2022 ATP Finals

Svar
Skraevadottir

Re: 2022 ATP Finals

Legg inn av Skraevadottir »

Medvedev servet for kampen, feila, og tapte tiebreaket så det suste. Dermed vinner Stef nok en gang mot Medvedev, og så vidt jeg kan forstå er russeren da ute. Rublev og Tsitsipas gjør opp om hvem som skal møte Ruud i semi.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fritz tar første settet etter tiebreak mot FAA, og det var fortjent - han var den førende spiller i settet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 10:14 pm Fritz tar første settet etter tiebreak mot FAA, og det var fortjent - han var den førende spiller i settet.
Har også vært den beste spilleren av disse to fram til denne kampen. Da gjenstår det å se om han holder ut.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: tor nov 17, 2022 10:16 pm
GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 10:14 pm Fritz tar første settet etter tiebreak mot FAA, og det var fortjent - han var den førende spiller i settet.
Har også vært den beste spilleren av disse to fram til denne kampen. Da gjenstår det å se om han holder ut.
Enig, men Fritz var ganske stor underdog (2,50 i odds).

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 10:28 pm
Skraevadottir skrev: tor nov 17, 2022 10:16 pm
GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 10:14 pm Fritz tar første settet etter tiebreak mot FAA, og det var fortjent - han var den førende spiller i settet.
Har også vært den beste spilleren av disse to fram til denne kampen. Da gjenstår det å se om han holder ut.
Enig, men Fritz var ganske stor underdog (2,50 i odds).
Litt rart, vil jeg si, burde vært omtrent lik odds på de to.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Men så er det det mentale på Fritz, av topp 20 i verden så tror jeg han har vært en av de siste jeg har tatt med meg i krigen.

To ganger opp med minibreak i tiebreak, men taper det til slutt. Vi får et tredje sett, nå vinner nok FAA.
Sist redigert av GoingKronos den tor nov 17, 2022 11:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da får vi tre sett. Altfor lange kamper på kveldingene. Forstår de ikke at jeg må sove?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 11:20 pm Men så er det det mentale på Fritz, av topp 20 i verden så tror jeg han har vært en av de siste jeg har tatt med meg i krigen.
Hm, ikke helt enig der. Ville ikke stått i første rekke, men ikke siste heller.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: tor nov 17, 2022 11:22 pm
GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 11:20 pm Men så er det det mentale på Fritz, av topp 20 i verden så tror jeg han har vært en av de siste jeg har tatt med meg i krigen.
Hm, ikke helt enig der. Ville ikke stått i første rekke, men ikke siste heller.
Hvem vil du ha bak?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 11:24 pm
Skraevadottir skrev: tor nov 17, 2022 11:22 pm
GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 11:20 pm Men så er det det mentale på Fritz, av topp 20 i verden så tror jeg han har vært en av de siste jeg har tatt med meg i krigen.
Hm, ikke helt enig der. Ville ikke stått i første rekke, men ikke siste heller.
Hvem vil du ha bak?
Flere, deriblant definitivt Shapovalov og Tiafoe.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: tor nov 17, 2022 11:32 pm
GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 11:24 pm
Skraevadottir skrev: tor nov 17, 2022 11:22 pm Hm, ikke helt enig der. Ville ikke stått i første rekke, men ikke siste heller.
Hvem vil du ha bak?
Flere, deriblant definitivt Shapovalov og Tiafoe.
Ja, veldig enig om Shapovalov. Tiafoe syns jeg mest bare er ustabil, og ikke at han nødvendigvis blir tatt av nerver.

Dog skal Fritz ha skryt av 3.settet her, lot seg ikke knekke. Så får vi se om han server det inn nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 11:51 pm
Skraevadottir skrev: tor nov 17, 2022 11:32 pm
GoingKronos skrev: tor nov 17, 2022 11:24 pm

Hvem vil du ha bak?
Flere, deriblant definitivt Shapovalov og Tiafoe.
Ja, veldig enig om Shapovalov. Tiafoe syns jeg mest bare er ustabil, og ikke at han nødvendigvis blir tatt av nerver.

