Team Uno-(se)X

Svar
lund

Re: Team Uno-(se)X

Legg inn av lund »

Trehjulssykkel skrev: tir mai 16, 2023 7:07 pm
george_hincapie skrev: tir mai 16, 2023 5:18 pm
Trehjulssykkel skrev: tir mai 16, 2023 3:46 pm
Beste norske rytteren de kunne signert, så det var bra.
Hvis de kan få inn en sponsor til nå, så ligger de godt an til å sikre seg noen store danske navn. Klarer de å tilby mye penger så blir det fort vanskelig å takke nei for ryttere som , SA Andersen, Pedersen og Skjelmose.
Problemet er at ingen gode dansker er tilgjengelig med det første..
Neste år blir uansett for tidlig, men 2025 burde være realistisk mtp å få noen større danske navn. De må vise at de som lag ikke er langt unna WT nivå, noe de kan gjøre neste år med Kristoffer, Wærenskjold, Leknessund og THJ som utgangspunkt. Så vil det være pengene som gjør resten.

Jeg tenker å være det 3. beste PCT-laget må være minimum når det kommer til sportslig nivå. Med litt hell så vil noen lag folde innen 2025 (feks Astana), og da er det gode muligheter for å være topp 2 av PCT-lag som gir invite til alt.
Si ikke det, si ikke det :)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hvis Leknessund og Cort er i Uno-X neste sesong (og poengfangsten bedrer seg og det blir en grei TdF) så bør Uno-X ha muligheter til å få WC til to GTs neste sesong.

Men det er jo en helt vill signering. 9 etappeseiere i treukersritt. Odd Christian Eiking er vel også uten kontrakt neste sesong, og med tanke på at han ikke har gjort stort etter at han mistet den røde trøyen i Vueltaen for to år siden så lukter jeg muligheter der også. Mulig at det ikke blir altfor stor konkurranse om ham, og EF virker jo å ønske å fornye laget sitt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Men med både Leknessund og Cort på vei inn så må vel det bety at de har klart å lande en sponsor til vel? Ingen av disse er vel særlig billige i drift og hadde garantert andre lukrative tilbud vil jeg tro. Årets deltagelse i TdF har sikkert hjulpet i jakten på ny sponsor, siden det viser at laget kan tilby eksponering i de største rittene.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det ser ikke så veldig lovende ut poengmessig så langt:

Bilde

Fire ting er klare:
Det er en klar duo som er de to sterkeste lagene, selv om INEOS og QS nok vil utfordre dem litt i GTs med Remco og hvemennINEOSkjørerfor.
Lotto-Dstny kommer til å være et WT-lag når poengene skal telles opp.
Astana-Qazaqstan kommer IKKE til å være et WT-lag når poengene skal telles opp.
Det skal holde hardt for at Uno-X skal være et WT-lag når poengene skal telles opp.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

thewaterfall skrev: tir mai 23, 2023 3:56 pm Men med både Leknessund og Cort på vei inn så må vel det bety at de har klart å lande en sponsor til vel? Ingen av disse er vel særlig billige i drift og hadde garantert andre lukrative tilbud vil jeg tro. Årets deltagelse i TdF har sikkert hjulpet i jakten på ny sponsor, siden det viser at laget kan tilby eksponering i de største rittene.
Opp fra de døde - Saxobank returnerer!

Bilde

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

En gjenforening av Bjarne Riis og Kurt Asle Arvesen på trappene altså?




Jeg aner ikke hvilke sponsorer som kan være aktuelle, for alt jeg vet kan jo Uno-X/Reitan-gruppen ha funnet ut at de har råd til en økning av midlene de allerede bidrar med fordi de ser at det er både mulig og realistisk at laget tar det neste steget opp i WT med en litt større satsing i denne perioden nå som de begynner å få fotfeste i de største rittene og ikke minst kan få garanterte WC med litt flyt.

Bjarne Riis er vel dog neppe aktuell i en rolle rundt dette laget, virker som de har klare verdier på hva og hvem de ønsker å ha tilknyttet seg.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

UNO-X har søkt etter en sponsor som kan gå inn med 50 mill i året. Kanskje de har fått en, og de presenterer en ny til touren.
Sist redigert av Higgs Boson den tir mai 23, 2023 4:44 pm, redigert 1 gang totalt.

