Kompani Lauritzen: Sesong 4

Svar
Solvgutt1

Re: Kompani Lauritzen: Sesong 4

Legg inn av Solvgutt1 »

Alpha skrev: søn mar 19, 2023 11:18 pm Alle nordmenn bør klare å dykke 2 meter ned i et vann med temperatur på 10 grader.

Da jeg gikk på barneskolen dykket vi dypere ned for å hente sånne ringer fra bunnen av bassenget.

Skal dog sies at enkelte med innvandrerbakgrunn kanskje ikke er like godt stilt som andre nordmenn.
Det er vel betydelig forskjell på å dykke i et basseng, og å dykke i en elv med 10 grader?

Alpha

Legg inn av Alpha »

Solvgutt1 skrev: man mar 20, 2023 12:33 pm
Alpha skrev: søn mar 19, 2023 11:18 pm Alle nordmenn bør klare å dykke 2 meter ned i et vann med temperatur på 10 grader.

Da jeg gikk på barneskolen dykket vi dypere ned for å hente sånne ringer fra bunnen av bassenget.

Skal dog sies at enkelte med innvandrerbakgrunn kanskje ikke er like godt stilt som andre nordmenn.
Det er vel betydelig forskjell på å dykke i et basseng, og å dykke i en elv med 10 grader?
De gjennomførte dykket i et vann. I en elv med sterk strøm hadde det åpenbart vært langt mer utfordrende. 10 grader er ikke spesielt kaldt og 2 meter er en drøy kroppslengde. Uavhengig av utmattelse relatert til setting, så burde dette være plankekjøring for de aller fleste.

Jeg synes det var pinlig svakt gjennomført av enkelte. Det var derimot flere som gjennomførte med forventet prestasjon. Jeg sier ikke at alle skal klare det på under 2 minutter, men å fullføre uten noe ‘ståhei’ synes jeg alle burde klare.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ingen som så onsdagens episode?

Alpha

Legg inn av Alpha »

Elgen skrev: tor mar 23, 2023 11:07 am Ingen som så onsdagens episode?
Jeg så den. Tycks?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Alpha skrev: tor mar 23, 2023 11:53 am
Elgen skrev: tor mar 23, 2023 11:07 am Ingen som så onsdagens episode?
Jeg så den. Tycks?
Joda, litt frustrasjon fra Solli-Tangen, men begge lagene fikk like mye fratrekk og det var imponerende. Litt for mye fokus på den senga, det er jo 3 ledige senger pga de som røk ut.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Elgen skrev: tor mar 23, 2023 11:56 am
Alpha skrev: tor mar 23, 2023 11:53 am
Elgen skrev: tor mar 23, 2023 11:07 am Ingen som så onsdagens episode?
Jeg så den. Tycks?
Joda, litt frustrasjon fra Solli-Tangen, men begge lagene fikk like mye fratrekk og det var imponerende. Litt for mye fokus på den senga, det er jo 3 ledige senger pga de som røk ut.
Jeg som hadde håpet på at Henriksen skulle ende opp i sengen til Halstensen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Alpha skrev: man mar 20, 2023 4:42 pm
Solvgutt1 skrev: man mar 20, 2023 12:33 pm
Alpha skrev: søn mar 19, 2023 11:18 pm Alle nordmenn bør klare å dykke 2 meter ned i et vann med temperatur på 10 grader.

Da jeg gikk på barneskolen dykket vi dypere ned for å hente sånne ringer fra bunnen av bassenget.

Skal dog sies at enkelte med innvandrerbakgrunn kanskje ikke er like godt stilt som andre nordmenn.
Det er vel betydelig forskjell på å dykke i et basseng, og å dykke i en elv med 10 grader?
De gjennomførte dykket i et vann. I en elv med sterk strøm hadde det åpenbart vært langt mer utfordrende. 10 grader er ikke spesielt kaldt og 2 meter er en drøy kroppslengde. Uavhengig av utmattelse relatert til setting, så burde dette være plankekjøring for de aller fleste.

