Albiceleste - [Argentina i VM]

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Albiceleste - [Argentina i VM]

Legg inn av Jolla »

Vi begynner nu med en kamp mot de forente arabiske emirater.

Dibu Martínez
Foyth - Licha Martínez - Otamendi - Acuña
Di María - De Paul - Paredes - Mac Allister
Messi - J Álvarez

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Du, dette går jo bra så langt!

Di María spiller igjennom Messi på et langt løp, velger å sentre til Álvarez heller enn å skyte selv, Álvarez scorer.

Deretter så har Di María hatt to vakre mål. Virker som om han er klar til å være i startelleveren til tross for skadetrøbbel for Juventus.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »








Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Treningskamp rett før VM er en risiko det 🙈🥶

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det å spille en treningskamp foran VM er blitt ganske vanlig.

I 2018 så spilte Argentina mot Haiti før VM.
I 2014 så spilte Argentina mot både Trinidad & Tobago OG Slovenia før VM.
I 2010 så spilte Argentina mot Canada før VM.
I 2006 så spilte Argentina mot Angola før VM.

Må tilbake til 2002 for å finne sist Argentina ikke spilte en treningskamp som oppkjøring til VM.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Jolla skrev: ons nov 16, 2022 5:52 pm Det å spille en treningskamp foran VM er blitt ganske vanlig.

I 2018 så spilte Argentina mot Haiti før VM.
I 2014 så spilte Argentina mot både Trinidad & Tobago OG Slovenia før VM.
I 2010 så spilte Argentina mot Canada før VM.
I 2006 så spilte Argentina mot Angola før VM.

Må tilbake til 2002 for å finne sist Argentina ikke spilte en treningskamp som oppkjøring til VM.
Hadde skjønt om det var 2 uker før VM men bare noen dager før er litt risiko spør du meg!

Men ja blir gøy å se hvor langt Argentina kan gå!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Jolla skrev: ons nov 16, 2022 5:52 pm Det å spille en treningskamp foran VM er blitt ganske vanlig.

I 2018 så spilte Argentina mot Haiti før VM.
I 2014 så spilte Argentina mot både Trinidad & Tobago OG Slovenia før VM.
I 2010 så spilte Argentina mot Canada før VM.
I 2006 så spilte Argentina mot Angola før VM.

Må tilbake til 2002 for å finne sist Argentina ikke spilte en treningskamp som oppkjøring til VM.
I 1986 så spilte Argentina mot Norge før VM.

Norge vant 1-0 etter scoring av Kjetil Osvold.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Mr.Meep skrev: ons nov 16, 2022 5:56 pm
Jolla skrev: ons nov 16, 2022 5:52 pm Det å spille en treningskamp foran VM er blitt ganske vanlig.

I 2018 så spilte Argentina mot Haiti før VM.
I 2014 så spilte Argentina mot både Trinidad & Tobago OG Slovenia før VM.
I 2010 så spilte Argentina mot Canada før VM.
I 2006 så spilte Argentina mot Angola før VM.

Må tilbake til 2002 for å finne sist Argentina ikke spilte en treningskamp som oppkjøring til VM.
Hadde skjønt om det var 2 uker før VM men bare noen dager før er litt risiko spør du meg!

Men ja blir gøy å se hvor langt Argentina kan gå!
2 uker før VM så var det fremdeles klubbfotball, så de argentinske spillerne hadde ikke samlet seg enda. (Gud som jeg kverulerer. : D )

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Jolla skrev: ons nov 16, 2022 6:02 pm
Mr.Meep skrev: ons nov 16, 2022 5:56 pm
Jolla skrev: ons nov 16, 2022 5:52 pm Det å spille en treningskamp foran VM er blitt ganske vanlig.

I 2018 så spilte Argentina mot Haiti før VM.
I 2014 så spilte Argentina mot både Trinidad & Tobago OG Slovenia før VM.
I 2010 så spilte Argentina mot Canada før VM.
I 2006 så spilte Argentina mot Angola før VM.

Må tilbake til 2002 for å finne sist Argentina ikke spilte en treningskamp som oppkjøring til VM.
Hadde skjønt om det var 2 uker før VM men bare noen dager før er litt risiko spør du meg!

Men ja blir gøy å se hvor langt Argentina kan gå!
2 uker før VM så var det fremdeles klubbfotball, så de argentinske spillerne hadde ikke samlet seg enda. (Gud som jeg kverulerer. :D )
🙄😖😖😒

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kun ett mål i andreomgang, men mange spillere som fikk prøvd seg ut.

Rodrigo De Paul til Joaquín Correa


morrisey

Legg inn av morrisey »

Folk_flesk skrev: ons nov 16, 2022 6:01 pm
Jolla skrev: ons nov 16, 2022 5:52 pm Det å spille en treningskamp foran VM er blitt ganske vanlig.

