Partiet De Kristne skifter navn...yay

Svar
Pckstrm

Partiet De Kristne skifter navn...yay

Legg inn av Pckstrm »

Neida så, leste akkurat dette. Partiet De Kristne skifter navn umiddelbart til....Konservativt. Sitat: "Bakteppe for navnebyttet er for bedre å kommunisere med velgerne den politiske retningen partiet er fundert på, skriver de i en pressemelding." Ja, så neida...da må vel jeg som en gammelkonservativ revurdere hva jeg vil stemme neste gang? Selvfølgelig ikke, jeg har levd og vokst siden mine tider som såkalt konservativ...og vil aldri stemme på et parti som har en kristen formålsparagraf uansett i dag. Men lykke til med navneskiftet da :)

Edit: Kom på at jeg måtte tilføye litt her...å være konservativ har ikke nødvendigvis noe med kristendom å gjøre. Om de fant ut at å hete Partiet De Kristne ikke var godt nok for å samle velgere, og valgte å skjule sin religiøse overbevisning ved å bytte navn til Konservative for å få flere velgere....det er en spesiell plass i Helvete... :D
Sist redigert av Pckstrm den lør nov 05, 2022 7:03 pm, redigert 1 gang totalt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Og hva skal diskuteres?

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Nei jeg vet ikke jeg KingKongHalvor....den virkelige grunnen til å skifte navn på partiet? Makt?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:04 pm Nei jeg vet ikke jeg KingKongHalvor....den virkelige grunnen til å skifte navn på partiet? Makt?
De sier selv, som du skriver i ts; "Bakteppe for navnebyttet er for bedre å kommunisere med velgerne den politiske retningen partiet er fundert på, skriver de i en pressemelding."

Hvis du mener de har en annen agenda for å bytte navn, da bør du vel komme med noe?

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Neia altså jeg tenker, hvorfor vil et politisk parti ønske å skifte navn.....kanskje ikke den opprinnelige planen eller navnet ga nok respons? Er det en ulempe i Norge i dag å fronte noe kristent? Etter min mening, absolutt...men det kan jo kanskje diskuteres?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:15 pm Neia altså jeg tenker, hvorfor vil et politisk parti ønske å skifte navn.....kanskje ikke den opprinnelige planen eller navnet ga nok respons? Er det en ulempe i Norge i dag å fronte noe kristent? Etter min mening, absolutt...men det kan jo kanskje diskuteres?
Interessant, men bare litt. Vil du ha diskusjon må du nok spisse det litt.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Hadde håpet de skiftet navn til HSFP...Homoseksuelt Fylleparti.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:15 pm Neia altså jeg tenker, hvorfor vil et politisk parti ønske å skifte navn.....kanskje ikke den opprinnelige planen eller navnet ga nok respons? Er det en ulempe i Norge i dag å fronte noe kristent? Etter min mening, absolutt...men det kan jo kanskje diskuteres?
Kanskje de vil at alle typer kjipe mennesker skal kunne føle seg vel med å stemme på partiet? Ikke bare kjipe kristne?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KingKongHalvor skrev: lør nov 05, 2022 7:10 pm
Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:04 pm Nei jeg vet ikke jeg KingKongHalvor....den virkelige grunnen til å skifte navn på partiet? Makt?
De sier selv, som du skriver i ts; "Bakteppe for navnebyttet er for bedre å kommunisere med velgerne den politiske retningen partiet er fundert på, skriver de i en pressemelding."
Med navneskiftet kommuniserer de nå enda dårligere hva de står for enn tidligere. Konservative kan være alt fra religiøse til ateister, så med mindre de mener at det er greit med ikke-religiøse personer og ideer i partiet, så er navneskiftet bare tull.