Jeg synes det var pinlig svakt gjennomført av enkelte. Det var derimot flere som gjennomførte med forventet prestasjon. Jeg sier ikke at alle skal klare det på under 2 minutter, men å fullføre uten noe ‘ståhei’ synes jeg alle burde klare.
Problemet er jo at «alle» gjør feil når de skal dykke ned. I stedet for å tømme kroppen for så mye oksygen som mulig, så fyller de heller opp så mye som mulig, noe som gir betydelig mer motstand i stedet for å «synke» naturlig ned.

kibby

Legg inn av kibby »

Elgen skrev: tor mar 23, 2023 11:56 am
Alpha skrev: tor mar 23, 2023 11:53 am
Elgen skrev: tor mar 23, 2023 11:07 am Ingen som så onsdagens episode?
Jeg så den. Tycks?
Joda, litt frustrasjon fra Solli-Tangen, men begge lagene fikk like mye fratrekk og det var imponerende. Litt for mye fokus på den senga, det er jo 3 ledige senger pga de som røk ut.
Enig. Han kunne vel bare lagt seg i en av de andre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Er det pause til onsdag pga landskamp?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

PapaSmurf skrev: lør mar 25, 2023 6:15 pm Er det pause til onsdag pga landskamp?
Nye episoder er tilgjengelig på TV2 play
De blir sendt i morgen kveld på TV2 pga landskampen i kveld

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Elgen skrev: lør mar 25, 2023 6:18 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 25, 2023 6:15 pm Er det pause til onsdag pga landskamp?
Nye episoder er tilgjengelig på TV2 play
De blir sendt i morgen kveld på TV2 pga landskampen i kveld
Topp. Da blir det TV2 Play etter kampen

Visa

Legg inn av Visa »

Starter med litt Iben grining, etterfulgt av at Awan er et nepehue. Skulle ønske at Awan røk i stedet for Henriksen som faktisk har noen one-linere å komme med i ny og ne. Ellers så er det kult at de fikk låne voffen til FFI.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: søn mar 26, 2023 12:23 am Starter med litt Iben grining, etterfulgt av at Awan er et nepehue. Skulle ønske at Awan røk i stedet for Henriksen som faktisk har noen one-linere å komme med i ny og ne. Ellers så er det kult at de fikk låne voffen til FFI.
Jeg lo godt av Awan.

Det var jo en ren reprise av Leeeeeeeroooooooooy Jeeeeeeeenkiiiiiiins.

Og når han utfordret robothunden lo jeg hjertelig.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Visa skrev: søn mar 26, 2023 12:23 am Starter med litt Iben grining, etterfulgt av at Awan er et nepehue. Skulle ønske at Awan røk i stedet for Henriksen som faktisk har noen one-linere å komme med i ny og ne. Ellers så er det kult at de fikk låne voffen til FFI.
Takker, da trenger man ikke se på kveldens episoder for å finne ut hvordan det gikk :(

Nevi

Legg inn av Nevi »

MacanT skrev: søn mar 26, 2023 3:19 pm
Visa skrev: søn mar 26, 2023 12:23 am Starter med litt Iben grining, etterfulgt av at Awan er et nepehue. Skulle ønske at Awan røk i stedet for Henriksen som faktisk har noen one-linere å komme med i ny og ne. Ellers så er det kult at de fikk låne voffen til FFI.
Takker, da trenger man ikke se på kveldens episoder for å finne ut hvordan det gikk :(
Er vel egentlig fornuftig å holde seg borte fra denne tråden til man har har sett episoden på TV.

Er nok mange som kun ser på TV2play som ikke har kontroll på når det går på vanlige kanalen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Nevi skrev: søn mar 26, 2023 3:45 pm
MacanT skrev: søn mar 26, 2023 3:19 pm
Visa skrev: søn mar 26, 2023 12:23 am Starter med litt Iben grining, etterfulgt av at Awan er et nepehue. Skulle ønske at Awan røk i stedet for Henriksen som faktisk har noen one-linere å komme med i ny og ne. Ellers så er det kult at de fikk låne voffen til FFI.
Takker, da trenger man ikke se på kveldens episoder for å finne ut hvordan det gikk :(
Er vel egentlig fornuftig å holde seg borte fra denne tråden til man har har sett episoden på TV.

Er nok mange som kun ser på TV2play som ikke har kontroll på når det går på vanlige kanalen.
Det stemmer nok bra, nå så jeg det på morgenkvisten i går og er klar over når det sendes på TV2 direkte
Denne helgen er det jo litt spesielt når programmet slippes såpass mange timer før det sendes lineært.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hvordan fant man ut at Akerlie var en bra cast? Hun er jo i en mild depresjon der inne.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jentene gjorde det ganske mye bedre enn guttene på de problemløsningsoppgavene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

kibby skrev: tor mar 23, 2023 1:58 pm
Elgen skrev: tor mar 23, 2023 11:56 am
Alpha skrev: tor mar 23, 2023 11:53 am

Jeg så den. Tycks?
Joda, litt frustrasjon fra Solli-Tangen, men begge lagene fikk like mye fratrekk og det var imponerende. Litt for mye fokus på den senga, det er jo 3 ledige senger pga de som røk ut.
Enig. Han kunne vel bare lagt seg i en av de andre.
Det var jo for så vidt det han gjorde også.

