Amerikansk politikk

Svar
keizersoze
Innlegg: 1716

Re: Amerikansk politikk

Legg inn av keizersoze »

Nobody died in holocaust? Fortell gjerne høydepunkter.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

alseboy skrev: tir jun 27, 2023 11:57 pm
Texas_John skrev: tir jun 27, 2023 11:53 pm
alseboy skrev: tir jun 27, 2023 11:28 pm Det er ikke så veldig mange "Hollywood-stjerner" som har vært offentlige om sin Trump-støtte.

Men her er det et unntak - Roseanne Barr

Kanskje du burde se hele intervjuet, så slipper du å bli lurt trill rundt av propagandister på Twitter
Ja, vi har nok mye å lave av Texas-John hva angår å tolke alt i beste mening.
Dama har solid erfaring med å miste jobber grunnet hennes idiotiske og rasistiske vitser samt hystoerie konspirasjonsteorier. Intet nytt under solen.
Du tror at dama, som for øvrig selv er 100% jøde, uttalte som en faktaopplysning at absolutt ingen jøder ble drept under holocaust?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Texas_John skrev: ons jun 28, 2023 12:16 am
alseboy skrev: tir jun 27, 2023 11:57 pm
Texas_John skrev: tir jun 27, 2023 11:53 pm
Kanskje du burde se hele intervjuet, så slipper du å bli lurt trill rundt av propagandister på Twitter
Ja, vi har nok mye å lave av Texas-John hva angår å tolke alt i beste mening.
Dama har solid erfaring med å miste jobber grunnet hennes idiotiske og rasistiske vitser samt hystoerie konspirasjonsteorier. Intet nytt under solen.
Du tror at dama, som for øvrig selv er 100% jøde, uttalte som en faktaopplysning at absolutt ingen jøder ble drept under holocaust?
Hvor var humoren? Hun sa rett ut at holocaust aldri skjedde.
Tror du ikke skal frsvare denne damen mer, eller bruke hennes argumenter.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

keizersoze skrev: ons jun 28, 2023 12:24 am
Texas_John skrev: ons jun 28, 2023 12:16 am
alseboy skrev: tir jun 27, 2023 11:57 pm
Ja, vi har nok mye å lave av Texas-John hva angår å tolke alt i beste mening.
Dama har solid erfaring med å miste jobber grunnet hennes idiotiske og rasistiske vitser samt hystoerie konspirasjonsteorier. Intet nytt under solen.
Du tror at dama, som for øvrig selv er 100% jøde, uttalte som en faktaopplysning at absolutt ingen jøder ble drept under holocaust?
Hvor var humoren? Hun sa rett ut at holocaust aldri skjedde.
Tror du ikke skal frsvare denne damen mer, eller bruke hennes argumenter.
Hvis du hadde sett den 2 timer lange samtalen hadde du sett at det helt åpenbart var sarkasme, du og @alseboy har blitt lurt trill rundt av noen som har tatt denne passusen ut av kontekst.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Texas_John skrev: ons jun 28, 2023 12:37 am
Hvis du hadde sett den 2 timer lange samtalen hadde du sett at det helt åpenbart var sarkasme, du og @alseboy har blitt lurt trill rundt av noen som har tatt denne passusen ut av kontekst.
Når ble det egentlig greitt å lage humor på at Holocaust ikke har skjedd, men at det var synd det ikke skjedde?

Jeg kan levende se for meg at du hadde bortforklart og unnskyldt rasistiske og antisemittiske vitser dersom det kom fra noen som ikke er 100% MAGA...

Genial

Legg inn av Genial »

alseboy skrev: ons jun 28, 2023 12:47 am
Texas_John skrev: ons jun 28, 2023 12:37 am
Hvis du hadde sett den 2 timer lange samtalen hadde du sett at det helt åpenbart var sarkasme, du og @alseboy har blitt lurt trill rundt av noen som har tatt denne passusen ut av kontekst.
Når ble det egentlig greitt å lage humor på at Holocaust ikke har skjedd, men at det var synd det ikke skjedde?

Jeg kan levende se for meg at du hadde bortforklart og unnskyldt rasistiske og antisemittiske vitser dersom det kom fra noen som ikke er 100% MAGA...
Hun bruker det ikke som humor, men som et eksempel på hvorfor hun synes det er bra at media har retningslinjer på hva som er lov å publisere. Hun snakker og om at hun er 100 % jødisk og det er tydelig noe hun er stolt av.

