Team Uno-(se)X

Svar
Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Re: Team Uno-(se)X

Legg inn av Trehjulssykkel »

Samtlige 8 norske ryttere på WT-nivå har faktisk kontrakter som går ut i år. Potensiell storsveip.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Haugland ble intervjuet av Lantern Rouge Cycling Podcast for en uke siden og han nevnte Foss, Leknessund, Hvideberg og Hoelgaard som transfermål.

Per nå er det 15 ryttere som har kontrakt for 2024.
1 ABRAHAMSEN Jonas
2 ANDERSEN Idar
3 BENDIXEN Louis
4 FREDHEIM Stian
5 GUDMESTAD Tord
6 JOHANNESSEN Anders Halland
7 JOHANNESSEN Tobias Halland
8 KRISTOFF Alexander
9 KULSET Johannes (blir tatt opp fra Dare)
10 KULSET Magnus
11 LEVY William Blume
12 LØLAND Sakarias Koller (blir tatt opp fra Dare)
13 SANDER HANSEN Marcus
14 SKAARSETH Anders
15 TILLER Rasmus

Det betyr at det er plass til 15 resigneringer / nysigneringer.
Av de som er i stallen denne sesongen så forventer jeg at Uno-X ønsker å ha med Wærenskjold, Træen, Greegard, Charmig og Holter videre.
Eg, Resell, Blikra, Sindre Kulset, Hindsgaul, Dversnes og Urianstad kan være aktuelle også, men det blir ikke plass til alle disse. Jeg ser for meg at Norman Hansen, Larsen og Halvorsen er ferdige etter denne sesongen, og blir ikke overrasket om Charmig og Hindsgaul drar andre steder da utviklingen deres (fremst når det gjelder stabile prestajsoner) kanskje ikke har vært helt som håpet og disse kan fort bli plukket opp av WT-lag om de leverer ett eller annet bra resultat.

Vi vet at Johannes Kulset og Sakarias Koller Løland skal tas opp fra utviklingslaget foran 2024, og jeg blir ikke overrasket om Bevort og Dalby også blir tatt opp.

Så hvis jeg regner sammen:
15 mann som er klare
5 mann som de bør ville ha med videre (Træen, Wærenskjold, Greegard, Holter og Charmig)
2 mann til fra utviklingslaget (Bevort og Dalby)
5 nysigneringer (ideelt 5 av Foss, Leknessund, Hvideberg, Hoelgaard og Bystrøm + noen aktuelle danske ryttere for å beholde en sterk dansk kontigent)
3 resigneringer (3 av disse: Eg, Resell, Blikra, Sindre Kulset, Hindsgaul, Dversnes og Urianstad)

Dersom det blir flere eller færre nysigneringer blir det færre eller flere resigneringer fra den siste gruppen.

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

george_hincapie skrev: fre jan 06, 2023 12:17 pm Haugland ble intervjuet av Lantern Rouge Cycling Podcast for en uke siden og han nevnte Foss, Leknessund, Hvideberg og Hoelgaard som transfermål.
De trenger fortsatt å forsterke klassikerlaget ytterligere - i tillegg til å ha noen flere dedikerte ryttere til Kristoffer - så håper de også går for Bystrøm og Amundsen.

Hoelgaard, Bystrøm, Amundo, Kristoffer, Skaarseth, Tiller, Ressell/Hvideberg da begynner vi å snakke klassikerlag. I tillegg til Wærenskjold om han går den retningen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Søren altså, blir kun 4. plass. (Denne vitsen har jeg planer om å fortsette med.)

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Og i dag var det Blikras tur til å bli nummer 4. Sterke resultater egentlig, det er ganske høyt nivå på spurtfeltet her nede.

I morgen venter en liten bakkeavslutning, før det er tid for kongeetappen på torsdag. Jacob Hindsgaul har klart seg uten tidstap foreløpig og det blir spennende å se hva han kan få til i sammendraget. I fjor ble Charmig nummer 7 sammenlagt og det er ikke utenkelig at Hindsgaul kan klare noe lignende.

