Atle Antonsen - en hissig fyr

Svar
Kul_Djevel

Re: Atle Antonsen - en hissig fyr

Legg inn av Kul_Djevel »

Big George skrev: søn jan 08, 2023 9:18 am Om man er rasist er ikke lett å vurdere.

Er du dørvakt på et utested og slipper inn en kul frisør som er fra Afrika
og samme kveld nekter en som kommer fra Pakistan iført Dressmann-klær.

Det som ofte avgjør er "hvordan man er utlending"
Ikke lett å vurdere. Enig. Men tydeligvis ALT FOR LETT å stemple folk som rasist idag. Det er et problem og det må vi ta på alvor.

joplina

Legg inn av joplina »

Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 9:14 am
Å Påstå at folk er alkoholikere bare fordi de er sleivete i kjeften når de drikker blir for dumt. Ser jo at du er ikke den eneste som bruker et slikt tulleargument. Ble brukt mot Hulsker også. Hulsker gjorde noe dumt i fylla ergo Hulsker er alkis. Det blir for dumt og innerst inne vet du hvor stupid det argumentet er.[/i][/i]
Hva blir det neste fra deg..?
At dette var den aller første gangen AA gikk laaangt over streken mot et annet menneske i fylla?
Media har gjengitt flere fylle-episoder med AA der hans opptreden har vært ufyselig mot andre.
- Hvor mange har da gått under radaren tro....

Når mennesker selve sier de må revurdere sitt forhold til alkohol eller at de har selvmedisinert med alkohol så har de åpenbart et alkohoproblem som mennesker som ikke er avhengig har!

Antonsen:
«Kongen befaler»-programlederen skrev også at han må revurdere sitt forhold til alkohol og hvordan han kommuniserer med folk under alkoholpåvirkning."
https://www.nettavisen.no/livsstil/eksp ... -95-760311

Hulsker:
«Det finnes ingen unnskyldning som forsvarer det jeg gjorde, men jeg kan om ikke annet forsøke å gi dere en forklaring. Jeg har vært syk. Alvorlig syk. I en slik tilstand er det å drikke alkohol noe av det dummeste man kan gjøre, men samtidig dessverre også ofte det mest fristende."
https://no.newsner.com/kjendis/bernt-hu ... -meg-a-si/

Stupide argument (sitert over) er det du som kommer med.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

joplina skrev: søn jan 08, 2023 10:22 am
«Kongen befaler»-programlederen skrev også at han må revurdere sitt forhold til alkohol og hvordan han kommuniserer med folk under alkoholpåvirkning."
https://www.nettavisen.no/livsstil/eksp ... -95-760311

Dette er selvfølgelig ikke det samme som at man er avhengig av alkohol, altså å være alkoholiker.

Mange kvinner vegrer seg for å drikke, fordi de vet de blir lette på tråden, og det er selvfølgelig heller ikke det samme som at de er alkoholikere.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

joplina skrev: søn jan 08, 2023 10:22 am
Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 9:14 am
Å Påstå at folk er alkoholikere bare fordi de er sleivete i kjeften når de drikker blir for dumt. Ser jo at du er ikke den eneste som bruker et slikt tulleargument. Ble brukt mot Hulsker også. Hulsker gjorde noe dumt i fylla ergo Hulsker er alkis. Det blir for dumt og innerst inne vet du hvor stupid det argumentet er.[/i][/i]


Når mennesker selve sier de må revurdere sitt forhold til alkohol eller at de har selvmedisinert med alkohol så har de åpenbart et alkohoproblem som mennesker som ikke er avhengig har!

Jeg tror seriøst ikke du er så dum at du ikke forstår hvorfor de kom med utsagnet "revurdere sitt forhold til alkohol"

Seriøst. Jeg tror ikke at du er så dum.

Alle vet hvorfor de sier sånn. Det å komme med det er en del av den såkalte "unnskyldningspakka" og man gir egentlig alkoholen en del av skylda for å slippe å bære hele ansvaret selv. De tror ikke selv de har et alkoholproblem og mest sannsynlig så har de heller ikke det.

