Eliteserien 2023

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Eliteserien 2023

Legg inn av Korgutt »

Aalesund
Bodø/Glimt
Brann
HamKam
Haugesund
Lillestrøm
Molde
Odd
Rosenborg
Sandefjord
Sarpsborg08
Stabæk
Strømsgodset
Tromsø
Viking
Vålerenga

ES Runde 1: Mandag 10.april
E-Cup: Torsdag 13.april
ES Runde 2: Søndag 16.april
E-Cup: Onsdag 19.april
ES Runde 3: Søndag 23.april
E-Cup: Onsdag 26.april
ES Runde 4: Søndag 30.april
E-Cup: Onsdag 3.mai
ES Runde 5: Søndag 7.mai
E-Cup: Onsdag 10.mai
ES Runde 6: Lørdag 13.mai
ES Runde 7: Tirsdag 16.mai
ES Runde 8: Mandag 29.mai
ES Runde 9: Søndag 4.juni
ES Runde 10: Søndag 11.juni
ES Runde 11: Søndag 25.juni
ES Runde 12: Søndag 2.juli
ES Runde 13: Søndag 9.juli
ES Runde 14: Søndag 16.juli
ES Runde 15: Søndag 23.juli
ES Runde 16: Søndag 30.juli
ES Runde 17: Søndag 6.august
ES Runde 18: Søndag 13.august
ES Runde 19: Søndag 20.august
ES Runde 20: Søndag 27.august
ES Runde 21: Søndag 3.september
ES Runde 22: Søndag 17.september
ES Runde 23: Søndag 24.september
Utsatte kamper: Søndag 1.oktober
ES Runde 24: Søndag 8.oktober
ES Runde 25: Søndag 22.okftober
ES Runde 26: Søndag 29.oktober
Utsatte kamper: Onsdag 1.november
ES Runde 27: Søndag 5.november
ES Runde 28: Søndag 12.november
ES Runde 29: Søndag 26.november
ES Runde 30: Lørdag 2.desember(som blir søndag 3.desember dersom norske lag i gruppespill på torsdag)

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Ny spennende sesong. Skal bli interessant å se hvor hardt rammet Rosenborg blir av VAR. Henriksen alene ville vel fått to ekstra røde kort.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: lør nov 19, 2022 10:44 pm Ny spennende sesong. Skal bli interessant å se hvor hardt rammet Rosenborg blir av VAR. Henriksen alene ville vel fått to ekstra røde kort.
Registrerer mange muligheter for å fremskynde seriekamper som kommer mellom kvalifiseringskamper til Europa. Som gir Molde mange strenger å spille på. Den første kvalifiseringskampen kommer mellom runde 15 og 16. Og siste playoffkamp kommer mellom runde 20 og 21.
Det vil bli mange lørdagskamper til sommeren for Molde vil jeg tro når CL-kvaliken veksler mellom tirsdager og onsdager.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Spent på om Brann taper noen kamper neste år når vi ikke skal møte Mjøndalen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Brann er helt bingo for meg. Kan bli 15 plass eller 4. Laget er jo ikke så fryktelig annerledes enn det som gikk til dundas sist i Eliteserien. Så blir spent å se hvordan Kristiansen og den backrekka fungerer i ESN på et nytt forsøk. Tror i hvertfall de ikke mister så veldig mange spillere i vinter. Bør ha god nok økonomi til å ikke miste stort til andre Eliteserieklubber.

lund

Legg inn av lund »

aderyn skrev: søn nov 20, 2022 8:58 pm Brann er helt bingo for meg. Kan bli 15 plass eller 4. Laget er jo ikke så fryktelig annerledes enn det som gikk til dundas sist i Eliteserien. Så blir spent å se hvordan Kristiansen og den backrekka fungerer i ESN på et nytt forsøk. Tror i hvertfall de ikke mister så veldig mange spillere i vinter. Bør ha god nok økonomi til å ikke miste stort til andre Eliteserieklubber.
Nja, hvis man tar en antatt førsteellever er det vel 8 av 11 spillere som enten ble hentet i sommervinduet i fjor og vintervinduet i år eller reserver (Heggebø, Wassberg). Kanskje 9 av 11 hvis det kommer en erstatter for Kristiansen i vinter. Og Kristiansen spilte jo heller ikke stopper i fjor.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Om Rosenborg ikke vinner i 2023 så er det første gang siden 1984 at de har gått 5 sesonger uten å vinne.

