NRK med kjendiser i adventstiden

Svar
Brezjnev

Re: NRK med kjendiser i adventstiden

Legg inn av Brezjnev »

Fazam skrev: søn des 11, 2022 8:12 pm
oddvar_kjempebra skrev: søn des 11, 2022 2:49 pm Jeg kan bekrefte at du havner i kategorien «gretten gammel gubbe» med denne kommentaren.
Hvorfor følte du trang til å understreke noe han selv skrev?
Innlegget var med substans, i motsetning til....
Jeg vet jeg nå fort kan havne i kategorien gammel, gretten gubbe.

Var kommentaren det ble svart på. Som du ser konstaterer ikke forfatteren selv at han havner i nevnte kategori, han er bare klar over muligheten for at han kan gjøre det. Det ligger innbefattet i innlegget dermed en åpning for at han ikke gjør det.

Det åpner for at forfatteren kanskje går rundt i uvisse, spent på om han plumpet uti kategorien. Kanskje rent ut sagt forvirret over at ingen oppklarer det for ham, kanskje det gnager ham til det punkt at han ikke får sove om natten.

Oddvar, som den kjente gledesspreder og filantrop han er, tok ansvar der vi andre enten ikke var klar over problemstillingen eller ikke hadde det i oss til å svare. Der hvor menneskers forvirring stilnes kan, der er oddvar første mann - og han gjør det kjempebra. Jeg synes han fortjener heder for nok en gang å ha bragt menneskeheten et lite skritt videre.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Brezjnev skrev: søn des 11, 2022 9:42 pm Jeg vet jeg nå fort kan havne i kategorien gammel, gretten gubbe.

Var kommentaren det ble svart på. Som du ser konstaterer ikke forfatteren selv at han havner i nevnte kategori, han er bare klar over muligheten for at han kan gjøre det. Det ligger innbefattet i innlegget dermed en åpning for at han ikke gjør det.

Det åpner for at forfatteren kanskje går rundt i uvisse, spent på om han plumpet uti kategorien. Kanskje rent ut sagt forvirret over at ingen oppklarer det for ham, kanskje det gnager ham til det punkt at han ikke får sove om natten.

Oddvar, som den kjente gledesspreder og filantrop han er, tok ansvar der vi andre enten ikke var klar over problemstillingen eller ikke hadde det i oss til å svare. Der hvor menneskers forvirring stilnes kan, der er oddvar første mann - og han gjør det kjempebra. Jeg synes han fortjener heder for nok en gang å ha bragt menneskeheten et lite skritt videre.
Jeg får vel si som en kjent høyre-politiker en tid tilbake; ta ikke den ironiske tonen. Gledesspreder?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

NRKs julekalender angrepet av protestbevegelsen "Free the nipple" der altså...
Bra det ikke skjedde på Jens Petrus sin tid.

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Jeg har ikke sett noe av denne serien, ja det er sant. Skummet gjennom tråden og virker som flere som var negative til å begynne, har blitt mindre kritiske.

Hadde The Julekalender kommet først i år, så kan jeg forestille meg fullstendig SLAKT etter de første episodene.

Setter på 1. episode nå. Wish me luck.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Nightwish skrev: man des 12, 2022 6:36 pm Jeg har ikke sett noe av denne serien, ja det er sant. Skummet gjennom tråden og virker som flere som var negative til å begynne, har blitt mindre kritiske.

Hadde The Julekalender kommet først i år, så kan jeg forestille meg fullstendig SLAKT etter de første episodene.

Setter på 1. episode nå. Wish me luck.
Bortsett fra at The Julekalender ikke ville vært enda ett kjendisprogram som det går tretten på dusinet av i dagens TV-hverdag. Flere "kjendiser" på TV er vel omtrent det aller siste man trenger i dagens underholdningsverden.

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

KongOlav2 skrev: man des 12, 2022 6:39 pm
Nightwish skrev: man des 12, 2022 6:36 pm Jeg har ikke sett noe av denne serien, ja det er sant. Skummet gjennom tråden og virker som flere som var negative til å begynne, har blitt mindre kritiske.

Hadde The Julekalender kommet først i år, så kan jeg forestille meg fullstendig SLAKT etter de første episodene.

