NRK med kjendiser i adventstiden

Svar
DoktorS

NRK med kjendiser i adventstiden

Legg inn av DoktorS »

Kjendiser - igjen, mange fra nederste hylle, er det som skal få folk i julestemning . Det er hva vi får for å betale vår skatt som går til NRKs samfunnsoppdrag....

https://www.nettavisen.no/livsstil/delt ... -95-750281

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

NRK beveger seg i feil retning. La de kommersielle kanalene drive med kjendis-runking.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Ja, her var det sannelig mye snadder, men er alle disse kjendiser? Godt å se at skattepengene forvaltes på en god måte.
Sist redigert av Downlight den tor nov 10, 2022 7:50 pm, redigert 1 gang totalt.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Dette blir et reint helvete.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Var kanskje 4-5 navn der jeg dro kjensel på. Er dette virkelig kjendiser? Hva er egentlig målgruppen her?

Tom Floskel

Legg inn av Tom Floskel »

Noen som vet hvilken dag Øyunn og Aleksander skal på ? Må huske på å sette på opptak. Mange gamle grinebitere her..

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Hva skal da alle med million lønn i Nrk finne på da. Gå på NAV.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Herregud så døvt. Her har altså NRK muligheten til å virkelig markere seg som en seriøs aktør, alle de kommersielle kanalene går på sparebluss, kjører stort sett på kjendisbasert underholdning, lavbudsjett.
NRK har store ressurser, har muligheten til å lage kvalitetsunderholdning, men de velger altså å konkurrere i kjendismarkedet, det er bare nitrist.
Blir som da Dagbladet gikk fra å være en seriøs avis til å bli Se og Hør daglig.

lund

Legg inn av lund »

Her var det mange grinebitere.

Tom Floskel

Legg inn av Tom Floskel »

Hvorfor er ikke Else med ? skuffende

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

lund skrev: tor nov 10, 2022 7:58 pm Her var det mange grinebitere.
Jepp. Egentlig burde vi bare late som vi er kjempespent og fornøyd med dette.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

lund skrev: tor nov 10, 2022 7:58 pm Her var det mange grinebitere.
Evt folk med litt kritisk sans, og som fortsatt har troen på NRK. De er jo Norges suverent største kulturinstitusjon.

Men flott at du er mer opptatt av personene her enn sak.

lund

Legg inn av lund »

KingKongHalvor skrev: tor nov 10, 2022 8:01 pm
lund skrev: tor nov 10, 2022 7:58 pm Her var det mange grinebitere.
Evt folk med litt kritisk sans, og som fortsatt har troen på NRK. De er jo Norges suverent største kulturinstitusjon.

Men flott at du er mer opptatt av personene her enn sak.
Kan være lurt å som et minimum faktisk se et minutt av programmet før man slakter det. Ref. Nissene på låven f.eks.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

DoktorS skrev: tor nov 10, 2022 7:43 pm Kjendiser - igjen, mange fra nederste hylle, er det som skal få folk i julestemning . Det er hva vi får for å betale vår skatt som går til NRKs samfunnsoppdrag....

https://www.nettavisen.no/livsstil/delt ... -95-750281
Tja- noe for enhver smak her!

Alt fra sprudlende Olaug Bollestad, denne snåle og pussige skruen Amir Askharnejad jeg har blitt "kjent med" gjennom høstens "Alle mot alle". Ailo Gaup, Kristian Borch og Hasse Hope kan også bli bra...

...men så har vi "nederste hylle" med "påverkaren" Øyunn Krogh, Alexander Sæterstøl som sammen med sin kjære bla.a er rikskjent for å ikke være veldig kunnskapsrike. Jeg konstaterer at "den grønne solstrålen" Lan Marie Berg tydeligvis skal begynne på reality-løypa- men sist og ikke minst...

...2 støyende og kranglevorne tvillingsøstre fra Strømmen/Iran: som jeg sa til meg selv- "skal de nå for pokker være med på dette også?"

Strider

Legg inn av Strider »

Hvis jeg ser en eneste hvit person i denne julesendingen skal jeg ringe inn og klage og få dette kansellert

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

lund skrev: tor nov 10, 2022 8:13 pm
KingKongHalvor skrev: tor nov 10, 2022 8:01 pm
lund skrev: tor nov 10, 2022 7:58 pm Her var det mange grinebitere.
Evt folk med litt kritisk sans, og som fortsatt har troen på NRK. De er jo Norges suverent største kulturinstitusjon.

Men flott at du er mer opptatt av personene her enn sak.
Kan være lurt å som et minimum faktisk se et minutt av programmet før man slakter det. Ref. Nissene på låven f.eks.
Nå har ikke jeg slaktet noe som helst, jeg konstaterer bare at NRK, ganske så skuffende, henfaller til den sedvanlige underholdningsfaktoren om dagen - kjendiser.