#dryspell

aderyn

Legg inn av aderyn »

lund skrev: søn nov 20, 2022 9:14 pm
aderyn skrev: søn nov 20, 2022 8:58 pm Brann er helt bingo for meg. Kan bli 15 plass eller 4. Laget er jo ikke så fryktelig annerledes enn det som gikk til dundas sist i Eliteserien. Så blir spent å se hvordan Kristiansen og den backrekka fungerer i ESN på et nytt forsøk. Tror i hvertfall de ikke mister så veldig mange spillere i vinter. Bør ha god nok økonomi til å ikke miste stort til andre Eliteserieklubber.
Nja, hvis man tar en antatt førsteellever er det vel 8 av 11 spillere som enten ble hentet i sommervinduet i fjor og vintervinduet i år eller reserver (Heggebø, Wassberg). Kanskje 9 av 11 hvis det kommer en erstatter for Kristiansen i vinter. Og Kristiansen spilte jo heller ikke stopper i fjor.
De som ble henta i sommervinduet i fjor var vel fortsatt med å rykke ned? Backrekka er vel 3/4 samme som rykka ned. Wolfe, Kristiansen og Palle. Samt ny keeper som ikke har spilt veldig mye Eliteseriefotball de siste årene. Midtbanen 2/3 som var med på nedrykket med Horn Myhre/Kniklas og Rasmussen. Fremover har det kommet inn litt nytt blod men Finne og Heggebø får fortsatt en del minutter, som også var med på nedrykket.

Nå tror jeg Brann kommer til å være bedre enn det laget som rykka ned. Heltne Nilsen hadde man ikke i nedrykkssesongen, og tror Castro kan bli farlig neste sesong men stiller noen spørsmålstegn med den backlinja mot bedre mostand enn Brann har møtt i OBOS.

lund

Legg inn av lund »

aderyn skrev: søn nov 20, 2022 9:42 pm
lund skrev: søn nov 20, 2022 9:14 pm
aderyn skrev: søn nov 20, 2022 8:58 pm Brann er helt bingo for meg. Kan bli 15 plass eller 4. Laget er jo ikke så fryktelig annerledes enn det som gikk til dundas sist i Eliteserien. Så blir spent å se hvordan Kristiansen og den backrekka fungerer i ESN på et nytt forsøk. Tror i hvertfall de ikke mister så veldig mange spillere i vinter. Bør ha god nok økonomi til å ikke miste stort til andre Eliteserieklubber.
Nja, hvis man tar en antatt førsteellever er det vel 8 av 11 spillere som enten ble hentet i sommervinduet i fjor og vintervinduet i år eller reserver (Heggebø, Wassberg). Kanskje 9 av 11 hvis det kommer en erstatter for Kristiansen i vinter. Og Kristiansen spilte jo heller ikke stopper i fjor.
De som ble henta i sommervinduet i fjor var vel fortsatt med å rykke ned? Backrekka er vel 3/4 samme som rykka ned. Wolfe, Kristiansen og Palle. Samt ny keeper som ikke har spilt veldig mye Eliteseriefotball de siste årene. Midtbanen 2/3 som var med på nedrykket med Horn Myhre/Kniklas og Rasmussen. Fremover har det kommet inn litt nytt blod men Finne og Heggebø får fortsatt en del minutter, som også var med på nedrykket.

