Rangering av landslagene i VM

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Rangering av landslagene i VM

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: ons nov 23, 2022 7:39 am Oddens på Argentina som vi mer steg en del etter kamp nr en. Naturlig nok siden veien til avansement nå har veldig liten feilmargin. De har nok fortsatt ca samme spillstyrke.
Vi kan i hvert fall slå fast at verdien i å spille på Argentina som mester / finaleplass har økt fra før kampen ble spilt.

Oddsen er fortsatt for lav (for samtlige lag) skal sies.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: ons nov 23, 2022 11:30 am
Enzino skrev: ons nov 23, 2022 7:39 am Oddens på Argentina som vi mer steg en del etter kamp nr en. Naturlig nok siden veien til avansement nå har veldig liten feilmargin. De har nok fortsatt ca samme spillstyrke.
Vi kan i hvert fall slå fast at verdien i å spille på Argentina som mester / finaleplass har økt fra før kampen ble spilt.

Oddsen er fortsatt for lav (for samtlige lag) skal sies.
Ja, men sannsynligheten har også falt, siden de nå risikerer å møte Frankrike i 8-dels.

Jeg så litt på det også for Brasil. Grunnen til at deres odds har fallt, er jo fordi de nå har en god sjanse til å slippe både Argentina og Frankrike før en eventuell finale (hvis Argentina blir nr. 2 så de kommer på motsatt side av oppsettet, eller rett og slett fordi de ryker før utslagsspillet), men også fordi de to da vil møte hverandre og en av dem vil ryke.

Skulle Argentina bli nr. 2 eller dårligere, sitter Brasil igjen med Spania, Tyskland og Nederland som de vanskeligste på sin side av oppsettet (forutsatt at ikke de også driter seg ut selvsagt, og det er det jo for tidlig å si noe om når de ikke har spilt et minutt, men man antar automatisk at det offensive galleriet skal score mange poeng i gruppen). Gode lag, men ikke i nærheten av Frankrike og Argentina per i dag.

Men når det gjelder rangeringen på lagene, så var vel kampen en fluke, og påvirker ikke veldig hvordan jeg vurderer Argentinas styrke.

Det er jo relativt vilt å tape en kamp man både vinner xG 2,3 - 0,2, og i tillegg har 3 (eller var det 4?) mål som blir annulerte for relativt marginale offsider som teller 0,0 i den statistikken, og man faktisk har scoret et mål. Nå vet jeg ikke hvordan xG til Saudi var fordelt, men hvis vi sier at de hadde 2 stk 0,1 sjanser, så er jeg sannsynligheten for å score 2 mål 1%. I tillegg skal Argentina score 0 eller 1 mål på 2,3 i xG. Man kan trygt si at det resultatet var en statistisk outlayer.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: tor nov 17, 2022 11:57 pm Skrev et semi-langt innlegg hvor jeg argumenterte for at Costa Rica er et bunn to lag i mesterskapet, men FD følte tydeligvis ikke for å slippe innlegget gjennom.

Nøkkelpunkter: Middels prestasjoner i et svakt CONCACAF hvor man får mange poeng gjennom den enorme hjemmefordelen man har. Snittet på 39% ballbesittelse i kvaliken, til tross for dårlig motstand. Ble fullstendig dominert hjemme av et Canada-lag som hadde 10 mann i de siste 55 minuttene. Ble kjørt av et svakt New Zealand i VM-playoffen. Vant begge kampene totalt ufortjent. Totalt avhengige av at Keylor Navas er i det umulige hjørnet og at Joel Campbell tar vare på kontringsmulighetene. De fleste spillere fra den gylne generasjonen er godt oppe i 30-årene nå og spiller sitt siste VM.
Ser ut til at du traff bra her. Begredelig lag, som trolig ender på null poeng, selv om de kanskje ikke får like mye bank i de 2 neste kampene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ja, synes det var gode og velformulerte argumenter.

