Team Uno-(se)X

Svar
george_hincapie

Re: Team Uno-(se)X

Legg inn av george_hincapie »

Ja, hvis WT skal være realistisk må flere av talentene de allerede har på plass heve seg ytterligere ett nivå og fremforalt prestere jevnere. Nivået er der på mange ryttere til å samle en del poeng, men de er for ujevne dessverre.

THJ hadde en god sesong i fjor, men bør prestere på "topp 10 i WT-enukersritt" jevnt gjennom hele sesongen.
AHJ har vært god i Tyrkia de to siste årene, men må prester stabilt på dette nivået.
Charmig hadde to gode perioder i fjor, rundt Tour of Oman og rundt Sazka Tour. Han må prestere jevnere på dette nivået.
Idar Andersen hadde en veldig bra uke i Frankrike i Mai i fjor. Han må også prestere på dette nivået oftere.
Wærenskjold må komme i gang i endagersritt, han er en ryttertype som kan samle mange poeng.
Blikra og Halvorsen må kjøre de riktige endagersrittene, de er raske nok til å samle bra med poeng hvis de får kjøre de riktige rittene.

Såvidt jeg kan se er det ingen quick fix blant norske eller danske ryttere som er "spurtere" og kan gå inn og dominere 1.1 og 1.Pro ritt og samle massevis av poeng, så jeg heller mot at denne delen av Uno-X's satsing bør rettes mot:
1. Å få Halvorsen og Blikra til å levere mer stabilt, noe som bør bety at man prøver å gi dem mer støtte og bedre hjelp i avslutningen.
2. Å sende Wærenskjold til flere av denne typen ritt.
3. Å utvikle Fredheim, som er ett kjempetalent når det gjelder denne typen ritt.
4. Få noen av de bedre rytterne (Kristoff, Tiller etc) til å kjøre noen flere av denne typen ritt. Spesielt på høsten bør disse kunne samle mye poeng i denne typen ritt.
5. Neste sesong kommer Sakarias Koller Løland opp fra Dare, han virker å være en perfekt ryttertype for denne typen ritt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Gregaard kom seg ikke med i bruddet idag. Det blir viktig for ham å komme i bruddet imorgen for å sikre klatretrøya si.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jolla skrev: lør mar 11, 2023 6:27 pm Gregaard kom seg ikke med i bruddet idag. Det blir viktig for ham å komme i bruddet imorgen for å sikre klatretrøya si.
Det klarte han. Dermed reddet han et svakt ritt for Uno-X.

Jeg har vært kritisk til Charmig tidligere og fortsetter med det. Han bør vise mye mellom nå og Touren for å være aktuell for TDF-laget.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er så bra for poengenes del at Uno-X er med på ritt som idag, selv om det ikke var deres dag. 15., 25., 55. og 56. plass gir totalt 63 UCI-poeng, som er mer enn dobbelt så mange poeng som Uno-X fikk når Kristoff og Wærenskjold tok 1. og 3. plass i Volta ao Algarve.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Dårlig uttelling for Uno-X i dag. Så langt denne sesongen er de faktisk bare sjette best av Pro Team-lagene. Det nivået vil neppe holde til å få invitasjoner til alt de ønsker av ritt i kommende år. Prestasjonene må forbedres kraftig i løpet av sesongen. Samt at nye ryttere må inn til neste år.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Ja, men skal sies at i dag gjorde de jobben, eller ett skikkelig forsøk. Men som du sier dårlig uttelling. Vi får håpe på sen formutvikling, både planlagt (TdF) og tilfeldig (sykdom og skader). Evt så holder de ikke godt nok nivå.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Biff_Byford skrev: ons mar 29, 2023 8:54 pm Ja, men skal sies at i dag gjorde de jobben, eller ett skikkelig forsøk. Men som du sier dårlig uttelling. Vi får håpe på sen formutvikling, både planlagt (TdF) og tilfeldig (sykdom og skader). Evt så holder de ikke godt nok nivå.
Jeg tror flere av de mer profilerte rytterne egentlig ikke har potensial til å plukke særlig med poeng annet enn sporadisk. Det gjelder f.eks Træen og de fleste danskene i laget. Charmig er habil, men heller ikke særlig mer enn at han kan bli topp 10 i et av disse 5-dagersritttene, ikke mye mer enn det. Kristoff har nok noe saft igjen i beina, men mindre enn tidligere og tror nesten man må regne med at fjorårssesongen var hans siste virkelig bra sesong.

