Eliteserien 2023

Svar
boombis

Re: Eliteserien 2023

Legg inn av boombis »

Man kan si mye rart om Eurosport sin dekning, men den var i hvert fall priset greit og gikk til kurante tidspunkt.

Vi får se hvordan dette utvikler seg.

Forutsigbarhet tror jeg ikke på før jeg ser det. Særlig ikke hvis vi får fire lag inn i E-cup. Da er det ganske låst hvilke dager de kan spille.

aderyn

Legg inn av aderyn »

479kr i måneden er ganske så drøyt. Driter i serier, alt jeg vil ha er norsk ball. Kommer til å betale det som den fotballidioten jeg er men ganske vill økning når du kunne betale ca 1000kr i året for Eliteserien hos Eurosport. Blir altså 5-6x så dyrt dette. Synd Tv2 skal drepe noe av hypen allerede.

tokk

Legg inn av tokk »

479 er dyrt selv med serier osv.
Et netflix/hbo/disney osv abo ligger på 100 lappen.

Jeg vil kunne betale for ES, og kun ES.
Ellers blir det å se hjemmekampene på stadion, bortekamper ente å reise, eller på pub

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

boombis skrev: tor nov 24, 2022 11:34 pm Man kan si mye rart om Eurosport sin dekning, men den var i hvert fall priset greit og gikk til kurante tidspunkt.

Vi får se hvordan dette utvikler seg.

Forutsigbarhet tror jeg ikke på før jeg ser det. Særlig ikke hvis vi får fire lag inn i E-cup. Da er det ganske låst hvilke dager de kan spille.
I kvaliken skal Molde spille på tirsdager og onsdager gjennom sommeren. ES 15 er terminfestet til søndag 23.juli. Etter her skal Molde spille enten på tirsdager eller onsdager. TV2 kan enten gjøre som Eurosport har gjort. Sette opp Molde fast på lørdager sommeren gjennom slik Eurosport gjorde med Bodø/Glimt i sommer frem til de fikk spilledag på torsdag. Eller så kan de flytte de aøndagskampene til lørdag Molde er satt opp på og som kolliderer med tirsdagskamper i Europa. Dersom Molde holder seg i Champions League kvaliken hele sommeren så er det ES 20 som kommer mellom de 2 playoffkampene. De 3 andre lagene som skal ut i kvalifisering til sommeren kan ikke få annet enn søndagskamper og mandagskamper. Molde kan forsåvidt spille på fredag etter en tirsdagskamp også.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Koster vel 399 med CL nå? Hvis man allerede har dette abn så er det jo ikke den verste økningen. Når det er sagt er det tullete at man ikke kan skreddersy abonnementet selv, slik at man kan velge bort alt reality-sprøytet, filmer og serier og få abn for en billigere penge.

aderyn

Legg inn av aderyn »

FranciscoM skrev: tor nov 24, 2022 11:57 pm Koster vel 399 med CL nå? Hvis man allerede har dette abn så er det jo ikke den verste økningen. Når det er sagt er det tullete at man ikke kan skreddersy abonnementet selv, slik at man kan velge bort alt reality-sprøytet, filmer og serier og få abn for en billigere penge.
CL+Eliteserien pakka skal visstok koste 690kr i måneden lol

dzk

Legg inn av dzk »

aderyn skrev: tor nov 24, 2022 11:45 pm 479kr i måneden er ganske så drøyt. Driter i serier, alt jeg vil ha er norsk ball. Kommer til å betale det som den fotballidioten jeg er men ganske vill økning når du kunne betale ca 1000kr i året for Eliteserien hos Eurosport. Blir altså 5-6x så dyrt dette. Synd Tv2 skal drepe noe av hypen allerede.
All ES + OBOS kosta meg 20 av 50 TV-poeng... Dvs 0 kr da jeg driter i det meste av tv.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Burde vært 250,- pr mnd for alle bortekamper og 25000,- pr mnd for alle funksjonsfriske innenfor sykkelavstand til stadion for å få tilgang til hjemmekampene til eget lag. .

