Div ritt 2021

Svar
Trehjulssykkel

Div ritt 2021

Legg inn av Trehjulssykkel »

Vi fortsetter threaden fra VGD

MadBum

Legg inn av MadBum »

FYYY FLATE FOR EN TEMPO AV ROGLIC

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Ditto ekstremt dårlig av Foss.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Dette må være Roglic' klart beste tempo så langt i karrieren. Han er ofte i toppen og vinner også endel tempoer, men han har vel aldri knust verdenseliten som i dag? Mektig løp av sloveneren. Litt skuffende av Van Aert og Ganna. Det var de to jeg hadde størst forvetninger til. Ganna har ikke samme monsterform som i fjor.

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

Takk og lov for at Norges beste sykkelforum lever videre etter VGDs tragiske endelikt, og ikke minst for at kvaliteten på åpningsinnleggene ikke har tapt seg etter overgangen til ny plattform.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Hei sykkelvenner. Endelig fant jeg frem. Godt at det gjenstår noen godbiter, inkl VM og PR.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

For øvrig, bra at Rogla fikk vist hvor bra han er ved å pisse på feltet på OL-tempoen. Blir litt sånn vanskelig å måle med så ulik inngang fra flere av rytterene sånn post-tdf.

Pogacar var overlegen i tdf, men han synes å variere litt, noe jeg tenker at henger sammen med ung alder 21(!) Rogla er mer stabil, og det skulle vært interessant å se om Pogacar hadde vært bra nok gjennom en hel tour. Vi fikk svar i fjor, men da hadde Pogacar en maks toppdag på avgjørende tempo. Jaja. Pogacar vil nok uansett dominere og bli bedre de neste årene.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Endelig fant dere veien. Jeg har laget ørten hundre brukere på VGD og forsøkt å linke til forumet i håp om at noen så linken før den og brukeren ble sletta.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Trehjulssykkel skrev: søn aug 01, 2021 9:54 pm Endelig fant dere veien. Jeg har laget ørten hundre brukere på VGD og forsøkt å linke til forumet i håp om at noen så linken før den og brukeren ble sletta.
Var helt tilfeldig. Jeg laget en bruker på diskusjon.no i tro om at det var rette sted. Opprettet en tråd og fikk en privat melding om dette stedet :) Skrev noen få linjer med en på vgd uten å nevne navnet direkte. Disse kommentarene ble slettet, selv om det var umulig å skjønne veien hit. Hehe.

Får håpe flere finner veien. Var jo ikke så mange igjen på vgd sykkel på slutten, altså de som ikke bare var innom pga tdf.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Arktik rejs i morra der Kristoffer, Bystrøm og Leknes sykler sammen med 3 mosjonister på Team Nårvej. Som vanlig stiller de aller fleste WT-lagene med anonyme ryttere utenom AG2R som stiller med Naesen, så bør vel være mulig å doble eller triple den norske seierskontoen i år.

Løypa ser forøvrig grei ut, er vel kun en etappe som er klink spurt. Ønsker fortsatt en skikkelig fjelletappe i disse norske rittene.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Trehjulssykkel skrev: ons aug 04, 2021 11:32 pm Arktik rejs i morra der Kristoffer, Bystrøm og Leknes sykler sammen med 3 mosjonister på Team Nårvej. Som vanlig stiller de aller fleste WT-lagene med anonyme ryttere utenom AG2R som stiller med Naesen, så bør vel være mulig å doble eller triple den norske seierskontoen i år.

