Januarvinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
TerryMcDermott

Re: Januarvinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Agent Hendo jobber hardt

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TerryMcDermott skrev: ons nov 30, 2022 8:01 pm --- Agent Hendo jobber hardt


LFC-spillerne er on a mission!

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Folk tror seriøst at Bellingham blir Liverpool spiller altså ?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TrondLFC skrev: ons nov 30, 2022 8:52 pm Folk tror seriøst at Bellingham blir Liverpool spiller altså ?
Jeg tror egentlig ikke det. Og er også usikker på om jeg håper det om prisen blir så høy som £130m eller deromkring. Da bør vi ha bedre råd enn jeg antar, for jeg vil ikke se ham inn som eneste signering av litt størrelse neste år. Hadde egentlig blitt mer fornøyd om vi ser Caicedo inn dørene i løpet av de første par ukene i januar for f.eks £70m.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

TrondLFC skrev: ons nov 30, 2022 8:52 pm Folk tror seriøst at Bellingham blir Liverpool spiller altså ?
Øff kørs. Han klarer ikke motstå oss og Dortmund lar ham gå for knapps and glansbilds.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Bellingham kommer.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrondLFC skrev: ons nov 30, 2022 8:52 pm Folk tror seriøst at Bellingham blir Liverpool spiller altså ?
Tror egentlig det. Synes Bellingham/Klopp fremstår som en mer naturlig og opplagt match enn Bellingham/Pep. Utover det tror jeg eneste alternativ er Real Madrid. Og jeg tipper Bellingham foretrekker England/PL.

Deila

Legg inn av Deila »

tbb skrev: ons nov 30, 2022 10:03 pm
TrondLFC skrev: ons nov 30, 2022 8:52 pm Folk tror seriøst at Bellingham blir Liverpool spiller altså ?
Tror egentlig det. Synes Bellingham/Klopp fremstår som en mer naturlig og opplagt match enn Bellingham/Pep. Utover det tror jeg eneste alternativ er Real Madrid. Og jeg tipper Bellingham foretrekker England/PL.
Han ender som stallspiller i City.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Både håper og tror vi bruker alle pengene i hele verden på Bellingham, og at han velger oss.

Et statement i en urolig og spennende tid for klubben.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ministeren skrev: ons nov 30, 2022 10:31 pm Både håper og tror vi bruker alle pengene i hele verden på Bellingham, og at han velger oss.

Et statement i en urolig og spennende tid for klubben.
Statement-signeringer. Det er et konsept jeg tror jeg aldri kommer til å fullt ut forstå. Ser egen supportergruppering skrive at vi må signere den og den spilleren fordi det er en statement. Statement om hva? Dårlig økonomisk ressursbruk, dårlig ledelse, dårlig speidernettverk? Je ne sais pas.

For klubber med ubegrensede midler så bør de prøve å kjøpe de beste spillerne i hver posisjon uavhengig av kostnaden, rett og slett fordi kostnaden ikke har noen mening og vil ha liten påvirkning på videre drift av klubben.

For ikke olje-eide klubber så vil jeg påstå at det ikke er en spesielt god idé på generell basis, og ingen av de ikke-oljeeide engelske PL-klubbene er på et stadiet hvor jeg mener de er i en posisjon for å gjøre det. Liverpool for to-tre år siden var i en posisjon hvor jeg ikke ville syntes at det nødvendigvis var idiotisk å gjøre en Bellingham-signering for £100+m. Dessverre for dere så hadde vi en pandemi som drastisk reduserte inntektene deres samtidig som at utgiftene deres på spesielt lønn økte på grunn av positive årsaker som gode spillere og resultater. Man hadde derfor mest sannsynlig ikke ressursene i en self-sustainable modell til å kunne gjøre kjøp på denne størrelsen for å styrke klubben.

Liverpool nå er midt i et generasjonsskifte. Dere har flere av brikkene på plass som man forventer skal ta over, men det er fortsatt stor usikkerhet knyttet til hvem av dem som blir gode nok for et titteljagende lag og hvem som ikke blir det. Å fjerne pretty much all fleksibilitet for neste sommer og mest sannsynlig også redusere fleksibiliteten for årene som kommer etterpå når det kommer til hva man skal gjøre for kun én signering virker for meg som en rimelig dårlig utnyttelse av begrensede midler. Og så ser man jo historisk at "The sure thing", rent statistisk ikke er nettopp det.

Men nå er jeg over middels interessert i optimalisering av stallbygging, ressurser og "god prosess". Ikke alle finner det like spennende og ønsker kun at klubben kjøper gode spillere og det er liten tvil om at Bellingham er en veldig god spiller. Jeg er som sagt bare meget skeptisk til om det vil være det smarteste Liverpool kan gjøre denne sommeren.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: tor des 01, 2022 11:09 am
Ministeren skrev: ons nov 30, 2022 10:31 pm Både håper og tror vi bruker alle pengene i hele verden på Bellingham, og at han velger oss.

Et statement i en urolig og spennende tid for klubben.
Statement-signeringer. Det er et konsept jeg tror jeg aldri kommer til å fullt ut forstå. Ser egen supportergruppering skrive at vi må signere den og den spilleren fordi det er en statement. Statement om hva? Dårlig økonomisk ressursbruk, dårlig ledelse, dårlig speidernettverk? Je ne sais pas.

