Folkefest i gatene i Qatar

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Folkefest i gatene i Qatar

Legg inn av newsflash »

I og med at vi har fått vårt eget VM forum, så er det vel på plass å ta med et par videoer av fans som feirer i gatene i Qatar:

Brasil:
► Show Spoiler
England:
► Show Spoiler
Argentina:
► Show Spoiler
Flere som legger merke til noe rart? Helt nye trøyer, så og si ingen kvinner eller barn, og det ser ut som de kommer fra India alle mann...

Dette blir sannelig et bisart VM :/

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

He-he, en gjeng indiske fremmedarbeidere skal spille rollen som Brasil-fans. Må bli lynkurs i samba-rytmer her.

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

Det er vel forsåvidt ikke så overraskende at det ikke flommer over av engelskmenn som skal se VM i Quatars gater enda. Dette er nok fra et arrangement der de lokale stiller opp som supporter for de ulike lagene, for å lage PR videoer.

Blir nok å at av på kritikkverdige forhold. Dårlige PR-videoer er nok ikke en av de man skal bruke tid på.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Justice 97 skrev: lør nov 12, 2022 5:44 pm Herregud så pinlig. Til og med tilskuerne er kjøpt og betalt.
Kjenner vi Qatar rett så er de nok heller utkommandert enn betalt, er jeg redd. Et pinlig skue er det uansett.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Dundersalt skrev: lør nov 12, 2022 5:45 pm Det er vel forsåvidt ikke så overraskende at det ikke flommer over av engelskmenn som skal se VM i Quatars gater enda. Dette er nok fra et arrangement der de lokale stiller opp som supporter for de ulike lagene, for å lage PR videoer.

Blir nok å at av på kritikkverdige forhold. Dårlige PR-videoer er nok ikke en av de man skal bruke tid på.
Tja, vi har jo tidligere denne uken kunne lese om at Qatar betaler både Engelske og Nederlandske penger for å reise nedover, så noen dukker nok opp.

Jeg synes selvfølgelig slike latterlige PR-stunt, med utkommanderte fremmedarbeidere/slaver, skal både omtales og latterliggjøres.

Strider

Legg inn av Strider »

Vet ikke en gang når VM starter og I dont care heller.
Bad karma å se VM bygd av slaver. Samt at mange av slavene døde under bygging av arenaene.
VM skal spilles om sommeren.
Dette VM vil bli husket som et VM som aldri burde ha vært arrangert

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Det her er helt sjukt, og mener de liksom at dette ikke skal være gjennomskuelig? «Engelske fans» med sambatrommer….

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

TylerDurdenNorway skrev: lør nov 12, 2022 8:48 pm Vet ikke en gang når VM starter og I dont care heller.
Bad karma å se VM bygd av slaver. Samt at mange av slavene døde under bygging av arenaene.
VM skal spilles om sommeren.
Dette VM vil bli husket som et VM som aldri burde ha vært arrangert
Skal ikke gjøre noen lovnad av å ikke se noe på dette «VM», men før jeg leste åpningsinnlegget her nå husket jeg ingen av gruppene. Vanligvis får jeg VM-feber og koser meg med å lese meg opp før herligheten starter. Denne gang er jeg ganske likegyldig. En ting er stedet, en annen ting er tiden. VM nå i november/desember fenger ikke rett og slett. Infantino, og alle de andre overvektige, korrupte og griske pampene jobber jo så knallhardt for å ødelegge VM.
Blir bedre i 2026 trøster noen med….ehh nei, 48 lag! Vi skal da ha med lag som er dårligere enn hva f eks Panama var sist VM.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Dagbladet har faktisk plukket opp saken:

https://www.dagbladet.no/sport/bisarre- ... t/77739568

Og i Aftenposten:

https://www.aftenposten.no/verden/i/y65 ... fotball-vm

"Fotballquiz: Hva gjør et utskjelt, undertrykkende enevelde uten fotballkultur når det skal lage folkefest under verdens største idrettsbegivenhet?

Svar: Leier inn utnyttede fremmedarbeidere fra Asia til å kle på seg England-drakt og spille sambatrommer i gatene. Halvannen uke før første spark på ballen."

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Haha, god humor. Gleder meg til vi sparker igang! Håper vi får gjensyn med vuvuzelaene!
Sist redigert av Haugzu den lør nov 12, 2022 10:58 pm, redigert 1 gang totalt.

fazz

Legg inn av fazz »

Justice 97 skrev: lør nov 12, 2022 5:44 pm Herregud så pinlig. Til og med tilskuerne er kjøpt og betalt.
De eneste spillerne som opplever egne fans i dette VM er Man City, Newcastle og PSG spillerne.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Dette kan jo faktisk bli et sjukt VM. Hvis publikum og store folkemasser plutselig begynner å trosse myndighetene

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ja, journalistene i vesten har laget sin egen historie rundt dette, som f.eks. Aftenposten i dag: "Qatar bruker fotball-VM for å skape et glansbilde av seg selv. Mesterskapet er tildelt gjennom korrupsjon, og det har kostet tusenvis av fremmedarbeidere livet."

