Hvilke aksjer holder du nå?

Svar
Arsène Wenger

Re: Hvilke aksjer holder du nå?

Legg inn av Arsène Wenger »

Someone skrev: lør feb 12, 2022 8:00 am
Arsène Wenger skrev: fre feb 11, 2022 4:48 pm Min strategi er kortsiktig, inn og ut. Men leste meg litt opp på Gram Carriers etter tips fra Someone, så kjøpte meg inn på 77.20
Disse legges nå i skuffen og håper på fine utbytter og sjekker innom om 1 år eller 2.
Var det du som kjøpte mine? Etter +40% avkastning på under 2 uker dumpet jeg mine aksjer til den kursen

Så får man se hvem av oss som treffer ;)
Meget mulig jeg kjøpte dine :P
Hamstrer shipping for tiden og legger dem i kistebunnen. Ta en titt på Ernst Russ, kjøpte april 2021 men selger ikke, håper på fremtidige utbytter.

Rusten

Legg inn av Rusten »

Nå er vi inne i en nervøs periode hvor mange småsparere begynner å handle ut i fra magefølelsen, og da kan det være fare for at feilene kommer på løpende bånd. Usikre tider i Asia, konflikten i Ukraina og det kanskje aller verste scenario med høy inflasjon og brå renteheving i USA.

Da kan det være fristende å tenke at det vil være bedre å selge seg ut med tap for så å vente på et evt krakk før man går inn igjen men det er så mye vanskeligere enn det høres ut som da selve timingen kan gjøre det enda verre.

Jeg sitter med tap i kahoot og selv om det er fare for at den bunner på rundt 20 så blir jeg sittende men klar for å snitte ned dersom vi får en liten krakk. Trader litt i krypto fordi jeg synes svingningene er enklere å lese, men det er bare med 15-20% av beholdningen.

Uansett så er det nå viktig å beholde roen, ikke bryt ut av grunntanken eller planen du allerede har lagt, ha is i magen og ikke la den emosjonelle delen ta overhånd.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Gazprom aksjer man kjøper nå da eller?

Someone

Legg inn av Someone »

Kjøpte litt Golden Ocean sist uke

I tillegg har jeg vært ute og inne i olje. Begge ganger kjøpt rundt $90-91, også solgt når den øker med $3-4...

Someone

Legg inn av Someone »

Å være med i børsnoteringen av Vår har hittil vært gunstig...og snart kommer det utbytter

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Someone skrev: ons mar 02, 2022 9:20 am Å være med i børsnoteringen av Vår har hittil vært gunstig...og snart kommer det utbytter
Ja der har du truffet greit. Må kanskje vurdere inngang selv siden du traff blink på Gram Car.
Solgte for øvrig mine i dag(som jeg kjøpte av deg) :P for 88,99 så skylder deg en stor takk at du gjorde meg oppmerksom på Gram Car.
Skumle tider på børsen for tiden når Putin er i det humøret, olja holder det gående en så lenge men tør ikke gjøre så store sprell før verdensituasjonen roer seg en smule.

guru

Legg inn av guru »

Det krever sin mann å holde hodet kaldt i disse dager. Tror jeg må la være å sjekke fondene på en stund, og fortsette med den månedlige sparingen :)

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Har det meste av enkeltaksjer i tørrbulkshipping. De mindre båtklassene som Supra- og Ultramax. Ellers litt i BW-systemet og bittelitt i farma.

Tørrbulk kommer til å gå bra i hvert fall i 22 og 23. Få nye skip gjør at skipsverdiene henger etter når kontraheringene øker. Derfor skal selskaper som Belships og West videre opp etter lin mening. Synes Jinhui fremstår for spekulativt.

Shipping lever dog sitt eget liv og det er viktig å gå ut på et tidspunkt der alt fremdeles ser lyst ut, ser for meg en exit ca første halvår 2023 en gang. Innen da vil de levere solide utbytter. Sist kvartal fikk jeg ca 40k i utbytte på hovedposisjonen min, på en investering rundt 500k.

Har omtrent samme sum i fond som jeg har i enkeltaksjer. Her følger jeg bare spareplanen slavisk og setter inn normalt mellom 7k og 10k i måneden.

Det finnes noen farmaaksjer som kan gå veldig bra fremover. Litt avhengig av kontrakter, som Observe.

Anbefalinger ingenting, sier bare hva jeg satser på og hvordan jeg gjør det, portefølje rundt 2,5M.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Ligger i overkant lastet på oljeservice, må nok selge meg litt ned og konsentrerer meg om gullkornene mine. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke fikk snittet meg lengre ned i PGS når den stupte under 3 ifbm Q1 rapporten, tar gjerne nye 25% i morgen :)

Downlight

Legg inn av Downlight »

Har satset en del på Vår Energi. Har steg fra 28 til 42 siden de kom på børs for et par måneder siden.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

EQNR, AkerBP og VAR har vært gull siste halvåret ja.

