Eliteserien 2023

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Eliteserien 2023

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: søn des 04, 2022 9:30 pm
Selv ble jeg en gang spurt om jeg var fornøyd med oppsettet med tanke på Molde sine kamper og svarte vel noe i denne duren her.
Det skal spilles 30 kamper og man skal møte 15 motstandere 2 ganger. En av de to kampene skal spilles på hjemmebane. Den andre skal spilles på bortebane. Så lenge dette blir innfridd så er jeg fornøyd med kampoppsettet.
Men, hvis ikke alt dette blir innfridd, da blir det månelyst :D

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: søn des 04, 2022 9:46 pm
Korgutt skrev: søn des 04, 2022 9:30 pm
Selv ble jeg en gang spurt om jeg var fornøyd med oppsettet med tanke på Molde sine kamper og svarte vel noe i denne duren her.
Det skal spilles 30 kamper og man skal møte 15 motstandere 2 ganger. En av de to kampene skal spilles på hjemmebane. Den andre skal spilles på bortebane. Så lenge dette blir innfridd så er jeg fornøyd med kampoppsettet.
Men, hvis ikke alt dette blir innfridd, da blir det månelyst :D
Kan garantere at jeg hadde fått kaffien i vrangstrupen dersom vi hadde blitt satt opp med 2 bortekamper mot samme lag. Eller bare blitt satt opp med 29 kamper i løpet av sesongen. Noen lag slipper sågar med at finalen i NM er den sjette kampen i NM mens andre lag må opp i 7 kamper.😁

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: søn des 04, 2022 9:55 pm
netrebske skrev: søn des 04, 2022 9:46 pm
Korgutt skrev: søn des 04, 2022 9:30 pm
Selv ble jeg en gang spurt om jeg var fornøyd med oppsettet med tanke på Molde sine kamper og svarte vel noe i denne duren her.
Det skal spilles 30 kamper og man skal møte 15 motstandere 2 ganger. En av de to kampene skal spilles på hjemmebane. Den andre skal spilles på bortebane. Så lenge dette blir innfridd så er jeg fornøyd med kampoppsettet.
Men, hvis ikke alt dette blir innfridd, da blir det månelyst :D
Kan garantere at jeg hadde fått kaffien i vrangstrupen dersom vi hadde blitt satt opp med 2 bortekamper mot samme lag. Eller bare blitt satt opp med 29 kamper i løpet av sesongen. Noen lag slipper sågar med at finalen i NM er den sjette kampen i NM mens andre lag må opp i 7 kamper.😁
Aldri før har cupen blitt vunnet med så stor margin som i år.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: søn des 04, 2022 9:55 pm
netrebske skrev: søn des 04, 2022 9:46 pm
Korgutt skrev: søn des 04, 2022 9:30 pm
Selv ble jeg en gang spurt om jeg var fornøyd med oppsettet med tanke på Molde sine kamper og svarte vel noe i denne duren her.
Det skal spilles 30 kamper og man skal møte 15 motstandere 2 ganger. En av de to kampene skal spilles på hjemmebane. Den andre skal spilles på bortebane. Så lenge dette blir innfridd så er jeg fornøyd med kampoppsettet.
Men, hvis ikke alt dette blir innfridd, da blir det månelyst :D
Kan garantere at jeg hadde fått kaffien i vrangstrupen dersom vi hadde blitt satt opp med 2 bortekamper mot samme lag. Eller bare blitt satt opp med 29 kamper i løpet av sesongen. Noen lag slipper sågar med at finalen i NM er den sjette kampen i NM mens andre lag må opp i 7 kamper.😁
NM, du mener vel VM, og på Polen som fikk walkover i VM-playoffen da Russland ble kastet ut, istedet for å møte beste treer Norge, evt tredjelaget i Russlands gruppe, Slovakia? Kunne dermed stille uthvilt mot Sverige og vinne den kampen. Godt å se de ble sendt hjem i dag.
Merkelig at du skulle blande inn det på fotball-norsk, men gir jo mening med tanke på at Norge kunne vært involvert.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: søn des 04, 2022 10:03 pm
Korgutt skrev: søn des 04, 2022 9:55 pm
netrebske skrev: søn des 04, 2022 9:46 pm

