Eliteserien 2023

Svar
stc887
Innlegg: 3684

Re: Eliteserien 2023

Legg inn av stc887 »

netrebske skrev: ons nov 30, 2022 8:31 pm
Korgutt skrev: ons nov 30, 2022 4:05 pm Hoveddommere og Assistentdommere i Eliteserien 2023.
Hvilke dommere som dømte i år er ikke med neste år?
Skjerven pga alder (55)
Sjukt at Grøtta Hansen får lov å være med. Noe av det svakeste jeg har sett noen gang.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

stc887 skrev: tor des 01, 2022 12:31 am
netrebske skrev: ons nov 30, 2022 8:31 pm
Korgutt skrev: ons nov 30, 2022 4:05 pm Hoveddommere og Assistentdommere i Eliteserien 2023.
Hvilke dommere som dømte i år er ikke med neste år?
Skjerven pga alder (55)
Sjukt at Grøtta Hansen får lov å være med. Noe av det svakeste jeg har sett noen gang.
Han får heldigvis ikke dømme oss. Tror jeg. Siden det er samme krets. Men han er 4. dommer titt og ofte.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 10:22 pm Det ligger en rekke begrensninger rundt hvor mange fredags- og mandagskamper Eliteserie-lagene kan få i løpet av en sesong:

Maks én hjemmekamp per lag per dag
Maks én bortekamp per lag per dag
Maks tre kamper totalt per lag (hjemme og borte)


Det er viktig å presisere at det ikke skal spilles Eliteserie-kamper hver fredag og mandag. Eliteserien skal kun spilles én av disse dagene per runde. Hvis runden starter en fredag, avsluttes den søndag. Og det er også sterke begrensinger. Vi kommer til å vise kamper fra flere ulike nivå. Maks én mandagsbortekamp per Eliteserie-klubb per sesong. Og vi skal etter beste evne prøve å unngå for lange reiseavstander, sier Thue.

Fansen kan starte planleggingen av første halvdel av sesongen i detalj allerede 9. desember. Da kommer spilleplanen for hele sesongen, med eksakt oppsett av TV-kamper fra runde 1 til 15.

Andre begrensninger
For lørdagskampene i Eliteserien gjelder følgende: Maks fem hjemmekamper per lag på kamptidspunkter lørdag. Maks fem bortekamper per lag på kamptidspunkter lørdag.

For senkampen søndag gjelder følgende: Maks fem hjemmekamper per lag lagt til dette tidspunktet. Maks fem bortekamper per lag lagt til dette tidspunktet.

Totalt skal ikke flere enn sju av lagets 15 hjemmekamper flyttes ut av hovedrunden søndag kl. 17 eller hovedrunde dersom den spilles på annen dag (feks. 2. påskedag eller 2. pinsedag)

I Obosligaen kan maksimalt fem av lagets 15 hjemmekamper flyttes ut av helg eller hovedrunde.

Skal alle disse begrensningene gjennomføres kan Molde like gjerne søke UEFA om ikke å få tirsdagskamper i CL-kvaliken.
Her er forøvrig link til hele artikkelen hvor jeg har hentet sitatene fra.
https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15299803/
Dette blir et helvete for Fisketjønn, hvis det fortsatt er han som setter opp terminlista.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:48 am
stc887 skrev: tor des 01, 2022 12:31 am
netrebske skrev: ons nov 30, 2022 8:31 pm

Hvilke dommere som dømte i år er ikke med neste år?
Skjerven pga alder (55)
Sjukt at Grøtta Hansen får lov å være med. Noe av det svakeste jeg har sett noen gang.
Han får heldigvis ikke dømme oss. Tror jeg. Siden det er samme krets. Men han er 4. dommer titt og ofte.
Hadde han flere ganger i fjor typ 4/5 ganger pluss så han som hoveddommer i andre kamper uten at laget mitt var innvolvert og det er noe av det mest nakne jeg har sett. Når du vinner 3-1 hjemme mot Sarpsborg og er forbanna på elendig dømming er du eksepsjonelt elendig. Den svakeste dommeren i fjor by far.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