Rusten

Legg inn av Rusten »

Har fortsatt tap i kahoot men har snittet greit ned. Ellers sitter jeg klar for å gå inn i grønn sektor når ting har roet seg.

Rusten

Legg inn av Rusten »

Someone skrev: ons mar 02, 2022 9:20 am Å være med i børsnoteringen av Vår har hittil vært gunstig...og snart kommer det utbytter
Godt valg!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

PGS fortsetter å gå som en jævel, Stordalen inne på topp 50 (30)

Ser nok 10 før sommeren

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

PGS: KEPLER CHEUVREUX MED KJØPSANBEFALING, KURS 13

Oslo (Infront TDN Direkt): Kepler Cheuvreux anbefaler kjøp av PGS-aksjen, med et kursmål på 13 kroner pr aksje.'

Det som er igjen av short begynner vel fort å innse at det er på tide å forlate skipet, ligger an til å bli fantastiske Q2 resultater.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Stort sett bare sitter i fond etter at jeg solgte alle aksjepostene mine for å kjøpe hus for noen år siden, men tenkte jeg skulle gå inn litt igjen nå.

Har kjøpt en post i Scana - men tar gjerne imot tips til andre. Både til trygge lokomotiver med utbytte, og mer risky prosjekter.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

palimpsest skrev: man jun 06, 2022 10:11 pm Stort sett bare sitter i fond etter at jeg solgte alle aksjepostene mine for å kjøpe hus for noen år siden, men tenkte jeg skulle gå inn litt igjen nå.

Har kjøpt en post i Scana - men tar gjerne imot tips til andre. Både til trygge lokomotiver med utbytte, og mer risky prosjekter.

Mer risky er vel omtrent alt som kryper innen oljeservice og rigg. BORR, Prosafe, PGS, Solstad, Havila, DOF etc

Tryggere med utbytte er jo f.eks MPC container ships, Belco, 2020 bulkers,

Awilco LNG kan jo være interessant.

Akkurat nå er jeg i PGS, Solstad, Dof, Havila og Awilco. Jeg har dumpet alt av fond og gått inn i aksjer, 60% avkastning på noen mnd skal det godt gjøres å oppnå i fond nå for tiden, tenker å bli sittende en god stund i noen av disse, for så å hoppe over i fond igjen om kanskje 1-2 års tid for så å nyte godt av avkastningen

Someone

Legg inn av Someone »

Harduetforslag skrev: ons jun 08, 2022 9:54 pm
Tryggere med utbytte er jo f.eks MPC container ships, Belco, 2020 bulkers,
Problemet med alt innen container er når vi kommer til 2024-2025 og de enorme mengdene med bestilte skip begynner å leveres. Men de har minst et år til med gode rater foran seg per i dag

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Someone skrev: ons jun 08, 2022 10:21 pm
Harduetforslag skrev: ons jun 08, 2022 9:54 pm
Tryggere med utbytte er jo f.eks MPC container ships, Belco, 2020 bulkers,
Problemet med alt innen container er når vi kommer til 2024-2025 og de enorme mengdene med bestilte skip begynner å leveres. Men de har minst et år til med gode rater foran seg per i dag
Absolutt, for min del så er det jo et ganske greit tidsperspektiv å forholde seg til

Someone

Legg inn av Someone »

Harduetforslag skrev: ons jun 08, 2022 10:57 pm
Someone skrev: ons jun 08, 2022 10:21 pm
Harduetforslag skrev: ons jun 08, 2022 9:54 pm
Tryggere med utbytte er jo f.eks MPC container ships, Belco, 2020 bulkers,
Problemet med alt innen container er når vi kommer til 2024-2025 og de enorme mengdene med bestilte skip begynner å leveres. Men de har minst et år til med gode rater foran seg per i dag
Absolutt, for min del så er det jo et ganske greit tidsperspektiv å forholde seg til
Derimot virker det være bestilt mindre båter innen bulk og tank.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Dette blir fint, kursmålene kan bli interessante når folk oppdager utbyttene og overskuddet dette kommer til å generere, har sittet lenge og ventet på dette

Awilco LNG ASA – Contract update

Awilco LNG ASA (OSE: “ALNG”) (“Awilco” or “the Company”) is pleased to inform it has entered a new Time Charter Contract for a firm duration of three years. The charterer, who is a leading European LNG importer, has the option to extend for a period of up to two years bringing the total period to five years. The Company has the option to nominate either of our vessels and the contract is expected to commence in December 2022 subject to customary inspection and vetting acceptance of the nominated vessel.

