Kompani Lauritzen: Sesong 4

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Kompani Lauritzen: Sesong 4

Legg inn av sertono »

Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.

Alpha

Legg inn av Alpha »

sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm
Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FD.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Sist redigert av Alpha den søn apr 02, 2023 12:30 am, redigert 1 gang totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm
Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FB.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Bare gamlinger som fortsatt ser på tradisjonell lineær-TV.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm
Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FB.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Ok, men å finne ut når dette gikk klarte du ikke? Vel, neppe tvil om at du er selveste Einstein...

Alpha

Legg inn av Alpha »

sertono skrev: søn apr 02, 2023 12:18 am
Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm

Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FB.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Ok, men å finne ut når dette gikk klarte du ikke? Vel, neppe tvil om at du er selveste Einstein...
Det er strengt tatt ikke så relevant. Majoriteten følger programmet via nettbasert streaming og når episoden er sluppet - så er den sluppet. Jeg har ikke tenkt å høre på Radio-frokostnytt for å holde meg oppdatert på døende teknologi.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Alpha skrev: lør apr 01, 2023 11:27 pm Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang. Vi lever ikke lenger i 19-pil-og-bue. Kjenner ingen som bruker lineær-TV i 2023. Burde være minst like lett å holde seg unna tråden når man ser det har kommet innlegg dagen episoden slippes.
(om det ikke var 1.april-spøk at du ikke var i stand til å finne en brukandes TV-guide)- så kan jeg tipse om:

https://www.tv2.no/tvguide/

Den synes jeg er veldig grei og oversiktlig ikke bare for TV2- men også de andre norske kanalene.

Eventuelt kunne du prøvd å resonnere deg fram til når det kunne tenkes at TV2 hadde satt opp sin lørdagssatsing Kompani Lauritzen? Allerede i 4-5- tida på ettermiddagen da du kom med dette "Sporty av Husebye- innlegget ditt"? Eller kanskje litt senere på kvelden i såkalt beste sendetid?

Men men: jeg har nå selv sluttet med å gå inn på slike tråder samme dagen som en ny episode går på lufta på vanlig TV siden noen ofte røper hva som skjer fordi de har sett det på nett-tv og angivelig ikke har kontroll på når det går på vanlig TV.

Ikke vet jeg hvor mange som virkelig ser dette på nett eller vanlig TV- men vi er tydeligvis endel her inne på FD som er såpass "gammeldagse"👴🏻


Til dagens episode: er tydeligvis ingen fordel å havne på lag med en jumboplassert Awan på den avgjørende oppgaven: da ender det i dimmekamp og rett ut! 😔
Dog burde godeste Ingebrigtsen tatt litt ansvar for sin egen skjebne og gjennomført baklengsstupet (ikke at det hadde hatt noe å si uansett rett nok)

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm
Alpha skrev: Jeg vet ikke hvordan man finner ut når det sendes på lineær-TV engang.
Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FD.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Men for Kompani Lauritzen er det nok fortsatt et flertall som ser programmet på gamlemåten. Nå er riktignok denne et år gammelt, og andelen TV2-play kunder har gjerne økt, men i april 2022 var det altså bare 27% som hadde tilgang til TV2 play. Altså måtte 73% av oss ty til metoder fra forrige millennium om vi ønsket å se KL.

"Netflix er den mest populære tjenesten for betalt, strømmet innhold. Her har 66 prosent av befolkningen tilgang til et abonnement.
HBO Max og TV 2 Play ligger på plassene bak, med henholdsvis 30 og 27 prosent."


https://www.kode24.no/artikkel/na-bruke ... o/75940403

hhem

Legg inn av hhem »

Folk som ser programmet i ettertid bør greie å holde seg unna denne tråden etter at episoden er lagt ut.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Real-_- skrev: lør apr 01, 2023 9:40 pm Awan presterer altså å bli upopulær som første deltaker i seriens 4 sesonger?
Jeg har sett alle sesongene, og han er helt klart den kjipeste og kjedeligste deltakeren som har vært med. Absolutt ingenting ved han er underholdende! Var surt å se han slå ut Henriksen forrige gang.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Sulfat skrev: søn apr 02, 2023 1:52 am
Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:13 am
sertono skrev: lør apr 01, 2023 11:47 pm

Herregud for en idiot du må være.
35% av nordmenn ser på tradisjonell lineær-TV per 2022. I 2010 var tallet 82%. Blant disse 35% er nok 90% (wild guess fra meg) eldrebølgen som ikke henger på steder som FD.