Genial

Legg inn av Genial »

Kan Oda være en mulig sponsor? Vet de vil satse i det europeiske markedet.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

thewaterfall skrev: tir mai 23, 2023 4:22 pm
Bjarne Riis er vel dog neppe aktuell i en rolle rundt dette laget, virker som de har klare verdier på hva og hvem de ønsker å ha tilknyttet seg.
Hedersmannen selv.

Han og Contador inn på ledersiden og saftige spanske biffmiddager servert hver dag for laget så skal du se at det blir litt fyr i laget.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Genial skrev: tir mai 23, 2023 4:37 pm Kan Oda være en mulig sponsor? Vet de vil satse i det europeiske markedet.
Spørs om Reitan-gruppen ser på de som en konkurrent til Rema 1000 vil jeg tro? Er nok heller ikke utenkelig at det er en dansk sponsor tenker jeg, og @Jolla kan være inne på noe når han nevner Saxobank. Altså en dansk sponsor fra finansverden eller lignende konkurrerer i alle fall ikke med noen av firmaene Reitan eier som jeg tror er relevant i jakten på ny sponsor, men trolig ikke avgjørende.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jolla skrev: tir mai 23, 2023 4:45 pm
thewaterfall skrev: tir mai 23, 2023 4:22 pm
Bjarne Riis er vel dog neppe aktuell i en rolle rundt dette laget, virker som de har klare verdier på hva og hvem de ønsker å ha tilknyttet seg.
Hedersmannen selv.

Han og Contador inn på ledersiden og saftige spanske biffmiddager servert hver dag for laget så skal du se at det blir litt fyr i laget.
En bedre garanti for å få i seg nok proteiner kan man vel neppe finne?

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

thewaterfall skrev: tir mai 23, 2023 5:06 pm
Genial skrev: tir mai 23, 2023 4:37 pm Kan Oda være en mulig sponsor? Vet de vil satse i det europeiske markedet.
Spørs om Reitan-gruppen ser på de som en konkurrent til Rema 1000 vil jeg tro? Er nok heller ikke utenkelig at det er en dansk sponsor tenker jeg, og @Jolla kan være inne på noe når han nevner Saxobank. Altså en dansk sponsor fra finansverden eller lignende konkurrerer i alle fall ikke med noen av firmaene Reitan eier som jeg tror er relevant i jakten på ny sponsor, men trolig ikke avgjørende.
REMA er inne på eiersiden i ODA.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Hvis De kjøper Leknessund og Cort ville UNO-X rykke opp tre plasser på teamrankingen og blitt nr 18 der med de poengene de bringer med seg.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 8:32 pm Hvis De kjøper Leknessund og Cort ville UNO-X rykke opp tre plasser på teamrankingen og blitt nr 18 der med de poengene de bringer med seg.
Ryttere bringer ikke med seg poeng lenger.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

george_hincapie skrev: tir mai 23, 2023 9:08 pm
Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 8:32 pm Hvis De kjøper Leknessund og Cort ville UNO-X rykke opp tre plasser på teamrankingen og blitt nr 18 der med de poengene de bringer med seg.
Ryttere bringer ikke med seg poeng lenger.
Ok. Den hadde jeg ikke fått med meg. Takk.
Og det er jo veldig bra. Da kan man jo ikke kjøpe seg ett opprykk.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Cort i UNO-X hadde vært topp, får håpe det stemmer da.

