Ocean Viking

Svar
Pernille

Re: Ocean Viking

Legg inn av Pernille »

ehall skrev: man nov 21, 2022 8:45 pm Vel, jeg snakket med en i NAV. De hadde fått beskjed at de ukrainske flyktningene hadde gode utdannelser som leger, ingeniører og jurister. Men de som har kommet har like gode utdannelser som de som kom fra Syria.
Og utdannelsen til de som kom fra Syria var jo ikke særlig mye å skryte av...

En by i Irland sa ja til å ta i mot et titalls antall kvinner og barn fra Ukrainia men i stede kom det flere busslaster med unge menn som like gjerne kunne vært plukket opp av Ocean Viking. Og da var det for sent å protestere.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Pernille skrev: man nov 21, 2022 9:25 pm
ehall skrev: man nov 21, 2022 8:45 pm Vel, jeg snakket med en i NAV. De hadde fått beskjed at de ukrainske flyktningene hadde gode utdannelser som leger, ingeniører og jurister. Men de som har kommet har like gode utdannelser som de som kom fra Syria.
Og utdannelsen til de som kom fra Syria var jo ikke særlig mye å skryte av...

En by i Irland sa ja til å ta i mot et titalls antall kvinner og barn fra Ukrainia men i stede kom det flere busslaster med unge menn som like gjerne kunne vært plukket opp av Ocean Viking. Og da var det for sent å protestere.
Da får man sende de tilbake. men hvor skal de sendes ?
Det er toegget sverd det der

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Pernille skrev: man nov 21, 2022 9:25 pm
ehall skrev: man nov 21, 2022 8:45 pm Vel, jeg snakket med en i NAV. De hadde fått beskjed at de ukrainske flyktningene hadde gode utdannelser som leger, ingeniører og jurister. Men de som har kommet har like gode utdannelser som de som kom fra Syria.
Og utdannelsen til de som kom fra Syria var jo ikke særlig mye å skryte av...

En by i Irland sa ja til å ta i mot et titalls antall kvinner og barn fra Ukrainia men i stede kom det flere busslaster med unge menn som like gjerne kunne vært plukket opp av Ocean Viking. Og da var det for sent å protestere.
Skjønner ikke hvorfor det er for sent å sende i retur de feige unge "menn" som tok plassene til kvinner og barn.

De skal ikke være der.
Hvor kommer feigingene og bussene fra?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Neptun skrev: man nov 21, 2022 9:48 pm
Pernille skrev: man nov 21, 2022 9:25 pm
ehall skrev: man nov 21, 2022 8:45 pm Vel, jeg snakket med en i NAV. De hadde fått beskjed at de ukrainske flyktningene hadde gode utdannelser som leger, ingeniører og jurister. Men de som har kommet har like gode utdannelser som de som kom fra Syria.
Og utdannelsen til de som kom fra Syria var jo ikke særlig mye å skryte av...

En by i Irland sa ja til å ta i mot et titalls antall kvinner og barn fra Ukrainia men i stede kom det flere busslaster med unge menn som like gjerne kunne vært plukket opp av Ocean Viking. Og da var det for sent å protestere.
Skjønner ikke hvorfor det er for sent å sende i retur de feige unge "menn" som tok plassene til kvinner og barn.

De skal ikke være der.
Hvor kommer feigingene og bussene fra?
Lykkejegere as mann..
Er ikke alltid man før de beste først..
Med mindre de bidrar med noe og da snakker vi ikke kriminalitet så er de velkommen
Det blir som å be en hjemløs person dra hjem, dersom personen ikke har et sted å dra så blir det ditt problem. Så får du velge hvordan du skal løse det da

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Fordomsfull skrev: man nov 21, 2022 4:40 pm
Texas_John skrev: man nov 21, 2022 2:27 pm Hvor mange hender i det norske helsevesenet (årsverk) bidrar ikke-vestlig innvandring med?
Også for innvandrerforeldre fra ikke-vestlige stater, er medisin en status-utdannelse og uten å finne det nå, er det særlig døtrene til ikke-vestlige som i større grad enn antallet studenter skulle tilsi, som blir leger og tannleger. Jeg tror helsevesenet av idag, ville brutt sammen uten innvandrere.
Sist jeg sjekka var det ikke flere enn befolkningssammensetningen skulle tilsi.

Men uansett, medisinstudiet har over 20 ganger flere søkere enn det er plasser. Det har da aldri vært mangel på folk til å fylle opp disse plassene.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Ostemanden skrev: man nov 21, 2022 10:04 pm
Neptun skrev: man nov 21, 2022 9:48 pm
Pernille skrev: man nov 21, 2022 9:25 pm

Og utdannelsen til de som kom fra Syria var jo ikke særlig mye å skryte av...

En by i Irland sa ja til å ta i mot et titalls antall kvinner og barn fra Ukrainia men i stede kom det flere busslaster med unge menn som like gjerne kunne vært plukket opp av Ocean Viking. Og da var det for sent å protestere.
Skjønner ikke hvorfor det er for sent å sende i retur de feige unge "menn" som tok plassene til kvinner og barn.

De skal ikke være der.
Hvor kommer feigingene og bussene fra?
Lykkejegere as mann..
Er ikke alltid man før de beste først..
Med mindre de bidrar med noe og da snakker vi ikke kriminalitet så er de velkommen
Det blir som å be en hjemløs person dra hjem, dersom personen ikke har et sted å dra så blir det ditt problem. Så får du velge hvordan du skal løse det da
De er ca. like "velkommen" som pandemier og farlige sykdommer. Noe bildene viste.
Vi kan gi hjelp til ekte flyktninger fra nærområder som Ukraina. Kvinner og barn, menn fra 19-60 slåss for landet sitt.
Fra MENA og Afrika kommer det i all hovedsak unge "menn" som ønsker å komme til dekket bord. Det forteller alt om deres "kvaliteter".