HarryH skrev: tor des 01, 2022 1:02 am
Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 10:22 pm Det ligger en rekke begrensninger rundt hvor mange fredags- og mandagskamper Eliteserie-lagene kan få i løpet av en sesong:

Maks én hjemmekamp per lag per dag
Maks én bortekamp per lag per dag
Maks tre kamper totalt per lag (hjemme og borte)


Det er viktig å presisere at det ikke skal spilles Eliteserie-kamper hver fredag og mandag. Eliteserien skal kun spilles én av disse dagene per runde. Hvis runden starter en fredag, avsluttes den søndag. Og det er også sterke begrensinger. Vi kommer til å vise kamper fra flere ulike nivå. Maks én mandagsbortekamp per Eliteserie-klubb per sesong. Og vi skal etter beste evne prøve å unngå for lange reiseavstander, sier Thue.

Fansen kan starte planleggingen av første halvdel av sesongen i detalj allerede 9. desember. Da kommer spilleplanen for hele sesongen, med eksakt oppsett av TV-kamper fra runde 1 til 15.

Andre begrensninger
For lørdagskampene i Eliteserien gjelder følgende: Maks fem hjemmekamper per lag på kamptidspunkter lørdag. Maks fem bortekamper per lag på kamptidspunkter lørdag.

For senkampen søndag gjelder følgende: Maks fem hjemmekamper per lag lagt til dette tidspunktet. Maks fem bortekamper per lag lagt til dette tidspunktet.

Totalt skal ikke flere enn sju av lagets 15 hjemmekamper flyttes ut av hovedrunden søndag kl. 17 eller hovedrunde dersom den spilles på annen dag (feks. 2. påskedag eller 2. pinsedag)

I Obosligaen kan maksimalt fem av lagets 15 hjemmekamper flyttes ut av helg eller hovedrunde.

Skal alle disse begrensningene gjennomføres kan Molde like gjerne søke UEFA om ikke å få tirsdagskamper i CL-kvaliken.
Her er forøvrig link til hele artikkelen hvor jeg har hentet sitatene fra.
https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15299803/
Dette blir et helvete for Fisketjønn, hvis det fortsatt er han som setter opp terminlista.
Fisketjønn er ansvarlig for å komponere rundene. Så er det TV2 som sprer kampene utover helgen for å dekke sine sendeflater. Fisketjønn behøver ikje å ta hensyn til hvilke kamper som skal gå på de forskjellige ukedagene.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

RamGuy skrev: fre nov 25, 2022 3:08 pm Men to ting som er helt sikkert er at TV2 kommer til å være langt mer tabloid i sin dekning, og prisen kommer til å være markant høyere. Vil neppe få tilgang til Eliteserien via egen pakke heller, du må nok enten gå for pakken som inneholder Champions League + Eliteserien, eller en pakke som inneholder filmer, serier og Eliteserien. Det er jo veldig typisk TV2 å legge det opp sånn.
Har betalt latterlige 79,90 per måned i hele perioden Discovery har hatt rettighetene.
Og jeg misliker TV2 såpass mye, både i tilnærming og kommentatorer, fra tidligere at jeg glatt hopper av lasset denne gangen. Får følge mitt lag på sosiale medier og bruke pengene på å dra på bortekamper her på Østlandet. Så får vi håpe TV2 svir seg såpass på idiotprisen de ga for rettighetene denne gang at de spiller seg selv ut over sidelinja ved neste korsvei.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Kalle73 skrev: tor des 01, 2022 8:28 am
RamGuy skrev: fre nov 25, 2022 3:08 pm Men to ting som er helt sikkert er at TV2 kommer til å være langt mer tabloid i sin dekning, og prisen kommer til å være markant høyere. Vil neppe få tilgang til Eliteserien via egen pakke heller, du må nok enten gå for pakken som inneholder Champions League + Eliteserien, eller en pakke som inneholder filmer, serier og Eliteserien. Det er jo veldig typisk TV2 å legge det opp sånn.
Har betalt latterlige 79,90 per måned i hele perioden Discovery har hatt rettighetene.
Og jeg misliker TV2 såpass mye, både i tilnærming og kommentatorer, fra tidligere at jeg glatt hopper av lasset denne gangen. Får følge mitt lag på sosiale medier og bruke pengene på å dra på bortekamper her på Østlandet. Så får vi håpe TV2 svir seg såpass på idiotprisen de ga for rettighetene denne gang at de spiller seg selv ut over sidelinja ved neste korsvei.
Helt fantastisk at tv2 punger ut rekordsum for norsk fotball. Jeg betaler mye heller 1 999,- i mnd for norsk fotball, kontra 199,- i mnd for engelsk fotball. Nå reiser ikke pengene med båten over Nordsjøen, og det er meget trivelig. Avtalen med Discovery ga klubbene i de to øverste divisjonene 313 millioner årlig. Avtalen med tv2 gir klubbene 577 millioner årlig. En ikke ubetydelig økning på drøye 84%.

