VM i fotball 2022

Svar
Champis

Re: VM i fotball 2022

Legg inn av Champis »

mashadar skrev: fre des 02, 2022 10:06 pm Temmelig usaklig sisterunde i gruppespillet: Frankrike taper mot Tunisia, Danmark taper mot Australia, Spania taper mot Japan, Portugal taper mot Sør-Korea og Brasil taper mot Kamerun.

Ikke noe bombe at noen av de lagene som var sikret/nesten sikret gruppeseier ville prestere litt dårligere, men man hadde fått solid odds på at alle disse skulle gå inn, ja.

Champis

Legg inn av Champis »

TheBaseline skrev: lør des 03, 2022 1:14 pm Synes det er moro at en eller to lag som ikke er favoritter går videre, men når halvparten av de dårlige lagene flakser seg videre så blir det meget kjipe og dårlige åttendelsfinaler. Kanskje like greit at dette VM i Qatar går inn i historiebøkene i negativ forstand. Sånn sett er det fantastisk at bare drittlag går videre. Qatar fortjener ikke noe bedre. Jeg er ikke lenger interessert i lagene som er igjen, og jeg tror ikke det bare gjelder meg. Jeg tror seertallene vil lide nå, men som sagt... Qatar osv. Kanskje like greit.

Hæ? Hva mener du med bare drittlag? Det kommer jo til å bli vanvittig sjernespekkede kvartfinaler, kanskje noe av det mest stjernespekkede noensinne! Lurer på hvilke lag du er interessert i, side du ikke er interessert i noen av de som er igjen? Det må i så fall være en ganske snever bunke med lag.

Har halvparten av de dårligere lagene gått videre? Av de 16 lagene som går videre fra gruppespillet, så mangler først og fremst Tyskland av de store favorittene, ellers Belgia og Danmark som gode lag. Bortsett fra det er det ingen klare favoritter til de to øverste plassene som ikke er videre, utenom evt. delvis Uruguay. Så 12-13 av de 16 lagene man tenkte på på forhånd at skulle avansere er jo videre. Og i sluttspillet har det vært favorittseiere i alle kamper til nå. Kan ikke fatte hvorfor seertallene skulle lide av kvartfinaler mellom Argentina og Nederland, Frankrike og England, Brasil og Kroatia eller Spania og Portugal. Hvilke åttendelsfinaler så du fram mot som du mener deg snytt for?

Champis

Legg inn av Champis »

Jolla skrev: lør des 03, 2022 1:31 pm Jeg synes at dette VM-et har vært fantastisk underholdende (på banen) så langt. Mange gode kamper og enkeltprestasjoner. Litt trist at såpass mange kamper har blitt vunnet av det laget som spiller dårligst i kampen, og at eksempelvis Tyskland må hjem selv om de briljerte, but hey - that's football!

For meg er det nettopp det somgjør det kult, at sånne ting skjer. Hvis det beste laget hadde vunnet alle kamper og de beste lagene alltid hadde gått videre i samtlige tilfeller, så hadde det blitt forutsigbart og døden for interessen. Jeg synes det er kult at et lag som Tyskland kan ryke ut.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er Neymar tilbake til kveldens kamp?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ja, det er han.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Brasil uten Neymar er som en Bjørn uten fell sa kjerringa.
Brasil kan tape for alle lag som er igjen, dersom Neymar nøytraliseres.
De er ikke bedre enn det.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

LeSorcier skrev: man des 05, 2022 8:55 am Er Neymar tilbake til kveldens kamp?
Han er spilleklar. Og Tite har i denne sammenhengen uttalt at han alltid ønsker å spille med de sterkeste spillerne sine fra start, så vil faktisk tro at han starter også.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Veldig flotte tv-bilder fra Qatar - rett og slett en strålende produksjon av kampene vil jeg si. Dog har jeg et lite "poengtrekk", hvor er bildene av flotte kvinner på tribunen? Mener bestemt dette var mer hyppig under VM i Russland. Under dette VM er det nesten ingen. Skandale!

startelver

Legg inn av startelver »