Pernille

Legg inn av Pernille »

Neptun skrev: man nov 21, 2022 9:48 pm Skjønner ikke hvorfor det er for sent å sende i retur de feige unge "menn" som tok plassene til kvinner og barn.

De skal ikke være der.
Hvor kommer feigingene og bussene fra?
Straks en migrant krysser grensen til et europeisk land så utløser det en rekke rettigheter som gjør det fryktelig vanskelig å kaste personen ut igjen. Da Ocean Viking la til i Toulon var det klart at flere av de ombord ikke ville få opphold, men dagen etter hadde samtlige stukket av fra asylmottaket (fordi det finnes få muligheter til å internere asylsøkere som i utgangspunktet ikke har gjort noe galt) og er nå "over alle hauger" med liten sannsynlighet for å bli tatt. Kanskje blir de plukket av politiet etter å ha begått en kriminell handling -- men da har skaden allerede skjedd og de blir "belønnet" med noen år i fengsel før de på nytt kan søke om oppholdstillatelse.

Og så videre. Man skal enten ha særdeles uflaks eller være stokk dum for ikke å få opphold i Europa.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Fordomsfull skrev: man nov 21, 2022 4:40 pm
Texas_John skrev: man nov 21, 2022 2:27 pm
Fordomsfull skrev: man nov 21, 2022 9:18 am Det er nok et problem at vi blir veldig mange gamle som dagens unge skal fø på til vi dauer. For å motvirke det kan vi, de unge/yngre - enten pule mer uten prevensjon og øke antallet fødsler. Eller staten kan øke innvandringen og få flere hender i for eksempel helsevesenet. Eller staten kan gi oss gamle en sprøyte når vi går av med pensjon eller noen år seinere, så vi sovner inn og ikke våkner. Det siste vil være god økonomi for staten, som sparer pensjon og alle sykdomsutgiftene - som nettopp de/vi gamle er storforbrukere av. Og om de istedetfor å bruke energi på brenne oss opp, kjører oss gjennom en kvern og bruker dette oppmalte i komposter. Som etter det er blitt til jord, harves inn i beitejordene til dyrene - går vi inn i kretsløpet. Slik får slik evige liv og er på et vis, nyttige.
Hvor mange hender i det norske helsevesenet (årsverk) bidrar ikke-vestlig innvandring med?
Også for innvandrerforeldre fra ikke-vestlige stater, er medisin en status-utdannelse og uten å finne det nå, er det særlig døtrene til ikke-vestlige som i større grad enn antallet studenter skulle tilsi, som blir leger og tannleger. Jeg tror helsevesenet av idag, ville brutt sammen uten innvandrere.
Selvsagt ikke, de er like pleietrengende som nordmenn.
Synes venstresiden legger en merkelig holdning til grunn når de vil beslaglegge alle gode hoder fra u-landene.
Man skulle tro de trengte sine få ressurspersoner med utdanning selv. Brain-drain medvirker til å holde dem nede til evig tid.

- Eller blomstrer de bare under "vantro's" paraply? Det er jo i så fall merkelig med sin "overlegne religion og moral".

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Pernille skrev: man nov 21, 2022 10:29 pm
Neptun skrev: man nov 21, 2022 9:48 pm Skjønner ikke hvorfor det er for sent å sende i retur de feige unge "menn" som tok plassene til kvinner og barn.

De skal ikke være der.
Hvor kommer feigingene og bussene fra?
Straks en migrant krysser grensen til et europeisk land så utløser det en rekke rettigheter som gjør det fryktelig vanskelig å kaste personen ut igjen. Da Ocean Viking la til i Toulon var det klart at flere av de ombord ikke ville få opphold, men dagen etter hadde samtlige stukket av fra asylmottaket (fordi det finnes få muligheter til å internere asylsøkere som i utgangspunktet ikke har gjort noe galt) og er nå "over alle hauger" med liten sannsynlighet for å bli tatt. Kanskje blir de plukket av politiet etter å ha begått en kriminell handling -- men da har skaden allerede skjedd og de blir "belønnet" med noen år i fengsel før de på nytt kan søke om oppholdstillatelse.

Og så videre. Man skal enten ha særdeles uflaks eller være stokk dum for ikke å få opphold i Europa.
Det er "vi" som er dumme.
Eneste de har krav på er å få behandlet en søknad om asyl/beskyttelse - som kan avslås innen ett døgn. (hurtigbehandles)
Ingen kan kreve å få asyl -eller opphold. Norge er helt suverene i sin rett til å nekte enhver opphold. Men at det ikke gjøres er et beklagelig faktum.
Lukkede mottak til hjemsending burde være en selvfølge. Det står bare på politisk vilje - og at man ignorerer smerteskrikene fra støttegrupper.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Neptun skrev: man nov 21, 2022 10:28 pm
Ostemanden skrev: man nov 21, 2022 10:04 pm
Neptun skrev: man nov 21, 2022 9:48 pm

Skjønner ikke hvorfor det er for sent å sende i retur de feige unge "menn" som tok plassene til kvinner og barn.