Problemet deres er at kristen politikk a la Kåre Kristiansen gikk ut på dato i løpet av 1980-tallet. Man kan ikke polere en hundebæsj.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Tjaaah skrev: lør nov 05, 2022 7:41 pm
Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:15 pm Neia altså jeg tenker, hvorfor vil et politisk parti ønske å skifte navn.....kanskje ikke den opprinnelige planen eller navnet ga nok respons? Er det en ulempe i Norge i dag å fronte noe kristent? Etter min mening, absolutt...men det kan jo kanskje diskuteres?
Kanskje de vil at alle typer kjipe mennesker skal kunne føle seg vel med å stemme på partiet? Ikke bare kjipe kristne?
Nei, at de skal få MDG, Rødt og SV velgere til å stemme på seg har jeg ingen tro på.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Corvus skrev: lør nov 05, 2022 8:04 pm Nei, at de skal få MDG, Rødt og SV velgere til å stemme på seg har jeg ingen tro på.
Haha

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Konservativt. For meg er det et vanskelig ord på et parti. Burde heller gå for De Konservative.

Men de har helt rett, og er derfor jeg vurderte de ved sist valg;
– Politikken vår er den samme, men vi er sikre på at vi nå vil få et større nedslagsfelt. Etter at Høyre forlot sin konservative forankring, har vi fått et konservativt vakuum i Norge. Dette ønsker vi å fylle, sier nestleder Thomas Moltu til avisen

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Er man velkommen i partiet dersom man er konservativ satanist?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

De har iallefall 2 mulige velgere på Fridiskusjon. To som har åpenbare kvaler om de skal velge FrPs billig børst til folket eller kristen moralisme.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rexwiller skrev: lør nov 05, 2022 8:11 pm Er man velkommen i partiet dersom man er konservativ satanist?
Det kommer vel på hvordan en konservativ satanist stiller seg i spørsmålet om abort og likekjønnede ekteskap.

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

KingKongHalvor du vinner…jeg skal følge nøye med og lære av dine innleggg og lære hvordan man skriver ting som kan diskuteres! 👍

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

KingKongHalvor skrev: lør nov 05, 2022 7:10 pm
Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:04 pm Nei jeg vet ikke jeg KingKongHalvor....den virkelige grunnen til å skifte navn på partiet? Makt?
De sier selv, som du skriver i ts; "Bakteppe for navnebyttet er for bedre å kommunisere med velgerne den politiske retningen partiet er fundert på, skriver de i en pressemelding."

Hvis du mener de har en annen agenda for å bytte navn, da bør du vel komme med noe?
Hensikten er selvfølgelig å forsøke å få flere velgere. Det nye navnet forteller ikke i noen større grad den politiske retningen til partiet. Konservativt er et begrep som kan brukes om en rekke partier både på høyresiden og venstresiden. Hva skiller dette partiet fra KrF og Høyre? Det sier navnet ingenting om.

De Kristne har noen assosiasjoner de sikkert vil kvitte seg med. Folkeaksjonen nei til bompenger skiftet jo også navn etter at de stupte på menigsmålingene.

Vil egentlig stille spørsmål ved om De Kristne egentlig er konservative. Jeg opplever dem mer som reaksjonære. Å være 100% mot abort er for eksempel ikke konservativt i Norge i dag. Det er reaksjonært.
Sist redigert av Solvgutt1 den lør nov 05, 2022 10:43 pm, redigert 1 gang totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Solvgutt1 skrev: lør nov 05, 2022 10:33 pm
KingKongHalvor skrev: lør nov 05, 2022 7:10 pm
Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:04 pm Nei jeg vet ikke jeg KingKongHalvor....den virkelige grunnen til å skifte navn på partiet? Makt?
De sier selv, som du skriver i ts; "Bakteppe for navnebyttet er for bedre å kommunisere med velgerne den politiske retningen partiet er fundert på, skriver de i en pressemelding."

Hvis du mener de har en annen agenda for å bytte navn, da bør du vel komme med noe?
Hensikten er selvfølgelig å forsøke å få flere velgere. Det nye navnet forteller ikke i noen større grad den politiske retningen til partiet. Konservativt er et begrep som kan brukes om en rekke partier både på høyresiden og venstresiden. Hva skiller dette partiet fra KrF og Høyre? Det sier navnet ingenting om.