England bare fryder seg i dette VM, sitter og ser på at den ene etter andre favoritten ryker ut. Slår de Frankrike er veien åpen for det meste.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det er visstnok Alsaker og Myhre som skal kommentere kampen mellom Portugal og Schweiz. Selv hadde jeg håpet på Langli i tospann med Mathisen eller Stamsø Møller.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

startelver skrev: tir des 06, 2022 7:23 pm England bare fryder seg i dette VM, sitter og ser på at den ene etter andre favoritten ryker ut. Slår de Frankrike er veien åpen for det meste.
Men da må de jo slå Frankrike som til nå har vært det mest solide laget sammen med Brasil, tror rett og slett de kommer til å ryke fordi Frankrike sitt forsvar er godt nok til å håndtere Bellingham&co mens England sitt neppe kommer til å stoppe Mbappe&co.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 7:48 pm Det er visstnok Alsaker og Myhre som skal kommentere kampen mellom Portugal og Schweiz. Selv hadde jeg håpet på Langli i tospann med Mathisen eller Stamsø Møller.
Langli er ferdig i Qatar ettersom at TV2 kun trenger ett kommentatorpar nå.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Zorbeltuss skrev: ons des 07, 2022 12:10 am
startelver skrev: tir des 06, 2022 7:23 pm England bare fryder seg i dette VM, sitter og ser på at den ene etter andre favoritten ryker ut. Slår de Frankrike er veien åpen for det meste.
Men da må de jo slå Frankrike som til nå har vært det mest solide laget sammen med Brasil, tror rett og slett de kommer til å ryke fordi Frankrike sitt forsvar er godt nok til å håndtere Bellingham&co mens England sitt neppe kommer til å stoppe Mbappe&co.
Planen er ihvertfall klar fra Southgate, blir overrasket hvis det ikke blir en formasjon med 5 bak denne gangen. Mbappe er nøkkelen , greier de å stoppe han er mye gjort.

Men blir det straffekonk igjen er det kjørt for England.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ja, sett to-tre karer på Mbappé, slik at Griezmann kan dominere kampen fra midtbanen.

Det at Mbappé tar alt fokus både i mediene og på banen tror jeg er ypperlig for Frankrike.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Den norske sportsrasismen har nådd nye lavmål under Qatar-VM. De kontinuerlige rasistiske utsagn mot arabere står i grell kontrast til hvor listen i vår tid ligger i omtale av absolutt alle andre grupperinger av mennesker.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

startelver skrev: ons des 07, 2022 2:49 pm
Zorbeltuss skrev: ons des 07, 2022 12:10 am
startelver skrev: tir des 06, 2022 7:23 pm England bare fryder seg i dette VM, sitter og ser på at den ene etter andre favoritten ryker ut. Slår de Frankrike er veien åpen for det meste.
Men da må de jo slå Frankrike som til nå har vært det mest solide laget sammen med Brasil, tror rett og slett de kommer til å ryke fordi Frankrike sitt forsvar er godt nok til å håndtere Bellingham&co mens England sitt neppe kommer til å stoppe Mbappe&co.
Planen er ihvertfall klar fra Southgate, blir overrasket hvis det ikke blir en formasjon med 5 bak denne gangen. Mbappe er nøkkelen , greier de å stoppe han er mye gjort.

Men blir det straffekonk igjen er det kjørt for England.
Eneste måte å stoppe MBappé på i den formen han er nå, gitt at skaden ikke setter ham ut/tilbake, er å hindre at han blir satt opp med ballen på riktige steder. Da må England dominere midtbanen. Midtbanen til Frankrike har høy kvalitet, men ikke så høy som om den var uten skader. Så selv om det er vanskelig å vinne midtbanekrigen, er det ikke klin umulig.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Luis Enrique har fått fyken.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

MadBum skrev: tor des 08, 2022 1:53 pm Luis Enrique har fått fyken.
Gode nyheter for de i Spania som er glade i sitt landslag.

startelver

Legg inn av startelver »

Flott opphypet trener.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Viser seg å være viktigere å boikotte Carlsberg enn Qatar. Dette inkluderer Ringnes, Tuborg og Pepsi-Max.

"Jeg leser i avisene at Carlsberg fortsetter sin virksomhet i terrorstaten Russland.
De snakket ikke sant når de erklærte at de skulle trekke seg ut på grunn av det russiske angrepet på Ukraina.
Jeg har drukket min siste Carlsberg øl.
Carlsberg markedsfører også Kronenburg 1664 og Brooklyn Brewery, som jeg heller aldri mer skal drikke.
Boykott Carlsberg. De driver på med sitt i diktaturet russland.
Kom gjerne med tips om andre produkter som produseres eller markedsføres av Carlsberg".