De skal ikke være der.
Hvor kommer feigingene og bussene fra?
Lykkejegere as mann..
Er ikke alltid man før de beste først..
Med mindre de bidrar med noe og da snakker vi ikke kriminalitet så er de velkommen
Det blir som å be en hjemløs person dra hjem, dersom personen ikke har et sted å dra så blir det ditt problem. Så får du velge hvordan du skal løse det da
De er ca. like "velkommen" som pandemier og farlige sykdommer. Noe bildene viste.
Vi kan gi hjelp til ekte flyktninger fra nærområder som Ukraina. Kvinner og barn, menn fra 19-60 slåss for landet sitt.
Fra MENA og Afrika kommer det i all hovedsak unge "menn" som ønsker å komme til dekket bord. Det forteller alt om deres "kvaliteter".
Ha i bakhodet at mange av de kommer fra steder der en dagslønn er under $2 usd per dag som livsopphold.
Det gjør noe noe med deg og være sulten og på toppen blakk, gjør man det lenge nok så blir man desperat nok til å stikke hvor som helst...
Se på campen i Calais de folka der er så desperate at de kunne stått på vannski over den engelske kanal. Og de ble forespeilet at europa var et paradis, men dumme folk uten skolegang er lette å lure, gi de det et belte og si trykk på knappen så tror mange desverre på at de blir motatt av x antall jomfruer når dette er ferdig...
Og som nevnt tidligere i thread folk er villige til å dra hit selvom de aldri kommer til å ha lovlig opphold ergo jobb velferdsgoder etc, bare det og gjøre noe noe sånt er jævlig ballsy as.
Men jeg mener, dersom du flytter til et land. Lær deg språket skaff en jobb og det som trengs, selvom vi har noen eldre nordmenn i spania som fortsatt klager på maten og disse spanjolene

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Ostemanden skrev: man nov 21, 2022 10:42 pm Ha i bakhodet at mange av de kommer fra steder der en dagslønn er under $2 usd per dag som livsopphold.
Det gjør noe noe med deg og være sulten og på toppen blakk, gjør man det lenge nok så blir man desperat nok til å stikke hvor som helst...
Likevel greier de å spare nok til å betale menneskesmuglere relativt store summer?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Neptun skrev: man nov 21, 2022 10:38 pm Det er "vi" som er dumme.
Eneste de har krav på er å få behandlet en søknad om asyl/beskyttelse - som kan avslås innen ett døgn. (hurtigbehandles)
Ingen kan kreve å få asyl -eller opphold. Norge er helt suverene i sin rett til å nekte enhver opphold. Men at det ikke gjøres er et beklagelig faktum.
Lukkede mottak til hjemsending burde være en selvfølge. Det står bare på politisk vilje - og at man ignorerer smerteskrikene fra støttegrupper.
Jepp, men det er et press fra alle kanter om å åpne opp grensene, ikke minst fra Leger Uten Grenser og andre NGOer i bistandsindustrien som mener det er en menneskerett å komme til dekket bord i Europa. Noen NGOer sier da også rett ut at deres mål ikke handler om humanitær hjelp men å tvinge frem "radikale politiske endringer" og med det å destabilisere Europa.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: man nov 21, 2022 9:25 pm
ehall skrev: man nov 21, 2022 8:45 pm Vel, jeg snakket med en i NAV. De hadde fått beskjed at de ukrainske flyktningene hadde gode utdannelser som leger, ingeniører og jurister. Men de som har kommet har like gode utdannelser som de som kom fra Syria.
Og utdannelsen til de som kom fra Syria var jo ikke særlig mye å skryte av...

En by i Irland sa ja til å ta i mot et titalls antall kvinner og barn fra Ukrainia men i stede kom det flere busslaster med unge menn som like gjerne kunne vært plukket opp av Ocean Viking. Og da var det for sent å protestere.
Her, https://www.thejournal.ie/protest-east- ... 6-Nov2022/
en annen kilde om den samme historien og det samme problemet og de sier at det både er familier og altså kvinner og barn - og enslige - i den bygningen. Som omtales som 'det gamle ESB hovedkvarteret' og ESB står for The Electricity Supply Board (ESB; Irish: Bord Soláthair an Leictreachais) is a state owned (95%; the rest are owned by employees) electricity company operating in the Republic of Ireland. Her er bilde av bygningen som på bildet ser flett ny ut
https://img2.thejournal.ie/inline/59263 ... on=5926363
- der det opplyses om at det er 380 personer, se linken

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Neptun skrev: man nov 21, 2022 10:34 pm
Fordomsfull skrev: man nov 21, 2022 4:40 pm
Texas_John skrev: man nov 21, 2022 2:27 pm
Hvor mange hender i det norske helsevesenet (årsverk) bidrar ikke-vestlig innvandring med?
Også for innvandrerforeldre fra ikke-vestlige stater, er medisin en status-utdannelse og uten å finne det nå, er det særlig døtrene til ikke-vestlige som i større grad enn antallet studenter skulle tilsi, som blir leger og tannleger. Jeg tror helsevesenet av idag, ville brutt sammen uten innvandrere.
Selvsagt ikke, de er like pleietrengende som nordmenn.
Synes venstresiden legger en merkelig holdning til grunn når de vil beslaglegge alle gode hoder fra u-landene.
Man skulle tro de trengte sine få ressurspersoner med utdanning selv. Brain-drain medvirker til å holde dem nede til evig tid.

- Eller blomstrer de bare under "vantro's" paraply? Det er jo i så fall merkelig med sin "overlegne religion og moral".
Jeg skrev at barn av innvandrere og særlig jentene blant dem, er ivrige på å bli leger - visstnok godt hjulpet av sine foreldre. Dette er det forsket på https://www.aftenposten.no/meninger/kro ... -midtboeen
Det gjelder for noen grupper barn av innvandrere, se link.
Jeg husker og men som jeg ikke finner kilde til nå, at innvandrere oftere ble syke og uføretrygdede og det ble den gang forsøkt forklart med at de hadde ofte de mest belastende jobbene. Mulig dette beskriver seg fra årene etter Günther Wallraff hadde sminket og malt seg og jobbet som innvandrer og siden skrev bok om de nederst på rangstigen. Men jeg finner ikke dette, selv om jeg vet at jeg har lest at nettopp innvandrere ble oftere sykemeldte og også uføretrygdede. Istedet finner jeg det motsatte, fra oktober 2018 at innvandrere er mindre uføretrygdede. Og kanskje er det slik nå eller kanskje var det kun for en gruppe som var mer uføretrygdede.