Discovery hadde ikke repriser av offside. Det sier vel alt om hvor ynkelig deres dekning av norsk fotball var. Apropos VAR, så får vi nok tonnevis av offsiderepriser når denne forferdeligheten inntar Eliteserien. Kreft.

Jonlei

Legg inn av Jonlei »

Bilvrag skrev: tor des 01, 2022 11:21 am Discovery hadde ikke repriser av offside. Det sier vel alt om hvor ynkelig deres dekning av norsk fotball var. Apropos VAR, så får vi nok tonnevis av offsiderepriser når denne forferdeligheten inntar Eliteserien. Kreft.
Discovery betalte NEP for å prudusere alle kampene i sin periode. Fra neste år er det TV 2 sin tur å betale NEP for å produsere alle kampene i sin periode. Det er altså de samme folka og kamerane som skal gjøre jobben neste år.

VAR vil (og må) kreve en vesentlig økning av antall kamera til ett høyere minimumsnivå. Tidligere har halvparten av rundens kamper hatt fire kamera (to kamera oppe på midten, ett nede ved siden av ene målet og ett oppe bak det andre målet). Offsidekamera er hvertfall ett minimumskrav for å kunne ta avgjørelser med VAR, vil tro alle kamper vil ha minst 8 kamera. Så for TV-seeren vil det bli ett stort løft fra neste år.
Håper også 4K blir standard på hovedkampen. På bildekvalitets biten har vi vært på stedet hvil alt for mange år i Eliteserien.

boombis

Legg inn av boombis »

Jeg vil vel tro at det faktisk er samme produksjonsselskap på selve kampene, nemlig NEP: https://www.nepnorway.com/referanser

Eurosport har jo ikke selve produksjonskapasiteten inhouse, og jeg tviler på at TV2 har det selv.

Edit: Mens jeg havnet i telefonen så ble samme info postet :lol:

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Bilvrag skrev: tor des 01, 2022 11:21 am
Kalle73 skrev: tor des 01, 2022 8:28 am
RamGuy skrev: fre nov 25, 2022 3:08 pm Men to ting som er helt sikkert er at TV2 kommer til å være langt mer tabloid i sin dekning, og prisen kommer til å være markant høyere. Vil neppe få tilgang til Eliteserien via egen pakke heller, du må nok enten gå for pakken som inneholder Champions League + Eliteserien, eller en pakke som inneholder filmer, serier og Eliteserien. Det er jo veldig typisk TV2 å legge det opp sånn.
Har betalt latterlige 79,90 per måned i hele perioden Discovery har hatt rettighetene.
Og jeg misliker TV2 såpass mye, både i tilnærming og kommentatorer, fra tidligere at jeg glatt hopper av lasset denne gangen. Får følge mitt lag på sosiale medier og bruke pengene på å dra på bortekamper her på Østlandet. Så får vi håpe TV2 svir seg såpass på idiotprisen de ga for rettighetene denne gang at de spiller seg selv ut over sidelinja ved neste korsvei.
Helt fantastisk at tv2 punger ut rekordsum for norsk fotball. Jeg betaler mye heller 1 999,- i mnd for norsk fotball, kontra 199,- i mnd for engelsk fotball. Nå reiser ikke pengene med båten over Nordsjøen, og det er meget trivelig. Avtalen med Discovery ga klubbene i de to øverste divisjonene 313 millioner årlig. Avtalen med tv2 gir klubbene 577 millioner årlig. En ikke ubetydelig økning på drøye 84%.