Som med alle andre varer og tjenester som tilbys på markedet er dette reklame for produktet, og med en haug gjenbrukte kjendiser så selger de ikke noe her hos meg, og for å kunne slakte noe må man nesten ha prøvd det først. Og her er ikke ønsket om å prøve tilstede. Men om kritikerne skulle bøye seg i støvet og hylle NRK for nytenkning og originalitet, vel da skal jeg gi det en sjanse.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sikkert bare dritt, men hvis det kan minke det nyhetshjulet som går i ring ca 17 timer daglig, med en en halvtime, så er i alle fall det en start...

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Downlight skrev: tor nov 10, 2022 7:48 pm Ja, her var det sannelig mye snadder, men er alle disse kjendiser? Godt å se at skattepengene forvaltes på en god måte.
Kjente til 7 av dem. Resten har jeg ikke verken sett eller hørt..

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

pfrog567 skrev: lør nov 12, 2022 7:27 pm
Downlight skrev: tor nov 10, 2022 7:48 pm Ja, her var det sannelig mye snadder, men er alle disse kjendiser? Godt å se at skattepengene forvaltes på en god måte.
Kjente til 7 av dem. Resten har jeg ikke verken sett eller hørt..
17 her
Skal likevel ikke se på dette her

Fazam

Legg inn av Fazam »

netrebske skrev: lør nov 12, 2022 10:28 am Sikkert bare dritt, men hvis det kan minke det nyhetshjulet som går i ring ca 17 timer daglig, med en en halvtime, så er i alle fall det en start...
Alternativet til Nyhetshjulet er repriser av repriser. Dessuten skal vel ikke dette gå på dagtid heller da.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Elgen skrev: søn nov 13, 2022 8:07 pm
pfrog567 skrev: lør nov 12, 2022 7:27 pm
Downlight skrev: tor nov 10, 2022 7:48 pm Ja, her var det sannelig mye snadder, men er alle disse kjendiser? Godt å se at skattepengene forvaltes på en god måte.
Kjente til 7 av dem. Resten har jeg ikke verken sett eller hørt..
17 her
Skal likevel ikke se på dette her
24 her, men tviler på at jeg kommer på å se på det tullballet til Markus Neby.
De fleste kjenner jeg fra 71 og Alle mot alle,

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Tviler på at eg kjem til å sjå på dette. TV bransjen kryr med slike program dei kjendiser skal gjere ting dei ikkje kan.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Kjente til 17-18. Folk følger lite med asså!
Det sagt. Ofte har de beste programmene i slike type programmer som "Sommer i p2" "Inspirasjon" osv. på radio nettopp vært de jeg IKKE har kjent til fra før.

Men angående sommer i p2. Det burde holde med jul i p2.

En annen ting. NRK må vel snart kutte litt nå. De vokser jo både her og der og får mindre penger i 2023. Trenger man f.eks. virkelig mp3 og vanlig p3 og alle de radiokanalene de har!!??

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

VivaLV skrev: søn nov 13, 2022 10:45 pm Kjente til 17-18. Folk følger lite med asså!
Det sagt. Ofte har de beste programmene i slike type programmer som "Sommer i p2" "Inspirasjon" osv. på radio nettopp vært de jeg IKKE har kjent til fra før.

Men angående sommer i p2. Det burde holde med jul i p2.

En annen ting. NRK må vel snart kutte litt nå. De vokser jo både her og der og får mindre penger i 2023. Trenger man f.eks. virkelig mp3 og vanlig p3 og alle de radiokanalene de har!!??
Noen kutt her og der hadde ikke skadet. NRK sprer et veldig tynt lag med innhold veldig bredt. Hadde ikke skadet med litt mer dybde for å si det slik.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Å følge Olaug Bollestad i et kleint julekalenderkonsept må vel komme ganske nære selve definisjonen på underholdningsmessig turn-off.

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.vg.no/rampelys/i/MoLggK/nrk ... naa-jenter

Det er en gammel link, men der står det altså at NRK lover å kjøpe inn flere kjendiser. Er det det eneste som et ungt publikum interesserer seg for?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Julekalenderen som var ment til internt bruk starter idag.

https://www.vg.no/rampelys/i/gEdOga/tv- ... paa-laaven

kibby

Legg inn av kibby »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 5:19 pm Basert på første episode synes jeg VG er gavmilde som belønner dette med 2 på terningen. Mulig de har sett mer en den ene episoden, men den første var elendig.
De har sett sju.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Begynner å bli en god del år siden Markus neby var morsom.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Harduetforslag skrev: tor des 01, 2022 6:17 pm Begynner å bli en god del år siden Markus neby var morsom.
Likevel velger NRK å satse på han til neste år også.... :roll:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»