Jeg er ikke akkurat verdens største Roseanne Barr fan, men her har dere gått rett på.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Roseann Barr og humor er ikke akkurat noe som går hånd i hånd. Som da hun stilte opp på dette:

Bilde

Roseanne: I don't think understandably. It really pissed me off. Because they were like "you're making fun of the people in the ovens," but I'm not making fun of people in the ovens.

Patrice O'Neal: You kind of are though. The only thing worse would have been if you made the cookies skinny.

Roseanne: There's another, deeper layer to it. You know just the everyday. Moving off this Holocaust. There's been about fifty of them since then. That's what I'm kind of trying to say. Is like, Jesus Christ it's so fucking every day now, holocausts, it's like baking cookies.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Chromeback skrev: ons jun 28, 2023 3:50 am Roseann Barr og humor er ikke akkurat noe som går hånd i hånd. Som da hun stilte opp på dette:
► Show Spoiler
Jeg har en makaber sans for humor og jeg skal ærlig innrømme at jeg syntes det var litt morsomt.
Samtidig skjønner jeg godt at mange synes det er støtende.
Jeg mener at ingenting er for alvorlig til å spøkes med, men det er tid og sted for alt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

alseboy skrev: ons jun 28, 2023 12:47 am
Texas_John skrev: ons jun 28, 2023 12:37 am
Hvis du hadde sett den 2 timer lange samtalen hadde du sett at det helt åpenbart var sarkasme, du og @alseboy har blitt lurt trill rundt av noen som har tatt denne passusen ut av kontekst.
Når ble det egentlig greitt å lage humor på at Holocaust ikke har skjedd, men at det var synd det ikke skjedde?

Jeg kan levende se for meg at du hadde bortforklart og unnskyldt rasistiske og antisemittiske vitser dersom det kom fra noen som ikke er 100% MAGA...
1) det var ikke et forsøk på humor fra hennes side
2) det er greit å lage humor om alt

alseboy

Legg inn av alseboy »

Texas_John skrev: ons jun 28, 2023 9:45 am
alseboy skrev: ons jun 28, 2023 12:47 am
Texas_John skrev: ons jun 28, 2023 12:37 am
Hvis du hadde sett den 2 timer lange samtalen hadde du sett at det helt åpenbart var sarkasme, du og @alseboy har blitt lurt trill rundt av noen som har tatt denne passusen ut av kontekst.
Når ble det egentlig greitt å lage humor på at Holocaust ikke har skjedd, men at det var synd det ikke skjedde?

Jeg kan levende se for meg at du hadde bortforklart og unnskyldt rasistiske og antisemittiske vitser dersom det kom fra noen som ikke er 100% MAGA...
1) det var ikke et forsøk på humor fra hennes side
2) det er greit å lage humor om alt
Jeg kan levende se for meg du støtte vedkommende på prinsippielt grunnlag - om det så var en demokratisk varamedlem til byrstyret i Springfield i Oklahoma, som vitset om at det var på tide med en endelig løsning rundt Donald Trump, ved å la gode krefter i Secret Service putte litt polonium i Cola-boksen hans.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Gledelig avgjørelse i høyesterett:

The Supreme Court on Thursday dealt a major blow to affirmative action in higher education, striking down race-conscious admissions programs at Harvard and the University of North Carolina.

In a ruling divided along ideological lines, the high court found that the two universities discriminated against white and Asian American applicants by using race-conscious admissions policies that benefited applicants from underrepresented backgrounds.

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: tor jun 29, 2023 4:55 pm Gledelig avgjørelse i høyesterett:

The Supreme Court on Thursday dealt a major blow to affirmative action in higher education, striking down race-conscious admissions programs at Harvard and the University of North Carolina.

In a ruling divided along ideological lines, the high court found that the two universities discriminated against white and Asian American applicants by using race-conscious admissions policies that benefited applicants from underrepresented backgrounds.
Nja både og. Det er ingen tvil om at det er sterke klasseskiller mellom hvite og afroamerikanere i USA. Det er virkelighetsfjernt å ha noe sånt i Norge, men med tanke på bakgrunnshistorien man har med afroamerikanere etc i USA er det ikke så virkelighetsfjernt. Ser uansett at det var den konservative fløyen som stemte for denne dommen og da er det som regel dårlige greier. Det er tross alt Kavanaugh og co vi prater om her.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

William_S skrev: tor jun 29, 2023 6:12 pm
GoingKronos skrev: tor jun 29, 2023 4:55 pm Gledelig avgjørelse i høyesterett:

The Supreme Court on Thursday dealt a major blow to affirmative action in higher education, striking down race-conscious admissions programs at Harvard and the University of North Carolina.