Discovery hadde ikke repriser av offside. Det sier vel alt om hvor ynkelig deres dekning av norsk fotball var. Apropos VAR, så får vi nok tonnevis av offsiderepriser når denne forferdeligheten inntar Eliteserien. Kreft.
VAR er en ikke ubetydelig faktor i regnestykket som gjør at jeg IKKE kommer til å støtte mafia-kanalen TV2 med penger. For hater jeg VAR så tror jeg at jeg kommer til å gremmes noe så heltforjævlig over det VAR-opplegget TV2 virker å skru sammen.

Da er det pinadø bedre å være på stadion og støtte DITT lag enn å se på kamper på titteboksen.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Jonlei skrev: tor des 01, 2022 12:31 pm
Bilvrag skrev: tor des 01, 2022 11:21 am Discovery hadde ikke repriser av offside. Det sier vel alt om hvor ynkelig deres dekning av norsk fotball var. Apropos VAR, så får vi nok tonnevis av offsiderepriser når denne forferdeligheten inntar Eliteserien. Kreft.
Discovery betalte NEP for å prudusere alle kampene i sin periode. Fra neste år er det TV 2 sin tur å betale NEP for å produsere alle kampene i sin periode. Det er altså de samme folka og kamerane som skal gjøre jobben neste år.

VAR vil (og må) kreve en vesentlig økning av antall kamera til ett høyere minimumsnivå. Tidligere har halvparten av rundens kamper hatt fire kamera (to kamera oppe på midten, ett nede ved siden av ene målet og ett oppe bak det andre målet). Offsidekamera er hvertfall ett minimumskrav for å kunne ta avgjørelser med VAR, vil tro alle kamper vil ha minst 8 kamera. Så for TV-seeren vil det bli ett stort løft fra neste år.
Håper også 4K blir standard på hovedkampen. På bildekvalitets biten har vi vært på stedet hvil alt for mange år i Eliteserien.
Hvem som produserte kampene er ikke så viktig. Dersom Discovery hadde ønsket repriser på offside, så kunne de fått repriser på offside. Det handler jo bare om antall kamera. Og penger. Discoverys dekning av Eliteserien var ynkelig.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Kalle73 skrev: tor des 01, 2022 12:51 pm
Bilvrag skrev: tor des 01, 2022 11:21 am
Kalle73 skrev: tor des 01, 2022 8:28 am

Har betalt latterlige 79,90 per måned i hele perioden Discovery har hatt rettighetene.
Og jeg misliker TV2 såpass mye, både i tilnærming og kommentatorer, fra tidligere at jeg glatt hopper av lasset denne gangen. Får følge mitt lag på sosiale medier og bruke pengene på å dra på bortekamper her på Østlandet. Så får vi håpe TV2 svir seg såpass på idiotprisen de ga for rettighetene denne gang at de spiller seg selv ut over sidelinja ved neste korsvei.
Helt fantastisk at tv2 punger ut rekordsum for norsk fotball. Jeg betaler mye heller 1 999,- i mnd for norsk fotball, kontra 199,- i mnd for engelsk fotball. Nå reiser ikke pengene med båten over Nordsjøen, og det er meget trivelig. Avtalen med Discovery ga klubbene i de to øverste divisjonene 313 millioner årlig. Avtalen med tv2 gir klubbene 577 millioner årlig. En ikke ubetydelig økning på drøye 84%.

Discovery hadde ikke repriser av offside. Det sier vel alt om hvor ynkelig deres dekning av norsk fotball var. Apropos VAR, så får vi nok tonnevis av offsiderepriser når denne forferdeligheten inntar Eliteserien. Kreft.
VAR er en ikke ubetydelig faktor i regnestykket som gjør at jeg IKKE kommer til å støtte mafia-kanalen TV2 med penger. For hater jeg VAR så tror jeg at jeg kommer til å gremmes noe så heltforjævlig over det VAR-opplegget TV2 virker å skru sammen.