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

dzk skrev: fre nov 25, 2022 12:08 am
aderyn skrev: tor nov 24, 2022 11:45 pm 479kr i måneden er ganske så drøyt. Driter i serier, alt jeg vil ha er norsk ball. Kommer til å betale det som den fotballidioten jeg er men ganske vill økning når du kunne betale ca 1000kr i året for Eliteserien hos Eurosport. Blir altså 5-6x så dyrt dette. Synd Tv2 skal drepe noe av hypen allerede.
All ES + OBOS kosta meg 20 av 50 TV-poeng... Dvs 0 kr da jeg driter i det meste av tv.
Blir nok slutt på det nå. Ser ikke for meg at TV2 selger seg så billig til kabelselskapene at man får dette på poengene.

Ergerlig, men det er vel ikke annet å forvente av TV2.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

aderyn skrev: fre nov 25, 2022 12:03 am
FranciscoM skrev: tor nov 24, 2022 11:57 pm Koster vel 399 med CL nå? Hvis man allerede har dette abn så er det jo ikke den verste økningen. Når det er sagt er det tullete at man ikke kan skreddersy abonnementet selv, slik at man kan velge bort alt reality-sprøytet, filmer og serier og få abn for en billigere penge.
CL+Eliteserien pakka skal visstok koste 690kr i måneden lol
Hvor har du tallene fra? Høres jo helt sjukt ut

aderyn

Legg inn av aderyn »

ElGuaje skrev: fre nov 25, 2022 12:22 am
aderyn skrev: fre nov 25, 2022 12:03 am
FranciscoM skrev: tor nov 24, 2022 11:57 pm Koster vel 399 med CL nå? Hvis man allerede har dette abn så er det jo ikke den verste økningen. Når det er sagt er det tullete at man ikke kan skreddersy abonnementet selv, slik at man kan velge bort alt reality-sprøytet, filmer og serier og få abn for en billigere penge.
CL+Eliteserien pakka skal visstok koste 690kr i måneden lol
Hvor har du tallene fra? Høres jo helt sjukt ut


Skal sies det er en random twitter bruker med 30 følgere. Så skal vel kanskje ta det med en klype salt men presenterer seg som en Tv2 ansatt og halve twitter har tatt det for god fisk så tja.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:52 pm
boombis skrev: tor nov 24, 2022 11:34 pm Man kan si mye rart om Eurosport sin dekning, men den var i hvert fall priset greit og gikk til kurante tidspunkt.

Vi får se hvordan dette utvikler seg.

Forutsigbarhet tror jeg ikke på før jeg ser det. Særlig ikke hvis vi får fire lag inn i E-cup. Da er det ganske låst hvilke dager de kan spille.
I kvaliken skal Molde spille på tirsdager og onsdager gjennom sommeren. ES 15 er terminfestet til søndag 23.juli. Etter her skal Molde spille enten på tirsdager eller onsdager. TV2 kan enten gjøre som Eurosport har gjort. Sette opp Molde fast på lørdager sommeren gjennom slik Eurosport gjorde med Bodø/Glimt i sommer frem til de fikk spilledag på torsdag. Eller så kan de flytte de aøndagskampene til lørdag Molde er satt opp på og som kolliderer med tirsdagskamper i Europa. Dersom Molde holder seg i Champions League kvaliken hele sommeren så er det ES 20 som kommer mellom de 2 playoffkampene. De 3 andre lagene som skal ut i kvalifisering til sommeren kan ikke få annet enn søndagskamper og mandagskamper. Molde kan forsåvidt spille på fredag etter en tirsdagskamp også.
Gjennom sommeren?
Dere blir knust av Hiseths menn i første runde og sendt rett ned i konferanseligaen, samtidig som Høgmos menn suser inn i mesterligaen :D

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: fre nov 25, 2022 12:38 am
Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:52 pm
boombis skrev: tor nov 24, 2022 11:34 pm Man kan si mye rart om Eurosport sin dekning, men den var i hvert fall priset greit og gikk til kurante tidspunkt.

Vi får se hvordan dette utvikler seg.

