Team Uno-(se)X

Svar
Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Re: Team Uno-(se)X

Legg inn av Trehjulssykkel »

Perfekt for Kristoffer og nesten perfekt for Uno X (kun Mads Pedersen ville vært en bedre signering av type spurtsterk klassikerrytter).

Jeg tror Kristoffer fort hadde blitt 2. fiolin bak Miriam Girmay neste sesong, så jeg er egentlig glad han gikk til Uno og ikke ble værende. Får kjøre alle klassikerne, og jeg er 99.9% sikker på at det blir TdF neste år også, så jeg tror rittprogrammet blir stort sett det samme. Dessuten er det kulere med tidenes norske syklist på tidenes norske profflag.

Viser at de mener alvor nå, Uno.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: man jun 20, 2022 8:18 pm Kristoff har aldri vært en rytter som kommer med ett helt lag til etapperitt kun med opptrekkere, så jeg ser ikke for meg at det er aktuelt for Uno-X å komme med Kristoff og 6 hjelpere til etapperitt på WT-nivå neste år.

Ideelt sett bør Kristoff ha 2 "faste" ryttere rundt seg som kan hjelpe i en avslutningsfase. Jeg tror Søren Wærenskjold kan være utmerket i en rolle som siste "opptrekker/plasseringshjelper" en sesong eller to før han selv skal ta tak i spurtene og så hadde Amund Grøndahl Jansen vært en interessant signering som tredjemann i det lille spurttoget.
Grøndahl Jansen ville vært en fin signering. Meget god klassikermann om de får ham opp på samme nivå som i 2019. Med ham inn i tillegg til Kristoff ville klassikerlaget til neste sesong vært ganske bra. Da måtte neste prioritet være å få inn en eller to ryttere til som kan hjelpe THJ.

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: man jun 20, 2022 7:48 pm Dedikert satsing på spurtere er noe av det kjedeligste i hele sykkelsporten. Hadde jeg vært sportsdirektør i et større lag ville det vært null satsing på mer rendyrkede spurtere.
Uno-X har allerede spurtere, men får ingenting ut av dem. De mangler folk med kjørestyrke og spisse albuer, akkurat den typen de også trenger i klassikerne. Kristoff er, som du jo vet, mye mer enn en rendyrket spurter.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dorian skrev: man jun 20, 2022 11:19 pm
KongOlav2 skrev: man jun 20, 2022 7:48 pm Dedikert satsing på spurtere er noe av det kjedeligste i hele sykkelsporten. Hadde jeg vært sportsdirektør i et større lag ville det vært null satsing på mer rendyrkede spurtere.
Uno-X har allerede spurtere, men får ingenting ut av dem. De mangler folk med kjørestyrke og spisse albuer, akkurat den typen de også trenger i klassikerne. Kristoff er, som du jo vet, mye mer enn en rendyrket spurter.
Ja, og den er den siden av Kristoff jeg vil ha.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Kristoff nå bekreftet til Uno-X

Av danske ryttere er det nå færre aktuelle. Mads Pedersen har forlenget med Trek, Kron har forlenget med Lotto, mens Casper P ryktes til QS.

Om de ikke mot all formodning skulle lokke til seg SKA, er det nok så kanskje Andreas Stokbro og Alexander Kamp som kan være de to mest aktuelle.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Da har nok Kristoffer kjørt touren for siste gang. Hadde han markert seg årets ritt, med unntak av som blåsebelg, evnt at han presterer eventyrlig neste år, så øker dette neppe sjansene til uno noe voldsomt mtp en invitasjon. Vet ikke status fremdrift mtp wt-lag.

Men fint for firebarnsfaren fra Norge. Møtte en uno-rytter på langtur senest på fredag her borte.

Hva med SEB?

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Blir sjokkert hvis Uno X ikke får tourinvite med Kristoffer og Tobben v2 på laget. Wanty har tidligere fått invite på bekostning av franske lag, så helt retards er ikke ASO.