Folk skal få se på hva de vil, men ikke kom her og kall meg idiot bare fordi jeg ikke har grodd fast i forrige millennium.
Men for Kompani Lauritzen er det nok fortsatt et flertall som ser programmet på gamlemåten. Nå er riktignok denne et år gammelt, og andelen TV2-play kunder har gjerne økt, men i april 2022 var det altså bare 27% som hadde tilgang til TV2 play. Altså måtte 73% av oss ty til metoder fra forrige millennium om vi ønsket å se KL.

"Netflix er den mest populære tjenesten for betalt, strømmet innhold. Her har 66 prosent av befolkningen tilgang til et abonnement.
HBO Max og TV 2 Play ligger på plassene bak, med henholdsvis 30 og 27 prosent."


https://www.kode24.no/artikkel/na-bruke ... o/75940403
Det blir selvsagt helt feil. Slik du fremstiller det er det en forutsetning at hele Norges befolkning ser Kompani Lauritzen, hvilket ikke er tilfellet. Jeg har ikke seertall fra i år, men i fjor lå det på mellom 500.000 og 1.000.000.

Om over 1 av 4 nordmenn har tilgang på TV2Play, så kan strengt tatt alle seertallene komme fra strømmetjenesten.

Å tro at flertallet fortsatt ser på gamlemåten, er en smule naivt. Er dog kanskje fort gjort å dra den slutningen når man mistolker statistikken.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Awan har jo i ettertid sagt at han trengte oppholdet som en wake-up call og at han skammer seg over å se han selv på TV-en nå, så sånn sett så tjente han jo på oppholdet. Og helt tydelig så trengte han oppholdet.

Men da kommer man bare tilbake til min store kjepphest for kjendis-versjonen. Kutt ut dimmekampen for helvette. Kjør heller den varianten de hadde på tropp 1. Viser du ikke noe motivasjon, eller at befalet mener at du har nådd din grense, så ryker du. Så Vendela feks, hadde nok ikke kommet særlig mye lengre enn det hun gjorde nå.

Det er ett så vanvittig mye bedre konsept, og dimmekampene tilfører veldig lite for programmet etter min mening. Det går faktisk mer mot programmets hensikt, enn at det underbygger det. Min brannfakkel er at dimmekampene ødelegger programmet, og man mister karakterer programmet faktisk trenger med videre. Etter sesong 1 så er min mening at programmet blir «kjedeligere» etter rekruttskolen.

Jeg skjønner ikke at produksjonen fortsetter å gå for denne varianten, som om at det skal være en slags kopi av Farmen og «Kampen for tilværelsen». Slutt med det. Kutt det ut. Få det vekk.

KL er fortsatt ett ganske unikt program, men det burde ikke være en konkurranse før en eventuell finale, som med Tropp 1.

//rant slutt//

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Alpha skrev: søn apr 02, 2023 10:52 am
Om over 1 av 4 nordmenn har tilgang på TV2Play, så kan strengt tatt alle seertallene komme fra strømmetjenesten.

Å tro at flertallet fortsatt ser på gamlemåten, er en smule naivt. Er dog kanskje fort gjort å dra den slutningen når man mistolker statistikken.
Nei, det er ikke naivt, men statistisk sannsynlig, når kun ca 1 av 4 nordmenn har muligheten til å se episoden før den går linjært.

Ikke vær så bråkjekk når du uttaler deg. Her har du tall:

https://uis.brage.unit.no/uis-xmlui/bit ... sequence=1

«Kompani Lauritzen», en realityserie som sendes på TV
2, hadde helt annen fordeling i seertallene uke 13 i 2022. Det samlede seertallet lå på 943 000,
hvor 585 000 kom fra fra lineær-TV og 358 000 kom fra fra VOD (Kantar, 2022).

Alpha

Legg inn av Alpha »

Sulfat skrev: søn apr 02, 2023 11:41 am
Alpha skrev: søn apr 02, 2023 10:52 am
Om over 1 av 4 nordmenn har tilgang på TV2Play, så kan strengt tatt alle seertallene komme fra strømmetjenesten.

Å tro at flertallet fortsatt ser på gamlemåten, er en smule naivt. Er dog kanskje fort gjort å dra den slutningen når man mistolker statistikken.
Nei, det er ikke naivt, men statistisk sannsynlig, når kun ca 1 av 4 nordmenn har muligheten til å se episoden før den går linjært.

Ikke vær så bråkjekk når du uttaler deg. Her har du tall:

https://uis.brage.unit.no/uis-xmlui/bit ... sequence=1

«Kompani Lauritzen», en realityserie som sendes på TV
2, hadde helt annen fordeling i seertallene uke 13 i 2022. Det samlede seertallet lå på 943 000,
hvor 585 000 kom fra fra lineær-TV og 358 000 kom fra fra VOD (Kantar, 2022).
1 av 4 nordmenn har muligheten til å se KL før det sendes lineært og 1 av 4 nordmenn(med litt godvilje) ser KL. Er like mange som har muligheten til å se programmet når det slippes via strømmetjenester, som faktisk ser programmet.

Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke en bacheloroppgave som referanse. Hvis du tar et dypdykk i referanselisten, så forteller Kantar noe litt annet om seertall fra KL. Cirka 1/3 ser det direkte via lineær-TV. Og dette var tall fra 2021. Forholdet er nok enda mer i favør TV2Play nå.

Uansett håpløs debatt. Episoden er sluppet når den kommer på TV2Play. Det burde ikke være så vanskelig å innrette seg etter.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:55 pm Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke en bacheloroppgave som referanse. Hvis du tar et dypdykk i referanselisten, så forteller Kantar noe litt annet om seertall fra KL. Cirka 1/3 ser det direkte via lineær-TV. Og dette var tall fra 2021. Forholdet er nok enda mer i favør TV2Play nå.
Har du en link til disse tallene?
I følge kantar sine tall ser fortsatt flertallet sendingene lineært (linken er kantar sine målte seertall fra årets premiereuke av KL):
https://www.tnslistene.no/tvov/?topn=21 ... 08&bmulti=

Palmesjokk del 1: Lineært 513.000 vs VOD 402.000
Palmesjokk del 2: Lineært 515.00 vs VOD 397.000

Alpha

Legg inn av Alpha »

Sulfat skrev: søn apr 02, 2023 1:19 pm
Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:55 pm Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke en bacheloroppgave som referanse. Hvis du tar et dypdykk i referanselisten, så forteller Kantar noe litt annet om seertall fra KL. Cirka 1/3 ser det direkte via lineær-TV. Og dette var tall fra 2021. Forholdet er nok enda mer i favør TV2Play nå.
Har du en link til disse tallene?
Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Jeg har sett alle episodene på Tv2 play før i går da måtte jeg fy til arkivet for se i dag
Så sånn sett har jeg ikke sett noe lineært

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Alpha skrev: søn apr 02, 2023 1:40 pm
Sulfat skrev: søn apr 02, 2023 1:19 pm
Alpha skrev: søn apr 02, 2023 12:55 pm Jeg ville vært litt forsiktig med å bruke en bacheloroppgave som referanse. Hvis du tar et dypdykk i referanselisten, så forteller Kantar noe litt annet om seertall fra KL. Cirka 1/3 ser det direkte via lineær-TV. Og dette var tall fra 2021. Forholdet er nok enda mer i favør TV2Play nå.
Har du en link til disse tallene?
Bilde
Ja, det denne viser er jo at ca 2/3 ser sendingene enten lineært, eller på playback gjennom T-we/riks-tv/etc sine ukesarkiv. Kun 1/3 ser sendingene på TV2 play, der du har muligheten til å se sendingen før den har gått lineært (og av den 1/3 som har sett sendingen på TV2 play, har nok mange sett den i etterkant av lineærsendingen). Altså har det store flertall ikke sett sendingene før de har gått lineært.

Er ikke innom trådene på fridiskusjon før jeg har sett sendingene, så plager ikke meg at det spoiles her. Men det er veldig irriterende at nettavisene legger spoilere ut med en gang sendingene har dukket opp på TV-kanalenes streamingsider.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Ale skrev: søn apr 02, 2023 4:24 pm Vanskelig fyr å like denne Awan.
Hadde nok blitt etterlatt på slagmarken. Leave no man behind tror jeg hadde blitt ignorert i Turabs tilfelle.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

TheRealArt_Verified skrev: søn apr 02, 2023 4:26 pm
Ale skrev: søn apr 02, 2023 4:24 pm Vanskelig fyr å like denne Awan.
Hadde nok blitt etterlatt på slagmarken. Leave no man behind tror jeg hadde blitt ignorert i Turabs tilfelle.
25-åringen forteller videre at det var overveldende å være på Setnesmoen, men at befalet sørget for at han fikk gjort det han trengte for å ivareta troen sin.

- Det ble godt tilrettelagt med mat, og befalet kom til meg og spurte: «Har du husket å be? Vi skal gjøre dette snart, rekker du å be da?». De passet på meg, sier han.

Det betød mye for Awan at befalet behandlet religionen hans på denne måten.

- Jeg ble veldig rørt. Jeg følte meg sett, og ble ganske varm i sjela av det. Da klarte jeg å yte mer av meg selv, og ga alt. Det var helt nydelig, avslutter han.


