaget fra sykehjemmet. Han så plutselig veldig gammel ut.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Uff, det var vondt og rørende samtidig. Godt han blir hedret mens han fortsatt er her, og gjerne hedersprisen på idrettsgallaen også.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Vel fortjent utmerkelse. Han klarte alene å gjøre meg interessert i TdF og sykkelsport.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Kaggestad var som mitt soundtrack til varme ettermiddager på sommeren i mange mange år. Var ikke klar over at han var så redusert som han er her, det var sjokkerende å se...

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

storpeder skrev: lør okt 29, 2022 3:24 pm Visste han var innlagt, men trist å se. Holdt et glimrende foredrag for avdelingen min litt før pandemien, uten at han virket noe redusert da. Tross alt fyller han 80 neste år, da, selv om han frem til nå har virket en god del yngre enn han er.
Ble enda mer trist nå: https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-har ... n/78034826
Har ikke Dagbladet+, men utifra overskriften var det bra han rakk å få prisen mens han enda er med oss, dette er teksten før + begynner: TV 2-profilen, Tour de France-kommentatoren, treneren og idrettsmannen mistet kona før jul - og kjemper for å holde seg i live.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

seriemester2013 skrev: tir des 20, 2022 9:31 am
Ble enda mer trist nå: https://www.dagbladet.no/kultur/jeg-har ... n/78034826
Har ikke Dagbladet+, men utifra overskriften var det bra han rakk å få prisen mens han enda er med oss, dette er teksten før + begynner: TV 2-profilen, Tour de France-kommentatoren, treneren og idrettsmannen mistet kona før jul - og kjemper for å holde seg i live.
Litt mer her:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport ... enge-igjen

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

<3 Kaggis


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»