Buitrago, Grosschartner, Formolo og Guerreiro er vel de største favorittene de kommende to dagene, men det er tidlig på sesongen så mye rart kan skje. Og plutselig avgjøres hele rittet i viftekjøring i sidevinden.

dorian

Legg inn av dorian »

De kjører tre ritt parallelt nå, og det virker faktisk som om de har solide lag i alle rittene. Håper det er et tegn på at de har tatt et nivå opp i år.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Kristoff med seier i Algarve, Wærenskjold ble nummer tre selv om han egentlig var opptrekker for Kristoff.

Her kan man se video av spurten

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Har veldig troen på komboen Wærenskjold-Kristoff!
Litt kaospreget spurt i dag, og ikke veldig sterkt felt, men Meeus som ble nummer 2 er en bra spurter og Jakobsen med Mørkøv skal normalt være fryktelig god, så dette lover bra.

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Hadde aldri trodd at opptrekket til Kristoffer skulle bli bedre enn i pappmasjé. Dette virker veldig lovende, og hvis ikke Søren kommer til TdF skjønner jeg ingenting.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Fantastisk bra: Dette lover bra for Uno-X og Kristoff .

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Trehjulssykkel skrev: ons feb 15, 2023 6:40 pm Dette virker veldig lovende, og hvis ikke Søren kommer til TdF skjønner jeg ingenting.
Hvis alle holder seg skadefrie og leverer normalt så er 7 plasser tatt:
Kristoff, THJ, Træen, Gregard, Wærenskjold, Tiller og Skaarseth. Tipper sistemann blir en danske, Charmig, Eg eller veteran Lasse.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg tror ikke det kommer til å gå opp for meg at Uno-X skal til TdF før i juni en gang.

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

george_hincapie skrev: ons feb 15, 2023 8:51 pm
Trehjulssykkel skrev: ons feb 15, 2023 6:40 pm Dette virker veldig lovende, og hvis ikke Søren kommer til TdF skjønner jeg ingenting.
Hvis alle holder seg skadefrie og leverer normalt så er 7 plasser tatt:
Kristoff, THJ, Træen, Gregard, Wærenskjold, Tiller og Skaarseth. Tipper sistemann blir en danske, Charmig, Eg eller veteran Lasse.
Jeg håper egentlig de kjører skikkelig fransk åpning uttak og tar med utelukkende ryttere som er i form. Så hvis feks Tiller ikke viser noe som helst frem mot Touren burde han ikke tas med spør du meg. De eneste som burde være sikret nesten uansett form er Kristoffer og THJ siden de er de eneste rytterne med realistiske vinnersjanser - og da kan man gamble på at de skal finne formen i TdF om de ikke har vist noe før.

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

Trehjulssykkel skrev: tor feb 16, 2023 1:27 am
george_hincapie skrev: ons feb 15, 2023 8:51 pm
Trehjulssykkel skrev: ons feb 15, 2023 6:40 pm Dette virker veldig lovende, og hvis ikke Søren kommer til TdF skjønner jeg ingenting.
Hvis alle holder seg skadefrie og leverer normalt så er 7 plasser tatt:
Kristoff, THJ, Træen, Gregard, Wærenskjold, Tiller og Skaarseth. Tipper sistemann blir en danske, Charmig, Eg eller veteran Lasse.
Jeg håper egentlig de kjører skikkelig fransk åpning uttak og tar med utelukkende ryttere som er i form. Så hvis feks Tiller ikke viser noe som helst frem mot Touren burde han ikke tas med spør du meg. De eneste som burde være sikret nesten uansett form er Kristoffer og THJ siden de er de eneste rytterne med realistiske vinnersjanser - og da kan man gamble på at de skal finne formen i TdF om de ikke har vist noe før.
Ein annan ting er jo at det er få av desse unge ryttarane som har erfaring frå lange ritt, for ikkje å snakke om dei lengste som TdF. Så ein må ha ryttarar som både tolar å sykle så mykje, og ryttarar som Uno-X meiner profiterer på å vere med. Kanskje er det litt tidleg for nokon enno.

