Kompani Lauritzen: Sesong 4

Svar
kibby

Re: Kompani Lauritzen: Sesong 4

Legg inn av kibby »

netrebske skrev: søn mar 05, 2023 12:03 am
MacanT skrev: ons mar 01, 2023 11:35 pm Enda en bra episode, mine favoritter er nå Carina og Iben.
Er det flere dager i uken? Trodde det var bare på lørdager... Hvor mange episoder har gått utenom lørdager?
De begynte vel med onsdagsepisoder forrige sesong.

Centrist

Legg inn av Centrist »

For et fantastisk program. Det er noe med folkene i settingen som gjør at man sjeldent blir lei. Vendela spesielt er ett funn i denne settingen.

"Ehm....Nei." :lol:

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

kibby skrev: søn mar 05, 2023 4:37 am
netrebske skrev: søn mar 05, 2023 12:03 am
MacanT skrev: ons mar 01, 2023 11:35 pm Enda en bra episode, mine favoritter er nå Carina og Iben.
Er det flere dager i uken? Trodde det var bare på lørdager... Hvor mange episoder har gått utenom lørdager?
De begynte vel med onsdagsepisoder forrige sesong.
Fikk sett reprisen på søndag og den nyeste i kveld, så nå er jeg ajour :)
Tror jeg foretrekker Sersjant Wiseth trønderbataljon, fremor den nye trønderbataljonen Dahl/Lidbom. Er en prestasjon å få bare 2 poeng på den løypa :lol:
Alle på norm var kanskje litt spesielt, men var vel kanskje greit
Sist redigert av netrebske den ons mar 08, 2023 10:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

netrebske skrev: ons mar 08, 2023 10:44 pm
kibby skrev: søn mar 05, 2023 4:37 am
netrebske skrev: søn mar 05, 2023 12:03 am

Er det flere dager i uken? Trodde det var bare på lørdager... Hvor mange episoder har gått utenom lørdager?
De begynte vel med onsdagsepisoder forrige sesong.
Fikk sett reprisen på søndag og den nyeste i kveld, så nå er jeg ajour :)
Tror jeg foretrekker Sersjant Wiseth trønderbataljon, fremor den nye trønderbataljonen Dahl/Lidbom. Er en prestasjon å få bare 2 poeng på den løypa :lol:
Imponerte ikke så veldig der nei

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Er det slutt på utslagskonkurranse og hjemsending av rundens svakeste?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Sulfat skrev: ons mar 08, 2023 11:56 pm Er det slutt på utslagskonkurranse og hjemsending av rundens svakeste?
Kommer helt sikkert, de samler jo poeng og det vil jo si at de fire nederste skal ut i kampen for å bli med videre

Centrist

Legg inn av Centrist »

Antar det kommer på lørdag. Første uka har vel alltid vært amnesti, og nå føles det bare litt lenger pga. episoder midt i uka.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det er ett eller annet med de offiserene. De er gode menneskekjennere og går rett inn i sjela på deltakerne. Det syns jeg er det mest spesielle med disse programmene.

Og Vendela er min favoritt. Hun er så malplassert at jeg ler flere ganger hver episode. Som den Centrist tok opp. «Eh! nei…» Jeg skratta.

Så er det noe med Iben. Hun tror jeg kommer langt i programserien. Dessverre kan jeg ikke si det samme om Vendela.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

PapaSmurf skrev: tor mar 09, 2023 12:06 am Det er ett eller annet med de offiserene. De er gode menneskekjennere og går rett inn i sjela på deltakerne. Det syns jeg er det mest spesielle med disse programmene.

Og Vendela er min favoritt. Hun er så malplassert at jeg ler flere ganger hver episode. Som den Centrist tok opp. «Eh! nei…» Jeg skratta.

Så er det noe med Iben. Hun tror jeg kommer langt i programserien. Dessverre kan jeg ikke si det samme om Vendela.
Malplassert ja, føler medynk for Vendela, åpenbart at dette ikke ligger for henne.

kibby

Legg inn av kibby »

Centrist skrev: ons mar 08, 2023 10:41 pm For et fantastisk program. Det er noe med folkene i settingen som gjør at man sjeldent blir lei. Vendela spesielt er ett funn i denne settingen.