Men, hvis ikke alt dette blir innfridd, da blir det månelyst :D
Kan garantere at jeg hadde fått kaffien i vrangstrupen dersom vi hadde blitt satt opp med 2 bortekamper mot samme lag. Eller bare blitt satt opp med 29 kamper i løpet av sesongen. Noen lag slipper sågar med at finalen i NM er den sjette kampen i NM mens andre lag må opp i 7 kamper.😁
NM, du mener vel VM, og på Polen som fikk walkover i VM-playoffen da Russland ble kastet ut, istedet for å møte beste treer Norge, evt tredjelaget i Russlands gruppe, Slovakia? Kunne dermed stille uthvilt mot Sverige og vinne den kampen. Godt å se de ble sendt hjem i dag.
Merkelig at du skulle blande inn det på fotball-norsk, men gir jo mening med tanke på at Norge kunne vært involvert.
Mener å huske at det var en privatlandskamp på Hampden Park mellom Skottland og Polen der hvor Polen skulle spilt mot Russland. Så helt uthvilte var de nok ikke. Når det er sagt så skulle jeg gjerne sett at Polen måtte kvalifisert seg til den playoff finalen.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Aller helst så burde de innbyrdes kampene mellom RBK, Molde, Glimt og LSK legges til rett før kvalifiseringen til e-cup begynner slik at de lagene vi sender ut får best mulig gjennomkjøring, og så returoppgjørene mot slutten av sesongen fordi da har vi berettiget håp om noen saftige oppgjør om medaljer.

Nå er det vel mer sannsynlig med annen NM-vinner enn en av de fire, men du må vel være Tjaaa for å tro at et annet lag har større sjanse til å vinne NM enn den samlede sannsynligheten for at en av de fire tar cupen slik at LSK blir sistemann ut i kvalik.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Zorbeltuss skrev: man des 05, 2022 12:30 am Aller helst så burde de innbyrdes kampene mellom RBK, Molde, Glimt og LSK legges til rett før kvalifiseringen til e-cup begynner slik at de lagene vi sender ut får best mulig gjennomkjøring, og så returoppgjørene mot slutten av sesongen fordi da har vi berettiget håp om noen saftige oppgjør om medaljer.

Nå er det vel mer sannsynlig med annen NM-vinner enn en av de fire, men du må vel være Tjaaa for å tro at et annet lag har større sjanse til å vinne NM enn den samlede sannsynligheten for at en av de fire tar cupen slik at LSK blir sistemann ut i kvalik.
Brann er laget jeg frykter kan stikke kjepper i hjulene for LSKs E-cupspill. Resten av røkla (Sogndal, Start, Tromsø, Stabæk, Bryne, Haugesund, Odd, Sandefjord, Skeid, Viking) ser jeg ikke for meg at tar cupen i år, men cup er fortsatt cup, så vi får se. I tillegg kommer naturligvis mye an på hvordan trekninga til kvartfinalen går. Dersom LSK trekker Glimt og Rosenborg trekker Molde, så halveres plutselig sjansene uansett utfall

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Kan sannsynlighetsregne til en blir blå, men rimelig å anta at LSK skal ut i kvalik når en skal tilpasse oppsettet for å kunne gi best forutsetninger for å hevde seg der, selv om det nok er mer sannsynlig at et av de andre 12 vinner cupen, det er bare det at det blir veldig tilfeldig hvilket av de 12 det isåfall skal være.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

De rundene her blir satt opp idag med tv-tider. Sending starter kl.1400 på TV2 Sport 2 og er beregnet til 1 time. Man får også med OBOS-ligaen sin terminliste også.

ES Runde 1: Mandag 10.april
ES Runde 2: Søndag 16.april
ES Runde 3: Søndag 23.april
ES Runde 4: Søndag 30.april
ES Runde 5: Søndag 7.mai
ES Runde 6: Lørdag 13.mai
ES Runde 7: Tirsdag 16.mai
ES Runde 8: Mandag 29.mai
ES Runde 9: Søndag 4.juni
ES Runde 10: Søndag 11.juni
ES Runde 11: Søndag 25.juni
ES Runde 12: Søndag 2.juli
ES Runde 13: Søndag 9.juli
ES Runde 14: Søndag 16.juli
ES Runde 15: Søndag 23.juli