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 4:34 pm UNO-X har søkt etter en sponsor som kan gå inn med 50 mill i året. Kanskje de har fått en, og de presenterer en ny til touren.
Skulle tro en slik nyhet ble lekket av TV2. Høres mer ut som om de har fått inn ekstra midler gjennom Reitan.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 6:44 pm
thewaterfall skrev: tir mai 23, 2023 5:06 pm
Genial skrev: tir mai 23, 2023 4:37 pm Kan Oda være en mulig sponsor? Vet de vil satse i det europeiske markedet.
Spørs om Reitan-gruppen ser på de som en konkurrent til Rema 1000 vil jeg tro? Er nok heller ikke utenkelig at det er en dansk sponsor tenker jeg, og @Jolla kan være inne på noe når han nevner Saxobank. Altså en dansk sponsor fra finansverden eller lignende konkurrerer i alle fall ikke med noen av firmaene Reitan eier som jeg tror er relevant i jakten på ny sponsor, men trolig ikke avgjørende.
REMA er inne på eiersiden i ODA.
Okei, det ringer faktisk en liten bjelle når du sier det hvis jeg tenker meg litt om. Da er i allefall ikke det et problem for Reitan at de indirekte er med på å gi reklameplass til en konkurrent. Da tror jeg ODA er mer sannsynlig, ser at Rema sin eierandel er på nesten 4% så den er ikke allverden men for Reitan så gir det jo i så fall mening om ODA går inn som sponsor siden de eier 100% av Uno-X, og via Rema har en liten eierandel i ODA. Ikke det at Reitan har direkte innflytelse på ny sponsor selvsagt men som eneeiere av dagens hovedsponsor så har de nok sine meninger om hvem de ønsker at Uno-X skal profileres sammen med og jeg tror f.eks. Coop hadde vært uaktuelt. Tror uansett de ønsker en dansk sponsor for å markedsføre seg bedre i Danmark, og det å signere en dansk profil er et ledd i dette arbeidet. Enten fordi en ny dansk sponsor har sterke ønsker om det eller fordi de mener det gjør det enklere å tiltrekke seg et dansk selskap.

Vi får se uansett, Cort ble spurt etter dagens etappe i Giro om en kommentar til ryktene om at Uno-X var interessert og svarte at han tror det er flere lag som er interessert men hadde ingen ytterligere kommentar utover det. Så han avviste ikke muligheten i allefall, vanskelig å tolke svaret dog. Kan være av høflighet til Uno-X at han ikke vil avvise de gjennom media eller det kan være at han ikke vil avsløre noe for tidlig og dermed valgte å være diplomatisk.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Jolla skrev: tir mai 23, 2023 4:07 pm Det ser ikke så veldig lovende ut poengmessig så langt:

Fire ting er klare:
Det er en klar duo som er de to sterkeste lagene, selv om INEOS og QS nok vil utfordre dem litt i GTs med Remco og hvemennINEOSkjørerfor.
Lotto-Dstny kommer til å være et WT-lag når poengene skal telles opp.
Astana-Qazaqstan kommer IKKE til å være et WT-lag når poengene skal telles opp.
Det skal holde hardt for at Uno-X skal være et WT-lag når poengene skal telles opp.
Om Cort og Leknessund kommer, har de raskt iallfall 4-5 mann som bør kunne plukke en god del poeng + noen til som kan bidra til en viss grad. Det kunne fort holdt til å være på linje med de svakere WT-lagene i dag. Ser ikke noen grunn til at Uno-X med disse på plass trenger å være noe svakere enn f.eks. DSM eller Arkea. Jayco plukker heller ikke spesielt mye poeng. Et klart minus er at disse andre lagene nok vil ha et klart forsprang etter denne sesongen og at Uno-X må ta igjen en del om de skal klare det. Da må nok i så fall minst en og kanskje to av de yngre rytterne (THJ, Leknessund og Wærenskjold) ta minst ett steg opp og plukke 1000+ poeng i løpet av en sesong. Altså topp 50 og kanskje topp 30 i verden.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Trehjulssykkel skrev: tir mai 23, 2023 11:37 pm
Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 4:34 pm UNO-X har søkt etter en sponsor som kan gå inn med 50 mill i året. Kanskje de har fått en, og de presenterer en ny til touren.
Skulle tro en slik nyhet ble lekket av TV2. Høres mer ut som om de har fått inn ekstra midler gjennom Reitan.
UNO-X gikk ut med dette selv tidligere i år, og hadde en stor annonse om det på hjemmesiden sin. Og sjefen sa det selv i deres egne mediekanaler. Så det stemmer nok.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: tir mai 23, 2023 3:36 pm Ciro Scognamiglio fra Gazzetta Dello Sport Melder at Magnus Cort er på vei til Uno-X! Det trodde jeg virkelig ikke var realistisk. Han er kun 30, så bør ha flere sesonger til på toppnivå inne.
Hvor troverdig er han som kilde egentlig? Han har vel ingen nær kobling til Cort, agenten hans, Uno-X eller EF? Han kan sikkert ha plukket opp at MC troligvis forlater EF; men at han skal til Uno-X kan like godt være ren spekulasjon.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Tror Ciro er ganske pålitelig. Han virker å være Gazzettas nummer 1 på sykkel og han meldte blant annet Pozzovivo til Israel og Cav til Astana tidlig.
Han var også tidlig på ballen at Jorgenson skal til Jumbo neste år.
En mann i hans posisjon, sykkeltopp i Gazzetta har nok tette bånd til de fleste leire i sykkelverden.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: ons mai 24, 2023 12:35 pm Tror Ciro er ganske pålitelig. Han virker å være Gazzettas nummer 1 på sykkel og han meldte blant annet Pozzovivo til Israel og Cav til Astana tidlig.
Han var også tidlig på ballen at Jorgenson skal til Jumbo neste år.
En mann i hans posisjon, sykkeltopp i Gazzetta har nok tette bånd til de fleste leire i sykkelverden.
Ja, tviler ikke på at han er pålitelig, men han sier jo egentlig ikke mer enn hva alle vet allerede: "could change team: he could join Uno-X". Det er ganske forskjellig fra at TV2 melder at Leknessund til Uno-X er en done deal.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

