Kompani Lauritzen: Sesong 4

Svar
Skraevadottir

Re: Kompani Lauritzen: Sesong 4

Legg inn av Skraevadottir »

Merker jeg begynner å bli temmelig lei av denne infantile oppførselen til Dahl. Blir sur og tverr og skal ikke gjennomføre halvparten av øvelsene, og så gjør hun det lett som bare det når hun først setter i gang. Hun kunne holdt ting litt mer for seg selv i stedet for å lage dårlig stemning før hun skal ut og gjøre øvelsen. Håper hun er neste ut, men tipper det blir Husebye, om hun ikke nok en gang får en strategioppgave i dimmekampen. Der er hun god, samtidig som jeg må si at Rosenløw ikke imponerte nevneverdig med sin strategi i den soldatleken.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Synd at Sval røk ut for grinungen Husebye. Blir for dumt at hun karrer seg videre fordi hun er så flink i disse selskaps lekene.

straya

Legg inn av straya »

Skraevadottir skrev: søn apr 16, 2023 9:49 am Der er hun god, samtidig som jeg må si at Rosenløw ikke imponerte nevneverdig med sin strategi i den soldatleken.
Hun og Husebye hadde jo egentlig samme strategi. Forskjellen var at Husebye hadde flaks, særlig i første runde, og fikk gratispoeng. Etter hun tapte første runde burde Rosenløw kanskje gått litt mer for det i andre runde. Den tredje runden var litt hodemist, men da hadde hun allerede tapt. Det var ingen vei tilbake etter 0-2 samtidig som Husebye hadde så mange soldater igjen. Hovedgrunnen til at Rosenløw tapte var rett og slett uflaks. Marginene ble såpass små når de gikk for samme taktikk.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

BioDex skrev: søn apr 16, 2023 10:38 am Synd at Sval røk ut for grinungen Husebye. Blir for dumt at hun karrer seg videre fordi hun er så flink i disse selskaps lekene.
Er nå snarere det motsatte humøret jeg først og fremst forbinder Husebye med, til tross for at det ble mye tårer igår 🙂 Virkelig helt greit at hun fortsatt er med fremfor denne mer anonyme Rosenløw Eeg! Hun sammen med nr.91 Stomperud eeh Solli-Tangen og Lidbom er dem jeg håper litt ekstra på.

Klart vi må ha med Husebye i leiren😁- ser gjerne i likhet med Skraeva at Dahl er nestemann ut. Men er som da hun var med i Stjernekamp: vi blir "aldri" kvitt henne!
Sist redigert av JODDEMM den søn apr 16, 2023 11:57 am, redigert 1 gang totalt.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Skraevadottir skrev: søn apr 16, 2023 9:49 am Der er hun god, samtidig som jeg må si at Rosenløw ikke imponerte nevneverdig med sin strategi i den soldatleken.
Å tape 7-6 i første runde er ren uflaks, og det er så godt som umulig å unngå å vinne (for Agnetesh) med en slik start. Altfor tilfeldig spill.
Sist redigert av storpeder den søn apr 16, 2023 11:58 am, redigert 2 ganger totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

straya skrev: søn apr 16, 2023 11:46 am
Skraevadottir skrev: søn apr 16, 2023 9:49 am Der er hun god, samtidig som jeg må si at Rosenløw ikke imponerte nevneverdig med sin strategi i den soldatleken.
Hun og Husebye hadde jo egentlig samme strategi. Forskjellen var at Husebye hadde flaks, særlig i første runde, og fikk gratispoeng. Etter hun tapte første runde burde Rosenløw kanskje gått litt mer for det i andre runde. Den tredje runden var litt hodemist, men da hadde hun allerede tapt. Det var ingen vei tilbake etter 0-2 samtidig som Husebye hadde så mange soldater igjen. Hovedgrunnen til at Rosenløw tapte var rett og slett uflaks. Marginene ble såpass små når de gikk for samme taktikk.
Den første var litt bingo, men jeg er litt overraska over det hun gikk for i andre runde, ja. Da var det selvsagt avgjort. Så jeg er ikke enig i at det var først og fremst uflaks, selv om det naturligvis er et element i ligninga.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Den dykkeøvelsen får "kritikk", men når man kjører denne – "Ved svømming i kaldt vann må man være oppmerksom på mulig uheldig påvirkning av hjerte og lunger, men også nedkjøling i seg selv (hypotermi) kan være farlig. Tenk bare på Titanic-katastrofen, sier Skogstad." - blir det litt vanskelig å ta de seriøst.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Liker at Dahl kom seg videre. Er dog litt skuffet over all griningen før hun gir seg i kast med øvelsene, der hun som regel viser seg å gjøre det rimelig bra når hun vel kommer i gang.

