Venstre vil ha slutt på kritikk mot tvangsekteskap og omskjæring

Svar
BornOnThe4thOfJuly

Re: Venstre vil ha slutt på kritikk mot tvangsekteskap og omskjæring

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 8:31 pm

Da gikk det som forventet. Så da kan vi med fordel si takk for deg i denne omgang. Bedre lykke neste gang.
det fine med ytringsfriheten er at ikke du kan bestemme om jeg skal ytre meg videre. Kun bestemmer bare hvorvidt du selv skal ytre deg videre.

men når ytringsfriheten bare betraktes som et gode for seg selv og ikke for alle, inkludert sine meningsmotstandere, så blir det gjerne slik.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

BornOnThe4thOfJuly skrev: ons aug 11, 2021 8:57 pm Hvor i huleste har du det fra at det har noe som helst med hverandre å sloss for andres rett til å ytre og at man da samtidig må støtte dem økonomisk. Jeg kan du sloss for din rett til å ytre deg men du får ikke ent øre fra meg og det er intet som tilsier i prinsippene knyttet til ytringsfriheten at ytringsfriheten har en dritt med om man vil gi noen penger eller ikke.
Da kan man med andre ord kutte all støtte til samtlige organisasjoner, noe som ville vært helt greit. For man kan ikke sloss for retten til å ytre seg ved å gi dem man er enig med penger, og holde dem tilbake for dem man er uenig i.

Og vær nå en grei kar å fatt deg i korthet når du har såpass lite å si, i stedet for å gjenta deg selv i ett og samme innlegg i forskjellige ordvendinger.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 9:06 pm

Da kan man med andre ord kutte all støtte til samtlige organisasjoner, noe som ville vært helt greit. For man kan ikke sloss for retten til å ytre seg ved å gi dem man er enig med penger, og holde dem tilbake for dem man er uenig i.

Og vær nå en grei kar å fatt deg i korthet når du har såpass lite å si, i stedet for å gjenta deg selv i ett og samme innlegg i forskjellige ordvendinger.
Selvsagt kan vi det. Det heter demokrati og på Stortinget bestemmer vi altså hvilke organisasjoner, om noen, skal få statsstøtte. Er dette ukjente deler av demokratiet for deg?

Men dette demokratiet som bestemmer dette kan også si at alle som i dag får støtte, utenom en organisasjon, vil fortsette å få støtte. Den ene organisasjonen vil da ikke få støtte. Helt grunnleggende demokratiske spilleregler uten noen som helst effekt på ytringsfriheten.

Om man får eller ikke får penger har intet med hvorvidt man sloss for at noen skal ha rett til å ytre seg. Retten til å ytre seg er en juridisk rettighet ikke en monetær rettighet.

Man kan selvsagt på demokratisk vis bestemme at alle man er enig i skal få statsstøtte og alle man ikke er enig ikke skal få statsstøtte. Det har ingenting med hvorvidt man støtter alles rett til å ytre seg men politiske prioriteringer som er en av hovedoppgavene til politikerne.

Igjen så er det slik at hvorvidt jeg skriver langt eller kort er en del av ytringsfriheten min og noe jeg selv bestemmer. At du forsøker å begrense min ytringsfrihet ved å be meg skrive mindre enn jeg ønsker eller la være å skrive er din rett innenfor ytringsfriheten men jeg behøver selvsagt ikke bry meg om at du forsøker å begrense mine ytringer og det gjør jeg heller ikke.

Du har særdeles liten respekt for andre ytringsfrihet slik du til stadighet forsøker å få meg til å skrive mindre. Den manglende respekten for andres ytringsfrihet vises også i den grove omskrivingen din (ytre høyre fenomen) av hva ytringsfriheten faktisk er for noe og den nærmeste stupide ideen om at man mister deler av retten til å ytre seg dersom man ikke får penger fra staten.