De Kristne har noen assosiasjoner de sikkert vil kvitte seg med. Folkeaksjonen nei til bompenger skiftet jo også navn etter at de stupte på menigsmålingene.
Hva er de folkeaksjonen mot nå?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

DuncanE skrev: lør nov 05, 2022 10:39 pm
Solvgutt1 skrev: lør nov 05, 2022 10:33 pm
KingKongHalvor skrev: lør nov 05, 2022 7:10 pm

De sier selv, som du skriver i ts; "Bakteppe for navnebyttet er for bedre å kommunisere med velgerne den politiske retningen partiet er fundert på, skriver de i en pressemelding."

Hvis du mener de har en annen agenda for å bytte navn, da bør du vel komme med noe?
Hensikten er selvfølgelig å forsøke å få flere velgere. Det nye navnet forteller ikke i noen større grad den politiske retningen til partiet. Konservativt er et begrep som kan brukes om en rekke partier både på høyresiden og venstresiden. Hva skiller dette partiet fra KrF og Høyre? Det sier navnet ingenting om.

De Kristne har noen assosiasjoner de sikkert vil kvitte seg med. Folkeaksjonen nei til bompenger skiftet jo også navn etter at de stupte på menigsmålingene.
Hva er de folkeaksjonen mot nå?
De er ikke en folkeaksjon lenger, men et folkeparti. Folkepartiet FNB.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Folk_flesk skrev: lør nov 05, 2022 8:16 pm De har iallefall 2 mulige velgere på Fridiskusjon. To som har åpenbare kvaler om de skal velge FrPs billig børst til folket eller kristen moralisme.
Nå, de har vel noen flere potensielle velgere her inne. Som mener H fremstår sosialistisk og Frp for populistisk. Bare vent til de rekrutterer Tore Tvedt, Tommy Olsen og Lars Thorsen til ledelsen.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

DuncanE skrev: lør nov 05, 2022 10:47 pm
Folk_flesk skrev: lør nov 05, 2022 8:16 pm De har iallefall 2 mulige velgere på Fridiskusjon. To som har åpenbare kvaler om de skal velge FrPs billig børst til folket eller kristen moralisme.
Nå, de har vel noen flere potensielle velgere her inne. Som mener H fremstår sosialistisk og Frp for populistisk. Bare vent til de rekrutterer Tore Tvedt, Tommy Olsen og Lars Thorsen til ledelsen.
Vet ikke om du tenker på meg, men jeg anser ikke Høyre som sosialistisk, men sosialdemokratisk. Samme med FrP. Det viste de i når de var ved makten i 8 år, høyere skatter og avgifter, flere lover og regler, fortsatt latterlige lave straffer ovenfor kriminelle, offentlig og byråkratiet este ut, lar kommuner drive ideologisk sosialisme osv. Finner ikke noe konservativt eller høyrepolitikk her jeg. Det betyr ingenting at de er til høyre i Norge, betyr bare at norsk politikk generelt er langt til venstre.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: lør nov 05, 2022 8:16 pm De har iallefall 2 mulige velgere på Fridiskusjon. To som har åpenbare kvaler om de skal velge FrPs billig børst til folket eller kristen moralisme.
Billig børst er jo Frps ene høyverdige sak.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Solvgutt1 skrev: lør nov 05, 2022 10:33 pm

Vil egentlig stille spørsmål ved om De Kristne egentlig er konservative. Jeg opplever dem mer som reaksjonære. Å være 100% mot abort er for eksempel ikke konservativt i Norge i dag. Det er reaksjonært.
Reaksjonært kunne jo vært et artig partinavn. Logo i svart-hvitt.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Solvgutt1 skrev: lør nov 05, 2022 10:41 pm
DuncanE skrev: lør nov 05, 2022 10:39 pm
Solvgutt1 skrev: lør nov 05, 2022 10:33 pm

Hensikten er selvfølgelig å forsøke å få flere velgere. Det nye navnet forteller ikke i noen større grad den politiske retningen til partiet. Konservativt er et begrep som kan brukes om en rekke partier både på høyresiden og venstresiden. Hva skiller dette partiet fra KrF og Høyre? Det sier navnet ingenting om.