Det virker å være en slags misforståelse her; JEG har ikke hevdet at innvandring er bra for å få flere hender i helsevesenet, men jeg har vært pasient ved flere sykehus og truffet innvandrere i fleng og jeg tipper helsevesenet vårt er dønn avhengig av innvandrere. Jeg har tidligere argumentert om at jeg synes det er dumt at Norge ikke utdanner nok av helsepersonell selv, både fordi jeg mener det er riktig og at SÆRLIG Norge har råd til det. Men og fordi det ikke er bra at vi kjøper nøkkelarbeidskraft fr andre stater og svekker slik - deres helsevesen. Det selges og en forsikring som endel arbeidsgivere også i Norge nytter seg av; de selskapene som har denne forsikringen - kan sende sine ansatte til sykehus rundtomkring i Europa - for behandling/operasjon. En arbeidskollega ble sendt til Frankrike for 'noe med nyrene sine'; husker ikke detaljer. Han var veldig imponert, men jeg ville ikke synes det var OK om europeere kom til Norge kun for å bli opererte. Om det betød lengre ventetid i køene for nordmenn som ventet på lik operasjon.
Dog er jeg FOR innvandring og at vi tar imot flyktninger.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: tir nov 22, 2022 11:21 am Som omtales som 'det gamle ESB hovedkvarteret' og ESB står for The Electricity Supply Board (ESB; Irish: Bord Soláthair an Leictreachais) is a state owned (95%; the rest are owned by employees) electricity company operating in the Republic of Ireland. Her er bilde av bygningen som på bildet ser flett ny ut
Hvem som eier bygget eller hvordan fasaden ser ut er vel kanskje ikke det største problemet her...

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: tir nov 22, 2022 1:49 pm
Fordomsfull skrev: tir nov 22, 2022 11:21 am Som omtales som 'det gamle ESB hovedkvarteret' og ESB står for The Electricity Supply Board (ESB; Irish: Bord Soláthair an Leictreachais) is a state owned (95%; the rest are owned by employees) electricity company operating in the Republic of Ireland. Her er bilde av bygningen som på bildet ser flett ny ut
Hvem som eier bygget eller hvordan fasaden ser ut er vel kanskje ikke det største problemet her...
Din link fokuserte på at her var det bare unge menn og at de som demonstrerte hadde fått høre at flyktningene skulle være kvinner og barn. I linken jeg la inn, ble det sagt at det var familier og altså kvinner og barn, samt enslige menn. Og en av de som hadde jobbet med flyktninger i tyve år, sa at ofte var de enslige de som var aller lengst nede.
Min kommentar om bygget var fordi det var et pokker så fint bygg og ikke et som en tenker skulle huse flyktninger. Ikke fordi flyktningene skal få dårlig innlosjering, men fordi bygget ikke se egnet ut til å huse mange folk. Men om alternativet er telt, som også nevnes i linken - er det jo bedre med tak over hodet, elektrisk varme og tilgang til toaletter og sikkert også kantine.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: tir nov 22, 2022 4:55 pm Din link fokuserte på at her var det bare unge menn og at de som demonstrerte hadde fått høre at flyktningene skulle være kvinner og barn. I linken jeg la inn, ble det sagt at det var familier og altså kvinner og barn, samt enslige menn. Og en av de som hadde jobbet med flyktninger i tyve år, sa at ofte var de enslige de som var aller lengst nede.
Min kommentar om bygget var fordi det var et pokker så fint bygg og ikke et som en tenker skulle huse flyktninger. Ikke fordi flyktningene skal få dårlig innlosjering, men fordi bygget ikke se egnet ut til å huse mange folk. Men om alternativet er telt, som også nevnes i linken - er det jo bedre med tak over hodet, elektrisk varme og tilgang til toaletter og sikkert også kantine.
Poenget var at innbyggerne hadde blitt fortalt at byen skulle motta ukrainske flyktninger (som da stort sett er kvinner og barn) men i stede kom det flere busslaster med unge menn fra Afrika, Asia og Midtøsten.

Det er uansett veldig bra at folk går ut og protesterer mot slikt og mot å bli overkjørt av politikere som sjelden trenger å bekymre seg over de negative konsekvensene av sin egen politikk. Power to the people.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Pernille skrev: tir nov 22, 2022 5:28 pm
Fordomsfull skrev: tir nov 22, 2022 4:55 pm Din link fokuserte på at her var det bare unge menn og at de som demonstrerte hadde fått høre at flyktningene skulle være kvinner og barn. I linken jeg la inn, ble det sagt at det var familier og altså kvinner og barn, samt enslige menn. Og en av de som hadde jobbet med flyktninger i tyve år, sa at ofte var de enslige de som var aller lengst nede.
Min kommentar om bygget var fordi det var et pokker så fint bygg og ikke et som en tenker skulle huse flyktninger. Ikke fordi flyktningene skal få dårlig innlosjering, men fordi bygget ikke se egnet ut til å huse mange folk. Men om alternativet er telt, som også nevnes i linken - er det jo bedre med tak over hodet, elektrisk varme og tilgang til toaletter og sikkert også kantine.
Poenget var at innbyggerne hadde blitt fortalt at byen skulle motta ukrainske flyktninger (som da stort sett er kvinner og barn) men i stede kom det flere busslaster med unge menn fra Afrika, Asia og Midtøsten.