Og det egentlig helt uavhengig av hvordan kampen ikveld gikk.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: man nov 21, 2022 7:10 pm Litt trist at ingen andre har lyst til å poste listene sine.
Frykt ikke, jeg skal produsere en power-ranking i morgen. Litt juks etter nesten full runde, men kan ta med hvor jeg hadde de før mesterskapet begynte også (helt ærlig)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

k9b skrev: ons nov 23, 2022 8:48 pm
Jolla skrev: man nov 21, 2022 7:10 pm Litt trist at ingen andre har lyst til å poste listene sine.
Frykt ikke, jeg skal produsere en power-ranking i morgen. Litt juks etter nesten full runde, men kan ta med hvor jeg hadde de før mesterskapet begynte også (helt ærlig)
Det blir kjekt å få se fasiten fra fotballguden selv.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: ons nov 23, 2022 8:54 pm
k9b skrev: ons nov 23, 2022 8:48 pm
Jolla skrev: man nov 21, 2022 7:10 pm Litt trist at ingen andre har lyst til å poste listene sine.
Frykt ikke, jeg skal produsere en power-ranking i morgen. Litt juks etter nesten full runde, men kan ta med hvor jeg hadde de før mesterskapet begynte også (helt ærlig)
Det blir kjekt å få se fasiten fra fotballguden selv.
Dette er rankingen på styrkeforholdet imo. Så er det et par resultater som gjør at dette ikke blir helt spot on (Tyskland kan fort ryke i gruppespillet nå, og Argentina ser ikke bra ut). Åpenbart mest gjennomtenkt i toppen, og så litt feeling og vibes nedover. Begrunner de 15 beste.

1. Brasil - Ser voldsomt solide ut over hele banen. Beste keeper, beste angrep, og nær sagt mest solide midtbanen også. Har enorm kontinuitet på trenersiden, og har en gruppe som har spilt sammen i mange år nå. Spørsmåltegn rundt sidebackene.
2. England - Først og fremst enormt med hurtighet i angrep, og kanskje VMs beste spiss. Voldsomt med bredde i angrep og samme som Brasil, har "spilt sammen" i mange år nå. Meget solid midtbane, og gode backer. Svakhet i midtforsvaret og en keeper som kan være høyst ustabil.
3. Spania - VMs beste manager og et lag som alltid vil dominere. Mangler "cutting edge" som gjør at de oftere enn ikke taper jevne kamper. Trekker tilbake det jeg skrev om Brasil og utroper Spania som VMs klart mest solide midtbane.
4. Frankrike - Satt betraktigelig ned pga skader. Giroud på landslaget er ikke nødvendigvis en stor svekkelse kontra Benzema, men Kante, Lucas, Pogba, Varane er store fravær. Spørsmåltegn rundt gruppen og Deschamps, har de momentum fortsatt, eller er de på hell? Mbappe gjør at de alltid kan vinne kamper, selv når de blir dominert.
5. Tyskland - Fra defensiv midtbane og opp til 10 er de like gode som hvem som helst, Kimmich, Gundogan, Goretzka, Musiala, Sane, Gnabry, Muller, Havertz står ikke tilbake for noe særlig. Men de mangler et spillpunkt på topp, og de har relativt svakt forsvar, jeg stoler ikke på Rudiger, og backene er ikke særlig gode. Spørsmålet er om ikke det er de neste mesterkskapene som blir best for Tyskland

6. Portugal - En haug med klassespillere i angrep, meget solid midtbane, gode backer og gode stoppere. På papiret et megasterkt lag, men en trener som ikke får det beste ut av laget, og en stjerne som ikke burde være førstevalg, som likevel er det. Spillermateriellet til Portugal står ikke tilbake for noen, men treneren og spillestilen gjør
7. Argentina - Kom inn i mesterskapet med en lang seiersrekke, men jeg er ikke overbevist over hverken forsvaret eller midtbanen. Fryktelig kortvoktst lag som mangler hurtighet overalt imo. Messi kan gjøre mye, men Argentina kan fort lide av at han skal ha ballen hele tiden
8. Uruguay - Er alltid vanskelige å møte, og har fått fram en ny meget spennende generasjon i tillegg til noen gamle veteraner. Elendige på keeperplass.
9. Nederland - Meget homogen gruppe og har fordelen av å ha en klar identitet som får fram det beste i spillerne. Vil neppe slite med å score mål, og har et av de beste forsvarene i turneringen, men de kan bli litt for lette når det kommer tøffe motstandere. Van Gaal er et stort pluss.
10. Sveits - Umulig å spille mot. Slipper ikke inn mål, og Embolo har alltid 1 eller 2 megakamper. VMs beste keeper? Vinner ikke hele greia, men har et meget, meget solid lag.