For klubber med ubegrensede midler så bør de prøve å kjøpe de beste spillerne i hver posisjon uavhengig av kostnaden, rett og slett fordi kostnaden ikke har noen mening og vil ha liten påvirkning på videre drift av klubben.

For ikke olje-eide klubber så vil jeg påstå at det ikke er en spesielt god idé på generell basis, og ingen av de ikke-oljeeide engelske PL-klubbene er på et stadiet hvor jeg mener de er i en posisjon for å gjøre det. Liverpool for to-tre år siden var i en posisjon hvor jeg ikke ville syntes at det nødvendigvis var idiotisk å gjøre en Bellingham-signering for £100+m. Dessverre for dere så hadde vi en pandemi som drastisk reduserte inntektene deres samtidig som at utgiftene deres på spesielt lønn økte på grunn av positive årsaker som gode spillere og resultater. Man hadde derfor mest sannsynlig ikke ressursene i en self-sustainable modell til å kunne gjøre kjøp på denne størrelsen for å styrke klubben.

Liverpool nå er midt i et generasjonsskifte. Dere har flere av brikkene på plass som man forventer skal ta over, men det er fortsatt stor usikkerhet knyttet til hvem av dem som blir gode nok for et titteljagende lag og hvem som ikke blir det. Å fjerne pretty much all fleksibilitet for neste sommer og mest sannsynlig også redusere fleksibiliteten for årene som kommer etterpå når det kommer til hva man skal gjøre for kun én signering virker for meg som en rimelig dårlig utnyttelse av begrensede midler. Og så ser man jo historisk at "The sure thing", rent statistisk ikke er nettopp det.

Men nå er jeg over middels interessert i optimalisering av stallbygging, ressurser og "god prosess". Ikke alle finner det like spennende og ønsker kun at klubben kjøper gode spillere og det er liten tvil om at Bellingham er en veldig god spiller. Jeg er som sagt bare meget skeptisk til om det vil være det smarteste Liverpool kan gjøre denne sommeren.
Dette er vel å konstruere et problem?

Trent/Ramsey, Konate/Gomez, van Dijk/Matip, Robertson/Tsimikas
Fabinho/Henderson
Bellingham/Elliot, Thiago/Jones/Henderson
Salah, Nunez/Jota, Diaz/Carvalho

Ikke mange som trenger erstattes her i nærmeste fremtid? Ved å få inn Bellingham kan man fase ut Henderson/Thiago. Gjerne spille en gamling om gangen. Evnt Elliot/Jones.

Og spillere som Salah/van Dijk kan erstattes med nye, tunge storkjøp ala Bellingham de neste årene. I tillegg vil det være rom for noen punts ala Carvalho og Ramsey. Henter man fire-fem slike treffer man gjerne på en?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: tor des 01, 2022 12:08 pm Dette er vel å konstruere et problem?

Trent/Ramsey, Konate/Gomez, van Dijk/Matip, Robertson/Tsimikas
Fabinho/Henderson
Bellingham/Elliot, Thiago/Jones/Henderson
Salah, Nunez/Jota, Diaz/Carvalho

Ikke mange som trenger erstattes her i nærmeste fremtid? Ved å få inn Bellingham kan man fase ut Henderson/Thiago. Gjerne spille en gamling om gangen. Evnt Elliot/Jones.

Og spillere som Salah/van Dijk kan erstattes med nye, tunge storkjøp ala Bellingham de neste årene. I tillegg vil det være rom for noen punts ala Carvalho og Ramsey. Henter man fire-fem slike treffer man gjerne på en?
Ikke i nær fremtid kanskje, men før sesongen 24/25 er vel Matip og Thiago borte og Hendos rolle en god del redusert. I tillegg har Fabinho vært såpass råtten denne sesongen at man må stille visse spørsmålstegn ang hans rolle. Så får vi se hvor god Van Dijk og Salah er høsten om to år når de er hhv. 33 og 32. Så før august 2024 ville jeg sagt at man trenger 3 midtbanespillere, 1 midtstopper og 1 angriper av en viss kvalitet. Og det vil koste en god del, slik at dersom Bellingham koster så mye at det ikke er råd til noe annet neste år, så må man enten sette ganske stor lit til unggutter og/eller gamble på at litt for mange veteraner holder kvaliteten en god stund til.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Deila skrev: ons nov 30, 2022 10:04 pm
tbb skrev: ons nov 30, 2022 10:03 pm
TrondLFC skrev: ons nov 30, 2022 8:52 pm Folk tror seriøst at Bellingham blir Liverpool spiller altså ?
Tror egentlig det. Synes Bellingham/Klopp fremstår som en mer naturlig og opplagt match enn Bellingham/Pep. Utover det tror jeg eneste alternativ er Real Madrid. Og jeg tipper Bellingham foretrekker England/PL.
Han ender som stallspiller i City.
Er nok Gundogan som blir det, i to-spann med Phillips.

Spennende å se hvor han havner, vil garantert koste tre-sifret så "hardball" som Dortmund kjører med nøkkel-spillere uten klausul, med flere år igjen på kontrakten.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 12:15 pm
tbb skrev: tor des 01, 2022 12:08 pm Dette er vel å konstruere et problem?

Trent/Ramsey, Konate/Gomez, van Dijk/Matip, Robertson/Tsimikas
Fabinho/Henderson
Bellingham/Elliot, Thiago/Jones/Henderson
Salah, Nunez/Jota, Diaz/Carvalho

Ikke mange som trenger erstattes her i nærmeste fremtid? Ved å få inn Bellingham kan man fase ut Henderson/Thiago. Gjerne spille en gamling om gangen. Evnt Elliot/Jones.

