VM Fantasy Norsk Tipping 200kr

Svar
Firminoooo

VM Fantasy Norsk Tipping 200kr

Legg inn av Firminoooo »

Vurderer å hive meg med. Er det noen andre som har tenkt det samme?

guru

Legg inn av guru »

Har tenkt tanken. Noen som har planer om å spille FIFAs offisielle Fantasyspill?

Men litt usikker på om jeg orker. Frister egentlig å bare følge med kampene og slippe å forholde seg til frister og ødelegge humøret p.g.a. fantasy :)

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

guru skrev: ons nov 16, 2022 8:49 am Har tenkt tanken. Noen som har planer om å spille FIFAs offisielle Fantasyspill?

Men litt usikker på om jeg orker. Frister egentlig å bare følge med kampene og slippe å forholde seg til frister og ødelegge humøret p.g.a. fantasy :)
Her kjøres både det offisielle fantasyspillet og norsk tipping. Synes det er mer moro å se kamper når jeg har spillere jeg ønsker/ikke ønsker skal gjøre det bra. Samtidig blir jeg tvunget til å sette meg litt inn i de ulike lagene.

guru

Legg inn av guru »

Synes reglene om kapteinsbytte og manuelle bytter er noe utydelige i FIFAs spill.

Det står at man kan bytte kamptein "unlimited", så lenge man bytter til en kaptein som ikke har spilt. Men gjelder dette pr. DAG, eller er det slik at man kun kan bytte kamptein én gang pr. dag?

F.eks. om man setter kapteinbindet på Kane på mandag. Kan man da flytte dette til Feks. Depay før Nederland starter sin kamp 3 timer etter englandskampene, eller må man bytte til en som ikke spiller før tirsdag?

Samme spørsmål gjelder forsåvidt for manuelle bytter.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

guru skrev: tor nov 17, 2022 9:51 pm F.eks. om man setter kapteinbindet på Kane på mandag. Kan man da flytte dette til Feks. Depay før Nederland starter sin kamp 3 timer etter englandskampene, eller må man bytte til en som ikke spiller før tirsdag?

Samme spørsmål gjelder forsåvidt for manuelle bytter.
Samme reglene som under EM-manager/CL-manager. Så svaret er nok nei, og at de kjører per matchday og ikke per match.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

lok1 skrev: tor nov 17, 2022 9:54 pm
guru skrev: tor nov 17, 2022 9:51 pm F.eks. om man setter kapteinbindet på Kane på mandag. Kan man da flytte dette til Feks. Depay før Nederland starter sin kamp 3 timer etter englandskampene, eller må man bytte til en som ikke spiller før tirsdag?

Samme spørsmål gjelder forsåvidt for manuelle bytter.
Samme reglene som under EM-manager/CL-manager. Så svaret er nok nei, og at de kjører per matchday og ikke per match.
Du kan bytte i løpet av en dag også slik som jeg leser det. Men du kan bare bytte en gang etter første kapteinen din er ferdig. Jeg tenker Kane og Messi som 1 og 2 kaptein.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Firminoooo skrev: fre nov 18, 2022 8:45 pm
lok1 skrev: tor nov 17, 2022 9:54 pm
guru skrev: tor nov 17, 2022 9:51 pm F.eks. om man setter kapteinbindet på Kane på mandag. Kan man da flytte dette til Feks. Depay før Nederland starter sin kamp 3 timer etter englandskampene, eller må man bytte til en som ikke spiller før tirsdag?

Samme spørsmål gjelder forsåvidt for manuelle bytter.
Samme reglene som under EM-manager/CL-manager. Så svaret er nok nei, og at de kjører per matchday og ikke per match.
Du kan bytte i løpet av en dag også slik som jeg leser det. Men du kan bare bytte en gang etter første kapteinen din er ferdig. Jeg tenker Kane og Messi som 1 og 2 kaptein.
Det er nok en per matchday.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

lok1 skrev: fre nov 18, 2022 10:24 pm
Firminoooo skrev: fre nov 18, 2022 8:45 pm
lok1 skrev: tor nov 17, 2022 9:54 pm

Samme reglene som under EM-manager/CL-manager. Så svaret er nok nei, og at de kjører per matchday og ikke per match.
Du kan bytte i løpet av en dag også slik som jeg leser det. Men du kan bare bytte en gang etter første kapteinen din er ferdig. Jeg tenker Kane og Messi som 1 og 2 kaptein.
Det er nok en per matchday.
Det er korrekt.men matchday er ikke det samme som en dag. MD1= 20nov-24nov.

guru

Legg inn av guru »

Noen som har fått med seg de siste oppdateringene på regelverket?

