Amerikansk politikk

Svar
Bliss

Re: Amerikansk politikk

Legg inn av Bliss »

GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 6:36 pm
Bliss skrev: ons mar 29, 2023 6:22 pm
Viracocha skrev: ons mar 29, 2023 6:04 pm Iskremen var nok myntet på de tilstedeværende barna, og Bidens pressefolk styrer ikke hva media sender. Har du sjekket at de mediene du sjekket ikke bare resirkulerte Fox sensurerte klipp?
De kanalene jeg sjekket kuttet ikke sendingen, de lot Biden snakke til han hadde uttalt seg om skytingen. Men de satte over på samme tidspunkt som Fox slik at iskrem-greiene kom med der også. Dermed ble det skoleskyting, via iskrem og latter, og tilbake til skoleskyting. Det ble bare ekkelt og jeg hadde nok blitt rimelig pissed om jeg satt som pårørende og så på dette. Det at presidenten kan spøke og le rett før han skal addressere noe slikt er vel bare et bilde på hvor dagligdags slike hendelser er der borte.
Du tror ikke de pårørende er mer pissed på de politikere som gir blaffen med å gjøre noe for å hindre skoleskytinger?
Jo. Problemet er vel at inntrykket de sitter igjen med er at Biden heller ikke bryr seg noe særlig.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 6:36 pm Du tror ikke de pårørende er mer pissed på de politikere som gir blaffen med å gjøre noe for å hindre skoleskytinger?
Mange er forbannet på at Biden valgte å slå vitser og snakke om iskrem rett før han snakket om skytingen. Begge SkyNews sine programledere ble satt ut på direkten. At 81 millioner stemte på denne gjøken er det vel ingen som tror på

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Texas_John skrev: ons mar 29, 2023 6:49 pm
GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 6:36 pm Du tror ikke de pårørende er mer pissed på de politikere som gir blaffen med å gjøre noe for å hindre skoleskytinger?
Mange er forbannet på at Biden valgte å slå vitser og snakke om iskrem rett før han snakket om skytingen.
Jeg tror flere er forbannet på våpenlovene i USA og at store deler av det ene partiet ikke løfter en finger og heller driver med sine kulturkriger.

Så bør Biden gjøre det bedre, men det er ikke det som er problemet i USA.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 6:59 pm Jeg tror flere er forbannet på våpenlovene i USA og at store deler av det ene partiet ikke løfter en finger og heller driver med sine kulturkriger.

Så bør Biden gjøre det bedre, men det er ikke det som er problemet i USA.
Det er riktig at mange venstrevridde ønsker å frata folk våpnene de eier. Det er mye lettere å kontrollere en ubevæpnet befolkning. Én kriminell kan ikke få ødelegge for millioner av lovlydige våpeneiere.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Texas_John skrev: ons mar 29, 2023 7:07 pm
GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 6:59 pm Jeg tror flere er forbannet på våpenlovene i USA og at store deler av det ene partiet ikke løfter en finger og heller driver med sine kulturkriger.

Så bør Biden gjøre det bedre, men det er ikke det som er problemet i USA.
Det er riktig at mange venstrevridde ønsker å frata folk våpnene de eier. Det er mye lettere å kontrollere en ubevæpnet befolkning. Én kriminell kan ikke få ødelegge for millioner av lovlydige våpeneiere.
Ja, dette er et høyre-venstre spørsmål - derfor vi ser i Norge at de borgerlige partiene krever mer skytevåpen...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 6:59 pm

Jeg tror flere er forbannet på våpenlovene i USA og at store deler av det ene partiet ikke løfter en finger og heller driver med sine kulturkriger.

Så bør Biden gjøre det bedre, men det er ikke det som er problemet i USA.
Nå synes jeg du var for hard i kritikken mot Biden.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ser ut til at Disney er en vektklasse for store for godeste DeSantis.


Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Chromeback skrev: tor mar 30, 2023 12:34 am Ser ut til at Disney er en vektklasse for store for godeste DeSantis.