In a ruling divided along ideological lines, the high court found that the two universities discriminated against white and Asian American applicants by using race-conscious admissions policies that benefited applicants from underrepresented backgrounds.
Nja både og. Det er ingen tvil om at det er sterke klasseskiller mellom hvite og afroamerikanere i USA. Det er virkelighetsfjernt å ha noe sånt i Norge, men med tanke på bakgrunnshistorien man har med afroamerikanere etc i USA er det ikke så virkelighetsfjernt. Ser uansett at det var den konservative fløyen som stemte for denne dommen og da er det som regel dårlige greier. Det er tross alt Kavanaugh og co vi prater om her.
Jeg syns det naturlige er å sette inn ressurser tidligere - når det har kommet så langt at de er ferdig med high school og ikke er konkurransedyktig når det kommer til universitet så har man alt feilet. Og det er også urettferdig overfor de minoritetene som faktisk kommer inn på prestisje studier uten kvotering, dem blir feilaktig sett på som annenrangs og det kan også følge ut i arbeidslivet. Så det er en veldig dårlig ordning og jeg syns også det er et viktig prinsipp at man ikke gjør forskjell ut fra hudfarge eller etnisitet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

alseboy skrev: tor jun 29, 2023 10:32 am
Texas_John skrev: ons jun 28, 2023 9:45 am
alseboy skrev: ons jun 28, 2023 12:47 am

Når ble det egentlig greitt å lage humor på at Holocaust ikke har skjedd, men at det var synd det ikke skjedde?

Jeg kan levende se for meg at du hadde bortforklart og unnskyldt rasistiske og antisemittiske vitser dersom det kom fra noen som ikke er 100% MAGA...
1) det var ikke et forsøk på humor fra hennes side
2) det er greit å lage humor om alt
Jeg kan levende se for meg du støtte vedkommende på prinsippielt grunnlag - om det så var en demokratisk varamedlem til byrstyret i Springfield i Oklahoma, som vitset om at det var på tide med en endelig løsning rundt Donald Trump, ved å la gode krefter i Secret Service putte litt polonium i Cola-boksen hans.
Er det flaut å ha gått skikkelig på limpinnen? Jeg bare spør fordi jeg er genuint nysgjerrig, jeg har aldri opplevd det selv men jeg frykter at det en dag skal skje. Skal innrømme at det begynner å bli vanskelig, en 20-åring som legger ut video av seg selv og sier hun identifiserer seg som katt er komplett umulig å skjønne om er sarkastisk samfunnskritikk eller en faktisk anerkjent greie nå

alseboy

Legg inn av alseboy »

Texas_John skrev: tor jun 29, 2023 6:26 pm Jeg bare spør fordi jeg er genuint nysgjerrig, jeg har aldri opplevd det selv men jeg frykter at det en dag skal skje.
Tror du skal slappe helt av. Basert på erfaring kan jeg nærmest garantere deg at du aldri vil få en følelse av å ha dritet deg ut.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

GoingKronos skrev: tor jun 29, 2023 6:26 pm
William_S skrev: tor jun 29, 2023 6:12 pm
GoingKronos skrev: tor jun 29, 2023 4:55 pm Gledelig avgjørelse i høyesterett:

The Supreme Court on Thursday dealt a major blow to affirmative action in higher education, striking down race-conscious admissions programs at Harvard and the University of North Carolina.

In a ruling divided along ideological lines, the high court found that the two universities discriminated against white and Asian American applicants by using race-conscious admissions policies that benefited applicants from underrepresented backgrounds.
Nja både og. Det er ingen tvil om at det er sterke klasseskiller mellom hvite og afroamerikanere i USA. Det er virkelighetsfjernt å ha noe sånt i Norge, men med tanke på bakgrunnshistorien man har med afroamerikanere etc i USA er det ikke så virkelighetsfjernt. Ser uansett at det var den konservative fløyen som stemte for denne dommen og da er det som regel dårlige greier. Det er tross alt Kavanaugh og co vi prater om her.
Jeg syns det naturlige er å sette inn ressurser tidligere - når det har kommet så langt at de er ferdig med high school og ikke er konkurransedyktig når det kommer til universitet så har man alt feilet. Og det er også urettferdig overfor de minoritetene som faktisk kommer inn på prestisje studier uten kvotering, dem blir feilaktig sett på som annenrangs og det kan også følge ut i arbeidslivet. Så det er en veldig dårlig ordning og jeg syns også det er et viktig prinsipp at man ikke gjør forskjell ut fra hudfarge eller etnisitet.
Likevel må det understrekes at de sosialøkonomiske forholdene er fremdeles ikke forbedret omkring afroamerikanerne og hvite; det beste vil være om "det californiske eksemplet" følges av resten av USA hvor man får inn mer minoritetsfolk enn tidlig tross fravær på rasefordeling, man ser nærmest det samme over hele verden uansett om dette skyldes hudfarge eller ikke. Dette i virkeligheten er snakk om hierarki på sosialøkonomiske kriterier der folk fra ulike samfunnslag settes mot hverandre, og de fargede hadde tross alt færre muligheter ved å komme fra et lavere og atskilt samfunnslag. Slike samfunnshierarki er ytterst dårlig kjent fordi dette er i det sosialsamfunnsmessige limet i ethvert menneskesamfunn, og det er akkurat dette som fulgt til diskriminering - selv i Norge er dette uunngåelig. I USA er kriteriene basert på rase og formue, i dag er det sett voksende fokus på individuell formue fremfor på rase, samfunnslag etc. - som dermed i realiteten gjør klasseskillene mer aktuelt enn tidlig.