Setter på 1. episode nå. Wish me luck.
Bortsett fra at The Julekalender ikke ville vært enda ett kjendisprogram som det går tretten på dusinet av i dagens TV-hverdag. Flere "kjendiser" på TV er vel omtrent det aller siste man trenger i dagens underholdningsverden.
Ser det poenget. Riktignok kjente jeg til Tore Johansen fra før av. Årets Kompani Lauritzen fungerte utmerket uten kjendiser.

Nettopp sett ferdig 1. episode og det er for tidlig å si noe.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

thewaterfall skrev: tor des 08, 2022 8:49 am Men programmet inneholder jo bare c- og d-kjendiser folk aldri har hørt om og derfor er det bortkasta penger jo. I tillegg er det bare tøys og fjas. Når hverken Dan Børge Akerø eller TandeP er programledere og man mangler skikkelige kjendiser som Øivind Blunck, Mini osv. så er det egentlig ikke noe poeng i å lage slike program.
WoW! Du må være gammel

YxZeC

Legg inn av YxZeC »

Synes faktisk denne julekalenderen er temmelig morsom. Dagens episode er hysterisk, og går "Ikke lov å le på hytta" en høy gang.

Skjønner egentlig ikke hvorfor så mange har behov for å slakte ethvert tv-program med kjendiser. Er vel en grunn til at de blir kjendiser, og det er fordi folk generelt liker å se på dem/de er morsomme/interessante/evt noe annet som gjør at folk vil se mer.

Så kan dere som klager på akkurat det heller se Norge Rundt, eller stille dere opp på gata og se helt vanlige folk gå forbi.

Har vel aldri vært så mulig for "vanlige folk" å komme på tv som akkurat nå. Det flommer jo av reality-programmer. Jeg liker det også, og ofte er det jo en vei inn til kjendislivet. For de som altså blir best likt av seerne. Temmelig naturlig egentlig?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: man des 12, 2022 7:25 pm
thewaterfall skrev: tor des 08, 2022 8:49 am Men programmet inneholder jo bare c- og d-kjendiser folk aldri har hørt om og derfor er det bortkasta penger jo. I tillegg er det bare tøys og fjas. Når hverken Dan Børge Akerø eller TandeP er programledere og man mangler skikkelige kjendiser som Øivind Blunck, Mini osv. så er det egentlig ikke noe poeng i å lage slike program.
WoW! Du må være gammel
Jeg tenker at det innlegget er en smule sarkastisk

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

YxZeC skrev: man des 12, 2022 7:27 pm
eller stille dere opp på gata og se helt vanlige folk gå forbi.
Wow, for et konsept!
Kan jeg få lov å ta det med til NRK?

YxZeC

Legg inn av YxZeC »

LANISTA skrev: man des 12, 2022 7:35 pm
Wow, for et konsept!
Kan jeg få lov å ta det med til NRK?
Det kan du. Dette vil ikke være et interessant program for min del, men jeg skal klare å la være å skrive side opp og side ned om hvor dumt og sløsing med penger det er, da jeg forstår det er andre seere som er interessert i andre ting enn meg.

SkravleKaspar

Legg inn av SkravleKaspar »

Nightwish skrev: man des 12, 2022 6:36 pm Jeg har ikke sett noe av denne serien, ja det er sant. Skummet gjennom tråden og virker som flere som var negative til å begynne, har blitt mindre kritiske.

Hadde The Julekalender kommet først i år, så kan jeg forestille meg fullstendig SLAKT etter de første episodene.

Setter på 1. episode nå. Wish me luck.
Lykke til! :)

Ser mange har vært kritisk og det har av flere blitt spredd både edder og galle.
Jeg for min del syns julekalenderen er morsom, og den har faktisk vokst på meg. Tar meg selv i å le høyt rett som det er.. :lol:

Hva de 24 små og litt større kjendiser trodde de takket ja til må gudene vite.
Morsomt er det i hvert fall når de blir utfordret med alskens rare konkurranser. Herlig å se de komme inn i realitybobla, leve seg inn i alle de kleine øvelsene og by på seg selv. God underholdning og noe nytt imo.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Lurer på hvordan det hadde gått om en mann hadde blottet seg for en familie med en 13 år gammel jente, siden menn ikke har pupper så kan han jo ikke vise k*ken. Det blir for drøyt.