Det er uansett veldig bra at folk går ut og protesterer mot slikt og mot å bli overkjørt av politikere som sjelden trenger å bekymre seg over de negative konsekvensene av sin egen politikk. Power to the people.
Skulle likt å vite mer om den historien, den er opprørende.
Hvordan kunne det skje at det kommer busslaster med unge "menn" fra MENA og Afrika i stedet ukrainske kvinner og barn?
Det er "noen" i bakgrunnen som organiserer folkevandringen til Europa. Kan ikke være vanskelig å finne ut av dette, bussene kommer jo fra en plass.
Samme skjedde med migranter i Hellas som fikk komme til land som Tyskland - bare unge afghanske "menn" som brøytet seg frem.
https://www.document.no/2020/04/22/tysk ... re-gutter/

Alltid er det "noen i "Europa som greier kunststykket å få unge "menn" fra MENA og Afrika til landene, på bekostning av de svakeste.
Er det homofile og/eller batikhekser som står bak - av egeninteresse? Hvem er de ansiktsløse som styrer trafikken i bakgrunnen?
Uansett hvem de skyldige er så er prisen skyhøy i form av alvorlig kriminalitet, vold, trakassering av vestlige kvinner og enorme kostnader som truer vår velferd.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tir nov 22, 2022 7:56 pm
Pernille skrev: tir nov 22, 2022 5:28 pm
Fordomsfull skrev: tir nov 22, 2022 4:55 pm

Er det homofile og/eller batikhekser som står bak - av egeninteresse? Hvem er de ansiktsløse som styrer trafikken i bakgrunnen?
Egentlig klarer jeg ikke helt å slutte å la meg fascinere av den ufattelige rekkevidden av menneskelig dumskap.
Du er virkelig med på å utvide begrepet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Neptun skrev: tir nov 22, 2022 7:56 pm Alltid er det "noen i "Europa som greier kunststykket å få unge "menn" fra MENA og Afrika til landene, på bekostning av de svakeste.
Er det homofile og/eller batikhekser som står bak - av egeninteresse? Hvem er de ansiktsløse som styrer trafikken i bakgrunnen?
Uansett hvem de skyldige er så er prisen skyhøy i form av alvorlig kriminalitet, vold, trakassering av vestlige kvinner og enorme kostnader som truer vår velferd.
Batikkhekser og LGBT-miljøet er sterke pådrivere. En annen faktor som er i ferd med å bli svært vesentlig (ikke minst pga internett og SoMe) er
at innvandrergrupper selv har sterk egeninteresse i å øke sitt antall, og jobber aktivt for å oppnå dette gjennom å markedsføre seg ut til hjemlandet.

Norge har nærmere 50 000 somaliere, dette er med god margin den største somaliske diasporaen noe sted i verden, utenom Yemen. Det er mange som jobber svært aktivt for at denne skal bli betydelig større.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Neptun skrev: tir nov 22, 2022 7:56 pm Skulle likt å vite mer om den historien, den er opprørende.
Hvordan kunne det skje at det kommer busslaster med unge "menn" fra MENA og Afrika i stedet ukrainske kvinner og barn?
Det er "noen" i bakgrunnen som organiserer folkevandringen til Europa. Kan ikke være vanskelig å finne ut av dette, bussene kommer jo fra en plass.
Samme skjedde med migranter i Hellas som fikk komme til land som Tyskland - bare unge afghanske "menn" som brøytet seg frem.
https://www.document.no/2020/04/22/tysk ... re-gutter/

Alltid er det "noen i "Europa som greier kunststykket å få unge "menn" fra MENA og Afrika til landene, på bekostning av de svakeste.
Er det homofile og/eller batikhekser som står bak - av egeninteresse? Hvem er de ansiktsløse som styrer trafikken i bakgrunnen?
Uansett hvem de skyldige er så er prisen skyhøy i form av alvorlig kriminalitet, vold, trakassering av vestlige kvinner og enorme kostnader som truer vår velferd.
Akkurat hva som har skjedd eller hvilken forhistorie som ligger bak vet jeg ikke, men det ville ikke forbause meg om mottaksapparatet sammen med asylaktivister og andre radikale utskudd utnyttet de positive holdningene folk har til ukrainske flyktninger for å innplassere økonomiske migranter fra den tredje verden i den samme strømmen. En slags "nå må vi smi mens jernet er varmt".

For det som media ikke har snakket så mye om er at migrantstrømmen til Europa nå er på nivå med hva den var før pandemien, og alle disse har krav på et sted å bo.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ostemanden skrev: tor nov 10, 2022 8:01 pm Trenger vi virkelig en tråd til som dette.
Det blir alltid et jævla shitshow.
Nei, for all del. Men legg merke til hvem som bærer bæsj til torgs, gang etter gang.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: tir nov 22, 2022 5:28 pm
Fordomsfull skrev: tir nov 22, 2022 4:55 pm Din link fokuserte på at her var det bare unge menn og at de som demonstrerte hadde fått høre at flyktningene skulle være kvinner og barn. I linken jeg la inn, ble det sagt at det var familier og altså kvinner og barn, samt enslige menn. Og en av de som hadde jobbet med flyktninger i tyve år, sa at ofte var de enslige de som var aller lengst nede.
Min kommentar om bygget var fordi det var et pokker så fint bygg og ikke et som en tenker skulle huse flyktninger. Ikke fordi flyktningene skal få dårlig innlosjering, men fordi bygget ikke se egnet ut til å huse mange folk. Men om alternativet er telt, som også nevnes i linken - er det jo bedre med tak over hodet, elektrisk varme og tilgang til toaletter og sikkert også kantine.
Poenget var at innbyggerne hadde blitt fortalt at byen skulle motta ukrainske flyktninger (som da stort sett er kvinner og barn) men i stede kom det flere busslaster med unge menn fra Afrika, Asia og Midtøsten.

