Januarvinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
Tormund

Re: Januarvinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av Tormund »

Ox ut gratis er en no-brainer. Vi burde være glad for at noen er villig til å overta sykelønna hans. På banen har han heller ikke noe å bidra med.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Lurer på om vi kan få Frelsesarmeen i Liverpool til å komme med mat til spillerne, så sparer vi litt der.

Juiced

Legg inn av Juiced »

Vi har vel ikke mulighet til kvitte oss med en home grown spiller nå og hente inn en utenlandsk spiller.
Rykttes jo også at Phillips er på vei ut.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Juiced skrev: ons jan 25, 2023 4:59 pm Vi har vel ikke mulighet til kvitte oss med en home grown spiller nå og hente inn en utenlandsk spiller.
Rykttes jo også at Phillips er på vei ut.
Nei Ox ut lager ikke vei for en utenlandsk spiller inn. Klubben trenger heller ikke kaste ut Ox for å plass til en ny engelsk spiller.

Økonomien er man i gang med å forsøke å løse, Kelleher og Phillips sitter i vinduet, Ox tydeligvis også uten at jeg forstår hvorfor. Noe er kanskje på gang. Kanskje. Men noen må ut om man kjøpet en spiller over U21-alder. Blir nok litt overrasket om Arthur blir å se mer. Så spørs det hvem som kommer inn. Jeg skyter fra hofta med en jeg har trodd skulle komme inn lenge Lovro Majer. Foreløpig er ikke prisen helt riktig sett opp mot kvalitet. De har sivet ut noen rykter på at kan flytte på seg i januar. Passer veldig godt i rekrutteringsprofilen til Liverpool.
Eneste i mot er at dette ikke er en quick fix, men det mistenker jeg fansen bryr seg mer om en staben.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Wellé skrev: ons jan 25, 2023 1:10 pm
Klaumb skrev: ons jan 25, 2023 12:32 pm
markantovertak skrev: ons jan 25, 2023 11:24 am Jeg ser Brighton og andre klubber vil hente Ox nå, men da gratis. Men hvorfor i alle dager skal Liverpool slippe en spiller gratis? Dette er til og med spiller de har benyttet litt denne sesongen.

Nå skjønner jeg det er minimalt å hente her, men litt må et da være. Om ikke får han bare bli.
Lønna hans utgjør vel omlag £2-3 mill ut året, så noe er det jo å hente på en spiller som har bidratt med lite annet enn litt spilletid denne sesongen og som da uansett forsvinner sannsynligvis. Med Gakpo inn og spillere etter hvert tilbake fra skade blir han jo forhåpentligvis overflødig.

Mtp Bellingham og de summene man snakker om tror jeg man må hente inn hver krone man kan der man kan hente de.
Og så vet man jo at flere managere, blant annet Bielsa, Arteta og Pep, foretrekker ikke for store staller som inkluderer spillere som ikke er reelle bidragsytere.
Bevisst eller ubevisst så kan de være med på å skape problemer med samholdet og mentaliteten i klubben.

Nå skal man alltid ta hva personer som Edu sier med en klype salt, men dette var begrunnelsen for at man endte opp med å betale flere av spillerne for å dra i fjor og i forfjor når man ikke klarte å selge de.
Er vel ingen midtbanespillere på vei tilbake fra skade, og det er på midtbanen de største problemene er. Så å kvitte seg med Ox og dermed ha enda færre alternativer på midtbanen høres mindre smart ut. Men nå er det i det hele tatt ekstremt lite smart å ikke forsterke midtbanen i januarvinduet. Man sparer seg ut av CL med de følger det får for både økonomi og spillerlogistikk.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: ons jan 25, 2023 1:10 pm
Klaumb skrev: ons jan 25, 2023 12:32 pm
markantovertak skrev: ons jan 25, 2023 11:24 am Jeg ser Brighton og andre klubber vil hente Ox nå, men da gratis. Men hvorfor i alle dager skal Liverpool slippe en spiller gratis? Dette er til og med spiller de har benyttet litt denne sesongen.