Men Kristoff er sjølvsagt bankers, og han må ha ryttarar rundt seg. Wærenskjold har lagt inn ein sterk søknad allereie, og kvalitetane hans som køyresterk med sterk avslutning passar også veldig godt som ein mann i brudd. THJ blir det veldig, veldig spanande å følgje.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Trehjulssykkel skrev: tor feb 16, 2023 1:27 am
george_hincapie skrev: ons feb 15, 2023 8:51 pm Hvis alle holder seg skadefrie og leverer normalt så er 7 plasser tatt:
Kristoff, THJ, Træen, Gregard, Wærenskjold, Tiller og Skaarseth. Tipper sistemann blir en danske, Charmig, Eg eller veteran Lasse.
Jeg håper egentlig de kjører skikkelig fransk åpning uttak og tar med utelukkende ryttere som er i form. Så hvis feks Tiller ikke viser noe som helst frem mot Touren burde han ikke tas med spør du meg. De eneste som burde være sikret nesten uansett form er Kristoff og THJ siden de er de eneste rytterne med realistiske vinnersjanser - og da kan man gamble på at de skal finne formen i TdF om de ikke har vist noe før.
Søren Wærenskjold synes jeg at bør være sikret sammen med Kristoff og THJ. Han har vært en av verdens beste U-23 ryttere siden Tour de l'Avenir. Holdt jo følge med monstertempotalentet Alec Segaert på høstparten. Per nå så er Wærenskjold, Kristoff og THJ de eneste som jeg ser på som kunne forsvart en plass på et godt/greit WT-lag.

Annet enn dem så er jeg enig at man må se formen utover våren for å være helt bastante på hvem som bør tas ut, men sånn det ser ut akkurat nå så ville jeg tatt med Træen og Charmig for å hjelpe THJ eller være utbrytere, som de to av den rittertypen som har gjort det best det siste året (etter min mening). Så bør det tas med én kar til som er god i avslutninger på flate etapper, gjerne Blikra eller unge Fredheim (hvis han viser form), men jeg forstår jo hvis plassen heller går til Tiller som det er mer sannsynlig at varer i tre uker i forskjellige profiler.

Den siste plassen blir å kjempe om for andre ryttere som klarer seg i de mer utfordrende profilene, og som også kan være et utbryteralternativ. Her er det en rekke alternativer.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Jolla skrev: tor feb 16, 2023 4:05 pm men sånn det ser ut akkurat nå så ville jeg tatt med Træen og Charmig for å hjelpe THJ eller være utbrytere, som de to av den rittertypen som har gjort det best det siste året (etter min mening).
Charmig falt gjennom i Katalonia og Dauphine i fjor, så jeg vil være veldig avventende på hans vegne. Greegard derimot er bunnsolid. Han bør egentlig være en klar fjerdemann etter Kristoff, THJ og Wærenskjold.

lund

Legg inn av lund »

Eiking flørter med Uno. Burde vel være en man prioriterer å hente.

dorian

Legg inn av dorian »

lund skrev: ons feb 22, 2023 4:28 pm Eiking flørter med Uno. Burde vel være en man prioriterer å hente.
Tja, de vet jo at de da får en rytter som glimter til en gang eller to per sesong, men ellers stort sett er ute med sykdom.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: ons feb 22, 2023 4:28 pm Eiking flørter med Uno. Burde vel være en man prioriterer å hente.
Nja, vet ikke det. Han synes jeg er den minst interessante av nordmennene med utgående kontrakt etter sesongen.

Foss bør være førstepri. Ellers Hoelgaard og kanskje Leknessund. Og så lurer jeg litt på hvor god Iversby Hvideberg egentlig er? Og om han burde være prioritert som en god hjelperytter. @george_hincapie; hva tror du om ham?

Den neste profilerte dansken med utgående kontrakt, Magnus Cort, bør for øvrig stå høyt på lista. Han kunne vært en god poengplukker de siste par årene.

Jeg ser helst at man bygger laget i to retninger. Det ene med tanke på sammenlagt, og da er de to Tobias-ene ganske naturlige førstevalg. Det andre for klassikere og da spesielt de fra MSR til AGR (Strade og LBL tror de har liten sjanse til uansett). De har allerede Tiller, Wærenskjold, m.fl. som passer til slike ritt. Suppleres dette med Holegaard og Cort ser det egentlig ganske greit ut.