Jeg har ikke stor tro på at det blir mye poeng i RVV og PR. Ei heller i Ardennene eller Tour of the Alps (som for øvrig er svært tøff i år). De neste par månedene er det i Scheldprijs samt i diverse mindre franske ritt frem til og med Dukerque i mai og mindre belgiske ritt mot slutten av mai og i juni jeg tror de kan plukke en del poeng.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Hvis man ser litt på Dwars og G-W så var Wærenskjold i posisjon til å spurte om 4. plassen i går og Tiller var i spurten om 7.plassen i G-W, men ble "kun" nummer 14 og 15. Begge disse to var i en posisjon der de bare kunne sitte på hjul i en større gruppe de siste 2-3 milene og jeg hadde håpet på mer i disse spurtene. Å være helt i toppen i disse spurtene er det som tidligere har gjort Kristoff til en av de beste poengplukkerne, men det er tydelig at Wærenskjold og Tiller ikke helt er der.

Nå skal det sies at Wærenskjold har kjørt veldig bra i disse to rittene og tydelig tatt steg. I fjor fullførte han ingen ritt på dette nivået og nå er han ikke langt unna å være kompetitiv om topplasseringer. Fortsetter han fremgangen blir han en mann som samler flere topp 10 i disse rittene neste år.

Når det gjelder poengene:
Kristoff var sterk i går, men har fortsatt vært en stor skuffelse. Det samme med Tiller. I fjor hadde han samlet 286 UCI-poeng frem til og med G-W, i år har han kun tatt 58. Kristoff har tatt 312 mot 440 på samme tid i fjor. THJ har tatt 0 poeng mot 211 på samme tid i fjor. Disse tre, som burde være de store poengplukkerne har ikke lyktes og er hovedgrunnen til at Uno-X ligger nesten 1200 poeng bak 18.plassen allerede. Selv om det er 2 sesonger igjen etter i år, bør avstanden ikke bli veldig mye større resten av denne sesongen.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: tor mar 30, 2023 9:04 am Hvis man ser litt på Dwars og G-W så var Wærenskjold i posisjon til å spurte om 4. plassen i går og Tiller var i spurten om 7.plassen i G-W, men ble "kun" nummer 14 og 15. Begge disse to var i en posisjon der de bare kunne sitte på hjul i en større gruppe de siste 2-3 milene og jeg hadde håpet på mer i disse spurtene. Å være helt i toppen i disse spurtene er det som tidligere har gjort Kristoff til en av de beste poengplukkerne, men det er tydelig at Wærenskjold og Tiller ikke helt er der.

Nå skal det sies at Wærenskjold har kjørt veldig bra i disse to rittene og tydelig tatt steg. I fjor fullførte han ingen ritt på dette nivået og nå er han ikke langt unna å være kompetitiv om topplasseringer. Fortsetter han fremgangen blir han en mann som samler flere topp 10 i disse rittene neste år.

Når det gjelder poengene:
Kristoff var sterk i går, men har fortsatt vært en stor skuffelse. Det samme med Tiller. I fjor hadde han samlet 286 UCI-poeng frem til og med G-W, i år har han kun tatt 58. Kristoff har tatt 312 mot 440 på samme tid i fjor. THJ har tatt 0 poeng mot 211 på samme tid i fjor. Disse tre, som burde være de store poengplukkerne har ikke lyktes og er hovedgrunnen til at Uno-X ligger nesten 1200 poeng bak 18.plassen allerede. Selv om det er 2 sesonger igjen etter i år, bør avstanden ikke bli veldig mye større resten av denne sesongen.
Er enig i at Tiller har vært skuffende. Wærenskjold, og mange andre på laget har absolutt hevet seg siden i fjor, men de er jo enda et nummer for små når de beste tråkker til.