Nå skjønner jeg det er minimalt å hente her, men litt må et da være. Om ikke får han bare bli.
Lønna hans utgjør vel omlag £2-3 mill ut året, så noe er det jo å hente på en spiller som har bidratt med lite annet enn litt spilletid denne sesongen og som da uansett forsvinner sannsynligvis. Med Gakpo inn og spillere etter hvert tilbake fra skade blir han jo forhåpentligvis overflødig.

Mtp Bellingham og de summene man snakker om tror jeg man må hente inn hver krone man kan der man kan hente de.
Og så vet man jo at flere managere, blant annet Bielsa, Arteta og Pep, foretrekker ikke for store staller som inkluderer spillere som ikke er reelle bidragsytere.
Bevisst eller ubevisst så kan de være med på å skape problemer med samholdet og mentaliteten i klubben.

Nå skal man alltid ta hva personer som Edu sier med en klype salt, men dette var begrunnelsen for at man endte opp med å betale flere av spillerne for å dra i fjor og i forfjor når man ikke klarte å selge de.
Dette gjelder jo Klopp også. Han har vært veldig tydelig på dette.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Der kom ryktet om Guendouzi

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: ons jan 25, 2023 11:13 pm --- Der kom ryktet om Guendouzi
På tide! Men noen må ut!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TerryMcDermott skrev: ons jan 25, 2023 11:13 pm --- Der kom ryktet om Guendouzi
Du mener nå ryktet om at han er den illegitime sønnen til Carles Puyol?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: ons jan 25, 2023 11:30 pm
TerryMcDermott skrev: ons jan 25, 2023 11:13 pm --- Der kom ryktet om Guendouzi
Du mener nå ryktet om at han er den illegitime sønnen til Carles Puyol?
Nei han ryktes til Liverpool. Det som står i tweeten er at Liverpool har kontaktet OM angående Guendouzi. Liverpool vurderer lånemuligheter. Spilleren skal være positiv til å bytte klubb.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Også fra ExclTransfersNews da. Dette må være bankers.

Velkommen til Liverpool, Guendozi.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

WaltonBR skrev: tor jan 26, 2023 11:12 am Også fra ExclTransfersNews da. Dette må være bankers.

Velkommen til Liverpool, Guendouzi.
--- Eneste som er bankers på Twitter er Liverpool sin offisielle side så ALT vil jo uansett være ubekreftede rykter der inne
(minus 100% FICHAJES DE FÚTBOL, de treffer alltid 100%!)

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: tor jan 26, 2023 1:09 pm
WaltonBR skrev: tor jan 26, 2023 11:12 am Også fra ExclTransfersNews da. Dette må være bankers.

Velkommen til Liverpool, Guendouzi.
--- Eneste som er bankers på Twitter er Liverpool sin offisielle side så ALT vil jo uansett være ubekreftede rykter der inne
(minus 100% FICHAJES DE FÚTBOL, de treffer alltid 100%!)
Dette er Exclusive Transfers News da. Det må være torverdig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ganske offensivt forsøk på å selge Phillips under pressekonferansen.
Det er litt merkelig det som skjer. Det har vært noen år med stålkontroll på alt, men nå er det mer rør enn på lenge.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

markantovertak skrev: fre jan 27, 2023 1:31 pm Ganske offensivt forsøk på å selge Phillips under pressekonferansen.
Det er litt merkelig det som skjer. Det har vært noen år med stålkontroll på alt, men nå er det mer rør enn på lenge.
Det kan vel ha noe med bytte av sportsdirektør i sommer?

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Fryktelig nedtur at vi ikke er med i kampen om Caicedo. Andre klubber scrambler for å forsterke seg og gjøre seg enda bedre, mens vi sitter med tommelen langt opp i ræva og vinker farvel til topp fire med et smil om munnen. Skrevet i affekt, don’t hate me.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Onv95 skrev: fre jan 27, 2023 2:06 pm
markantovertak skrev: fre jan 27, 2023 1:31 pm Ganske offensivt forsøk på å selge Phillips under pressekonferansen.
Det er litt merkelig det som skjer. Det har vært noen år med stålkontroll på alt, men nå er det mer rør enn på lenge.
Det kan vel ha noe med bytte av sportsdirektør i sommer?
Grei gjerne ut? Finnes det bare en som kan være sportsdirektør i Liverpool? Jeg vil også tippe at man ikke brente alt etter ham da han forlot, og at klubben fremdeles driver på de planene som allerede var i gang.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