"Ehm....Nei." :lol:
Enig. Hun gråt, Didrik gråt, og jeg gråt i sympati :lol: Vendela er bare ❤️

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

"Ehm....nei." Er årets TV-øyeblikk :lol:

eppaen

Legg inn av eppaen »

Dette konseptet fungerer hver sesong for meg. Kanskje mest fordi programmet dypest sett handler om menneskesinnet - og hvor enorme befalet er som menneskekjennere. De gjør og sier oftest alt riktig og tilpasset den enkelte.

eppaen

Legg inn av eppaen »

ElGuaje skrev: tor mar 09, 2023 3:45 pm "Ehm....nei." Er årets TV-øyeblikk :lol:
Hva var dette nå igjen? :)

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

eppaen skrev: tor mar 09, 2023 5:19 pm
ElGuaje skrev: tor mar 09, 2023 3:45 pm "Ehm....nei." Er årets TV-øyeblikk :lol:
Hva var dette nå igjen? :)
På slutten av gårsdagens episode med Vendela og det ene befalet.

kibby

Legg inn av kibby »

Jaså, ja. Så kommer det frem at rekruttene faktisk har noen fridager her og der i løpet av oppholdet.

I en VG-artikkel om dagens episode, no spoiler, står det at rekruttene har en promodag mellom rekruttperioden og aspirantperioden. Det har vel aldri vært kjent tidligere? Ikke som jeg har fått med meg i hvert fall.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Rimelig tynn suppe det Vendela driver på med.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Ale skrev: ons mar 15, 2023 7:06 pm Bare å avlyse årets sesong. Ingen interessante personer.
Ingen grunn til å avlyse årets sesong bare fordi du ikke finner noen interessante personer.

For øvrig ingen som tvinger deg til å se på dette, det er helt frivillig.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Ale skrev: ons mar 15, 2023 7:14 pm Finn på noe nytt, TV2. Dette konseptet er utvannet nå.
Det er så utvannet at TV2 oppnår fantastiske TV-tall, og 1 million nordmenn har sett sesongens første episode.
https://www.tv2.no/underholdning/fantas ... /15542631/

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Ale skrev: ons mar 15, 2023 7:13 pm
MacanT skrev: ons mar 15, 2023 7:12 pm
Ale skrev: ons mar 15, 2023 7:06 pm Bare å avlyse årets sesong. Ingen interessante personer.
Ingen grunn til å avlyse årets sesong bare fordi du ikke finner noen interessante personer.

For øvrig ingen som tvinger deg til å se på dette, det er helt frivillig.
Du får kose deg videre med C-kjendiser som griner.
Det kommer jeg helt sikkert å gjøre, håper KL fortsetter i mange sesonger fremover.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Sulfat skrev: ons mar 15, 2023 7:32 pm
Ale skrev: ons mar 15, 2023 7:14 pm Finn på noe nytt, TV2. Dette konseptet er utvannet nå.
Det er så utvannet at TV2 oppnår fantastiske TV-tall, og 1 million nordmenn har sett sesongens første episode.
https://www.tv2.no/underholdning/fantas ... /15542631/
Det kommer med andre ord ikke å få noen større konsekvenser for TV2 hvis Ale finner noe annet å se på :lol:

lsklars

Legg inn av lsklars »

Ale skrev: ons mar 15, 2023 7:14 pm Finn på noe nytt, TV2. Dette konseptet er utvannet nå.
Heldigvis har vi Idol.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Milfern skrev: ons mar 15, 2023 7:05 pm Rimelig tynn suppe det Vendela driver på med.
Hej allaihoppa!

For en latterlig begrunnelse av halvsvensken, latterlig.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Turab Awan fremstår lite sympatisk.