11. Danmark - I kjempeform på vei inn i mesterskapet, men mangler litt x-faktor. Damsgaard er ikke i form, og jeg er ikke sikker på om Dolberg og Cornelius holder helt mål her. Har en klar spillestil og identitet som er en stor fordel her.
12. Belgia - Ufattelig ujevnt lag. VMs beste keeper, og playmaker, masse spillere på et høyt nivå, og så noen punkter i laget som overhodet ikke holder mål. Ser ut som, og spiller som om de er på hell. Kan Verthongen og Alderweireld holde unna for en siste dans?
13. Canada - En gylden generasjon og enormt med entusiasme kan ta deg veldig langt, samtidig så er det vanskelig å pinpointe hvor gode de er, pga motstanden de møter mellom mesterskap. Davies, David&co kan fint gå videre
14. Serbia - Gigantisk lag som burde trøble de fleste, mangler også litt fart, men treffer de en formtopp så kan Vlahovic, SMS, Mitrovic, Kostic & co ta de langt.
15. Kroatia - Et lag som definitivt er på hell, har masse rutine, og er leie å bryte ned og med det forsvaret og den midtbanen så får de fint ballen fram til angrepet. Utfordringen er hva som skal skje der oppe. Samspilte som fy, men det spørs om ikke det blir for lite kvalitet i de to boksene til slutt

16. Senegal
17. USA
18. Ecouador
19. Iran
20. Polen
21. Wales
22. Mexico
23. Tunisia
24. Marokko
25. Japan
26. Sør Korea
27. Ghana
28. Kamerun
29. Saudi Arabia
30. Australia
31. Costa Rica
32. Qatar.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Jeg ser ikke på kampene, men så stats fra i går. Canada virket bedre enn Belgia fra det jeg kunne se? Belgia må vel kanskje være det svakeste av de rundt 8-10 "store" landene.

lund

Legg inn av lund »

Kan både Brasil og Belgia ha VMs beste keeper altså. Lewandowski må vel regnes som VMs beste spiss. Utenom det var det ikke mye å plukke på her. Trolig ganske nær fasit (skal sies at dette er basert på rangering på papiret).

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KongOlav2 skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Jeg ser ikke på kampene, men så stats fra i går. Canada virket bedre enn Belgia fra det jeg kunne se? Belgia må vel kanskje være det svakeste av de rundt 8-10 "store" landene.
Elendig kamp av Belgia. Blir reddet av at Canada avslutter som junior-spillere og at de har en av verdens beste sisteskanser, om ikke den beste.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Jeg ser ikke på kampene, men så stats fra i går. Canada virket bedre enn Belgia fra det jeg kunne se? Belgia må vel kanskje være det svakeste av de rundt 8-10 "store" landene.
På papiret er vel nesten alle på det laget med unntak av De Bruyne og Courtouis enten litt over the top eller mest talenter foreløpig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: tor nov 24, 2022 9:36 am
KongOlav2 skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Jeg ser ikke på kampene, men så stats fra i går. Canada virket bedre enn Belgia fra det jeg kunne se? Belgia må vel kanskje være det svakeste av de rundt 8-10 "store" landene.
På papiret er vel nesten alle på det laget med unntak av De Bruyne og Courtouis enten litt over the top eller mest talenter foreløpig.
Ja, det er mye spillere som er godt over peaken av karrieren der. Belgias største sjanse var nok helt klart VM i 2018. EM i 2020 kunne også vært en grei mulighet i teorien, men det ble jo flyttet ett år og samtidig var flere mann allerede da over toppen. Spesielt Hazard og et par sentrale mann i forsvar.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Kan både Brasil og Belgia ha VMs beste keeper altså. Lewandowski må vel regnes som VMs beste spiss. Utenom det var det ikke mye å plukke på her. Trolig ganske nær fasit (skal sies at dette er basert på rangering på papiret).
Brasil, Belgia og Sveits har alle sammen VMs beste keeper.