Løypa ser forøvrig grei ut, er vel kun en etappe som er klink spurt. Ønsker fortsatt en skikkelig fjelletappe i disse norske rittene.
Rimelig spesielt at du kaller Ådne Holter en mosjonist. Har kontrakt med Uno X neste år, og er en av våre mest lovende talenter. Tipper han kommer til å markere seg her. Ellers ser startlisten veldig spennende ut. Relativt bra felt for å være Arctic Race. Holder Eiking, Barguil og Hermans som de største favorittene. Ville også sett opp for Felline, Leknessund og Rodriguez. I evt spurter er nok Danny Van Poppel favoritt.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Samlet felt og laksetrøye for alle pengene. Er ikke ARN et reint reklameritt for reiselivet med Thor Hushovd som posterboy? Gøy altså, men pleier vel ikke å by på så mye action - blir plenty med tid til å snakke om lagbyttet til Bystrøm og Kristoffer. Noe som kan bli bra. De skal kjøre all in for Kristoff i klassikerne + tdf. Men han har fått lovnader før, plutselig kommer Sagan eller noe.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

All-Equal skrev: tor aug 05, 2021 12:01 am Samlet felt og laksetrøye for alle pengene. Er ikke ARN et reint reklameritt for reiselivet med Thor Hushovd som posterboy? Gøy altså, men pleier vel ikke å by på så mye action - blir plenty med tid til å snakke om lagbyttet til Bystrøm og Kristoffer. Noe som kan bli bra. De skal kjøre all in for Kristoff i klassikerne + tdf. Men han har fått lovnader før, plutselig kommer Sagan eller noe.
Sagan er klar for Total Energie.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Kahooot skrev: ons aug 04, 2021 11:48 pm
Trehjulssykkel skrev: ons aug 04, 2021 11:32 pm Arktik rejs i morra der Kristoffer, Bystrøm og Leknes sykler sammen med 3 mosjonister på Team Nårvej. Som vanlig stiller de aller fleste WT-lagene med anonyme ryttere utenom AG2R som stiller med Naesen, så bør vel være mulig å doble eller triple den norske seierskontoen i år.

Løypa ser forøvrig grei ut, er vel kun en etappe som er klink spurt. Ønsker fortsatt en skikkelig fjelletappe i disse norske rittene.
Rimelig spesielt at du kaller Ådne Holter en mosjonist. Har kontrakt med Uno X neste år, og er en av våre mest lovende talenter. Tipper han kommer til å markere seg her. Ellers ser startlisten veldig spennende ut. Relativt bra felt for å være Arctic Race. Holder Eiking, Barguil og Hermans som de største favorittene. Ville også sett opp for Felline, Leknessund og Rodriguez. I evt spurter er nok Danny Van Poppel favoritt.
Mer spesielt at du tar alt bokstavelig.

Litt spesielt å kalle Holter for et av våre mest lovende talenter også, noe jeg ville forbeholdt Johannesen-gutta.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Kahooot skrev: tor aug 05, 2021 12:03 am
All-Equal skrev: tor aug 05, 2021 12:01 am Samlet felt og laksetrøye for alle pengene. Er ikke ARN et reint reklameritt for reiselivet med Thor Hushovd som posterboy? Gøy altså, men pleier vel ikke å by på så mye action - blir plenty med tid til å snakke om lagbyttet til Bystrøm og Kristoffer. Noe som kan bli bra. De skal kjøre all in for Kristoff i klassikerne + tdf. Men han har fått lovnader før, plutselig kommer Sagan eller noe.
Sagan er klar for Total Energie.
Stemmer. Hadde glemt det. Blir den nye Greipel. Ofte med i finalen, men blir ikke noe resultat. Eller greipel klinka vel til på Mallorca i en veteran-battle med kristoff før sommeren.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Trehjulssykkel skrev: tor aug 05, 2021 4:42 am
Kahooot skrev: ons aug 04, 2021 11:48 pm
Trehjulssykkel skrev: ons aug 04, 2021 11:32 pm Arktik rejs i morra der Kristoffer, Bystrøm og Leknes sykler sammen med 3 mosjonister på Team Nårvej. Som vanlig stiller de aller fleste WT-lagene med anonyme ryttere utenom AG2R som stiller med Naesen, så bør vel være mulig å doble eller triple den norske seierskontoen i år.

Løypa ser forøvrig grei ut, er vel kun en etappe som er klink spurt. Ønsker fortsatt en skikkelig fjelletappe i disse norske rittene.
Rimelig spesielt at du kaller Ådne Holter en mosjonist. Har kontrakt med Uno X neste år, og er en av våre mest lovende talenter. Tipper han kommer til å markere seg her. Ellers ser startlisten veldig spennende ut. Relativt bra felt for å være Arctic Race. Holder Eiking, Barguil og Hermans som de største favorittene. Ville også sett opp for Felline, Leknessund og Rodriguez. I evt spurter er nok Danny Van Poppel favoritt.
Mer spesielt at du tar alt bokstavelig.

