2022 ATP Finals

Svar
Skraevadottir

2022 ATP Finals

Legg inn av Skraevadottir »

Sluttspillet for herrene starter nå på søndag, og avsluttes søndagen etterpå. Alcaraz er ute på grunn av skade, ellers er alle de andre fra topp åtte med i turneringa. Taylor Fritz kommer inn for Alcaraz, mens Holger Rune er 1. reserve.

Gruppene i single er som følger:

Grønn gruppe
Nadal, Ruud, Auger-Aliassime, Fritz

Rød gruppe
Tsitsipas, Medvedev, Rublev, Djokovic

På papiret vil nok de fleste si at rød gruppe er den sterkeste, og det er den jo også med ganske god margin, selv om Auger-Aliassime i grønn gruppe har vært i særs god form denne høsten. Det er vanskelig å spå hvem som går videre fra gruppene, men jeg tipper på Nadal og Auger-Aliassime fra grønn gruppe og Medvedev og Djokovic fra rød gruppe. Men jeg har vist meg som en elendig spåmann og kommer helt sikkert til å ta feil.

Nadal er i den situasjonen at han blir ny nr. 1 om han vinner tittelen eller (tror jeg, om jeg har regna rett og forstått hva som skjer når det er lik poengsum) vinner alle kampene i gruppespillet og tar seg til finalen. Tsitsipas har også en teoretisk sjanse til å bli nr. 1, men da må han vinne alle kampene, inkl. finalen, uansett scenario.

I doubleturneringa ser gruppene slik ut:

Grønn gruppe
Koolhof/Skupski
Mektic/Pavic
Dodig/Krajicek
Kokkinakis/Kyrgios

Rød gruppe
Ram/Salisbury
Arevalo/Rojer
Glasspool/Heliovaara
Granollers/Zeballos

Her er Koolhof/Skupski de naturlige favorittene, men saker og ting pleier å skje i double, så det er veldig åpent.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Tipper Nadal og Felix videre fra grønn gruppe. Djoko og Tsipas fra rød gruppe. Russerne har samme som Casper, vært i elendig form den siste tiden. Felix vs Djoko i finalen, som Felix vinner.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nadal-kamp nå klokka 21, veldig spent på hvordan form Nadal er i. Blir ikke overrasket om han taper her, men samtidig er jo Nadal en som kan kle av serven til Fritz om han er nær sitt beste.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fritz tar første sett i tiebreak. Fortjent, eneste som hadde breakballer. Fritz server virkelig bra.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

6-1 i 2.sett, Nadal er nok ganske langt ute av form - men så ikke skadet ut i det minste så mulig det kan bli litt bedre utover. Fritz blir vanskelig å slå for alle når han server på den måten han gjorde i dag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fikk bare sett litt av slutten på 2. sett her. Nadal helt klart ikke i sin beste form, men Fritz spilte en supersolid kamp. Spent på hvordan Nadal kommer til å levere framover. Hvis han vinner neste kamp, kan han bli farlig. Hvis ikke, er det nok hasta la vista.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

LittleSteven skrev: søn nov 13, 2022 11:14 pm Deilig med Nadal-tap allerede i første kamp, men ikke overraskende mtp. innendørs HC. Han har jo sugd rimelig hardt på det underlaget hele sin karriere, og hvertfall mot topp 10-spillere.
Da blir det vel Alcaraz som velfortjent tar YEN1 ved årsslutt.
Hvis Nole får lov å spille alle (viktige) turneringer i 2023, så tipper jeg han overtar tronen igjen allerede etter AO. Nr. 22 og 23 kommer nok også i en "normal" 2023-sesong. 23-23 etter neste år vil ikke overraske meg.
Tipper for øvrig at vår favoritt-serber vinner i Torino :D
Er du Fed fan, konvertert til Novak fan?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Skraevadottir skrev: søn nov 13, 2022 10:55 pm Fikk bare sett litt av slutten på 2. sett her. Nadal helt klart ikke i sin beste form, men Fritz spilte en supersolid kamp. Spent på hvordan Nadal kommer til å levere framover. Hvis han vinner neste kamp, kan han bli farlig. Hvis ikke, er det nok hasta la vista.
Nadal servet bra i første sett. Andre sett var forferdelig. Tror ikke han går videre nå, men kan selvsagt slå både Ruud og FAA.
Dog, sesongen har vært meget bra, så ikke noe stort nederlag skulle han ryke. Satse på mindre skadeavbrekk neste sesong.
Sist redigert av fugletitteren den søn nov 13, 2022 11:41 pm, redigert 1 gang totalt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