Tjaaa.. Tror kanskje Kane er skarpere for England enn det Lewandowski er for Polen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am
Lewandowski må vel regnes som VMs beste spiss.
Det spørs om du vuderer Lewandowski som klubbspiller for Bayern og Barca, eller om du vurderer ham som landslagsspiller for Polen i VM.

Noen vil nok mene at det siste er mest relevant i denne sammenhengen, og der har han levert veldig langt unna å fortjene den betegnelsen. Og vært vaksinert mot å score.

Som klubbspiller er det lett å være enig når Haaland, og Benzema ikke er i Qatar av forskjellige årsaker.

Som spiss for landslaget sitt er nok Kane (dessverre) ganske mye skarpere enn Lewa for Polen.

Lewa har vært så svak for Polen at jeg nesten vil rate Mitrovic for Serbia som bedre.

lund

Legg inn av lund »

Enzino skrev: tor nov 24, 2022 11:52 am
lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am
Lewandowski må vel regnes som VMs beste spiss.
Det spørs om du vuderer Lewandowski som klubbspiller for Bayern og Barca, eller om du vurderer ham som landslagsspiller for Polen i VM.

Noen vil nok mene at det siste er mest relevant i denne sammenhengen, og der har han levert veldig langt unna å fortjene den betegnelsen. Og vært vaksinert mot å score.

Som klubbspiller er det lett å være enig når Haaland, og Benzema ikke er i Qatar av forskjellige årsaker.

Som spiss for landslaget sitt er nok Kane (dessverre) ganske mye skarpere enn Lewa for Polen.

Lewa har vært så svak for Polen at jeg nesten vil rate Mitrovic for Serbia som bedre.
3 mål på 3 kamper i EM i fjor og 9 på 9 i kvalifiseringen til VM vil jeg ikke akkurat klassifisere som så veldig svakt. Må skyldes at han ikke var så god i VM i 2018 at man har dette inntrykket av en eller annen grunn.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: tor nov 24, 2022 9:29 am
Jolla skrev: ons nov 23, 2022 8:54 pm
k9b skrev: ons nov 23, 2022 8:48 pm

Frykt ikke, jeg skal produsere en power-ranking i morgen. Litt juks etter nesten full runde, men kan ta med hvor jeg hadde de før mesterskapet begynte også (helt ærlig)
Det blir kjekt å få se fasiten fra fotballguden selv.
Dette er rankingen på styrkeforholdet imo. Så er det et par resultater som gjør at dette ikke blir helt spot on (Tyskland kan fort ryke i gruppespillet nå, og Argentina ser ikke bra ut). Åpenbart mest gjennomtenkt i toppen, og så litt feeling og vibes nedover. Begrunner de 15 beste.

1. Brasil - Ser voldsomt solide ut over hele banen. Beste keeper, beste angrep, og nær sagt mest solide midtbanen også. Har enorm kontinuitet på trenersiden, og har en gruppe som har spilt sammen i mange år nå. Spørsmåltegn rundt sidebackene.
2. England - Først og fremst enormt med hurtighet i angrep, og kanskje VMs beste spiss. Voldsomt med bredde i angrep og samme som Brasil, har "spilt sammen" i mange år nå. Meget solid midtbane, og gode backer. Svakhet i midtforsvaret og en keeper som kan være høyst ustabil.
3. Spania - VMs beste manager og et lag som alltid vil dominere. Mangler "cutting edge" som gjør at de oftere enn ikke taper jevne kamper. Trekker tilbake det jeg skrev om Brasil og utroper Spania som VMs klart mest solide midtbane.
4. Frankrike - Satt betraktigelig ned pga skader. Giroud på landslaget er ikke nødvendigvis en stor svekkelse kontra Benzema, men Kante, Lucas, Pogba, Varane er store fravær. Spørsmåltegn rundt gruppen og Deschamps, har de momentum fortsatt, eller er de på hell? Mbappe gjør at de alltid kan vinne kamper, selv når de blir dominert.
5. Tyskland - Fra defensiv midtbane og opp til 10 er de like gode som hvem som helst, Kimmich, Gundogan, Goretzka, Musiala, Sane, Gnabry, Muller, Havertz står ikke tilbake for noe særlig. Men de mangler et spillpunkt på topp, og de har relativt svakt forsvar, jeg stoler ikke på Rudiger, og backene er ikke særlig gode. Spørsmålet er om ikke det er de neste mesterkskapene som blir best for Tyskland