Disney-konsernets advokathæren er legendarisk for disses kamp for kopibeskyttelse og logobeskyttelse i flere tiår. Selvfølgelig skulle DeSantis oppdage dette da han valgt å ta vågesjansen som hans forgjengerne helt siden 1950-tallet hadde nektet å gjøre. Disney World er en egne verden i seg selv i tråd med amerikansk praksis om autonomistyre i enklaver og er ikke så enkelt å avvikle - da dette er under beskyttelse av føderal lov og delstatlige forpliktelser som ikke kan skrives ut. Hvilken er hva DeSantis` advokatene oppdaget; Disney vet hva de gjør. Når disse preker om "demokrati", er det fordi loven ikke er på disses side.

En mer viktigere sak er at DeSantis og hans folk har tvunget gjennom en lov som i praksis forby arbeidsorganisering som handelsunion og lærerunion til tross for at det er blitt kritisk i Florida. I en tid med inflasjon, økte levekostnader og voksende misnøye med de lave lønnsnivåene som er gått for vidt, er arbeidsorganisasjoner blitt ekstra viktig for å gi arbeiderne rettigheter og bedre lønnsforhold. I flere republikanske delstater var dette forsøkt slått ned, og det har blant annet fulgt til arbeidsflukt og dårligere økonomi. Først forsikringsselskapene, nå dette. Nå opplever mange som hadde stemt på republikanerne, at dette partiet er først og fremst rikmennenes parti - som også er ikke interessant i arbeidsfolkenes interesser. Trump får støtte fra akkurat slike folk, men flere begynner å innse at det var dumt å forbli "konservativ".

“Florida has a critical shortage of teachers and staff. Trying to silence educators is not going to get more teachers in front of our students, more drivers for their buses or nurses and mental health counselors in our schools. It will do the opposite and drive people away,”

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Texas_John skrev: ons mar 29, 2023 6:49 pm
GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 6:36 pm Du tror ikke de pårørende er mer pissed på de politikere som gir blaffen med å gjøre noe for å hindre skoleskytinger?
Mange er forbannet på at Biden valgte å slå vitser og snakke om iskrem rett før han snakket om skytingen. Begge SkyNews sine programledere ble satt ut på direkten. At 81 millioner stemte på denne gjøken er det vel ingen som tror på
Jo. Alle som gidder å sette seg litt inn i hvordan et valg fungerer i USA er overbevist om at han fikk 81 millioner stemmer. Det gjelder f.eks alle de republikanerene som jobbet med valget i de respektive statene. Ikke noen av dem underkjente valget.

Og når man fremdeles ikke fra Trump-leiren har lagt frem noe som helst bevis må man være ganske så naiv hvis man fremdeles tror på disse påstandene. Og helt mangle evnen til å se kritisk på det man i utgangspunktet ønsker er sant. Det er rent føleri.

Så er det jo rart at en figur som Biden kan vinne flertall i et presidentvalg i USA. Men det er enda mer merkelig at 74 millioner stemte på klovnen Trump. Så forklaringen på Bidens valgsier er Trump. Han støter fra seg over halvparten av alle velgere pga av sine væremåte. Noe man jo fikk et nytt klart eksempel på i mellomvalget i 2022 hvor hans kandidater nesten uten unntak gjorde det dårlige enn forventet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hva er det republikanerne har i mot biblioteker egentlig?

https://www.vice.com/en/article/y3wgv5/ ... -book-bans

Er de såååååååååååååååå redde for at velgerbasen deres kan risikere å lese? Er de redde for at kunnskap skal gjøre at velgerbasen deres skal snu ryggen til dem etter at de har fått muligheten til å lese seg opp litt kunnskap?

Å ja, og så må man ikke glemme at republikanerne er mugne fordi bibliotekene bare ikke blindt bannlyser bøkene de ønsker at skal bannlyse.

For en gigantisk vits av ett parti.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

oddvar_kjempebra skrev: tor mar 30, 2023 8:37 am
Texas_John skrev: ons mar 29, 2023 6:49 pm
GoingKronos skrev: ons mar 29, 2023 6:36 pm Du tror ikke de pårørende er mer pissed på de politikere som gir blaffen med å gjøre noe for å hindre skoleskytinger?
Mange er forbannet på at Biden valgte å slå vitser og snakke om iskrem rett før han snakket om skytingen. Begge SkyNews sine programledere ble satt ut på direkten. At 81 millioner stemte på denne gjøken er det vel ingen som tror på
Jo. Alle som gidder å sette seg litt inn i hvordan et valg fungerer i USA er overbevist om at han fikk 81 millioner stemmer. Det gjelder f.eks alle de republikanerene som jobbet med valget i de respektive statene. Ikke noen av dem underkjente valget.