Dog skal Fritz ha skryt av 3.settet her, lot seg ikke knekke. Så får vi se om han server det inn nå.
Det greide han, og da er han klar for semi mot Nole. Er altså en spiller med 35 % mott topp 10-motstand, som ikke er av de aller beste, men samtidig bedre enn f. eks Ruud og Auger-Aliassime. Og han har 2-2 mot Nadal, for å nevne det, så absolutt ingen dårlig spiller mentalt.

Når det gjelder Tiafoe, så kan en jo diskutere hva nerver betyr oppi det hele, men det var vel i det hele tatt snakk om "det mentale" her, og da inngår mer enn nerver. Tiafoe er en som mangler litt evnen til å konsentrere seg over tid, i hvert fall sammenligna med en del andre, og han gir nok også opp noe enklere enn de aller beste. Så ikke like åpenbar som Shapo, men fortsatt en som skiller seg ut litt negativt når det gjelder det mentale av topp 20-spillerne.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: fre nov 18, 2022 6:13 am Og han har 2-2 mot Nadal, for å nevne det, så absolutt ingen dårlig spiller mentalt.
Men det var absolutt en kandidat til årets kollaps, mot en skadet Nadal i kvartfinale i Wimbledon så klart han ikke å vinne.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre nov 18, 2022 9:11 am
Skraevadottir skrev: fre nov 18, 2022 6:13 am Og han har 2-2 mot Nadal, for å nevne det, så absolutt ingen dårlig spiller mentalt.
Men det var absolutt en kandidat til årets kollaps, mot en skadet Nadal i kvartfinale i Wimbledon så klart han ikke å vinne.
For så vidt enig, men samtidig var det mot Nadal i Grand Slam :p

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Medvedevs mentale styrke fra tidligere sesonger er der rett og slett ikke i år. Åtte strake tap mot topp 10-motstand!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fyyyyy faen, Medvedev. Taper alle kampene i gruppespillet i tre sett, og alle kampene attpåtil i avgjørende tiebreak, i to av dem like etter at han har servet for kampen og mislyktes. Er det mulig. Total mental kollaps fra russeren. Har heller ikke slått en topp 10-spiller siden Australian Open. Dette må svi noe inn i for en spiller som har hatt det mentale som sin styrke.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: fre nov 18, 2022 5:34 pm
Skraevadottir skrev: fre nov 18, 2022 5:25 pm Fyyyyy faen, Medvedev. Taper alle kampene i gruppespillet i tre sett, og alle kampene attpåtil i avgjørende tiebreak, i to av dem like etter at han har servet for kampen og mislyktes. Er det mulig. Total mental kollaps fra russeren. Har heller ikke slått en topp 10-spiller siden Australian Open. Dette må svi noe inn i for en spiller som har hatt det mentale som sin styrke.
Helt sykt! Har vel ikke fått til noe siden US Open i fjor?
Nja, var jo på vei til en enkel seier mot Nadal i Australian Open i år før publikum ble mongo, og han var også i finalen i sluttspillet i fjor. Så det er først og fremst etter Australian Open i år at nivået hans har falt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Skraevadottir skrev: fre nov 18, 2022 5:25 pm Fyyyyy faen, Medvedev. Taper alle kampene i gruppespillet i tre sett, og alle kampene attpåtil i avgjørende tiebreak, i to av dem like etter at han har servet for kampen og mislyktes. Er det mulig. Total mental kollaps fra russeren. Har heller ikke slått en topp 10-spiller siden Australian Open. Dette må svi noe inn i for en spiller som har hatt det mentale som sin styrke.
Veien fra Kapitol til den tarpeiske klippe er kort. Eller Arx tarpeia Capitoli proxima, som de sa det den gang.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Folk_flesk skrev: fre nov 18, 2022 7:24 pm
Skraevadottir skrev: fre nov 18, 2022 5:25 pm Fyyyyy faen, Medvedev. Taper alle kampene i gruppespillet i tre sett, og alle kampene attpåtil i avgjørende tiebreak, i to av dem like etter at han har servet for kampen og mislyktes. Er det mulig. Total mental kollaps fra russeren. Har heller ikke slått en topp 10-spiller siden Australian Open. Dette må svi noe inn i for en spiller som har hatt det mentale som sin styrke.
Veien fra Kapitol til den tarpeiske klippe er kort. Eller Arx tarpeia Capitoli proxima, som de sa det den gang.
Sant, men nå får vi ikke håpe at Medvedev kaster seg utfor den! :p

