VM i fotball 2022

Svar
Machine_Head

Re: VM i fotball 2022

Legg inn av Machine_Head »

Zorbeltuss skrev: man nov 21, 2022 1:35 pm Kane som er spiss tror jeg ville tålt det gulkortet, Neuer er keeper så han kan sikkert ta et, Tyskland har også Ter Stegen i bakhånd, så de kan sikkert takle suspensjon i siste gruppekamp.
Det er jo det som gjør det hele enda mer latterlig og frusterende, at de store lagene fint kunne tatt den «hiten» og markert sterkt for saken samtidig som at det hadde kostet de svært lite sportslig sett. De feiger rett og slett ut og skjuler seg bak en ytterst tynn sportslig grunn.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

England har sånn småekkel gruppe, så vet ikke Kane tør å ta to gulkort, vet ikke om de stryker kort etter gruppespill eller noe heller?

Men Nederland kunne la keeperen ta kapteinsbindet, tviler på at Qatar i siste runde gir dem problemer. Tyskland har Costa Rica (og Ter Stegen i bakhånd), så synes de to kunne ta risikoen.

Alternativt så kan de i det minste velge helsvarte kapteinsbind.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg leser på VG at de iranske spillerne protesterte mot eget regime ved å ikke synge nasjonalsangen. De har i det minste noen baller som f. eks Danmark eller England ikke har.

startelver

Legg inn av startelver »

Vi får se hva Nederland gjør i neste kamp, for ikke å snakke om Wales.

Gareth Bale er jo kjent for å være litt provokativ.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

FIFA svikter i absolutt alle ledd nå.



Drit og dra, håper sponsorene skaper ett helvete for dem fremover.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Chromeback skrev: man nov 21, 2022 5:21 pm FIFA svikter i absolutt alle ledd nå.



Drit og dra, håper sponsorene skaper ett helvete for dem fremover.
FIFA har andre interesser en grunnleggende menneskerettigheter, dessverre

thomassim

Legg inn av thomassim »

Første gang jeg ikke kommer til å se et minutt med VM, de som viser sin støtte til FIFA og Qatar får stå for det selv.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Mr.Meep skrev: man nov 21, 2022 1:38 pm No discrimantion armbånd istede majan FIFA altså
Er nok reklame for en pågående kampanje som innebærer at ingen skal diskrimineres når det gjelder mengden svarte penger og tvilsomme gaver og "vennetjenester" som skal deles ut.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Det ser dessverre ut til at arabere på sosiale medier også gir en lang faen i menneskerettigheter. Det roper ut om at vi ikke respekterer deres religion og kultur. Fuck det. Jeg respekterer ingen religion, da all religion er undertrykkende i sin natur. Jeg mener man ikke skal legge seg borti andres kultur når det gjelder språk, mat, kunst o.l, men den delen av kulturen som ikke respekterer grunnleggende menneskerettigheter skal og må man kritisere og prøve å påvirke til det bedre. Jeg ser jo det er noen her inne også som påstår at man ikke skal bry seg om hva Qatar mener om kvinners og homofiles rettigheter. Det gjør meg irritert.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

trønderen skrev: man nov 21, 2022 5:39 pm Det ser dessverre ut til at arabere på sosiale medier også gir en lang faen i menneskerettigheter. Det roper ut om at vi ikke respekterer deres religion og kultur. Fuck det. Jeg respekterer ingen religion, da all religion er undertrykkende i sin natur. Jeg mener man ikke skal legge seg borti andres kultur når det gjelder språk, mat, kunst o.l, men den delen av kulturen som ikke respekterer grunnleggende menneskerettigheter skal og må man kritisere og prøve å påvirke til det bedre. Jeg ser jo det er noen her inne også som påstår at man ikke skal bry seg om hva Qatar mener om kvinners og homofiles rettigheter. Det gjør meg irritert.
Det verste er jo at de alltid lener seg på denne When in Rome, do as romans, som at man bare automatisk skal se bort i fra alt de mangler av elementære rettigheter.

Og selv romerne behandlet homofile på en bedre måte enn Qatar gjør.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vært mye negativitet i dag, men godt å se at Grealish leverer. For en lad❤️



Hele videoen for øvrig, fin fyr innerst inne han Jack, til tross for at han kanskje ikke er den skarpeste kniven i skuffen.


startelver

Legg inn av startelver »

Ja vi får tro Wales og USA også byr på seg selv i kveld.

Kan jo være noen prøver seg på en liten markering? F.eks en T-skjorte med Fuck FIFA ?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: man nov 21, 2022 6:00 pm Ja vi får tro Wales og USA også byr på seg selv i kveld.

Kan jo være noen prøver seg på en liten markering? F.eks en T-skjorte med Fuck FIFA ?
Tror det blir en bra kamp med en del mål i kveld.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fire matcher inn i mesterskapet, og vi er snart en kamp ekstra totalt i spilletid kun på overtid.

68 minutter med overtid har det blitt spilt fordelt over de fire første matchene, hvor 24 av de gikk til England - Iran.

Skal dette bli tilleggstidens mesterskap?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Chromeback skrev: man nov 21, 2022 10:45 pm Fire matcher inn i mesterskapet, og vi er snart en kamp ekstra totalt i spilletid kun på overtid.

68 minutter med overtid har det blitt spilt fordelt over de fire første matchene, hvor 24 av de gikk til England - Iran.

Skal dette bli tilleggstidens mesterskap?
Og det er bare bra.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Chromeback skrev: man nov 21, 2022 10:45 pm Fire matcher inn i mesterskapet, og vi er snart en kamp ekstra totalt i spilletid kun på overtid.