Jeg forventet at hun skulle gjøre det bra etter å sett henne 71 grader nord. Kan dog ikke huske at hun holdt på med samme grininga der.

BioDex

Legg inn av BioDex »

MacanT skrev: søn apr 16, 2023 5:41 pm Liker at Dahl kom seg videre. Er dog litt skuffet over all griningen før hun gir seg i kast med øvelsene, der hun som regel viser seg å gjøre det rimelig bra når hun vel kommer i gang.

Jeg forventet at hun skulle gjøre det bra etter å sett henne 71 grader nord. Kan dog ikke huske at hun holdt på med samme grininga der.
Enig med du. Husker også at hun gjorde et godt inntrykk i 71, og da var det ikke så mye klaging nei. Og så håper jeg det er slutt med disse selskapslekene i dimme kampen.

Longva

Legg inn av Longva »

Den "100-soldat-leken" er forsåvidt en kjedelig dimmeøvelse, men jeg synes den er interessant logisk og matematisk sett. Har leken et ordentlig navn? Mulig å finne et spill av det på nett?

Hvilken taktikk bør/kan man egentlig kjøre? Virker som at man bør forsøke å vinne første runde med så få soldater som mulig, for å så ta et eller to tap med kun en soldat

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Cannabis Connoisseur skrev: tor apr 20, 2023 8:42 am Man kan si mye om Dahl og Husebye, men at de har ben i nesen og er tøffere enn Akerlie bør det ikke være tvil om lenger. Det ble nesten litt pinlig i gårsdagens episode. Dessuten har sistnevnte vært negativ i perioder omtrent siden dag 1, og fikk tidlig sutret seg til sin egen spesialavtale, for at hun ikke ønsket å bli filmet i gitte situasjoner.
Ja, var greit at hun gav seg nå, ble sliten av sytingen

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Cannabis Connoisseur skrev: tor apr 20, 2023 8:42 am Man kan si mye om Dahl og Husebye, men at de har ben i nesen og er tøffere enn Akerlie bør det ikke være tvil om lenger. Det ble nesten litt pinlig i gårsdagens episode. Dessuten har sistnevnte vært negativ i perioder omtrent siden dag 1
Akerlie gjennomførte om enn noe motvillig svømmingen ja- men når marsj-støvlene skulle på: da hadde hun fått så ettertrykkelig NOK! :D

Husebye har vært en av mine favoritter hele veien med sitt livlige og gode humør- "ei godjente" som det heter i denne tråden :D

Akerlie må vel sies å være i motsatt ende- ikke noe pokerfjes og tilgjorte miner der i gården noe som sånn sett er greit å forholde seg til selv om hun kan være i overkant muggen noen ganger.

Hadde vært morsomt om Akerlie hadde vært alpinist: i alpint sitter lederen av rennet i en lederstol og applauderer den som måtte kjøre ned til ledelse foran denne omtalte alpinisten i lederstolen. Ikke så sikker på om Akerlie hadde klart å spille det spillet der :D

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Om Dahl er så mye tøffere enn Akerlie er jeg usikker på. De har begge hatt en ekstrem evne til å syte ved første snev av motstand. De har hatt perioder med noe neddempet klaging, men makan. Jeg tviler ikke på at Dahl hadde pepet like mye om hun hadde en tilnærmet tung dag som Akerlie. Men hvordan folk kan mislike Dahl så mye og samtidig være så svak for Akerlie fatter jeg faktisk ikke.

