Medias dekning av Fotball-VM

Svar
Blomquist

Re: Medias dekning av Fotball-VM

Legg inn av Blomquist »

Er det lov å si at en i alle fall gleder seg bittelitt til VM starter uten å bli plassert i gapestokken som moralsk forkvaklet??

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Blomquist skrev: tir nov 15, 2022 6:31 pm Er det lov å si at en i alle fall gleder seg bittelitt til VM starter uten å bli plassert i gapestokken som moralsk forkvaklet??
Det er selvsagt lov å tenke selv og glede seg over den idretten i verden som samler mennesker av ulike nasjoner, religioner, kulturer og regimer... Så kan de som tror at boikott er veien til frelse sitte der med sine svarte skjermer.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Skjermen blir da ikke svart , en ser på noe annet .

startelver

Legg inn av startelver »

Synd jeg ikke kan reise til Doha, hadde vært digg.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Gleder meg til gløgg og VM. Noen som vet om moskeen på Grønland sender direkte?

startelver

Legg inn av startelver »

Al-Jazeera har startet nyhetsklippene fra VM


Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

I går ble den danske TV 2 reporteren Rasmus Tantholdt avbrutt under en direktesending fra Qatar. Sikkerhetsvaktene gikk inn i bildet og truet med å ødelegge kameraet.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

greyserpent skrev: ons nov 16, 2022 11:14 am I går ble den danske TV 2 reporteren Rasmus Tantholdt avbrutt under en direktesending fra Qatar. Sikkerhetsvaktene gikk inn i bildet og truet med å ødelegge kameraet.
…og herligheten har ikke engang begynt enda.

Men nå må vi forøvrig sannelig ta oss sammen, også fokusere på fotball dere!!


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Når det gjelder medias dekning av fotball-VM: Er det ikke litt merkelig at de nærmest skal boikotte å dekke det rent fotballmessige og bare skrive om det etisk problematiske med VMet - når de uke etter uke hyller Haaland, Manchester City og Premier League?

Blir litt som de som skal boikotte hvert minutt av VM i en måned mens de samtidig har PL-abonnement resten av sesongen.

startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »


MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Kan jo se ut som dette verdensmesterskapet blir et gigantisk selvmål fra Qatar. De kunne ha holdt på som før uten konsekvenser, men bestemmer seg i stedet for å invitere verden inn slik at manglende menneskerettigheter, pressefrihet og et nedrig kvinnesyn blir satt fokus på. Det fordrer selvfølgelig at media over hele verden, og ikke bare her i Norden, gjør jobben sin. Lov å håpe på at noe godt kan komme ut av dette, i hvertfall.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Husk Urix i kveld om VM i Qatar.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Folk_flesk skrev: ons nov 16, 2022 2:27 pm Når det gjelder medias dekning av fotball-VM: Er det ikke litt merkelig at de nærmest skal boikotte å dekke det rent fotballmessige og bare skrive om det etisk problematiske med VMet - når de uke etter uke hyller Haaland, Manchester City og Premier League?

Blir litt som de som skal boikotte hvert minutt av VM i en måned mens de samtidig har PL-abonnement resten av sesongen.
Det er dessverre det som ofte skjer med media, kanskje spesielt i Norge, at man har et narrativ og alle mediene kjører det samme. Det er nesten litt skremmende. Skulle ønske noen med litt tyngde og kunnskap om medier tok opp debatten på et overordnet plan. Jeg mener f.eks. at det er galt at NRK og TV2 nærmest skryter av at de skal "skrive mest mulig dritt om Qatar", som en slags "moralvasking*" av at de selv sender fotballkampene.

Jeg ønsker meg balansert journalistikk. Nå er det bare negative saker, mest mulig dritt, om Qatar som gjelder. Det har vært noen få unntak på NRK, der f.eks. det ble skrevet at flere av de som var med på å bygge stadioner var stolte av jobben og gledet seg til mesterskapet. Og Søndagsrevyen hadde en reportasje der det viste litt av stadioner og hvordan det så ut utenfor mht servering etc - men da også hele tiden med en undertone at "alt er galt" - det pussige var da at folk reagerer i sosiale medier på at NRK viser noe som er i nærheten av en nøytral reportasje! Det er jo helt utrolig. Og som sagt skremmende - NRK som en en slags Fox News med fokus på dritt om Qatar?

