Gu kor herlig! Bergenstråden.

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Gu kor herlig! Bergenstråden.

Legg inn av Tjaaah »

Boccherini skrev: tir mar 28, 2023 2:54 pm Antageligen en protest mot været som dessverre tok en litt lei vending. Skled sikkert på slapset.
Skled på slapsen, samtidig som føreren febrisk oppdaterte yr.no, for å se om været ville bedre seg.

Solid teori.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

https://www.ba.no/fikk-bakoversveis-na- ... -8-2209718

Enig med de som hisser seg opp over dette. Og stjerne i boken til BA for den avstemningen i artikkelen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: man apr 03, 2023 1:52 am https://www.ba.no/fikk-bakoversveis-na- ... -8-2209718

Enig med de som hisser seg opp over dette. Og stjerne i boken til BA for den avstemningen i artikkelen.
Du hisser deg opp over «kumlokkene» i Bergen ser jeg?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: man apr 03, 2023 2:02 am
Tjaaah skrev: man apr 03, 2023 1:52 am https://www.ba.no/fikk-bakoversveis-na- ... -8-2209718

Enig med de som hisser seg opp over dette. Og stjerne i boken til BA for den avstemningen i artikkelen.
Du hisser deg opp over «kumlokkene» i Bergen ser jeg?
Pass deg nå...

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Korgutt skrev: man apr 03, 2023 2:02 am
Tjaaah skrev: man apr 03, 2023 1:52 am https://www.ba.no/fikk-bakoversveis-na- ... -8-2209718

Enig med de som hisser seg opp over dette. Og stjerne i boken til BA for den avstemningen i artikkelen.
Du hisser deg opp over «kumlokkene» i Bergen ser jeg?

De sier jo for all del _bekkalokk_.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

https://www.ba.no/skjelettfunnet-mann-k ... -8-2219764

Voldsomt så mange gamle skjeletter man skulle finne i skogholt, men forsåvidt greit at de endelig rydder opp.

Så er det vel kanskje noen gamle forsvinningssaker som kan bli løst nå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: tor apr 13, 2023 2:50 pm https://www.ba.no/skjelettfunnet-mann-k ... -8-2219764

Voldsomt så mange gamle skjeletter man skulle finne i skogholt, men forsåvidt greit at de endelig rydder opp.

Så er det vel kanskje noen gamle forsvinningssaker som kan bli løst nå.
De burde begynne å lete i skapene sine også.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: tor apr 13, 2023 2:51 pm De burde begynne å lete i skapene sine også.
Det tviler jeg på at politiet har ressurser til å følge opp.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Noen bilder fra i dag:

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Elgen skrev: tor apr 13, 2023 3:38 pm Noen bilder fra i dag:

Bilde

Bilde
Ser ut som et slikt «skyet eller delvis skyet, perioder med sol men også enkelte regnbyger og vind av varierende styrke» vær det her?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tor apr 13, 2023 3:42 pm Ser ut som et slikt «skyet eller delvis skyet, perioder med sol men også enkelte regnbyger og vind av varierende styrke» vær det her?
Hvis du ser på bakken, så er det helt tørt.

Dette er klassisk opplett.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Nyydelig vær å spasere i altså

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor apr 13, 2023 3:43 pm
Korgutt skrev: tor apr 13, 2023 3:42 pm Ser ut som et slikt «skyet eller delvis skyet, perioder med sol men også enkelte regnbyger og vind av varierende styrke» vær det her?
Hvis du ser på bakken, så er det helt tørt.

Dette er klassisk opplett.
Trodde noen ville påpeke helgarderingen min jeg da. For dette er jo været som blir spådd når meteorologene er usikre på hva som kommer.
Opplett kjenner jeg forsåvidt veldig godt til fra Sunnmøre. Det blir brukt der også.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Korgutt skrev: tor apr 13, 2023 3:46 pm Trodde noen ville påpeke helgarderingen min jeg da. For dette er jo været som blir spådd når meteorologene er usikre på hva som kommer.
Opplett kjenner jeg forsåvidt veldig godt til fra Sunnmøre. Det blir brukt der også.
Jeg som gikk i fellen, kom en regnbyge med en gang jeg påpekte den tørre bakken, haha.