De konservative høyestedommerne i realiteten arbeider for å skape fram et nytt grunnlag basert på formue - de fattige skal forbli de fattige, de rike skal ha flere fordeler enn andre, og dermed skal omfordeles i samfunnet på andres bekostning. De gjør korrupsjon stuerent. Dette rammer nå hvite og andre minoriteter i tillegg til de fargede, og er en av flere forklaringer på den amerikanske drømmens død. Da kvoteringsordningen innføres i 1978, var det for å stoppe den sosiale undertrykkelsen av de fargede og bryte ned samfunnshierarkiet fordi det var innsett at man må ha flere med minoritetsbakgrunn inn på tradisjonelle dominerende områder som bare var forbeholdt de hvite. Og for å være ærlig; det var strengt nødvendig! Kvotering benyttes for å bryte ned de sosialøkonomiske lenkene som hadde oppstått i "Jim Crow-tiden" som vedvarte helt fram til 1960-tallet, fordi god utdanning var helt umulig for de fargede uten formue.

"Penger avler penger, fattigdom avler fattigdom. Utdannelse leder til mer utdannelse, uvitenhet til mer uvitenhet".

https://www.aclu.org/news/racial-justic ... ion-higher

Kvoteringsordningen i dag kom under angrep og bli avskaffet fordi disse med formue vil ha fordeler i møte med andre, de privilegerte vil styrke beskyttelsen av sine egne - og SFFA som stå bak søkmålet som leder til høyesterettsavgjørelsen, er akkurat en slik gruppe som representerte de privilegerte, med Edward Jay Blum i spissen. Blum helt siden 1990-tallet var en aktivist mot kvoteringsordningen, og han vant en total seier i dag, men hans motiver er ikke edelt. I fakta, han misliker meget intenst selve ideen om minoritetsrettigheter og fordeler for minoritetsfolk, allerede i 1990 protestert han mot demokratenes praksis om å ha stor overvekt av fargede i valgdistrikter som han sloss om som republikaner. Han vil egentlig ikke ha likhet mellom majoritet og minoritet med en ekstrem tro på individet - han vil fjerne beskyttelse av minoritetsfolk i ulike lover, og var en av de sentrale kreftene bak svekkingen av stemmerettloven.

If Blum gets his wish, statistical projections show that white applicants will be the primary beneficiaries. Not talking about race doesn’t erase discrimination; it reinforces the privileges of white applicants by ignoring the ways in which deep-seeded structural racial inequality impacts individuals.

Blums "Color Blind America" i realiteten er snakk om å ha et USA kun for de privilegerte - og han oppfattet seg som en privilegert, som ikke har gode relasjoner med resten av hans familie, som ment seg "krenket" av å ha blitt nedstemt av fargede og fattige hvite i tradisjonelle demokratiske valgdistrikter i Texas. Det vil ikke være overraskende om grums om Blum vil bli funnet fram.

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... ive-action

Denne Blum er mye farligere mot demokratiet enn Trump. Han er en fanatiker som vil reversere USA helt tilbake til 1800-tallet.

“What he’s attacking are principles that have brought people into the democratic process so everyone can participate and everyone can be heard,” “He’s brought a sledgehammer to the process, demolishing huge swaths of laws … This is about putting power in the hands of the very few to dictate the rules to the rest of us.”