Hvis du ikke forstår opplegget her, så er det ikke rart du går rundt med vrangforestillinger om at to menn som ikke er alkoholikere er alkoholikere. Men jeg håper du ikke er så dum.

joplina

Legg inn av joplina »

Guttorm123 skrev: søn jan 08, 2023 10:35 am
joplina skrev: søn jan 08, 2023 10:22 am
«Kongen befaler»-programlederen skrev også at han må revurdere sitt forhold til alkohol og hvordan han kommuniserer med folk under alkoholpåvirkning."
https://www.nettavisen.no/livsstil/eksp ... -95-760311

Dette er selvfølgelig ikke det samme som at man er avhengig av alkohol, altså å være alkoholiker.

Mange kvinner vegrer seg for å drikke, fordi de vet de blir lette på tråden, og det er selvfølgelig heller ikke det samme som at de er alkoholikere.
Hvis man gjentagende gjør (la oss si) upassende ting og har en upassende adferd i fylla men allikevel ikke kan la være å drikke seg full jevnlig, så HAR man et alkoholproblem.
Nytter ikke å bortforklare noe slikt.

joplina

Legg inn av joplina »

Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 10:37 am

Jeg tror seriøst ikke du er så dum at du ikke forstår hvorfor de kom med utsagnet "revurdere sitt forhold til alkohol"

Seriøst. Jeg tror ikke at du er så dum.

Alle vet hvorfor de sier sånn. Det å komme med det er en del av den såkalte "unnskyldningspakka" og man gir egentlig alkoholen en del av skylda for å slippe å bære hele ansvaret selv. De tror ikke selv de har et alkoholproblem og mest sannsynlig så har de heller ikke det.

Hvis du ikke forstår opplegget her, så er det ikke rart du går rundt med vrangforestillinger om at to menn som ikke er alkoholikere er alkoholikere. Men jeg håper du ikke er så dum.
I følge deg er jo mannen frikjent og fullstendig renvasket så hvorfor skulle en slik uskyldig korgutt da si at han må revurdere sitt alkohol og sin oppførsel i fylla?
"Unnskyldningspakka" holder ikke. Ikke når man har blitt uthengt i media flere ganger for sin fylle-oppførsel og det kulminerer med en anmeldelse pga sin begredelige fylleoppførsel.

Det er slik at hvis man gjentagende oppfører seg som en jævla idiot i fylla og ikke klarer å revurderer sitt forhold til alkohol men bare fortsetter å drikke seg full jevnlig så HAR man et alkoholproblem.
Enten har man styring, tar man styring eller så har man mistet styring.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

joplina skrev: søn jan 08, 2023 10:46 am
Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 10:37 am

Jeg tror seriøst ikke du er så dum at du ikke forstår hvorfor de kom med utsagnet "revurdere sitt forhold til alkohol"

Seriøst. Jeg tror ikke at du er så dum.

Alle vet hvorfor de sier sånn. Det å komme med det er en del av den såkalte "unnskyldningspakka" og man gir egentlig alkoholen en del av skylda for å slippe å bære hele ansvaret selv. De tror ikke selv de har et alkoholproblem og mest sannsynlig så har de heller ikke det.

Hvis du ikke forstår opplegget her, så er det ikke rart du går rundt med vrangforestillinger om at to menn som ikke er alkoholikere er alkoholikere. Men jeg håper du ikke er så dum.
I følge deg er jo mannen frikjent og fullstendig renvasket så hvorfor skulle en slik uskyldig korgutt da si at han må revurdere sitt alkohol og sin oppførsel i fylla?
"Unnskyldningspakka" holder ikke. Ikke når man har blitt uthengt i media flere ganger for sin fylle-oppførsel og det kulminerer med en anmeldelse pga sin begredelige fylleoppførsel.

