Div ritt 2021

Svar
Trehjulssykkel

Re: Div ritt 2021

Legg inn av Trehjulssykkel »

Kahooot skrev: lør aug 21, 2021 1:17 pm
Trehjulssykkel skrev: lør aug 21, 2021 12:29 pm De to siste etappene av Avenir går på ESN nå.

Spinnvilt hvis Norge vinner Avenir to år på rad. Jeg vil også driste meg til å si at Tobias 2 er et enda større talent enn Tobias 1.
THJ er et mye større talent oppover. Gårsdagens resultat er det ikke mange proffer som hadde matchet, og han har syklet på landeveien i få måneder. På tempo taper han litt til Foss, men det går mest på lite trening. Som terrengsyklist er han vant til innsatser på 45 min, så han bør levere ok på tempo også.
Ja de er litt ulike. THJ virker å ha mer eksplosivitet som kan gi flere seire om han ikke blir sammenlagtrytter (forsåvidt også hvis han blir det).

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Trehjulssykkel skrev: lør aug 21, 2021 1:52 pm Vilt as. Terningkast 7 på prestasjon og taktikk.
Haha, han gikk litt tidlig. Men funker når han er mye sterkere enn resten.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Trehjulssykkel skrev: lør aug 21, 2021 1:55 pm
Kahooot skrev: lør aug 21, 2021 1:17 pm
Trehjulssykkel skrev: lør aug 21, 2021 12:29 pm De to siste etappene av Avenir går på ESN nå.

Spinnvilt hvis Norge vinner Avenir to år på rad. Jeg vil også driste meg til å si at Tobias 2 er et enda større talent enn Tobias 1.
THJ er et mye større talent oppover. Gårsdagens resultat er det ikke mange proffer som hadde matchet, og han har syklet på landeveien i få måneder. På tempo taper han litt til Foss, men det går mest på lite trening. Som terrengsyklist er han vant til innsatser på 45 min, så han bør levere ok på tempo også.
Ja de er litt ulike. THJ virker å ha mer eksplosivitet som kan gi flere seire om han ikke blir sammenlagtrytter (forsåvidt også hvis han blir det).
Hans store mål er å bli sammenlagtrytter. Og som du sier, han har en gave med eksplosiviteten sin. Den kan gi han mange bonussekunder! I tillegg er han best i de lengste stigningene. 6.1 w/kg i 45 minutter i går, og i dag leker han som en mini-Alaphilippe.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Kristoffer burde klart å banke inn en seier i dag mot en pønsjør-danske som hadde mange km i brudd rett før finalen. Tror dog han hadde tatt den på flatmark. TON har vel 3 av 4 finisher i bakke til nå. Siden jeg er lokal kjenner jeg dagens terreng. Det jævlig seigt. Blei et sliteritt, så ikke rart at ikke Alex hadde noe særlig å gi. Men oppladningen før overgangen til intermache blir nordmannens dårligste ever. Lurer på om han har gått så lenge uten å vinne på nivået han har operert opp igjennom.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Gøyere det som skjer i avenir. Vi bør ha flere sterke klatrere på wt-lag som sitter med på fjelletapper i løpet av kort tid.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

All-Equal skrev: søn aug 22, 2021 12:31 am Kristoffer burde klart å banke inn en seier i dag mot en pønsjør-danske som hadde mange km i brudd rett før finalen. Tror dog han hadde tatt den på flatmark. TON har vel 3 av 4 finisher i bakke til nå. Siden jeg er lokal kjenner jeg dagens terreng. Det jævlig seigt. Blei et sliteritt, så ikke rart at ikke Alex hadde noe særlig å gi. Men oppladningen før overgangen til intermache blir nordmannens dårligste ever. Lurer på om han har gått så lenge uten å vinne på nivået han har operert opp igjennom.
Kristoff kjørte 2 sesonger i BMC uten å vinne et eneste ritt. Mads Pedersen er forøvrig ikke noe puncheur-type. Ikke mange som slår ham på ren toppfart, noe han viste i fjorårets Tour de France. Du blir ikke nummer to på Champs Elysees som puncheur:)

emin

Legg inn av emin »

Seier i Avenir kan visst ryke nå på siste etappe. Nede i 18 sekunder mot spanjolen i tet.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

JADA!! Fy fitta så spennende

Isolert sett betyr det ikke så mye for talentet til Johannessen, men for Uno X kan det bety veldig mye for innpass i større ritt å ha Avenir-vinneren på start kontra andremann.
Sist redigert av Trehjulssykkel den søn aug 22, 2021 1:58 pm, redigert 2 ganger totalt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Det gikk :D :D :D

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Kahooot skrev: søn aug 22, 2021 12:38 am
All-Equal skrev: søn aug 22, 2021 12:31 am Kristoffer burde klart å banke inn en seier i dag mot en pønsjør-danske som hadde mange km i brudd rett før finalen. Tror dog han hadde tatt den på flatmark. TON har vel 3 av 4 finisher i bakke til nå. Siden jeg er lokal kjenner jeg dagens terreng. Det jævlig seigt. Blei et sliteritt, så ikke rart at ikke Alex hadde noe særlig å gi. Men oppladningen før overgangen til intermache blir nordmannens dårligste ever. Lurer på om han har gått så lenge uten å vinne på nivået han har operert opp igjennom.
Kristoff kjørte 2 sesonger i BMC uten å vinne et eneste ritt. Mads Pedersen er forøvrig ikke noe puncheur-type. Ikke mange som slår ham på ren toppfart, noe han viste i fjorårets Tour de France. Du blir ikke nummer to på Champs Elysees som puncheur:)

Ja, MP nevnes stadig som et navn blant spurterne, og han har jo kvalitetene, men har vel ikke vært der oppe med de store, sånn med noen unntak. Klasse å palle i Paris, men feltet var vel ikke akkurat spekket. Van aert vant jo - et freak som kan vinne alt, men ingen tradisjonell toppspurter.