I fakta; Blum kan ha planer om å avskaffe borgerrettighetsloven. Han er en fiende av likhetsprinsippet.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

SIimWhitman skrev: fre jun 30, 2023 12:30 am
Sannsynligvis en falsk konto:

https://www.sportskeeda.com/pop-culture ... tion-tweet

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Om det er en bot eller ikke, så er det fortsatt et faktum at ikke-hvite kvoteres og prioriteres nettopp fordi noen må ha hatt en idé om at de ikke vil greie seg på normal måte

William_S

Legg inn av William_S »

Texas_John skrev: fre jun 30, 2023 9:53 am Om det er en bot eller ikke, så er det fortsatt et faktum at ikke-hvite kvoteres og prioriteres nettopp fordi noen må ha hatt en idé om at de ikke vil greie seg på normal måte
Nå er det jo fryktelig mange i USA som lever og jobber for en drittlønn, men som likevel er essensielle for at det amerikanske næringslivet går rundt. I motsetning til her så koster feks høyere utdannelse tidvis ekstremt mye penger. Og opptaksystemet til en del utdanningsinstitusjoner er mer eller mindre basert på trynefaktor. Her i Norge er i det minste opptaksystemet til høyere utdanning forutsigbart og lett å skjønne. Uansett dette gjør at mange som burde fått muligheten til høyere utdanning i USA ikke får det. Kvotering er ikke nødvendigvis negativt forutsatt det gjøres på riktig måte.

Prøv feks å gå inn på restaurant i USA uten å tipse... Da kommer de nærmest etter deg. Det er fordi at tipsen er en de av lønnen., mange restauranter betaler en mildt sagt elendig grunnlønn på rundt minstelønnsatsen eller kanskje til og med under fordi man kan omgå regelverket om tipsen gjør slik at man kommer seg over minstelønn i en del delstater. Her i Norge er det ingen som ser stygt på deg om man unnlater å tipse.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Texas_John skrev: fre jun 30, 2023 9:53 am Om det er en bot eller ikke, så er det fortsatt et faktum at ikke-hvite kvoteres og prioriteres nettopp fordi noen må ha hatt en idé om at de ikke vil greie seg på normal måte
Det er ikke pga hudfarge, men sosiale forhold. Velstand går i arv, så vokser du opp med velstående foreldre så er sjansen for å lykkes langt større enn om du vokser opp i fattige kår der foreldrene ikke har noe videre til utdanning. Så det tar opp et reelt problem, men løsningen har vært dårlig.

For sannheten er jo at om en hvit gutt i Ohio vokser opp med en fattig alenemor så er sjansen for at han vil få høyere utdannelse og en klassereise også veldig liten. Så det er bra at avgjørelsen fra høyesterett at de må se etter andre måter å få inn studenter fra trange kår, for særlig i rustbeltet så er det veldig mange hvite som også sliter - og det var noe av grunnlaget til at Trump så lett kunne svindle dem.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Texas_John skrev: fre jun 30, 2023 9:53 am Om det er en bot eller ikke, så er det fortsatt et faktum at ikke-hvite kvoteres og prioriteres nettopp fordi noen må ha hatt en idé om at de ikke vil greie seg på normal måte
Normal måte? Hva er i så fall Legacy Admissions?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Relevant for morgendagen

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: man jul 03, 2023 5:06 pm Relevant for morgendagen

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Colorado diskvalifiserer Donald Trump fra valget i delstaten

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/l3 ... -delstaten


Min mening er at USA er på vei ned en mørk, mørk gate. Å hindre en kandidat fra å stille i til valg er kun fasciststater verdig.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

OrmenLange skrev: ons des 20, 2023 8:53 am Colorado diskvalifiserer Donald Trump fra valget i delstaten

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/l3 ... -delstaten


Min mening er at USA er på vei ned en mørk, mørk gate. Å hindre en kandidat fra å stille i til valg er kun fasciststater verdig.
Hehe , hva mener du "på vei.."? De er langt nedi den gata allerede , kanskje så langt at de ikke finner veien tilbake.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Delstaten Maine slenger seg på og nekter Trumps kandidatur. Utrolig nok begrunner de avgjørelsen med at "demokratiet er hellig". Fy f..., for noen fascist-troll.

https://www.vg.no/nyheter/i/RGVLl2/dona ... lg-i-maine

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Biden prøver kuppe makten. Fascist.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Biden HAR makta. Syndikatet ønsker Trump i det hvite hus neste periode. Dette er måten å sørge for at det skjer. Tenk litt utafor boksen.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Hattori_Hanzo skrev: fre des 29, 2023 10:01 am Biden HAR makta. Syndikatet ønsker Trump i det hvite hus neste periode. Dette er måten å sørge for at det skjer. Tenk litt utafor boksen.
Biden mister makten om Trump kan stille til valg.

Hva mener du at dette er måten det skjer?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»