Nå tror jeg Brann kommer til å være bedre enn det laget som rykka ned. Heltne Nilsen hadde man ikke i nedrykkssesongen, og tror Castro kan bli farlig neste sesong men stiller noen spørsmålstegn med den backlinja mot bedre mostand enn Brann har møtt i OBOS.
Brann før og etter sommervinduet kan nesten ikke sammenlignes. Man var vel på 9. plass i poeng da. Og det var egentlig litt dårlig betalt i høstsesongen.
Dyngeland er ny, Wolfe ble ikke fast på laget før på slutten av sesongen, Crone er ny, pallesen kommer neppe til å være fast neste år med ny stopper som man kommer til å hente, Kristiansen spilte for det meste back i fjor, så det meste kommer til å være annerledes i forsvaret.
På midtbanen er det Heltne (som kom i sommervinduet og forbedret laget mye etter hvert), Rasmussen som er en av dem som underpresterte i fjor og Kniklas, som ikke var en spesielt viktig brikke i fjor (men som kommer til å være det neste år). Fremme er det Børsting som er ny i år (men mulig man henter noe nytt der), Heggebø som var veldig god på høsten i fjor og Castro som er ny. Med Finne som kom i sommervinduet som backup. Vil påstå at det er rimelig stor forskjell.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

aderyn skrev: søn nov 20, 2022 9:42 pm
lund skrev: søn nov 20, 2022 9:14 pm
aderyn skrev: søn nov 20, 2022 8:58 pm Brann er helt bingo for meg. Kan bli 15 plass eller 4. Laget er jo ikke så fryktelig annerledes enn det som gikk til dundas sist i Eliteserien. Så blir spent å se hvordan Kristiansen og den backrekka fungerer i ESN på et nytt forsøk. Tror i hvertfall de ikke mister så veldig mange spillere i vinter. Bør ha god nok økonomi til å ikke miste stort til andre Eliteserieklubber.
Nja, hvis man tar en antatt førsteellever er det vel 8 av 11 spillere som enten ble hentet i sommervinduet i fjor og vintervinduet i år eller reserver (Heggebø, Wassberg). Kanskje 9 av 11 hvis det kommer en erstatter for Kristiansen i vinter. Og Kristiansen spilte jo heller ikke stopper i fjor.
De som ble henta i sommervinduet i fjor var vel fortsatt med å rykke ned? Backrekka er vel 3/4 samme som rykka ned. Wolfe, Kristiansen og Palle. Samt ny keeper som ikke har spilt veldig mye Eliteseriefotball de siste årene. Midtbanen 2/3 som var med på nedrykket med Horn Myhre/Kniklas og Rasmussen. Fremover har det kommet inn litt nytt blod men Finne og Heggebø får fortsatt en del minutter, som også var med på nedrykket.

Nå tror jeg Brann kommer til å være bedre enn det laget som rykka ned. Heltne Nilsen hadde man ikke i nedrykkssesongen, og tror Castro kan bli farlig neste sesong men stiller noen spørsmålstegn med den backlinja mot bedre mostand enn Brann har møtt i OBOS.
Etter at Horneland tok over(og dermed etter sommervinduet) var vi spillemessig blant de beste lagene i Eliteserien i fjor, men slet med uttelling i begge ender av banen. Likevel tok vi greit med poeng. Problemet var det håpløse utgangspunktet Kåre hadde gitt. 7 poeng på 14 kamper med Kåre. 19 på 16 kamper med Horneland.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

MoldeMoldeMolde skrev: søn nov 20, 2022 9:28 pm Om Rosenborg ikke vinner i 2023 så er det første gang siden 1984 at de har gått 5 sesonger uten å vinne.

#dryspell
Tenk at du tar opp dette og tror det kan vinkles negativt🤣

qbah

Legg inn av qbah »

MoldeMoldeMolde skrev: søn nov 20, 2022 9:28 pm Om Rosenborg ikke vinner i 2023 så er det første gang siden 1984 at de har gått 5 sesonger uten å vinne.

#dryspell
Prøver meg på en hashtag jeg også.

#obsessed

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

For første gang på over 40 år gikk Eliteserien i 2022 uten at en finnmarking var på banen.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/magn ... 1.16180856

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

AxelRudi skrev: søn nov 20, 2022 10:39 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn nov 20, 2022 9:28 pm Om Rosenborg ikke vinner i 2023 så er det første gang siden 1984 at de har gått 5 sesonger uten å vinne.