De Kristne har noen assosiasjoner de sikkert vil kvitte seg med. Folkeaksjonen nei til bompenger skiftet jo også navn etter at de stupte på menigsmålingene.
Hva er de folkeaksjonen mot nå?
De er ikke en folkeaksjon lenger, men et folkeparti. Folkepartiet FNB.
.

Er nok ikke bare navnet som må skiftes der for å få mange folk til å stemme på seg. Blir lite med makt med 10448 stemmer😁

Partisekretæren heter forresten Arne Husveg står det på Wikipedia. Het ikke han i blindeforbundet og det?. Han er død så er jo ikke han, selv om gangsynet til han i partiet De kristne/konservativt sikkert er sterkt redusert det og😉

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:15 am
Solvgutt1 skrev: lør nov 05, 2022 10:41 pm
DuncanE skrev: lør nov 05, 2022 10:39 pm

Hva er de folkeaksjonen mot nå?
De er ikke en folkeaksjon lenger, men et folkeparti. Folkepartiet FNB.
.

Er nok ikke bare navnet som må skiftes der for å få mange folk til å stemme på seg. Blir lite med makt med 10448 stemmer😁

Partisekretæren heter forresten Arne Husveg står det på Wikipedia. Het ikke han i blindeforbundet og det?. Han er død så er jo ikke han, selv om gangsynet til han i partiet De kristne/konservativt sikkert er sterkt redusert det og😉
"Let them alone: they be blind leaders of the blind. And if the blind lead the blind, both shall fall into the ditch"

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Folk_flesk skrev: lør nov 19, 2022 2:25 am
olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:15 am
Solvgutt1 skrev: lør nov 05, 2022 10:41 pm
De er ikke en folkeaksjon lenger, men et folkeparti. Folkepartiet FNB.
.

Er nok ikke bare navnet som må skiftes der for å få mange folk til å stemme på seg. Blir lite med makt med 10448 stemmer😁

Partisekretæren heter forresten Arne Husveg står det på Wikipedia. Het ikke han i blindeforbundet og det?. Han er død så er jo ikke han, selv om gangsynet til han i partiet De kristne/konservativt sikkert er sterkt redusert det og😉
"Let them alone: they be blind leaders of the blind. And if the blind lead the blind, both shall fall into the ditch"
Hvilket sitat er det?.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:30 am
Folk_flesk skrev: lør nov 19, 2022 2:25 am
olek1970 skrev: lør nov 19, 2022 2:15 am .

Er nok ikke bare navnet som må skiftes der for å få mange folk til å stemme på seg. Blir lite med makt med 10448 stemmer😁

Partisekretæren heter forresten Arne Husveg står det på Wikipedia. Het ikke han i blindeforbundet og det?. Han er død så er jo ikke han, selv om gangsynet til han i partiet De kristne/konservativt sikkert er sterkt redusert det og😉
"Let them alone: they be blind leaders of the blind. And if the blind lead the blind, both shall fall into the ditch"
Hvilket sitat er det?.
Tror den er fra bibelen, King James sin versjon.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Reagerer mest på den nye logoen. Ser ut som den er laget av en bakfull tenåring på 80 tallet.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Pckstrm skrev: lør nov 05, 2022 7:15 pm Neia altså jeg tenker, hvorfor vil et politisk parti ønske å skifte navn.....
Anders Langes Parti ble jo til Frp senere :)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Kul_Djevel skrev: man nov 28, 2022 3:14 pm Reagerer mest på den nye logoen. Ser ut som den er laget av en bakfull tenåring på 80 tallet.
:lol: :lol: :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»