Edit: Det som er synd er at dersom de skal jakte en fast WT-plass og snake poeng til det, bør de hente det minst interessante av alt, nemlig en sprinter eller to. Den mest effektive strategien for å sanke mest mulig poeng er vel sannsynligvis å prioritere flate og mindre endagersritt i kategori 1.HC og 1.1.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Jeg har troen på Hvideberg og tror jeg heller ville prioritert han over Hoelgaard. Det samme med Bystrøm egentlig. Hvideberg har ikke kjørt inn spesielt imponerende resultater i DSM, men han har vist seg å være ganske sterk ved flere tilfeller, så jeg tror han har mye å bidra med.

Så min prioritering av de mulige norske rytterne uten kontrakt neste sesong:
1. Foss
2. Leknessund
3. Bystrøm
4. Hvideberg
5. Hoelgaard
6. Eiking

Når det gjelder Cort er han en glimrende rytter, men han har en fryktelig svak CV når det gjelder endagersritt. Han er nettopp fylt 30 og har flere gode år igjen, så han bør absolutt være en het kandidat.

---

Når det gjelder sprinter så får man håpe at enten Halvorsen eller Blikra tar steg denne sesongen og gjør seg selv til en god poengplukker i nettopp de flate og mindre endagersritt i kategori 1.HC og 1.1. Kristoff og Wærenskjold kommer til å kjøre en del sånne ritt mellom de større rittene, så dersom en av Halvorsen eller Blikra kan steppe opp så vil man ha bra dekning på slike type ritt, spesielt om Stian Fredheim kan ta steg også. Blikra hadde en sterk 4. plass på en etappe i Saudi Tour og Halvorsen ble nummer 5 på en spurtetappe i Oman, så dersom disse to kan levere mer stabilt på dette nivået vil dekningen være brukbar.

Dersom man til neste sesong klarer å sikre seg de 4-5 prioriterte nordmennene og sitter med følgende sentrale poengplukkere synes jeg det kommer til å se bra ut:
Etapperitt med bakker / fjell / tempo: Foss, THJ, Leknessund, Træen, Charmig
Brosteinsritt: Kristoff, Tiller, Wærenskjold, Bystrøm (Hoelgaard)
Kuperte endagersritt: THJ, Leknessund, Bystrøm, Charmig (Hoelgaard)
Spurtritt: Kristoff, Wærenskjold, Blikra/Halvorsen, Fredheim
Viktige hjelpere som kan ta litt poeng her og der: Gregaard, Skaarseth, Hvideberg, Andersen

Det krever dog at noen av ungguttene kan steppe opp og kjøre inn noen resultater. Mange gode kandidater her, spesielt interessant blir det å følge Johannes Kulset, men også en mann som Tord Gudmestad kan bli en fin poengplukker om han begynner å kjøre seg inn i topp 10 i flate endagersritt med litt dårligere konkurranse. Ryttere som Blume Levy, AHJ, Hindsgaul etc kan også plutselig ta såpass store steg at de kan bli relevante poengplukkere.

Det viktigste er uansett at de 4-5 beste rytterne totalt klarer å samle inn minst 1000 poeng i snitt.
Hvis vi ser på 2200 tok Kristoff 2124, THJ 530, Foss 590, Leknessund 501 og Tiller 579. Det blir vrient for Kristoff å leve opp til 2000+ poeng, så dersom det skal være realistisk med WT-status må de yngre steppe opp. Det bør ikke være umulig.

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Skader ikke å ta sjansen på Odd Pollen, i beste fall så kan han hente noen poeng og resultater, i verste fall er han bare listefyll slik som mange av rytterne er allerede i dag, så sportslig sett har de ingenting å tape. Hadde jeg vært DS ville jeg heller hatt Veikingen med i et ritt som kanskje kan få et resultat enn en rytter som garantert ikke vil få til noe, og de er vel strengt tatt ikke i posisjon til å være så kresne på hvem de henter.