Forøvrig mener jeg dette er en win-win kontrakt.
Kristoffer får fortsette å være kaptein (jeg tror Miriam Grmay ville vært kaptein fra og med neste år hvis han hadde fortsatt i Wanty), han får kjøre de samme løpene som han alltid gjør (Uno X er sikret invite til alle vårklassikerne+Touren), og vi får garantert se Kristoffer som syklist i 3 år til.
Uno X får mer PR, sikret invite til Touren og enda flere WT-ritt, en mentor for yngre ryttere og de får en rytter som kan sanke 1k poeng i løpet av en sesong. I tillegg har ikke Uno X noen spurtere lengre, så da får de fylt det tomrommet også.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Jeg tror ikke vi skal ta Tour-billett for gitt neste år. Det går sterke rykter om at B&B får inn Carrefour som sponsor og at de skal totalrenovere stallen (blant annet er Cav ryktet dit), så jeg tror det kan bli trangt om Wild Cardene neste år også.
Men klart sjansene med Kristoff er større enn sjansene uten Kristoff. Kristoff hadde tross alt en 3. plass og en 4.plass i årets Tour, klart bedre resultater enn for eksempel Caleb Ewan og bedre besteresultat enn Sagan, så han bør fortsatt regnes som en bra kandidat til massespurtene i Touren av ASO.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

george_hincapie skrev: lør jun 11, 2022 7:17 pm Liten oppdatering med tanke på overganger.

I følge PCS har følgende 21 ryttere kontrakt med Uno-X for 2023:
1 ANDERSEN Idar
2 CHARMIG Anthon
3 DVERSNES Fredrik
4 EG Niklas
5 GREGAARD Jonas
6 GUDMESTAD Tord
7 HALVORSEN Kristoffer
8 HANSEN Lasse Norman
9 HINDSGAUL Jacob
10 HOLTER Ådne
11 JOHANNESSEN Anders Halland
12 JOHANNESSEN Tobias Halland
13 LARSEN Niklas
14 LEVY William Blume
15 RESELL Erik Nordsæter
16 SANDER HANSEN Marcus (Dare 2022)
17 SKAARSETH Anders
18 TILLER Rasmus
19 TRÆEN Torstein
20 WÆRENSKJOLD Søren
21 FREDHEIM Stian (Dare 2022)

Det betyr at følgende ryttere i årets stall ikke har kontrakt for neste sesong:
Jonas Abrahamsen
Erlend Blikra
Morten Hulgaard
Kristian Kulset
Sindre Kulset
Lars Saugstad
Iver Skaarseth
Torjus Sleen
Martin Urianstad
Syver Wærsted

Av disse 10 mente jeg i mars at det var helt opplagt at man prøver å få med Hulgaard videre. Han har ikke vist seg særlig frem enda i år, men bør ligge godt an uansett.
Torjus Sleen gjorde en glimrende innsats i Katalonia og har gjort det veldig bra også i Dauphine nå. Han er en rytter som ikke bidrar med resultat selv og man kan ikke ha for mange slike ryttere, men nå er det to etapperitt på rad på WT-nivå der han har prestert bra som hjelper, så jeg vil definitivt ha med han videre.

Så mener jeg det er på tide å ta litt tøffe valg og etter årets sesong er det riktig å takke av Kristian Kulset og Iver Skaarseth. Det kan godt hende de er kjempeviktige ryttere for gruppen sosialt og sånn, men da får de hoppe inn i støtteapparatet i stedet. De har (dessverre) ikke vist seg å være gode nok for det nivået Uno-X er på nå. Det frister å sette Wærsted, Saugstad, Sindre Kulset og Abrahamsen også i denne kategorien, men de er nok litt bedre ryttere. Urianstad og Blikra er jeg usikre på hvor jeg vil plassere, men de er i grenseland de også. Spesielt Blikra som er 25 år bør levere flere topp 10 plasseringer i massespurter fremover om han skal få fornyet tillit).