Er Reglene for wildcardet virkelig seriøst? Dette endrer jo hele spillet. Det sies nå at Wildcardet i praksis lar oss få frie bytter runden man aktiverer WC OG runden etter. Da er det meget gunstig å aktivere dette før MD2, slik at man får gratisbytter i MD1, MD2, MD3 og MD4.... Helt vilt hvis det stemmer. Å aktivere det i kvartfinalen vil også være fornuftig.

Men dette er jo seriøse folk som lager youtube-innhold.

Se denne videoen:

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Noen som har laget en fantasy-liga i FIFAs versjon?

Palmanova

Legg inn av Palmanova »


Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

guru skrev: søn nov 20, 2022 8:32 am Noen som har fått med seg de siste oppdateringene på regelverket?

Er Reglene for wildcardet virkelig seriøst? Dette endrer jo hele spillet. Det sies nå at Wildcardet i praksis lar oss få frie bytter runden man aktiverer WC OG runden etter. Da er det meget gunstig å aktivere dette før MD2, slik at man får gratisbytter i MD1, MD2, MD3 og MD4.... Helt vilt hvis det stemmer. Å aktivere det i kvartfinalen vil også være fornuftig.

Men dette er jo seriøse folk som lager youtube-innhold.

Se denne videoen:
Blir WC GW2 for meg. Må jo prøve å utnytte denne muligheten.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Puh bytta Al Sheeb til Galindez rett før start :-)

urbeka

Legg inn av urbeka »

Sløvt opplegg, minutter og CSer ikke kommet inn nesten to timer etter kampslutt....

guru

Legg inn av guru »

Firminoooo skrev: søn nov 20, 2022 2:43 pm Blir WC GW2 for meg. Må jo prøve å utnytte denne muligheten.
Ville fulgt litt med fremover på twitter om det kommer noe mer ang. dette. Sliter fortsatt med å tro at dette faktisk er mulig :)

Magnus Carlsen for øvrig i delt ledelse globalt etter første kamp....

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

guru skrev: man nov 21, 2022 11:21 am Magnus Carlsen for øvrig i delt ledelse globalt etter første kamp....
For en fyr. Tok ut Valencia fra laget ganske sent og rokkerte litt om for å kjøre 2xArgentina offensivt. Burde muuuligens holdt ham inne. Kjørte all in at vingbacker gir mer verdi enn midtbane. Var ikke fan av Musiala, men rakk ikke å skifte ham ut. Ikke helt sikker på om han starter engang, hadde nok tatt Pulisic/Ziyech om jeg kunne kjørt på nytt. Davies er jo både usikker og med tøffe kamper, men likte å gamble på en klasseforsvarer til 5.5 som fort spiller kant.

Satser mye på at Argentina kjører over Saudi, og så får vi være aktive med bytter:

Galindez
Raum-Mæhle-Dumfries-Davies-Meunier
Musiala-Messi(c)
Giroud-Martinez-Kane

Fin start med Galindez, tok ham inn pga jeg hadde tro på CS mot Qatar og lite mål mot Senegal. Nederland ikke ideell motstand, men allikevel fin verdi til 5.0.

guru

Legg inn av guru »

Haha! For et møkkaspill. De driver fortsatt på med å fikse bugs. Og denne karen har funnet smutthullet som gjør at dette nå handler mer om å finne måter å finne smutthull og cheats for å score høyest mulig.


urbeka

Legg inn av urbeka »

Jeg står med disse

Galindez
Trippier - Maehle - Pavard - Meunier
De Bruyne - Di Maria - Hazard - Skov Olsen
Messi(C) - Gakpo

Turner - Morata - Valverde - Sosa

Så blir det spennede å se hvem jeg eventuelt skal rotere inn Morata-Valverde-Sosa for, de spiller 23 - 24

Hvis Messi cap ikke leverer så flyttes bindet til De Bruyne dagen etter.

Lykke til alle som er med!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

guru skrev: man nov 21, 2022 1:34 pm Haha! For et møkkaspill. De driver fortsatt på med å fikse bugs. Og denne karen har funnet smutthullet som gjør at dette nå handler mer om å finne måter å finne smutthull og cheats for å score høyest mulig.
Okei nå har jeg rotet. Ser nå at vi har blandet inn andre Fantasy-plattformer enn Norsk Tipping i denne tråden. Går ut ifra FIFA-versjonen ikke har noen likheter med hvordan Norsk Tipping har lagt opp sitt fantasyspill?