Det er uansett veldig bra at folk går ut og protesterer mot slikt og mot å bli overkjørt av politikere som sjelden trenger å bekymre seg over de negative konsekvensene av sin egen politikk. Power to the people.
At innbyggere reagerer er jo fint, men det dumme er jo om de lar det gå utover de som helt uskyldig har blitt busset dertil. At det kommer flyktninger fra også andre stater det er krig i, er jo ikke noen overraskelse. I begynnelsen av WW2, da nordmenn flyktet til Sverige, ble de sendt tilbake til Norge; dette er noe som nordmenn enda, drøyt 80 år seinere, likevel husker og trekker frem når en diskuterer Sverige&svenskenes opptreden under krigen. Å avvise mennesker på flukt, er vel noe av det som har blitt fordømt i nesten alle sammenhenger og som er skrevet utførlig om og problematisert - både i litteraturen og i filmer. Og, som nevnt før - Norge var med å bombe bort regimet i Libya - som ga IS&islamister en base og skapte kaos i hele regionen og som de sliter med fremdeles. USA forsøkte å få istand militærkupp i Syria, før det brøt ut borgerkrig og USA angrep Irak og Afghanistan og Norge var aktive militært i Afghanistan. Når vi er med å skaper krig, kommer det flyktninger og som vi har ansvar for. Som skrevet tidligere, har jeg reist tvers over Irland med tog, fra Dublin til Galway flere ganger og det er virkelig masse land som ligger brakk. Poenget; de kan sysselsette flyktninger med å dyrke opp igjen landet. Det trenger de ikke nødvendigvis høyskoleutdannelse for.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Fordomsfull skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm
Pernille skrev: tir nov 22, 2022 5:28 pm
Fordomsfull skrev: tir nov 22, 2022 4:55 pm Din link fokuserte på at her var det bare unge menn og at de som demonstrerte hadde fått høre at flyktningene skulle være kvinner og barn. I linken jeg la inn, ble det sagt at det var familier og altså kvinner og barn, samt enslige menn. Og en av de som hadde jobbet med flyktninger i tyve år, sa at ofte var de enslige de som var aller lengst nede.
Min kommentar om bygget var fordi det var et pokker så fint bygg og ikke et som en tenker skulle huse flyktninger. Ikke fordi flyktningene skal få dårlig innlosjering, men fordi bygget ikke se egnet ut til å huse mange folk. Men om alternativet er telt, som også nevnes i linken - er det jo bedre med tak over hodet, elektrisk varme og tilgang til toaletter og sikkert også kantine.
Poenget var at innbyggerne hadde blitt fortalt at byen skulle motta ukrainske flyktninger (som da stort sett er kvinner og barn) men i stede kom det flere busslaster med unge menn fra Afrika, Asia og Midtøsten.

Det er uansett veldig bra at folk går ut og protesterer mot slikt og mot å bli overkjørt av politikere som sjelden trenger å bekymre seg over de negative konsekvensene av sin egen politikk. Power to the people.
At innbyggere reagerer er jo fint, men det dumme er jo om de lar det gå utover de som helt uskyldig har blitt busset dertil. At det kommer flyktninger fra også andre stater det er krig i, er jo ikke noen overraskelse. I begynnelsen av WW2, da nordmenn flyktet til Sverige, ble de sendt tilbake til Norge; dette er noe som nordmenn enda, drøyt 80 år seinere, likevel husker og trekker frem når en diskuterer Sverige&svenskenes opptreden under krigen. Å avvise mennesker på flukt, er vel noe av det som har blitt fordømt i nesten alle sammenhenger og som er skrevet utførlig om og problematisert - både i litteraturen og i filmer. Og, som nevnt før - Norge var med å bombe bort regimet i Libya - som ga IS&islamister en base og skapte kaos i hele regionen og som de sliter med fremdeles. USA forsøkte å få istand militærkupp i Syria, før det brøt ut borgerkrig og USA angrep Irak og Afghanistan og Norge var aktive militært i Afghanistan. Når vi er med å skaper krig, kommer det flyktninger og som vi har ansvar for. Som skrevet tidligere, har jeg reist tvers over Irland med tog, fra Dublin til Galway flere ganger og det er virkelig masse land som ligger brakk. Poenget; de kan sysselsette flyktninger med å dyrke opp igjen landet. Det trenger de ikke nødvendigvis høyskoleutdannelse for.
Jeg har svart på dine feilaktige påstander om velferdsmigranter som krysser verdensdeler for å komme dit det er mest velferd å hente tidligere (også i denne tråden)
Tror feilene blir mer riktige av å gjenta dem?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Neptun skrev: ons nov 23, 2022 2:17 pm
Fordomsfull skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm
Pernille skrev: tir nov 22, 2022 5:28 pm

Poenget var at innbyggerne hadde blitt fortalt at byen skulle motta ukrainske flyktninger (som da stort sett er kvinner og barn) men i stede kom det flere busslaster med unge menn fra Afrika, Asia og Midtøsten.