Da er det pinadø bedre å være på stadion og støtte DITT lag enn å se på kamper på titteboksen.
Kamper live på Stadion er absolutt å foretrekke, ja. Men Viking Stadion (SR-Bank) huser bare 15 500 tilskuere. Noen i Rogaland må nødvendigvis se Viking på TV. Og da er det trivelig med f.eks repriser på offside.

VAR ødelegger opplevelsen på Stadion minst like mye som foran TV-en. Det er bare kreft uansett hvor en befinner seg.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Bilvrag skrev: tor des 01, 2022 1:09 pm
Kalle73 skrev: tor des 01, 2022 12:51 pm
Bilvrag skrev: tor des 01, 2022 11:21 am

Helt fantastisk at tv2 punger ut rekordsum for norsk fotball. Jeg betaler mye heller 1 999,- i mnd for norsk fotball, kontra 199,- i mnd for engelsk fotball. Nå reiser ikke pengene med båten over Nordsjøen, og det er meget trivelig. Avtalen med Discovery ga klubbene i de to øverste divisjonene 313 millioner årlig. Avtalen med tv2 gir klubbene 577 millioner årlig. En ikke ubetydelig økning på drøye 84%.

Discovery hadde ikke repriser av offside. Det sier vel alt om hvor ynkelig deres dekning av norsk fotball var. Apropos VAR, så får vi nok tonnevis av offsiderepriser når denne forferdeligheten inntar Eliteserien. Kreft.
VAR er en ikke ubetydelig faktor i regnestykket som gjør at jeg IKKE kommer til å støtte mafia-kanalen TV2 med penger. For hater jeg VAR så tror jeg at jeg kommer til å gremmes noe så heltforjævlig over det VAR-opplegget TV2 virker å skru sammen.

Da er det pinadø bedre å være på stadion og støtte DITT lag enn å se på kamper på titteboksen.
Kamper live på Stadion er absolutt å foretrekke, ja. Men Viking Stadion (SR-Bank) huser bare 15 500 tilskuere. Noen i Rogaland må nødvendigvis se Viking på TV. Og da er det trivelig med f.eks repriser på offside.

VAR ødelegger opplevelsen på Stadion minst like mye som foran TV-en. Det er bare kreft uansett hvor en befinner seg.
Fortere glemt på stadion, man er mer opphengt i å synge og styre.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:47 am
Henningsen skrev: tor nov 24, 2022 11:43 am
Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:29 am

Godt poeng. Men hvilke 2 lag tror du det er som vil figurere oftest i tabelltipsene på de 2 nederste plassene? Enten man nå snakker om såkalte «eksperter» eller vanlige supportere?
Jeg tror Tromsø, Sandefjord og stabæk kommer til å bli tippet i bunnen flest ganger, og da tok jeg 3 lag ikke 3.
Og jeg er definitivt ikke i ekspertskiktet.
Jeg pleier vanligvis å ha de 2 lagene som rykker opp fra OBOS-ligaen i bunnsjiktet men ikke neste år. Tror ikke Brann vil drive på og rote der nede i bunnstriden. De har såpass mange kvaliteter i det laget at de sannsynlig vil kjempe høyere opp på tabellen tenker jeg. Men det er lang tid til seriestart. Altfor lang tid spør du meg.
Ser for meg, Stabæk, Sandefjord og Haugesund er lag som kommer til å figurere langt ned på mange tabeller fra både fans og så kalte "eksperter" men greit å avvente til overgangsvinduet er åpnet og lukket før man prøver seg på den synsingen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

JonSnow skrev: fre des 02, 2022 6:08 pm
Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 11:47 am
Henningsen skrev: tor nov 24, 2022 11:43 am