Og når man fremdeles ikke fra Trump-leiren har lagt frem noe som helst bevis må man være ganske så naiv hvis man fremdeles tror på disse påstandene. Og helt mangle evnen til å se kritisk på det man i utgangspunktet ønsker er sant. Det er rent føleri.
Vil nesten bruke et annet ord på f her - førerdyrkelse. Førerskikkelsen kan trekke hva det skulle være ut av sin egen bakende, og de lojale klovnene adopterer det umiddelbart som sannhet. Hadde ikke Trump sagt at det var valgfusk, ville aldri Texas John & co ha tenkt ut dette selv. Men når Den Store Leder slenger ut en slik påstand så er de programforpliktet til å følge ham. Dette er en saueflokk som ville ha kjørt utfor et stup hvis Den Store Leder hadde bedt dem om å gjøre det.

William_S

Legg inn av William_S »

Trump kunne drept og voldtatt en person på åpen gate og folk ville fortsatt støttet ham.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Det har kommet fram at en lov i delstaten Tennessee har blitt mer enn en "anti-drag lov". Så snart en dommer gikk gjennom lovinnholdet, realisere han at det er i klar konflikt med konstitusjonens første amendment. Hvorfor? Jo; det stå skrev; adult-oriented performances that are harmful to minors, deretter The law prohibits a drag performer wearing a crop top and miniskirt from dancing where minors might see it, but does not prohibit a Tennessee Titans cheerleader wearing an identical outfit from performing the exact same dance in front of children, dommeren gjør det klart; Ultimately, the statute’s broad language clashes with the first amendment’s tight constraints..

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... -tennessee

Dette er en "snikende lov" som kan benyttes for å slå ned på all "adult-oriented performances" som stripperne, toppløse, eksotiske dansere, på sikte sette cheerleader-dansing i fare og kan innføre et kleskodeks for menn og kvinner delt etter kjønn. Loven er ikke bare rettet mot dragsvirksomheten, den er en legal "verktøykasse" som dommeren umiddelbart gjenkjente fordi språkbruket er for vag og for bred fordi ordet "cabaret" (kabaret på norsk) kan benyttes på praktisk alt all revyunderholdning - og det sto ikke om dette begrenses til kun faktisk underholdning eller mer, som TV-visning og Internett. Da er loven et massiv angrep på det første tillegget;

"Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances."

Republikanere vil "talibanisere" USA.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Varulv2468 skrev: lør apr 01, 2023 12:58 pm

Republikanere vil "talibanisere" USA.
Ja, samtidig som de ikke har noe problem med å støtte en tidligere president som gjentatte ganger har vært utro. De er hyklere, de vil ha en regel for seg selv og en annen for alle de hater.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Texas_John skrev: ons mar 29, 2023 6:49 pm
Mange er forbannet på at Biden valgte å slå vitser og snakke om iskrem rett før han snakket om skytingen. Begge SkyNews sine programledere ble satt ut på direkten. At 81 millioner stemte på denne gjøken er det vel ingen som tror på
Tenke seg til oppstandelsene som hadde blitt om Trump hadde gjort det samme?

Er det i det heletatt noen av demokrat-vennene som har kritisert dette her på FD?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: lør apr 01, 2023 3:48 pm
Tenke seg til oppstandelsene som hadde blitt om Trump hadde gjort det samme?
Det er jo ingen oppstandelse rundt Trump lengre, han kan jo hylle de som er fengslet for angrepet på kongressen uten at noen er sjokkert eller gjør stort ut av det. Så vi kan nok si at om Trump fleipet om iskrem så ville det neppe skapt noe større overskrifter.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: lør apr 01, 2023 4:31 pm

Det er jo ingen oppstandelse rundt Trump lengre, han kan jo hylle de som er fengslet for angrepet på kongressen uten at noen er sjokkert eller gjør stort ut av det. Så vi kan nok si at om Trump fleipet om iskrem så ville det neppe skapt noe større overskrifter.
Ingen kritikk nei...