Det er uansett veldig bra at folk går ut og protesterer mot slikt og mot å bli overkjørt av politikere som sjelden trenger å bekymre seg over de negative konsekvensene av sin egen politikk. Power to the people.
At innbyggere reagerer er jo fint, men det dumme er jo om de lar det gå utover de som helt uskyldig har blitt busset dertil. At det kommer flyktninger fra også andre stater det er krig i, er jo ikke noen overraskelse. I begynnelsen av WW2, da nordmenn flyktet til Sverige, ble de sendt tilbake til Norge; dette er noe som nordmenn enda, drøyt 80 år seinere, likevel husker og trekker frem når en diskuterer Sverige&svenskenes opptreden under krigen. Å avvise mennesker på flukt, er vel noe av det som har blitt fordømt i nesten alle sammenhenger og som er skrevet utførlig om og problematisert - både i litteraturen og i filmer. Og, som nevnt før - Norge var med å bombe bort regimet i Libya - som ga IS&islamister en base og skapte kaos i hele regionen og som de sliter med fremdeles. USA forsøkte å få istand militærkupp i Syria, før det brøt ut borgerkrig og USA angrep Irak og Afghanistan og Norge var aktive militært i Afghanistan. Når vi er med å skaper krig, kommer det flyktninger og som vi har ansvar for. Som skrevet tidligere, har jeg reist tvers over Irland med tog, fra Dublin til Galway flere ganger og det er virkelig masse land som ligger brakk. Poenget; de kan sysselsette flyktninger med å dyrke opp igjen landet. Det trenger de ikke nødvendigvis høyskoleutdannelse for.
Jeg har svart på dine feilaktige påstander om velferdsmigranter som krysser verdensdeler for å komme dit det er mest velferd å hente tidligere (også i denne tråden)
Tror feilene blir mer riktige av å gjenta dem?
Du skriver ALDRI noe positivt om folk som en kan anta er brune i huden og/eller fra Asia, Midt-Østen eller Afrika, så at du bringer enda mer av slikt ræl til torgs, det overser jeg lett - når jeg ikke gidder svare.
PS.Har du funnet Den Riktige Guttorm igjen?DS

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm At innbyggere reagerer er jo fint, men det dumme er jo om de lar det gå utover de som helt uskyldig har blitt busset dertil. [...]
Teksten din inneholder så mye feil at den neppe er verdt å ta tak i, men hvordan mener du de ellers skulle ha protestert? Protesten gikk jo på at det plutselig kom busslaster med unge menn fra Afrika, Asia og Midtøsten, og da er det vel nærliggende at det nettopp er dette de protesterer mot?

Forøvrig er det mer regelen enn unntaket at protester går ut over "uskyldige". De som blir sittende i kø fordi miljøaktivister sperrer veien, de som har betalt for å se Skrik men i stede møter en stengt dør fordi noen har limt seg fast til veggen, de som kommer for sent på jobben fordi luften er sluppet ut av bildekkene, de som mister flyet fordi noen sperrer rullebanen, osv. Noen mener kanskje at det kun er enkelte saker det skal være lov å protestere mot mens andre bare skal bite tenna sammen og holde kjeft, men det er nok ikke helt sånn verden fungerer.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: ons nov 23, 2022 3:14 pm
Fordomsfull skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm At innbyggere reagerer er jo fint, men det dumme er jo om de lar det gå utover de som helt uskyldig har blitt busset dertil. [...]
Teksten din inneholder så mye feil at den neppe er verdt å ta tak i, men hvordan mener du de ellers skulle ha protestert? Protesten gikk jo på at det plutselig kom busslaster med unge menn fra Afrika, Asia og Midtøsten, og da er det vel nærliggende at det nettopp er dette de protesterer mot?

Forøvrig er det mer regelen enn unntaket at protester går ut over "uskyldige". De som blir sittende i kø fordi miljøaktivister sperrer veien, de som har betalt for å se Skrik men i stede møter en stengt dør fordi noen har limt seg fast til veggen, de som kommer for sent på jobben fordi luften er sluppet ut av bildekkene, de som mister flyet fordi noen sperrer rullebanen, osv. Noen mener kanskje at det kun er enkelte saker det skal være lov å protestere mot mens andre bare skal bite tenna sammen og holde kjeft, men det er nok ikke helt sånn verden fungerer.
Det står i den linken jeg la fra meg at de som ble busset ut der er flyktninger og har altså blitt sendt der til og en bør rette eventuell kritikk mot de som sendte dem. Jeg har lest om Nazifrisøren og om gamle som ikke vil bli behandlet av mørkhudede, men skal en bare hjelpe flyktninger som er hunkjønn, barn og - hvite i huden? Skjønt det var sikkert folk som ikke turde å hjelpe de som søkte skjul fordi de var jøder, under WW2; de løp jo da en dødsrisiko. Men mange gjorde det likevel.

Det har mange vært køer når lastebiler&vogntog har protestert mot bompenger og mot ditt&datt og bønder i traktor har brukt veiene for å vise sin misnøye. Jeg skulle ønske vi og nordmenn demonstrerte mer, for med det å vise hva folket mener.
Men jeg har mer sansen for franskmennenes demonstrasjoner enn nordmennenes. DA Lundeteigen var leder i Bondelaget, hadde de en aksjon mot regjeringen for ett-eller-annet og vi fikk se på TV at de kjørte en folkevognsbuss frem til regjeringsnbygget og brettet ut noe 015-plast og midt på de ca 4 m2 med plast, tømte de noe dyremøkk. En eller annen sa noen ord og så spadde de møkken opp igjen i en bøtte og pakket sammen og kjørte; ikke et spor etter dem.
Franskmennene demonstrerte mot ett eller annet som ble vist på TV og de trakk to møkkaspredere etter et par lastebiler og sprayet ned kommunebygget med møkk. Da de kjørte derfra - så det ut deretter. Men i Frankrike har regjeringen vedtatt at ingen husholdninger skulle ha mer enn 4% prisøkning på strøm og energi i 2022 og at ingen husholdninger skal ha mer enn 15% prisøkning på strøm&energi i 2023. Kostnadene ved dette, tar staten og - halvparten av de franske atomkraftverkene er nedstengte.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: ons nov 23, 2022 3:53 pm Det står i den linken jeg la fra meg at de som ble busset ut der er flyktninger og har altså blitt sendt der til og en bør rette eventuell kritikk mot de som sendte dem. Jeg har lest om Nazifrisøren og om gamle som ikke vil bli behandlet av mørkhudede, men skal en bare hjelpe flyktninger som er hunkjønn, barn og - hvite i huden? Skjønt det var sikkert folk som ikke turde å hjelpe de som søkte skjul fordi de var jøder, under WW2; de løp jo da en dødsrisiko. Men mange gjorde det likevel.
Nei, linken din snakker om "asylum seekers" -- asylsøkere. Dette er personer som har søkt om asyl og hvor asylsaken er til behandling hos utlendingsmyndighetene. Status som flyktning får du ikke ikke før saken er avgjort hos myndighetene, som da skal være sikre på at du er den du er og at du faktisk har et reelt behov for beskyttelse i henhold til flyktningkonvensjonen. Det er forøvrig rimelig å anta at brorparten av bussmigrantene selv har valgt å reise til Irland for å søke om asyl.

