OBOS-Ligaen 2023

Svar
Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Re: OBOS-Ligaen 2023

Legg inn av Hallow »

Anas Farah blir ikke med videre. Tilbake til FFK?
https://www.mossfk.no/post/5273

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

I dag er det 99 dager til seriestart!

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Gleder meg. Mangler noe når Bryne ikke spiller kjenner jeg.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Ale skrev: søn jan 01, 2023 7:06 pm
Hallow skrev: fre des 16, 2022 4:23 pm Anas Farah blir ikke med videre. Tilbake til FFK?
https://www.mossfk.no/post/5273
Ikke god nok. Jeg vil se FFK hente en måltjuv nå i januar.
Fikk ikke nok penger i Moss skjønte jeg. Flere klubber i OBOS har blitt tilbudt han har jeg skjønt. Han har levert en sesong relativt skadefri og brått er gresset grønnere alle andre steder.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Tror kassererne i de ulike klubbene vil savne å ha Brann på besøk

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Soccermannen skrev: søn jan 01, 2023 6:22 pm Gleder meg. Mangler noe når Bryne ikke spiller kjenner jeg.
... og jeg ser frem til å dra på Bryne Stadion for første gang til høsten!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ale skrev: man jan 02, 2023 2:26 pm Du er velkommen på Fredrikstad Stadion i år også.
Ja dit skal jeg selvfølgelig!

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Hugo Pereira fortsetter ikke i Ranheim kommende sesong.

Litt sent å ta en sånn avgjørelse? Tett på start på preseason


Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

mogandisu skrev: søn jan 08, 2023 10:14 pm Hugo Pereira fortsetter ikke i Ranheim kommende sesong.

Litt sent å ta en sånn avgjørelse? Tett på start på preseason
Første jeg tenkte også. Skeid starter opp med treninger i morra, og jeg regner med at de fleste lag starter opp rundt denne tida.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

mogandisu skrev: søn jan 08, 2023 10:14 pm Hugo Pereira fortsetter ikke i Ranheim kommende sesong.

Litt sent å ta en sånn avgjørelse? Tett på start på preseason
Ble vel klart at spillerne ville ha han bort, så det var nok ikke en avgjørelse styret hadde tenkt å ta (da hadde den blitt tatt for en måned siden).

Men samtidig er det jo langt unna Rekdal i Start som ble sparket noen få dager før serieåpninga.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Hugo Pereira har fått sparken i Ranheim. Kåre Ingebrigtsen nevnt som mulig erstatter ifølge adressa.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Vi har vel verdens lengste pre-season, så ikke veldig dramatisk dersom Ranheim får på plass ny trener innen en uke eller to. Lukter Kåre, han ønsker seg visst tilbake i trenerrollen.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

thewaterfall skrev: man jan 09, 2023 1:29 pm Hugo Pereira har fått sparken i Ranheim. Kåre Ingebrigtsen nevnt som mulig erstatter ifølge adressa.
Sånn helt presist så har Pereira kontrakt med Ranheim ut året, og han er ikke sagt opp. Men han fratrer stillingen som hovedtrener og er fritatt for arbeidsoppgaver. Ranheim forsøkte å forhandle seg frem til at Pereira skulle ha andre oppgaver, men det var visst ikke aktuelt for Pereira.

Så siden han per dags dato har kontrakt med Ranheim så er det vel mer presist å si at han fratrer stillingen som hovedtrener for Ranheim.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Ale skrev: søn jan 08, 2023 10:32 pm FFK har første fotballøkt i morgen kl. 10:15

Forvent et par knallsigneringer i løpet av de neste to ukene
I følge Mikjal, den nye treneren, ville vi bli overrasket? Kun noe formelt gjenstår før han blir presentert denne uken.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Det begynner kanskje å bygge seg opp noen forventninger i plankebyen.
Det er jo sjeldent et godt tegn.

Champis

Legg inn av Champis »

Ale skrev: ons jan 11, 2023 8:06 am Brandur Hendriksson Olsen potensielt på vei til FFK.

Sentral midtbanespiller.

Kopierer inn det jeg skrev i FFK-tråden:

Får dere hentet han, så er det en kanonsignering! En skikkelig spielführer! Nå har han vært kneskadet i fjor, skal sies. Men kommer han tilbake på sitt vante nivå, så mener jeg det er en bra eliteseriespiller. Strålende fotballhode, fantastisk pasningsfot, kan vekte pasninger, bra blikk for spillet, strålende dødballfot. Er god til å posisjonere seg og ha oversikt i spillet, og flytter beina effektivt. Er ikke så stor eller fysisk, men en meget bra spiller i min bok. Var banens beste i landskampen hjemme mot Norge for noen år siden, og synes han også var veldig bra mot både Sverige og Spania i den kvaliken.