#dryspell
Tenk at du tar opp dette og tror det kan vinkles negativt🤣
Snodig tolkning. Det er da utelukkende positivt at Rosenborg ikke vinner.

benib

Legg inn av benib »

Ale skrev: søn nov 20, 2022 12:52 am 1. Glimt
2. Molde
3. Rosenborg
4. Brann
5. Vålerenga
6. Viking
7. Stabæk
8. Lillestrøm
9. Sarpsborg
10. Tromsø
11. Odd
12. Aalesund
13. Sandefjord
14. Strømsgodset
15. Haugesund
16. HamKam
Litt spenstig å komme med tabelltips før en eneste overgang er gjennomført?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

AxelRudi skrev: søn nov 20, 2022 10:39 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn nov 20, 2022 9:28 pm Om Rosenborg ikke vinner i 2023 så er det første gang siden 1984 at de har gått 5 sesonger uten å vinne.

#dryspell
Tenk at du tar opp dette og tror det kan vinkles negativt🤣
Rosenborg har ikke vært dårligere på 40 år. Er ikke det en klassiker avisoverskrift?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

benib skrev: man nov 21, 2022 9:25 am
Ale skrev: søn nov 20, 2022 12:52 am 1. Glimt
2. Molde
3. Rosenborg
4. Brann
5. Vålerenga
6. Viking
7. Stabæk
8. Lillestrøm
9. Sarpsborg
10. Tromsø
11. Odd
12. Aalesund
13. Sandefjord
14. Strømsgodset
15. Haugesund
16. HamKam
Litt spenstig å komme med tabelltips før en eneste overgang er gjennomført?
På denne tiden av året kunne man nesten ført det opp i alfabetisk rekkefølge slik jeg har gjort i åpningsinnlegget. Tabelltips nå har ingen verdi. Mener nå jeg.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg tør spå at Molde og Glimt vil ende på de to øverste plassene og RBK tar bronsen. Uavhengig av overganger.

Ellers så kommer nok VIF til å fly høyt og snakke om edelt metall før de igjen utsettes for tegnefilmøyeblikket hvor de kommer på at tyngdekraften er en ting.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Husk på sesongkort alle.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Fredager og mandager gjeninnført som kampdager neste år. Tolker det som at det blir 1 kamp på fredag fra en av de tre øverste divisjonene og 1 kamp på mandag enten fra OBOS eller Eliteserien.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Selv om det var surt å ryke ut av ECL vil Molde få en stor fordel inn mot CL-kvaliken.

Det er tungt for norske lag å starte sesongen så tidlig og samtidig sørge for å holde momentumet gående.

Så Glimt skal ikke bare ta inn snart 20 poeng på Molde, de skal gjøre det etter å ha begynt sesongen i februar. Det vil være en stor prestasjon om de greier å ta seriegull i 2023.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Akkurat som forventet. TV2 hadde mange kanptidspunkt sist de hadde rettighetene også. Fullstendig på trynet. Skal de ha Eliteserien og OBOS samtidig med Toppserien, vet man at interessen for OBOS og Toppserien blir lav.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: tor nov 24, 2022 11:14 am Selv om det var surt å ryke ut av ECL vil Molde få en stor fordel inn mot CL-kvaliken.

Det er tungt for norske lag å starte sesongen så tidlig og samtidig sørge for å holde momentumet gående.

Så Glimt skal ikke bare ta inn snart 20 poeng på Molde, de skal gjøre det etter å ha begynt sesongen i februar. Det vil være en stor prestasjon om de greier å ta seriegull i 2023.
Torsdag 16.februar begynner sesongen for Bodø/Glimt. For Molde sitt vedkommende så er det helgen 11. og 12.mars som gjelder med bortekamp mot Skeid i cupen. Er vel litt over 3 uker i forskjell. Det kan jo fortsatt være utslagsgivende i Molde sin favør.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Korgutt skrev: man nov 21, 2022 11:08 am
benib skrev: man nov 21, 2022 9:25 am
Ale skrev: søn nov 20, 2022 12:52 am 1. Glimt
2. Molde
3. Rosenborg
4. Brann
5. Vålerenga
6. Viking
7. Stabæk
8. Lillestrøm
9. Sarpsborg
10. Tromsø
11. Odd
12. Aalesund
13. Sandefjord
14. Strømsgodset
15. Haugesund
16. HamKam
Litt spenstig å komme med tabelltips før en eneste overgang er gjennomført?
På denne tiden av året kunne man nesten ført det opp i alfabetisk rekkefølge slik jeg har gjort i åpningsinnlegget. Tabelltips nå har ingen verdi. Mener nå jeg.
Man har jo en plass på tabellen som er et sikkerstikk da.
Vålerenga på 7 plass