Jeg tror Tromsø, Sandefjord og stabæk kommer til å bli tippet i bunnen flest ganger, og da tok jeg 3 lag ikke 3.
Og jeg er definitivt ikke i ekspertskiktet.
Jeg pleier vanligvis å ha de 2 lagene som rykker opp fra OBOS-ligaen i bunnsjiktet men ikke neste år. Tror ikke Brann vil drive på og rote der nede i bunnstriden. De har såpass mange kvaliteter i det laget at de sannsynlig vil kjempe høyere opp på tabellen tenker jeg. Men det er lang tid til seriestart. Altfor lang tid spør du meg.
Ser for meg, Stabæk, Sandefjord og Haugesund er lag som kommer til å figurere langt ned på mange tabeller fra både fans og så kalte "eksperter" men greit å avvente til overgangsvinduet er åpnet og lukket før man prøver seg på den synsingen.
Vet du når vinduet åpner i januar og når rundt månedsskiftet mars/april det stenger? Finner ikke noen lenke til det hos NFF. I år åpnet det 8.januar og stengte 31.mars. Kan variere oppstart og stenging men tidsperioden sammenlagt i de 2 vinduene skal være konstant. Neste år kommer alle lagene inn i den andre kvalifiseringsrunden. Også Molde som skal inn i CL-kvaliken. Første kamp kommer mellom tirsdag 25.juli og torsdag 27.juli. Og er man med i playoff er siste kamp i playoff terminfestet til tirsdag 29.august til torsdag 31.august.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Etter å ha sett hvordan Tv2 gjør vintersporten nå, så blir jeg mer og mer overbevist om at man får "reklamepauser" når det er VAR-pauser.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Korgutt har desverre ikke sett noe oversikt enda over når obergangsvinduene åpner og stenger for neste sesong, men regner med.det blir noe alle det var denne sesongen. Ecup lagene vill jo svært gjerne ha åpning av sommer vinduet tidligere slik at man kan lever inn en fullstendig tropp tidligst mulig i løpet av kvalikkene.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Real-_- skrev: lør des 03, 2022 1:19 pm Etter å ha sett hvordan Tv2 gjør vintersporten nå, så blir jeg mer og mer overbevist om at man får "reklamepauser" når det er VAR-pauser.
Fotballen er jo litt enklere å fylle reklametiden da det er bare kamp i drøye 45 minutter av en time. Men det er vel ingen tvil om hvorfor hovedkampen flyttes 15 minutter fram, det er jo for å fylle de første 12 minuttene etter klokken 19 med reklame, da det ikke blir tid til særlig med reklame før klokken 19 med mer tilleggstid pga VAR og muligens nye retningslinjer. Er de heldige så kan de kanskje få tid til et par minutters oppsummerin mellom all reklamen mellom runden og kampen..

Strider

Legg inn av Strider »

Rosenborg tilbake i form. Brann med entusiasme.Molde og Bodø Glimt gode. Kan bli mange gode lag kommende sesong. Trolig mer publikum og entusiasme generelt.

Viking kan fort rykke ned hvis de ikke skjerper seg.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Er det automatikk i at lagene med høyest odds for seriegull samtidig er lagene med lavest odds for nedrykk?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Tror det kan bli mer spenning i toppen, Glimt blir antakelig bedre og plukker mer poeng, Molde må vi anta at faller markant i poengfangst uten at prestasjonene nødvendigvis går ned, RBK blir nok bedre, men fikk veldig godt betalt poengmessig i år, så om det blir så mye mer på oss er jeg usikker på.

Men tror det til slutt vil være luke fra de tre og ned til nummer fire (kan være mindre enn imellom de tre). Men opptil flere, da særlig VIF og Brann, som fort kan kommer til å yppe seg tidlig/midtveis før de detter av lasset mot slutten.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Dato: 9.desember
Klokkeslett: 1400-1500
Kanal: Tv2 Sport 2
Hva: Presentasjon av spilleplan for Eliteserien.
Så da vet dere det.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: søn des 04, 2022 1:32 am Dato: 9.desember
Klokkeslett: 1400-1500
Kanal: Tv2 Sport 2
Hva: Presentasjon av spilleplan for Eliteserien.
Så da vet dere det.
Får håpe de ikke bare kopierer kamplisten fra de forrige årene, for det er mistenkelig hvor likt oppsettet er fra år til år mellom flere motstandere...