Javel - hvor er dokumentasjonen på dette?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Dundersalt skrev: lør nov 12, 2022 5:45 pm Det er vel forsåvidt ikke så overraskende at det ikke flommer over av engelskmenn som skal se VM i Quatars gater enda. Dette er nok fra et arrangement der de lokale stiller opp som supporter for de ulike lagene, for å lage PR videoer.

Blir nok å at av på kritikkverdige forhold. Dårlige PR-videoer er nok ikke en av de man skal bruke tid på.
Neida, alt skal tolkes i verste mening. Så vidt jeg kan se har ingen seriøse medier fortalt hva disse greiene skal være godt for, men når man mener at absolutt alt er galt i Qatar, så har man selvsagt bestemt seg for at dette bare understreker galskpen.. og Aftenposten henger seg på, og legger på et par tusen på dødsstatistikken..

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Ifølge en rapport fra Deloitte...(https://www.infobae.com/aroundtherings/ ... world-cup/)

...har landet brukt mer enn 200 milliarder dollar til bygging av stadioner, hoteller, transport og annen infrastruktur til mesterskapet. Det tilsvarer 2100 milliarder kroner, altså atskillig mer enn det norske statsbudsjettet for 2023.

Summen er dessuten er mer enn ti ganger så mye som Russland brukte på sitt fotball-VM for fire år siden.

Strider

Legg inn av Strider »

Rensenbrink82 skrev: lør nov 12, 2022 9:37 pm
TylerDurdenNorway skrev: lør nov 12, 2022 8:48 pm Vet ikke en gang når VM starter og I dont care heller.
Bad karma å se VM bygd av slaver. Samt at mange av slavene døde under bygging av arenaene.
VM skal spilles om sommeren.
Dette VM vil bli husket som et VM som aldri burde ha vært arrangert
Skal ikke gjøre noen lovnad av å ikke se noe på dette «VM», men før jeg leste åpningsinnlegget her nå husket jeg ingen av gruppene. Vanligvis får jeg VM-feber og koser meg med å lese meg opp før herligheten starter. Denne gang er jeg ganske likegyldig. En ting er stedet, en annen ting er tiden. VM nå i november/desember fenger ikke rett og slett. Infantino, og alle de andre overvektige, korrupte og griske pampene jobber jo så knallhardt for å ødelegge VM.
Blir bedre i 2026 trøster noen med….ehh nei, 48 lag! Vi skal da ha med lag som er dårligere enn hva f eks Panama var sist VM.
Synes faktisk VM har tapt seg generelt. Både EM 2016 og EM 2021 var mer show og stemning enn de siste 2 VM. Siste skikkelig gode VM var VM 2010 synes jeg.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

TylerDurdenNorway skrev: søn nov 13, 2022 3:29 am
Rensenbrink82 skrev: lør nov 12, 2022 9:37 pm
TylerDurdenNorway skrev: lør nov 12, 2022 8:48 pm Vet ikke en gang når VM starter og I dont care heller.
Bad karma å se VM bygd av slaver. Samt at mange av slavene døde under bygging av arenaene.
VM skal spilles om sommeren.
Dette VM vil bli husket som et VM som aldri burde ha vært arrangert
Skal ikke gjøre noen lovnad av å ikke se noe på dette «VM», men før jeg leste åpningsinnlegget her nå husket jeg ingen av gruppene. Vanligvis får jeg VM-feber og koser meg med å lese meg opp før herligheten starter. Denne gang er jeg ganske likegyldig. En ting er stedet, en annen ting er tiden. VM nå i november/desember fenger ikke rett og slett. Infantino, og alle de andre overvektige, korrupte og griske pampene jobber jo så knallhardt for å ødelegge VM.
Blir bedre i 2026 trøster noen med….ehh nei, 48 lag! Vi skal da ha med lag som er dårligere enn hva f eks Panama var sist VM.
Synes faktisk VM har tapt seg generelt. Både EM 2016 og EM 2021 var mer show og stemning enn de siste 2 VM. Siste skikkelig gode VM var VM 2010 synes jeg.
Bra stemning i 2010 på grunn av vuvuzelaene???Må kanskje tilbake til 2006 da. 2014 var dog bra underholdningsmessig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TylerDurdenNorway skrev: søn nov 13, 2022 3:29 am Synes faktisk VM har tapt seg generelt. Både EM 2016 og EM 2021 var mer show og stemning enn de siste 2 VM. Siste skikkelig gode VM var VM 2010 synes jeg.
Hva var egentlig bedre med 2010 enn 2014?

Siste skikkelig gode VM var i 2006. 2014 var det siste relativt gode. Og tror heller ikke det blir noe storveis med USA, Mexico og Canada om 4 år.

EM i Tyskland om 2 år derimot. Da snakker vi. Der skal jeg være tilstede!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

KongOlav2 skrev: søn nov 13, 2022 10:20 am
TylerDurdenNorway skrev: søn nov 13, 2022 3:29 am Synes faktisk VM har tapt seg generelt. Både EM 2016 og EM 2021 var mer show og stemning enn de siste 2 VM. Siste skikkelig gode VM var VM 2010 synes jeg.
Hva var egentlig bedre med 2010 enn 2014?