Ellers kjører jo mediene nå på dette med om personer skal "boikotte" VM ved å ikke se på. Til og med statsministeren må svare på dette. Framstår som temmelig merkelig. Og det ville jo være rart at han skulle boikotte et VM i et land Norge har utbredte forbindelser med, diplomatisk, handelsmessig og har en utbredt våpeneksport til.

Dog - det er klart, jeg synes en sa det ganske bra - han boikotter VM fordi han ønsker å boikotte FIFA, ikke Qatar. Det synes jeg er en veldig bra refleksjon, hvis man først skal boikotte. Skandalen er jo tildelingen FIFA gjorde. Ikke at Qatar er verre enn Kina, sine naboland eller en rekke andre land som har store internasjonale mesterskap.

*utrykk lån fra en ung dame fra SV.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Endelig en stemme som sier noe litt annet....
https://www.tv2.no/mening_og_analyse/de ... /15261584/

"I et land som sliter med økonomiske problemer, utbredt sosial ulikhet, korrupsjon og et styre som nærmest har kollapset totalt, er fotballen en distraksjon fra det daglige livet. Slik er det også andre steder i regionen.

I Beiruts gater kan du se barn spille fotball med enorm lidenskap. Det er få fotballbaner, men du ser dem spille overalt. I de fattigste gatene, hvor mengder av strømkabler henger i løse luften og lukten av fattigdom siger oppover, er det under fotball-VM en eksplosjon av farger. Flagg og bannere henger over alt, og dekker de triste og grå betongbygningene."

William_S

Legg inn av William_S »

Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.¨

Jeg tror det qatarske folket vil ta i mot utlendingene med åpne armer, er det tross alt en ting det er mye av i Midtøsten er det gjestfrihet. Jeg har reist litt i Midtøsten, både vært i Iran, Israel/Palestina og UAE i voksen alder., var en tur i Egypt som 11 åring med familien også. Befolkningen er ofte svært velkomne ovenfor utlendinger i disse landene. Særlig i Teheran kunne jeg ikke gå noe sted uten at folk lurte på hvor jeg var fra og om det var noe de kunne gjøre. Da jeg var litt lost på tbanen oppdaget de som jobbet på tbanen dette og fant noen som kunne engelsk og kunne guide meg dit jeg skulle. Er det et land i verden som ikke fortjener det regimet som styrer er det Iran. Jeg så mange kvinner som hadde hijaben sin så langt bak de kunne uten at moralpolitiet ville gripe inn.
Sist redigert av William_S den tor nov 17, 2022 9:09 am, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:04 am Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.
Boikott er riktig virkemiddel dersom man ønsker å unngå lignende tildelinger igjen. Å bedre forholdene i landet det gjelde er nok et langt større og mer omfattende lerret å bleke.

William_S

Legg inn av William_S »

lund skrev: tor nov 17, 2022 9:08 am
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:04 am Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.
Boikott er riktig virkemiddel dersom man ønsker å unngå lignende tildelinger igjen. Å bedre forholdene i landet det gjelde er nok et langt større og mer omfattende lerret å bleke.
Jeg håper FIFA har lært ja. Uansett så kan de som boikotter nå glede seg til VM i 2026 som avholdes i tre land med store idrettstradisjoner. USA, Canada og Mexico. Så er kanskje Mexico den største fotballnasjonen av de tre, men amerikanerne elsker alt som har med idrett å gjøre og Canada har også lange idrettstradisjoner om enn ikke innafor fotball. Eneste som blir irriterende for europeere er vel tidsforskjellen. Og der har jo særlig USA arenaene klare allerede - de bare forandrer litt på noen NFL arenaer så har de en fiks ferdig fotballbane. Man har jo i senere tid hatt et fokus på bærekraft og gjenbruk i forbindelse med mesterskap, så det er jo en fin tildeling sånn sett.

FROG

Legg inn av FROG »