Kjennetegn 2 hos PST!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

BornOnThe4thOfJuly skrev: ons aug 11, 2021 9:27 pm Kjennetegn 2 hos PST!
Okidoki. Ja, de er nok snart på døra mi skal du se...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

BornOnThe4thOfJuly skrev: ons aug 11, 2021 9:27 pm Igjen så er det slik at hvorvidt jeg skriver langt eller kort er en del av ytringsfriheten min og noe jeg selv bestemmer. At du forsøker å begrense min ytringsfrihet ved å be meg skrive mindre enn jeg ønsker eller la være å skrive er din rett innenfor ytringsfriheten men jeg behøver selvsagt ikke bry meg om at du forsøker å begrense mine ytringer og det gjør jeg heller ikke.
Haha, ok. Vel, vel. Du får ringe PST å fortell dem at det sitter en høyreekstrem på "fridiskusjon" og som antakelig allerede har fingeren på avtrekkeren samt et par bomber liggende :)

Du er nå litt morsom i det minste. Det skal du ha...

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 9:29 pm

Okidoki. Ja, de er nok snart på døra mi skal du se...
Bare dersom de tror du planlegger voldshandlinger.

I Norge er det lov å ha høyreradikale meninger og det er lov ha kjennetegn på folk med høyreradikale meninger.

Nei det er nok ikke PST som nødvendigvis er ditt problem, utover at du har gitt oss de svært så nyttige kjennetegnene de har på høyreradikale/høyreekstreme, men at disse kjennetegnene så klart og tydelig gjør det klart for alle oss andre at selv om dere nekter for å tilhøre denne gruppen så er kjennetegnene så lette å gjenkjenne at vi andre ser hvilken gruppe dere tilhører.

Så dere kan benekte og benekte med kjennetegnene avslører dere hele tiden.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 9:32 pm

Haha, ok. Vel, vel. Du får ringe PST å fortell dem at det sitter en høyreekstrem på "fridiskusjon" og som antakelig allerede har fingeren på avtrekkeren samt et par bomber liggende :)

Du er nå litt morsom i det minste. Det skal du ha...
PST vet nok at det sitter mange høyreradikale/høyreekstreme rundt om på utallige diskusjonsplattformer. Noen åpne og noen lukkede. De har sine kjennetegn å gå etter men i og med at de er der for å håndheve norsk lov og det å ha slike meninger ikke er ulovlig så ser de nok mest etter om de kan se noen ting som tyder på at disse skal begå vold.

Men selv om PST formelt ikke skal bry seg om de politiske meningene til folk skal du ikke bli overrasket om de bedriver bevisst eller ubevisst litt profileringer av folk og at samme tekst skrevet av en som passer med kjennetegnene til PST nok lettere fører til mappe hos PST enn en som har alle kjennetegn på å tilhøre det politiske sentrum.

Vi har ellers vært igjennom dette med fliring og nå at det er morsomt. Dette har ingen troverdighet når du tidligere i tråden fortalte klart og tydelig og flere ganger at du forsvarte deg knallhardt mot slike beskyldninger. Det være seg beskyldninger om du var høyreradikal eller homo (også noe ytre høyre blir lett krenket for å bli kalt). Dersom du skal gå for en taktikk der du ler det bort så må du som sagt gjøre det fra starten av. Ikke etter at du klart og tydelig vil forsvare deg knallhardt mot beskyldningene. Da har du allerede vist kortene dine og at du er superkrenket for å bli beskyldt for å ha politiske meninger som kjennetegner høyreradikale og er superkrenket over å bli beskyldt for å ha en seksuell legning. Det er ikke mulig å komme derfra til at det blir troverdig at du flirer av det eller synes det er morsomt.