markantovertak skrev: fre jan 27, 2023 2:15 pm
Onv95 skrev: fre jan 27, 2023 2:06 pm
markantovertak skrev: fre jan 27, 2023 1:31 pm Ganske offensivt forsøk på å selge Phillips under pressekonferansen.
Det er litt merkelig det som skjer. Det har vært noen år med stålkontroll på alt, men nå er det mer rør enn på lenge.
Det kan vel ha noe med bytte av sportsdirektør i sommer?
Grei gjerne ut? Finnes det bare en som kan være sportsdirektør i Liverpool? Jeg vil også tippe at man ikke brente alt etter ham da han forlot, og at klubben fremdeles driver på de planene som allerede var i gang.
Jeg kommer i fred. Jeg tenkte bare at Martin Edwards var vel mer eller mindre geniforklart for den jobben han gjorde i Liverpool, og det har jo skjedd før at nye koster ikke alltid klarer å erstatte forgjengeren og at de strukturene man trodde var på plass var mer personavhengige. Men bare en teori fra min side, og den er helt sikkert riv ruskende gal.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Onv95 skrev: fre jan 27, 2023 2:42 pm Jeg kommer i fred. Jeg tenkte bare at Martin Edwards var vel mer eller mindre geniforklart for den jobben han gjorde i Liverpool, og det har jo skjedd før at nye koster ikke alltid klarer å erstatte forgjengeren og at de strukturene man trodde var på plass var mer personavhengige. Men bare en teori fra min side, og den er helt sikkert riv ruskende gal.
Edwards var en brikke i et system. Han var god i jobben sin, men ikke grunnen til at det funket alene.

Det som har endret seg er at vi har bestemte oss for å gå for spillere som er yngre, med høyere profil, enn tidligere, som forhåpentligvis fører til en lengre periode med suksess og mindre utskiftninger på veien.

Endringen innad kan være pga. Klopp. Men det er ikke en så merkelig endring at det gjør noe.

Det er vanskeligere, en lengre prosess, og dyrere, å kjøpe spillere som Nunez og Bellingham i stedet for Mane og Henderson. Men det er ikke mange spillere vi kunne kjøpt med en bedre fremtid enn disse.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Onv95 skrev: fre jan 27, 2023 2:42 pm
markantovertak skrev: fre jan 27, 2023 2:15 pm
Onv95 skrev: fre jan 27, 2023 2:06 pm
Det kan vel ha noe med bytte av sportsdirektør i sommer?
Grei gjerne ut? Finnes det bare en som kan være sportsdirektør i Liverpool? Jeg vil også tippe at man ikke brente alt etter ham da han forlot, og at klubben fremdeles driver på de planene som allerede var i gang.
Jeg kommer i fred. Jeg tenkte bare at Martin Edwards var vel mer eller mindre geniforklart for den jobben han gjorde i Liverpool, og det har jo skjedd før at nye koster ikke alltid klarer å erstatte forgjengeren og at de strukturene man trodde var på plass var mer personavhengige. Men bare en teori fra min side, og den er helt sikkert riv ruskende gal.
Det som skurrer i denne forklaringen er at Edwards var fullstendig slaktet under Rodgers. Da var alt helvete. Og det var med mye det samme teamet. Mitt poenget er at man hele tiden leter etter en feil, en person, noen som man kan slakte. Som sannsynligvis er feil. Det er sammensatte greier, og jeg tipper faquarl er inne på noe. Det er en stor endring i hva man henter, som gjør at man gjør slike dumme ting som Arthur. Kjøpene skal være unge og allerede temmelig etablerte spillere, som da koster deretter. Man kan kanskje si at man gambler mindre når man går for noe, og mer når man gambler.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: fre jan 27, 2023 3:03 pm
Onv95 skrev: fre jan 27, 2023 2:42 pm Jeg kommer i fred. Jeg tenkte bare at Martin Edwards var vel mer eller mindre geniforklart for den jobben han gjorde i Liverpool, og det har jo skjedd før at nye koster ikke alltid klarer å erstatte forgjengeren og at de strukturene man trodde var på plass var mer personavhengige. Men bare en teori fra min side, og den er helt sikkert riv ruskende gal.
Edwards var en brikke i et system. Han var god i jobben sin, men ikke grunnen til at det funket alene.