Forutsigbarhet tror jeg ikke på før jeg ser det. Særlig ikke hvis vi får fire lag inn i E-cup. Da er det ganske låst hvilke dager de kan spille.
I kvaliken skal Molde spille på tirsdager og onsdager gjennom sommeren. ES 15 er terminfestet til søndag 23.juli. Etter her skal Molde spille enten på tirsdager eller onsdager. TV2 kan enten gjøre som Eurosport har gjort. Sette opp Molde fast på lørdager sommeren gjennom slik Eurosport gjorde med Bodø/Glimt i sommer frem til de fikk spilledag på torsdag. Eller så kan de flytte de aøndagskampene til lørdag Molde er satt opp på og som kolliderer med tirsdagskamper i Europa. Dersom Molde holder seg i Champions League kvaliken hele sommeren så er det ES 20 som kommer mellom de 2 playoffkampene. De 3 andre lagene som skal ut i kvalifisering til sommeren kan ikke få annet enn søndagskamper og mandagskamper. Molde kan forsåvidt spille på fredag etter en tirsdagskamp også.
Gjennom sommeren?
Dere blir knust av Hiseths menn i første runde og sendt rett ned i konferanseligaen, samtidig som Høgmos menn suser inn i mesterligaen :D
Da får jeg bruke like sterke ord som deg. Skjerp deg. Du vet da for helsike at når man kommer inn i 2.kvalikrunde så er det jævla fuckings Klaksvik sendt ut av CL. Og taper man i andre kvalikrunde i CL så er det ikke den jævla fuckings konferanseligaen som står på menyen i neste runde.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

aderyn skrev: fre nov 25, 2022 12:03 am
FranciscoM skrev: tor nov 24, 2022 11:57 pm Koster vel 399 med CL nå? Hvis man allerede har dette abn så er det jo ikke den verste økningen. Når det er sagt er det tullete at man ikke kan skreddersy abonnementet selv, slik at man kan velge bort alt reality-sprøytet, filmer og serier og få abn for en billigere penge.
CL+Eliteserien pakka skal visstok koste 690kr i måneden lol
Det er jo bare latterlig. Hva tok de for PL+CL forrige sesong? Kan ikke være langt unna.

TV2 bør virkelig levere med slike priser. Analyser (i dybden, ikke bare overfladisk tull og ragebait), intervjuer, kanskje noe behind the scenes fra klubbene med mer - og selvfølgelig minimalt med reklame i pausen under kampene. Frykter dog at de kjører på som normalt og gir oss 2 minutter med tomprat og 13 minutter reklame.

boombis

Legg inn av boombis »

Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:52 pm
boombis skrev: tor nov 24, 2022 11:34 pm Man kan si mye rart om Eurosport sin dekning, men den var i hvert fall priset greit og gikk til kurante tidspunkt.

Vi får se hvordan dette utvikler seg.

Forutsigbarhet tror jeg ikke på før jeg ser det. Særlig ikke hvis vi får fire lag inn i E-cup. Da er det ganske låst hvilke dager de kan spille.
I kvaliken skal Molde spille på tirsdager og onsdager gjennom sommeren. ES 15 er terminfestet til søndag 23.juli. Etter her skal Molde spille enten på tirsdager eller onsdager. TV2 kan enten gjøre som Eurosport har gjort. Sette opp Molde fast på lørdager sommeren gjennom slik Eurosport gjorde med Bodø/Glimt i sommer frem til de fikk spilledag på torsdag. Eller så kan de flytte de aøndagskampene til lørdag Molde er satt opp på og som kolliderer med tirsdagskamper i Europa. Dersom Molde holder seg i Champions League kvaliken hele sommeren så er det ES 20 som kommer mellom de 2 playoffkampene. De 3 andre lagene som skal ut i kvalifisering til sommeren kan ikke få annet enn søndagskamper og mandagskamper. Molde kan forsåvidt spille på fredag etter en tirsdagskamp også.
Ja, slik ser jeg også på det, selv om det ikke var det jeg hadde I tankene.

Grunnen til at jeg nevnte fire lag ut i ecup(nå tenker jeg bare høyt altså), var jo at det utgjør en fjerdedel av ligaen. Eller, potensielt halvparten av kampene som skal spilles. Og siden disse da blir 'låst' til faste dager, blir det jo de andre lagene som kanskje må ta fredag og mandagskamper.