Litt spesielt å kalle Holter for et av våre mest lovende talenter også, noe jeg ville forbeholdt Johannesen-gutta.
På debattforum tar jeg slike ting bokstavelig ja. Vil rangere Ådne Holter på topp 10 listen over talenter i Norge. Har kvaliteter som Norge har bruk for de neste årene.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Kahooot skrev: tor aug 05, 2021 12:13 pm
Trehjulssykkel skrev: tor aug 05, 2021 4:42 am
Kahooot skrev: ons aug 04, 2021 11:48 pm

Rimelig spesielt at du kaller Ådne Holter en mosjonist. Har kontrakt med Uno X neste år, og er en av våre mest lovende talenter. Tipper han kommer til å markere seg her. Ellers ser startlisten veldig spennende ut. Relativt bra felt for å være Arctic Race. Holder Eiking, Barguil og Hermans som de største favorittene. Ville også sett opp for Felline, Leknessund og Rodriguez. I evt spurter er nok Danny Van Poppel favoritt.
Mer spesielt at du tar alt bokstavelig.

Litt spesielt å kalle Holter for et av våre mest lovende talenter også, noe jeg ville forbeholdt Johannesen-gutta.
På debattforum tar jeg slike ting bokstavelig ja. Vil rangere Ådne Holter på topp 10 listen over talenter i Norge. Har kvaliteter som Norge har bruk for de neste årene.
Kjenner du Holter? Hvilke kvaliteter er det han innehar? Jeg kan ikke se noen særlig internasjonale resultater, så hvis du kjenner han så kom gjerne med en beskrivelse av hva slags ryttertype han er og hva han er god på.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Trehjulssykkel skrev: tor aug 05, 2021 12:51 pm
Kahooot skrev: tor aug 05, 2021 12:13 pm
Trehjulssykkel skrev: tor aug 05, 2021 4:42 am

Mer spesielt at du tar alt bokstavelig.

Litt spesielt å kalle Holter for et av våre mest lovende talenter også, noe jeg ville forbeholdt Johannesen-gutta.
På debattforum tar jeg slike ting bokstavelig ja. Vil rangere Ådne Holter på topp 10 listen over talenter i Norge. Har kvaliteter som Norge har bruk for de neste årene.
Kjenner du Holter? Hvilke kvaliteter er det han innehar? Jeg kan ikke se noen særlig internasjonale resultater, så hvis du kjenner han så kom gjerne med en beskrivelse av hva slags ryttertype han er og hva han er god på.
Ja, han er en av de beste klatrerne våre. Har vist veldig gode tendenser, men har slitt med sitt. Har veldig troen på at han får ut potensiale i Uno X. Du er ekstremt resultatorientert? Hva meg å følge med litt i miljøet? Gutten er 21 år gammel. Han sykler Avenir om noen dager, der får du nok se hvor god han er.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Kahooot skrev: tor aug 05, 2021 1:10 pm
Trehjulssykkel skrev: tor aug 05, 2021 12:51 pm
Kahooot skrev: tor aug 05, 2021 12:13 pm
På debattforum tar jeg slike ting bokstavelig ja. Vil rangere Ådne Holter på topp 10 listen over talenter i Norge. Har kvaliteter som Norge har bruk for de neste årene.
Kjenner du Holter? Hvilke kvaliteter er det han innehar? Jeg kan ikke se noen særlig internasjonale resultater, så hvis du kjenner han så kom gjerne med en beskrivelse av hva slags ryttertype han er og hva han er god på.
Ja, han er en av de beste klatrerne våre. Har vist veldig gode tendenser, men har slitt med sitt. Har veldig troen på at han får ut potensiale i Uno X. Du er ekstremt resultatorientert? Hva meg å følge med litt i miljøet? Gutten er 21 år gammel. Han sykler Avenir om noen dager, der får du nok se hvor god han er.
Jeg trenger jo ikke å følge med når du kan komme med innsideinfo her til oss.