68 minutter med overtid har det blitt spilt fordelt over de fire første matchene, hvor 24 av de gikk til England - Iran.

Skal dette bli tilleggstidens mesterskap?
Tenkte følgende da jeg så denne demonstrasjonen i Tyskland om "15000" døde for 5760 minutter fotball: "de har glemt å ta med tilleggsminuttene :D "

Tallet kommer til å overstige 5760 minutter for å si det sånn ⏱

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Er da fremdeles såpass mye stopp i spillet at det sannsynligivis blir nogenlunde korrekt, selv med ekstraomganger og masse tilleggstid.

Taururu

Legg inn av Taururu »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/vm/dans ... andeme-nej

Nulltoleranse for regnbuefarger, selv langt inni ørkenen. Dansk journalist som fikk merke dette.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Det var ekstremt mange spillere som lå nede under Wales-USA. Vet ikke om de var kjeks eller spilte for lenge i et tempo de ikke mestret, men tilleggstiden på 9 minutter var helt OK i dette tilfellet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fint at man legger til tid ja, men hvor mye av tilleggstiden spilles egentlig?

Ballen var jo knapt i gang mot slutten av Senegal - Nederland.

Sniper

Legg inn av Sniper »

trønderen skrev: man nov 21, 2022 2:16 pm Jeg leser på VG at de iranske spillerne protesterte mot eget regime ved å ikke synge nasjonalsangen. De har i det minste noen baller som f. eks Danmark eller England ikke har.
Stemmer det. De hadde iallfall guts nok til detZ publikum felte noen tårer da. Det at man ser VM nå trenger ikke bety at man støtter Qatar og deres regime, men å bruke de kanalene man har til å vise motstand. Flere trenger å komme på banen for å vise verden at dette ikke er greit.

4200570

Legg inn av 4200570 »

England har også på et vis protestert!

It's coming jail


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

trønderen skrev: man nov 21, 2022 2:16 pm Jeg leser på VG at de iranske spillerne protesterte mot eget regime ved å ikke synge nasjonalsangen. De har i det minste noen baller som f. eks Danmark eller England ikke har.
Setter ting litt i perspektiv.

England-kapteinen og Tottenham-spissen fortsetter:

– Dere har sett at vi de siste fem årene har tatt standpunkt som lag. Og det skal vi fortsette med så mye vi kan. Men av og til er ikke disse avgjørelsene opp til oss.

Nederland-kaptein Virgil van Dijk kommenterte ifølge nyhetsbyrået DPA også saken etter lagets seier over Senegal mandag kveld:

– Det er helt latterlig å true med sanksjoner på grunn av et kapteinsbind. Jeg forstår det ikke, sa Liverpool-stjernen.


Er så lei av dette at FIFA har tatt valget for dem. Nei, dere har har fått ett valg, og dere har selv valgt å ta den letteste utveien. Fordi fotballen kommer først.

Konsekvensene de iranske spillerne kan få aner jeg ikke, men etter først å ha nektet å synge, og så få såpass med rundjuling av England rett etterpå, så er jeg mer bekymret for disse spillerne enn hvis Kane og van Dijk hadde stilt opp med One Love på armen i dag.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

trønderen skrev: man nov 21, 2022 5:39 pm
Jeg respekterer ingen religion, da all religion er undertrykkende i sin natur.
Da tenger du å lese deg opp litt. Det finnes mange mindre og nyere religioner som ikke er det. Men flertallet av de store religionene er det i stor grad.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Enzino skrev: man nov 21, 2022 11:53 pm
trønderen skrev: man nov 21, 2022 5:39 pm
Jeg respekterer ingen religion, da all religion er undertrykkende i sin natur.
Da tenger du å lese deg opp litt. Det finnes mange mindre og nyere religioner som ikke er det. Men flertallet av de store religionene er det i stor grad.
Lenge leve pastafariene!

Bilde

Saturn

Legg inn av Saturn »



Han gjorde vel ikke særlig mye utenom straffen? Men hadde ikke mye konkurranse om å få den prisen akkurat.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

trønderen skrev: man nov 21, 2022 2:16 pm Jeg leser på VG at de iranske spillerne protesterte mot eget regime ved å ikke synge nasjonalsangen. De har i det minste noen baller som f. eks Danmark eller England ikke har.
Det spørs om de beholder de ballene ved hjemkomst.

Saturn

Legg inn av Saturn »

DuncanE skrev: tir nov 22, 2022 1:15 am
trønderen skrev: man nov 21, 2022 2:16 pm Jeg leser på VG at de iranske spillerne protesterte mot eget regime ved å ikke synge nasjonalsangen. De har i det minste noen baller som f. eks Danmark eller England ikke har.
Det spørs om de beholder de ballene ved hjemkomst.
De fleste i startelleveren holder jo til i europeiske klubber.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Chromeback skrev: tir nov 22, 2022 12:11 am
Enzino skrev: man nov 21, 2022 11:53 pm
trønderen skrev: man nov 21, 2022 5:39 pm
Jeg respekterer ingen religion, da all religion er undertrykkende i sin natur.
Da tenger du å lese deg opp litt. Det finnes mange mindre og nyere religioner som ikke er det. Men flertallet av de store religionene er det i stor grad.
Lenge leve pastafariene!

Bilde
Er det religionen til Homer Simpson?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Undrer på hvordan folk hadde reagert om man stoppa klokka istede?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»