Og spillere som Salah/van Dijk kan erstattes med nye, tunge storkjøp ala Bellingham de neste årene. I tillegg vil det være rom for noen punts ala Carvalho og Ramsey. Henter man fire-fem slike treffer man gjerne på en?
Ikke i nær fremtid kanskje, men før sesongen 24/25 er vel Matip og Thiago borte og Hendos rolle en god del redusert. I tillegg har Fabinho vært såpass råtten denne sesongen at man må stille visse spørsmålstegn ang hans rolle. Så får vi se hvor god Van Dijk og Salah er høsten om to år når de er hhv. 33 og 32. Så før august 2024 ville jeg sagt at man trenger 3 midtbanespillere, 1 midtstopper og 1 angriper av en viss kvalitet. Og det vil koste en god del, slik at dersom Bellingham koster så mye at det ikke er råd til noe annet neste år, så må man enten sette ganske stor lit til unggutter og/eller gamble på at litt for mange veteraner holder kvaliteten en god stund til.
Jeg ville i utgangspunktet tenkt Bellingham og noen mindre punts (ala Carvalho, Ramsey) sommeren ‘23. Evnt bosman.

Par gode spillere sommeren ‘24 (en midtstopper og en midtbanespiller?) samt noen punts/bosman. En dyr angriper (erstatter for Salah?) sommeren 25, og en veldig god midtstopper (erstatter for van Dijk) sommeren 26. Da pusher man det kanskje litt med van Dijk. Samtidig tror jeg det kan være en bedre løsning enn noe halvveis. Og dere har dessuten Gomez/Konate som trolig vil være rundt peak i 25/26.

(Og dersom Fabinho ikke er bra nok bør han kanskje selges?)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: tor des 01, 2022 1:20 pm Jeg ville i utgangspunktet tenkt Bellingham og noen mindre punts (ala Carvalho, Ramsey) sommeren ‘23. Evnt bosman.

Par gode spillere sommeren ‘24 (en midtstopper og en midtbanespiller?) samt noen punts/bosman. En dyr angriper (erstatter for Salah?) sommeren 25, og en veldig god midtstopper (erstatter for van Dijk) sommeren 26. Da pusher man det kanskje litt med van Dijk. Samtidig tror jeg det kan være en bedre løsning enn noe halvveis. Og dere har dessuten Gomez/Konate som trolig vil være rundt peak i 25/26.

(Og dersom Fabinho ikke er bra nok bør han kanskje selges?)
Punts? Den betegnelsen kjenner jeg ikke så godt?

Jeg innser Bellingham kan bli en unikt god spiller, men samtidig synes jeg det er såpass mange spørsmålstegn i stallen på sikt at en veldig sterk satsing på egne unggutter blir for stor risiko.

Konate, TAA, Elliott, Diaz og Nunez anser jeg som relativt sikre kort utover 2024. Og Robertson også. Han er 30 i 2024, og bør da ha minst et par gode år igjen.

VvD og Salah anser jeg som litt usikre pga alder, men kan fortsatt holde høyt nivå. Er da mer usikker på Gomez. Samt at Jota er lettere skadeplaget og kan bli verre. Og nevnte Fabinho.

Så ideelt sett mener jeg vi minst bør ha følgende:
- Stort kjøp på midtbane (indreløper) neste sommer. Kan være Bellingham, men gjerne også en mer defensivt orientert spiller.
- Alternativ til Fabinho på DM. Gjerne en som også kan spille indreløper.
- Allsidig angriper som kan spille i flere posisjoner som erstatter til Firmino.
- Minst en moderat god midtstopper som erstatter til Matip i 2024.
- En til ganske til veldig god midtbanespiller i 2024 om ikke minst to av ungguttene utenom Elliott har tatt ganske store steg.

Og på lengre sikt enn dette erstatter til Van Dijk og Salah.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 2:05 pm
tbb skrev: tor des 01, 2022 1:20 pm Jeg ville i utgangspunktet tenkt Bellingham og noen mindre punts (ala Carvalho, Ramsey) sommeren ‘23. Evnt bosman.

Par gode spillere sommeren ‘24 (en midtstopper og en midtbanespiller?) samt noen punts/bosman. En dyr angriper (erstatter for Salah?) sommeren 25, og en veldig god midtstopper (erstatter for van Dijk) sommeren 26. Da pusher man det kanskje litt med van Dijk. Samtidig tror jeg det kan være en bedre løsning enn noe halvveis. Og dere har dessuten Gomez/Konate som trolig vil være rundt peak i 25/26.

(Og dersom Fabinho ikke er bra nok bør han kanskje selges?)
Punts? Den betegnelsen kjenner jeg ikke så godt?

Jeg innser Bellingham kan bli en unikt god spiller, men samtidig synes jeg det er såpass mange spørsmålstegn i stallen på sikt at en veldig sterk satsing på egne unggutter blir for stor risiko.

Konate, TAA, Elliott, Diaz og Nunez anser jeg som relativt sikre kort utover 2024. Og Robertson også. Han er 30 i 2024, og bør da ha minst et par gode år igjen.

VvD og Salah anser jeg som litt usikre pga alder, men kan fortsatt holde høyt nivå. Er da mer usikker på Gomez. Samt at Jota er lettere skadeplaget og kan bli verre. Og nevnte Fabinho.