Det som er helt sikkert er at det i så fall ikke er en selvmotsigelse å både ville forsvare seg knallhardt mot noe og flire av det...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

BornOnThe4thOfJuly skrev: ons aug 11, 2021 9:37 pm Så dere kan benekte og benekte med kjennetegnene avslører dere hele tiden.
Jadda, sure thing. Problemet ditt er jo bare at det kun er dem som sidestiller islamkritikk med hat som klarer å se sånt. Beklager.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

BornOnThe4thOfJuly skrev: ons aug 11, 2021 9:48 pm Vi har ellers vært igjennom dette med fliring og nå at det er morsomt. Dette har ingen troverdighet når du tidligere i tråden fortalte klart og tydelig og flere ganger at du forsvarte deg knallhardt mot slike beskyldninger. Det være seg beskyldninger om du var høyreradikal eller homo (også noe ytre høyre blir lett krenket for å bli kalt).
Jeg har også benektet dersom noen hardnakket påsto at jeg jobbet i et forsikringsfirma. Ikke fordi jeg blir krenket av det, men fordi det er helt feil. Skjønner? Nei vel.

Utviklingen i dine "argumenter" har nådd et komisk punkt der jeg nå er en høyreekstrem som PST følger med på, samt at de kanskje er i ferd med å opprette en mappe på meg. Slike påstander trenger jeg selvfølgelig ikke benekte da absurditeten taler for seg selv.

Du vet; PST får temmelig mange bekymringsmeldinger (sånn ca. 500 i år som de har fulgt opp.) Det totale antallet er langt større, som de har valgt å overse. Beklager å måtte si det, men dine "analyser" om min islamkritikk havner nok nettopp her.

Og med det er jeg ferdig med deg i denne debatten. Du skriver mye men sier lite, og jeg er i utgangspunktet ikke i denne tråden for å le.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 9:59 pm

Jadda, sure thing. Problemet ditt er jo bare at det kun er dem som sidestiller islamkritikk med hat som klarer å se sånt. Beklager.
Sikkert bare de mest interesserte som på egenhånd har sjekket om PST har noen kjennetegn på høyreradikale/høyreekstreme men så var jo du så vennlig å servere dem her i denne tråden og det er jeg deg takknemlig for. Jeg synes PST har truffet forholdsvis bra med disse kjennetegnene.

Og nå kan de altså leses av absolutt alle som er inne på denne tråden uavhengig av deres politiske standpunkt og ikke bare de aller mest interesserte som leter etter slikt på PST sin side.

Når det gjelder forskjellen mellom kritikk, skepsis, fiendtlighet og hat så er det åpenbart at hver og en må få lov til å ha sin egen mening om dette slik som enkelte hevder at det er Frp-hat når noen kritiserer Listhaug.

I realiteten så er det samfunnet som helhet som avgjør hva det ene eller andre blir betraktet som. Dersom det store flertallet ser på HRS sine skriverier som hat eller fiendtlighet, slik som for eksempel stortingsflertallet antageligvis gjør, så er det som blir hengende igjen som konklusjonen. Det er ikke nødvendigvis en objekt sannhet men det blir en subjektiv sannhet som vil være gjeldende for det norske samfunnet. Surt selvsagt å være på feil side av den subjektive sannheten der man selv "vet" at man har rett mens resten av befolkningen tar feil, men der ender vi alle fra tid til annen. noen selvsagt oftere enn gjennomsnittet og da gjerne de langt til høyre eller venstre.

Så selv om du "vet" at det HRS bedriver kun er islamkritikk, så er det dessverre for deg ingen som bryr seg for de mener det er islamfiendtlighet/islamhat og de ser ut til å ha støtte av et stort flertall på Stortinget. Så her blir din "viten" om den subjektive betegnelse av hva HRS bedriver blitt nedstemt av andre.

Broren

Legg inn av Broren »

Ka9nen skrev: ons aug 11, 2021 7:04 pm «55 prosent mente at verdiene innenfor islam ikke er forenlige med grunnleggende verdier i det norske samfunnet»

Det mest utrolig er jo at det tallet ikke er over 90%? 55% er forbausende lavt synes jeg. Alle skjønner vel at Islam ikke er forenlig med f.eks demokrati og ytringsfrihet? Men skribenten i Aftenposten mener det er problematisk høyt...