Men grunnen til at det ble så mye stuss er nok fordi det ikke er veldig vanlig å bare bytte seng, i hvert fall ikke før man kanskje er halvveis ute i førstegangstjenesten.

Man får som regel tildelt en seng, og der blir man. På rekrutten så hører senga til med nummeret ditt.

Og det er nok derfor Henriksen ble så opphengt i dette. Samt at han mistet en hel seng, det tror jeg er nok til å henge seg opp i når de har blitt såpass drillet på å ha utstyrskontroll de siste ukene.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

eppaen skrev: søn mar 26, 2023 8:27 pm Hvordan fant man ut at Akerlie var en bra cast? Hun er jo i en mild depresjon der inne.
Ja, hun har ikke vært noen solstråle så langt. Men kanskje det er i ferd med å endre seg, la merke til at hun faktisk smilte litt under dimmekampen :o

Hun sa vel også at hun går lett lei og kjeder seg når det ikke skjer noe. Denne uken kommer visst hundetroppen på besøk, får se om det hjelper på humøret :D

Queenie

Legg inn av Queenie »

Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 8:31 pm Jentene gjorde det ganske mye bedre enn guttene på de problemløsningsoppgavene.
Alt er som det pleier å være

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

MacanT skrev: man mar 27, 2023 2:00 pm
eppaen skrev: søn mar 26, 2023 8:27 pm Hvordan fant man ut at Akerlie var en bra cast? Hun er jo i en mild depresjon der inne.
Ja, hun har ikke vært noen solstråle så langt. Men kanskje det er i ferd med å endre seg, la merke til at hun faktisk smilte litt under dimmekampen :o

Hun sa vel også at hun går lett lei og kjeder seg når det ikke skjer noe. Denne uken kommer visst hundetroppen på besøk, får se om det hjelper på humøret :D
Iben er en godjente!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Elgen skrev: man mar 27, 2023 2:07 pm
MacanT skrev: man mar 27, 2023 2:00 pm
eppaen skrev: søn mar 26, 2023 8:27 pm Hvordan fant man ut at Akerlie var en bra cast? Hun er jo i en mild depresjon der inne.
Ja, hun har ikke vært noen solstråle så langt. Men kanskje det er i ferd med å endre seg, la merke til at hun faktisk smilte litt under dimmekampen :o

Hun sa vel også at hun går lett lei og kjeder seg når det ikke skjer noe. Denne uken kommer visst hundetroppen på besøk, får se om det hjelper på humøret :D
Iben er en godjente!
Enig. Hun er seg selv på godt og vondt, og følelsene hun viser er noe de fleste bør kunne kjenne seg igjen i. Det er jo ikke slik at pila alltid peker oppover i en slik dannelsesreise; det er oppturer og nedturer om hverandre på veien, men til slutt er det nok verdt det.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Det at hun er seg selv på godt og vondt er vel og bra. Men hun blir litt vel sippete når hun møter motgang. At det vil gå litt opp og ned i et slikt intenst opplegg, det er forståelig. Men å stå litt mer i motgangen, det har hun godt av.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ingen som har sett kveldens episode?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Jo. 623129 som så

Artig med slik øvelse.







Tallet er bare kødd

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Korporal Sval (det rimte) som gjorde inspeksjonen var også litt artig

Alpha

Legg inn av Alpha »

Queenie skrev: man mar 27, 2023 2:06 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 8:31 pm Jentene gjorde det ganske mye bedre enn guttene på de problemløsningsoppgavene.
Alt er som det pleier å være
Artig at ingen påpeker alle øvelsene menn presterer best. Er det noe mindreverdighetskomplekser som kicker inn?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alpha skrev: fre mar 31, 2023 12:52 pm
Queenie skrev: man mar 27, 2023 2:06 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 8:31 pm Jentene gjorde det ganske mye bedre enn guttene på de problemløsningsoppgavene.
Alt er som det pleier å være
Artig at ingen påpeker alle øvelsene menn presterer best. Er det noe mindreverdighetskomplekser som kicker inn?
LOL, det var ett eksempel fra min side :p

Queenie

Legg inn av Queenie »

Alpha skrev: fre mar 31, 2023 12:52 pm
Queenie skrev: man mar 27, 2023 2:06 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 26, 2023 8:31 pm Jentene gjorde det ganske mye bedre enn guttene på de problemløsningsoppgavene.
Alt er som det pleier å være
Artig at ingen påpeker alle øvelsene menn presterer best. Er det noe mindreverdighetskomplekser som kicker inn?
At menn utklasser kvinner rent fysisk er vel neppe en nyhet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»