VM i fotball 2022

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: VM i fotball 2022

Legg inn av greyserpent »

PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:38 am Kan man ikke la denne skyttergravskrigen om boikott/ikke boikott ligge?

Det pågår i flere tråder og det er fryktelig repetitivt.

Noen av de som boikotter mener de som ikke boikotter er dust.

Noen av de som ikke boikotter mener de som boikotter er dust.

Vi greier alle å leve med at noen få andre mener vi er dust.
Du ser ikke at det er provoserende når man blir kalt skinnhellig utifra valget man har tatt?
Også kan du scrolle deg bakover og se hvor hesten begynte med det barnslige pisset sitt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crazy Horse skrev: ons nov 30, 2022 11:49 pm
greyserpent skrev: ons nov 30, 2022 1:33 pm
Crazy Horse skrev: ons nov 30, 2022 12:10 pm

Ytterligere. Istedet for å være sarkastisk, eller rettere prøve å være sarkastisk, så bør du kanskje ta inn over deg at vi alle og Norge som nasjon daglig stilles overfor etiske vanskelige spørsmål. At det krenker deg at jeg tar opp enkelte etiske dilemmaer - som kanskje ikke rammer deg - er ikke mitt problem. Om folk - ps ikke deg for n’te gang - har garderoben hengende full av klær produsert ved barnearbeid mv i de land gjestearbeiderne i Qatar rømte fra, samtidig som de boikotter VM, vel så finner jeg det en smule merkelig. Det å handle etisk er et virkelig offer fordi det rammer lommeboka. For folk med et avslappet forhold til fotball rammer ikke en svart TV skjerm all verden.

Personer som tar etiske valg over hele linja, herunder ved å boikotte VM, har min fulle respekt. Det er de ikke konsekvente som i tillegg er freidig nok til å kritisere de som ser VM som ikke står høyt i kurs hos meg. De eksisterer. Det vet jeg fra andre plattformer enn FD og ikke minst deg !!
Hvordan i huleste helvete vet du at jeg ikke er konsekvent?
Og når kritiserte jeg noen for at de ser på VM?

Det jeg kritiserer, ved deg, er den motbydelige -holier than thou- holdningen du legger til grunn hver jævla gang du understreker at du koser deg med dette VM.

Hvorfor tror du fotball-elskere boikotter dette VM?
Du må jo være noe av det mest selvopptatte menneske på dette foraet ? Jeg har aldri skrevet om deg. Om du ikke ser VM bryr jeg meg særdeles lite om. Leste på denne boikottråden at en der stilte spørsmål om det var rett&galt å følge resultatene, og om man måtte vri TV stolen 180 grader om høydepunkter kom på nyhetene. Får FIFA snusen i dette da ? Man følger jo ikke kampene og registreres ikke som seer. Er det da ens egen samvittighet man skal straffe. Uffa. Minner meg om en episode med min sønn som 10 åring. Han fikk ikke viljen sin og truet i sinne med at han nektet å spise lørdags godteriet. Jeg tenkte uff være for en trussel og repliserte at da tok jeg det selv.

Fotballelskere, hva er det ? Klubbelskere ? De som følger sin klubb i England eller Norge i tykt og tynt, men som stort sett stopper der ? En fotballelsker for meg er de som setter spillet, eller skjønnheten i spillet på alle nivåer, over klubb. Folk som jobber med fotball daglig på et visst nivå ser VM. Eliteserietrener ser VM. Det er en del av jobben å følge med, sa vel E Fagermo. Personer med høy trenerutdannelse - UEFA B eller høyere - ser nok VM. VM har i alle år sagt noe om utviklingen i internasjonal fotball. Spanias possesion suksess +/- år 2010. Gjennomskuet med tysk gjennombruddshissighet i VM 2014. Franske tekniske individualister på høyt nivå i 2018. Brasil anno 2022. Offensivt kreativt i kombinasjon med noe mange topplag har spisset, som Klopp i England og Glimt i Norge. Gjenvinning med glød straks man mister ballen. Ved manglende gjenvinning tilbake i kjent defensiv tradisjon. Kjent taktikk de senere år som Brasil anno 2022 synes å ha perfeksjonert.