Etter denne runden kommer andre kvalifiseringsrunde til Europa hvor de 4 norske lagene kommer inn. Siste playoffkamp spilles torsdag 31.august.
De resterende rundene fra 16-30 er slik som dette. De blir ikke satt opp med tv-tider.
ES Runde 16: Søndag 30.juli
ES Runde 17: Søndag 6.august
ES Runde 18: Søndag 13.august
ES Runde 19: Søndag 20.august
ES Runde 20: Søndag 27.august
ES Runde 21: Søndag 3.september
ES Runde 22: Søndag 17.september
ES Runde 23: Søndag 24.september
ES Runde 24: Søndag 8.oktober
ES Runde 25: Søndag 22.okftober
ES Runde 26: Søndag 29.oktober
ES Runde 27: Søndag 5.november
ES Runde 28: Søndag 12.november
ES Runde 29: Søndag 26.november
ES Runde 30: Lørdag 2.desember(som blir søndag 3.desember dersom norske lag i gruppespill på torsdag)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Wow starter første kamp 14.15 2.påskedag den tror jeg blir litt skivebom all den tid folk stamper i kø vei hjem fra fjellet

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Har de skrevet feil på 2. runde eller skal de virkelig grave Molde-Rosenborg ned i hovedrunden og ha Vålerenga-Sarpsborg (gjesp) som hovedkamp?

Ser nå at Glimt-Rosenborg i Runde 6 også går i hovedrunden. Takk til rettighetshaver og NFF for å ha drept hovedkampen for godt.

lund

Legg inn av lund »

Denne sutringen til Erling Moe kan etter min mening vanskelig karakteriseres som annet enn piss:

https://www.tv2.no/sport/fotball/ut-mot ... /15344329/

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

lund skrev: fre des 09, 2022 3:07 pm Denne sutringen til Erling Moe kan etter min mening vanskelig karakteriseres som annet enn piss:

https://www.tv2.no/sport/fotball/ut-mot ... /15344329/
Ville du vært fornøyd med å møte samme laget borte hver eneste 16.mai?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: fre des 09, 2022 2:27 pm Har de skrevet feil på 2. runde eller skal de virkelig grave Molde-Rosenborg ned i hovedrunden og ha Vålerenga-Sarpsborg (gjesp) som hovedkamp?

Ser nå at Glimt-Rosenborg i Runde 6 også går i hovedrunden. Takk til rettighetshaver og NFF for å ha drept hovedkampen for godt.
For min del er det helt nydelig at de ikke setter opp Rosenborg i 11 hovedkamper seint eller hva det nå var i fjor. Dette da vi nok har landets største bortefølge. I år får vi dratt til Bodø på en lørdag, og kan vi sette oss i bil og buss kl 19 fra Bærum, Sandefjord, Skien, Oslo, Lillestrøm, Drammen, Sarpsborg osv istedet for 21, så vil det vil føre til at mange flere drar da man er hjemme mye tidligere.

Ser ut som de har tatt hensyn til dette for en gangs skyld.

lund

Legg inn av lund »

Korgutt skrev: fre des 09, 2022 3:14 pm
lund skrev: fre des 09, 2022 3:07 pm Denne sutringen til Erling Moe kan etter min mening vanskelig karakteriseres som annet enn piss:

https://www.tv2.no/sport/fotball/ut-mot ... /15344329/
Ville du vært fornøyd med å møte samme laget borte hver eneste 16.mai?
Man må først gjøre seg fortjent til å få den på hjemmebane. Det har ikke Molde gjort. Det kan selv ikke en Molde-supporter argumentere mot.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Molde i 2. serierunde, Glimt i 6 for RBK sin del er passe latterlig. Disse tre, pluss LSK burde settes opp mot hverandre mellom runde 8 og 12 pga europa.

Molde-RBK i juni ville antakelig vært fin gjennomkjøring for begge lag. Å sette de opp i 2. Serierunde er å kaste bort en potensiell godbit ved at det meget sannsynlig blir to lag som ikke har satt seg helt enda og du får veldig fort noe dørgende kjedelig som tilsvarende tidlig oppgjør i år, men i juni så kan du få god fotball fra begge lag (iallefall hvis Rekdal er så god trener som enkelte vil ha det til....)

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

AxelRudi skrev: fre des 09, 2022 3:18 pm Ser ut som de har tatt hensyn til dette for en gangs skyld.
Her snakker vi TV2, de vil ha de kampene bak betalingsmuren sin.