Helt enig med Dahl ifb. med slutten av episoden forøvrig. Ei heller sansen for denne "harde disiplinen" på slike saker, hvor det ikke er ikke spørsmål om fenrik tar rett eller feil. I mine øyne har Dahl mer rett enn fenrikken. Befalet ber de om å kommunisere bedre med hverandre, men samtidig skal de "ta kontroll" uten å være mer nøyaktig på hva dette innebærer? Og hvis man tar for mye plass og ikke lar andre slippe til, da er det visstnok en personlighetsatferd som man bør fokusere på å endre. Gir ikke helt mening.

kibby

Legg inn av kibby »

Milfern skrev: ons mar 15, 2023 7:05 pm Rimelig tynn suppe det Vendela driver på med.
Overhodet ikke. TV2 hadde lovet henne fri for å delta, så endrer de rekkefølgen på innspillingsdagene. Er det noen som farer med tynn suppe her er det TV2.

kibby

Legg inn av kibby »

kytec skrev: ons mar 15, 2023 10:18 pm
Milfern skrev: ons mar 15, 2023 7:05 pm Rimelig tynn suppe det Vendela driver på med.
Hej allaihoppa!

For en latterlig begrunnelse av halvsvensken, latterlig.
Eventuelt latterlig begrunnelse av TV2. Les gjerne hele saken på VG, hvor TV2 faktisk beklager ovenfor Vendela.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

kibby skrev: tor mar 16, 2023 12:59 am
Milfern skrev: ons mar 15, 2023 7:05 pm Rimelig tynn suppe det Vendela driver på med.
Overhodet ikke. TV2 hadde lovet henne fri for å delta, så endrer de rekkefølgen på innspillingsdagene. Er det noen som farer med tynn suppe her er det TV2.
Endrer rekkefølgen på innspillingsdagene? Så det er hjemmom smått og ikke på Setnesmoen og området rundt hele tiden?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Centrist skrev: ons mar 15, 2023 10:30 pm Turab Awan fremstår lite sympatisk.

Helt enig med Dahl ifb. med slutten av episoden forøvrig. Ei heller sansen for denne "harde disiplinen" på slike saker, hvor det ikke er ikke spørsmål om fenrik tar rett eller feil. I mine øyne har Dahl mer rett enn fenrikken. Befalet ber de om å kommunisere bedre med hverandre, men samtidig skal de "ta kontroll" uten å være mer nøyaktig på hva dette innebærer? Og hvis man tar for mye plass og ikke lar andre slippe til, da er det visstnok en personlighetsatferd som man bør fokusere på å endre. Gir ikke helt mening.
Ja er slik de fleste befal er, tyrraner som herser med soldatene og får lønn for det av staten..

kibby

Legg inn av kibby »

netrebske skrev: tor mar 16, 2023 1:14 am
kibby skrev: tor mar 16, 2023 12:59 am
Milfern skrev: ons mar 15, 2023 7:05 pm Rimelig tynn suppe det Vendela driver på med.
Overhodet ikke. TV2 hadde lovet henne fri for å delta, så endrer de rekkefølgen på innspillingsdagene. Er det noen som farer med tynn suppe her er det TV2.
Endrer rekkefølgen på innspillingsdagene? Så det er hjemmom smått og ikke på Setnesmoen og området rundt hele tiden?
Les artikkelen, eller mitt innlegg lenger opp. Deltakerne skulle få en "promodag" (les: fridag) mellom rekruttperioden og aspirantperioden. Den dagen var Vendela innvilget permisjon (fri) for å fly til London til datterens graduation. Men så ble det noe kluss med innspillingen i forhold til det opprinnelige tidsperspektivet (rekruttperioden tok sikkert lenger tid), derfor valgte Vendela å trekke seg.

Braut

Legg inn av Braut »

Likte de foregående sesongene, men synes programmet er kjedelig i år. Ingen i befalet er spesielt interessante eller morsomme lenger, heller. Vi har liksom sett og hørt det meste de har å by på etter så mange sesonger.

Digger Kristian og Dag Otto, så synes det er synd at vi blir "kastet bort" på dette. De er jo knapt med uansett.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Braut skrev: tor mar 16, 2023 2:24 am Likte de foregående sesongene, men synes programmet er kjedelig i år. Ingen i befalet er spesielt interessante eller morsomme lenger, heller. Vi har liksom sett og hørt det meste de har å by på etter så mange sesonger.

Digger Kristian og Dag Otto, så synes det er synd at vi blir "kastet bort" på dette. De er jo knapt med uansett.
Støtter den. Blir som med Farmen. Man blir lei etter noen sesonger. Men sikkert moro for de som liker det :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»