Men danskene er heldige som har en rytter som MP, VM og alt... Klasse.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

All-Equal skrev: søn aug 22, 2021 2:40 pm
Kahooot skrev: søn aug 22, 2021 12:38 am
All-Equal skrev: søn aug 22, 2021 12:31 am Kristoffer burde klart å banke inn en seier i dag mot en pønsjør-danske som hadde mange km i brudd rett før finalen. Tror dog han hadde tatt den på flatmark. TON har vel 3 av 4 finisher i bakke til nå. Siden jeg er lokal kjenner jeg dagens terreng. Det jævlig seigt. Blei et sliteritt, så ikke rart at ikke Alex hadde noe særlig å gi. Men oppladningen før overgangen til intermache blir nordmannens dårligste ever. Lurer på om han har gått så lenge uten å vinne på nivået han har operert opp igjennom.
Kristoff kjørte 2 sesonger i BMC uten å vinne et eneste ritt. Mads Pedersen er forøvrig ikke noe puncheur-type. Ikke mange som slår ham på ren toppfart, noe han viste i fjorårets Tour de France. Du blir ikke nummer to på Champs Elysees som puncheur:)

Ja, MP nevnes stadig som et navn blant spurterne, og han har jo kvalitetene, men har vel ikke vært der oppe med de store, sånn med noen unntak. Klasse å palle i Paris, men feltet var vel ikke akkurat spekket. Van aert vant jo - et freak som kan vinne alt, men ingen tradisjonell toppspurter.

Men danskene er heldige som har en rytter som MP, VM og alt... Klasse.
Han er i alle fall ingen puncheur!

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Kristoffer er ferdig på toppnivå.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Trehjulssykkel skrev: søn aug 22, 2021 3:51 pm Kristoffer er ferdig på toppnivå.
Det var svakt. Fikk det servert. Ble nok litt ivrig og svidde av watt på å kjøre seg opp på høyresiden før svingen. Da han måtte ut i sidearealet måtte han nok tråkke makswatt for å komme opp på hjulet til uno x-rytteren foran. Da hadde han ikke noe igjen å kjøre med. Men, uansett, så ville en kristoff ala 2015 vunnet her med fem hestelengder. Skulle vært litt kaldere og ikke gått fra hjulet til Bystrøm så tidlig.

Svak prestasjon, inkl. at han kløner i svingen. Vinnende ryttere har marginene med seg motsett vei.

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

Sodajr skrev: søn aug 22, 2021 1:57 pm Det gikk :D :D :D
For meg også :D

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Spørs om pappmasje-laget vil satse alt på kristoff når han ikke vinner én etappe i egen bakgård i et ritt uten profilerte spurtere.

Må ta en peptalk med DagO2 for å høre hvordan Thor trente seg om til en fjellgeit. Hvis du ikke er en natural born killer som Cav, så kommer saften i beina til å spurte mot de beste neppe tilbake. Gul trøye i 2020 var nok et resultat av maks tur bak rett hjul hit og dit osv.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Om noen år så kommer polkadoten til å bli den nye grønne trøyen blant nordmenn og TV2. Det er bare å glede seg.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Odd pollen Eiking kjører for etappen og rød trøye i Spania. 30 sek på guillaume Martin som også sitter med i brudd. 13:30 til hovedfeltet. Ca 3:30 på roglic med en ca 9% 5km på slutten..

lund

Legg inn av lund »

Jøsses. Gutten er i form.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Spruter ikke akkurat av Odd.

Tror Martin kommer med ei kule på slutten. Kan ryke 30 sek der.

Etappen er nok fucked

lund

Legg inn av lund »

Synes han ser minst like bra ut som Martin jeg.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Ja, han ser bra ut nå. Kjører jevnt og svarer. Good

lund

Legg inn av lund »

Blir ledertrøye dette. Verre med etappen, men ledertrøye er faktisk kulest så langt ute i rittet.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Kan fortsatt kjøre inn leder. Eiking ser meget bra ut nå. Ser lett ut.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Faen. Roglic vil ikke gi trøya gratis til Bergen.

lund

Legg inn av lund »

Henter heldigvis ikke 3 minutter på 12,5 km.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Herlig av roglic da. Slik skal det kjøres. Offensivt når han har beina. Ikke gjemme seg i feltet.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Herregud. Roglic må seriøst skjerpe seg. Nå er det så mye tryning at laget må ta en time out.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

5. på Eiking + rød trøye. Tar knekken på Guillaume Martin.

Stort!!

lund

Legg inn av lund »

Kontrastenes dag for Bergen gitt (vi får regne Askøy i dag).

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Unner virkelig Eiking en solid opptur. Får sikkert ny kontrakt òg nå. Så veldig sterk ut mot toppen av bakken i dag sammen med solide navn. Han så minst preget ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»