Jonlei

Legg inn av Jonlei »

Korgutt skrev: fre des 09, 2022 3:14 pm
lund skrev: fre des 09, 2022 3:07 pm Denne sutringen til Erling Moe kan etter min mening vanskelig karakteriseres som annet enn piss:

https://www.tv2.no/sport/fotball/ut-mot ... /15344329/
Ville du vært fornøyd med å møte samme laget borte hver eneste 16.mai?
Aalesund har spilt hjemme mot molde i Eliteserien 14 ganger, 1 (!) av de har vært spilt på 16 mai og det var i år. En kjempefest med fullt hus for første gang siden 2010. Aalesund har forøvrig hatt hjemmekamp 6/14 mulige ganger på 16 mai.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Borte mot ÅFK på 16mai, og RBK borte på høsten for første gang siden JFK. Kan bare konkludere med at Røkke er blakk og at Fofana må selges.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

AxelRudi skrev: fre des 09, 2022 3:43 pm Borte mot ÅFK på 16mai, og RBK borte på høsten for første gang siden JFK. Kan bare konkludere med at Røkke er blakk og at Fofana må selges.
Noe må jo NFF gjøre for å forsøke å hjelpe RBK.

Men vi vinner serien igjen. Men jeg tror GLimt vil pushe oss litt hardere i år. Tror ikke vi vinner med mer enn 10-12 poeng. Jeg er glad vi får Lerkendal borte i november. Det skal plantes noen flagg, jø og jø.
Sist redigert av PapaSmurf den fre des 09, 2022 3:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

PapaSmurf skrev: fre des 09, 2022 3:45 pm
AxelRudi skrev: fre des 09, 2022 3:43 pm Borte mot ÅFK på 16mai, og RBK borte på høsten for første gang siden JFK. Kan bare konkludere med at Røkke er blakk og at Fofana må selges.
Noe må jo NFF gjøre for å forsøke å hjelpe RBK.

Men vi vinner serien igjen. Jeg er glad vi får Lerkendal borte i november. Det skal plantes noen flagg, jø og jø.
Blir nok en annen seriemester i år. Hvem tør jeg ikke spå enda.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

AxelRudi skrev: fre des 09, 2022 3:47 pm
PapaSmurf skrev: fre des 09, 2022 3:45 pm
AxelRudi skrev: fre des 09, 2022 3:43 pm Borte mot ÅFK på 16mai, og RBK borte på høsten for første gang siden JFK. Kan bare konkludere med at Røkke er blakk og at Fofana må selges.
Noe må jo NFF gjøre for å forsøke å hjelpe RBK.

Men vi vinner serien igjen. Jeg er glad vi får Lerkendal borte i november. Det skal plantes noen flagg, jø og jø.
Blir nok en annen seriemester i år. Hvem tør jeg ikke spå enda.
Du hadde ikke trua på Molde i 2022 heller.

Jeg har ikke vært så sikker på gull siden 2014.

lund

Legg inn av lund »