Mange får opphold på humanitært grunnlag. Dette er ikke flyktninger men personer som av diverse årsaker ikke kan (eller vil) sendes tilbake og som dermed får permanent oppholdstillatelse etter en viss tid.

Jeg vet ikke helt hvor referansen til WW2 kommer inn, men verden så litt annerledes ut for 80 år siden og er nok ikke så veldig relevant i dag.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: ons nov 23, 2022 4:30 pm
Fordomsfull skrev: ons nov 23, 2022 3:53 pm Det står i den linken jeg la fra meg at de som ble busset ut der er flyktninger og har altså blitt sendt der til og en bør rette eventuell kritikk mot de som sendte dem. Jeg har lest om Nazifrisøren og om gamle som ikke vil bli behandlet av mørkhudede, men skal en bare hjelpe flyktninger som er hunkjønn, barn og - hvite i huden? Skjønt det var sikkert folk som ikke turde å hjelpe de som søkte skjul fordi de var jøder, under WW2; de løp jo da en dødsrisiko. Men mange gjorde det likevel.
Nei, linken din snakker om "asylum seekers" -- asylsøkere. Dette er personer som har søkt om asyl og hvor asylsaken er til behandling hos utlendingsmyndighetene. Status som flyktning får du ikke ikke før saken er avgjort hos myndighetene, som da skal være sikre på at du er den du er og at du faktisk har et reelt behov for beskyttelse i henhold til flyktningkonvensjonen. Det er forøvrig rimelig å anta at brorparten av bussmigrantene selv har valgt å reise til Irland for å søke om asyl.

Mange får opphold på humanitært grunnlag. Dette er ikke flyktninger men personer som av diverse årsaker ikke kan (eller vil) sendes tilbake og som dermed får permanent oppholdstillatelse etter en viss tid.

Jeg vet ikke helt hvor referansen til WW2 kommer inn, men verden så litt annerledes ut for 80 år siden og er nok ikke så veldig relevant i dag.
En som søker asyl, flykter fordi han er truet av fare og at en som flykter fra krig, flykter selvsagt ikke fra fred&fordragelighet. Poenget - både asylsøker og flyktninger er mennesker som søker trygghet&beskyttelse. Dét gjorde og de nordmennene som flyktet til Sverige under WW2 og - som i begynnelsen ble avviste av svenskene. Noen av dem vil jeg tro ble fanget av Gestapo, torturerte og kanskje og henrettet.
I disse dager ruller det over våre TV-skjermer, dokumentarer om norsk politi som var ansvarlige for massearrestasjon av jøder og sendte dem til sin sikre død, jf at av 770 jøder som ble sendt til konsentrasjonsleire, overlevde bare 38. Rundt en tredjedel av de nordmennene som også var jøder her i landet da tyskerne okkuperte Norge, var det nordmenn som sendte i døden. Mens de danske jødene ble advarte og i en stor redningsaksjon, klarte rundt 8000 av dem å komme i sikkerhet i Sverige - som tok imot dem - i oktober 1943.
Så nordmenn har både opplevd å bli avviste som flyktninger, har litt tatt imot som flyktninger etter at svenskene sluttet å avvise norskeflyktninger og - har fraktet helt uskyldige mennesker til sin sikre død - herunder kvinner&barn - kun fordi de var jøder! Kanskje vi nordmenn bør ta en selvransakelse og ikke opptre som de som vi gremmes over?!

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: tor nov 24, 2022 8:00 pm En som søker asyl, flykter fordi han er truet av fare og at en som flykter fra krig, flykter selvsagt ikke fra fred&fordragelighet. Poenget - både asylsøker og flyktninger er mennesker som søker trygghet&beskyttelse. Dét gjorde og de nordmennene som flyktet til Sverige under WW2 og - som i begynnelsen ble avviste av svenskene. Noen av dem vil jeg tro ble fanget av Gestapo, torturerte og kanskje og henrettet.
I disse dager ruller det over våre TV-skjermer, dokumentarer om norsk politi som var ansvarlige for massearrestasjon av jøder og sendte dem til sin sikre død, jf at av 770 jøder som ble sendt til konsentrasjonsleire, overlevde bare 38. Rundt en tredjedel av de nordmennene som også var jøder her i landet da tyskerne okkuperte Norge, var det nordmenn som sendte i døden. Mens de danske jødene ble advarte og i en stor redningsaksjon, klarte rundt 8000 av dem å komme i sikkerhet i Sverige - som tok imot dem - i oktober 1943.
Så nordmenn har både opplevd å bli avviste som flyktninger, har litt tatt imot som flyktninger etter at svenskene sluttet å avvise norskeflyktninger og - har fraktet helt uskyldige mennesker til sin sikre død - herunder kvinner&barn - kun fordi de var jøder! Kanskje vi nordmenn bør ta en selvransakelse og ikke opptre som de som vi gremmes over?!
Den korrekte betegnelsen er asylsøkere og de fleste "flykter" fra nød og fattigdom. Derfor fungerer heller ikke denne referansen din til andre verdenskrig, jødene og Sverige. Er det ikke enklere å bare innrømme at du vil ha mer innvandring koste hva det koster vil i sted for å dra alle disse lettvinte forklaringene på hvorfor som uansett ikke henger særlig på greip?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»