Skulle helst sett at det var Akerlie/Dahl som var i den dimmekampen sist, fremfor Rosenløw og Husebye. Aller aller helst, så skulle jeg veldig gjerne heller sett at Ingebrigtsen var igjen blant de siste jentene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KimBlund skrev: tor apr 20, 2023 11:08 am Om Dahl er så mye tøffere enn Akerlie er jeg usikker på. De har begge hatt en ekstrem evne til å syte ved første snev av motstand. De har hatt perioder med noe neddempet klaging, men makan. Jeg tviler ikke på at Dahl hadde pepet like mye om hun hadde en tilnærmet tung dag som Akerlie. Men hvordan folk kan mislike Dahl så mye og samtidig være så svak for Akerlie fatter jeg faktisk ikke.
Handler vel om at Akerlie har litt mer sjarm og er en helt annen type person enn Dahl. Hun har jo sagt selv at hun sliter med en del med tungsinn og mangel på motivasjon, jeg føler på en måte at det er litt annerledes enn den litt mer trassige oppførselen Dahl har utvist til tider. Ikke det at det nødv. er noe bedre, men det er annerledes. Jeg tror mange kjenner seg igjen i det og/eller får litt mer sympati for Akerlie pga. at oppførselen kommer av noe som sitter litt dypere enn hos Dahl.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

JODDEMM skrev: tor apr 20, 2023 10:58 am
Cannabis Connoisseur skrev: tor apr 20, 2023 8:42 am Man kan si mye om Dahl og Husebye, men at de har ben i nesen og er tøffere enn Akerlie bør det ikke være tvil om lenger. Det ble nesten litt pinlig i gårsdagens episode. Dessuten har sistnevnte vært negativ i perioder omtrent siden dag 1
Akerlie gjennomførte om enn noe motvillig svømmingen ja- men når marsj-støvlene skulle på: da hadde hun fått så ettertrykkelig NOK! :D

Husebye har vært en av mine favoritter hele veien med sitt livlige og gode humør- "ei godjente" som det heter i denne tråden :D

Akerlie må vel sies å være i motsatt ende- ikke noe pokerfjes og tilgjorte miner der i gården noe som sånn sett er greit å forholde seg til selv om hun kan være i overkant muggen noen ganger.

Hadde vært morsomt om Akerlie hadde vært alpinist: i alpint sitter lederen av rennet i en lederstol og applauderer den som måtte kjøre ned til ledelse foran denne omtalte alpinisten i lederstolen. Ikke så sikker på om Akerlie hadde klart å spille det spillet der :D
Ja, har jo sett det der noen ganger i Alle mot alle også. Hun er virkelig seg selv på godt og vondt, men jeg syns det er bra at det ikke er noe tilgjort når hun blir sinna eller syter. Tenker at det er hennes naturlige reaksjon når ting ikke går hennes vei. Sikkert noe hun bør jobbe med, men uansett forfriskende å se noen som faktisk ikke bare forholder seg til konvensjoner bare for å gjøre det.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Skraevadottir skrev: tor apr 20, 2023 11:13 am
KimBlund skrev: tor apr 20, 2023 11:08 am Om Dahl er så mye tøffere enn Akerlie er jeg usikker på. De har begge hatt en ekstrem evne til å syte ved første snev av motstand. De har hatt perioder med noe neddempet klaging, men makan. Jeg tviler ikke på at Dahl hadde pepet like mye om hun hadde en tilnærmet tung dag som Akerlie. Men hvordan folk kan mislike Dahl så mye og samtidig være så svak for Akerlie fatter jeg faktisk ikke.
Handler vel om at Akerlie har litt mer sjarm og er en helt annen type person enn Dahl. Hun har jo sagt selv at hun sliter med en del med tungsinn og mangel på motivasjon, jeg føler på en måte at det er litt annerledes enn den litt mer trassige oppførselen Dahl har utvist til tider. Ikke det at det nødv. er noe bedre, men det er annerledes. Jeg tror mange kjenner seg igjen i det og/eller får litt mer sympati for Akerlie pga. at oppførselen kommer av noe som sitter litt dypere enn hos Dahl.
Ikke helt sammenlignbare konsepter men jeg synes Akerlie er meget underholdende i Alle mot alle og ble langt i fra imponert av Dahl i Stjernekamp (der hun var på "hjemmebane")
Var mange som trakk seg i sesong 3 også (Tone Damli bl.a)
Den hulkegråten til Husebye før grottesvømmingen var vanskelig å forstå
Men selvsagt er folk forskjellige, er vel derfor det er så spennende å følge KL -hvor går grensen til deltagerne, enten psykisk eller fysisk?

