Vokalisten i Nazareth er død

Svar
startelver

Vokalisten i Nazareth er død

Legg inn av startelver »

Dan McCafferty har tatt kvelden 76 år gammel. Han sluttet som vokalist i 2013 etter sykdom i lungene.

Den beste låta til Nazareth er etter min mening This Flight Tonight . Men i Norge er de nok mest kjent for Love Hurts.


Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

startelver skrev: tir nov 08, 2022 8:16 pm Dan McCafferty har tatt kvelden 76 år gammel. Han sluttet som vokalist i 2013 etter sykdom i lungene.

Den beste låta til Nazareth er etter min mening This Flight Tonight . Men i Norge er de nok mest kjent for Love Hurts.

Love Hurts var en megahit lenge. Selv gamle helter tar en dag kvelden. :(

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Opplevde at albumet Razamanas slo godt an i ungdommen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

.
Sist redigert av kytec den tir nov 08, 2022 8:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Liker denne


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

En utrolig bra vokalist på sitt beste. Lenge siden jeg har hørt på Nazareth.

Razamanaz må vel trekkes fram.


Det samme gjelder This Flight Tonight og Not Faking It fra skiva Loud 'n Proud.


Tormund

Legg inn av Tormund »

FjodorDVD skrev: tir nov 08, 2022 8:31 pm Opplevde at albumet Razamanas slo godt an i ungdommen.
Meget bra album, har det kun lagret på spotify, men det er LP-materiale.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Tormund skrev: ons nov 09, 2022 6:42 pm
FjodorDVD skrev: tir nov 08, 2022 8:31 pm Opplevde at albumet Razamanas slo godt an i ungdommen.
Meget bra album, har det kun lagret på spotify, men det er LP-materiale.
Enig. Har den selv på LP. Det som kaltes "Nice Price"
Det var jo ikke like gjevt som en fullprisplate.
Man i dag synes jeg det er veldig morsomt med reklamen på den indre lommen av andre plater på den tiden.
Fullprisplata hadde vel sangtekstene og noen bilder kanskje, men det er veldig morsomt å se på en innerlomme med bilder av platecovere fra den tiden.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Trist at han er borte. Hvil i fred.
Man må nok nesten ha vært ung da Love Hurts kom for å virkelig verdsette den låta.

startelver

Legg inn av startelver »

Nå mangler vel bare å poste den største hiten deres Love Hurts

Sist redigert av startelver den ons nov 09, 2022 7:07 pm, redigert 1 gang totalt.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Jeg vil tro det er mange som kjøpte samlingen 'The Ballad Album' da den kom på midten av 80-tallet. Her er selvfølgelig 'Love Hurts', men også mange andre svisker som den under.


Hedning

Legg inn av Hedning »

Ikke et band jeg hverken hører,eller tenker mye på. Men er jeg full,så kan jeg sette på denne



Så de live på et diskotek i en by jeg bodde i. Var de "Norgesvenner"? Virket som de nesten var på en grendehusturne på størrelsen. Kan umulig ha solgt mer enn 70 billetter der jeg så dem. Dvs det var ca halvfult.

startelver

Legg inn av startelver »

Hedning skrev: ons nov 09, 2022 11:32 pm Ikke et band jeg hverken hører,eller tenker mye på. Men er jeg full,så kan jeg sette på denne



Så de live på et diskotek i en by jeg bodde i. Var de "Norgesvenner"? Virket som de nesten var på en grendehusturne på størrelsen. Kan umulig ha solgt mer enn 70 billetter der jeg så dem. Dvs det var ca halvfult.
Ja de var ihvertfall store i Skandinavia, var flere britiske band på den tiden som var større i Skandinavia og Tyskland enn sitt eget hjemland.
Smokie var et annet band som turnerte overalt.

Hedning

Legg inn av Hedning »

startelver skrev: ons nov 09, 2022 11:47 pm
Hedning skrev: ons nov 09, 2022 11:32 pm Ikke et band jeg hverken hører,eller tenker mye på. Men er jeg full,så kan jeg sette på denne



Så de live på et diskotek i en by jeg bodde i. Var de "Norgesvenner"? Virket som de nesten var på en grendehusturne på størrelsen. Kan umulig ha solgt mer enn 70 billetter der jeg så dem. Dvs det var ca halvfult.
Ja de var ihvertfall store i Skandinavia, var flere britiske band på den tiden som var større i Skandinavia og Tyskland enn sitt eget hjemland.
Smokie var et annet band som turnerte overalt.
Ja,Smokie,og Bonnie Tyler var vel sånne Momarkengjengangere. Husker bare ikke om Nazareth var i samme båt. De ble vel ikke så pushet frem som det hvertfall. Men spilte på små diskotek på starten av 90 taller gjorde de nå hvertfall,

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Jøss, trist men ikke overraskende. Så han på Sweden Rock for to/tre år siden og han ble kjørt på scenen i rullestol. Stemmen var så dårlig at det var flaut.

Liker virkelig ikke Love Hurts av en eller annen grunn. Albumet 2XS gikk en for en tid tilbake hyppig i bilen. Love leads to madness anser jeg som tidløs og noe av det beste de har laget. Fabelaktig låt.


RIP

startelver

Legg inn av startelver »

Hedning skrev: ons nov 09, 2022 11:51 pm
startelver skrev: ons nov 09, 2022 11:47 pm
Hedning skrev: ons nov 09, 2022 11:32 pm Ikke et band jeg hverken hører,eller tenker mye på. Men er jeg full,så kan jeg sette på denne



Så de live på et diskotek i en by jeg bodde i. Var de "Norgesvenner"? Virket som de nesten var på en grendehusturne på størrelsen. Kan umulig ha solgt mer enn 70 billetter der jeg så dem. Dvs det var ca halvfult.
Ja de var ihvertfall store i Skandinavia, var flere britiske band på den tiden som var større i Skandinavia og Tyskland enn sitt eget hjemland.
Smokie var et annet band som turnerte overalt.
Ja,Smokie,og Bonnie Tyler var vel sånne Momarkengjengangere. Husker bare ikke om Nazareth var i samme båt. De ble vel ikke så pushet frem som det hvertfall. Men spilte på små diskotek på starten av 90 taller gjorde de nå hvertfall,
Nazareth var ikke familievennlige nok for Momarkedet ;) De fant nok sin egen nisje i hardrockmarkedet som stod sterkt den gangen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Er ett eller annet med det å ikke gi seg mens leken er god som et band som Nazareth kanskje er et ureksempel på. Har vel brukt 5/6 av karrieren på å gå langt på overtid. De har vel spilt på stort sett hvert eneste nedspydde samfunnshus rundt omkring her i Bygde-Norge siden denne siden av 00-tallet. Det er nitrist. Uriah Heep er omtrent i samme kategori.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»