VM og historie og historiske lag som man fortsetter hører om som Brasil 1970 og 1982. VM og politikk. Finalen 1966 var ikke bare en fotballkamp mellom de bitre fiendene knappe 21 år tidligere, Vest Tyskland vs England. VM, Fotball og kultur. Har lest alle VM bøkene til Dag Solstad og Jon Michelet. VM er mye mer enn fotball, men primært fotball. De fotballelskere jeg kjenner som har spilt på et visst nivå, som ser fotball fra flere ligaer enn PL, som kan se en tilfeldig guttekamp på den lokale banen, som har høyere trenerutdanning, som reiser rundt i Europa for å se fotball osv ser VM. Dette er ikke vitenskap eller empiri, men mine erfaringer. Nå er jo folk som er uenige med deg som meg selv dumme, ref din forklaring på dine utbrudd etter at noen angivelig pirker borti en «øm tå» i din lett krenkbare natur. Jeg kutter denne diskusjonen med deg. Den er nytteløs. Se Farmen og Ex on The Beach eller gå ut i Frognerparken med kamphunden din du.
Er du 14 år?

Ikke kan du mye om hund heller, når du tror bullmastiff er en kamphund.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

greyserpent skrev: tor des 01, 2022 12:40 am
PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:38 am Kan man ikke la denne skyttergravskrigen om boikott/ikke boikott ligge?

Det pågår i flere tråder og det er fryktelig repetitivt.

Noen av de som boikotter mener de som ikke boikotter er dust.

Noen av de som ikke boikotter mener de som boikotter er dust.

Vi greier alle å leve med at noen få andre mener vi er dust.
Du ser ikke at det er provoserende når man blir kalt skinnhellig utifra valget man har tatt?
Også kan du scrolle deg bakover og se hvor hesten begynte med det barnslige pisset sitt.
Jeg skummer bare gjennom det ene lange sinte innlegget etter det andre og har ikke satt meg inn i det dere krangler om. Og jeg kommer ikke til å velge side.

Jeg respekterer de som boikotter, og jeg driter i om noen av dem mener jeg er «på feil side av historien» eller mangler samvittighet siden jeg ser det jeg kan av VM.
Sist redigert av PapaSmurf den tor des 01, 2022 12:43 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:38 am Kan man ikke la denne skyttergravskrigen om boikott/ikke boikott ligge?

Det pågår i flere tråder og det er fryktelig repetitivt.

Noen av de som boikotter mener de som ikke boikotter er dust.

Noen av de som ikke boikotter mener de som boikotter er dust.

Hva med å bare akseptere at det er som det er? Vi greier alle å leve med at noen få andre mener vi er dust.
Har noen peset deg med valget du har tatt? Nei, jeg tror ikke det, fordi du klarer å kommunisere ditt standpunkt på en voksen måte. Jeg er ikke nødvendigvis enig med deg, men respekter ditt valg.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

PapaSmurf skrev: ons nov 30, 2022 11:25 pm Det var en vanvittig opplevelse i dag. Argentina herjet med et av de beste publikummene jeg noensinne har sett i VM.

Konstant trøkk gjennom hele kampen. Og det kokte både på stadion og på stua mi.

Jeg elsker fotball.
Jeg er ingen stor Messi fan, men Argentina er og blir mitt lag dette VM-et sammen med de Afrikanske. De leverer alltid best fra tribunen i VM.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

greyserpent skrev: tor des 01, 2022 12:41 am
Crazy Horse skrev: ons nov 30, 2022 11:49 pm
greyserpent skrev: ons nov 30, 2022 1:33 pm

Hvordan i huleste helvete vet du at jeg ikke er konsekvent?
Og når kritiserte jeg noen for at de ser på VM?

Det jeg kritiserer, ved deg, er den motbydelige -holier than thou- holdningen du legger til grunn hver jævla gang du understreker at du koser deg med dette VM.

Hvorfor tror du fotball-elskere boikotter dette VM?
Du må jo være noe av det mest selvopptatte menneske på dette foraet ? Jeg har aldri skrevet om deg. Om du ikke ser VM bryr jeg meg særdeles lite om. Leste på denne boikottråden at en der stilte spørsmål om det var rett&galt å følge resultatene, og om man måtte vri TV stolen 180 grader om høydepunkter kom på nyhetene. Får FIFA snusen i dette da ? Man følger jo ikke kampene og registreres ikke som seer. Er det da ens egen samvittighet man skal straffe. Uffa. Minner meg om en episode med min sønn som 10 åring. Han fikk ikke viljen sin og truet i sinne med at han nektet å spise lørdags godteriet. Jeg tenkte uff være for en trussel og repliserte at da tok jeg det selv.