dorian skrev: ons mai 24, 2023 12:51 pm
george_hincapie skrev: ons mai 24, 2023 12:35 pm Tror Ciro er ganske pålitelig. Han virker å være Gazzettas nummer 1 på sykkel og han meldte blant annet Pozzovivo til Israel og Cav til Astana tidlig.
Han var også tidlig på ballen at Jorgenson skal til Jumbo neste år.
En mann i hans posisjon, sykkeltopp i Gazzetta har nok tette bånd til de fleste leire i sykkelverden.
Ja, tviler ikke på at han er pålitelig, men han sier jo egentlig ikke mer enn hva alle vet allerede: "could change team: he could join Uno-X". Det er ganske forskjellig fra at TV2 melder at Leknessund til Uno-X er en done deal.
Men så spørs det hvordan man tolker meldingen hans da og det at han faktisk publiserer en slik melding i seg selv er jo av en viss verdi og betyr trolig at det er mer enn ren spekulasjon/mulighet på papiret mener jeg.

1) Det har ingen verdi for han å publisere en melding om at noen kan skifte lag og det kan bli dette laget kun fordi han har informasjon alle andre har.

2) Derfor vil jeg tro at han har informasjon som sier at Cort vurderer å skifte lag, han har informasjon om at Uno-X er interessert i Cort og at Cort er åpen for å signere for Uno-X.

3) TV2 har nok bare "overdrevet" meldingen til Ciro, de har jo ikke påstått at de har egne kilder som bekrefter informasjonen.

Så selv om det han konkret skriver ikke er "ny informasjon", så er det jo det at han velger å skrive dette som gir meldingen verdi av betydning og deretter også kan tolkes som mer enn det som bare står der bokstavelig.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Da kom nyheten. REMA 1000 og REMA 1000 Danmark blir cosponsor i UNO-X. Nå er det penger til nye ryttere. Ny trøye til touren.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: tir jun 06, 2023 8:36 am Da kom nyheten. REMA 1000 og REMA 1000 Danmark blir cosponsor i UNO-X. Nå er det penger til nye ryttere. Ny trøye til touren.
De hadde kanskje håpet å få inn noen fra utenfor Reitan-konsernet? Regner med at den "nye" drakta bare blir brukt i Touren.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

dorian skrev: tir jun 06, 2023 9:19 am
Higgs Boson skrev: tir jun 06, 2023 8:36 am Da kom nyheten. REMA 1000 og REMA 1000 Danmark blir cosponsor i UNO-X. Nå er det penger til nye ryttere. Ny trøye til touren.
De hadde kanskje håpet å få inn noen fra utenfor Reitan-konsernet? Regner med at den "nye" drakta bare blir brukt i Touren.
Kan dette ha sammenheng med at de har fått noen hint om at drakta er litt for mye gul fra ASO i forbindelse med TdF? Inntrykket mitt er at de ikke ønsker at så mange lag skal sykle med trøyer hvor gul er ganske dominerende. Ser på TV2 at de ble pålagt å endre trøye ja, siden opprinnelige var for lik den gule ledertrøyen men at det var UCI som (formelt) påla de endringen