Blomquist skrev: tir nov 15, 2022 6:31 pm Er det lov å si at en i alle fall gleder seg bittelitt til VM starter uten å bli plassert i gapestokken som moralsk forkvaklet??
Galt er det nok ikke, men du er ikke helt riktig skrudd sammen : :D Alt er galt med fotball VM i 2022. Feil land, feil organisasjon som organiserer det(mafia) feil tid på året osv osv. Gleder meg ikke i det hele tatt og kommer neppe til å se noe som helst fra dette "VM" i pengevasking og sportsvasking. Avslutt hele dritten til dette helvetes FIFA er utradert og noen med vett i hodet overtar og arrangerer dette. Det samme gjelder også PL for den slags skyld. Jævlene har ødelagt hele fotballgleden.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:10 am
lund skrev: tor nov 17, 2022 9:08 am
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:04 am Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.
Boikott er riktig virkemiddel dersom man ønsker å unngå lignende tildelinger igjen. Å bedre forholdene i landet det gjelde er nok et langt større og mer omfattende lerret å bleke.
Jeg håper FIFA har lært ja. Uansett så kan de som boikotter nå glede seg til VM i 2026 som avholdes i tre land med store idrettstradisjoner. USA, Canada og Mexico. Så er kanskje Mexico den største fotballnasjonen av de tre, men amerikanerne elsker alt som har med idrett å gjøre og Canada har også lange idrettstradisjoner om enn ikke innafor fotball.
Man kan vel si det sånn at det kun er 1 av 3 som kan sies å ha en bred folkelig fotballkultur, og det er Mexico. For min del kunne de bare kjørt hele mesterskapet der og droppet "soccer" i det uinteresserte USA og hockey-nasjonen Canada.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:04 am Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.¨

Jeg tror det qatarske folket vil ta i mot utlendingene med åpne armer, er det tross alt en ting det er mye av i Midtøsten er det gjestfrihet. Jeg har reist litt i Midtøsten, både vært i Iran, Israel/Palestina og UAE i voksen alder., var en tur i Egypt som 11 åring med familien også. Befolkningen er ofte svært velkomne ovenfor utlendinger i disse landene. Særlig i Teheran kunne jeg ikke gå noe sted uten at folk lurte på hvor jeg var fra og om det var noe de kunne gjøre. Da jeg var litt lost på tbanen oppdaget de som jobbet på tbanen dette og fant noen som kunne engelsk og kunne guide meg dit jeg skulle. Er det et land i verden som ikke fortjener det regimet som styrer er det Iran. Jeg så mange kvinner som hadde hijaben sin så langt bak de kunne uten at moralpolitiet ville gripe inn.
Men Kina og Russland er idrettsnasjoner, Qatar er det ikke. Selv om Qatar var verdens fremste demokrati, burde de ikke vært i nærheten av å få tildelt et fotball-VM.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:10 am
lund skrev: tor nov 17, 2022 9:08 am
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:04 am Greit nok Qatar er et møkkaland. Men er landet verre enn Kina og Russland (om man ser på Russland som arrangerte VM sist før de begynte å invadere nabolandet)? Jeg vil nok ikke påstå det. OLet i Kina ble jo gjennomført med latterlige covid bobler. Nordmenn har jo gladelig tatt Qatar Airways til Thailand og Australia og var vel faktisk det eneste selskapet som oppretholdt en interkontinental forbindelse fra OSL pandemien gjennom (mye laks). Boikott må brukes der det er riktig virkemiddel, jeg har ikke troa på at forholdene blir bedre i Qatar fordi det boikottes nødvendigvis. Mesterskapet ble tildelt under særs tvilsomme omstendigheter og er det noen som har ansvaret for det er det FIFA. Jeg var i Russland under fotball vm i 2018, russiske folket tok i mot utlendingene med åpne armer. At Russland har gått fra å være en møkkansjon den gang til en enda verre møkkanasjon nå er nå en ting og hadde mesterskapet vært planlagt holdt i Russland i år så hadde nok boikott vært helt riktig. Idrettsverdenen tok grep da Russland invaderte Ukraina og kasta Russland på hodet og ræva ut av alle internasjonale turneringer og det var helt riktig å gjøre.
Boikott er riktig virkemiddel dersom man ønsker å unngå lignende tildelinger igjen. Å bedre forholdene i landet det gjelde er nok et langt større og mer omfattende lerret å bleke.
Jeg håper FIFA har lært ja. Uansett så kan de som boikotter nå glede seg til VM i 2026 som avholdes i tre land med store idrettstradisjoner. USA, Canada og Mexico. Så er kanskje Mexico den største fotballnasjonen av de tre, men amerikanerne elsker alt som har med idrett å gjøre og Canada har også lange idrettstradisjoner om enn ikke innafor fotball.
Canada er regjerende olympiske mestere i fotball.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

sexxes skrev: tor nov 17, 2022 3:17 pm
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:10 am
lund skrev: tor nov 17, 2022 9:08 am
Boikott er riktig virkemiddel dersom man ønsker å unngå lignende tildelinger igjen. Å bedre forholdene i landet det gjelde er nok et langt større og mer omfattende lerret å bleke.
Jeg håper FIFA har lært ja. Uansett så kan de som boikotter nå glede seg til VM i 2026 som avholdes i tre land med store idrettstradisjoner. USA, Canada og Mexico. Så er kanskje Mexico den største fotballnasjonen av de tre, men amerikanerne elsker alt som har med idrett å gjøre og Canada har også lange idrettstradisjoner om enn ikke innafor fotball.
Canada er regjerende olympiske mestere i fotball.
Enig i at de kunne blitt vurdert for VM i kvinnefotball, men for herrer er det en fotballnasjon på nivå med Honduras eller El Salvador.