Av disse 10 kan man fort stå igjen med at kun 2-3 stykker får fornyet kontrakten, men jeg tipper 5 (Hulgaard, Sleen, Urianstad, Abrahamsen og Sindre Kulset). Da er man oppe på 26 ryttere.

Fra Dare er det bekreftet at Marcus Sander Hansen og Stian Fredheim skal flyttes opp til hovedlaget neste sesong. De tre neste på listen er Sakarias Koller Løland som er født i 2001 og den danske duoen Dalby og Bevort som er født i 2003. Koller Løland kan være aktuell, mens de to danskene er såpass unge at de fint kan kjøre i Dare også neste sesong.

Så da har man 4 plasser igjen (evt 3 om man velger å flytte opp Løland også allerede) til å hente kvalitet utenfra.
Det har gått rykter om Mads Pedersen, men det er urealistisk.
Mattias Skjelmose hadde vært en drømmesignering, men også urealistisk.
Det har vært snakket om Kristoff, men jeg tror hans førstevalg er å bli værende i Wanty.
Søren Kragh Andersen hadde vært en drømmesignering, men det virker til å være veldig lite rykter om han og dermed er det kanskje ingen grunn til å forvente at det skal skje.
En annen potensiell drømmesignering er Mikkel Bjerg, men han har nok veldig fin lønn i UAE og er neppe interessert i å gå ned på Pro-nivå.
Andreas Kron tror jeg også er uaktuell, men for en signering det hadde vært.

Av dansker er det egentlig 3 ryttere jeg ser på som realistiske:
- Alexander Kamp (egentlig uspektakulær, men ble nummer 5 i Amstel)
- Casper Pedersen (solid rytter, men ikke særlig med resultater i år)
- Andreas Stokbro (kjempesesong i Team Coop nå og har erfaring fra WT)

Carl Fredrik Hagen og Amund Grøndahl Jansen kan være gode kandidater, jeg tror det er fint med litt rutine i gjengen også. Hagen en av få danske / norske ryttere som er tilgjengelig som har brukbare klatreferdigheter og kan ta en viktig hjelperolle rundt THJ.

Så hvisman får inn 2-3 stykker av de 5 sistnevnte tror jeg man må konkludere med ett bra overgangsvindu. Får man Kristoff også er det helt enormt. Kommer Kristoff må det også komme inn en mann som kan brukes i opptrekksfasen. Amund har jo litt erfaring, men det burde nok være en rytter mellom Amund og Kristoff i ett opptrekk.
Med Kristoff inn er det nå 22 ryttere på kontrakt til neste sesong. Kan ikke skjønne annet enn at Abrahamsen og Sleen også får fornyet kontrakt og så blir det fryktelig spennende å se hvem de 6 siste blir. Jeg håper det dukker opp noe mer utenfra og ikke bare blir resigneringer.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: tir aug 02, 2022 9:14 am Med Kristoff inn er det nå 22 ryttere på kontrakt til neste sesong. Kan ikke skjønne annet enn at Abrahamsen og Sleen også får fornyet kontrakt og så blir det fryktelig spennende å se hvem de 6 siste blir. Jeg håper det dukker opp noe mer utenfra og ikke bare blir resigneringer.
Stokbro og Grøndahl Jansen er vel de to mest interessante og åpenbare per dags dato.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: man aug 01, 2022 8:27 am Kristoff nå bekreftet til Uno-X

Av danske ryttere er det nå færre aktuelle. Mads Pedersen har forlenget med Trek, Kron har forlenget med Lotto, mens Casper P ryktes til QS.