Det er slik at hvis man gjentagende oppfører seg som en jævla idiot i fylla og ikke klarer å revurderer sitt forhold til alkohol men bare fortsetter å drikke seg full jevnlig så HAR man et alkoholproblem.
Enten har man styring, tar man styring eller så har man mistet styring.
Jeg gir opp. Du er virkelig så dum at du ikke forstår hvorfor de kommer med dette revurdere sitt forhold til alkohol opplegget. Det er bare utrolig at du ikke forstår opplegget her :D

Ja ja. Da får du bare rusle rundt å tro at de er alkoholikere selv om de ikke er det :D
:lol: :lol: :lol:

joplina

Legg inn av joplina »

Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 10:50 am
Jeg gir opp. Du er virkelig så dum
Lille speil på veggen der :lol:

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

joplina skrev: søn jan 08, 2023 10:38 am

Hvis man gjentagende gjør (la oss si) upassende ting og har en upassende adferd i fylla men allikevel ikke kan la være å drikke seg full jevnlig, så HAR man et alkoholproblem.
Nytter ikke å bortforklare noe slikt.
Dette har ingenting med bortforklaringer å gjøre.

joplina

Legg inn av joplina »

Guttorm123 skrev: søn jan 08, 2023 11:00 am
joplina skrev: søn jan 08, 2023 10:38 am

Hvis man gjentagende gjør (la oss si) upassende ting og har en upassende adferd i fylla men allikevel ikke kan la være å drikke seg full jevnlig, så HAR man et alkoholproblem.
Nytter ikke å bortforklare noe slikt.
Dette har ingenting med bortforklaringer å gjøre.
Det ER forsøk på bortforklaring å si at noen som gjentagende oppfører seg helt jævlig i fylla (over år) og som ikke gjør noe med det men bare fortsetter i samme spor "ikke trenger å ha noe alkoholproblem/være alkoholiker"
Enten har man styring, tar man styring eller så har man ikke styring. Og har man ikke styring på alkoholforbruket men stadig overforbruker og skjemmer seg ut så HAR man et alkoholproblem.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

joplina skrev: søn jan 08, 2023 11:32 am

Det ER forsøk på bortforklaring å si at noen som gjentagende oppfører seg helt jævlig i fylla (over år) og som ikke gjør noe med det men bare fortsetter i samme spor "ikke trenger å ha noe alkoholproblem/være alkoholiker"
Enten har man styring, tar man styring eller så har man ikke styring. Og har man ikke styring på alkoholforbruket men stadig overforbruker og skjemmer seg ut så HAR man et alkoholproblem.
Alkoholmisbruk:

Alkoholmisbruk betegner overforbruk eller problematisk bruk av alkohol og har ett eller flere av følgende typiske trekk:

Manglende evne til å utføre de forpliktelser som følger med arbeid, skole eller hjem
Gjentatt bruk av alkohol i situasjoner hvor det er farlig, f.eks. bilkjøring eller betjening av maskiner på arbeidsplassen
Kommer på kant med loven
Fortsetter bruken av alkohol til tross for sosiale, familiære eller interpersonlige problemer som forårsakes av eller forverres av drikkingen.


Alkoholavhengighet
Alkoholavhengighet er en alvorligere tilstand og innebærer et høyt og skadelig forbruk som medfører tre eller flere av følgende trekk:

Toleranseendringer. Må drikke mer for å oppnå ønsket effekt. Eller oppnår den samme effekten med mindre mengder alkohol
Abstinenssymptomer ved stans eller redusert drikking. Eks. svetting, rask puls, skjelving, søvnvansker, kvalme, brekninger, hallusinasjoner, sinne, angst eller kramper. Eller inntak av alkohol for å unngå abstinenssymptomer, f.eks. drikking tidlig på morgenen
Drikker større mengder alkohol eller drikker over lengre tid enn det som var planlagt. Det vil si tap av kontroll
Manglende evne til å begrense seg eller stoppe å drikke
Bruker en stor del av tiden på å drikke eller å komme seg etter en drikkekule
Slutter med viktige sosiale, yrkesmessige eller fritids aktiviteter
Fortsetter å drikke til tross for at vedkommende vet at alkoholbruk har forårsaket eller forverret problemene.


https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/ ... problemet/

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 3:14 am
Fordomsfull skrev: lør jan 07, 2023 7:45 pm
Kul_Djevel skrev: lør jan 07, 2023 7:25 pm

Jirde Ali burde tatt imot hånden og løst denne bagatellsaken når Antonsen ba om unnskyld. Hun er taperen her. Jeg rettferdiggjør ikke Antonsen sin oppførsel, men kritiserer hvor lite løsningsorientert og imøtekommende hun var.