startelver

Legg inn av startelver »

VM-låta til England er klar.


sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Folk_flesk skrev: tor nov 17, 2022 3:20 pm
sexxes skrev: tor nov 17, 2022 3:17 pm
William_S skrev: tor nov 17, 2022 9:10 am

Jeg håper FIFA har lært ja. Uansett så kan de som boikotter nå glede seg til VM i 2026 som avholdes i tre land med store idrettstradisjoner. USA, Canada og Mexico. Så er kanskje Mexico den største fotballnasjonen av de tre, men amerikanerne elsker alt som har med idrett å gjøre og Canada har også lange idrettstradisjoner om enn ikke innafor fotball.
Canada er regjerende olympiske mestere i fotball.
Enig i at de kunne blitt vurdert for VM i kvinnefotball, men for herrer er det en fotballnasjon på nivå med Honduras eller El Salvador.
Honduras og El Salvador er jo klin gærne når det gjelder fotball. Der har man jo Fotballkrigen.
Canada hadde VM for kvinner i 2015 forresten.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mediedekningen fortsetter - til det absurde. Det skurrer for meg når folk nærmest må forsvare seg for å si VM - tør ikke å uttale seg osv...

https://www.nrk.no/sport/halve-noreg-se ... 1.16178463

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

DoktorS skrev: tor nov 17, 2022 3:51 pm Mediedekningen fortsetter - til det absurde. Det skurrer for meg når folk nærmest må forsvare seg for å si VM - tør ikke å uttale seg osv...

https://www.nrk.no/sport/halve-noreg-se ... 1.16178463
Litt komisk at nesten alle fotball-folkene må forklare det med "jobbmessige årsaker"/"faglig oppdatering". Som om de alle ville ha boikottet det hvis de ikke var trenere eller hadde andre offisielle roller i fotball-Norge.

Og de blir altså fortsatt "stilt til veggs" av journalister som ukentlig skriver kilometervis om Haaland, Manchester City og Premier League.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Folk_flesk skrev: tor nov 17, 2022 3:55 pm
DoktorS skrev: tor nov 17, 2022 3:51 pm Mediedekningen fortsetter - til det absurde. Det skurrer for meg når folk nærmest må forsvare seg for å si VM - tør ikke å uttale seg osv...

https://www.nrk.no/sport/halve-noreg-se ... 1.16178463
Litt komisk at nesten alle fotball-folkene må forklare det med "jobbmessige årsaker"/"faglig oppdatering". Som om de alle ville ha boikottet det hvis de ikke var trenere eller hadde andre offisielle roller i fotball-Norge.

Og de blir altså fortsatt "stilt til veggs" av journalister som ukentlig skriver kilometervis om Haaland, Manchester City og Premier League.
Det blir litt for dumt. Litt av hele problemet, det virkelig grunnlegende, er jo at det er usunne mengder penger i systemet... Dobbeltmoralen er åpenbar.

Godt at man har en ærlig, mann, Erling Moe i Molde, som jeg er hjertens enig og der har jeg også samme grunnholdning. Det er kanskje derfor jeg også lar meg irritere så vanvittig av denne kampanjejournalistikken...

"Ja, det skal eg. Eg har personleg langt større sansen for at vi har ein dialog i og rundt ting, og ikkje ein boikott. Slik er det på alle moglege frontar i mitt liv, så slik kjem eg til å halde på, seier Moe til NRK."

startelver

Legg inn av startelver »

Justice 97 skrev: tor nov 17, 2022 3:25 pm
startelver skrev: tor nov 17, 2022 3:22 pm VM-låta til England er klar.
► Show Spoiler
Hva skal man si, det er ingen slager ala "Football's coming home", det er sikkert. Svak låt.
Høres ut som 80-talls pop. Fantasien var ikke akkurat på topp her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»