Om de ikke mot all formodning skulle lokke til seg SKA, er det nok så kanskje Andreas Stokbro og Alexander Kamp som kan være de to mest aktuelle.
Får ikke Kristoff med seg sin personlige slave, Bystrøm til Uno-X?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

netrebske skrev: tir aug 02, 2022 12:06 pm
Får ikke Kristoff med seg sin personlige slave, Bystrøm til Uno-X?
PCS oppgir ham med kontrakt ut neste sesong.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Lurer for øvrig på hvor mye midler Uno-X har? Med det nåværende poengsystemet for World Touren, samt tildeling av WT-lisenser på 3-årsbasis, trenger de nok en eller to større signeringer senest før 2024-sesongen om de skal skaffe seg nok poeng for å bli WT-lag neste gang lisenser før 2026. Klarer overhodet ikke å se at det holder med dagens mannskap og signeringer av "mindre" navn som nevnte Grøndahl Jansen og Stokbro. Da må det tyngre skyts til.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

KongOlav2 skrev: tir aug 02, 2022 12:14 pm Lurer for øvrig på hvor mye midler Uno-X har? Med det nåværende poengsystemet for World Touren, samt tildeling av WT-lisenser på 3-årsbasis, trenger de nok en eller to større signeringer senest før 2024-sesongen om de skal skaffe seg nok poeng for å bli WT-lag neste gang lisenser før 2026. Klarer overhodet ikke å se at det holder med dagens mannskap og signeringer av "mindre" navn som nevnte Grøndahl Jansen og Stokbro. Da må det tyngre skyts til.
Helst vil jeg se dem hanke inn en klasse-DS. Arvesen og Riis har jo samarbeidet bra før, så tenker Uno kan få til noe bra der. Og Kim Andersen var jo DS for Kurt under Fakta-tiden. Styrke støtteapparatet med noen kanoner.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Ser på Twitter at Fredaksvik melder at Hulgaard, Sleen, Kristian Kulset, Saugstad og Iver Skaarseth ikke får fornyet kontrakt.

Hvis det betyr at resten av de som har utløpende kontrakt får fornyet, så må jeg si det er rart at Sindre Kulset velges over Sleen.

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Er vel ingen potensielle norske/danske poengsankere på toppnivå nå som ikke har kontrakt for neste år?

Usikker på om Kristoffer holder som eneste signering. Blir det bare han, Tiller og Tobbenv2 som må dra lasset neste år så blir det tynt. Forhåpentligvis kan Trææn komme tilbake, og så må tvillingbroder Anders steppe opp. Idar Andersen virker til å ha tatt noen steg i år, så kanskje han blir å regne med neste år.

I motsatt ende har du Doffen og Niklas Larsen som har vært ekstremt skuffende signeringer, mens Charmigs sykkelsesong tilsynelatende slutter i mars.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Når det rapporteres at 5 ryttere ryker (Sleen, Hulgaard, KKulset, ISkaarseth og Saugstad) så betyr det at de har 27 ryttere med Kristoff, Sander Hansen og Fredheim inn. Altså 3 plasser.

Fredagsvik melder at Louis Bendixen fra Coop er aktuell, han kan nok være en rytter som kan fungere i opptrekket rundt Kristoff. Hvis han kommer inn håper jeg man bruker de to siste plassene på en klatretype og en rytter med klassiker/spurtprofil. Les en type som Carl Fredrik Hagen og en rytter mer av typen Amund Grøndal Jansen eller Andreas Stokbro.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: ons aug 03, 2022 7:35 pm Amund Grøndal Jansen
Det hadde vært morsomt om AGJ endte opp i Uno-X etter at han for noen år siden snakket ganske nedlatende om dem flere ganger. Tror i og for seg de tok det med et smil, men the tables have turned.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Trehjulssykkel skrev: ons aug 03, 2022 5:46 pm Er vel ingen potensielle norske/danske poengsankere på toppnivå nå som ikke har kontrakt for neste år?

Usikker på om Kristoffer holder som eneste signering. Blir det bare han, Tiller og Tobbenv2 som må dra lasset neste år så blir det tynt. Forhåpentligvis kan Trææn komme tilbake, og så må tvillingbroder Anders steppe opp. Idar Andersen virker til å ha tatt noen steg i år, så kanskje han blir å regne med neste år.