Endelig godt han fikk be, så han kunne yte maks..

Alpha

Legg inn av Alpha »

Sulfat skrev: søn apr 02, 2023 4:22 pm
Alpha skrev: søn apr 02, 2023 1:40 pm
Sulfat skrev: søn apr 02, 2023 1:19 pm

Har du en link til disse tallene?
Bilde
Ja, det denne viser er jo at ca 2/3 ser sendingene enten lineært, eller på playback gjennom T-we/riks-tv/etc sine ukesarkiv. Kun 1/3 ser sendingene på TV2 play, der du har muligheten til å se sendingen før den har gått lineært (og av den 1/3 som har sett sendingen på TV2 play, har nok mange sett den i etterkant av lineærsendingen). Altså har det store flertall ikke sett sendingene før de har gått lineært.

Er ikke innom trådene på fridiskusjon før jeg har sett sendingene, så plager ikke meg at det spoiles her. Men det er veldig irriterende at nettavisene legger spoilere ut med en gang sendingene har dukket opp på TV-kanalenes streamingsider.
...i såkalt "sendetid". 2/3 av de som ser KL, ser på andre tidspunkt.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Poenget er at veldig få har sett episodene før de har gått på lineær-TV. Derfor syns mange det er dårlig stil å hive seg på tastaturet med en gang episodene er tilgjengelig på strømmetjenesten. En spoilertagg bør være minstekrav. Syns nå jeg.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Sulfat skrev: søn apr 02, 2023 5:57 pm Poenget er at veldig få har sett episodene før de har gått på lineær-TV. Derfor syns mange det er dårlig stil å hive seg på tastaturet med en gang episodene er tilgjengelig på strømmetjenesten. En spoilertagg bør være minstekrav. Syns nå jeg.
Å besøke tråden før man har sett episoden er jo helt tullete? Jeg trykker meg ikke inn i en tråd som diskuterer en film før jeg har sett filmen. Jeg går heller ikke inn i en kamptråd om jeg skal se kampen i opptak. Når mediet er tilgjengelig for alle som ønsker, så mener jeg det må være greit å diskutere det i tråd som omhandler programmet.

Personlig poster jeg innlegg rett etter episoden. Jeg tar ikke notater for å diskutere ved en senere anledning, og det mener jeg bør være helt greit. Når det er sagt, så koster det ikke mye å legge på spoilertagg.

Edit: Jeg kommer forøvrig ikke til å ta denne diskusjonen videre. Ødelegger for diskusjonen av selve programmet.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Dahl og Akerlie særlig har jo ikke skjønt hvorfor de er der av og til. De skal gjøre noe ANNERLEDES enn de har gjort hele livet. Det SKAL være kjipt. Frustrerende. "Meningsløst" om du vil.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Dobbel faktisk.

vidar

Legg inn av vidar »

De må slutte å betale folk for å være med. Det burde vært omvendt.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Enig med de over som mener dimmekampen burde avskaffes - og heller sende hjem folk som ikke trenger eller vil være der. Turab er et eksempel på det.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

eppaen skrev: søn apr 02, 2023 8:09 pm Enig med de over som mener dimmekampen burde avskaffes - og heller sende hjem folk som ikke trenger eller vil være der. Turab er et eksempel på det.
Kan fort bli en ny Sune Wentzel eller han lille hobbiten i Norges tøffeste (den med Isak) som taper alle programmene, men kommer seg langt i dimmekampene.

Den ruteøvelsen var mildt sagt imponerende, rask i hodet om enn ikke i beinene.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Tar en kjapp tur innom for å lese de siste innleggene.

Etter 03:00 i natt dukker vel spoiler-gjøkene opp igjen, så best å holde seg unna til man har fått se episoden på TV ;)

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

MacanT skrev: tir apr 04, 2023 4:13 pm Tar en kjapp tur innom for å lese de siste innleggene.

Etter 03:00 i natt dukker vel spoiler-gjøkene opp igjen, så best å holde seg unna til man har fått se episoden på TV ;)
Høres fornuftig ut

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Sulfat skrev: søn apr 02, 2023 5:57 pm Poenget er at veldig få har sett episodene før de har gått på lineær-TV. Derfor syns mange det er dårlig stil å hive seg på tastaturet med en gang episodene er tilgjengelig på strømmetjenesten. En spoilertagg bør være minstekrav. Syns nå jeg.
Synd det har blitt slik. Tidligere var det god aktivitet i programtrådene så snart de gikk på lufta. Ofte morsomme diskusjoner under sendingene av episodene.

Det er det nå helt slutt på og interessen for å diskutere programmene faller til stadig lavere nivåer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»