Fotballelskere, hva er det ? Klubbelskere ? De som følger sin klubb i England eller Norge i tykt og tynt, men som stort sett stopper der ? En fotballelsker for meg er de som setter spillet, eller skjønnheten i spillet på alle nivåer, over klubb. Folk som jobber med fotball daglig på et visst nivå ser VM. Eliteserietrener ser VM. Det er en del av jobben å følge med, sa vel E Fagermo. Personer med høy trenerutdannelse - UEFA B eller høyere - ser nok VM. VM har i alle år sagt noe om utviklingen i internasjonal fotball. Spanias possesion suksess +/- år 2010. Gjennomskuet med tysk gjennombruddshissighet i VM 2014. Franske tekniske individualister på høyt nivå i 2018. Brasil anno 2022. Offensivt kreativt i kombinasjon med noe mange topplag har spisset, som Klopp i England og Glimt i Norge. Gjenvinning med glød straks man mister ballen. Ved manglende gjenvinning tilbake i kjent defensiv tradisjon. Kjent taktikk de senere år som Brasil anno 2022 synes å ha perfeksjonert.

VM og historie og historiske lag som man fortsetter hører om som Brasil 1970 og 1982. VM og politikk. Finalen 1966 var ikke bare en fotballkamp mellom de bitre fiendene knappe 21 år tidligere, Vest Tyskland vs England. VM, Fotball og kultur. Har lest alle VM bøkene til Dag Solstad og Jon Michelet. VM er mye mer enn fotball, men primært fotball. De fotballelskere jeg kjenner som har spilt på et visst nivå, som ser fotball fra flere ligaer enn PL, som kan se en tilfeldig guttekamp på den lokale banen, som har høyere trenerutdanning, som reiser rundt i Europa for å se fotball osv ser VM. Dette er ikke vitenskap eller empiri, men mine erfaringer. Nå er jo folk som er uenige med deg som meg selv dumme, ref din forklaring på dine utbrudd etter at noen angivelig pirker borti en «øm tå» i din lett krenkbare natur. Jeg kutter denne diskusjonen med deg. Den er nytteløs. Se Farmen og Ex on The Beach eller gå ut i Frognerparken med kamphunden din du.
Er du 14 år?

Ikke kan du mye om hund heller, når du tror bullmastiff er en kamphund.
Slike mastiffer er skikkelig farlige hunder ja. Det kan det ikke herske herom tvil om. Hadde en slik en angrepet en av mine premierte settere hadde jeg sparket ham som Roberto Carlos traff ballen på det berømte frisparket i prøve VM mot Frankrike i 1997. Med ordene "ikke minst deg" var dette om du evner å forstå og ikke bare lese ment som en støtte til deg. En av de konsekvente som blant annet boikottet OL i Kina.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crazy Horse skrev: tor des 01, 2022 1:06 am
greyserpent skrev: tor des 01, 2022 12:41 am
Crazy Horse skrev: ons nov 30, 2022 11:49 pm

Du må jo være noe av det mest selvopptatte menneske på dette foraet ? Jeg har aldri skrevet om deg. Om du ikke ser VM bryr jeg meg særdeles lite om. Leste på denne boikottråden at en der stilte spørsmål om det var rett&galt å følge resultatene, og om man måtte vri TV stolen 180 grader om høydepunkter kom på nyhetene. Får FIFA snusen i dette da ? Man følger jo ikke kampene og registreres ikke som seer. Er det da ens egen samvittighet man skal straffe. Uffa. Minner meg om en episode med min sønn som 10 åring. Han fikk ikke viljen sin og truet i sinne med at han nektet å spise lørdags godteriet. Jeg tenkte uff være for en trussel og repliserte at da tok jeg det selv.

