Partiet De Kristne skifter navn...yay

Svar
pfrog567

Re: Partiet De Kristne skifter navn...yay

Legg inn av pfrog567 »

olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:15 am
Partisekretæren heter forresten Arne Husveg står det på Wikipedia. Het ikke han i blindeforbundet og det?
Det var han som sa at jeg kan ikke se at jeg har gjort noe galt :lol:

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 6:47 pm
Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:15 pm Neia altså jeg tenker, hvorfor vil et politisk parti ønske å skifte navn.....
Anders Langes Parti ble jo til Frp senere :)
Etter at Andres Lange døde, ville det se rart ut å kalle det Anders Langes Parti.

Bondepartiet skiftet navn til Senterpartiet og Even Brattbakken kommenterte navnebyttet og sa at en bonde er en bonde og ikke en senter.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Tjaaah skrev: lør nov 05, 2022 7:41 pm
Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:15 pm Neia altså jeg tenker, hvorfor vil et politisk parti ønske å skifte navn.....kanskje ikke den opprinnelige planen eller navnet ga nok respons? Er det en ulempe i Norge i dag å fronte noe kristent? Etter min mening, absolutt...men det kan jo kanskje diskuteres?
Kanskje de vil at alle typer kjipe mennesker skal kunne føle seg vel med å stemme på partiet? Ikke bare kjipe kristne?
Ikke-kristne kjipe mennesker stemmer allerede på SV eller rødt så vet ikke helt hva godt kan komme ut av det.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Karatel skrev: man nov 28, 2022 7:53 pm
pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 6:47 pm
Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:15 pm Neia altså jeg tenker, hvorfor vil et politisk parti ønske å skifte navn.....
Anders Langes Parti ble jo til Frp senere :)
Etter at Andres Lange døde, ville det se rart ut å kalle det Anders Langes Parti.
Enig i det. Merkelig at det ikke ble "Hagens parti" etter Reformpartiet :)

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Karatel skrev: man nov 28, 2022 7:53 pm
pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 6:47 pm
Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:15 pm Neia altså jeg tenker, hvorfor vil et politisk parti ønske å skifte navn.....
Anders Langes Parti ble jo til Frp senere :)
Etter at Andres Lange døde, ville det se rart ut å kalle det Anders Langes Parti.
Og etter Siv ville det vært svært vanskelig å bruke hele navnet inkl fortsettelsen....... til sterk nedsettelse av skatter og avgifter.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 8:44 pm
Karatel skrev: man nov 28, 2022 7:53 pm
pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 6:47 pm

Anders Langes Parti ble jo til Frp senere :)
Etter at Andres Lange døde, ville det se rart ut å kalle det Anders Langes Parti.
Enig i det. Merkelig at det ikke ble "Hagens parti" etter Reformpartiet :)
Anders Lange ville ikke at hans parti skulle være et vanlig parti, men mer hans personlige protestbevegelse. Carl I.Hagen ville ha et normalt politisk parti med et partiprogram og vedtekter. Da kunne han ikke kalle opp partiet etter seg selv og gjøre det til sin personlige eiendom.

I praksis ble jo FrP likevel nærmest Hagens personlige eiendom, han ble jo omtalt som "partieier".

olek1970

Legg inn av olek1970 »

pfrog567 skrev: man nov 28, 2022 6:50 pm
olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:15 am
Partisekretæren heter forresten Arne Husveg står det på Wikipedia. Het ikke han i blindeforbundet og det?
Det var han som sa at jeg kan ikke se at jeg har gjort noe galt :lol:

Nei, han kunne vel ikke det han😂😂

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»