Er det pga media sin ukritiske tilnærming og de mange eksperter sin romantisering av Islam som gjør at tallet er så lavt som 55%? Er nordmenn virkelig så uvitende?
Men da er det jo bare å frata HRS støtta, og la dem leve på de 75-90% av Norges befolkning som er iherdige fans av Rita og Heges "skriverier".

Da vil vi jo fort få se hvor rett du og Oggo har i deres påstander om at bortimot hele Norges befolkning deler og støtter Rita og Heges forkvakla løgner og hat, og derfor vrenger lommene i sin utøyla iver etter å støtte dem økonomisk.

Det kan jo være at de går rett på snørra på tross av dine og Oggos tenk-på-et-jævlig-høyt-tall-statistikker.

Ikke sant?

Er det ikke litt moro at både Rita og Hege uttrykte sterk støtte til Fjordmanns fantastiske essays?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Broren skrev: ons aug 11, 2021 10:18 pm Da vil vi jo fort få se hvor rett du og Oggo har i deres påstander om at bortimot hele Norges befolkning deler og støtter Rita og Heges forkvakla løgner og hat, og derfor vrenger lommene i sin utøyla iver etter å støtte dem økonomisk.
De færreste bruker penger på å støtte diverse organisasjoner. Regner med du ikke har gitt penger til Tjen Folket eller "antirasistisk" senter selv om du sikkert støtter dem. HRS har jo faktisk også fått millionbeløp fra privatpersoner, så akkurat dét trengs ikke diskuteres.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 10:11 pm

Jeg har også benektet dersom noen hardnakket påsto at jeg jobbet i et forsikringsfirma. Ikke fordi jeg blir krenket av det, men fordi det er helt feil. Skjønner? Nei vel.

Utviklingen i dine "argumenter" har nådd et komisk punkt der jeg nå er en høyreekstrem som PST følger med på, samt at de kanskje er i ferd med å opprette en mappe på meg. Slike påstander trenger jeg selvfølgelig ikke benekte da absurditeten taler for seg selv.

Du vet; PST får temmelig mange bekymringsmeldinger (sånn ca. 500 i år som de har fulgt opp.) Det totale antallet er langt større, som de har valgt å overse. Beklager å måtte si det, men dine "analyser" om min islamkritikk havner nok nettopp her.

Og med det er jeg ferdig med deg i denne debatten. Du skriver mye men sier lite, og jeg er i utgangspunktet ikke i denne tråden for å le.
Ja du benekter sikkert knallhardt både det ene og det andre. Slik holder lettkenkede folk på med. Det er ikke en ting som ikke kan spore lysten deres til å hardnakket orsvare seg mot det.

Dersom du ikke var så fordømt lettkrenket så hadde du bare sagt at det ikke stemte og ikke brydd deg noe mer om det dersom vedkommende fortsatte å mene at du jobb i forsikringsselskap. men dete r vel like før du skal påstå at du bare hadde ledd av det.

Jeg har aldri sagt det du sier jeg har sagt om PST. Så det er en stråmann. det er kun du selv som har hintet om at PST sikkert var ute etter deg. Dette har du forsøkt på flere ganger å hinte om. hver eneste gang så har jeg fortalt deg at PST ikke jakter folk basert på politiske meninger men på grunnlag av om du anser det som en fare for vold. Det er kanskje ikke så lurt at du gjentar dette enda flere ganger. Det er en annen her i denne tråden som har rekorden for omskrivinger og han vil ikke like at du forsøker å ta rekorden fra han.

Det er du selv som har vært så vennlig å vise oss PST sine kjennetegn på høyreradikale/høyreekstreme.

Nei du er i denne tråden for å hardnakket forsvare deg må vite...

Broren

Legg inn av Broren »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 10:26 pm
Tjen Folket eller "antirasistisk" senter selv om du sikkert støtter dem.
Hvor i alle verdens dager har du fått den ideen om at jeg støtter de folka der?

Samme sted hvor du henter tallene til HRS sin enorme, ja nærmest altomfattende, støtte i Norges befolkning?