Dette hadde ikke trengt å være et mediasirkus
Hun ventet i tre uker med å offentliggjøre saken, fordi hun ventet på en ordentlig unnskyldning fra Atle Antonsen - utover den sms'n at han var lei seg for at hun var lei seg. ETTER at hun skrev hva som hadde skjedd og slik offentliggjorde denne saken, DA sendte Atle Antonsen en ordentlig unnskyldning. Men det syntes altså Sumaya Jirde Ali for sent og, antageligvis mente hun at siden han fremstod som så falsk at han ikke fant det verdt å be om unnskyldning før han ble avslørt - fortjente han å bli anmeldt. En anmeldelse av Atle Antonsen som altså Magnus Devold var enig med Sumaya Jirde Ali i.
Ventet tre uker? Hun tolket ekte unnskyldning som falsk? Varslet selv media om hendelsen?

Sorry dude, men ingenting av dette taler til hennes fordel
Ekte unnskyldnng nok - for KD; Jeg er lei meg for at du er lei deg.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 10:37 am
joplina skrev: søn jan 08, 2023 10:22 am
Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 9:14 am
Å Påstå at folk er alkoholikere bare fordi de er sleivete i kjeften når de drikker blir for dumt. Ser jo at du er ikke den eneste som bruker et slikt tulleargument. Ble brukt mot Hulsker også. Hulsker gjorde noe dumt i fylla ergo Hulsker er alkis. Det blir for dumt og innerst inne vet du hvor stupid det argumentet er.[/i][/i]


Når mennesker selve sier de må revurdere sitt forhold til alkohol eller at de har selvmedisinert med alkohol så har de åpenbart et alkohoproblem som mennesker som ikke er avhengig har!

Jeg tror seriøst ikke du er så dum at du ikke forstår hvorfor de kom med utsagnet "revurdere sitt forhold til alkohol"

Seriøst. Jeg tror ikke at du er så dum.

Alle vet hvorfor de sier sånn. Det å komme med det er en del av den såkalte "unnskyldningspakka" og man gir egentlig alkoholen en del av skylda for å slippe å bære hele ansvaret selv. De tror ikke selv de har et alkoholproblem og mest sannsynlig så har de heller ikke det.

Hvis du ikke forstår opplegget her, så er det ikke rart du går rundt med vrangforestillinger om at to menn som ikke er alkoholikere er alkoholikere. Men jeg håper du ikke er så dum.
Du tar ofte ordet dum i bruk om de du pålissom-diskuterer med og jeg lurer på om er fordi du selv ofte blir kalt for dum eller fordi du har papirer på at du er - om ikke dum - så ihvertfall papirer på at du ikke er helt god? Hvordan måler du det å være dum? Du som bruker ordet så mye? Kan en stole på vurderingen fra en dum person som mener andre er dumme? Eller eller er en dum person for dum til å karakterisere andre? Du som bruker denne karakteristikken, hvor dum er dum og hva er motsatsen til å være dum, anti-dum, lite dum eller klok eller.....

joplina

Legg inn av joplina »

Guttorm123 skrev: søn jan 08, 2023 11:38 am

Alkoholmisbruk:

Alkoholmisbruk betegner overforbruk eller problematisk bruk av alkohol og har ett eller flere av følgende typiske trekk:

Manglende evne til å utføre de forpliktelser som følger med arbeid, skole eller hjem
Gjentatt bruk av alkohol i situasjoner hvor det er farlig, f.eks. bilkjøring eller betjening av maskiner på arbeidsplassen
Kommer på kant med loven
Fortsetter bruken av alkohol til tross for sosiale, familiære eller interpersonlige problemer som forårsakes av eller forverres av drikkingen.