Kanskje rumpa hadde vært det rette nivået?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Elgen skrev: man des 12, 2022 7:33 pm
kytec skrev: man des 12, 2022 7:25 pm
thewaterfall skrev: tor des 08, 2022 8:49 am Men programmet inneholder jo bare c- og d-kjendiser folk aldri har hørt om og derfor er det bortkasta penger jo. I tillegg er det bare tøys og fjas. Når hverken Dan Børge Akerø eller TandeP er programledere og man mangler skikkelige kjendiser som Øivind Blunck, Mini osv. så er det egentlig ikke noe poeng i å lage slike program.
WoW! Du må være gammel
Jeg tenker at det innlegget er en smule sarkastisk
Jeg tenker Elgen har en smule korrekt her.

Kan for øvrig avsløre at jeg følger kalenderen med glede og finner den undrholdende. Christian Borch har blitt en liten favoritt all den tid han virker som en "gammel" og stiv person, men jaggu slipper han seg løs og gir alt i konkurransene og har ofte en liten kommentar på lur.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

kytec skrev: man des 12, 2022 11:12 pm Lurer på hvordan det hadde gått om en mann hadde blottet seg for en familie med en 13 år gammel jente, siden menn ikke har pupper så kan han jo ikke vise k*ken. Det blir for drøyt.

Kanskje rumpa hadde vært det rette nivået?
Så lenge menn kan være toppløse så tenker jeg det er innafor at damer også kan ta av seg toppen sin. Så kan man heller likestille blotting av kjønnsorgan hos begge kjønn.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jeg måtte google meg frem til hvem det var som blottet puppene i NRKs julekalender.
Det er sikkert ellers andre svært underholdende elementer i serien, hvis man synes det er stas å se mer eller mindre kjente personer gjøre noe morsomt.

Personlig er det utenfor min interessesfære å se kjendiser jeg vet hvem er og ikke vet hvem er danse eller synge. Jeg ville heller hørt Christian Borch ha en times samtale om hva han har opplevd som korrespondent og erfarer NRK-journalist i alle år.

Når det gjelder disse influenserne som er med, så mener jeg på prinsipielt grunnlag at NRK skal være forsiktige med å gi dem for mye plass i statskanalen, fordi det bidrar til å bygge deres allerede altfor store innflytelse i samfunnet.

https://www.nrk.no/sorlandet/mariann-jo ... 1.16189759

kibby

Legg inn av kibby »

DoktorS skrev: søn des 18, 2022 2:18 pm Jeg måtte google meg frem til hvem det var som blottet puppene i NRKs julekalender.
Det er sikkert ellers andre svært underholdende elementer i serien, hvis man synes det er stas å se mer eller mindre kjente personer gjøre noe morsomt.

Personlig er det utenfor min interessesfære å se kjendiser jeg vet hvem er og ikke vet hvem er danse eller synge. Jeg ville heller hørt Christian Borch ha en times samtale om hva han har opplevd som korrespondent og erfarer NRK-journalist i alle år.

Når det gjelder disse influenserne som er med, så mener jeg på prinsipielt grunnlag at NRK skal være forsiktige med å gi dem for mye plass i statskanalen, fordi det bidrar til å bygge deres allerede altfor store innflytelse i samfunnet.

https://www.nrk.no/sorlandet/mariann-jo ... 1.16189759
Til og med jeg, som ikke har sett Sommerhytta, vet hvem Øyunn Krogh er. Mest på grunn av Farmen kjendis.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

kibby skrev: man des 19, 2022 10:59 am
DoktorS skrev: søn des 18, 2022 2:18 pm Jeg måtte google meg frem til hvem det var som blottet puppene i NRKs julekalender.
Det er sikkert ellers andre svært underholdende elementer i serien, hvis man synes det er stas å se mer eller mindre kjente personer gjøre noe morsomt.

Personlig er det utenfor min interessesfære å se kjendiser jeg vet hvem er og ikke vet hvem er danse eller synge. Jeg ville heller hørt Christian Borch ha en times samtale om hva han har opplevd som korrespondent og erfarer NRK-journalist i alle år.