Jeg kan forresten livlig huske at du skreiv på det forrige stedet at du støtta nazismen.

BornOnThe4thOfJuly

Legg inn av BornOnThe4thOfJuly »

Broren skrev: ons aug 11, 2021 10:41 pm

Jeg kan forresten livlig huske at du skreiv på det forrige stedet at du støtta nazismen.
Nå kan du forvente deg at han hardnakket vil forsvare seg mot slike beskyldninger for så etterpå si at han flirer av dem.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Broren skrev: ons aug 11, 2021 10:41 pm Hvor i alle verdens dager har du fått den ideen om at jeg støtter de folka der?
I og med at jeg skrev "selv om du sikkert støtter dem" der ordet "sikkert" antyder at det er snakk om en antakelse, så er det nettopp det. En antakelse. Hvorfor jeg antar det? Fordi du ser på islamkritikk som hat, samt at du er særDELes aggressiv i innleggene dine. Du formelig fråder i omtrent annet hver innlegg du krester ut her inne.

Sint, sur og forbanna konstant. Derfor.

Ro ned, ta en pille om du må. Sett på beroligende musikk. Kanskje et varmt pledd og kamille-te, etter et parfymert bad i badekaret med roseblader og stearinlys, vil gjøre susen.

Broren

Legg inn av Broren »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 10:48 pm
Broren skrev: ons aug 11, 2021 10:41 pm Hvor i alle verdens dager har du fått den ideen om at jeg støtter de folka der?
I og med at jeg skrev "selv om du sikkert støtter dem" der ordet "sikkert" antyder at det er snakk om en antakelse, så er det nettopp det. En antakelse. Hvorfor jeg antar det? Fordi du ser på islamkritikk som hat, samt at du er særDELes aggressiv i innleggene dine. Du formelig fråder i omtrent annet hver innlegg du krester ut her inne.

Sint, sur og forbanna konstant. Derfor.

Ro ned, ta en pille om du må. Sett på beroligende musikk. Kanskje et varmt pledd og kamille-te, etter et parfymert bad i badekaret med roseblader og stearinlys, vil gjøre susen.
Nei, der har du også feil. Det er en kunst å ta så mye feil som du faktisk gjør.
Jeg ser slett ikke på all islamkritikk som hat. Det er faktisk mye islamkritikk jeg er enig i.

Derimot, den hatefulle søpla som Hege og Rita krøster ut av seg, sammen med det du og dine venner fra det forrige stedet, dere som jeg innimellom ser på som "Våre små søsken" (se Inger Hagerup) ser jeg som storleverandører av noen ganger tilnærma hat, og andre ganger bikker det helt over i reinhekla islamhat.

Jeg spiste for øvrig en eske med Stupedama tidligere i kveld.
Nei, her er det ikke snakk om noe varmt pledd. Jeg sitter med iskalde våte sko på beina, har nettopp drukket en kopp kruttsterk kaffe siden det er noe av det verste og vondeste jeg veit, og etterpå skal jeg, i fullt flomlys av grelleste slag, hoppe i badekaret som er fylt av piggtråd.
Det gjør susen.
Det er DA innleggene mine får skikkelig schwung over seg!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Nå kan vel nivået heves fra alles side her. Litt mindre personfokus og litt mer sak.
/mod

Broren

Legg inn av Broren »

BornOnThe4thOfJuly skrev: ons aug 11, 2021 10:48 pm
Nå kan du forvente deg at han hardnakket vil forsvare seg mot slike beskyldninger for så etterpå si at han flirer av dem.
Jeg kan like livlig huske hvor travelt han fikk det da jeg siterte ham på det.

Og jeg tror faktisk han "lo" av det litt seinere.

Broren

Legg inn av Broren »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 10:48 pm
Sint, sur og forbanna konstant. Derfor.
Der har du igjen feil.