Når det gjelder UCI-poeng så hadde de sikkert tjent på å fokusere på litt mindre ritt, men om ambisjonene er å bli WT så er det bare rett og rimelig at de satser i de største rittene. Selv om toppresultatene har uteblitt så har de jo ikke prestert særlig dårligere enn Quickstep, og klart bedre enn andre pro-conti lag (bortsett fra IPT). Problemet er jo at det ikke hjelper stort på UCI-rankingen...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: tor mar 30, 2023 9:04 am Hvis man ser litt på Dwars og G-W så var Wærenskjold i posisjon til å spurte om 4. plassen i går og Tiller var i spurten om 7.plassen i G-W, men ble "kun" nummer 14 og 15. Begge disse to var i en posisjon der de bare kunne sitte på hjul i en større gruppe de siste 2-3 milene og jeg hadde håpet på mer i disse spurtene. Å være helt i toppen i disse spurtene er det som tidligere har gjort Kristoff til en av de beste poengplukkerne, men det er tydelig at Wærenskjold og Tiller ikke helt er der.

Nå skal det sies at Wærenskjold har kjørt veldig bra i disse to rittene og tydelig tatt steg. I fjor fullførte han ingen ritt på dette nivået og nå er han ikke langt unna å være kompetitiv om topplasseringer. Fortsetter han fremgangen blir han en mann som samler flere topp 10 i disse rittene neste år.

Når det gjelder poengene:
Kristoff var sterk i går, men har fortsatt vært en stor skuffelse. Det samme med Tiller. I fjor hadde han samlet 286 UCI-poeng frem til og med G-W, i år har han kun tatt 58. Kristoff har tatt 312 mot 440 på samme tid i fjor. THJ har tatt 0 poeng mot 211 på samme tid i fjor. Disse tre, som burde være de store poengplukkerne har ikke lyktes og er hovedgrunnen til at Uno-X ligger nesten 1200 poeng bak 18.plassen allerede. Selv om det er 2 sesonger igjen etter i år, bør avstanden ikke bli veldig mye større resten av denne sesongen.
Enig ang Wærenskjold. Synes han har vært grei, og tror han vil bli veldig bra etter hvert. Han og THJ er uten tvil de to rytterne jeg har størst forhåpninger til på litt sikt.

Tiller liker jeg ganske godt, men han mangler det lille ekstra som gjør at han kan være med i toppen litt oftere. Tror egentlig bare Wærenskjold har potensial til dette av dagens ryttere med tanke på endagersritt.

Det er det heller ikke mange av de andre danske og norske rytterne som har. Pedersen primært og SKA sekundært. Og Skjelmose har vist masse i mindre ritt. Vi får se litt hva Leknessund kan utvikle seg til.

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: tor mar 30, 2023 10:10 am Tror egentlig bare Wærenskjold har potensial til dette av dagens ryttere med tanke på endagersritt.
Fredheim kjørte veldig bra i De Panne, og virker dessuten til å være mye bedre i posisjonskampen enn f. eks. Tiller og Wærenskjold.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dorian skrev: tor mar 30, 2023 10:22 am
KongOlav2 skrev: tor mar 30, 2023 10:10 am Tror egentlig bare Wærenskjold har potensial til dette av dagens ryttere med tanke på endagersritt.
Fredheim kjørte veldig bra i De Panne, og virker dessuten til å være mye bedre i posisjonskampen enn f. eks. Tiller og Wærenskjold.
Ja, enig. Fredheim virker lovende. Også synd at de to norske talentene i Jumbo har så inni hampen lange kontrakter der.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Fredheim har jeg kjempetroa på. Vi må regne med at Kristoff gradvis forfaller, men Wærenskjold og Fredheim bør bli bedre og bedre de neste to sesongene. Jeg tror Kristoff, Wærenskjold, Tiller, Fredheim og Skaarseth kan være en meget solid kjerne i denne typen ritt i 2024 og 2025 dersom Wærenskjold og Fredheim fortsetter fremgangen, forhåpentligvis sammen med noe utenfra (Bystrøm, Hoelgaard, Hvideberg f.eks) for å gi laget litt mer bredde. Det er nok urealistisk å forvente at Uno-X plutselig skal begynne å samle mange pallplasser i brosteinsrittene, men de er ikke langt unna regelmessige topp 10 og klarer man det blir det fort mange poeng på bok.