Så ideelt sett mener jeg vi minst bør ha følgende:
- Stort kjøp på midtbane (indreløper) neste sommer. Kan være Bellingham, men gjerne også en mer defensivt orientert spiller.
- Alternativ til Fabinho på DM. Gjerne en som også kan spille indreløper.
- Allsidig angriper som kan spille i flere posisjoner som erstatter til Firmino.
- Minst en moderat god midtstopper som erstatter til Matip i 2024.
- En til ganske til veldig god midtbanespiller i 2024 om ikke minst to av ungguttene utenom Elliott har tatt ganske store steg.

Og på lengre sikt enn dette erstatter til Van Dijk og Salah.
--- Spillere med potensiale med en relativt lav kostnad oppbundet,vil jeg tro.
Henter vi Bellingham til £130 mill så kan man banne på at han tar kneet i første treningskamp, er ute 18 måneder og "aldri blir helt den samme spilleren igjen".......

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 2:05 pm
tbb skrev: tor des 01, 2022 1:20 pm Jeg ville i utgangspunktet tenkt Bellingham og noen mindre punts (ala Carvalho, Ramsey) sommeren ‘23. Evnt bosman.

Par gode spillere sommeren ‘24 (en midtstopper og en midtbanespiller?) samt noen punts/bosman. En dyr angriper (erstatter for Salah?) sommeren 25, og en veldig god midtstopper (erstatter for van Dijk) sommeren 26. Da pusher man det kanskje litt med van Dijk. Samtidig tror jeg det kan være en bedre løsning enn noe halvveis. Og dere har dessuten Gomez/Konate som trolig vil være rundt peak i 25/26.

(Og dersom Fabinho ikke er bra nok bør han kanskje selges?)
Punts? Den betegnelsen kjenner jeg ikke så godt?

Jeg innser Bellingham kan bli en unikt god spiller, men samtidig synes jeg det er såpass mange spørsmålstegn i stallen på sikt at en veldig sterk satsing på egne unggutter blir for stor risiko.

Konate, TAA, Elliott, Diaz og Nunez anser jeg som relativt sikre kort utover 2024. Og Robertson også. Han er 30 i 2024, og bør da ha minst et par gode år igjen.

VvD og Salah anser jeg som litt usikre pga alder, men kan fortsatt holde høyt nivå. Er da mer usikker på Gomez. Samt at Jota er lettere skadeplaget og kan bli verre. Og nevnte Fabinho.

Så ideelt sett mener jeg vi minst bør ha følgende:
- Stort kjøp på midtbane (indreløper) neste sommer. Kan være Bellingham, men gjerne også en mer defensivt orientert spiller.
- Alternativ til Fabinho på DM. Gjerne en som også kan spille indreløper.
- Allsidig angriper som kan spille i flere posisjoner som erstatter til Firmino.
- Minst en moderat god midtstopper som erstatter til Matip i 2024.
- En til ganske til veldig god midtbanespiller i 2024 om ikke minst to av ungguttene utenom Elliott har tatt ganske store steg.

Og på lengre sikt enn dette erstatter til Van Dijk og Salah.
Jeg synes en veldig «enkel» løsning for sommeren vil være:

Bellingham (dette er helt åpenbart spilleren Klopp VIL ha). Det er gode 12-15 år med fotballspiller. Kjør.

Laimer og NDicka. To spillere på free transfer.

Kudus. Fleksibel offensiv spiller for en fornuftig pris(?).

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Litt overdreven den problematiseringen av alderen til dagens spillere.

Alisson/Kelleher - to keepere vi kan nyte i minst 5-6 år til

Trent - bankers i ti år
Ramsay - solid back-up så lenge han orker være stand-in for TAA

Konate - ti år til
Gomez - 6-7 år til
Virgil - fysikk som en 25 åring, tåler minst 3-4 sesonger til på absolutt toppnivå
Matip - vi har kanskje en eller to sesonger til med Joel som back-up

Robbo - 4-5 sesonger på toppnivå
Tsimikas - 6-7 sesonger

Elliott - har uttalt at han vil være i LFC ut livet, minst 12-13 sesonger i seg
Hendo - hvis vi tar vare på han (20-25 kamper pr sesong) har vi han i 3-4 år til
Fab - som nevnt har han vært svak, og selges kanskje. Skjerper han seg snakker vi om fem sesonger til
Milner - ute snart
Thiago - jeg tenker vi har han på bra nivå i et par sesonger til
Jones - ti år
Keita - selges nok
Ox - forsvinner

Salah - tror han setter en ny standard på hvor lenge man kan prestere på ypperste nivå. Fysisk beist, fem år verdensklasse til
Firmino - 2-3 år som back-up, eller salg
Nunez - 7-8 år?
Jota - 7-8 år?
Diaz - 7-8 år?
Carvalho - om han tar nivået - 12-13 sesonger

Så har vi en rekke talenter som KAN slå gjennom, som Kaide, Bajcetic, Doak, Morton og van den Berg.

Med Bellingham inn har vi spillere som han, Elliott og Jones som alle er rundt 20, og som alle har vist at de duger. Offensivt har vi minst fire spillere som kommer til å prestere på ypperste nivå i mange år til. Backene vil "vare" i minst fire sesonger til. Tre stoppere som er skikkelig gode uten at vi trenger tenke på mer enn å oppdatere Matip de neste par årene.