Jeg koser meg storligen og flirer og ler.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 9:59 pm
BornOnThe4thOfJuly skrev: ons aug 11, 2021 9:37 pm Så dere kan benekte og benekte med kjennetegnene avslører dere hele tiden.
Jadda, sure thing. Problemet ditt er jo bare at det kun er dem som sidestiller islamkritikk med hat som klarer å se sånt. Beklager.
Vel, vi fikk røyket dem ut, igjen.

Jeg må le høyt av alle merkelige innspill innledningsvis hvor venstresiden sier at det ikke er noen spesifikke grunner for Venstres stadige utfall mot HRS. At de har ytringsfrihet osv.
Nå er de der de skal være. Kritikk og søkelys på historiens verste totalitære og menneskefiendtlige ideologi er "hat og rasisme".
"Ytre høyre" og "høyreekstrem" meg her og der mens de fråder over tastaturet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fremsynt skrev: ons aug 11, 2021 11:15 pm Vel, vi fikk røyket dem ut, igjen.
Det gikk så lett at ikke engang røykvarsleren rakk å reagere.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fremsynt skrev: ons aug 11, 2021 11:15 pm "Ytre høyre" og "høyreekstrem" meg her og der mens de fråder over tastaturet.
Det er noe psykt over det hele når det ser mer ut som en besettelse enn noe annet. Men dette har vi jo vært vitne til før på vår alles kjære VGD.

dortort

Legg inn av dortort »

Broren skrev: ons aug 11, 2021 11:03 pm Derimot, den hatefulle søpla som Hege og Rita krøster ut av seg, sammen med det du og dine venner fra det forrige stedet, dere som jeg innimellom ser på som "Våre små søsken" (se Inger Hagerup) ser jeg som storleverandører av noen ganger tilnærma hat, og andre ganger bikker det helt over i reinhekla islamhat.
Du og AP ønsker islam velkommen i Norge.

Broren

Legg inn av Broren »

dortort skrev: ons aug 11, 2021 11:52 pm
Du og AP ønsker islam velkommen i Norge.
Åja, du er bare innom for å skrive noe utsøkt dumt.

Har du ikke fler eksempler med fisk?

joplina

Legg inn av joplina »

Knaberaps skrev: ons aug 11, 2021 4:41 pm Din utfordring er lett å ta.
Det er en ærlig posisjon å ha for Venstre for all del, men når de vil bryte med en av grunnpilarene i demokratiet vårt, nemlig ytringsfriheten, så viser de at de tar altfor lett på dette. De skal liksom *"sloss for deres rett til å ytre seg", og da hjelper det lite dersom de vil gjøre det vanskeligere i stedet.
**************
Nå syns jeg at du surrer fælt - sitert over.
Hvis man ikke ønsker å "gi pengestøtte" til noe man ikke kan stå inne for ,så går man liksom inn for å "bryte ned en av grunnpilarene i demokratiet vårt"....man bryter da ned (i dette tilfelle) ytringsfriheten....Surr-surr.
Du radbrekker denne pengestøtten til å være synonymt med at Venstre har tatt til orde for at HRS bør avvikles og bli forbudt - at HRS ikke skal ha lov til å ha sine meninger/holdninger, sin agenda og ikke ha lov til å ytre seg om sine overbevisninger - noe som vil vært et klart forsøk på sensur som rammer ytringsfriheten.
- Men det er jo ikke det som har skjedd her.
Et enkelt og veldig lite parti i det norske politiske landskap har altså foreslått at HRS ikke skal gis pengestøtte fordi dette partiet ikke kan stå inne for HRS' meningsinnhold og agenda - det er det hele. De har ikke foreslått at HRS må avvikles eller forbys. Andre partier syns det er OK å gi pengestøtte til HRS...enten fordi de er enige i HRS' meninger/holdninger eller fordi de ikke bryr seg og tenker "alle skal få".

Tilskudd er noe man kan søke og noe man kan få - det er ikke (slik jeg forstår det) en rettighet/et krav..ikke for HRS eller noen andre.