Fotballelskere, hva er det ? Klubbelskere ? De som følger sin klubb i England eller Norge i tykt og tynt, men som stort sett stopper der ? En fotballelsker for meg er de som setter spillet, eller skjønnheten i spillet på alle nivåer, over klubb. Folk som jobber med fotball daglig på et visst nivå ser VM. Eliteserietrener ser VM. Det er en del av jobben å følge med, sa vel E Fagermo. Personer med høy trenerutdannelse - UEFA B eller høyere - ser nok VM. VM har i alle år sagt noe om utviklingen i internasjonal fotball. Spanias possesion suksess +/- år 2010. Gjennomskuet med tysk gjennombruddshissighet i VM 2014. Franske tekniske individualister på høyt nivå i 2018. Brasil anno 2022. Offensivt kreativt i kombinasjon med noe mange topplag har spisset, som Klopp i England og Glimt i Norge. Gjenvinning med glød straks man mister ballen. Ved manglende gjenvinning tilbake i kjent defensiv tradisjon. Kjent taktikk de senere år som Brasil anno 2022 synes å ha perfeksjonert.

VM og historie og historiske lag som man fortsetter hører om som Brasil 1970 og 1982. VM og politikk. Finalen 1966 var ikke bare en fotballkamp mellom de bitre fiendene knappe 21 år tidligere, Vest Tyskland vs England. VM, Fotball og kultur. Har lest alle VM bøkene til Dag Solstad og Jon Michelet. VM er mye mer enn fotball, men primært fotball. De fotballelskere jeg kjenner som har spilt på et visst nivå, som ser fotball fra flere ligaer enn PL, som kan se en tilfeldig guttekamp på den lokale banen, som har høyere trenerutdanning, som reiser rundt i Europa for å se fotball osv ser VM. Dette er ikke vitenskap eller empiri, men mine erfaringer. Nå er jo folk som er uenige med deg som meg selv dumme, ref din forklaring på dine utbrudd etter at noen angivelig pirker borti en «øm tå» i din lett krenkbare natur. Jeg kutter denne diskusjonen med deg. Den er nytteløs. Se Farmen og Ex on The Beach eller gå ut i Frognerparken med kamphunden din du.
Er du 14 år?

Ikke kan du mye om hund heller, når du tror bullmastiff er en kamphund.
Slike mastiffer er skikkelig farlige hunder ja. Det kan det ikke herske herom tvil om. Hadde en slik en angrepet en av mine premierte settere hadde jeg sparket ham som Roberto Carlos traff ballen på det berømte frisparket i prøve VM mot Frankrike i 1997. Med ordene "ikke minst deg" var dette om du evner å forstå og ikke bare lese ment som en støtte til deg. En av de konsekvente som blant annet boikottet OL i Kina.
Ah, ok. Da beklager jeg utbruddet. Oppriktig.

Visse mastiffer kan være farlige. Bullmastiff er det ikke. De er til og med kjent for at de ikke biter. De bruker tyngden for å overmanne sine motstandere. Og de er eksepsjonelle med barn. Likevel lot jeg han aldri være alene med mine.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

greyserpent skrev: tor des 01, 2022 1:17 am
Crazy Horse skrev: tor des 01, 2022 1:06 am
greyserpent skrev: tor des 01, 2022 12:41 am

Er du 14 år?

Ikke kan du mye om hund heller, når du tror bullmastiff er en kamphund.
Slike mastiffer er skikkelig farlige hunder ja. Det kan det ikke herske herom tvil om. Hadde en slik en angrepet en av mine premierte settere hadde jeg sparket ham som Roberto Carlos traff ballen på det berømte frisparket i prøve VM mot Frankrike i 1997. Med ordene "ikke minst deg" var dette om du evner å forstå og ikke bare lese ment som en støtte til deg. En av de konsekvente som blant annet boikottet OL i Kina.
Ah, ok. Da beklager jeg utbruddet. Oppriktig.

Visse mastiffer kan være farlige. Bullmastiff er det ikke. De er til og med kjent for at de ikke biter. De bruker tyngden for å overmanne sine motstandere. Og de er eksepsjonelle med barn. Likevel lot jeg han aldri være alene med mine.
For ordens skyld, så var mitt forrige innlegg i det alt vesentlige en spøk. Jeg vet hva en bullmastiff er, og jeg har ingen premierte settere. Jeg har upremierte. Roberto Carlos sparket var det noe i. Liker ikke aggressive hunder, som denne rottweileren i den tragiske saken med et barn som ble bitt til døde.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:38 am Kan man ikke la denne skyttergravskrigen om boikott/ikke boikott ligge?