Største Y-faktoren for Bodø/Glimt er nok hvordan de erstatter Haikin. De bør få inn noe annet enn Faye Lund hvis ikke de skal endre måten de spiller. Greier de det, holder jeg dem som de største favorittene i år.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Prøver meg på et tidlig tabelltips:
  • 1. Molde - suveren mester i år, så de må være favoritter
  • 2. Glimt - kommer til å utfordre Molde om gullet.
  • 3. RBK - tviler på at de klarer å levere stabilt på nivået de leverte i høst, men de har tatt steg gjennom sesongen.
  • 4. Viking - Leverte veldig godt på vårparten i fjor, tror de kan heve skuta igjen med en god vinter.
  • 5. Vålerenga - byggverket er ikke solid nok enda for å kjempe helt i toppen.
  • 6. LSK - ser solid nok ut, men mangler toppnivå
  • 7. Odd - har vært gode i år, men mangler nok økonomiske muskler til å styrke troppen i 2023.
  • 8. Brann - Tror de lander godt på beina etter opprykket, men det er urealistisk å tro på medaljekamp på første forsøk.
  • 9. Sarpsborg. Tror de vil være opp og ned, som i år, noe som i sum gir midten av tabellen.
  • 10. Haugesund. Stabile og pålitelige.
  • 11. Tromsø. Kommer nok til å miste nøkkelspillere og har neppe økonomiske muskler til å erstatte disse skikkelig.
  • 12. Ålesund. Ikke veldig et imponerende lag, men solid nok til at de holder plassen.
  • 13. Strømsgodset. Har ikke noe særlig tro på at Isnes skal heve laget, i hvert fall på kort sikt. Her kan faktisk et nedrykk være nødvendig for å «restarte» klubben.
  • 14. Stabæk. Har ikke sett de i OBOS, men er ikke veldig imponert over troppen.
  • 15. HamKam. Tror det blir vanskelig å gjenskape prestasjonene når «opprykks-overtenningen» er borte.
  • 16. Sandefjord. De har holdt plassen mot alle odds de siste årene, tror de ryker i år.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Wallez skrev: tir des 20, 2022 4:34 pm Prøver meg på et tidlig tabelltips:
  • 1. Molde - suveren mester i år, så de må være favoritter
  • 2. Glimt - kommer til å utfordre Molde om gullet.
  • 3. RBK - tviler på at de klarer å levere stabilt på nivået de leverte i høst, men de har tatt steg gjennom sesongen.
  • 4. Viking - Leverte veldig godt på vårparten i fjor, tror de kan heve skuta igjen med en god vinter.
  • 5. Vålerenga - byggverket er ikke solid nok enda for å kjempe helt i toppen.
  • 6. LSK - ser solid nok ut, men mangler toppnivå
  • 7. Odd - har vært gode i år, men mangler nok økonomiske muskler til å styrke troppen i 2023.
  • 8. Brann - Tror de lander godt på beina etter opprykket, men det er urealistisk å tro på medaljekamp på første forsøk.
  • 9. Sarpsborg. Tror de vil være opp og ned, som i år, noe som i sum gir midten av tabellen.
  • 10. Haugesund. Stabile og pålitelige.
  • 11. Tromsø. Kommer nok til å miste nøkkelspillere og har neppe økonomiske muskler til å erstatte disse skikkelig.
  • 12. Ålesund. Ikke veldig et imponerende lag, men solid nok til at de holder plassen.
  • 13. Strømsgodset. Har ikke noe særlig tro på at Isnes skal heve laget, i hvert fall på kort sikt. Her kan faktisk et nedrykk være nødvendig for å «restarte» klubben.
  • 14. Stabæk. Har ikke sett de i OBOS, men er ikke veldig imponert over troppen.
  • 15. HamKam. Tror det blir vanskelig å gjenskape prestasjonene når «opprykks-overtenningen» er borte.
  • 16. Sandefjord. De har holdt plassen mot alle odds de siste årene, tror de ryker i år.
Greit dette, men voldsomt optimistisk på Viking sine vegne da. Tror ikke du får med deg mange av siddisene her inne på den pdd.

Wallez

Legg inn av Wallez »

@Linselusa Hehe, det er jo alltid noen lag som overrasker, og da tar jeg en råsjanse på at det blir Viking. Men da tenker jeg på at de kommer til å forsterke troppen før sesongstart, de har tross alt litt midler og har handlet ganske smart tidligere. Synes Brekalo, Stensness og Tripic holder et veldig høyt nivå, og klarer de å bygge rundt disse tror jeg de kan overraske.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

2023 Kan nokk bli en av de jevneste sesongene i ES på mange år. Mange lag som satser og bygger seg opp, men å si nå nesten 5 måneder før sesongen starter hvem som havner hvor blir skikkelig bingolotto. Må se hvilke klubber som forsterker seg og hvem som svekker seg før man kan prøve seg på en slik synsing. I enkelte lag kan 1 ut være forskjellen på medalje og nedrykk og hos andre kan den ene inn være det motsatte.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Riktignok en rangering fra årets Eliteserie men Svegarden har rangert de han mener er de 5 beste spillerne i årets Eliteserie. Dominert av Moldespillere.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Korgutt skrev: ons des 21, 2022 5:48 pm Riktignok en rangering fra årets Eliteserie men Svegarden har rangert de han mener er de 5 beste spillerne i årets Eliteserie. Dominert av Moldespillere.
Smått absurd liste uten Vetlesen for eksempel. Kan nok lage mange lister her etter hva som er kravspekk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»