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hva er dette for en meningsløs artikkel?

https://www.vg.no/sport/fotball/i/76P0e ... ele-verden

Handler om at Ronaldo er "størst" på Instagram og sosiale medier. En skikkelig billig og klisjefylt hype.

VG har tydeligvis gått fullstendig tom for ting å skrive om rundt dette VM.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Folk_flesk skrev: tor des 08, 2022 10:20 pm Hva er dette for en meningsløs artikkel?

https://www.vg.no/sport/fotball/i/76P0e ... ele-verden

Handler om at Ronaldo er "størst" på Instagram og sosiale medier. En skikkelig billig og klisjefylt hype.

VG har tydeligvis gått fullstendig tom for ting å skrive om rundt dette VM.
Ronaldo var med mer tempo i kroppen i yngre år en fantastisk fotballspiller. Det kan ingen ta fra ham. Når tempoet reduseres med alderen er det mindre igjen. Hvorfor gir disse falne stjernene seg ikke mens de fortsatt er nesten på topp. Husker John Barnes på tampen i Liverpool. Med hvite fotballsko steppet han rundt sentralt på midtbanen. Vant ikke dueller, gjorde få feil, spilte enkelt. Var ikke i veien, men til liten hjelp. Samme i musikk. Gamle helter som Stones og McCartney. K. Richards er blitt en parodi på seg selv, og Macca kan ikke lengre synge.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Crazy Horse skrev: tor des 08, 2022 11:57 pm
Folk_flesk skrev: tor des 08, 2022 10:20 pm Hva er dette for en meningsløs artikkel?

https://www.vg.no/sport/fotball/i/76P0e ... ele-verden

Handler om at Ronaldo er "størst" på Instagram og sosiale medier. En skikkelig billig og klisjefylt hype.

VG har tydeligvis gått fullstendig tom for ting å skrive om rundt dette VM.
Ronaldo var med mer tempo i kroppen i yngre år en fantastisk fotballspiller. Det kan ingen ta fra ham. Når tempoet reduseres med alderen er det mindre igjen. Hvorfor gir disse falne stjernene seg ikke mens de fortsatt er nesten på topp. Husker John Barnes på tampen i Liverpool. Med hvite fotballsko steppet han rundt sentralt på midtbanen. Vant ikke dueller, gjorde få feil, spilte enkelt. Var ikke i veien, men til liten hjelp. Samme i musikk. Gamle helter som Stones og McCartney. K. Richards er blitt en parodi på seg selv, og Macca kan ikke lengre synge.
For keeperne tror jeg Peter Shilton er en god parallell. Som liten hadde jeg i 1990 hørt om legenden Shilton fra 86-VM og tidligere. Og endelig skulle jeg altså få oppleve denne levende veggen selv... Ooops, not quite!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Har det vært noen stilige reportasjer fra Qatar disse to dagene uten fotball?

Kanskje et portrettintervju med Infantino og sjeikene, der de drar på ekskursjon og snakker og filosoferer om livet?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crazy Horse skrev: tor des 08, 2022 11:57 pm
Folk_flesk skrev: tor des 08, 2022 10:20 pm Hva er dette for en meningsløs artikkel?

https://www.vg.no/sport/fotball/i/76P0e ... ele-verden

Handler om at Ronaldo er "størst" på Instagram og sosiale medier. En skikkelig billig og klisjefylt hype.

VG har tydeligvis gått fullstendig tom for ting å skrive om rundt dette VM.
Ronaldo var med mer tempo i kroppen i yngre år en fantastisk fotballspiller. Det kan ingen ta fra ham. Når tempoet reduseres med alderen er det mindre igjen. Hvorfor gir disse falne stjernene seg ikke mens de fortsatt er nesten på topp. Husker John Barnes på tampen i Liverpool. Med hvite fotballsko steppet han rundt sentralt på midtbanen. Vant ikke dueller, gjorde få feil, spilte enkelt. Var ikke i veien, men til liten hjelp. Samme i musikk. Gamle helter som Stones og McCartney. K. Richards er blitt en parodi på seg selv, og Macca kan ikke lengre synge.
Ozzy holder faktisk koken ennå.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Stinker reprise av 2018 nå

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Mr.Meep skrev: fre des 09, 2022 7:52 pm Stinker reprise av 2018 nå
Argentina skal flakse seg med motstandere her. Kroatia i semifinalen og så Marokko i finalen - bare slik at folk fortsatt kan si at Lionel Messi ikke er helt legitimt tidenes beste selv om han har et VM-gull.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Noen som er skuffet over Nederland?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»