Citano

Legg inn av Citano »

thewaterfall skrev: man jan 09, 2023 1:29 pm Hugo Pereira har fått sparken i Ranheim. Kåre Ingebrigtsen nevnt som mulig erstatter ifølge adressa.
og nå har det også blitt bekreftet at Kåre tar over i Ranheim
https://www.asanefotball.no/nyheter/pre ... ne-fotball

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jepp, han har skrevet under på en 1-årskontrakt.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

thewaterfall skrev: ons jan 11, 2023 7:35 pm Jepp, han har skrevet under på en 1-årskontrakt.
Ikke akkurat en langsiktig plan.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

I dag er det 84 dager til seriestart. Ikke at noen teller altså.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Stian Andersen forlater Moss til fordel for Arendal. Moss signerer minst en spiller denne uka.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Lilleborg skrev: man jan 16, 2023 9:31 am I dag er det 84 dager til seriestart. Ikke at noen teller altså.
@4pLaY

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Er redd KÅFFA vil slite i år, blir ikke overrasket om de befinner seg i motsatt ende av tabellen i motsetning til tidligere år.
SKEID klarte seg men måtte ut i kvalifisering, skal ikke mye til før de finner veien ned en divisjon.
Om de mister Berglie og den lille Modric midtbaneterrieren sin, så blir det nedrykk.
Start og forhåpentligvis FFK opp hadde vært fint.

Mine tidlige tips før sesongen, hvor mye som forandrer seg til seriestart iht spillere er selvfølgelig litt i det blå.

Champis

Legg inn av Champis »

AcsOnFire skrev: man jan 16, 2023 8:31 pm Er redd KÅFFA vil slite i år, blir ikke overrasket om de befinner seg i motsatt ende av tabellen i motsetning til tidligere år.
SKEID klarte seg men måtte ut i kvalifisering, skal ikke mye til før de finner veien ned en divisjon.
Om de mister Berglie og den lille Modric midtbaneterrieren sin, så blir det nedrykk.
Start og forhåpentligvis FFK opp hadde vært fint.

Mine tidlige tips før sesongen, hvor mye som forandrer seg til seriestart iht spillere er selvfølgelig litt i det blå.

Jeg tror KFUM har en minst like god trener nå. Moesgaard går for å være faglig dyktigere enn Isnæs, og er i tillegg en veldig bra person. Det er vel han som har styrt det meste på feltet under Isnæs også. Så er det selvsagt alltid litt ekstra spenning når assistenten skal bli hovedtrener, og KFUM mister litt spillere, ser det ut til. Men nedrykk tror jeg de skal klare å unngå.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Champis skrev: tir jan 17, 2023 2:17 am Isnæs
IsnEs :lol:

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: tir jan 17, 2023 6:02 am
Champis skrev: tir jan 17, 2023 2:17 am Isnæs
IsnEs :lol:

Hehe, helt merkelig - jeg har alltid tenkt at det er med "æ" - aner ikke hvorfor.

Champis

Legg inn av Champis »

Ale skrev: tir jan 17, 2023 12:12 pm Brandur Hendriksson (27) har signert for FFK. Midtbanemaestro.

https://www.fredrikstadfk.no/nyheter/br ... ar-for-ffk

Sterk signering!

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Ale skrev: tir jan 17, 2023 12:12 pm Brandur Hendriksson (27) har signert for FFK. Midtbanemaestro.

https://www.fredrikstadfk.no/nyheter/br ... ar-for-ffk
Det vil vi snart få se.
Husker dere signerte en 'Hai i fuglebur ' sånn ca direkte oversatt :mrgreen:
Det var ikke fullt så bra. :D

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Ale skrev: tir jan 17, 2023 7:18 pm
AcsOnFire skrev: tir jan 17, 2023 6:57 pm
Ale skrev: tir jan 17, 2023 12:12 pm Brandur Hendriksson (27) har signert for FFK. Midtbanemaestro.

https://www.fredrikstadfk.no/nyheter/br ... ar-for-ffk
Det vil vi snart få se.
Husker dere signerte en 'Hai i fuglebur ' sånn ca direkte oversatt :mrgreen:
Det var ikke fullt så bra. :D
FFK rykker opp i år. Bare for dere å forberede dere mentalt for det. Man henter inn ledertyper istedetfor 19/20-åringer nå.
Blir interessant å se.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Ale skrev: ons nov 23, 2022 2:36 pm
Lilleborg skrev: ons nov 23, 2022 2:35 pm
Ale skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm Tarik er nestemann inn, ja.
47000 innlegg på halvannet år, Ale. Hva faen? :lol:
Sånn kan det gå som ung ufør pga. psykisk sykdom.
Stay strong my friend 🙂

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»