Folkefest i gatene i Qatar

Svar
Folk_flesk

Re: Folkefest i gatene i Qatar

Legg inn av Folk_flesk »

Kongemannen skrev: man nov 14, 2022 7:16 pm
sexxes skrev: søn nov 13, 2022 3:54 pm
KongOlav2 skrev: søn nov 13, 2022 10:20 am
Hva var egentlig bedre med 2010 enn 2014?

Siste skikkelig gode VM var i 2006. 2014 var det siste relativt gode. Og tror heller ikke det blir noe storveis med USA, Mexico og Canada om 4 år.

EM i Tyskland om 2 år derimot. Da snakker vi. Der skal jeg være tilstede!
Burde alle mesterskap gå i Tyskland?
Fotball burde spilles i ett ordentlig land . Tyskland så USA så Frankrike og Brasil
At USA nevnes som en "ordentlig fotballnasjon", og ikke f.eks England eller Italia, viser vel kanskje at interessen din for sporten er litt, skal vi si fraværende. Eller snakker vi her om amerikansk fotball?
Sist redigert av Folk_flesk den man nov 14, 2022 7:57 pm, redigert 4 ganger totalt.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

VM i kulturell appropriering.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Det er nesten så man ikke tror det. Det er så drøyt... Jævla FIFA.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Bror1 skrev: man nov 14, 2022 10:27 pm Det er nesten så man ikke tror det. Det er så drøyt... Jævla FIFA.
Hei Bror.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

newsflash skrev: søn nov 13, 2022 4:27 pm
stc887 skrev: søn nov 13, 2022 4:23 pm De ble ikke tatt ned som i tatt ned av Twitter. Vedkomt(En danske) slettet de pga trusler og faenskap fra Qatar sitt propaganda nettverk og påstander om at han var rasist og en overflod av meldinger i alle SoMe (og på mobil?)
Ja stemmer nok det.

Det ligger fremdeles ute på youtube da, kan jo legge ut f.eks. England:



Brukeren som har publisert denne har også publisert de øvrige videoene, så tilgjengelig for de som ønsker.
England :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Har de begynt å Outsource fotballfans også nå?

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

DoktorS skrev: man nov 14, 2022 7:41 pm Og er Saltvedt-trynet på NRK i gjen og utbasunerer sin misnøye. Om Qatar har betalt noen fremmedarbeidere for å skape litt stemning før de "ordentelige" supporterne kommer, spesielt klassemenneskene fra England, er da vel bare et morsomt innslag?
La meg gjette; du er ikke fotballsupporter av nevneverdig grad?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Mysterio19 skrev: man nov 14, 2022 10:38 pm
DoktorS skrev: man nov 14, 2022 7:41 pm Og er Saltvedt-trynet på NRK i gjen og utbasunerer sin misnøye. Om Qatar har betalt noen fremmedarbeidere for å skape litt stemning før de "ordentelige" supporterne kommer, spesielt klassemenneskene fra England, er da vel bare et morsomt innslag?
La meg gjette; du er ikke fotballsupporter av nevneverdig grad?
Ingen fans av eget landslag kjøpte de scenene der, patetisk, som hel fotball VM i Qatar

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

seriemester2013 skrev: man nov 14, 2022 11:22 pm
Mysterio19 skrev: man nov 14, 2022 10:38 pm
DoktorS skrev: man nov 14, 2022 7:41 pm Og er Saltvedt-trynet på NRK i gjen og utbasunerer sin misnøye. Om Qatar har betalt noen fremmedarbeidere for å skape litt stemning før de "ordentelige" supporterne kommer, spesielt klassemenneskene fra England, er da vel bare et morsomt innslag?
La meg gjette; du er ikke fotballsupporter av nevneverdig grad?
Ingen fans av eget landslag kjøpte de scenene der, patetisk, som hel fotball VM i Qatar
Det er en uting med «falske fans». Jeg husker med gru scenene fra OL i Japan og Kina der de gjorde det samme.

Men skal de først late som de er briter må de skru opp det vulgære et par hakk og sloss mye mer.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

PapaSmurf skrev: man nov 14, 2022 11:27 pm
seriemester2013 skrev: man nov 14, 2022 11:22 pm
Mysterio19 skrev: man nov 14, 2022 10:38 pm

La meg gjette; du er ikke fotballsupporter av nevneverdig grad?
Ingen fans av eget landslag kjøpte de scenene der, patetisk, som hel fotball VM i Qatar
Det er en uting med «falske fans». Jeg husker med gru scenene fra OL i Japan og Kina der de gjorde det samme.