Uansett om de henter ham eller ikke så trenger de fortsatt minimum en av Foss/Leknessund, helst begge. Det er disse som genererer poeng.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: tor feb 23, 2023 11:49 am Jeg har troen på Hvideberg og tror jeg heller ville prioritert han over Hoelgaard. Det samme med Bystrøm egentlig. Hvideberg har ikke kjørt inn spesielt imponerende resultater i DSM, men han har vist seg å være ganske sterk ved flere tilfeller, så jeg tror han har mye å bidra med.

Så min prioritering av de mulige norske rytterne uten kontrakt neste sesong:
1. Foss
2. Leknessund
3. Bystrøm
4. Hvideberg
5. Hoelgaard
6. Eiking

Når det gjelder Cort er han en glimrende rytter, men han har en fryktelig svak CV når det gjelder endagersritt. Han er nettopp fylt 30 og har flere gode år igjen, så han bør absolutt være en het kandidat.
► Show Spoiler
Hvordan tror du Leknessund vil utvikle seg de kommende årene? For meg ser han ut til å være litt fugl eller fisk. Når ikke helt opp verken i bakkeklassikere eller som sammenlagtrytter.

Om vi ser på kapteiner er det klart at Kristoff og THJ per dags dato er de primære. På sikt tror jeg Wærenskjold også kan bli dette. Han virker i mine øyne svært lovende og kan bli en svært god klassikerrytter. Av nyervervelser mener jeg Foss etter denne sesongen og Skjelmose etter 2024 bør være førstepri. Og laget bygges rundt disse samt THJ og Wærenskjold. Ellers er det å supplere med gode hjelperyttere. Hvideberg og Holgaard tror jeg passer bra i dette bildet. Og kunne gjerne også sett Mikkel Bjerg inn, da han er en absolutt toppklasse hjelperytter, men han har vel så godt betalt i UAE at det er urealistisk.

PS: Valgren har vel også utgående kontrakt etter denne sesongen, men han har prestert såpass labert såpass lenge at jeg anser det som uaktuelt.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Ikke uenig i at Leknessund kanskje mangler den vinnerpotensialet, men han viste i TdF i fjor at han er såpass allround at han kan klare å komme i riktige brudd, og på flere typer profil. Så han hadde vært min pr 1 hvis jeg kunne valgt, deretter Foss og Bystrøm. Hoelgård og Hvideberg føler jeg ikke har truffet med Profflivet, selv om både uflaks, skader og sykdom er en del av forklaringen. Kanskje kan tilbakekomst til UNO få de i gang igjen. Hvideberg er såpass ung at jeg utelukker ikke større ting av han. Liker Eiking, men fakta er han ser bedre ut en det han presterer, så mulig han sånn sett bør fortsette i laget med de peneste syklene, draktene og bartene.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Biff_Byford skrev: søn feb 26, 2023 8:42 pm Ikke uenig i at Leknessund kanskje mangler den vinnerpotensialet, men han viste i TdF i fjor at han er såpass allround at han kan klare å komme i riktige brudd, og på flere typer profil. Så han hadde vært min pr 1 hvis jeg kunne valgt, deretter Foss og Bystrøm. Hoelgård og Hvideberg føler jeg ikke har truffet med Profflivet, selv om både uflaks, skader og sykdom er en del av forklaringen. Kanskje kan tilbakekomst til UNO få de i gang igjen. Hvideberg er såpass ung at jeg utelukker ikke større ting av han. Liker Eiking, men fakta er han ser bedre ut en det han presterer, så mulig han sånn sett bør fortsette i laget med de peneste syklene, draktene og bartene.
Blir litt for usikker på Leknessund til at jeg setter ham foran Foss. Egentlig anser jeg både THJ og Wærenskjold som større prospekter enn disse to. Synes både Foss og Leknenssund bør vise fremgang og/eller mer stabilitet i løpet av sesongen for at de skal være klare prioriteringer å hente tilbake. Men foreløpig vil jeg helst ha Foss.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

For meg virker Leknessund å være en ryttertype ganske lik Bob Jungels.

En rytter som i gode sesonger med riktig fokus kan kjøre seg inn topp 10 i en Grand Tour og en ryttertype som med riktig fokus kan være en relevant rytter i Belgiske klassikere der han kommer avgårde i forkant av de største stjernene.