The contract is estimated to contribute an annualised EBITDA of about USD 26 million during the charter period.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Someone skrev: tor jun 09, 2022 8:46 am
Harduetforslag skrev: ons jun 08, 2022 10:57 pm
Someone skrev: ons jun 08, 2022 10:21 pm

Problemet med alt innen container er når vi kommer til 2024-2025 og de enorme mengdene med bestilte skip begynner å leveres. Men de har minst et år til med gode rater foran seg per i dag
Absolutt, for min del så er det jo et ganske greit tidsperspektiv å forholde seg til
Derimot virker det være bestilt mindre båter innen bulk og tank.
Høye oljepriser gjør at skip må kjøre med nedsatt hastighet mtp. drivstoffkostnader og miljøhensyn, så shipping og olje tror jeg er en god investering i lang framtid.
Nå som renta skyter i været så ser jeg inkasso-bransjen og som en gylden mulighet.
Nå, når alle fokuserer på råvarer så benytter jeg anledningen til å hamstre billig (tror jeg) i denne bransjen. God utbyttepolitikk her også.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Fondspørsmål:

Er det i det hele tatt et poeng med fondet "Aktiv Rente" som DNB tilbyr?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Nå som nedgangstiden er ganske massiv ble det plutselig brått slutt på alle disse bloggene og artiklene i media om folk som har spart og tjent ditt og datt på aksjer og fond gitt. Rart det der, men jeg setter nå av samme beløp hver måned som før. Tror (håper?) at det vil snu en dag :lol: 8-)

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Ka9nen skrev: ons jun 15, 2022 12:59 pm Nå som nedgangstiden er ganske massiv ble det plutselig brått slutt på alle disse bloggene og artiklene i media om folk som har spart og tjent ditt og datt på aksjer og fond gitt. Rart det der, men jeg setter nå av samme beløp hver måned som før. Tror (håper?) at det vil snu en dag :lol: 8-)
Det er vel nettopp dét som er poenget med fondssparing, at man sparer jevnt og trutt og da nødvendigvis også kjøpe i både gode og dårlige tider, og så ender det totalt sett med oppgang til slutt.

Om noe, burde man jo satt inn ekstra når børsene har gått på bratte tap siden det da vil være en større oppside.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Dersom man har penger tilgjengelig.
Nedgangstider=kjøp
Oppgangstider= hold/selg etter en stund dersom det ikke er langsiktig sparing.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jeg timet nedsalget mitt ganske godt i Magseis, delvis irritert over at jeg ikke kom meg inn før budet til TGS.

Har solgt unna alt av aksjeposter og økt beholdningen min i PGS, har generelt ståltro på seismikk fremover og mener, som mange andre, at PGS er i en fantastisk posisjon for en enorm utvikling fremover. Det er nå 6 dager til Q2 2022 revenue update, når man ser hvem som har begynt å posisjonere seg med vesentlige aksjeposter så kjenner jeg meg forholdsvis trygg på at "all in" gamblingen min kommer til å lønne seg og at dette kommer til å bli eksplosivt. For de av oss som liker å følge med på aktiviteten på marinetraffic, så er det mye aktivitet rundt skipene som ligger i opplag.

Går det som planlagt, så er det kort vei til å sortere whisky utvalget på vinmonopolet etter høyest pris.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities gjenopptar dekning av PGS-aksjen med kursmål på 12 kroner og kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering tirsdag.

"Med økende overbevisning om en flerårig oppgangsperiode og skipseiere, som ventes å ta en stor andel i verdiskapningen fremover, ser fremtiden lysere ut for PGS. Kombinert med kapitalinnhentingen i år har selskapet også gjenvunnet kontroll over balansen, selv om det fortsatt er en viss restruktureringsrisiko", skriver meglerhuset.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Kan ikke se at min bank tilbyr indeksfond, bare akskjefond. Sparer 2000 i dette pr mnd i tre forskjellige fond.

Tips til gode indeksfond, eller akskjefond? Kunne tenkt meg å spart litt mer..

Someone

Legg inn av Someone »

Megapixsel skrev: fre sep 02, 2022 1:33 pm Kan ikke se at min bank tilbyr indeksfond, bare akskjefond. Sparer 2000 i dette pr mnd i tre forskjellige fond.

Tips til gode indeksfond, eller akskjefond? Kunne tenkt meg å spart litt mer..
Et aksjefond kan godt være et indeksfond

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Økonomi»