Det pågår i flere tråder og det er fryktelig repetitivt.

Noen av de som boikotter mener de som ikke boikotter er dust.

Noen av de som ikke boikotter mener de som boikotter er dust.

Hva med å bare akseptere at det er som det er? Vi greier alle å leve med at noen få andre mener vi er dust.
Det som er merkelig er hvordan de som boikotter VM er veldig ivrige å fortelle alle andre hele tiden at de boikotter VM.

Blir litt som veganere som til stadighet skal fortelle alle rundt seg at de veganere..

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Scuderia skrev: tor des 01, 2022 1:20 pm
PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:38 am Kan man ikke la denne skyttergravskrigen om boikott/ikke boikott ligge?

Det pågår i flere tråder og det er fryktelig repetitivt.

Noen av de som boikotter mener de som ikke boikotter er dust.

Noen av de som ikke boikotter mener de som boikotter er dust.

Hva med å bare akseptere at det er som det er? Vi greier alle å leve med at noen få andre mener vi er dust.
Det som er merkelig er hvordan de som boikotter VM er veldig ivrige å fortelle alle andre hele tiden at de boikotter VM.

Blir litt som veganere som til stadighet skal fortelle alle rundt seg at de veganere..
Det morsomste er når enkelte generaliserer og polariserer.

startelver

Legg inn av startelver »

Da er altså Belgia ute av dette VM før det egentlig har startet. Blir det Tyskland neste nasjon?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Scuderia skrev: tor des 01, 2022 1:20 pm
PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:38 am Kan man ikke la denne skyttergravskrigen om boikott/ikke boikott ligge?

Det pågår i flere tråder og det er fryktelig repetitivt.

Noen av de som boikotter mener de som ikke boikotter er dust.

Noen av de som ikke boikotter mener de som boikotter er dust.

Hva med å bare akseptere at det er som det er? Vi greier alle å leve med at noen få andre mener vi er dust.
Det som er merkelig er hvordan de som boikotter VM er veldig ivrige å fortelle alle andre hele tiden at de boikotter VM.

Blir litt som veganere som til stadighet skal fortelle alle rundt seg at de veganere..
Det morsomste er at enkelte boikottere også boikotter å se høydepunkter på nyhetene, og enda morosamare, de boikotter resultatene. Eller de boikotter å finne ut hvem som vinner og sikkert hvem som vinner hele VM 2022. Tror de virkelig at noen bryr seg, eller at dette har noen som helst betydning for FIFA. TV tallene rundt om i verden er gode, og i USA går seertallene i soccer mot all time high i 8-dels finalen.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Crazy Horse skrev: tor des 01, 2022 6:04 pm også boikotter å se høydepunkter på nyhetene, og enda morosamare, de boikotter resultatene. Eller de boikotter å finne ut hvem som vinner og sikkert hvem som vinner hele VM 2022.
Er det nok å legge inn et bilde fra VM i støttetråden, så blir kanskje den boikottet også? 😉 8-)

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

MoldeMoldeMolde skrev: ons nov 30, 2022 1:55 pm
Japan tar nok Spania og Tyskland ganske greit, men tipper at de kommer til å slite mot Costa Rica
Jaja slik kan det gå

spårt

Legg inn av spårt »

Grupper på 3 må jo skrotes. 12x4 og beste treere er veien å gå, selv om også det er noe stusselig.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Scuderia skrev: tor des 01, 2022 1:20 pm
PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:38 am Kan man ikke la denne skyttergravskrigen om boikott/ikke boikott ligge?

Det pågår i flere tråder og det er fryktelig repetitivt.

Noen av de som boikotter mener de som ikke boikotter er dust.

Noen av de som ikke boikotter mener de som boikotter er dust.

Hva med å bare akseptere at det er som det er? Vi greier alle å leve med at noen få andre mener vi er dust.
Det som er merkelig er hvordan de som boikotter VM er veldig ivrige å fortelle alle andre hele tiden at de boikotter VM.