Det er nok først og fremst etapperitt som Paris-Nice og bruddseiere som bør stå på prioriteringslisten.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: søn feb 26, 2023 9:38 pm For meg virker Leknessund å være en ryttertype ganske lik Bob Jungels.

En rytter som i gode sesonger med riktig fokus kan kjøre seg inn topp 10 i en Grand Tour og en ryttertype som med riktig fokus kan være en relevant rytter i Belgiske klassikere der han kommer avgårde i forkant av de største stjernene.

Det er nok først og fremst etapperitt som Paris-Nice og bruddseiere som bør stå på prioriteringslisten.
Er ikke Jungels en god del mer kjøresterk enn Leknessund?

Det jeg egentlig er mest spent på for denne sesongen er hvordan Tobias Foss vil gjøre det i fjellene. Tempoegenskapene er jo top notch, men hvor god er han egentlig når det blir særlig brattere enn 6-7 %, og i hvilken grad er han i stand til å svare på rykk og tempoendringer. Basert på det jeg har sett hittil kan jeg ikke huske å ha sett særlig mange GC-ryttere som virker like diesel som det Foss er. Er han overhodet i stand til å følge på kraftige tempoøkninger?

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

KongOlav2 skrev: søn feb 26, 2023 11:18 pm Er ikke Jungels en god del mer kjøresterk enn Leknessund?
Kjørestyrke er jo ett noe vagt begrep, men de to rittene Leknessund vant i fjor, i Tour de Swiss og Artic Race ble begge vunnet etter relativt lange solobrudd som vitner om stor kjørestyrke.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Leknessund har jo hele tiden matchet Foss (eller helst gjort det bedre) på samme alder.
Altså hvis vi sammenligner Foss sin 2016-sesong med Leknessund sin 2018-sesong og så videre. Både hvis man ser på hva de konkurrerte i, resultater og poeng.

Dette er eksempelvis PCS-poengene deres per alder (ved start av året):

18 år: Leknessund 20p - 16p Foss
19 år: Leknessund 107p - 10p Foss
20 år: Leknessund 183p - 35p Foss
21 år: Leknessund 152p - 85p Foss
22 år: Leknessund 511p - 81p Foss

Så hadde Foss sitt definitive gjennombrudd i 2021-sesongen, som altså vil samsvare med Leknessund sin 2023-sesong. Dette året kom Foss på topp 10 i Giroen og tok en ganske grei seier i NM både på tempo og landevei. Det er ikke utelukket at Leknessund kan fortsette å matche (eller slå) Foss denne sesongen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Forøvrig kult å se alle rittene som Uno-X er med i i vår. Ingen Strade Bianchi, men det blir Paris-Nice med Kristoff, Wærenskjold, THJ og Tiller bekreftet så langt (tror jeg). Sender vel "reservene" til Catalunya, mens Kristoff, Tiller og resten av brosteinsgjengen kjører alle fem WT-rittene i Belgia. Ingen Baskerland Rundt, men brosteinsgjengen skal til helvete i nord mens THJ skal kjøre alle tre Ardennerklassikerne.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Jolla skrev: man feb 27, 2023 9:57 am Forøvrig kult å se alle rittene som Uno-X er med i i vår. Ingen Strade Bianchi, men det blir Paris-Nice med Kristoff, Wærenskjold, THJ og Tiller bekreftet så langt (tror jeg). Sender vel "reservene" til Catalunya, mens Kristoff, Tiller og resten av brosteinsgjengen kjører alle fem WT-rittene i Belgia. Ingen Baskerland Rundt, men brosteinsgjengen skal til helvete i nord mens THJ skal kjøre alle tre Ardennerklassikerne.
Vil tro de har størst sjanser i de litt mindre endagersrittene. Le Samyn i morgen, Dwars door Vlanderen, Scheldeprijs og muligens GW senere. I tillegg ser jeg de skal delta i enda en håndfull mindre endagersritt i Belgia. Her kan det være mulighet for Kristoff, Halvorsen og Wærneskjold (om ikke velten i går merkes godt) kan ha muligheter til å plukke noen poeng.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»