Norge mot VM i New Zealand (2023)

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Norge mot VM i New Zealand (2023)

Legg inn av Jolla »

Fazam skrev: man nov 14, 2022 5:24 pm
Enda rarere med folk som ikke kan lese, men som likevel klarer å lire av seg svada.
Jeg forstod nå at denne var rettet mot meg.

Jeg beklager hvis det jeg skrev var støtende på noen måte. Min intensjon var på ingen måte å være stygg mot deg eller tråden. Jeg synes du gjør en flott jobb her inne.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Jolla skrev: man nov 14, 2022 5:47 pm Jeg forstod nå at denne var rettet mot meg.
En liten misforståelse. Jeg redigerte da innlegget til å inkludere årstider.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Jolla skrev: man nov 14, 2022 5:44 pm Rart var nok feil ord - selv om akkurat når det kommer til land som Brasil, Ecuador, Kongo og Indonesia så synes jeg ikke at det er noe særlig til årstider å snakke om (men det er jo hakket mer ukomfortabelt i São Paulo i januar enn i juli.)

Jeg burde kanskje brukt et ord som snodig eller sagt rart å tenke på. Jeg synes det er en kul liten finurlighet.
En kompis av meg var utsatt for snøstorm i Ecuador. Så ikke helt uten vinter der. Skal visstnok være en liten mulighet for å stå på ski både i Brasil og Sør Afrika. Qatar er det verre med.

Vurderer å ta med ski til New Zealand under VM. Evt. leie.

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.fotball.no/landslag/norge-a ... t-england/

Ingrid Syrstad Engen gleder seg til å møte England igjen.
Sannsynligvis vil Norge spille med 5 bak.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fazam skrev: tir nov 15, 2022 8:59 am https://www.fotball.no/landslag/norge-a ... t-england/

Ingrid Syrstad Engen gleder seg til å møte England igjen.
Sannsynligvis vil Norge spille med 5 bak.
Litt bedre resultat enn i VM, og greit å få prøvd seg med 10 spillere.

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: tir nov 15, 2022 9:52 pm Litt bedre resultat enn i VM, og greit å få prøvd seg med 10 spillere.
Litt? 8-)
Maanum fortsetter sin gode form; etter å ha kommet inn som innbytter og utlignet for Norge etter en keepertabbe. Kampen ender 1-1.

Traaen kom med et av sine sedvanlige merkelige utbrudd. Etter utvisningen skulle England liksom plutselig øke med tre mål på et drøyt kvarter. Til tross for en mindre, var det ikke tegn på en slik utvikling. Uforståelig at hans tidligere partner Karl Petter Løken virkelig savnet å kommentere kamper sammen med han.

En annen ting er at Traaen ikke hadde fått med seg at det er Nations League som vil fungere som OL-kvalifisering, og ikke VM-sluttspillet (som tidligere). På tide å finne en annen kommentator.

Hege Riise er på vei til å bygge opp et bedre lag.

https://www.nrk.no/sport/norge-reddet-u ... 1.16181368

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Sara Eggesvik ble forøvrig vist ut(to gule) i Filippinenes kamp mot Chile. Chile vant 1-0. Eggesvik fikk også gult kort da lagene møttes noen dager før. New Zealand med uavgjort og tap hjemme mot Sør Korea er ikke imponerende. Ser ikke ut som Sveits har spilt kamp.

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: ons nov 16, 2022 6:31 pm New Zealand med uavgjort og tap hjemme mot Sør Korea er ikke imponerende. Ser ikke ut som Sveits har spilt kamp.
Frankrike spilte vel også kun en kamp. Sør Korea er da ranket høyere enn NZ. Norge hadde problemer med SK i forrige VM (selv om de vant).

Fazam

Legg inn av Fazam »

I følge Traaen skulle Norge spille en 4-nasjoners turnering i Frankrike i februar. Hvilke nasjoner skal vi i så fall møte der?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:35 am I følge Traaen skulle Norge spille en 4-nasjoners turnering i Frankrike i februar. Hvilke nasjoner skal vi i så fall møte der?
Frankrike, Nederland og Brasil har vært med både i 2020 og i 2022. I 2020 så var Canada med, mens i 2022 så var Finland invitert.

Det skal nevnes at i 2021 så var Norge, Island og Sveits de tre landene som Frankrike inviterte, men da ble det ingen turnering grunnet COVID.