Jeg klarer ikke å se at vi må hente så veldig mange toppspillere det neste året, om vi sikrer oss Bellingham. Så tror jeg at vi nok må ha en ny stopper til sommeren, og at vi trenger en midtbanespiller i tillegg til Bellis i sommer, for bredden sin del (Keita, Ox og Milner ut). Skulle Bobby forsvinne kan det være greit med en passe rutinert angrepsspiller inn.

2023/24
Alisson, Kelleher
Trent, Ramsay, Robbo, Tsimikas
VvD, Konate, Gomez, ny, Williams, vdB
Elliott, Bellingham, Hendo, Fab, Jones, Thiago, Morton, ny
Salah, Nunez, Jota, Diaz, Carvalho, Gordon, ny

27 spillere, ingen gamlinger, 4 spillere over 30. Perfekt tropp som kan finjusteres de neste sommerne.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: tor des 01, 2022 4:00 pm Jeg synes en veldig «enkel» løsning for sommeren vil være:

Bellingham (dette er helt åpenbart spilleren Klopp VIL ha). Det er gode 12-15 år med fotballspiller. Kjør.

Laimer og NDicka. To spillere på free transfer.

Kudus. Fleksibel offensiv spiller for en fornuftig pris(?).
Laimer bør iallfall ikke være aktuell med den skadefrekvensen han har. Med så mye skader og lav tilgjengelighet/andel av tiden i form vi har hatt på midtbanespillere de siste par årene, så bør iallfall de to neste midtbanekjøpene våre være av spillere med tilnærmet null skadehistorikk. Bellingham fyller dette kravet. Rice i enda større grad. Caicedo også, men i relativt kort tid siden han kom til England. Laimer er lysår unna å gjøre det.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

….
Sist redigert av markantovertak den tor des 01, 2022 5:57 pm, redigert 1 gang totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 5:17 pm
markantovertak skrev: tor des 01, 2022 4:00 pm Jeg synes en veldig «enkel» løsning for sommeren vil være:

Bellingham (dette er helt åpenbart spilleren Klopp VIL ha). Det er gode 12-15 år med fotballspiller. Kjør.

Laimer og NDicka. To spillere på free transfer.

Kudus. Fleksibel offensiv spiller for en fornuftig pris(?).
Laimer bør iallfall ikke være aktuell med den skadefrekvensen han har. Med så mye skader og lav tilgjengelighet/andel av tiden i form vi har hatt på midtbanespillere de siste par årene, så bør iallfall de to neste midtbanekjøpene våre være av spillere med tilnærmet null skadehistorikk. Bellingham fyller dette kravet. Rice i enda større grad. Caicedo også, men i relativt kort tid siden han kom til England. Laimer er lysår unna å gjøre det.
Greier du ut om skadeutfordringene til Laimer? Her har du litt bakgrunn: https://www.transfermarkt.com/konrad-la ... ler/223967

Greier du også ut om hvordan du vet at denne spilleren ikke vil få de samme «skadeproblemene» som Laimer?
https://www.transfermarkt.com/moises-ca ... ler/687626

Ellers ønsker jeg meg Rice og Caicedo over Laimer. Rart det der, kan det være noen grunn til at jeg da velger meg Laimer?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: tor des 01, 2022 5:55 pm Greier du ut om skadeutfordringene til Laimer? Her har du litt bakgrunn: https://www.transfermarkt.com/konrad-la ... ler/223967

Greier du også ut om hvordan du vet at denne spilleren ikke vil få de samme «skadeproblemene» som Laimer?
https://www.transfermarkt.com/moises-ca ... ler/687626

Ellers ønsker jeg meg Rice og Caicedo over Laimer. Rart det der, kan det være noen grunn til at jeg da velger meg Laimer?
Greier ut? Ser Laimer historisk ut som en spiller som vil holde seg skadefri? Hva er sannsynligheten for det?

Alle de spillerne vi har kjøpt som har hatt lite skader og vært mye tilgjengelig mens de har vært i Liverpool, var også lite skadet og spilte mye før de kom til Liverpool. Det finnes så klart eksempler på spillere som har vært lite skadeplaget, men blitt det etter skifte av klubb eller annet, men jeg kommer på svært få eksempler på det motsatte; altså mye skadeplagede spillere over flere år som deretter har fått flere sesonger omtrent uten skader.

Jeg tror nok ikke Laimer er den eneste gratis eller ikke altfor dyre spilleren man kunne hentet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 5:58 pm
markantovertak skrev: tor des 01, 2022 5:55 pm Greier du ut om skadeutfordringene til Laimer? Her har du litt bakgrunn: https://www.transfermarkt.com/konrad-la ... ler/223967

Greier du også ut om hvordan du vet at denne spilleren ikke vil få de samme «skadeproblemene» som Laimer?
https://www.transfermarkt.com/moises-ca ... ler/687626

Ellers ønsker jeg meg Rice og Caicedo over Laimer. Rart det der, kan det være noen grunn til at jeg da velger meg Laimer?
Greier ut? Ser Laimer historisk ut som en spiller som vil holde seg skadefri? Hva er sannsynligheten for det?