Pernille

Legg inn av Pernille »

HRS mottar noe sånt som 1.4% av budsjettet som går til organisasjoner på innvandring- og integreringsfeltet. Det er også den eneste organisasjonen som er negativ til innvandring og gjeldende integreringspolitikk. Slikt koster og det er vanskelig å være en liten motstemme blant kakofoniet av stemmer fra de andre organisasjonene som alle mener omtrent det samme (og som "tilfeldigvis" er omtrent det samme som også Venstre og KrF mener). Når vi likevel bruker millioner av kroner på alle disse organisasjonene så er det bare rett og rimelig at HRS eller tilsvarende organisasjoner også får en liten del av denne potten.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Ja, jeg er forsåvidt enig, litt avhengig av hva de andre organisasjonene gjør, har ikke god info på hvem som får hva og hva de bruker pengene på. Hvis de andre 98% av pengene går til arbeid for å bedre folk sin situasjon mens HRS bare sprer budskapet sitt, så er det jo to veldig forskjellige ting.

Problemet er bare det at HRS sprer hat og feilinformasjon. Jeg ville ønsket en saklig og konstruktiv stemme for de "skeptiske 55%" velkommen.

HRS derimot er hverken saklig eller konstruktiv, og representativ for en forsvinnende liten del av befolkningen.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Zorbeltuss skrev: tor aug 12, 2021 11:06 am Ja, jeg er forsåvidt enig, litt avhengig av hva de andre organisasjonene gjør, har ikke god info på hvem som får hva og hva de bruker pengene på. Hvis de andre 98% av pengene går til arbeid for å bedre folk sin situasjon mens HRS bare sprer budskapet sitt, så er det jo to veldig forskjellige ting.

Problemet er bare det at HRS sprer hat og feilinformasjon. Jeg ville ønsket en saklig og konstruktiv stemme for de "skeptiske 55%" velkommen.

HRS derimot er hverken saklig eller konstruktiv, og representativ for en forsvinnende liten del av befolkningen.
De andre organisasjonene er bl.a. Antirasistisk senter, Caritas, Redd Barna, Stord Petanqueklubb (ok, petanque er gøy men...), Ubmwe family, Selvhjelp for Innvandrere og Flyktninger, Ringerike Soroptimistklubb (optimistjoller for innvandrere?), Afghansk Forening Tromsø, Annai Poopahti Tamilsk Kultursenter, Bergen Moske, Bærum Somalisk Samfunn, Innvandrernes Landsorganisasjon, Muslimsk Råd og en rekke andre mer eller mindre brokete organisasjoner.

Det er forsåvidt en ærlig sak å mene at HRS sprer hat og feilinformasjon, (men det er de isåfall ikke alene om straks en går noen av de andre organisasjonene etter sømmene), men så lenge de holder seg til norsk lov så blir det veldig subjektivt og ullent kriterium å gå etter.

Det er dessverre en utpreget misforståelse, spesielt i sfæren rundt KrF og Venstre men også lenger ut på venstresiden, at integrering i stor grad handler å være mest mulig positiv og imøtekommende til innvandring, innvandrere og deres kulturelle uttrykk og samtidig skyve alle problemene under teppet. Det er et problematisk standpunkt all den tid mye av innvandringen er grunnleggende negativt og samfunnsnedbrytende. Derfor er det også viktig at motstemmene får sagt sitt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Ja, vi trenger saklige og konstruktive motstemmer, som jeg nevnte i forrige post, tidligere har jeg også sukket over at du har en leir som mener at vi har et menneskelig ansvar for å ta imot, men der stopper tankevirksomheten utenom å reagere med rette på utspillene fra den andre leiren som vil mure ute alle fremmedkulturelle og tidvis jage ut de som allerede er her.

HRS er hverken saklig eller konstruktiv, men solid plantet i ytterkanten av siste leir. Støtte i den retning fører kun til mer fiendtlighet som gjør integrasjon vanskeligere.

Er det noen som fortjener støtte så er det meningene i mellom de to polene som vi må få fram. HRS bidrar bare til at det blir tilspissing over alt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»