Kanskje ikke akkurat aktuelt med det første, men hvis vi har ambisjoner ut i Europa så må man ta høyde for det. Med konferanseligaen ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal få flere lag ut årlig.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 12:49 am
netrebske skrev: fre nov 25, 2022 12:38 am
Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:52 pm

I kvaliken skal Molde spille på tirsdager og onsdager gjennom sommeren. ES 15 er terminfestet til søndag 23.juli. Etter her skal Molde spille enten på tirsdager eller onsdager. TV2 kan enten gjøre som Eurosport har gjort. Sette opp Molde fast på lørdager sommeren gjennom slik Eurosport gjorde med Bodø/Glimt i sommer frem til de fikk spilledag på torsdag. Eller så kan de flytte de aøndagskampene til lørdag Molde er satt opp på og som kolliderer med tirsdagskamper i Europa. Dersom Molde holder seg i Champions League kvaliken hele sommeren så er det ES 20 som kommer mellom de 2 playoffkampene. De 3 andre lagene som skal ut i kvalifisering til sommeren kan ikke få annet enn søndagskamper og mandagskamper. Molde kan forsåvidt spille på fredag etter en tirsdagskamp også.
Gjennom sommeren?
Dere blir knust av Hiseths menn i første runde og sendt rett ned i konferanseligaen, samtidig som Høgmos menn suser inn i mesterligaen :D
Da får jeg bruke like sterke ord som deg. Skjerp deg. Du vet da for helsike at når man kommer inn i 2.kvalikrunde så er det jævla fuckings Klaksvik sendt ut av CL. Og taper man i andre kvalikrunde i CL så er det ikke den jævla fuckings konferanseligaen som står på menyen i neste runde.
Europaligaen spiller også på torsdag ;)

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

aderyn skrev: fre nov 25, 2022 12:03 am
FranciscoM skrev: tor nov 24, 2022 11:57 pm Koster vel 399 med CL nå? Hvis man allerede har dette abn så er det jo ikke den verste økningen. Når det er sagt er det tullete at man ikke kan skreddersy abonnementet selv, slik at man kan velge bort alt reality-sprøytet, filmer og serier og få abn for en billigere penge.
CL+Eliteserien pakka skal visstok koste 690kr i måneden lol
A.k.a Moldepakka

Skjønner jo at TV2 har lyst å få godt betalt av pengesterke moldensere, selv om det selvsagt er kjipt med høye priser

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Skal ikke mer til en en trollebruker på Twitter før "alle" tror prisen blir 479, tydeligvis. Litt kildekritisk må man være folkens, lukter troll av den brukeren ved første øyekast!

Men klart, det kommer til å koste vesentlig mer enn Eurosport Player som hadde en meget edruelig sum.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Discovery har levert veldig bra når det kommer til valuta for pengene. Synes også Kenneth Fredheim er en solid kommentator. Nå ser jeg ikke på Premier League så vet ikke helt hvordan Øyvind Alsaker klarer seg anno 2022/2023, men var ikke verdens største fan av han når TV2 hadde rettighetene sist. Men bortsett fra det så synes jeg ikke Discovery har levert allverdens, studiosendingene har også tapt seg en del, spesielt siste året hvor de helt åpenbart har skalert ned hele satsningen etter at de mistet rettighetene. Indre Bane var jo en relativt fin podcast som jo også forsvant i år.

Eurosport Player og Discovery+ appene har aldri vært noen høydare. TV2 Play vil forhåpentligvis levere bedre bildekvalitet og mer robuste opplevelser. Vil tippe TV2 kommer til å kjøre hardere når det kommer til innhold både før og etter kamper. Her var Discovery temmelig svake, de evnet ikke å bygge opp produktet i noen særlig grad.

Men to ting som er helt sikkert er at TV2 kommer til å være langt mer tabloid i sin dekning, og prisen kommer til å være markant høyere. Vil neppe få tilgang til Eliteserien via egen pakke heller, du må nok enten gå for pakken som inneholder Champions League + Eliteserien, eller en pakke som inneholder filmer, serier og Eliteserien. Det er jo veldig typisk TV2 å legge det opp sånn.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Håper Tv2 klarer å være litt kritiske i sin dekning også. De har en tendens til å skulle hylle absolutt alle til enhver tid. Styrken til Discovery i mange år var med Jocke i studio som den kritiske røsten. Dessverre er det få som han blant norske "pundits" men orker ikke sånn glorifisering av alt og alle, Tv2 elsker hype. Håper det blir noe balanse inni der også. Men at de kommer til å skape mer blest og liv rundt produktet bør det være liten tvil om. Langt større kundemasse og produksjonsbudsjett enn Discovery. Så der har jeg store forventnigner.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Det ligger en rekke begrensninger rundt hvor mange fredags- og mandagskamper Eliteserie-lagene kan få i løpet av en sesong:

Maks én hjemmekamp per lag per dag
Maks én bortekamp per lag per dag
Maks tre kamper totalt per lag (hjemme og borte)


Det er viktig å presisere at det ikke skal spilles Eliteserie-kamper hver fredag og mandag. Eliteserien skal kun spilles én av disse dagene per runde. Hvis runden starter en fredag, avsluttes den søndag. Og det er også sterke begrensinger. Vi kommer til å vise kamper fra flere ulike nivå. Maks én mandagsbortekamp per Eliteserie-klubb per sesong. Og vi skal etter beste evne prøve å unngå for lange reiseavstander, sier Thue.

Fansen kan starte planleggingen av første halvdel av sesongen i detalj allerede 9. desember. Da kommer spilleplanen for hele sesongen, med eksakt oppsett av TV-kamper fra runde 1 til 15.

Andre begrensninger
For lørdagskampene i Eliteserien gjelder følgende: Maks fem hjemmekamper per lag på kamptidspunkter lørdag. Maks fem bortekamper per lag på kamptidspunkter lørdag.

For senkampen søndag gjelder følgende: Maks fem hjemmekamper per lag lagt til dette tidspunktet. Maks fem bortekamper per lag lagt til dette tidspunktet.

Totalt skal ikke flere enn sju av lagets 15 hjemmekamper flyttes ut av hovedrunden søndag kl. 17 eller hovedrunde dersom den spilles på annen dag (feks. 2. påskedag eller 2. pinsedag)

I Obosligaen kan maksimalt fem av lagets 15 hjemmekamper flyttes ut av helg eller hovedrunde.

Skal alle disse begrensningene gjennomføres kan Molde like gjerne søke UEFA om ikke å få tirsdagskamper i CL-kvaliken.
Her er forøvrig link til hele artikkelen hvor jeg har hentet sitatene fra.
https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15299803/

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Bare jeg som foretrekker lørdagskamper? Herlig å ha en fridag etter kampen for å restituere.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

FranciscoM skrev: lør nov 26, 2022 1:17 am Bare jeg som foretrekker lørdagskamper? Herlig å ha en fridag etter kampen for å restituere.
Lørdag kl.1900? Null stress for meg.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hoveddommere og Assistentdommere i Eliteserien 2023.
Bilde

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Korgutt skrev: ons nov 30, 2022 4:05 pm Hoveddommere og Assistentdommere i Eliteserien 2023.
Bilde
Kvinnelig assisten men ingen kvinnelig hoveddommer? 🤔

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Mr.Meep skrev: ons nov 30, 2022 4:06 pm
Korgutt skrev: ons nov 30, 2022 4:05 pm Hoveddommere og Assistentdommere i Eliteserien 2023.
Bilde
Kvinnelig assisten men ingen kvinnelig hoveddommer? 🤔
Tar vel litt tid å implementere tenker jeg. Er ikke så lenge siden kvinner fikk innpass til å gå langs linja som assistentdommere der. Kvinnene er satt opp som hoveddommere i Toppserien foreløpig men ser ikke bort fra at de dyktigste etterhvert får innpass blant herrene også.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Korgutt skrev: ons nov 30, 2022 4:05 pm Hoveddommere og Assistentdommere i Eliteserien 2023.
Bilde
Kun 19 dommere som skal rullere på VAR, 4. dommer og hoveddommer for 8 kamper i uken. Mange kamper og gode muligheter til å dra inn en ganske heftig sideinntekt.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Petter Bø Tosterud MÅ bli med til tv2. Ferdig

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: ons nov 30, 2022 4:05 pm Hoveddommere og Assistentdommere i Eliteserien 2023.
Hvilke dommere som dømte i år er ikke med neste år?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Nå må NFF snart ta til fornuftig og slippe til Norges beste dommer: Svein Erik Edvartsen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»