I motsatt ende har du Doffen og Niklas Larsen som har vært ekstremt skuffende signeringer, mens Charmigs sykkelsesong tilsynelatende slutter i mars.
Er vel kun Kristoff av foreløpig nye ryttere som kan plukke en del poeng. Ellers må nåværende ryttere ta steg fremover om de skal plukke nok med poeng for å ha et godt utgangspunkt for fremtidig WT-status. Men tror det blir knapt, og at de dermed måtte plukket ekstra mye i 2024 og 2025. Enten så mye flere av dagens ryttere ta et par steg opp, eller så må de ha inn 2-3 gode ryttere som kan plukke poeng senest innen starten av 2024-sesongen.

Ser dermed tre muligheter om de skal klare å bli WT-lag. Enten må flere av dagens unge ryttere utvikle seg og bli solide poengplukkere, det holder ikke med THJ om han ikke blir en virkelig superrytter. Alternativ 2 blir å hente inn kanskje to eller tre av de større norske eller helst danske rytterne. Det er ikke så mange norske som kan hentes og som er gode nok til å plukke mange WT-poeng. Det tredje og siste alternativet er å avvike fra policyen om kun norske og danske ryttere.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Trehjulssykkel skrev: ons aug 03, 2022 5:46 pm mens Charmigs sykkelsesong tilsynelatende slutter i mars.
Charmig virker å ha funnet formen igjen, sterk 2.plass i Sakka Tour i Tsjekkia. AHJ skuffer, han har virkelig ikke funnet formen i år.

dorian

Legg inn av dorian »

george_hincapie skrev: søn aug 07, 2022 6:21 pm Charmig virker å ha funnet formen igjen, sterk 2.plass i Sakka Tour i Tsjekkia. AHJ skuffer, han har virkelig ikke funnet formen i år.
Charmig har hatt masse problem med sykdom og skader i år, akkurat som AHJ. Håper virkelig begge kan holde seg friske hele neste sesong. Charmig var ikke mange centimetrene unna å ta seieren!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Tenker dere mener Anders Halland Johannessen når dere skriver AHJ. Men en AHJ som kunne være aktuell for Uno-X er jo Adam Holm Jørgensen, det sagt så kommer vel Carl-Frederik Bévort til å komme inn på Uno-X laget fra neste sesong, og det er en noe lik ryttertype. Også en kar som kan sies å ha et større talent muligens.

Litt drit at Per Strand Hagenes har en såpass lang kontrakt med Jumbo-Visma.

Av mer erfarne ryttere så ser det ikke ut som om Mads Würtz Schmidt har en kontrakt til neste år. Kan være fin mengde erfaring å få inn blant alle unggutta.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg lener meg mot at det er mer sannsynlig at Uno-X ikke får WC til TdF enn at de får det. Jeg tenker at Israel - Premier Tech og det andre laget som rykker ned (Movistar/EF/Lotto-Dstny/BikeExchange) tar to av plassene, samt at TotalEnergies tar sin faste plass.

Så da er det én plass å kjempe for Uno-X, B&B Hotels, Bingoal og gjengen å kjempe om.
Jeg er enig i at Uno-X er det sterkeste av disse lagene, og muligens også det laget som individuelt sett har størst sjanse. Men for meg så er det samlet sett under 50% sikkert at de får WC.

dorian

Legg inn av dorian »

Jolla skrev: tir aug 23, 2022 8:48 am Jeg lener meg mot at det er mer sannsynlig at Uno-X ikke får WC til TdF enn at de får det. Jeg tenker at Israel - Premier Tech og det andre laget som rykker ned (Movistar/EF/Lotto-Dstny/BikeExchange) tar to av plassene, samt at TotalEnergies tar sin faste plass.