Når det gjelder disse influenserne som er med, så mener jeg på prinsipielt grunnlag at NRK skal være forsiktige med å gi dem for mye plass i statskanalen, fordi det bidrar til å bygge deres allerede altfor store innflytelse i samfunnet.

https://www.nrk.no/sorlandet/mariann-jo ... 1.16189759
Til og med jeg, som ikke har sett Sommerhytta, vet hvem Øyunn Krogh er. Mest på grunn av Farmen kjendis.
Ok, jeg vet at det er et program som heter Sommerhytta. Og jeg har hørt om Farmen, men aldri sett på. Men hun er altså kjendis fordi hun har vært med på Sommerhytta, forstår jeg...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nightwish skrev: man des 12, 2022 6:36 pm Jeg har ikke sett noe av denne serien, ja det er sant. Skummet gjennom tråden og virker som flere som var negative til å begynne, har blitt mindre kritiske.

Hadde The Julekalender kommet først i år, så kan jeg forestille meg fullstendig SLAKT etter de første episodene.

Setter på 1. episode nå. Wish me luck.
Har du stjålet bilde av meg til avataren din? Skuffende. Søksmål kommer i posten. Du er jo en vanlig smurf, ikke meg.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Er i sånne situasjoner youtube er bra og ha

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

kibby skrev: man des 19, 2022 10:59 am
Til og med jeg, som ikke har sett Sommerhytta, vet hvem Øyunn Krogh er. Mest på grunn av Farmen kjendis.
Til og med du? Du er jo et vandrende D-kjendis-leksikon.:)

Morsom dialektepisode, forøvrig.
Syns denne kalenderen har levert god underholdning, jeg.

kibby

Legg inn av kibby »

Ale skrev: lør des 24, 2022 12:53 pm En verdig vinner. Artig julekalender.
Syns du? Det syns jeg overhodet ikke. Men artig premie.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Ale skrev: lør des 24, 2022 12:53 pm En verdig vinner. Artig julekalender.
Ja, det var en grei julekalender og en verdig vinner.

Har bare sett Øyunn i hyttegreia og Farmen kjendis tidligere. Syns hun gjorde det mye bedre her, en likenes jente rett og slett🙂

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg har ikke sett alle episodene men dette var da ikke så ille.
Spesielt episodene med synging og dansesirkelen var morsomme greier.

kibby

Legg inn av kibby »

Ale skrev: søn des 25, 2022 1:22 pm
MacanT skrev: søn des 25, 2022 5:34 am
Ale skrev: lør des 24, 2022 12:53 pm En verdig vinner. Artig julekalender.
Ja, det var en grei julekalender og en verdig vinner.

Har bare sett Øyunn i hyttegreia og Farmen kjendis tidligere. Syns hun gjorde det mye bedre her, en likenes jente rett og slett🙂
Spot on.
Syns hun var helt uspiselig. Tror nok den familien som fikk tilbud om "melk i kaffen" er tilbøyelig til å være enig.

Men tre finaler - to seire og en 2.plass er sterkt. Det skal hun ha.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kibby skrev: tir des 27, 2022 3:01 am
Ale skrev: søn des 25, 2022 1:22 pm
MacanT skrev: søn des 25, 2022 5:34 am
Ja, det var en grei julekalender og en verdig vinner.

Har bare sett Øyunn i hyttegreia og Farmen kjendis tidligere. Syns hun gjorde det mye bedre her, en likenes jente rett og slett🙂
Spot on.
Syns hun var helt uspiselig. Tror nok den familien som fikk tilbud om "melk i kaffen" er tilbøyelig til å være enig.

Men tre finaler - to seire og en 2.plass er sterkt. Det skal hun ha.
Det ble jo et TV-øyeblikk man kommer til å huske ut av det. Pupper er en helt naturlig greie, og folk må slutte å kalle normale kropper for ekle. Hadde vært verre om det var to silikonpupper som stod rett ut i helspenn.