Det som har endret seg er at vi har bestemte oss for å gå for spillere som er yngre, med høyere profil, enn tidligere, som forhåpentligvis fører til en lengre periode med suksess og mindre utskiftninger på veien.

Endringen innad kan være pga. Klopp. Men det er ikke en så merkelig endring at det gjør noe.

Det er vanskeligere, en lengre prosess, og dyrere, å kjøpe spillere som Nunez og Bellingham i stedet for Mane og Henderson. Men det er ikke mange spillere vi kunne kjøpt med en bedre fremtid enn disse.
Men dette er på en måte stikk i strid med alt Klopp har sagt i hele sin karriere. Han vil jo ha sportsdirektører og andre fagfolk på alle felt. Som tar de avgjørelsene de er gode på. Så jobber han med det han får servert. Det er mulig Klopp nå har skiftet helt, men det er jo ikke veldig sannsynlig. Som nevnt tidligere i tråden så vil jeg tro alt Liverpool gjør fram til og med kommende sesong er i stor grad preget av hva Edwards og teamet hans jobbet fram.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

markantovertak skrev: fre jan 27, 2023 3:31 pm Men dette er på en måte stikk i strid med alt Klopp har sagt i hele sin karriere. Han vil jo ha sportsdirektører og andre fagfolk på alle felt. Som tar de avgjørelsene de er gode på. Så jobber han med det han får servert. Det er mulig Klopp nå har skiftet helt, men det er jo ikke veldig sannsynlig. Som nevnt tidligere i tråden så vil jeg tro alt Liverpool gjør fram til og med kommende sesong er i stor grad preget av hva Edwards og teamet hans jobbet fram.
Jeg tror heller ikke Klopp har bestemt dette alene, men så er det litt rart at det blir nevnt at han skal være med på å bestemme hvem som er neste DOF.

Uansett, det passer mtp. hva FSG vil ha. Populære spillere, så lenge de er gode nok, har sin egen verdi. Om de er unge i tillegg kan man ta igjen og etterlate Man Utd som fase nr 2 under Klopp, hvis Pep drar seg til Italia eller noe sånt.

Kan også nevne at det passer mtp. Thiago, og ryktene om Mbappe var veldig hot en stund.

Galactipool next.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: fre jan 27, 2023 4:18 pm
markantovertak skrev: fre jan 27, 2023 3:31 pm Men dette er på en måte stikk i strid med alt Klopp har sagt i hele sin karriere. Han vil jo ha sportsdirektører og andre fagfolk på alle felt. Som tar de avgjørelsene de er gode på. Så jobber han med det han får servert. Det er mulig Klopp nå har skiftet helt, men det er jo ikke veldig sannsynlig. Som nevnt tidligere i tråden så vil jeg tro alt Liverpool gjør fram til og med kommende sesong er i stor grad preget av hva Edwards og teamet hans jobbet fram.
Jeg tror heller ikke Klopp har bestemt dette alene, men så er det litt rart at det blir nevnt at han skal være med på å bestemme hvem som er neste DOF.

Uansett, det passer mtp. hva FSG vil ha. Populære spillere, så lenge de er gode nok, har sin egen verdi. Om de er unge i tillegg kan man ta igjen og etterlate Man Utd som fase nr 2 under Klopp, hvis Pep drar seg til Italia eller noe sånt.

Kan også nevne at det passer mtp. Thiago, og ryktene om Mbappe var veldig hot en stund.

Galactipool next.
Men hva betyr det at Klopp skal være med på å hente ny DOF? Betyr det automatisk at han vil hente en som er enig med seg sjøl? Ja, det er kanskje naturlig å tenke det. Men Klopp har tidligere signalisert at det viktige et at folk rundt ham er dyktige, og utfordrer ham.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: fre jan 27, 2023 5:01 pm
Faquarl skrev: fre jan 27, 2023 4:18 pm
markantovertak skrev: fre jan 27, 2023 3:31 pm Men dette er på en måte stikk i strid med alt Klopp har sagt i hele sin karriere. Han vil jo ha sportsdirektører og andre fagfolk på alle felt. Som tar de avgjørelsene de er gode på. Så jobber han med det han får servert. Det er mulig Klopp nå har skiftet helt, men det er jo ikke veldig sannsynlig. Som nevnt tidligere i tråden så vil jeg tro alt Liverpool gjør fram til og med kommende sesong er i stor grad preget av hva Edwards og teamet hans jobbet fram.
Jeg tror heller ikke Klopp har bestemt dette alene, men så er det litt rart at det blir nevnt at han skal være med på å bestemme hvem som er neste DOF.