Alkoholavhengighet
Alkoholavhengighet er en alvorligere tilstand og innebærer et høyt og skadelig forbruk som medfører tre eller flere av følgende trekk:

Toleranseendringer. Må drikke mer for å oppnå ønsket effekt. Eller oppnår den samme effekten med mindre mengder alkohol
Abstinenssymptomer ved stans eller redusert drikking. Eks. svetting, rask puls, skjelving, søvnvansker, kvalme, brekninger, hallusinasjoner, sinne, angst eller kramper. Eller inntak av alkohol for å unngå abstinenssymptomer, f.eks. drikking tidlig på morgenen
Drikker større mengder alkohol eller drikker over lengre tid enn det som var planlagt. Det vil si tap av kontroll
Manglende evne til å begrense seg eller stoppe å drikke
Bruker en stor del av tiden på å drikke eller å komme seg etter en drikkekule
Slutter med viktige sosiale, yrkesmessige eller fritids aktiviteter
Fortsetter å drikke til tross for at vedkommende vet at alkoholbruk har forårsaket eller forverret problemene.


https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/ ... problemet/
Folkehelseinstituttet
https://fhi.brage.unit.no/fhi-xmlui/bit ... sequence=1

4." Hva kjennetegner alkoholmisbruk?
Alkoholmisbruk kjennetegnes av en rekke symptomer.
En person som misbruker alkohol drikker gjerne når andre lar være å drikke, drikker mer enn andre, og må stadig drikke litt mer enn tidligere for å oppnå rusvirkning.
Enkelte bruker alkohol for å dempe angst og tunge tanker, eller for å få sove.
Mange som misbruker alkohol får mindre kontroll når de drikker. De gjør ting de normalt ikke ville gjort eller får blackout og husker ikke hva de har gjort i alkoholrus.
Andre mennesker kommenterer gjerne at alkoholforbruket er for høyt. Alkoholmisbruk kan være en viktig årsak til angst, depresjon og søvnvansker."


- Her syns jeg bjellene ringer så det gjaller.
Andre mennesker har flere ganger kommentert AA's alkoholforbruk og oppførsel - noe som også har vært på trykk i media. Dette var ikke første gang.
Dermed er det komplett usannsynlig at familien ikke skulle ha kommentert det samme mange ggr.....

Drikke for mye og ikke ha kontroll på hva man gjør eller sier...jepp...ringer i bjellene også på disse punkt.

Å ikke huske hva man gjort /sagt...jepp , bjellens klang er tydelig. Tok rimelig lang tid og en påminnelse fra bekjente før den halvhjertede unnskyldningen ble fornærmede til del. Kvinnen han ropte og brølte til så spyttet skvatt og fortalte at hun var for mørk til å være der...

Men klart det var jo bare humor. La oss le :lol: Dritartig fyr han der Antonsen :roll: Og han har jo åpenbart stålkontroll på drikkingen sin også :P

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Atle Antonsen burde sagt at han får mørke tanker av å se på hu dama der.
og sunget i dream about a WHITE christmas.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Fordomsfull skrev: søn jan 08, 2023 8:23 pm
Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 10:37 am
joplina skrev: søn jan 08, 2023 10:22 am



Når mennesker selve sier de må revurdere sitt forhold til alkohol eller at de har selvmedisinert med alkohol så har de åpenbart et alkohoproblem som mennesker som ikke er avhengig har!

Jeg tror seriøst ikke du er så dum at du ikke forstår hvorfor de kom med utsagnet "revurdere sitt forhold til alkohol"

Seriøst. Jeg tror ikke at du er så dum.

Alle vet hvorfor de sier sånn. Det å komme med det er en del av den såkalte "unnskyldningspakka" og man gir egentlig alkoholen en del av skylda for å slippe å bære hele ansvaret selv. De tror ikke selv de har et alkoholproblem og mest sannsynlig så har de heller ikke det.