Hagenes hadde selvsagt vært en drøm å ha i klassikerlaget, men det er dessverre urealistisk før eventuelt 2027 med mindre Jumbo-Visma går dukken etter neste sesong, noe som er veldig lite sannsynlig selv om det nå ryktes at Jumbo trekker sponsoratet etter 2024.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Ville vært skuffende om Uno ikke klarer å bli 3. beste PCT-lag. Er der de bør sikte seg inn.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Trehjulssykkel skrev: fre mar 31, 2023 12:17 pm Ville vært skuffende om Uno ikke klarer å bli 3. beste PCT-lag. Er der de bør sikte seg inn.
De ti beste Pro Teamene har samlet følgende poengsummer hittil:

1. Lotto Dstny 3402
2. Israel - Premier Tech 2328
3. TotalEnergies 1279
4. Green Project-Bardiani CSF-Faizanè 1102.8
5. Bolton Equities Black Spoke 1051
6. Uno-X Pro Cycling Team801
7. Q36.5 Pro Cycling Team 756
8. Tudor Pro Cycling Team 571
9. Bingoal WB 542
10. Euskaltel - Euskadi 501

Lotto har kjørt veldig bra og det er liten grunn til å tro at poengsamlingen deres skal kollapse selv om vårsessongen med masse ritt i Belgia passer dem perfekt. Caleb Ewan kan samle en del poeng i spurter, men han kjører ikke så mange flate endagersritt der det er lett å samle poeng, men med De Lie og Milan Menten er Lotto uansett fryktelig godt forspent i disse rittene. Ryttere som Kron, Van Gils etc er bra i kuperte ritt og stortalentet Lennert Van Eetvelt har hatt en god start på sesongen med blant annet 15. plass i Katalonia og pallplasser i spanske endagsritt. Mye skal gå galt om Lotto ikke blir topp 2 blant PT-lagene denne sesongen og sikre seg wild card til alle WT-ritt neste år.

Israel har hatt en bra sesongstart, med gamle Vanmarcke overraskende sterk på brosteinen og Woods var bra i Katalonia. Snart er det tid for Teuns i Ardennene og Pozzovivo i Giroen. De har gode spurtere i Nizzolo og Strong og i tillegg er Fuglsang en rytter som bør kunne kjøre inn en del poeng når han kommer i gang. Med Simon Clarke og mange andre solide ryttere i tillegg bør Israel også definitivt klare å sikre seg topp 2.

Om 3. plassen som gir Wild Card til alle WT-endagersritt kan det bli jevnt, men jeg holder Total Energies som favoritter over Uno-X. Bardiani har samlet overraskende mye poeng hittil i år, men de fleste kommer fra ritt i Rwanda og det afrikanske mesterskapet. Blir overrasket om de er konkurransedyktige gjennom hele sesongen.
Bolton fra New Zealand har også en del poeng fra lokale ritt og nasjonale mesterskap. De skal ikke ha nok kvalitet og godt nok rittprogram til å blande seg inn i kampen om 3. plassen, men de har gode ryttere som samler bra med poeng i spurter i endagersritt, så man skal ikke avskrive dem helt.

Derimot er det nok verdt å se opp for de to sveitsiske lagene i kampen om 3. plassen. Q36,5 har ett lag som kan hevde seg i mange ulike typer ritt og ryttere som Moschetti kan samle bra med poeng. Unggutten Calzoni virker veldig spennende også. For Tudor så henger mye på flate endagersritt, så jeg tror de blir litt for ensformige selv om det er mange poeng å hente i slike ritt. Arvid de Kleijn vant Milano-Torino for eksempel.

Med tanke på at Uno-X har underprestert litt hittil denne sesongen frykter jeg at går mot 4. plass blant PT-lagene og ingen automatiske wild card neste år, men Total har ikke imponert hittil og Peter Sagan virker betydelig mer ferdig enn Kristoff, så det er fortsatt grunn til å være optimist.

dorian

Legg inn av dorian »