6. Portugal - En haug med klassespillere i angrep, meget solid midtbane, gode backer og gode stoppere. På papiret et megasterkt lag, men en trener som ikke får det beste ut av laget, og en stjerne som ikke burde være førstevalg, som likevel er det. Spillermateriellet til Portugal står ikke tilbake for noen, men treneren og spillestilen gjør
7. Argentina - Kom inn i mesterskapet med en lang seiersrekke, men jeg er ikke overbevist over hverken forsvaret eller midtbanen. Fryktelig kortvoktst lag som mangler hurtighet overalt imo. Messi kan gjøre mye, men Argentina kan fort lide av at han skal ha ballen hele tiden
8. Uruguay - Er alltid vanskelige å møte, og har fått fram en ny meget spennende generasjon i tillegg til noen gamle veteraner. Elendige på keeperplass.
9. Nederland - Meget homogen gruppe og har fordelen av å ha en klar identitet som får fram det beste i spillerne. Vil neppe slite med å score mål, og har et av de beste forsvarene i turneringen, men de kan bli litt for lette når det kommer tøffe motstandere. Van Gaal er et stort pluss.
10. Sveits - Umulig å spille mot. Slipper ikke inn mål, og Embolo har alltid 1 eller 2 megakamper. VMs beste keeper? Vinner ikke hele greia, men har et meget, meget solid lag.

11. Danmark - I kjempeform på vei inn i mesterskapet, men mangler litt x-faktor. Damsgaard er ikke i form, og jeg er ikke sikker på om Dolberg og Cornelius holder helt mål her. Har en klar spillestil og identitet som er en stor fordel her.
12. Belgia - Ufattelig ujevnt lag. VMs beste keeper, og playmaker, masse spillere på et høyt nivå, og så noen punkter i laget som overhodet ikke holder mål. Ser ut som, og spiller som om de er på hell. Kan Verthongen og Alderweireld holde unna for en siste dans?
13. Canada - En gylden generasjon og enormt med entusiasme kan ta deg veldig langt, samtidig så er det vanskelig å pinpointe hvor gode de er, pga motstanden de møter mellom mesterskap. Davies, David&co kan fint gå videre
14. Serbia - Gigantisk lag som burde trøble de fleste, mangler også litt fart, men treffer de en formtopp så kan Vlahovic, SMS, Mitrovic, Kostic & co ta de langt.
15. Kroatia - Et lag som definitivt er på hell, har masse rutine, og er leie å bryte ned og med det forsvaret og den midtbanen så får de fint ballen fram til angrepet. Utfordringen er hva som skal skje der oppe. Samspilte som fy, men det spørs om ikke det blir for lite kvalitet i de to boksene til slutt

16. Senegal
17. USA
18. Ecouador
19. Iran
20. Polen
21. Wales
22. Mexico
23. Tunisia
24. Marokko
25. Japan
26. Sør Korea
27. Ghana
28. Kamerun
29. Saudi Arabia
30. Australia
31. Costa Rica
32. Qatar.
I grove trekk ganske enig med denne. England noe høyt. Har dessuten større tro på Portugal enn feks Frankrike og Tyskland. Synes Jolla alltid overvurderer Belgia (mer oppskrytt spillerstall i landslagssammenheng skal man jammen lete lenge etter!).