I 2018 så spilte Argentina mot Haiti før VM.
I 2014 så spilte Argentina mot både Trinidad & Tobago OG Slovenia før VM.
I 2010 så spilte Argentina mot Canada før VM.
I 2006 så spilte Argentina mot Angola før VM.

Må tilbake til 2002 for å finne sist Argentina ikke spilte en treningskamp som oppkjøring til VM.
I 1986 så spilte Argentina mot Norge før VM.

Norge vant 1-0 etter scoring av Kjetil Osvold.
Det morsomste var allikevel tunellen på Maradona.

jakral

Legg inn av jakral »

Jolla skrev: ons nov 16, 2022 5:52 pm Det å spille en treningskamp foran VM er blitt ganske vanlig.

I 2018 så spilte Argentina mot Haiti før VM.
I 2014 så spilte Argentina mot både Trinidad & Tobago OG Slovenia før VM.
I 2010 så spilte Argentina mot Canada før VM.
I 2006 så spilte Argentina mot Angola før VM.
Mange landslag varmer opp mot klubblag i uoffisielle treningskamper i oppkjøringen til et VM, men dette blir vanskelig akkurat i år. Før i tiden var det en fast tradisjon at Argentina møtte Israel borte i treningskamp før hver VM-turnering.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg tar og kopierer et tidligere innlegg i en annen tråd:

Jeg er en forsiktig optimist, etter å ha vært pessimistisk i endel mesterskap etter 2016.

Laget ser kanskje ikke like eksplosivt ut som tidligere årganger, men det har vært en soliditet over laget etter at en sentrallinje etablerte seg med galningen Dibu Martínez, Romero, Paredes, De Paul, Lo Celso, Messi og Lautaro Martínez. Det at lagoppstillingen ikke lenger var Messi+Di María+9 tilfeldig valgte i en gjeng av 40 spillere er en stor bonus.

Dibu Martínez
Montiel/Molina - Romero - Licha Martínez - Tagliafico
De Paul - G Rodríguez/Paredes - Enzo F
Messi
Lautaro Martínez - J Álvarez

Synes jeg at ser veldig sterkt ut. Så spørs det om Cristian Romero (som er langt bedre for Argentina enn for Spurs enn så lenge) er i form når mesterskapet starter. Også et spørsmål om River-gutta Álvarez og Enzo Fernández tar plassene til Lo Celso og Di María som har vært såpass faste for Scaloni såpass lenge. Lo Celso er ute med skade, så han blir ikke med, men kanskje en kar som Nico González eller Mac Allister som er mer lik Lo Celso tar den plassen.
Og det er nok kanskje nærliggende å tro at i åpningskampen så stiller Argentina slik man stilte mot Italia i Superfinalen (bare med Licha heller enn Romero grunnet Romero sin skade, og en erstatter for Lo Celso), altså denne elleveren:

Dibu Martínez
Molina - Licha Martínez - Otamendi - Tagliafico
Di María - De Paul - G Rodríguez - Mac Allister
Messi - Lautaro Martínez

Det er jo råsterkt det også. Otamendi har vært et beist for Benfica denne sesongen, og Di María har ikke spilt seg ut av landslaget, men skulle gjerne sett at Enzo og Álvarez ble relativt faste iløpet av mesterskapet.
Det eneste virkelige aberet jeg har til laguttaket til Scaloni er at superinnbytter Ángel Correa ikke kom med i uttaket, nettopp fordi han er såpass god som innbytter (og han uansett ikke hadde hatt en startplass.) Jeg liker idéen om Dybala som en kar som starter kamper, men elsker ikke idéen om ham som innbytter eller en kar som sitter hele kampen på benken, og jeg tror at det er der han kommer til å være grunnet hvordan resten av laget ser ut.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Nico González og Joaquín Correa har måttet droppet ut av troppen grunnet skade.

Ángel Correa og Thiago Almada er nå på vei over Atlanteren til Qatar!