Så da er det én plass å kjempe for Uno-X, B&B Hotels, Bingoal og gjengen å kjempe om.
Jeg er enig i at Uno-X er det sterkeste av disse lagene, og muligens også det laget som individuelt sett har størst sjanse. Men for meg så er det samlet sett under 50% sikkert at de får WC.
Om B&B skal ruste opp så mye som det ryktes, så har jeg veldig vanskelig å se for meg at Uno-X skal få wildcard til TdF, med mindre et eller flere lag kollapser (ikke helt usannsynlig, så klart!). Men de kommer garantert til å ligge langt foran Bingoal i køen...

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Jolla skrev: tir aug 23, 2022 8:48 am Jeg lener meg mot at det er mer sannsynlig at Uno-X ikke får WC til TdF enn at de får det. Jeg tenker at Israel - Premier Tech og det andre laget som rykker ned (Movistar/EF/Lotto-Dstny/BikeExchange) tar to av plassene, samt at TotalEnergies tar sin faste plass.

Så da er det én plass å kjempe for Uno-X, B&B Hotels, Bingoal og gjengen å kjempe om.
Jeg er enig i at Uno-X er det sterkeste av disse lagene, og muligens også det laget som individuelt sett har størst sjanse. Men for meg så er det samlet sett under 50% sikkert at de får WC.
Uno X må nok gjøre noe ekstraordinært for å få plass i TDF neste år. Skulle Kristoff eller THJ vinne VM-trøya om en måned, så blir det vanskelig å vrake de. Men det er selvfølgelig ikke sannsynlig, selv om Kristoff har en sjans på seier med riktig løpsutvikling. Invitasjonene blir offentliggjort i januar/februar, så det begynner å bli kort tid for Uno-X å overbevise ASO om at de fortjener en plass. Per dags dato ligger B&B Hotels - KTM bedre an.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det skal holde hardt for Uno-X hvis B&B forteller ASO at de har Barbier, Lecroq og Mozzato som skal kjøre opptrekk for Mark Cavendish, samt at de planlegger å sende Bonnamour og Axel Laurance i brudd.

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Ser ut som om UCI kan snu på flisa igjen https://www.cyclingnews.com/news/exclus ... l-battles/

Hadde jo vært fint for X i tilfelle, men jeg synes egentlig systemet de har nå er bra, bortsett fra at WT lisenser burde utdeles basert på den treårige rankingen hvert år, og ikke hvert tredje år (noe ala UEFA sin coefficient-ranking).

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

UCI har avkreftet de ryktene og sier at ting skal være som det har blitt forespeilet.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Problemer for begge Halland Johannesen-tvillingene: https://www.tv2.no/sport/sykkel/skadetr ... /15145616/

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Ender på litt over 3k UCI poeng, opp fra 2,5k fra i fjor. 5 proffseire i fjor mot 6 i år. Synes sesongen har vært ganske skuffende, spesielt i endagsritt hvor alle rytterne ofte er blåst av før finalen. De har også stilt med b-lagsryttere i mange franske og belgiske 1.1 ritt der de bare har vært listefyll fordi ingen av disse rytterne klarer å steppe opp. Så har de hatt litt uflaks med skader og sykdom på nøkkelryttere, men utenom Idar Andersen og tildels Trææn så er det ikke mange andre ryttere som har tatt steg blant rytterne bak de beste.

Akkurat nå har de ingenting på WT-nivå å gjøre, men regner med de uansett ikke får lisens. Så starter den treårige jakten på ny lisens fra neste år, og da er de helt avhengig av at de beste rytterne presterer og holder seg skadefrie, og at Kristoffer tar med seg årets form inn i Uno. Målet for neste år bør være minst 10 proffseire og 4k UCI-poeng, derav flere topp 10-plasseringer i klassikerne.

Nå ser det også ut til at Cav går til BB så da kommer det nok ikke til å bli noen Tour-invite neste år. I tillegg ser det veldig vanskelig ut å bli topp 2 plant PCT lagene (som gir auto-invite til Touren) når du har Total, Israel og Lotto som alle kommer til å sanke flere poeng enn Uno.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»