Men skal de først late som de er briter må de skru opp det vulgære et par hakk og sloss mye mer.
Får man kjøpt nok børst på pubene i Qatar? Spør for en brite

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Dette er får i ulveklær.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Folk_flesk skrev: man nov 14, 2022 11:33 pm Dette er får i ulveklær.
Maskorama?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

sexxes skrev: søn nov 13, 2022 3:54 pm
KongOlav2 skrev: søn nov 13, 2022 10:20 am
TylerDurdenNorway skrev: søn nov 13, 2022 3:29 am Synes faktisk VM har tapt seg generelt. Både EM 2016 og EM 2021 var mer show og stemning enn de siste 2 VM. Siste skikkelig gode VM var VM 2010 synes jeg.
Hva var egentlig bedre med 2010 enn 2014?

Siste skikkelig gode VM var i 2006. 2014 var det siste relativt gode. Og tror heller ikke det blir noe storveis med USA, Mexico og Canada om 4 år.

EM i Tyskland om 2 år derimot. Da snakker vi. Der skal jeg være tilstede!
Burde alle mesterskap gå i Tyskland?
Sånn generelt burde vel mesterskap arrangeres i land med fotball-kultur. Det finnes på alle kontinenter, så finnes ingen gode unnskyldninger for land uten.

Det er haugevis av land i Europa, Latin-Amerika, Afrika og Asia som er veldig mye bedre kandidater.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Nå er jeg jo ingen tilhenger av landslag. Har desverre vært på 2 landslagskamper. Så er det det med å holde med ett lag som aldri vinner noe. Og der er med spillere en ikke liker

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg leser i avisene at de religiøse nå ikke bare har forbydd øltelt utenfor arenaene, men også øl inne i arenaene.
Dette ligger an til en heidundrende fest!
Fotball-VM uten øl er vel nesten kjipere enn hore uten mus...

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

fargerik skrev: fre nov 18, 2022 11:45 am Jeg leser i avisene at de religiøse nå ikke bare har forbydd øltelt utenfor arenaene, men også øl inne i arenaene.
Dette ligger an til en heidundrende fest!
Fotball-VM uten øl er vel nesten kjipere enn hore uten mus...
https://www.nettavisen.no/sport/qatar-n ... 1668765754

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

fargerik skrev: fre nov 18, 2022 11:45 am Jeg leser i avisene at de religiøse nå ikke bare har forbydd øltelt utenfor arenaene, men også øl inne i arenaene.
Dette ligger an til en heidundrende fest!
Fotball-VM uten øl er vel nesten kjipere enn hore uten mus...
Var det ikke Budweiser det var snakk om? Da har det vel ikke så mye å si.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Forklaringen på paradene:

"Tidligere i år dukkede der også pludselig en række fan-sider op på Instagram. ”Portugal.fans_qatar.2022”, ”Brazilfansqatar”, ”Argentinafans_qatar”. Det virkede til, at alle nationer pludselig havde en lokal fangruppe i Qatar. Alle de store hvert fald.

Fansiderne for Portugal, Argentina, Brasilien blev oprettet i starten af juli, mens fansiderne for Spanien og Tyskland blev oprettet i august 2022. Samme tid, hvor kritikken mod Qatar for alvor tog ved.

Alle siderne er styret af indere. Denne artikels forfatter har forsøgt at få fat på flere af dem. De vender ikke tilbage.

En, jeg til gengæld er kommet i kontakt med, er den inder, der står bag den danske fanside i Qatar. Han har boet i Qatar i tre år og har arbejdet som konstruktion-medarbejder i landet.

Han blev fan af Danmarks landshold under EM sidste år og har fulgt holdet så meget, det har været muligt.

For under en måned siden bad hans chef ham om at oprette en fan-side for Danmarks fans i Qatar. Danmark var ikke så populært et mandskab, da alle arbejdere skulle vælge, hvilket hold de skulle være fans af. Alle vil holde med Neymar, Messi eller Ronaldo.