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

RBK skal møte Molde og Glimt helt i starten av sesongen altså?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

netrebske skrev: søn des 04, 2022 7:42 pm
Korgutt skrev: søn des 04, 2022 1:32 am Dato: 9.desember
Klokkeslett: 1400-1500
Kanal: Tv2 Sport 2
Hva: Presentasjon av spilleplan for Eliteserien.
Så da vet dere det.
Får håpe de ikke bare kopierer kamplisten fra de forrige årene, for det er mistenkelig hvor likt oppsettet er fra år til år mellom flere motstandere...
Jeg må innrømme at jeg likte kampoppsettet fra i fjor. Mange av topplagene møtte hverandre i begynnelsen og slutten av sesongen gav spenning i begge ender, samt at lagene som skulle spille Europacupkvalifisering fikk et relativt lett kampprogram i den perioden. Hva var feil?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: søn des 04, 2022 8:21 pm
netrebske skrev: søn des 04, 2022 7:42 pm
Korgutt skrev: søn des 04, 2022 1:32 am Dato: 9.desember
Klokkeslett: 1400-1500
Kanal: Tv2 Sport 2
Hva: Presentasjon av spilleplan for Eliteserien.
Så da vet dere det.
Får håpe de ikke bare kopierer kamplisten fra de forrige årene, for det er mistenkelig hvor likt oppsettet er fra år til år mellom flere motstandere...
Jeg må innrømme at jeg likte kampoppsettet fra i fjor. Mange av topplagene møtte hverandre i begynnelsen og slutten av sesongen gav spenning i begge ender, samt at lagene som skulle spille Europacupkvalifisering fikk et relativt lett kampprogram i den perioden. Hva var feil?
Til opplysning. Første halvdel av Eliteserien er ferdigspilt til de norske lagene skal ut i Europa. Runde 15 er siste runde FØR lagene skal ut i den andre kvalifiseringsrunden. Molde kommer også inn i denne runden. ES 22 er siste runde før et eventuelt gruppespill også. Og Matchday 6 kommer etter både NM-finalen 2023 og siste serierunde.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

MoldeMoldeMolde skrev: søn des 04, 2022 8:21 pm
netrebske skrev: søn des 04, 2022 7:42 pm
Korgutt skrev: søn des 04, 2022 1:32 am Dato: 9.desember
Klokkeslett: 1400-1500
Kanal: Tv2 Sport 2
Hva: Presentasjon av spilleplan for Eliteserien.
Så da vet dere det.
Får håpe de ikke bare kopierer kamplisten fra de forrige årene, for det er mistenkelig hvor likt oppsettet er fra år til år mellom flere motstandere...
Jeg må innrømme at jeg likte kampoppsettet fra i fjor. Mange av topplagene møtte hverandre i begynnelsen og slutten av sesongen gav spenning i begge ender, samt at lagene som skulle spille Europacupkvalifisering fikk et relativt lett kampprogram i den perioden. Hva var feil?
Slik at vi endte opp med bare hamlammkamper i hovedkampen i sommer?
Neida akkurat det var kanskje ikke det verste, men vet ikke hvor mange år på rad Glimt har hatt Rosenborg borte på tampen av sesongen, for å ta et av mange eksempler.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: søn des 04, 2022 8:55 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn des 04, 2022 8:21 pm
netrebske skrev: søn des 04, 2022 7:42 pm