Alle de spillerne vi har kjøpt som har hatt lite skader og vært mye tilgjengelig mens de har vært i Liverpool, var også lite skadet og spilte mye før de kom til Liverpool. Det finnes så klart eksempler på spillere som har vært lite skadeplaget, men blitt det etter skifte av klubb eller annet, men jeg kommer på svært få eksempler på det motsatte; altså mye skadeplagede spillere over flere år som deretter har fått flere sesonger omtrent uten skader.

Jeg tror nok ikke Laimer er den eneste gratis eller ikke altfor dyre spilleren man kunne hentet.
Men Laimer er jo ikke skadeutsatt. Under 40 kamper mistet fra 15-16, om man tar bort et ankelbrudd. Såvidt mer enn Caicedo altså, på mye lengre tid.

Mr. reliable ligger på omtrent det samme som Laimer. https://www.transfermarkt.com/georginio ... eler/49499

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: tor des 01, 2022 6:23 pm Men Laimer er jo ikke skadeutsatt. Under 40 kamper mistet fra 15-16, om man tar bort et ankelbrudd. Såvidt mer enn Caicedo altså, på mye lengre tid.

Mr. reliable ligger på omtrent det samme som Laimer. https://www.transfermarkt.com/georginio ... eler/49499
Jo, det er ham. Stadige småskader i første halvdel av forrige sesong. Og en lang bindevevsskade i foten (tror jeg) denne sesongen. Den eneste perioden etter sommeren 2020 hvor han har vært tilgjengelig og i form over en lengre periode var sist halvdel av forrige sesong. Wijnaldum hadde minst 2400 min spilletid i ligaspill i hver eneste sesong fra 2014 til 2021. I 6 av disse sesongene var han over 2700 min. Det meste Laimer har er 2124 min i 2019/20. Etter 2020 lusne 1246 min sist sesong. Det tilsvarer ca. 14 fulle kamper, ikke spesielt mye.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 2:05 pm
tbb skrev: tor des 01, 2022 1:20 pm Jeg ville i utgangspunktet tenkt Bellingham og noen mindre punts (ala Carvalho, Ramsey) sommeren ‘23. Evnt bosman.

Par gode spillere sommeren ‘24 (en midtstopper og en midtbanespiller?) samt noen punts/bosman. En dyr angriper (erstatter for Salah?) sommeren 25, og en veldig god midtstopper (erstatter for van Dijk) sommeren 26. Da pusher man det kanskje litt med van Dijk. Samtidig tror jeg det kan være en bedre løsning enn noe halvveis. Og dere har dessuten Gomez/Konate som trolig vil være rundt peak i 25/26.

(Og dersom Fabinho ikke er bra nok bør han kanskje selges?)
Punts? Den betegnelsen kjenner jeg ikke så godt?

Jeg innser Bellingham kan bli en unikt god spiller, men samtidig synes jeg det er såpass mange spørsmålstegn i stallen på sikt at en veldig sterk satsing på egne unggutter blir for stor risiko.

Konate, TAA, Elliott, Diaz og Nunez anser jeg som relativt sikre kort utover 2024. Og Robertson også. Han er 30 i 2024, og bør da ha minst et par gode år igjen.

VvD og Salah anser jeg som litt usikre pga alder, men kan fortsatt holde høyt nivå. Er da mer usikker på Gomez. Samt at Jota er lettere skadeplaget og kan bli verre. Og nevnte Fabinho.

Så ideelt sett mener jeg vi minst bør ha følgende:
- Stort kjøp på midtbane (indreløper) neste sommer. Kan være Bellingham, men gjerne også en mer defensivt orientert spiller.
- Alternativ til Fabinho på DM. Gjerne en som også kan spille indreløper.
- Allsidig angriper som kan spille i flere posisjoner som erstatter til Firmino.
- Minst en moderat god midtstopper som erstatter til Matip i 2024.
- En til ganske til veldig god midtbanespiller i 2024 om ikke minst to av ungguttene utenom Elliott har tatt ganske store steg.

Og på lengre sikt enn dette erstatter til Van Dijk og Salah.
Du ønsker mao to spillere til utenom Bellingham i ‘23? En midtbanespiller og en angriper? Dette tenker jeg kunne vært «punts». Spillere til lav kost meg potensial er en presis betegnelse. Det kunne vært en bosman-spiller ala Laimer (som diskuteres), Rabiot eller Tielemans. Jeg tror faktisk Rabiot ville passet Klopp svært bra.

Jeg ser ikke at Bellingham hadde vært til hinder for dette. Samtidig synes jeg kanskje du undervurderer litt bredden i stallen deres. Seks spillere i tre posisjoner burde være svært bra. Særlig når to av disse tre (Fabinho/Bellingham) vil spille det aller, aller meste*.

*Dersom Liverpool spiller 55 kamper neste sesong er det ca 15 000 minutt. Belingham og Fabinho spiller trolig 80 %. Da er det 7 000 min som skal fordeles på Henderson, Thiago, Elliott og Jones. Tar en utgangspunkt i at Henderson og Thiago spiller 2 000 min hver totalt (og det er lite!) er det ca 1500 min igjen hver til de to ungguttene. Slenger du inn en til etablert midtbanespiller i den miksen er det basically ikke spilletid igjen til Jones eller Elliott. Signalene fra klubben er at disse skal satses på, tror jeg? Blir derfor litt overrasket om dere henter mer enn en sentral midtbanespiller allerede i ‘23.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: tor des 01, 2022 7:18 pm Du ønsker mao to spillere til utenom Bellingham i ‘23? En midtbanespiller og en angriper? Dette tenker jeg kunne vært «punts». Spillere til lav kost meg potensial er en presis betegnelse. Det kunne vært en bosman-spiller ala Laimer (som diskuteres), Rabiot eller Tielemans. Jeg tror faktisk Rabiot ville passet Klopp svært bra.