Så da benytter Reitan samtidig muligheten til å reklamere for sin største merkevare som også er tilfeldigvis er til stede i begge landene UNO-X-laget har som målgruppe å hente ryttere i fra. Som kan være fordi de ikke har landet noen avtale med en ny sponsor enda, eller at den nye sponsoren kommer inn fra 2024. Er ikke overbevist om at Rema 1000/Rema 1000 Danmark er ny (permanent) cosponsor i Uno-X, siden de bare snakker om TdF i forbindelse med denne nyheten. UNO-X bekrefter til TV2 at de fortsatt jakter ny(e) sponsor(er), men sier også at det var planlagt med Rema 1000 inn i forbindelse med TdF uavhengig av trøyeendringen.

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Higgs Boson skrev: tir jun 06, 2023 8:36 am Da kom nyheten. REMA 1000 og REMA 1000 Danmark blir cosponsor i UNO-X. Nå er det penger til nye ryttere. Ny trøye til touren.
Det er ikke det som er tilfelle, det er Reitan som spytter inn mer penger. De sier selv at de fortsatt er på søken etter ny sponsor/partner.

Engaimitthjerte

Legg inn av Engaimitthjerte »

Tanker om EBH inn? Med Leknessund, Cort og Hvideberg inn begynner det å bli litt trangt. Hoelgaard og Bystrøm bør i mitt hode gå foran Edvald. Med veldig lav lønn er jeg allikevel postitiv til en Edvald signering. Er veldig anvendelig, god i flere terreng, men ser ut til å ha mista eksplosiviteten helt. Tror allikevel han fortsatt vil være en god hjelperytter og kunne kjøre inn resultater i litt mindre ritt.

EBH er jo bedre enn Norman og Larsen for eksempel, men de er nok billigere i drift, pluss at det allerede er overvekt av nordmenn kontra dansker.

Spørsmålet er jo også om Kristoff og EBH kunne fungert i samme lag, har inntrykk av at det aldri har blitt skikkelig god stemning der.

Til tross for at det kanskje ikke er en kjempesmart signering for fremtids heller jeg mot at jeg er positiv mtp nostalgi, og Edvald har vist prov på gode bein i Dauphiné, pluss i Valencia og Denain tidligere i år. Føles riktig at han avslutter i UNO-X. Men da må han virkelig være villig til å gå kraftig ned i lønn.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Engaimitthjerte skrev: tir jun 06, 2023 10:39 pm Tanker om EBH inn? Med Leknessund, Cort og Hvideberg inn begynner det å bli litt trangt. Hoelgaard og Bystrøm bør i mitt hode gå foran Edvald. Med veldig lav lønn er jeg allikevel postitiv til en Edvald signering. Er veldig anvendelig, god i flere terreng, men ser ut til å ha mista eksplosiviteten helt. Tror allikevel han fortsatt vil være en god hjelperytter og kunne kjøre inn resultater i litt mindre ritt.

EBH er jo bedre enn Norman og Larsen for eksempel, men de er nok billigere i drift, pluss at det allerede er overvekt av nordmenn kontra dansker.

Spørsmålet er jo også om Kristoff og EBH kunne fungert i samme lag, har inntrykk av at det aldri har blitt skikkelig god stemning der.

Til tross for at det kanskje ikke er en kjempesmart signering for fremtids heller jeg mot at jeg er positiv mtp nostalgi, og Edvald har vist prov på gode bein i Dauphiné, pluss i Valencia og Denain tidligere i år. Føles riktig at han avslutter i UNO-X. Men da må han virkelig være villig til å gå kraftig ned i lønn.
Å hente inn b-rytteren EBH har ingenting for seg. Listefyll.
Når de henter nye ryttere kommer noen av de gamle til å forsvinne. Norman og andre av de som ikke leverer noenting og ikke har utviklingspotensiale.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»