Får håpe de ikke bare kopierer kamplisten fra de forrige årene, for det er mistenkelig hvor likt oppsettet er fra år til år mellom flere motstandere...
Jeg må innrømme at jeg likte kampoppsettet fra i fjor. Mange av topplagene møtte hverandre i begynnelsen og slutten av sesongen gav spenning i begge ender, samt at lagene som skulle spille Europacupkvalifisering fikk et relativt lett kampprogram i den perioden. Hva var feil?
Slik at vi endte opp med bare hamlammkamper i hovedkampen i sommer?
Neida akkurat det var kanskje ikke det verste, men vet ikke hvor mange år på rad Glimt har hatt Rosenborg borte på tampen av sesongen, for å ta et av mange eksempler.
Molde har hatt en klar overvekt av kamper mot Rosenborg på hjemmebane i siste halvdel av sesongen også. Den skikken er ikke jeg lei av. Men jeg antar at @AxelRudi og hans likesinnede ikke er like fornøyde med akkurat den biten. Jeg tror de gjerne kan tenke seg en tur til Aker Stadion på vårparten.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Korgutt skrev: søn des 04, 2022 9:16 pm
netrebske skrev: søn des 04, 2022 8:55 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn des 04, 2022 8:21 pm

Jeg må innrømme at jeg likte kampoppsettet fra i fjor. Mange av topplagene møtte hverandre i begynnelsen og slutten av sesongen gav spenning i begge ender, samt at lagene som skulle spille Europacupkvalifisering fikk et relativt lett kampprogram i den perioden. Hva var feil?
Slik at vi endte opp med bare hamlammkamper i hovedkampen i sommer?
Neida akkurat det var kanskje ikke det verste, men vet ikke hvor mange år på rad Glimt har hatt Rosenborg borte på tampen av sesongen, for å ta et av mange eksempler.
Molde har hatt en klar overvekt av kamper mot Rosenborg på hjemmebane i siste halvdel av sesongen også. Den skikken er ikke jeg lei av. Men jeg antar at @AxelRudi og hans likesinnede ikke er like fornøyde med akkurat den biten. Jeg tror de gjerne kan tenke seg en tur til Aker Stadion på vårparten.
Dette ville det vært snedig å se en statistikk på. Mener å ha hørt at vi har hatt hjemmekamp mot Molde på høsten kun i 2008, 2010, 2011, 2019 og 2020. Dvs, både 2008, 2010 og 2011 så var den hjemmekampen i august. Midt E-cupkvalikk. Kun i 2020 vi har møtt de hjemme de siste 5 rundene. Dette er tibake fra 2004 og til nå..

Håper Røkke betalte NFF godt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

AxelRudi skrev: søn des 04, 2022 9:22 pm
Korgutt skrev: søn des 04, 2022 9:16 pm
netrebske skrev: søn des 04, 2022 8:55 pm
Slik at vi endte opp med bare hamlammkamper i hovedkampen i sommer?
Neida akkurat det var kanskje ikke det verste, men vet ikke hvor mange år på rad Glimt har hatt Rosenborg borte på tampen av sesongen, for å ta et av mange eksempler.
Molde har hatt en klar overvekt av kamper mot Rosenborg på hjemmebane i siste halvdel av sesongen også. Den skikken er ikke jeg lei av. Men jeg antar at @AxelRudi og hans likesinnede ikke er like fornøyde med akkurat den biten. Jeg tror de gjerne kan tenke seg en tur til Aker Stadion på vårparten.
Dette ville det vært snedig å se en statistikk på. Mener å ha hørt at vi har hatt hjemmekamp mot Molde på høsten kun i 2008, 2010, 2011, 2019 og 2020. Dvs, både 2008, 2010 og 2011 så var den hjemmekampen i august. Midt E-cupkvalikk. Kun i 2020 vi har møtt de hjemme de siste 5 rundene. Dette er tibake fra 2004 og til nå..

Håper Røkke betalte NFF godt.
Fisketjønn fikk en privattur med flyet til Røkke?😂
Nei, jeg tror faktisk ikke han har betalt en eneste krone. Vi får se hvordan opplegget blir på fredagen.
For mitt vedkommende er et kampoppsett akkurat det det er. Selv ble jeg en gang spurt om jeg var fornøyd med oppsettet med tanke på Molde sine kamper og svarte vel noe i denne duren her.
Det skal spilles 30 kamper og man skal møte 15 motstandere 2 ganger. En av de to kampene skal spilles på hjemmebane. Den andre skal spilles på bortebane. Så lenge dette blir innfridd så er jeg fornøyd med kampoppsettet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»