Nå har de sprengt feltet i sidevinden i Route Adélie. Sitter med Holter i brudd foran, og resten av laget i forfølgergruppa på 17 syklister. Med nesten 70 km til mål så blir det sikkert fort samling igjen, men uansett morsomt kjørt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: tor mar 30, 2023 11:58 am Fredheim har jeg kjempetroa på. Vi må regne med at Kristoff gradvis forfaller, men Wærenskjold og Fredheim bør bli bedre og bedre de neste to sesongene. Jeg tror Kristoff, Wærenskjold, Tiller, Fredheim og Skaarseth kan være en meget solid kjerne i denne typen ritt i 2024 og 2025 dersom Wærenskjold og Fredheim fortsetter fremgangen, forhåpentligvis sammen med noe utenfra (Bystrøm, Hoelgaard, Hvideberg f.eks) for å gi laget litt mer bredde. Det er nok urealistisk å forvente at Uno-X plutselig skal begynne å samle mange pallplasser i brosteinsrittene, men de er ikke langt unna regelmessige topp 10 og klarer man det blir det fort mange poeng på bok.
Enig i dette. Jeg har absolutt troa på Fredheim og Wærenskjold. Spørsmålet er hvilke ambisjoner de faktisk har. Om de faktisk skal bli et WT-lag tror jeg de ikke bare disse må utvikle seg, men også at de trenger et par temmelig solide poengplukkere til, og en av dem helst allerede før neste sesong. Og Bystrøm, Hoelgaard, Hvideberg holder ikke. Også usikker på om Foss og/eller Leknessund holder.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bystrøm har tatt 156 UCI-poeng så langt denne sesongen.
Du har rett i at han ikke har for vane å være en stor poengplukker, og at årets TDU er det som skiller seg ut sånn sett. Men så har han jo alltid valgt å være en liten fisk i en stor dam helt siden han gikk til Katusha, og jeg tror det bor en puncheur i den kroppen der.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

KongOlav2 skrev: fre mar 31, 2023 3:14 pmOg Bystrøm, Hoelgaard, Hvideberg holder ikke.
Absolutt enig at disse ikke holder som poengplukkere. Muligens Bystrøm med riktig rittprogram. Derimot tror jeg at disse kan utgjøre en ganske stor forskjell for mulighetene Kristoff, Tiller, Wærenskjold og Fredheim har til å samle poeng.

Det store problemet er at det ikke finnes mange kandidater når de skal holde seg til kun nordmenn og dansker. Dersom man ser på de 30 beste danskene på PCS rankingen er det kun følgende som er uten kontrakt neste sesong:
Magnus Cort - Virker urealistisk?
Charmig (allerede i UnoX) - Bør fornyes.
Greegard (allerede i UnoX) - Bør defintivt fornyes.
Wandahl - Hadde vært en solid forsterkning, men lite trolig at han går ned fra WT-nivå.
Eg (allerede i UnoX) - Bør fornyes.
Andreas Stokbro (Uno-X valgte å ikke hente han før årets sesong da han forlot Team Coop og dro til Leopard)
Mathias Bregnhøj - kontirytter, ingenting som tyder på at han skal være en særlig forsterkning.
Anders Foldager - 22 år gammel kontirytter, kan være en interessant spurter.
Rasmus Bøgh Wallin - kontirytter, ingenting som tyder på at han skal være en særlig forsterkning.
Julius Johansen (forlot Uno-X etter 2021) - Hadde vært en solid forsterkning, men lite trolig at han går ned fra WT.
Mathias Norsgaard - Hadde vært en interessant rytter, men lite trolig at han går ned fra WT-nivå.
Michael Mørkøv - Snart 40, legger nok opp.
Christopher Juul-Jensen - Fyller 34 i sommer, bør ikke være interessant.
Lasse Normann Leth (allerede i Uno-X) - Bør nok ikke fornyes.
Jeppe Aaskov Pallesen - kontirytter, ingenting som tyder på at han skal være en særlig forsterkning.

Så det er nok de norske rytterne man må jakte før neste sesong...

dorian

Legg inn av dorian »

Moro at de nå kan prestere også med b-laget. De siste sesongen har de som regel vært fullstendig sjanseløse i de franske cup-rittene.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Artig seier til Dversnes i Adelie. Så akkurat videoen fra rittet på YouTube.
Totalt dro UNO-X inn 147 UCI-poeng der.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Uno-X det 15.beste laget i årets brosteinsritt:https://twitter.com/eltiodeldato/status ... JSgA79OVfw

Kristoffs 4.plass i Omloop beste enkeltresultat. Generelt har Kristoff levert litt under pari, men synes Tiller har vært den største skuffelsen. 15.plassen hans i Gent-Wevelgem er eneste gangen han har vært topp 40. Jeg hadde håpet på betraktelig mer.

I fjor knakk han kragebeinet i Roubaix og kjørte inn lite poeng før oktober, så håper han heller kan skru opp jevn poengfangst utover. Han skal være en rytter som duger i mer enn brosteinsritt.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Begynner vel å bli noen endringer på det TdF-laget basert på form og resultat så langt.