Siste skikkelig gode VM var i 2006. 2014 var det siste relativt gode. Og tror heller ikke det blir noe storveis med USA, Mexico og Canada om 4 år.

EM i Tyskland om 2 år derimot. Da snakker vi. Der skal jeg være tilstede!
Burde alle mesterskap gå i Tyskland?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

sexxes skrev: søn nov 13, 2022 3:54 pm Burde alle mesterskap gå i Tyskland?
Annethvert eller tredjehvert VM burde iallfall gå i en av de store fotballnasjonene i Europa.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Regner med at Homselandslaget ikke er invitert.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

kytec skrev: søn nov 13, 2022 3:57 pm Regner med at Homselandslaget ikke er invitert.
Hæ?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

sexxes skrev: søn nov 13, 2022 4:05 pm
kytec skrev: søn nov 13, 2022 3:57 pm Regner med at Homselandslaget ikke er invitert.
Hæ?
Jeg regner med at Homselandslaget ikke er invitert.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

kytec skrev: søn nov 13, 2022 4:07 pm
sexxes skrev: søn nov 13, 2022 4:05 pm
kytec skrev: søn nov 13, 2022 3:57 pm Regner med at Homselandslaget ikke er invitert.
Hæ?
Jeg regner med at Homselandslaget ikke er invitert.
Er det landslag i forhold til seksuell legning? Er det mulig!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Gleder meg til EM i Tyskland ja. Dette VM blir i bestefall en transport-etappe.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

newsflash skrev: lør nov 12, 2022 5:40 pm I og med at vi har fått vårt eget VM forum, så er det vel på plass å ta med et par videoer av fans som feirer i gatene i Qatar:

Brasil:
► Show Spoiler
England:
► Show Spoiler
Argentina:
► Show Spoiler
Flere som legger merke til noe rart? Helt nye trøyer, så og si ingen kvinner eller barn, og det ser ut som de kommer fra India alle mann...

Dette blir sannelig et bisart VM :/
De videoene var ikke tilgjengelige, gitt.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

tomi skrev: søn nov 13, 2022 4:12 pm
newsflash skrev: lør nov 12, 2022 5:40 pm I og med at vi har fått vårt eget VM forum, så er det vel på plass å ta med et par videoer av fans som feirer i gatene i Qatar:

Brasil:
► Show Spoiler
England:
► Show Spoiler
Argentina:
► Show Spoiler
Flere som legger merke til noe rart? Helt nye trøyer, så og si ingen kvinner eller barn, og det ser ut som de kommer fra India alle mann...

Dette blir sannelig et bisart VM :/
De videoene var ikke tilgjengelige, gitt.
Nei, ble tatt ned i går.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

newsflash skrev: søn nov 13, 2022 4:17 pm
tomi skrev: søn nov 13, 2022 4:12 pm
newsflash skrev: lør nov 12, 2022 5:40 pm I og med at vi har fått vårt eget VM forum, så er det vel på plass å ta med et par videoer av fans som feirer i gatene i Qatar:

Brasil:
► Show Spoiler
England:
► Show Spoiler
Argentina:
► Show Spoiler
Flere som legger merke til noe rart? Helt nye trøyer, så og si ingen kvinner eller barn, og det ser ut som de kommer fra India alle mann...

Dette blir sannelig et bisart VM :/
De videoene var ikke tilgjengelige, gitt.
Nei, ble tatt ned i går.
De ble ikke tatt ned som i tatt ned av Twitter. Vedkomt(En danske) slettet de pga trusler og faenskap fra Qatar sitt propaganda nettverk og påstander om at han var rasist og en overflod av meldinger i alle SoMe (og på mobil?)

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

stc887 skrev: søn nov 13, 2022 4:23 pm De ble ikke tatt ned som i tatt ned av Twitter. Vedkomt(En danske) slettet de pga trusler og faenskap fra Qatar sitt propaganda nettverk og påstander om at han var rasist og en overflod av meldinger i alle SoMe (og på mobil?)
Ja stemmer nok det.

Det ligger fremdeles ute på youtube da, kan jo legge ut f.eks. England:



Brukeren som har publisert denne har også publisert de øvrige videoene, så tilgjengelig for de som ønsker.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

GatlingGun skrev: søn nov 13, 2022 1:00 am Ifølge en rapport fra Deloitte...(https://www.infobae.com/aroundtherings/ ... world-cup/)

...har landet brukt mer enn 200 milliarder dollar til bygging av stadioner, hoteller, transport og annen infrastruktur til mesterskapet. Det tilsvarer 2100 milliarder kroner, altså atskillig mer enn det norske statsbudsjettet for 2023.

Summen er dessuten er mer enn ti ganger så mye som Russland brukte på sitt fotball-VM for fire år siden.
2,1 billioner, bare for å sette det i perspektiv...det er helt for jævlig når man ser hvordan slavene har hatt det der nede.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»