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Jeg kjenner ikke mye til verken Dahl eller Akerlie fra tidligere. Så ingen av de har startet på pluss- eller minussiden for min del. Begge har vært usmakelig sutrete for min del. Jeg har prøvd å like dem, for de har jo også sine positive sider, men det går ikke. Det kan godt hende Akerlie har mer sjarm (og det kan man nesten anta bare ved å se på dem), men det har hun ikke vist mye av i dette programmet.

Longva

Legg inn av Longva »

Så en overskrift like etter sending hvor det sto at en person hadde trekt seg fra programmet. Var helt sikker på at det var Dahl. Men Akerlie var vel det jeg hadde tippet hvis jeg hadde fått to forsøk.

Sliter med å se at noen andre enn gutta kan hevde seg i en finale, motsatt fra i fjor, hvor jentene var sterkest.

Alpha

Legg inn av Alpha »

1. Myhrer
2. Solli-Tangen
3. Lidbom

Resten er svak.

kibby

Legg inn av kibby »

Er så lei Dahl. Blir aldri kvitt henne.

Synd at Sval og Akerlie er ute. Likte begge godt og syns de var flinke. Sistnevnte er en fest i alle settinger (ref: som flere har nevnt; Alle mot alle).

Min topp 3 blir nok: 1. Myhrer, 2. Solli-Tangen, 3. Agnetesh. I tillegg håper jeg Lidbom får berret.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Alpha skrev: tor apr 20, 2023 10:24 pm 1. Myhrer
2. Solli-Tangen
3. Lidbom

Resten er svak.
1. Myhrer
2. Lidbom
3. Dahl
4. Solli-Tangen

Alpha

Legg inn av Alpha »

MacanT skrev: fre apr 21, 2023 4:53 pm
Alpha skrev: tor apr 20, 2023 10:24 pm 1. Myhrer
2. Solli-Tangen
3. Lidbom

Resten er svak.
1. Myhrer
2. Lidbom
3. Dahl
4. Solli-Tangen
Du må være trønder.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Alpha skrev: fre apr 21, 2023 5:20 pm
MacanT skrev: fre apr 21, 2023 4:53 pm
Alpha skrev: tor apr 20, 2023 10:24 pm 1. Myhrer
2. Solli-Tangen
3. Lidbom

Resten er svak.
1. Myhrer
2. Lidbom
3. Dahl
4. Solli-Tangen
Du må være trønder.
Nei, er opprinnelig fra Skåne i Sverige, har bodd over 30 år i Stavanger :D

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Heisan!
Snakker du skånsk med stavangersleng, @MacanT?

Tormund

Legg inn av Tormund »

MacanT skrev: lør apr 22, 2023 11:44 am
Alpha skrev: fre apr 21, 2023 5:20 pm
MacanT skrev: fre apr 21, 2023 4:53 pm
1. Myhrer
2. Lidbom
3. Dahl
4. Solli-Tangen
Du må være trønder.
Nei, er opprinnelig fra Skåne i Sverige, har bodd over 30 år i Stavanger :D
Har ikke hørt på macan.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Elgen skrev: lør apr 22, 2023 11:54 am Heisan!
Snakker du skånsk med stavangersleng, @MacanT?
Det stemmer, folk her sier at jeg har blitt en skånsk Siddis :lol:

Alpha

Legg inn av Alpha »

Artig lørdagsepisode synes jeg. Her er noen ting jeg tar med meg fra lørdagen.
► Show Spoiler

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jupp, godt å få ut Dahl. For å si det mildt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Skraevadottir skrev: lør apr 22, 2023 10:24 pm Jupp, godt å få ut Dahl. For å si det mildt.
Bra de løste det slik, Skjelbæk skulle lidd samme skjebne som Dahl

qbah

Legg inn av qbah »

Men er det ferdig nå eller kommer det en episode til? Virket veldig som dette var siste episode, men likevel ikke.
Trodde de skulle hoppe i fallskjerm og kåre en vinner av hele greia.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»