Hvis du ikke forstår opplegget her, så er det ikke rart du går rundt med vrangforestillinger om at to menn som ikke er alkoholikere er alkoholikere. Men jeg håper du ikke er så dum.
Du tar ofte ordet dum i bruk om de du pålissom-diskuterer med og jeg lurer på om er fordi du selv ofte blir kalt for dum eller fordi du har papirer på at du er - om ikke dum - så ihvertfall papirer på at du ikke er helt god? Hvordan måler du det å være dum? Du som bruker ordet så mye? Kan en stole på vurderingen fra en dum person som mener andre er dumme? Eller eller er en dum person for dum til å karakterisere andre? Du som bruker denne karakteristikken, hvor dum er dum og hva er motsatsen til å være dum, anti-dum, lite dum eller klok eller.....
Drikk mindre - Lev lenger!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

AA er kanskje renvasket på papiret, men må leve med stempelet resten av livet, fordi Ali så sitt snitt til å offentliggjøre sin side av saken.

Slik sett har AA ingenting han skulle sagt, det går ikke an å forsvare seg mot noe slikt.

AA har strakt ut en hånd og bedt om forsonelse, men Ali har slått denne hånden bort flere ganger, hun er fast bestemt på å beholde dette stempelet og dermed også fast bestemt på å gjøre splittelsen mellom hennes politiske tilhengere og oss andre vanlige folk større.

Tenk om de to bare kunne møttes over en kopp kaffe og snakket åpenhjertig ut om dette og andre saker? Tenk så fint det hadde vært?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Kul_Djevel skrev: man jan 09, 2023 7:44 am
Fordomsfull skrev: søn jan 08, 2023 8:23 pm
Kul_Djevel skrev: søn jan 08, 2023 10:37 am

Jeg tror seriøst ikke du er så dum at du ikke forstår hvorfor de kom med utsagnet "revurdere sitt forhold til alkohol"

Seriøst. Jeg tror ikke at du er så dum.

Alle vet hvorfor de sier sånn. Det å komme med det er en del av den såkalte "unnskyldningspakka" og man gir egentlig alkoholen en del av skylda for å slippe å bære hele ansvaret selv. De tror ikke selv de har et alkoholproblem og mest sannsynlig så har de heller ikke det.

Hvis du ikke forstår opplegget her, så er det ikke rart du går rundt med vrangforestillinger om at to menn som ikke er alkoholikere er alkoholikere. Men jeg håper du ikke er så dum.
Du tar ofte ordet dum i bruk om de du pålissom-diskuterer med og jeg lurer på om er fordi du selv ofte blir kalt for dum eller fordi du har papirer på at du er - om ikke dum - så ihvertfall papirer på at du ikke er helt god? Hvordan måler du det å være dum? Du som bruker ordet så mye? Kan en stole på vurderingen fra en dum person som mener andre er dumme? Eller eller er en dum person for dum til å karakterisere andre? Du som bruker denne karakteristikken, hvor dum er dum og hva er motsatsen til å være dum, anti-dum, lite dum eller klok eller.....
Drikk mindre - Lev lenger!
Det er da du som ustanselig snakker om at andre er dumme, ikke jeg. Om en skal bruke begrepet dum, passer det i settingen at noens argumenter kan være dumme - i betydningen av at de ikke enten ikke henger sammen, eller at de er ulogiske - som fort kan være det samme. Men å snakke om at de en diskuterer med er dumme, det - er dumt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Fordomsfull skrev: man jan 09, 2023 8:55 am
Kul_Djevel skrev: man jan 09, 2023 7:44 am
Fordomsfull skrev: søn jan 08, 2023 8:23 pm
Du tar ofte ordet dum i bruk om de du pålissom-diskuterer med og jeg lurer på om er fordi du selv ofte blir kalt for dum eller fordi du har papirer på at du er - om ikke dum - så ihvertfall papirer på at du ikke er helt god? Hvordan måler du det å være dum? Du som bruker ordet så mye? Kan en stole på vurderingen fra en dum person som mener andre er dumme? Eller eller er en dum person for dum til å karakterisere andre? Du som bruker denne karakteristikken, hvor dum er dum og hva er motsatsen til å være dum, anti-dum, lite dum eller klok eller.....
Drikk mindre - Lev lenger!
Det er da du som ustanselig snakker om at andre er dumme, ikke jeg. Om en skal bruke begrepet dum, passer det i settingen at noens argumenter kan være dumme - i betydningen av at de ikke enten ikke henger sammen, eller at de er ulogiske - som fort kan være det samme. Men å snakke om at de en diskuterer med er dumme, det - er dumt.
Man kan kanskje si at AA var litt fordumsfull på byen den kvelden? :D

Aldri lurt med fordumsfylla..