Den danske fanside blev oprettet 13. november 2022 – altså med en uge til VM's åbning.

Hvis inderen oprettede siden, ville han få billetter, en smule penge og en dansk landsholdtrøje.

Billetten gælder dog kun, hvis der ikke er nok danske fans på stadion. Jeg kunne berolige ham med, at der umiddelbart nok skal blive plads til ham på det danske fanafsnit."


"Billetterne får den indiske Danmark-fan af sin chef, der har fået dem af Qatars Supreme Committee for Delivery and Legacy. Det er den organisation, der sørger for det meste af Qatar PR i forbindelse med VM. Det er også dem, der står bag landets samarbejde med ambassadører som Nadia Nadim og David Beckham.

Arbejderne kan få en billet til kampen, hvis de vil være fans i parader eller på stadion. Det er aftalen.

Vi har dog ikke set nogen parade, hvor Dannebrog fylder hele Doha. Inderen har forsøgt, men Danmarks landshold er simpelthen ikke populært nok. Alle vil gå i spanske, argentinske eller brasilianske farver. Rød og hvid holder folk sig fra.

Manden bag den danske qatar-fangruppe er træt af, at der ikke er flere, som elsker de danske fodboldspillere. Migrantarbejdere, der står bag fan-siderne, får nemlig en ”big parade bonus”, hvis de kan samle en stor parade, der vil se god og festlig ud på videoerne. "


https://www.mediano.nu/oversigt/2022/11 ... ns-i-qatar

Kent

Legg inn av Kent »

Lite tilskuere og ingen alkohol - Dette blir jo som et idrettsarrangement i Norge.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sexxes skrev: fre nov 18, 2022 4:32 pm
fargerik skrev: fre nov 18, 2022 11:45 am Jeg leser i avisene at de religiøse nå ikke bare har forbydd øltelt utenfor arenaene, men også øl inne i arenaene.
Dette ligger an til en heidundrende fest!
Fotball-VM uten øl er vel nesten kjipere enn hore uten mus...
Var det ikke Budweiser det var snakk om? Da har det vel ikke så mye å si.
Budweiser er vel verre en ryktet sitt. Den fra Tjekkia er jo langt i fra ille.

Uansett er det jo verre at Qatar begynner å endre på avtaler rett før, men hva gjør vel det for ett billig stikk mot en amerikansk øl?

Først alkohol, hva er det neste? At alle som skulle få føle seg trygge oppleve at Qatar trekker det tilbake etter at mesterskapet er igang?

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Morro å høre fra 3 britiske damer som sier at det var mer liv på flyplassen enn ruyndt WM arenaene.

startelver

Legg inn av startelver »

newsflash skrev: lør nov 12, 2022 5:40 pm I og med at vi har fått vårt eget VM forum, så er det vel på plass å ta med et par videoer av fans som feirer i gatene i Qatar:

Brasil:
► Show Spoiler
England:
► Show Spoiler
Argentina:
► Show Spoiler
Flere som legger merke til noe rart? Helt nye trøyer, så og si ingen kvinner eller barn, og det ser ut som de kommer fra India alle mann...

Dette blir sannelig et bisart VM :/
Alle dsse tweetene er jo fjernet ? Med andre ord fake news.

startelver

Legg inn av startelver »

Er faktisk ganske mye liv i den Argentinske leiren.


Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

startelver skrev: søn nov 20, 2022 4:10 pm Alle dsse tweetene er jo fjernet ? Med andre ord fake news.
Nei, de ble tatt ned av han som la de ut pga mye hets og problemer. Videoene finnes fremdeles på youtube og er også lagt ut i tråden.

Det er til og med lagt ut en forklaring på hvordan disse "fanklubbene" har oppstått :P

William_S

Legg inn av William_S »

Kongemannen skrev: lør nov 19, 2022 10:22 am Morro å høre fra 3 britiske damer som sier at det var mer liv på flyplassen enn ruyndt WM arenaene.
Det er jeg faktisk ikke overrasket over, Hamad International Airport er en verdenshub for Qatar Airways. Veldig få som er innom der skal faktisk til Qatar under vanlige omstendigheter. Men det skjønner jeg jo forsåvidt godt også, Qatar er egentlig et ganske uinteressant land å besøke med ganske lite å se.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Er det ennå folkefest?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»