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: lør apr 01, 2023 5:01 pm
GoingKronos skrev: lør apr 01, 2023 4:31 pm

Det er jo ingen oppstandelse rundt Trump lengre, han kan jo hylle de som er fengslet for angrepet på kongressen uten at noen er sjokkert eller gjør stort ut av det. Så vi kan nok si at om Trump fleipet om iskrem så ville det neppe skapt noe større overskrifter.
Ingen kritikk nei...
Du svarte jo selv på innlegget mitt der jeg kritiserte Biden, men du har kanskje glemt det? Demens på gang?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Varulv2468 skrev: lør apr 01, 2023 12:58 pm Det har kommet fram at en lov i delstaten Tennessee har blitt mer enn en "anti-drag lov". Så snart en dommer gikk gjennom lovinnholdet, realisere han at det er i klar konflikt med konstitusjonens første amendment. Hvorfor? Jo; det stå skrev; adult-oriented performances that are harmful to minors, deretter The law prohibits a drag performer wearing a crop top and miniskirt from dancing where minors might see it, but does not prohibit a Tennessee Titans cheerleader wearing an identical outfit from performing the exact same dance in front of children, dommeren gjør det klart; Ultimately, the statute’s broad language clashes with the first amendment’s tight constraints..

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... -tennessee

Dette er en "snikende lov" som kan benyttes for å slå ned på all "adult-oriented performances" som stripperne, toppløse, eksotiske dansere, på sikte sette cheerleader-dansing i fare og kan innføre et kleskodeks for menn og kvinner delt etter kjønn. Loven er ikke bare rettet mot dragsvirksomheten, den er en legal "verktøykasse" som dommeren umiddelbart gjenkjente fordi språkbruket er for vag og for bred fordi ordet "cabaret" (kabaret på norsk) kan benyttes på praktisk alt all revyunderholdning - og det sto ikke om dette begrenses til kun faktisk underholdning eller mer, som TV-visning og Internett. Da er loven et massiv angrep på det første tillegget;

"Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances."

Republikanere vil "talibanisere" USA.
Y'all Quaida

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: lør apr 01, 2023 5:06 pm

Du svarte jo selv på innlegget mitt der jeg kritiserte Biden, men du har kanskje glemt det? Demens på gang?
Demens er det vel andre som står for...

Ikke skjønner du ironi heller....

"Så bør Biden gjøre det bedre, men det er ikke det som er problemet i USA""""

Ja, her var du virkelig knallhard.....

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Guttorm123 skrev: lør apr 01, 2023 5:20 pm
GoingKronos skrev: lør apr 01, 2023 5:06 pm

Du svarte jo selv på innlegget mitt der jeg kritiserte Biden, men du har kanskje glemt det? Demens på gang?
Demens er det vel andre som står for...

Ikke skjønner du ironi heller....

"Så bør Biden gjøre det bedre, men det er ikke det som er problemet i USA""""

Ja, her var du virkelig knallhard.....
Om jeg skriver at du bør gjøre det bedre så skal du forstå det som kritikk, og du bør gjøre det bedre.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: lør apr 01, 2023 5:30 pm [

Om jeg skriver at du bør gjøre det bedre så skal du forstå det som kritikk, og du bør gjøre det bedre.
Ja, det er vel slik du formulerer deg om de du kritiserer....

Corvus

Legg inn av Corvus »

Mye rart som foregår i USA. Her har man en professor ved Michigan Universitet som mener at “right-wing” speakers bør drepes, heller enn å kansellere dem. Stadig utvikling i feil retning fra personer på venstresiden altså.

https://nypost.com/2023/03/28/wayne-sta ... book-post/

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Høyresiden liker jo å finne en ytterligående skrulling å bruke som eksempel for hvordan venstresiden "egentlig er".

Venstresiden kan nøye seg med å peke på Trump, McConnel, Taylor-Greene.....altså de fremste lederne deres. De må jobbe hardere i MAGA-land, det må de.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Corvus skrev: lør apr 01, 2023 7:58 pm Mye rart som foregår i USA. Her har man en professor ved Michigan Universitet som mener at “right-wing” speakers bør drepes, heller enn å kansellere dem. Stadig utvikling i feil retning fra personer på venstresiden altså.

https://nypost.com/2023/03/28/wayne-sta ... book-post/
Han fikk altså sparken for dette (som han jo burde) og får ingen støtte fra noen ledende politikere eller media på venstresiden. Jeg finner ikke noen støtte i det hele tatt.