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Skraevadottir skrev: fre nov 18, 2022 8:00 pm
Folk_flesk skrev: fre nov 18, 2022 7:24 pm
Skraevadottir skrev: fre nov 18, 2022 5:25 pm Fyyyyy faen, Medvedev. Taper alle kampene i gruppespillet i tre sett, og alle kampene attpåtil i avgjørende tiebreak, i to av dem like etter at han har servet for kampen og mislyktes. Er det mulig. Total mental kollaps fra russeren. Har heller ikke slått en topp 10-spiller siden Australian Open. Dette må svi noe inn i for en spiller som har hatt det mentale som sin styrke.
Veien fra Kapitol til den tarpeiske klippe er kort. Eller Arx tarpeia Capitoli proxima, som de sa det den gang.
Sant, men nå får vi ikke håpe at Medvedev kaster seg utfor den! :p
Nei, han er bare 26. Hadde han vært 30+ så hadde han vel stirret ned i avgrunnen.

Føler karrieren hans er inne i en avgjørende fase. De neste par årene avgjør om han vil kjempe om førsteplassen eller "bare" forbli en topp 10-spiller.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Folk_flesk skrev: fre nov 18, 2022 8:05 pm
Skraevadottir skrev: fre nov 18, 2022 8:00 pm
Folk_flesk skrev: fre nov 18, 2022 7:24 pm

Veien fra Kapitol til den tarpeiske klippe er kort. Eller Arx tarpeia Capitoli proxima, som de sa det den gang.
Sant, men nå får vi ikke håpe at Medvedev kaster seg utfor den! :p
Nei, han er bare 26. Hadde han vært 30+ så hadde han vel stirret ned i avgrunnen.

Føler karrieren hans er inne i en avgjørende fase. De neste par årene avgjør om han vil kjempe om førsteplassen eller "bare" forbli en topp 10-spiller.
Du er nok inne på noe her, ja.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Klart for gresk-russisk duell nå om æren å møte Casper Ruud.

Tsitsipas er overraskende stor favoritt, rundt 1,60 i odds

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Hvem håper vi på her?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

1-1 i sett, greekeren har vært best, men et dårlig servegame og vi er like langt.

Tror vi skal håpe på Rublev sett med norske øyne.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre nov 18, 2022 10:23 pm 1-1 i sett, greekeren har vært best, men et dårlig servegame og vi er like langt.

Tror vi skal håpe på Rublev sett med norske øyne.
Og det går mot det. Er et break opp.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da ble det altså Rublev. I utgangspunktet positivt for vår mann, skulle en tenke, men Tsitsipas med den formen han viser i viktige kamper nå ville muligens vært bedre. Mentalt sett per nå den svakeste i dette feltet sammen med Medvedev. Rublev har fått seg en liten boost og kommer til å fighte skikkelig. 50/50-oppgjør, vil jeg si, men det er altså en veldig god sjanse for norsk finale her. I fjor var det vel ingen som hadde tro på Ruud mot Medvedev, og da ble han også slått enkelt av en russer som var i en helt annen form enn i år.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Djokovic er i god form, og jeg syns egentlig ikke det går an å argumentere for noen andre som verdens beste tennisspiller for tiden.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic tar første sett på tiebreak. Tett og jevnt hele veien, men ikke skyhøy kvalitet fra noen av spillerne så langt. Litt for mange feil fra Fritz og noe passiv i de siste to poengene i tiebreaket.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Litt bedre kvalitet på andre sett. Djokovic så til tider ganske sliten ut, men greide å dra det i land etter å vært break ned. Fritz servet vel også for settet, men missa en enkel ball som kunne gitt ham settball. Fritz viser at han hører hjemme i toppen, men Djokovic greier å vinne selv på en middels dag.

Number4

Legg inn av Number4 »

Så kom barna, herregud. Dan Jansen syndromet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»