Blir litt som veganere som til stadighet skal fortelle alle rundt seg at de veganere..
Det er sånn det er når folk går rundt med glorie. Den må til stadighet pusses.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

spårt skrev: tor des 01, 2022 10:49 pm Grupper på 3 må jo skrotes. 12x4 og beste treere er veien å gå, selv om også det er noe stusselig.
Skal ikke forundre meg at Spania gjerne ville ende opp som nummer 2 i gruppen. De slapp Kroatia. Og fikk tyskerne ut av mesterskapet.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

spårt skrev: tor des 01, 2022 10:49 pm Grupper på 3 må jo skrotes. 12x4 og beste treere er veien å gå, selv om også det er noe stusselig.
Grupper på 3 fungerer kun hvis du setter gruppene opp i par. Hvor eksempelvis Gruppe A og Gruppe B er i samme par. Hvert av lagene i Gruppe A spiller mot hvert av lagene i Gruppe B, men ikke mot hverandre. Og så (hvis du ønsker 32 lag videre av 48) så lar du førsteplassen i hvert gruppepar, samt de to lagene som ellers har mest poeng gå videre.

Grunnen til å ikke kun sende topp to videre er at det kan tenkes at alle tre lagene i Gruppe A vinner alle sine tre kamper, da går det laget som gjorde det "best" fra Gruppe B videre, mens alle fra Gruppe A går videre.

Hvis hvert av lagene i gruppene skal kun spille to kamper så ender du opp med scenario hvor det ene laget ikke spiller i siste runde, som enten er en liten fordel (grunnet hvile) eller en massiv ulempe (grunnet at de andre to lagene potensielt kan sikre at begge de går videre med et gitt resultat.)

spårt

Legg inn av spårt »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 12:48 am
spårt skrev: tor des 01, 2022 10:49 pm Grupper på 3 må jo skrotes. 12x4 og beste treere er veien å gå, selv om også det er noe stusselig.
Grupper på 3 fungerer kun hvis du setter gruppene opp i par. Hvor eksempelvis Gruppe A og Gruppe B er i samme par. Hvert av lagene i Gruppe A spiller mot hvert av lagene i Gruppe B, men ikke mot hverandre. Og så (hvis du ønsker 32 lag videre av 48) så lar du førsteplassen i hvert gruppepar, samt de to lagene som ellers har mest poeng gå videre.

Grunnen til å ikke kun sende topp to videre er at det kan tenkes at alle tre lagene i Gruppe A vinner alle sine tre kamper, da går det laget som gjorde det "best" fra Gruppe B videre, mens alle fra Gruppe A går videre.

Hvis hvert av lagene i gruppene skal kun spille to kamper så ender du opp med scenario hvor det ene laget ikke spiller i siste runde, som enten er en liten fordel (grunnet hvile) eller en massiv ulempe (grunnet at de andre to lagene potensielt kan sikre at begge de går videre med et gitt resultat.)
Må innrømme at jeg ikke skjønner bæret av det her. Blir det ikke også like mange kamper som med 12x4, som vel har vært det største ankepunktet?

Tenker dobling av det EM kjører får være et greit nok system, før man etterhvert hopper videre til 64 lag.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tror dere Morten Thorsby hadde takket nei til å spille i dette VM?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

GatlingGun skrev: fre des 02, 2022 9:10 pm Tror dere Morten Thorsby hadde takket nei til å spille i dette VM?
Nei, og tror heller ikke Hansen, Grytebust og Midtsjø hadde avsluttet landslagskarrieren før etter VM.
Norge hadde vel fort kommet til VM på bekostning av Wales om ikke Erna & Co hadde nektet dem å dra til Romania og Østerrike..

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

netrebske skrev: fre des 02, 2022 9:43 pm
GatlingGun skrev: fre des 02, 2022 9:10 pm Tror dere Morten Thorsby hadde takket nei til å spille i dette VM?
Nei, og tror heller ikke Hansen, Grytebust og Midtsjø hadde avsluttet landslagskarrieren før etter VM.
Norge hadde vel fort kommet til VM på bekostning av Wales om ikke Erna & Co hadde nektet dem å dra til Romania og Østerrike..
Nødlandslaget er det kuleste som har skjedd norsk internasjonal fotball på lang tid.

mashadar

Legg inn av mashadar »

Temmelig usaklig sisterunde i gruppespillet: Frankrike taper mot Tunisia, Danmark taper mot Australia, Spania taper mot Japan, Portugal taper mot Sør-Korea og Brasil taper mot Kamerun.

mashadar

Legg inn av mashadar »

For øvrig har alle de afrikanske lagene vunnet minst en kamp og alle de asiatiske (vi kan også regne med Australia som spiller i AFC) bortsett fra Qatar. Til sammen 5 lag fra Afrika og Asia (Australia medregnet) videre.