Min shortlist pdd:

- Kristoffer
- Wærenskjold
- Dversnes
- Tiller
- Skaarseth/Resell
- Træen
- THJ
- Gregard

THJ (og muligens Træen) burde få beskjed om at de er sikret en TdF-plass samme hva, slik at de kan fokusere på å komme seg i form til juli uten å måtte jage resultater frem mot sommeren for å bevise at de fortjener å bli tatt ut. Strengt tatt så fortjener ikke Tiller å bli tatt ut med det han har vist i år, men så er det heller ingen andre bak som har vist noe mer som gjør de aktuelle.

Alternativt er å sette inn enda en rytter med kjørestyrke på flata hvis ikke Træen viser noe, men da har Uno bare to som kan klatre, og 2/3 av alle etappene inneholder klatringer som er medium/harde. Allikevel kan hvert fall Kristoffer få mer hjelp inn mot spurtene, fremfor at en Træen som er ute av form bare faller av tidlig i et brudd og ikke kjører om noe som helst.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er det Kurt Arve Aslesen som er sjef for dette laget?

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Ganske merkelig å se hvor elendig Uno-X er på sosiale medier osv. Ingenting fra Paris-Roubaix eller noen av de andre store rittene de debuterer i. En grusomt kjedelig hjemmeside uten noe som helst stoff utenom reklame. Hvordan sponsorene kan godta dette er vanskelig å skjønne. Synes de var bedre før da de vertfall la ut starttidspunkt, kanal man kunne se rittene på osv. Nå er det null.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ingenting er å ta i, de har i allefall noen bildeserier på instagram samt høydepunkter/lagrede stories fra Paris-Roubaix og Flandern Rundt.

Men de kan absolutt bli bedre ja, på twitter er det faktisk bedre å følge Vegar Kulset som vel er sjef for selskapet Uno-X (eller noe i den dur).

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

I følge TV2 har følgende 7 ryttere fått klarsignal til Tour de France:
- Alexander Kristoff
- Tobias Halland Johannesen
- Torstein Træen
- Rasmus Tiller
- Søren Wærenskjold
- Anthon Charmig
- Jonas Greegard

Den siste plassen står mellom Fredrik Dversnes, Martin Urianstad Bugge og Erik Nordsæter Resell.

Jeg er veldig overrasket over at Charmig får plass, han har vært direkte svak samtlige ganger han har fått prøve seg på WT-nivå (Katalonia og Dauphine i fjor, Paris-Nice og Ardennerklassikerne i år). Han har heller ikke fremstått som en særlig solid hjelperytter og hvis man absolutt måtte hatt med to dansker synes jeg Niklas Eg fremstår som en klart bedre kandidat. Eg har riktignok ikke kjørt ritt siden Katalonia, så kan være skader eller sykdom som gjør at han ikke er aktuell.

Når det gjelder den siste plassen så tror jeg Dversens er den som er mest sannsynlig å kjøre inn resultat i brudd, Urianstad Bugge er nok den som er best til å komme seg med i bruddene, mens Resell nok er den som egner seg best til å hente flasker og ta vind for Kristoff på flate etapper. Så det kommer nok an på hva de føler de trenger. Håper alle disse tre får sjansen i Dauphine slik at man får sett dem i aksjon på mest mulig relevant nivå.
Det blir spennende å se hvor langt Wærenskjold kommer, tviler sterkt på at han kommer seg til Paris, men forhåpentligvis kan han gjøre nytte for seg de første 10-12 dagene.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Merkelig ja. Tipper Dversnes hadde hengt på like lenge i brudd på fjelletapper som Charmig kommer til å gjøre. Sportslig så fortjener Resell og Dversnes å komme med fremfor Charmig. Dversnes har også kjørestyrke til å kunne gjøre en jobb for Kristoffer.

Hadde jeg vært Dversnes hadde jeg vært veldig skuffa.

hadde også vært litt skuffa om jeg hadde vært Kristoffer. Får bare 2-3 mann rundt seg.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Resell bør få den siste plassen. De trenger en skikkelig gregario.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Leknessund skal ha signert fot Uno-X fra neste sesong
https://www.tv2.no/sport/tv-2-erfarer-h ... /15745291/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»