Nybegynnerfeil...

Og den helgarderingen din er jo det vanligste været om vår og høst.
Sist redigert av Tjaaah den tor apr 13, 2023 4:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Jeg har med bildene mine dokumentert at det har vært opplett i dag
Ikke verst bare det

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Elgen skrev: tor apr 13, 2023 4:11 pm Jeg har med bildene mine dokumentert at det har vært opplett i dag
Ikke verst bare det
Kanskje den beste værtypen, på denne tiden av året. Slipper at det blir så kjølig om kvelden.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Tjaaah skrev: tor apr 13, 2023 4:09 pm
Korgutt skrev: tor apr 13, 2023 3:46 pm Trodde noen ville påpeke helgarderingen min jeg da. For dette er jo været som blir spådd når meteorologene er usikre på hva som kommer.
Opplett kjenner jeg forsåvidt veldig godt til fra Sunnmøre. Det blir brukt der også.
Jeg som gikk i fellen, kom en regnbyge med en gang jeg påpekte den tørre bakken, haha.

Nybegynnerfeil...

Og den helgarderingen din er jo det vanligste været om vår og høst.
Men nå skinner solen igjen:

Bilde

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Vet ikke hvor lenge solbriller varer, men nå måtte jeg bruke dem igjen.
Får sånn der skigardsvisefølelse nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Verdens lengste sykkeltunnel, den 3 km lange tunnelen fra Fyllingsdalen til Mindemyren, åpnes imorgen kl 0900.

Mosjonistene er allerede forbanna, sliter med GPS-signal og kan derfor ikke logge løpeturene og legge ut på Strava :(

Alle må gå.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Statsraaden kommer hjem etter jordomseiling på lørdag, mye som skjer i morgen altså

https://www.oneoceanweek.com/program/fo ... d-lehmkuhl

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Lew_Ashby skrev: fre apr 14, 2023 10:33 am Verdens lengste sykkeltunnel, den 3 km lange tunnelen fra Fyllingsdalen til Mindemyren, åpnes imorgen kl 0900.

Mosjonistene er allerede forbanna, sliter med GPS-signal og kan derfor ikke logge løpeturene og legge ut på Strava :(

Alle må gå.
Tenker på kriminalitet, oppsamling med ungdommer, rusmisbrukere og nedbossing og sånt - som gir problemer andre steder en kan være i ly for ver&vind, snø&kulde. I undergangen ved Strax'n sliter de opp belegnings-steinene på bakken og tenner fyr på bosspannene - k-o-n-t-i-n-u-e-r-l-i-g. Selv om det er blitt langt mindre plagsomt for naboene etter at de fikk sprøyterom og innta sine 'hang-ups' - inne og kontrollert; setter de overdose, er det sykepleier tilstede. Men jeg går aldri i undergangen og velger å gå over veien, for jeg orker ikke å se på elendigheten.
Jeg tror polisen får mye ekstra-arbeide for å holde tunnelen fritt for boss og de som bosser.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Sol er det, men det regner alikevel. Nå også betong.

https://www.bt.no/hendelser/i/Knl40X/be ... g-i-panikk

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

I Bergen liker vi bekkalokk. Vi liker det så mye at vi også har det på toppen av byfjellene.
20230417_183619.jpg

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/l ... -narkoreir

Her ser vi farene ved å bo i eksil på østlandet. Hun damen her har blitt så sur og østlandsk, at hun tilbringer påsken med å stirre inn i det verste smauet rundt Korskirken, konkluderer med at hele Bergen er sånn, og nekter å flytte hjem igjen.

Good riddance, er det ikke det man sier?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fint her i dag:

Bilde

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Tjaaah skrev: ons apr 19, 2023 3:56 pm https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/l ... -narkoreir

Her ser vi farene ved å bo i eksil på østlandet. Hun damen her har blitt så sur og østlandsk, at hun tilbringer påsken med å stirre inn i det verste smauet rundt Korskirken, konkluderer med at hele Bergen er sånn, og nekter å flytte hjem igjen.

Good riddance, er det ikke det man sier?
Lurer litt på hvor hun har bodd hvis det er i bare Bergen hun opplever narkotikaproblemer.
Nå har det vel uansett ikke vært noen nyoppfinnelse med stoffsalg og bruk ved Korskirken.