Shaw fikk seg en assist, men ellers var det topp at Iran satte to puttinger for oss som ikke hadde England-forsvarere.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

Lew_Ashby skrev: man nov 21, 2022 4:30 pm
guru skrev: man nov 21, 2022 1:34 pm Haha! For et møkkaspill. De driver fortsatt på med å fikse bugs. Og denne karen har funnet smutthullet som gjør at dette nå handler mer om å finne måter å finne smutthull og cheats for å score høyest mulig.
Okei nå har jeg rotet. Ser nå at vi har blandet inn andre Fantasy-plattformer enn Norsk Tipping i denne tråden. Går ut ifra FIFA-versjonen ikke har noen likheter med hvordan Norsk Tipping har lagt opp sitt fantasyspill?

Shaw fikk seg en assist, men ellers var det topp at Iran satte to puttinger for oss som ikke hadde England-forsvarere.
Ingen problem. Vi kan bruke denne tråden til alle vm fantasy spill. Jeg spiller begge.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

urbeka skrev: søn nov 20, 2022 8:28 pm Sløvt opplegg, minutter og CSer ikke kommet inn nesten to timer etter kampslutt....
Ikke hold pusten, Hincapie står fortsatt med null poeng hos meg.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Sikker? Hincapie ser for meg ut til å ligge inne med 6 poeng i spillet, skal ha blitt oppdatert før første kamp i dag. Jeg fikk da også mine 6p på Galindez.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

urbeka skrev: man nov 21, 2022 5:34 pm Sikker? Hincapie ser for meg ut til å ligge inne med 6 poeng i spillet, skal ha blitt oppdatert før første kamp i dag. Jeg fikk da også mine 6p på Galindez.
Nå har han fått poengene sine ja, har ikke sett dem tidligere i dag.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Jadda Gakbo!

Benson

Legg inn av Benson »

Fifa WC
Forstår ikkje poengsummene mine:
Khouki 1 poeng
Trippier 1 poeng
Begge skal vel ha 0 poeng? 1 poeng for å spille -1 for å slippe inn det 2 målet.
Pickford 0 poeng ser ut til å stemme men korfor har Trippier fått 1 poeng meir ?

urbeka

Legg inn av urbeka »

Det er vel noe poenggreier på key passes og key tackles, så det kan tenkes det har ramla inn noe greier der. Men ja, man burde forvente tranparens i spillet på tildelte poeng. Sakas 15 poeng er f.eks. et stort mysterium for alle.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Litt usikker på om jeg skal flytte kapteinsbindet videre etter 2*6 på Messi. De jeg har inne av kandidater er De Bruyne (CAN) og Neymar (SRB). Er litt frista til å spille mot CAN... Enda bedre ville kanskje Mbappe være men han har jeg spilt på chip '12 mann'.

Benson

Legg inn av Benson »

urbeka skrev: tir nov 22, 2022 2:05 pm Det er vel noe poenggreier på key passes og key tackles, så det kan tenkes det har ramla inn noe greier der. Men ja, man burde forvente tranparens i spillet på tildelte poeng. Sakas 15 poeng er f.eks. et stort mysterium for alle.
Det gjelder jo kun for mitbanespille.
Det er kun Pickford som har fått:" Goals Conceded 2" under match stats både Khauki og Trippier slapp jo også inn 2 mål. Det samme reglene gjelder jo for forsvarspillere

Forsvarere:
Action Points
Clean Sheet (must have played 60 minutes or more) +5
First goal conceded 0
Each additional goal conceded -1
Goal scored +7
2 mål imot = -1 poeng

urbeka

Legg inn av urbeka »

Istedenfor å fikse feilen med at Saka fikk 7 poeng istedenfor 5 poeng som det står i reglene (og derav 2*7+1 = 15), så har de istedenfor endret reglene til at midtbanespillere får 7 poeng istedenfor 5 poeng!

Det er bare så LOL, burde jo putta mer penger i midtbanen hvis man visste det.

Tipper forklaringa til Trippier ligger på noe tilsvarende... noe poengregler som ennå ikke er beskrevet...

Extra Joker Nord!

wps

Legg inn av wps »

Så, etter reglene, gitt at Frankrike ikke slipper inn flere og Theo Hernandez spiller minst seksti, så vil han få clean sheet-poeng på tross av at Frankrike slapp inn før han kom innpå?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»