GoingKronos skrev: søn nov 13, 2022 10:52 pm 6-1 i 2.sett, Nadal er nok ganske langt ute av form - men så ikke skadet ut i det minste så mulig det kan bli litt bedre utover. Fritz blir vanskelig å slå for alle når han server på den måten han gjorde i dag.
Veldig solid. Men herregud for et snork av en tennis. Serve serve serve og en og annen førehand. Ikke helt Opelka, men fader meg ikke spesielt mye mer underholdende.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

LittleSteven skrev: søn nov 13, 2022 11:21 pm
fugletitteren skrev: søn nov 13, 2022 11:17 pm
LittleSteven skrev: søn nov 13, 2022 11:14 pm Deilig med Nadal-tap allerede i første kamp, men ikke overraskende mtp. innendørs HC. Han har jo sugd rimelig hardt på det underlaget hele sin karriere, og hvertfall mot topp 10-spillere.
Da blir det vel Alcaraz som velfortjent tar YEN1 ved årsslutt.
Hvis Nole får lov å spille alle (viktige) turneringer i 2023, så tipper jeg han overtar tronen igjen allerede etter AO. Nr. 22 og 23 kommer nok også i en "normal" 2023-sesong. 23-23 etter neste år vil ikke overraske meg.
Tipper for øvrig at vår favoritt-serber vinner i Torino :D
Er du Fed fan, konvertert til Novak fan?
Vil alltid være Fed-fan, men på samme måte som mange andre Fed-fans her på forumet foretrekker Nadal, foretrekker jeg Nole blant de to. Mye bedre at Nole ender opp på topp enn Nadal.
Ok

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

fugletitteren skrev: søn nov 13, 2022 11:19 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 13, 2022 10:55 pm Fikk bare sett litt av slutten på 2. sett her. Nadal helt klart ikke i sin beste form, men Fritz spilte en supersolid kamp. Spent på hvordan Nadal kommer til å levere framover. Hvis han vinner neste kamp, kan han bli farlig. Hvis ikke, er det nok hasta la vista.
Nadal secret bra i første sett, men spilte jevnt over dårlig. Andre sett var forferdelig. Tror ikke han går videre nå, men kan selvsagt skål både Ruud og FAA.
Litt langt ned i rødvinsflaska i kveld, fugletitteren? :p

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

LittleSteven skrev: søn nov 13, 2022 11:21 pm
fugletitteren skrev: søn nov 13, 2022 11:17 pm
LittleSteven skrev: søn nov 13, 2022 11:14 pm Deilig med Nadal-tap allerede i første kamp, men ikke overraskende mtp. innendørs HC. Han har jo sugd rimelig hardt på det underlaget hele sin karriere, og hvertfall mot topp 10-spillere.
Da blir det vel Alcaraz som velfortjent tar YEN1 ved årsslutt.
Hvis Nole får lov å spille alle (viktige) turneringer i 2023, så tipper jeg han overtar tronen igjen allerede etter AO. Nr. 22 og 23 kommer nok også i en "normal" 2023-sesong. 23-23 etter neste år vil ikke overraske meg.
Tipper for øvrig at vår favoritt-serber vinner i Torino :D
Er du Fed fan, konvertert til Novak fan?
Vil alltid være Fed-fan, men på samme måte som mange andre Fed-fans her på forumet foretrekker Nadal, foretrekker jeg Nole blant de to. Mye bedre at Nole ender opp på topp enn Nadal.
Dobbel
Sist redigert av fugletitteren den søn nov 13, 2022 11:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Dagens matcher (single):

14:00 (ikke før): Medvedev - Rublev
21:00 (ikke før): Tsitsipas - Djokovic

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Rublev slår faktisk Medvedev, så da har 3 av 3 underdogs vunnet så langt. Kan bety trøbbel for Medvedev å ta seg videre til semi.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: man nov 14, 2022 4:43 pm Rublev slår faktisk Medvedev, så da har 3 av 3 underdogs vunnet så langt. Kan bety trøbbel for Medvedev å ta seg videre til semi.
Ja, litt overraskende. Men samtidig er det tapet så knepent som det kan få blitt, omtrent, med to TB-sett. Så da sitter Medvedev med gode kort på hånda om flere spillere skulle komme likt i seire/tap.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djokovic slo Tsitsipas i kveldskampen i går. Nok en kamp jeg ikke fikk sett. I dag skal jeg imidlertid se på.