Så jeg regner med at innlegget ditt er en hyllest til den raske responsen som fikk han fjernet og den manglende støtten fra venstresiden.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

oddvar_kjempebra skrev: man apr 03, 2023 10:19 am
Corvus skrev: lør apr 01, 2023 7:58 pm Mye rart som foregår i USA. Her har man en professor ved Michigan Universitet som mener at “right-wing” speakers bør drepes, heller enn å kansellere dem. Stadig utvikling i feil retning fra personer på venstresiden altså.

https://nypost.com/2023/03/28/wayne-sta ... book-post/
Han fikk altså sparken for dette (som han jo burde) og får ingen støtte fra noen ledende politikere eller media på venstresiden. Jeg finner ikke noen støtte i det hele tatt.

Så jeg regner med at innlegget ditt er en hyllest til den raske responsen som fikk han fjernet og den manglende støtten fra venstresiden.
At man blir suspendert betyr ikke at man har fått sparken.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Texas_John skrev: man apr 03, 2023 10:31 am
oddvar_kjempebra skrev: man apr 03, 2023 10:19 am
Corvus skrev: lør apr 01, 2023 7:58 pm Mye rart som foregår i USA. Her har man en professor ved Michigan Universitet som mener at “right-wing” speakers bør drepes, heller enn å kansellere dem. Stadig utvikling i feil retning fra personer på venstresiden altså.

https://nypost.com/2023/03/28/wayne-sta ... book-post/
Han fikk altså sparken for dette (som han jo burde) og får ingen støtte fra noen ledende politikere eller media på venstresiden. Jeg finner ikke noen støtte i det hele tatt.

Så jeg regner med at innlegget ditt er en hyllest til den raske responsen som fikk han fjernet og den manglende støtten fra venstresiden.
At man blir suspendert betyr ikke at man har fått sparken.
Du fant ingen som støttet ham du heller skjønner jeg. Så du bedriver litt flisespikkeri istedet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

oddvar_kjempebra skrev: man apr 03, 2023 4:16 pm Du fant ingen som støttet ham du heller skjønner jeg. Så du bedriver litt flisespikkeri istedet.
Å joda, jeg vet at fyren helt garantert har massiv støtte både i media, hos politikere og hos de fleste såkalte minoriteter. For øvrig er det ikke flisespikkeri å påpeke at en som påstås å ha fått sparken, rent faktisk ikke har fått sparken.

Corvus

Legg inn av Corvus »

oddvar_kjempebra skrev: man apr 03, 2023 10:19 am
Corvus skrev: lør apr 01, 2023 7:58 pm Mye rart som foregår i USA. Her har man en professor ved Michigan Universitet som mener at “right-wing” speakers bør drepes, heller enn å kansellere dem. Stadig utvikling i feil retning fra personer på venstresiden altså.

https://nypost.com/2023/03/28/wayne-sta ... book-post/
Han fikk altså sparken for dette (som han jo burde) og får ingen støtte fra noen ledende politikere eller media på venstresiden. Jeg finner ikke noen støtte i det hele tatt.

Så jeg regner med at innlegget ditt er en hyllest til den raske responsen som fikk han fjernet og den manglende støtten fra venstresiden.
Hvis du leser så får han fremdeles lønn...Ikke mye sparken der i gården.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Corvus skrev: lør apr 01, 2023 7:58 pm Mye rart som foregår i USA. Her har man en professor ved Michigan Universitet som mener at “right-wing” speakers bør drepes, heller enn å kansellere dem. Stadig utvikling i feil retning fra personer på venstresiden altså.

https://nypost.com/2023/03/28/wayne-sta ... book-post/
Fint at det er en ytterliggående fundamentalist som ytrer dette, i motsetning til heltene og lederne "deres" i Trump, Boebert, MTG og McConnell som heldigvis aldri har uttalt noe ytterligående. Nei, vent nå litt...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»