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

lund skrev: tor nov 24, 2022 1:31 pm
Enzino skrev: tor nov 24, 2022 11:52 am
lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am
Lewandowski må vel regnes som VMs beste spiss.
Det spørs om du vuderer Lewandowski som klubbspiller for Bayern og Barca, eller om du vurderer ham som landslagsspiller for Polen i VM.

Noen vil nok mene at det siste er mest relevant i denne sammenhengen, og der har han levert veldig langt unna å fortjene den betegnelsen. Og vært vaksinert mot å score.

Som klubbspiller er det lett å være enig når Haaland, og Benzema ikke er i Qatar av forskjellige årsaker.

Som spiss for landslaget sitt er nok Kane (dessverre) ganske mye skarpere enn Lewa for Polen.

Lewa har vært så svak for Polen at jeg nesten vil rate Mitrovic for Serbia som bedre.
3 mål på 3 kamper i EM i fjor og 9 på 9 i kvalifiseringen til VM vil jeg ikke akkurat klassifisere som så veldig svakt. Må skyldes at han ikke var så god i VM i 2018 at man har dette inntrykket av en eller annen grunn.
Jupp, nå snakket jeg om VM. Han har fortsatt tilgode å score i et VM (hvis det de sa på sendingen da han brant straffen i åpninngskampen dette VMet var riktig). Kan selvsagt være litt tilfeldig, men samtidig ganske oppsiktsvekkende og ser ut som en mental greie.

Noen ganger låser det seg mentalt. F.eks. var Thierry Henry en vanvittig god spiss som scoret nesten når han ville til tider. Han spilte vel 9 (tror det er riktig, kan ha oversett noe) finaler i løpet av karrieren sin, og endte opp med 0 mål. Vanskelig å forklare med noe annet enn mental blokkering.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: tor nov 24, 2022 1:44 pm
k9b skrev: tor nov 24, 2022 9:29 am
Jolla skrev: ons nov 23, 2022 8:54 pm
I grove trekk ganske enig med denne. England noe høyt. Har dessuten større tro på Portugal enn feks Frankrike og Tyskland. Synes Jolla alltid overvurderer Belgia (mer oppskrytt spillerstall i landslagssammenheng skal man jammen lete lenge etter!).
Portugal klarer alltid å se ut som mindre enn summen av spillerne sine. Hadde de hatt Luis Enrique f.eks så ville jeg hatt de på topp 3.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: tor nov 24, 2022 2:36 pm
tbb skrev: tor nov 24, 2022 1:44 pm
k9b skrev: tor nov 24, 2022 9:29 am

I grove trekk ganske enig med denne. England noe høyt. Har dessuten større tro på Portugal enn feks Frankrike og Tyskland. Synes Jolla alltid overvurderer Belgia (mer oppskrytt spillerstall i landslagssammenheng skal man jammen lete lenge etter!).
Portugal klarer alltid å se ut som mindre enn summen av spillerne sine. Hadde de hatt Luis Enrique f.eks så ville jeg hatt de på topp 3.
Jeg er ikke helt enig i det. Synes veldig ofte den summen ikke har vært allverden. For mange vesentlige hull. Litt som England til tider.

Det er kanskje den store forskjellen på Portugal og særlig England i år. 11 veldig gode spillere i posisjoner og roller de hører hjemme i og spiller i for klubblaget.

Everenga

Legg inn av Everenga »

k9b skrev: tor nov 24, 2022 9:29 am
2. England - Først og fremst enormt med hurtighet i angrep, og kanskje VMs beste spiss. Voldsomt med bredde i angrep og samme som Brasil, har "spilt sammen" i mange år nå. Meget solid midtbane, og gode backer. Svakhet i midtforsvaret og en keeper som kan være høyst ustabil.
.
Her skal jeg gråte for min syke mor og si at det er virkelig ikke keeperen som er Englands problem.

De har som du sier kanskje VMs beste spiss (i hvert fall mest komplette) men han har en tendens til å rote på seg småskader og et England med Callum Wilson på topp vinner ikke VM. At ikke Southgate tok Kane av på 3-0 mot et fysisk Iran er bekymringsfullt, de er totalt avhengige av ham.