Så annet enn Frankrike så vet jeg ikke, men disse seks landene er nok hete kandidater. Kanskje det blir Frankrike, Nederland, Norge og Sveits?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Jolla skrev: fre nov 18, 2022 4:49 pm
Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:35 am I følge Traaen skulle Norge spille en 4-nasjoners turnering i Frankrike i februar. Hvilke nasjoner skal vi i så fall møte der?
Frankrike, Nederland og Brasil har vært med både i 2020 og i 2022. I 2020 så var Canada med, mens i 2022 så var Finland invitert.

Det skal nevnes at i 2021 så var Norge, Island og Sveits de tre landene som Frankrike inviterte, men da ble det ingen turnering grunnet COVID.

Så annet enn Frankrike så vet jeg ikke, men disse seks landene er nok hete kandidater. Kanskje det blir Frankrike, Nederland, Norge og Sveits?
Vil det ikke være litt uvanlig å møte Sveits i forkant av Verdensmesterskapet?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Jolla skrev: fre nov 18, 2022 4:49 pm Kanskje det blir Frankrike, Nederland, Norge og Sveits?
Tviler vel på at Sveits vil være aktuell, når Norge møter dem i VM.
Må det kun være med lag som er kvalifisert for mesterskapet? Hvis ikke ville et revansjeoppgjør mot Østerrike vært greit.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Merryl Abrahamsen ser ut til å bli ennå et norsk innslag på våre VM- motstandere Filippinene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: fre nov 18, 2022 8:03 pm Merryl Abrahamsen ser ut til å bli ennå et norsk innslag på våre VM- motstandere Filippinene.
Hun spiller i det minste i den øverste divisjonen i Norge, og har U-kamper i tillegg.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:19 pm
sexxes skrev: fre nov 18, 2022 8:03 pm Merryl Abrahamsen ser ut til å bli ennå et norsk innslag på våre VM- motstandere Filippinene.
Hun spiller i det minste i den øverste divisjonen i Norge, og har U-kamper i tillegg.
Ja, var vel sett på som en fremtidig spiller for Norge også, men har vel slitt med skader, og mistet sesongoppkjøringen samt nesten hele denne sesongen. Nå tror jeg Eggesvik kunne vært i troppen til de fleste Toppserielag om hun hadde ønsket det. Hun har jo både U19 og U23-kamper for Norge.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Hvorfor har ikke Andrine Hegerberg fått sjansen?
Hun spiller da i en bedre liga enn i Norge, og tok sølv med Häcken i år.
Hun er nå aktuell som gjest i NRKs herre-VM sendinger.

https://www.nrk.no/sport/hegerberg-ring ... 1.16176154

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fazam skrev: ons nov 23, 2022 11:21 am Hvorfor har ikke Andrine Hegerberg fått sjansen?
Hun spiller da i en bedre liga enn i Norge, og tok sølv med Häcken i år.
Hun er nå aktuell som gjest i NRKs herre-VM sendinger.

https://www.nrk.no/sport/hegerberg-ring ... 1.16176154
Hun har kun 24 minutters spilletid siden 5. juni, så sånt sett har det vel ikke vært så aktuelt. Skader? Spilte mange kamper før det, men aldri 90 minutter.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Beklager. Trodde kampene sto i kronologisk rekkefølge. Andrine Hegerberg har spilt i høst, men kun en gang mer enn en omgang.

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: søn nov 27, 2022 3:50 pm Andrine Hegerberg har spilt i høst, men kun en gang mer enn en omgang.
Regner med at det er stor konkurranse om plassene der. Kanskje hun burde ta en overgang til Rosenborg for å bli sett av Hege Riise?
Den forrige landslagstreneren lot henne heller ikke få sjansen igjen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fazam skrev: tir nov 29, 2022 11:33 am
sexxes skrev: søn nov 27, 2022 3:50 pm Andrine Hegerberg har spilt i høst, men kun en gang mer enn en omgang.
Regner med at det er stor konkurranse om plassene der. Kanskje hun burde ta en overgang til Rosenborg for å bli sett av Hege Riise?
Den forrige landslagstreneren lot henne heller ikke få sjansen igjen.
Hadde nok vært greit å kommet seg et sted hvor hun fikk spilletid. Må tilbake til 2015 for å finne en sesong hun var fast I startelleveren. Skader, samt litt overambisiøse klubbvalg er nok deler av skylden.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Tuva Hansen blir gjenforent med sin tidligere Brann-trener, og skal spille for Bayern München fra neste år. Emilie Bragstad fikk kontrakt med klubben tidligere, men har blitt lånt ut til Rosenborg.

https://www.nettavisen.no/sport/tuva-ha ... 3424337717

Fazam

Legg inn av Fazam »