Nå som du har hypet han opp så forventer jeg sel sakt at han vinner TdF innen 2 år, minst. Og minimum 4 etappeseire i dette rittet.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Tror dere Edvald klarer tidslimiten i dag?

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Bra timing av Markus Hoelgaard. Eiking åpenbart den sterkeste, men flott taktisk av av Uno X-rytteren.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Vanvittig bra kjørt av Hoelgaard. Taktisk smart gjør det som er riktig med den avslutningen, altså bakke ned til mål, støte over toppen og gå all in for å holde til mål. Leknessund fikk ok fra kristoff for å kjøre for egne sjanser og brukte mye krefter han begynte å kjøre seg opp etter at eiking fikk luke. Slik tror jeg det var...
Hoelgaard kjører knallsterkt nedover og fra den lokale helten. Tipper hoelgaard har studert hvordan han skal ta svingene i forkant. Han sa jo i forkant at dette var en etappe for han, og han hadde jo en plan.

Kristoff viser lltt klasse når han slår de andre i dette feltet som kanskje burde være i stand til å skaffe seg nok luke på han i stigningen.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Sagan har nok stilt krav om at TE må bytte ut de forferdelige draktene før han kommer over. Tror det er de styggeste jeg har sett. Klovn+Pride = draktene til TE.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Deilig seier, veldig viktig også at Uno X fortsetter å vise at de fortjener WT-invitasjoner.

Og det har enda ikke kommet noen bekreftelse til Trek, så forhåpentligvis blir han værende.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Trehjulssykkel skrev: tor aug 05, 2021 7:53 pm Deilig seier, veldig viktig også at Uno X fortsetter å vise at de fortjener WT-invitasjoner.

Og det har enda ikke kommet noen bekreftelse til Trek, så forhåpentligvis blir han værende.
Hoelgaard skal til Trek. Det er en dårlig skjult hemmelighet.

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

All-Equal skrev: tor aug 05, 2021 6:28 pm Sagan har nok stilt krav om at TE må bytte ut de forferdelige draktene før han kommer over. Tror det er de styggeste jeg har sett. Klovn+Pride = draktene til TE.
Selv ikke sjefshunken Laurent Brochard, ei heller den fabelaktige sveisen hans, kunne redde dette spetakkelet fra Castorama.

Bilde

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Flott å se at Kaggis Jr. fortsetter de gode tradisjonene fra sin far om å bomme på de fem favorittene.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Trodde det skulle bil lett match. 2015 kristoff hadde vunnet i dag med fem sykkellengder. Håper pappmasje-laget har troen i alle fall i én sesong, slik at han får full støtte i klassikerene etc. Ewan hadde vunnet på 82% max i dette feltet. Greit at kristoff går tidlig, men ikke så tidlig. Ble ikke edvald topp 10 òg? Nei, å ikke klare én seier her er ikke bra nok for én som går for Pride-trøya.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Så for øvrig spurten igjen nå, og edvald får det egentlig servert. Når kristoff starter spurten sin, går han mot høyre for å komme rundt. På et tidspunkt er edvald på bakhjulet til kristoff. Men hva skjer? Edvald er helt åpenbart ikke sterk nok til å ta hjulet og følge. Greit at kristoff har litt høyere fart, noe som betyr at edvald må akselerere, men det ser jo helt hjelpesløst ut. Klasseforskjell.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Eiking viser nok en gang at han holder skyhøyt nivå. Hermans og Lafay holder høyt WT-nivå, så ingen skam at de kommer foran. Sammenlagtseier er fortsatt innenfor rekkevidde. Kristoff viser at den fysiske formen er bra før Roubaix og VM i Belgia. Per Strand Hagenes og Tobias Johannessen setter punktum for en god norsk sykkeldag. Seier i henholdsvis Aubel - Stavelot Junior og Sazka Tour. To talenter vi vil få mye glede av de neste årene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»