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

GatlingGun skrev: man jan 09, 2023 9:03 am
Fordomsfull skrev: man jan 09, 2023 8:55 am
Kul_Djevel skrev: man jan 09, 2023 7:44 am

Drikk mindre - Lev lenger!
Det er da du som ustanselig snakker om at andre er dumme, ikke jeg. Om en skal bruke begrepet dum, passer det i settingen at noens argumenter kan være dumme - i betydningen av at de ikke enten ikke henger sammen, eller at de er ulogiske - som fort kan være det samme. Men å snakke om at de en diskuterer med er dumme, det - er dumt.
Man kan kanskje si at AA var litt fordumsfull på byen den kvelden? :D

Aldri lurt med fordumsfylla..
Å være full av noe, for eksempel i betydningen - å være stappfull av noe,. Som for mitt vedkommende er å være full av fordommer.
AA er, som flere har pekt på tidligere i tråden, en fyr som har havnet i medienes søkelys for teite handlinger overfor andre, en håndfull ganger og som altså selv peker på at det skjer i alkoholrus. Så kanskje han bør drikke noe uten alkohol - når han er ute på by'n?

MadBum

Legg inn av MadBum »

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/an ... /15425938/

Tv2 med sak om hva Antonsen sa i avhør.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Antonsen tilbake i Misjonen på fredag. Her blir det nok satt nye rekorder ift antall lyttere.
Velkommen tilbake,Atle
https://www.dagbladet.no/studio/kjendis ... ost=120456

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

TerryMcDermott skrev: man jan 16, 2023 12:13 pm --- Antonsen tilbake i Misjonen på fredag. Her blir det nok satt nye rekorder ift antall lyttere.
Velkommen tilbake,Atle
https://www.dagbladet.no/studio/kjendis ... ost=120456
Velkommen tilbake.

Klang

Legg inn av Klang »

Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Klang skrev: man jan 16, 2023 1:44 pm Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.
Det jeg savner fra han, er en skikkelig unnskyldning til hans publikum og slik - til allmennheten. Der han tar et oppgjør med sin bedritne oppførsel. Jeg synes den bør være på plass FØR han tas inn i varmen. Skjønt jeg så ikke på hans show før og har enda mindre lyst til å se hans programmer, nå. Om han kom med en slik unnskyldning og tok et oppgjør med egen bedritne oppførsel, ville han faktisk bli mer interessant; jeg har sans for de som innrømmer egne feil. Men som jeg skrev om Giske og Metoo; om han ikke kutter alkoholforbruket sitt, vil han gjøre de samme feilene igjen&igjen&....- og så også for Atle Antonsen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Fordomsfull skrev: man jan 16, 2023 2:26 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 1:44 pm Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.
Det jeg savner fra han, er en skikkelig unnskyldning til hans publikum og slik - til allmennheten. Der han tar et oppgjør med sin bedritne oppførsel. Jeg synes den bør være på plass FØR han tas inn i varmen. Skjønt jeg så ikke på hans show før og har enda mindre lyst til å se hans programmer, nå. Om han kom med en slik unnskyldning og tok et oppgjør med egen bedritne oppførsel, ville han faktisk bli mer interessant; jeg har sans for de som innrømmer egne feil. Men som jeg skrev om Giske og Metoo; om han ikke kutter alkoholforbruket sitt, vil han gjøre de samme feilene igjen&igjen&....- og så også for Atle Antonsen.
Hvorfor må han unnskylde til sitt publikum?