Jepp. Good riddance. Virker som hun trives mer utenlands uansett.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

keizersoze skrev: ons apr 19, 2023 6:20 pm
Tjaaah skrev: ons apr 19, 2023 3:56 pm https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/l ... -narkoreir

Her ser vi farene ved å bo i eksil på østlandet. Hun damen her har blitt så sur og østlandsk, at hun tilbringer påsken med å stirre inn i det verste smauet rundt Korskirken, konkluderer med at hele Bergen er sånn, og nekter å flytte hjem igjen.

Good riddance, er det ikke det man sier?
Lurer litt på hvor hun har bodd hvis det er i bare Bergen hun opplever narkotikaproblemer.
Nå har det vel uansett ikke vært noen nyoppfinnelse med stoffsalg og bruk ved Korskirken.

Jepp. Good riddance. Virker som hun trives mer utenlands uansett.
En periode så jaget polisen stoffisene fra området og med en bot på 10 000 kroner og et kart i hånden - der området de/stoffisene var persona non grata - var merket. De behøvde ikke å bli tatt for å bruke eller for å ha noe stoff på seg; kun fordi de var rusmisbrukere - ble de vist bort fra området.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Fordomsfull skrev: ons apr 19, 2023 6:35 pm
keizersoze skrev: ons apr 19, 2023 6:20 pm
Tjaaah skrev: ons apr 19, 2023 3:56 pm https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/l ... -narkoreir

Her ser vi farene ved å bo i eksil på østlandet. Hun damen her har blitt så sur og østlandsk, at hun tilbringer påsken med å stirre inn i det verste smauet rundt Korskirken, konkluderer med at hele Bergen er sånn, og nekter å flytte hjem igjen.

Good riddance, er det ikke det man sier?
Lurer litt på hvor hun har bodd hvis det er i bare Bergen hun opplever narkotikaproblemer.
Nå har det vel uansett ikke vært noen nyoppfinnelse med stoffsalg og bruk ved Korskirken.

Jepp. Good riddance. Virker som hun trives mer utenlands uansett.
En periode så jaget polisen stoffisene fra området og med en bot på 10 000 kroner og et kart i hånden - der området de/stoffisene var persona non grata - var merket. De behøvde ikke å bli tatt for å bruke eller for å ha noe stoff på seg; kun fordi de var rusmisbrukere - ble de vist bort fra området.
Ja de har vel blitt jaget litt her og der.
Nygårdsparken var jo et yndet sted.

Men nå tenkte jeg mer på hun som synes det er så ille i Bergen.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

keizersoze skrev: ons apr 19, 2023 7:29 pm
Fordomsfull skrev: ons apr 19, 2023 6:35 pm
keizersoze skrev: ons apr 19, 2023 6:20 pm

Lurer litt på hvor hun har bodd hvis det er i bare Bergen hun opplever narkotikaproblemer.
Nå har det vel uansett ikke vært noen nyoppfinnelse med stoffsalg og bruk ved Korskirken.

Jepp. Good riddance. Virker som hun trives mer utenlands uansett.
En periode så jaget polisen stoffisene fra området og med en bot på 10 000 kroner og et kart i hånden - der området de/stoffisene var persona non grata - var merket. De behøvde ikke å bli tatt for å bruke eller for å ha noe stoff på seg; kun fordi de var rusmisbrukere - ble de vist bort fra området.
Ja de har vel blitt jaget litt her og der.
Nygårdsparken var jo et yndet sted.

Men nå tenkte jeg mer på hun som synes det er så ille i Bergen.
De bør få TV på rommene, så gjestene kan se på annet enn den sosiale elendigheten.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

keizersoze skrev: ons apr 19, 2023 6:20 pm Lurer litt på hvor hun har bodd hvis det er i bare Bergen hun opplever narkotikaproblemer.
Nå har det vel uansett ikke vært noen nyoppfinnelse med stoffsalg og bruk ved Korskirken.

Jepp. Good riddance. Virker som hun trives mer utenlands uansett.
Det er kan umulig være Oschlo, i hvert fall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»