Jeg ser ikke at Bellingham hadde vært til hinder for dette. Samtidig synes jeg kanskje du undervurderer litt bredden i stallen deres. Seks spillere i tre posisjoner burde være svært bra. Særlig når to av disse tre (Fabinho/Bellingham) vil spille det aller, aller meste*.

*Dersom Liverpool spiller 55 kamper neste sesong er det ca 15 000 minutt. Belingham og Fabinho spiller trolig 80 %. Da er det 7 000 min som skal fordeles på Henderson, Thiago, Elliott og Jones. Tar en utgangspunkt i at Henderson og Thiago spiller 2 000 min hver totalt (og det er lite!) er det ca 1500 min igjen hver til de to ungguttene. Slenger du inn en til etablert midtbanespiller i den miksen er det basically ikke spilletid igjen til Jones eller Elliott. Signalene fra klubben er at disse skal satses på, tror jeg? Blir derfor litt overrasket om dere henter mer enn en sentral midtbanespiller allerede i ‘23.
Fabinho har i liten grad spilt så mye tidligere.. Og det kan så definitivt stilles spørsmålstegn ved ham også. Etter den meget svake starten på denne sesongen.

Jeg tar mye heller Caicedo, Rice eller Enzo Fernandez + en moderat dyr spiller til med minimal skadehistorikk fremfor skadeforfulgte Laimer, Tielemans som ikke er så fryktelig god bakover på banen eller Rabiot, det franske svaret på John Arne Riise. Nei takk til alle tre. Anser det som viktigst av alt å styrke den defensive delen av midtbanen neste sesong. Helst med en bedre defensiv indreløper enn de vi har i stallen i dag.

Historien så langt gjør at jeg tviler sterkt på at Fabinho, Hendo og Thiago i sum får 8000 minutter. Jeg ville iallfall ikke tatt sjansen på det etter som Hendo da vil være 33, Thiago 32 og med en drøy skadehistorikk, og Fabinho bør heve seg veldig i andre halvdel av denne sesongen om han skal være verdt så mye tillit neste sesong.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 7:25 pm
tbb skrev: tor des 01, 2022 7:18 pm Du ønsker mao to spillere til utenom Bellingham i ‘23? En midtbanespiller og en angriper? Dette tenker jeg kunne vært «punts». Spillere til lav kost meg potensial er en presis betegnelse. Det kunne vært en bosman-spiller ala Laimer (som diskuteres), Rabiot eller Tielemans. Jeg tror faktisk Rabiot ville passet Klopp svært bra.

Jeg ser ikke at Bellingham hadde vært til hinder for dette. Samtidig synes jeg kanskje du undervurderer litt bredden i stallen deres. Seks spillere i tre posisjoner burde være svært bra. Særlig når to av disse tre (Fabinho/Bellingham) vil spille det aller, aller meste*.

*Dersom Liverpool spiller 55 kamper neste sesong er det ca 15 000 minutt. Belingham og Fabinho spiller trolig 80 %. Da er det 7 000 min som skal fordeles på Henderson, Thiago, Elliott og Jones. Tar en utgangspunkt i at Henderson og Thiago spiller 2 000 min hver totalt (og det er lite!) er det ca 1500 min igjen hver til de to ungguttene. Slenger du inn en til etablert midtbanespiller i den miksen er det basically ikke spilletid igjen til Jones eller Elliott. Signalene fra klubben er at disse skal satses på, tror jeg? Blir derfor litt overrasket om dere henter mer enn en sentral midtbanespiller allerede i ‘23.
Fabinho har i liten grad spilt så mye tidligere.. Og det kan så definitivt stilles spørsmålstegn ved ham også. Etter den meget svake starten på denne sesongen.

Jeg tar mye heller Caicedo, Rice eller Enzo Fernandez + en moderat dyr spiller til med minimal skadehistorikk fremfor skadeforfulgte Laimer, Tielemans som ikke er så fryktelig god bakover på banen eller Rabiot, det franske svaret på John Arne Riise. Nei takk til alle tre. Anser det som viktigst av alt å styrke den defensive delen av midtbanen neste sesong. Helst med en bedre defensiv indreløper enn de vi har i stallen i dag.

Historien så langt gjør at jeg tviler sterkt på at Fabinho, Hendo og Thiago i sum får 8000 minutter. Jeg ville iallfall ikke tatt sjansen på det etter som Hendo da vil være 33, Thiago 32 og med en drøy skadehistorikk, og Fabinho bør heve seg veldig i andre halvdel av denne sesongen om han skal være verdt så mye tillit neste sesong.
Personlig synes jeg Henderson er bedre i den rollen Fabinho ofte har hatt enn som indreløper. Bør også være en mer behagelig rolle for en aldrende mann. Også er det også slik at dersom en faktisk mener å satse på Elliott/Jones må en være villig til sette opp stallen på en måte som gjør at de kan få mer enn 1500 minutt.

Men dersom en mener Fabinho ikke er god nok er det en spiller med høy alternativ kostnad som trolig burde selges og erstattes. Sånn ellers kan jeg ikke si så mye annet enn at jeg håper du får viljen din.