Han bør ordne opp i sitt forhold til kong alkohol, det er vel det eneste. Synes litt synd på Hulsker nå, vårt såkalt enestående rettsvesen og påtalemakt er av og til en vits (sier ikke at Antonsen fortjente det samme som Hulsker)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Vekst-næringen i dag er skadebegrensning.
En kjendis eller rik person hyrer inn folk som klarer å bagatellisere hva denne personen har gjort.
I arbeidslivet er gjerne ansvars-pulverisering nok.
Er vedkommende tiltalt og over 65 er det å møte i rullestol
eller vise legeattest på at man er for syk til å sone.
Er ikke det nok trenerer man saken til den er foreldet.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Queenie skrev: man jan 16, 2023 2:35 pm
Fordomsfull skrev: man jan 16, 2023 2:26 pm
Klang skrev: man jan 16, 2023 1:44 pm Helt feil å ta ham inn i varmen så kjapt mtp rasismesaken og hendelsen med mannen i rullestol som kom fram.
Det jeg savner fra han, er en skikkelig unnskyldning til hans publikum og slik - til allmennheten. Der han tar et oppgjør med sin bedritne oppførsel. Jeg synes den bør være på plass FØR han tas inn i varmen. Skjønt jeg så ikke på hans show før og har enda mindre lyst til å se hans programmer, nå. Om han kom med en slik unnskyldning og tok et oppgjør med egen bedritne oppførsel, ville han faktisk bli mer interessant; jeg har sans for de som innrømmer egne feil. Men som jeg skrev om Giske og Metoo; om han ikke kutter alkoholforbruket sitt, vil han gjøre de samme feilene igjen&igjen&....- og så også for Atle Antonsen.
Hvorfor må han unnskylde til sitt publikum?

Han bør ordne opp i sitt forhold til kong alkohol, det er vel det eneste. Synes litt synd på Hulsker nå, vårt såkalt enestående rettsvesen og påtalemakt er av og til en vits (sier ikke at Antonsen fortjente det samme som Hulsker)
Fordi han lever av sitt publikum og de har rett til å få vite om dette er en klyse som synes det er greit å gjøre seg morsom på å mobbe ungdommer med CP, som siter i rullestol. Eller om han synes det er greit å tré seg ned med bordet til et par damer - for så og gryle SHUT THE FUCK UP - opp i ansiktet på dem. Og hvorfor var han for eksempel så jævla feig at han ikke sendte Sumaya Jirde Ali en ordentlig unnskyldning for sin oppførsel overfor henne, før ETTER at hun skrev om hendelsen, 3 - tre uker - etter at det skjedde. Det blir vanskelig å le av en som du lurer på er en noenlunde anstendig person og om 'vitsene&ironien' egentlig er det, vitser&ironi eller det han faktisk mener.
Det var en kjent skuespiller, nå død - som og hadde noen sånne stand-up show og han var pokker så god og høstet derfor stor suksess. Inntil han ble arrestert for å ha tuklet med barn; deretter ville ingen ha noe med han å gjøre og uansett hvor morsomme vitser han hadde kunnet fortelle - ville en likevel ikke le. Jeg mener ikke at folk skal være feilfrie, men anstendige og herunder å være anstendig nok til å be om unnskyldning når de har oppført seg bedritent. Skjønt for tukling med barn finnes det ingen unnskyldninger gode nok.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Kleint at Magnus Devold uttaler seg i ettertid. Viser seg som en feiging. Hvis han synes det var galt hvorfor sa han ingenting til A?

Prøver å redde inn sin egen karakter.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Shabelle skrev: man jan 16, 2023 4:08 pm Kleint at Magnus Devold uttaler seg i ettertid. Viser seg som en feiging. Hvis han synes det var galt hvorfor sa han ingenting til A?

Prøver å redde inn sin egen karakter.
Ja og det gikk han ut i ettertid og sa; han beklaget for nettopp IKKE ha blandet seg mer inn og for ikke å ha forsvart Sumaya Jirde Ali mer. Men han har antqgeligvis skværet opp med henne den samme kvelden, for det ble ihvertfall påstått et sted - at Magnus Devold, Marie Standal og Sumaya Jirde Ali hadde pratet sammen på utsiden - etterpå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»