Dagens program (single):

NB 14:00: Nadal - Auger-Aliassime
NB 21:00: Ruud - Fritz

De to første har kniven på strupen her. Vinneren i den siste kampen er høyst sannsynlig videre. Men det kan også bli slik at sett blir viktige her om to eller tre spillere skulle ende opp med like mange seiere.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Raga er ikke seg selv for tiden, tror nok alderen begynner å tynge for alvor, sånn er det, Ruud har virkelig sjansen til å slå han når dei skal møtes etterhvert, tror FAA slår han nå, første sett hår ihvertfall til Felix

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

dalagubbe skrev: tir nov 15, 2022 3:05 pm Ruud har virkelig sjansen til å slå han når dei skal møtes etterhvert
Typisk om Nadal dropper den siste kampen. Med det labre nivået han leverer er det kanskje ikke utenkelig.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Kan være han gjør det, men iom at det er Ruud så tror jeg det egentlig ikke

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nadal er jo ikke skadet, så da regner jeg med at han spiller. Noe annet vil være usportslig.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Blir sur hvis så skjer ja, da må vel Ruud møte den ufyselige Rune da, og han er virkelig i støtet

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Ser ut som om Rafa sliter voldsomt utpå der, ingenting funker for han

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Så virkelig ikke bra ut i dag, Nadal. Er noe daft og energiløst over ham, greier ikke å fighte eller finne nye løsninger som når han er på sitt beste.

spårt

Legg inn av spårt »

Alcaraz er sikret year end nr. 1 om Ruud tar ett sett i kveld.

spårt

Legg inn av spårt »

LittleSteven skrev: tir nov 15, 2022 4:37 pm Er Nadal ute nå siden han har tapt alle fire settene? Eller har han ennå mulighet for avansement?
Er fremdeles matematisk mulig. Fritz må slå Ruud og FAA i strake, mens Nadal slår Ruud i strake, og så må han skaffe seg en bedre Game W-L enn Ruud og FAA.

spårt

Legg inn av spårt »

Og der er Alcaraz year end nr. 1, som nevnt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Skraevadottir skrev: tir nov 15, 2022 4:23 pm Så virkelig ikke bra ut i dag, Nadal. Er noe daft og energiløst over ham, greier ikke å fighte eller finne nye løsninger som når han er på sitt beste.
Bare å bruke kampen mot Ruud som en god treningsøkt og begynne forberedelsene for neste sesong. Vært en fabelaktig sesong, som kunne vært enda bedre uten alle avbrekkene. Satser på han kommer sterkt tilbake i 2023 sesongen, viljen og motivasjonen virker jo i hvertfall å være der ref hans egne uttalelser.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Greit overlegen i denne kampen, ja. Rublev ble potte sur etter hvert. Spilte egentlig ikke så dårlig, men når Djokovic leverer så bra, så er det vanskelig å henge med. 20 vinnere og kun seks feil fra serberen. Blir et veldig interessant oppgjør mellom Stef og Daniil the Dog i kveld.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: ons nov 16, 2022 3:34 pm
Skraevadottir skrev: ons nov 16, 2022 3:29 pm Greit overlegen i denne kampen, ja. Rublev ble potte sur etter hvert. Spilte egentlig ikke så dårlig, men når Djokovic leverer så bra, så er det vanskelig å henge med. 20 vinnere og kun seks feil fra serberen. Blir et veldig interessant oppgjør mellom Stef og Daniil the Dog i kveld.
Håper på Nole-Fritz og Ruud-Medvedev i semiene. Det kan bli to gode kamper.

Jeg er på ferie, så ikke fått sett noen kamper. Har det vært bra nivå på tennisen så langt?
Helt enig i at de semifinalene er de ideelle ut fra hvem som virker å ha mest inne nivåmessig. Fritz har jo spilt knallbra, så bare en like knallbra prestasjon av Ruud kunne stoppe ham i går. Ja, nivået har jevnt over vært veldig bra. Den eneste som har vært langt under pari er Nadal. Medvedev var litt dårligere enn normalt i sin første kamp, men vi får se hva han viser i dag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Vilt tiebreak mellom Stef og Daniil. Russeren tar det 13-11. Avgjørende sett nå. Må svi noe voldsomt for grekeren om han taper denne også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»