Midtforsvaret er også som du påpeker suspekt. Det slenges så mye møkk i retning Maguire at Stones går under radaren. Stones er en rivende flott angripende stopper og en virkelig trussel offensivt men han har en evne til å ha en skikkelig hodemist per kamp og mot Frankrike er det nok til å tape matchen. Det synes ikke så ofte på City som dominerer kampene sine, men i kamp mot jevngode eller kanskje bedre lag blir det veldig synlig.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

k9b skrev: tor nov 24, 2022 11:11 am
lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Kan både Brasil og Belgia ha VMs beste keeper altså. Lewandowski må vel regnes som VMs beste spiss. Utenom det var det ikke mye å plukke på her. Trolig ganske nær fasit (skal sies at dette er basert på rangering på papiret).
Brasil, Belgia og Sveits har alle sammen VMs beste keeper.

Tjaaa.. Tror kanskje Kane er skarpere for England enn det Lewandowski er for Polen.
Verdens beste spiss* på landslag er det jo Belgia som har, enten det er Batshuayi eller Lukaku.
Harry Kane har 51 mål på 5 899 minutter. Ett mål hvert 116. minutt.
Romelu Lukaku og Michy Batshuayi har 95 mål på 8 947 minutter. Ett mål hvert 94. minutt.

Robert Lewandowski har forøvrig 76 mål på 10 482 minutter. Ett mål hvert 138. minutt.
Olivier Giroud har 51 mål på 6 517 minutter. Ett mål hvert 128. minutt.

Hvis du kun regner EM og VM så har man dette:

Harry Kane har 10 mål (og nå 2 assists) på 1538 minutter. Ett mål hvert 154. minutt.
Romelu Lukaku og Michy Batshuayi har 14 mål (og 1 assist) på 1722 minutter. Ett mål hvert 123. minutt.

Robert Lewandowski har 5 mål (og 0 assists) på 1410 minutter. Ett mål hvert 282. minutt.
Olivier Giroud har 6 mål (og 5 assists) på 1329 minutter. Ett mål hvert 222. minutt.


*Regner med at spillere som Messi, Neymar og Mbappé ikke teller her.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: tor nov 24, 2022 1:44 pm
I grove trekk ganske enig med denne. England noe høyt. Har dessuten større tro på Portugal enn feks Frankrike og Tyskland. Synes Jolla alltid overvurderer Belgia (mer oppskrytt spillerstall i landslagssammenheng skal man jammen lete lenge etter!).
Stallen er ikke så særlig, men de resultatene som Bobby Martínez konstant får med gjengen er imponerende.

Frankrike har en mer imponerende stall enn Brazil synes jeg, men Tite >>>>> Deschamps.
Skulle jeg ha skrevet listen om igjen, medregnet Ghana sine nye spillere, medregnet at Lukaku er skadet og medregnet de gode poengene til Milwaukee_Bucks_2021 så hadde jeg
satt Belgia noe ned (bak England - og med kun Argentina og Spania på hakket under Brasil og Frankrike),
satt Ghana noe opp (Over Qatar)
og satt Costa Rica i samme gjeng som Australia, Tunisia og Cameroon. Sannsynligvis mellom Tunisia og Cameroon.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Kan både Brasil og Belgia ha VMs beste keeper altså.
Belgia har verdens beste keeper, mens Brasil muligens har VMs beste keeper (selv om jeg er uenig). Så jeg kan se argumentet begge veier.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

k9b skrev: tor nov 24, 2022 9:29 am 10. Sveits - Umulig å spille mot. Slipper ikke inn mål, og Embolo har alltid 1 eller 2 megakamper. VMs beste keeper? Vinner ikke hele greia, men har et meget, meget solid lag.
Forsterket inntrykk etter dagens kamp. Tipper Sveits går til semien etter å ha slått ut Belgia/Tyskland/Japan i kvarten.