Tror vi aldri tidligere har sett flere overraskende enkeltresultater i et VM.

Dessuten: har vi tidligere sett at INGEN lag tar full pott i gruppespillet?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 9:46 pm
netrebske skrev: fre des 02, 2022 9:43 pm
GatlingGun skrev: fre des 02, 2022 9:10 pm Tror dere Morten Thorsby hadde takket nei til å spille i dette VM?
Nei, og tror heller ikke Hansen, Grytebust og Midtsjø hadde avsluttet landslagskarrieren før etter VM.
Norge hadde vel fort kommet til VM på bekostning av Wales om ikke Erna & Co hadde nektet dem å dra til Romania og Østerrike..
Nødlandslaget er det kuleste som har skjedd norsk internasjonal fotball på lang tid.
Tenk hvor kult det ville vært om Smerud ledet alle norges landskamper :lol:
Spøk til side, så var jo den heroiske gjengen utrolig nærme de var den helt store suksessen, ledet 1-0 og 2-0 ville gitt opprykk, VM playoff og sikret god seeding i EM kvaliken i 2023. I stedet utlignet Austerrike med et av kampens siste spark.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Europa med sitt beste gruppespill utenfor Europa siden 2002 med 8 lag videre. I 2002 gikk 9 europeiske lag videre, mens kun 6 gikk videre i 2010 og 2014. Amerika (CONCACAF OG CONEMEBOL) med sitt svakeste gruppespill på svært lang tid med kun tilsammen 3 lag videre. Må vi tilbake til 1982 da Brail ble 5, Argentina 11 og Honduras 18 for å finne noe verre for den delen av verden? Tipper dem slår tilbake i Nord Amerika 2026.
Europas innsats hittil i VM : 15 seire - 11 uavgjorte - 13 tap.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Synes det er moro at en eller to lag som ikke er favoritter går videre, men når halvparten av de dårlige lagene flakser seg videre så blir det meget kjipe og dårlige åttendelsfinaler. Kanskje like greit at dette VM i Qatar går inn i historiebøkene i negativ forstand. Sånn sett er det fantastisk at bare drittlag går videre. Qatar fortjener ikke noe bedre. Jeg er ikke lenger interessert i lagene som er igjen, og jeg tror ikke det bare gjelder meg. Jeg tror seertallene vil lide nå, men som sagt... Qatar osv. Kanskje like greit.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg synes at dette VM-et har vært fantastisk underholdende (på banen) så langt. Mange gode kamper og enkeltprestasjoner. Litt trist at såpass mange kamper har blitt vunnet av det laget som spiller dårligst i kampen, og at eksempelvis Tyskland må hjem selv om de briljerte, but hey - that's football!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »


Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

TheBaseline skrev: lør des 03, 2022 1:14 pm Synes det er moro at en eller to lag som ikke er favoritter går videre, men når halvparten av de dårlige lagene flakser seg videre så blir det meget kjipe og dårlige åttendelsfinaler. Kanskje like greit at dette VM i Qatar går inn i historiebøkene i negativ forstand. Sånn sett er det fantastisk at bare drittlag går videre. Qatar fortjener ikke noe bedre. Jeg er ikke lenger interessert i lagene som er igjen, og jeg tror ikke det bare gjelder meg. Jeg tror seertallene vil lide nå, men som sagt... Qatar osv. Kanskje like greit.
Det er ikke spesielt for dette VM at såkalt dårlige lag "flakser" seg videre når det er 16 lag som går videre. Av de som var klare kandidater til å gå videre mangler kun Belgia, Tyskland og Danmark.
Ganske normalt at puljefavoritter møte outsidere i åttendedelsfinaler.

Ellers påfallende at de politisk korrekte lagene som bruker energien på alt annet enn fotball ryker ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»