(Det der med Rabiot er nok forresten ikke riktig. Populær myte virker det som. Og jeg tror ikke dere kan få en særlig mye bedre spiller til Klopp. En mer talentfull utgave av Winjaldum.)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: tor des 01, 2022 7:32 pm Personlig synes jeg Henderson er bedre i den rollen Fabinho ofte har hatt enn som indreløper. Bør også være en mer behagelig rolle for en aldrende mann. Også er det også slik at dersom en faktisk mener å satse på Elliott/Jones må en være villig til sette opp stallen på en måte som gjør at de kan få mer enn 1500 minutt.

Men dersom en mener Fabinho ikke er god nok er det en spiller med høy alternativ kostnad som trolig burde selges og erstattes. Sånn ellers kan jeg ikke si så mye annet enn at jeg håper du får viljen din.

(Det der med Rabiot er nok forresten ikke riktig. Populær myte virker det som.)
Ja, jeg liker også Hendo som DM, men denne sesongen har det sett klart svakere ut for ham, og til tross for at Fabinho tidvis har vært veldig svak, så har brassen fortsatt fått spille det aller meste. Jeg skjønner det ikke helt, men er det en grunn til at Fabinho ikke benkes og Hendo flyttes ned? Aner ikke.

Jeg mener også at spesielt Elliott bør satses på. Jones må vise litt resten av denne sesongen at han kan holde seg skadefri og fit og dermed utfordre om en plass. Jeg ville også prioritert mer defensivt orienterte midtbanespillere enn ekstremt dyre Bellingham. En av trioen Rice, Fernandez og Caicedo som det store kjøpet, og førstevalg inn. Og siden jeg tviler på at Caicedo og Rice er ideelle DM i 433, så inn med en som helt eller ganske sikkert kan spille DM i tillegg. To mann inn og tre mann (Ox, Keita og Milner ut). I tillegg vil Thiago gå inn i sin siste sesong og Hendo vil gradvis få minkende spilletid ettersom han blir eldre. Tror det skal være fullt mulig for Elliott og Jones å få en del spilletid likevel. Og hvis begge disse to ser spesielt bra ut neste sesong, så trenger man kanskje ikke å hente en direkte erstatter for Thiago sommeren 2024.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: tor des 01, 2022 7:17 pm
markantovertak skrev: tor des 01, 2022 6:23 pm Men Laimer er jo ikke skadeutsatt. Under 40 kamper mistet fra 15-16, om man tar bort et ankelbrudd. Såvidt mer enn Caicedo altså, på mye lengre tid.

Mr. reliable ligger på omtrent det samme som Laimer. https://www.transfermarkt.com/georginio ... eler/49499
Jo, det er ham. Stadige småskader i første halvdel av forrige sesong. Og en lang bindevevsskade i foten (tror jeg) denne sesongen. Den eneste perioden etter sommeren 2020 hvor han har vært tilgjengelig og i form over en lengre periode var sist halvdel av forrige sesong. Wijnaldum hadde minst 2400 min spilletid i ligaspill i hver eneste sesong fra 2014 til 2021. I 6 av disse sesongene var han over 2700 min. Det meste Laimer har er 2124 min i 2019/20. Etter 2020 lusne 1246 min sist sesong. Det tilsvarer ca. 14 fulle kamper, ikke spesielt mye.
Jeg har jo linket til skadehistorikken hans. Som viser noe a la Gini sin, som jeg også har linket til.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Wellé skrev: tor des 01, 2022 11:09 am
Ministeren skrev: ons nov 30, 2022 10:31 pm Både håper og tror vi bruker alle pengene i hele verden på Bellingham, og at han velger oss.

Et statement i en urolig og spennende tid for klubben.
Statement-signeringer. Det er et konsept jeg tror jeg aldri kommer til å fullt ut forstå. Ser egen supportergruppering skrive at vi må signere den og den spilleren fordi det er en statement. Statement om hva? Dårlig økonomisk ressursbruk, dårlig ledelse, dårlig speidernettverk? Je ne sais pas.
Nå syns jeg du lager et større poeng ut av min one-liner enn det er grunnlag for, og stusser over disse spørsmålene. Tiltrer blant annet @tbb sine påfølgende innlegg, og mener du konstruerer et problem som ikke finnes. Men det blir jo en halvgod diskusjon ut av det!

For min del består "statementet" i at man for første gang i min levetid får en mann som absolutt hele fotballverden ønsker seg*, og det i en tid hvor det er stor usikkerhet rundt klubbens fremtidige konkurranseevne grunnet den finansielle situasjonen i fotballen generelt. Jeg tror virkelig at Bellingham kommer til å dominere i 10-15 år fremover. Da har man bærebjelker i hver lagdel som resten av laget kan bygges rundt, som nevnt i andre innlegg.

Jeg ser jo at andre heller ønsker å spre disse pengene litt mer utover. For min del mener jeg at man klarer seg med litt mindre gode spillere, av tbb omtalt som "punts", dersom man har slike stjerner i laget. Steven Gerrard var en slik stjerne og han vant Champions League sammen med en hel haug middelmådigheter, for å ta et eksempel.

(*Man kan sikkert kverulere på om VVD var en spiller hele verden ville ha, Torres og Suarez det samme. Jeg kan imidlertid ikke erindre at det var i nærheten av like stor blest rundt disse spillerne som Bellingham. I dagens marked er det vel kun Mbappe som kan sammenlignes)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»