Moist

Legg inn av Moist »

Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:06 am Fredager og mandager gjeninnført som kampdager neste år. Tolker det som at det blir 1 kamp på fredag fra en av de tre øverste divisjonene og 1 kamp på mandag enten fra OBOS eller Eliteserien.
Personlig synes jeg fredagskamper frister mer enn sene søndagskamper faktisk

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Henningsen skrev: tor nov 24, 2022 11:25 am
Korgutt skrev: man nov 21, 2022 11:08 am
benib skrev: man nov 21, 2022 9:25 am

Litt spenstig å komme med tabelltips før en eneste overgang er gjennomført?
På denne tiden av året kunne man nesten ført det opp i alfabetisk rekkefølge slik jeg har gjort i åpningsinnlegget. Tabelltips nå har ingen verdi. Mener nå jeg.
Man har jo en plass på tabellen som er et sikkerstikk da.
Vålerenga på 7 plass
Godt poeng. Men hvilke 2 lag tror du det er som vil figurere oftest i tabelltipsene på de 2 nederste plassene? Enten man nå snakker om såkalte «eksperter» eller vanlige supportere?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Moist skrev: tor nov 24, 2022 11:27 am
Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:06 am Fredager og mandager gjeninnført som kampdager neste år. Tolker det som at det blir 1 kamp på fredag fra en av de tre øverste divisjonene og 1 kamp på mandag enten fra OBOS eller Eliteserien.
Personlig synes jeg fredagskamper frister mer enn sene søndagskamper faktisk
Som Tv-seer er jeg enig. Men som bortesupporter på tribunen er jeg ikke enig.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:31 am
Moist skrev: tor nov 24, 2022 11:27 am
Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:06 am Fredager og mandager gjeninnført som kampdager neste år. Tolker det som at det blir 1 kamp på fredag fra en av de tre øverste divisjonene og 1 kamp på mandag enten fra OBOS eller Eliteserien.
Personlig synes jeg fredagskamper frister mer enn sene søndagskamper faktisk
Som Tv-seer er jeg enig. Men som bortesupporter på tribunen er jeg ikke enig.
Så trumfer vel antall TV-seere ganske kraftig mot antall bortesupportere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:25 am
PapaSmurf skrev: tor nov 24, 2022 11:14 am Selv om det var surt å ryke ut av ECL vil Molde få en stor fordel inn mot CL-kvaliken.

Det er tungt for norske lag å starte sesongen så tidlig og samtidig sørge for å holde momentumet gående.

Så Glimt skal ikke bare ta inn snart 20 poeng på Molde, de skal gjøre det etter å ha begynt sesongen i februar. Det vil være en stor prestasjon om de greier å ta seriegull i 2023.
Torsdag 16.februar begynner sesongen for Bodø/Glimt. For Molde sitt vedkommende så er det helgen 11. og 12.mars som gjelder med bortekamp mot Skeid i cupen. Er vel litt over 3 uker i forskjell. Det kan jo fortsatt være utslagsgivende i Molde sin favør.
Det er stor forskjell. Molde skal jo slå Skeid med hendene i lomma, mens Glimt må starte sesongen en måned tidligere og skal opp mot jevnbyrdig motstand.

Jeg håper Molde tenker fremover og ikke legger for mye i den cupkampen. Går de på en smell så er det ikke så farlig. Men det var gøy med cupfinale i mai, så jeg har lyst å prøve det en gang til før man går tilbake til cupfinale i minusgrader.
Jeg er jo en tradisjonell fyr som ikke jubler for endringer, men jeg må innrømme at det ga mersmak med cupfinale på våren.
Sist redigert av PapaSmurf den tor nov 24, 2022 11:38 am, redigert 1 gang totalt.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Synes Lillestrøm kan få hjemmekampene sine som fast "hovedkamp" mandag klokken 22:00. Ellers er sene fredagskamper bra for oss som ønsker å ta en langhelg for å se laget vårt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»