Jeg syntes personlig at Ángel Correa som den supersuben han er burde vært med i utgangspunktet, og nå får han være med. Men for en mulighet for Thiago Almada! De tre spillerne som jeg synes at har vært de tre beste spillerne som har spilt i argentinsk serie de siste to årene (Julián Álvarez, Enzo Fernández og Thiago Almada) skal nå alle være med på VM. Det er sykt gøy.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: fre nov 18, 2022 12:20 am
Dibu Martínez
Molina - Licha Martínez - Otamendi - Tagliafico
Di María - De Paul - G Rodríguez - Mac Allister
Messi - Lautaro Martínez
Dette blir sett på som den sannsynlige startelleveren i kampen mot Saudi-Arabia:

Dibu Martínez
Molina - Cuti Romero - Otamendi - Acuña
Di María - De Paul - Paredes - Mac Allister
Messi - Lautaro Martínez


Romero har trent normalt med laget gjennom hele oppkjøringen, og virker klar. Det er en gledelig nyhet. Acuña og Paredes virker for øyeblikket å være foran Tagliafico og Guido Rodríguez, selv om jeg liker de to sistnevnte bedre.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva er oddsen på Argentina nå? Mange mener de vinner faktisk. Kanskje smart å sette en tusing på de?`

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

startelver skrev: man nov 21, 2022 6:31 pm Kanskje smart å sette en tusing på de?`
Nei. Tipping er generelt ikke lurt, med mindre du finner spill hvor du føler at bookiene feilvurderer endel.

Et eksempel er foran Copa-finalen ifjor, hvor Argentina hadde 4 i odds. Jeg vurderte det slik at Argentina kom til å vinne den kampen omtrent 3 av 10 ganger, og således så var oddsen feilsatt i forhold til det jeg projiserte.

Oddsen per nå er feilsatt for lavt enn så lenge (på alle nasjoner) ikke for høyt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

startelver skrev: man nov 21, 2022 6:31 pm Hva er oddsen på Argentina nå? Mange mener de vinner faktisk. Kanskje smart å sette en tusing på de?`
Fikk du satt tusingen?

startelver

Legg inn av startelver »

Nei avventer litt

Saturn

Legg inn av Saturn »

startelver skrev: man nov 21, 2022 6:31 pm Hva er oddsen på Argentina nå? Mange mener de vinner faktisk. Kanskje smart å sette en tusing på de?`
Nasjoner som Brasil har på papiret ett klart sterkere lag enn Argentina. Til og med England og Portugal synes jeg har mer kvalitet. Føler Argentina (på papiret) er litt som Nederland. Men så er det dette med å fungere som lag da, og ikke minst klimaet i VM. Og Messi.

dynamo

Legg inn av dynamo »

Bra Lautaro starter. Har han som toppscorer. Kunne vel like godt starta med Alvarez vil jeg tro?

startelver

Legg inn av startelver »

startelver skrev: tir nov 22, 2022 10:12 am Nei avventer litt
5 i odds på at Argentina kommer til finalen er nok litt lettere å satse litt på.

dynamo

Legg inn av dynamo »

startelver skrev: tir nov 22, 2022 10:50 am
startelver skrev: tir nov 22, 2022 10:12 am Nei avventer litt
5 i odds på at Argentina kommer til finalen er nok litt lettere å satse litt på.
De møter mest sannsynlig Brasil i semifinalen da..

startelver

Legg inn av startelver »

dynamo skrev: tir nov 22, 2022 10:52 am
startelver skrev: tir nov 22, 2022 10:50 am
startelver skrev: tir nov 22, 2022 10:12 am Nei avventer litt
5 i odds på at Argentina kommer til finalen er nok litt lettere å satse litt på.
De møter mest sannsynlig Brasil i semifinalen da..
Ja er jo det som blir den store testen, men lettere å komme til finalen enn å vinne den. Andre bookies ligger på 3.75 .

startelver

Legg inn av startelver »

Godt jeg bare satte 200 på finaleplass , Greier ikke slå Saudi en gang.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

dynamo skrev: tir nov 22, 2022 10:52 am
startelver skrev: tir nov 22, 2022 10:50 am
startelver skrev: tir nov 22, 2022 10:12 am Nei avventer litt
5 i odds på at Argentina kommer til finalen er nok litt lettere å satse litt på.
De møter mest sannsynlig Brasil i semifinalen da..
Er vel mer sannsynlig at de møtes i finalen nå etter den kampen (siden sannsynligheten for å bli gruppetoer er større enn gruppevinner nå). Argentina skal prestere max mot Mexico og Polen for å i det hele tatt gå videre.

startelver

Legg inn av startelver »

Spørs om de går videre i det hele tatt. Mexico slår de nok, men Polen blir tøft.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Ouch... Sånn går det når man har et landslag fullt av dverger.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Batistuta gråter fra tribuneplass

Saturn

Legg inn av Saturn »

Messi og Lautaro gjorde en helt grei kamp, og for førstnevnte faktisk en 1. omgang som er blant de bedre i VM historien hans. De små marginene som burde gitt 2-0 og game over var ikke tilstede. Saudi Arabia hadde maks flyt, en kamp de ikke hadde vunnet om de hadde spilt 5 ganger til.

Kanskje er dette presset om å vinne noe laget trenger for å våkne? Har surfet på en medgangsbølge nokså lenge nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»