William_S

Legg inn av William_S »

Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.

lund

Legg inn av lund »

Jolla skrev: tor nov 24, 2022 6:05 pm
lund skrev: tor nov 24, 2022 9:34 am Kan både Brasil og Belgia ha VMs beste keeper altså.
Belgia har verdens beste keeper, mens Brasil muligens har VMs beste keeper (selv om jeg er uenig). Så jeg kan se argumentet begge veier.
Etter min partiske mening har Brasil verdens to beste keepre og Belgia verdens tredje beste.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:23 pm Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.
Nå floppet de vel ikke totalt med EM-finale for litt over 1 år siden?

Mannskapet til England er spennede, og første 11ern er topp 4-5 imo. Bredden i en del posisjoner er kanskje ikke helt oppe der.

Men jeg ser ikke Southgate ta dem hele veien i et VM, når han ikke klarte det i et EM hvor flertallet av kampene, inklusive de viktigste ble spilt med hjemmefordel.

Jeg skulle likt å ha sett det mannskapet bli coachet av en verdensklasse-manager. Da hadde jeg gitt dem en reell sjanse.

William_S

Legg inn av William_S »

Enzino skrev: tor nov 24, 2022 6:29 pm
William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:23 pm Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.
Nå floppet de vel ikke totalt med EM-finale for litt over 1 år siden?

Mannskapet til England er spennede, og første 11ern er topp 4-5 imo. Bredden i en del posisjoner er kanskje ikke helt oppe der.

Men jeg ser ikke Southgate ta dem hele veien i et VM, når han ikke klarte det i et EM hvor flertallet av kampene, inklusive de viktigste ble spilt med hjemmefordel.

Jeg skulle likt å ha sett det mannskapet bli coachet av en verdensklasse-manager. Da hadde jeg gitt dem en reell sjanse.
Nå har jo tilhengere av England og særlig her til lands trodd de vil ta gull i hvert eneste mesterskap siden 1966. Men selv på hjemmebane i fjor klarte de ikke gullet selv om alt var så å si tilrettelagt for dem.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:35 pm
Enzino skrev: tor nov 24, 2022 6:29 pm
William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:23 pm Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.
Nå floppet de vel ikke totalt med EM-finale for litt over 1 år siden?

Mannskapet til England er spennede, og første 11ern er topp 4-5 imo. Bredden i en del posisjoner er kanskje ikke helt oppe der.

Men jeg ser ikke Southgate ta dem hele veien i et VM, når han ikke klarte det i et EM hvor flertallet av kampene, inklusive de viktigste ble spilt med hjemmefordel.

Jeg skulle likt å ha sett det mannskapet bli coachet av en verdensklasse-manager. Da hadde jeg gitt dem en reell sjanse.
Nå har jo tilhengere av England og særlig her til lands trodd de vil ta gull i hvert eneste mesterskap siden 1966. Men selv på hjemmebane i fjor klarte de ikke gullet selv om alt var så å si tilrettelagt for dem.
Jeg vet. Og jeg har ledd mye av England og supporterne deres gjennom årene, inklusive de i Norge.

EM 1996 var jo også alt tilrettelagt for dem og de ledet semien mot Tyskland.

Men første 11ern til England er dog nærmere de beste på kvalitet enn på veldig lenge.

Jeg er rimelig sikker på at de ikke går hele veien, men en kvartfinale tror jeg de når. Der blir de klar underdog mot det som mest sannsynlig blir Frankrike. Går de videre der er det mest sannsynlig Portugal eller Belgia i semi, og i den er de nok ca. 50/50. Så med en lucky punch kan de faktisk nå finale. Men det er lang vei frem dit.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

William_S skrev: tor nov 24, 2022 6:23 pm Hvorfor ranker folk England så høyt? De flopper alltid i mesterskap og gjør nok det i år og.
Spania floppet også alltid før de plutselig ikke gjorde det. England har nå en semifinale og en finale i de to siste turneringene og har en stall sammensatt av flere av de beste spillerne i verdens beste liga. Bare tøys å ikke rangere dem høyt. Hva som skjedde i 2006, 2010 og 2014 har ingenting å si, da det ikke er noen (omtrent) spillere igjen fra de lagene

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»