Jeg likte serien og håper på sesong 2 neste desember. Hvem vet, kanskje en mann trekker ned buksa og spør om noen skal ha staket opp et rør?

kibby

Legg inn av kibby »

PapaSmurf skrev: tir des 27, 2022 3:05 am
kibby skrev: tir des 27, 2022 3:01 am
Ale skrev: søn des 25, 2022 1:22 pm

Spot on.
Syns hun var helt uspiselig. Tror nok den familien som fikk tilbud om "melk i kaffen" er tilbøyelig til å være enig.

Men tre finaler - to seire og en 2.plass er sterkt. Det skal hun ha.
Det ble jo et TV-øyeblikk man kommer til å huske ut av det. Pupper er en helt naturlig greie, og folk må slutte å kalle normale kropper for ekle. Hadde vært verre om det var to silikonpupper som stod rett ut i helspenn.

Jeg likte serien og håper på sesong 2 neste desember. Hvem vet, kanskje en mann trekker ned buksa og spør om noen skal ha staket opp et rør?
Blir nok ikke noe neste år, når Snøfall 2 kommer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kibby skrev: tir des 27, 2022 3:42 am
PapaSmurf skrev: tir des 27, 2022 3:05 am
kibby skrev: tir des 27, 2022 3:01 am

Syns hun var helt uspiselig. Tror nok den familien som fikk tilbud om "melk i kaffen" er tilbøyelig til å være enig.

Men tre finaler - to seire og en 2.plass er sterkt. Det skal hun ha.
Det ble jo et TV-øyeblikk man kommer til å huske ut av det. Pupper er en helt naturlig greie, og folk må slutte å kalle normale kropper for ekle. Hadde vært verre om det var to silikonpupper som stod rett ut i helspenn.

Jeg likte serien og håper på sesong 2 neste desember. Hvem vet, kanskje en mann trekker ned buksa og spør om noen skal ha staket opp et rør?
Blir nok ikke noe neste år, når Snøfall 2 kommer.
Det er jo to vidt forskjellige kalendere. Snøfall er jo Barne-TV og 24-stjerners julekalender er underholdningsavdelingens greie. To forskjellige budsjetter og to forskjellige målgrupper.

Og 24-stjerners er jo et lavbudsjettsprosjekt som gjør toppledelsen i et TV-selskap svært fornøyde. Mange seere pr krone gjør at vi sannsynligvis får minst 1 sesong til.

kibby

Legg inn av kibby »

Ale skrev: tir des 27, 2022 4:05 am
kibby skrev: tir des 27, 2022 3:01 am
Ale skrev: søn des 25, 2022 1:22 pm

Spot on.
Syns hun var helt uspiselig. Tror nok den familien som fikk tilbud om "melk i kaffen" er tilbøyelig til å være enig.

Men tre finaler - to seire og en 2.plass er sterkt. Det skal hun ha.
For et forferdelig menneske du er.
Fordi? Kan forstå at du liker blotting av pupper på TV, men hun var overall ikke verken den mest likanes eller den beste, syns jeg. Det er kun min mening.

kibby

Legg inn av kibby »

PapaSmurf skrev: tir des 27, 2022 11:45 am
kibby skrev: tir des 27, 2022 3:42 am
PapaSmurf skrev: tir des 27, 2022 3:05 am

Det ble jo et TV-øyeblikk man kommer til å huske ut av det. Pupper er en helt naturlig greie, og folk må slutte å kalle normale kropper for ekle. Hadde vært verre om det var to silikonpupper som stod rett ut i helspenn.

Jeg likte serien og håper på sesong 2 neste desember. Hvem vet, kanskje en mann trekker ned buksa og spør om noen skal ha staket opp et rør?
Blir nok ikke noe neste år, når Snøfall 2 kommer.
Det er jo to vidt forskjellige kalendere. Snøfall er jo Barne-TV og 24-stjerners julekalender er underholdningsavdelingens greie. To forskjellige budsjetter og to forskjellige målgrupper.

Og 24-stjerners er jo et lavbudsjettsprosjekt som gjør toppledelsen i et TV-selskap svært fornøyde. Mange seere pr krone gjør at vi sannsynligvis får minst 1 sesong til.
Joda, det blir nok en sesong til. Men tviler på at NRK kommer til å sende to nye kalendre på samme år. Men hva vet jeg? Jul i Blodfjell hadde vel også et opphold i mellom sesongene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»