Uansett, det passer mtp. hva FSG vil ha. Populære spillere, så lenge de er gode nok, har sin egen verdi. Om de er unge i tillegg kan man ta igjen og etterlate Man Utd som fase nr 2 under Klopp, hvis Pep drar seg til Italia eller noe sånt.

Kan også nevne at det passer mtp. Thiago, og ryktene om Mbappe var veldig hot en stund.

Galactipool next.
Men hva betyr det at Klopp skal være med på å hente ny DOF? Betyr det automatisk at han vil hente en som er enig med seg sjøl? Ja, det er kanskje naturlig å tenke det. Men Klopp har tidligere signalisert at det viktige et at folk rundt ham er dyktige, og utfordrer ham.
Problemet er kanskje heller en mindre naturlig maktbalanse enn om intensjonene er gode eller ikke. Det er en del eksempler (og litteratur) knyttet til hvordan særlig vellykkede og karismatiske ledere er utsatt for å utvikle «maktblindhet» (Raven og French har skrevet om dette).

Jeg mener å huske at k9b en gang hadde en teori om at trenere sjelden hadde «æraer» på mer enn ti-femten år. Det handler nok mye om ego (som vi alle kan være offer for), og at man søker mer innflytelse enn man kanskje burde kan være et resultat av dette.

Slik er det nok overalt, men det blir veldig synlig i fotball hvor alt er så gjennomsiktig/transparent.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Mumles en del om Sander Berge (igjen) på Twitter nå....

milanB

Legg inn av milanB »

TerryMcDermott skrev: fre jan 27, 2023 10:59 pm --- Mumles en del om Sander Berge (igjen) på Twitter nå....
Gud forby!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: fre jan 27, 2023 10:59 pm --- Mumles en del om Sander Berge (igjen) på Twitter nå....
Det er fremdeles ikke plass.

Om ryktene om Mitchell som ny DOF stemmer kan vi vel også parkere alle teorier om at Klopp er i ferd med å gjøre dette til et solo-opplegg.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Machine_Head skrev: fre jan 27, 2023 2:14 pm Fryktelig nedtur at vi ikke er med i kampen om Caicedo. Andre klubber scrambler for å forsterke seg og gjøre seg enda bedre, mens vi sitter med tommelen langt opp i ræva og vinker farvel til topp fire med et smil om munnen. Skrevet i affekt, don’t hate me.
Føler samme frustrasjonen. Alle andre enn Liverpool handler solid virker det som. Og så er det Liverpool som har de soleklart største hullene å tette for å ha sjanse på topp 4.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Corvus skrev: lør jan 28, 2023 6:40 pm
Machine_Head skrev: fre jan 27, 2023 2:14 pm Fryktelig nedtur at vi ikke er med i kampen om Caicedo. Andre klubber scrambler for å forsterke seg og gjøre seg enda bedre, mens vi sitter med tommelen langt opp i ræva og vinker farvel til topp fire med et smil om munnen. Skrevet i affekt, don’t hate me.
Føler samme frustrasjonen. Alle andre enn Liverpool handler solid virker det som. Og så er det Liverpool som har de soleklart største hullene å tette for å ha sjanse på topp 4.
Alle andre? Man Utd? City? Spurs? Newcastle? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Kan vel ta med Arsenal og foreløpig?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Chelsea har brukt mye penger, nok for «alle».

Uansett, vi har visst at Caicedo er en mulighet siden før han gikk til Brighton. Vi vurderte han i sommer. Vi valgte selv å ikke gå for han til den prisen.

«Hat» er å ta i, det kan gå an å stole på at klubben vet hva den gjør samtidig som man furter litt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»