Guro Reiten med 4 assists og 1 mål i 8-0 nedsablingen av Leicester.

https://www.bbc.com/sport/football/63765142

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: tir nov 29, 2022 8:10 pm Hadde nok vært greit å kommet seg et sted hvor hun fikk spilletid. Må tilbake til 2015 for å finne en sesong hun var fast I startelleveren. Skader, samt litt overambisiøse klubbvalg er nok deler av skylden.
Hun er ikke den eneste. Maria Thorisdottir og Vilde Bøe Risa fortsetter å slite benken i Manchester United. Disse to burde også vurdere et klubbskifte.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fazam skrev: tir des 06, 2022 8:36 am
sexxes skrev: tir nov 29, 2022 8:10 pm Hadde nok vært greit å kommet seg et sted hvor hun fikk spilletid. Må tilbake til 2015 for å finne en sesong hun var fast I startelleveren. Skader, samt litt overambisiøse klubbvalg er nok deler av skylden.
Hun er ikke den eneste. Maria Thorisdottir og Vilde Bøe Risa fortsetter å slite benken i Manchester United. Disse to burde også vurdere et klubbskifte.
Scorer i første minutt i Conti Cup-kamp mot Everton. Thorirsdottir også fra start.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Champions League (Gruppespill, 4.runde):

Frida Maanum spilte hele kampen da Arsenal vant 1-0 hjemme mot Juventus.

Ingrid Syrstad Engen ble byttet inn ved pause da Barcelona tapte 1-3 borte mot Bayern München. Emile Bragstad var siste innbytter for det tyske laget.

Guro Reiten spilte hele kampen da Chelsea spilte 1-1 borte mot Real Madrid.

Emilie Haavi spilte fra start, mens innbytteren Sophie Román Haug scoret det siste målet, da Roma tapte 2-4 på bortebane mot Wolfsburg.

Trioen Ada Hegerberg, Caroline Graham Hansen og Maren Mjelde er fortsatt ute med skader.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Interessant CL-returmøte mellom Arsenal (Maanum) og Lyon (Hegerberg) i kveld. Arsenal vant 5-1 borte (19.oktober).

Lyon er dog ikke avhengig av poeng her for å gå videre til en kvartfinale; da de har Juventus hjemme i siste runde (21.desember).

https://www.uefa.com/womenschampionslea ... l-vs-lyon/

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Fazam skrev: tor des 15, 2022 12:55 pm Interessant CL-returmøte mellom Arsenal (Maanum) og Lyon (Hegerberg) i kveld. Arsenal vant 5-1 borte (19.oktober).

Lyon er dog ikke avhengig av poeng her for å gå videre til en kvartfinale; da de har Juventus hjemme i siste runde (21.desember).

https://www.uefa.com/womenschampionslea ... l-vs-lyon/
Årets utgave av Lyon kan faktisk være i stand til å ryke ut av gruppespillet!

Fazam

Legg inn av Fazam »

sexxes skrev: tor des 15, 2022 8:09 pm Årets utgave av Lyon kan faktisk være i stand til å ryke ut av gruppespillet!
Det kan de fortsatt gjøre, men sjansen for det er langt mindre nå.
Frida Maanums selvmål på overtid i 1.omgang ble avgjørende for at Lyon vant kampen (0-1).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det at det er en norsk målscorer for Lyon er man vant med.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Jolla skrev: fre nov 18, 2022 4:49 pm
Fazam skrev: fre nov 18, 2022 8:35 am I følge Traaen skulle Norge spille en 4-nasjoners turnering i Frankrike i februar. Hvilke nasjoner skal vi i så fall møte der?
Frankrike, Nederland og Brasil har vært med både i 2020 og i 2022. I 2020 så var Canada med, mens i 2022 så var Finland invitert.

Det skal nevnes at i 2021 så var Norge, Island og Sveits de tre landene som Frankrike inviterte, men da ble det ingen turnering grunnet COVID.

Så annet enn Frankrike så vet jeg ikke, men disse seks landene er nok hete kandidater. Kanskje det blir Frankrike, Nederland, Norge og Sveits?
Frankrike, Danmark og Uruguay faktisk!

15/2 Uruguay i Angers
18/2 Danmark i Laval
21/2 Frankrike i Angers

Norge har aldri møtt Uruguay.
Uruguay er ranket som nummer åtte av ti lag i Sør Amerika. Må innrømme jeg har lite greie på kvinnefotball i Uruguay. Ser et par spillere er i Spania, mens noen spiller i Brasil. Om noen sitter på mer info settes det pris på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»