Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
Henningsen

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av Henningsen »

Saturn skrev: tor nov 24, 2022 1:46 pm Jeg er usikker på om det har blitt skrevet i denne tråden eller ikke, for jeg har ikke tid til å lese gjennom 12 sider.

Men ville en del nordmenn, som jeg antar nå boikotter; gjort det dersom Norge hadde vært med?
Jeg kan bare snakke for meg selv, men ja jeg hadde boikottet da også.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Saturn skrev: tor nov 24, 2022 1:46 pm Jeg er usikker på om det har blitt skrevet i denne tråden eller ikke, for jeg har ikke tid til å lese gjennom 12 sider.

Men ville en del nordmenn, som jeg antar nå boikotter; gjort det dersom Norge hadde vært med?
Ja, men hadde nok tatt enda mer selvkontroll

lund

Legg inn av lund »

Jeg kommer ikke til å la være å se alle kampene i dette VM-et (kommer til å se et sted mellom 5 og 10 kamper tipper jeg). Poenget er bare å la være å se nok kamper til at det faktisk vil monne overfor sponsorer og FIFA dersom et tilstrekkelig antall andre gjør det samme. Så om Norge hadde vært med så hadde jeg nok sett Norges kamper og et par til, men det hadde ikke forandret så mye for min del.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Forstår ikke helt denne alt eller ingenting tankegangen som så mange promoterer? Det å boikotte et VM i fotball er jo for folk flest temmelig lavterskel. Det krever ikke mye innsats, samtidig som det kan sende en fint budskap. Det å dra frem ting som billige klær laget av barnearbeidere og alle mulige slags problemstillinger som kanskje er et vell så viktig tema blir en litt flåsete sammenligning. Bare fordi man ønsker å ta et standpunkt hva gjelder VM i Qatar betyr ikke at man nødvendigvis av diverse årsaker om det så er økonomiske, tidsbaserte eller hva det måtte være kommer til å påta seg aktive engasjement i alt som eksisterer av store og små problemstillinger i verden.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saturn skrev: tor nov 24, 2022 1:46 pm Jeg er usikker på om det har blitt skrevet i denne tråden eller ikke, for jeg har ikke tid til å lese gjennom 12 sider.

Men ville en del nordmenn, som jeg antar nå boikotter; gjort det dersom Norge hadde vært med?
Innrømmer glatt at det hadde vært veldig mye vanskeligere (pdd har jeg ikke offisielt sverget til en total boikott, bare ikke blitt til at jeg har sett noe enda og lever fint med det). Men jeg har "alltid" sagt at dersom Norge når et mesterskap, så reiser jeg og del kompiser. Vi er dog alle enige om at akkurat det ikke hadde vært aktuelt nå. Og nei; jeg er ikke kvinne, homofil eller slave.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Saturn skrev: tor nov 24, 2022 1:46 pm Jeg er usikker på om det har blitt skrevet i denne tråden eller ikke, for jeg har ikke tid til å lese gjennom 12 sider.

Men ville en del nordmenn, som jeg antar nå boikotter; gjort det dersom Norge hadde vært med?
Boikottet kvaliken og hadde vært samme om Norge kvalifiserte. Dette er et mesterskap jeg ikke annerkjenner.

Gledelig EU retter kraftig kritikk i regi FIFA og Qatar og at tv tallene fra Tyskland stuper.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

RamGuy skrev: tor nov 24, 2022 1:56 pm Forstår ikke helt denne alt eller ingenting tankegangen som så mange promoterer? Det å boikotte et VM i fotball er jo for folk flest temmelig lavterskel. Det krever ikke mye innsats, samtidig som det kan sende en fint budskap. Det å dra frem ting som billige klær laget av barnearbeidere og alle mulige slags problemstillinger som kanskje er et vell så viktig tema blir en litt flåsete sammenligning. Bare fordi man ønsker å ta et standpunkt hva gjelder VM i Qatar betyr ikke at man nødvendigvis av diverse årsaker om det så er økonomiske, tidsbaserte eller hva det måtte være kommer til å påta seg aktive engasjement i alt som eksisterer av store og små problemstillinger i verden.
Denne noe kunstige problemstillingen opplever jeg som en måte folk rettferdiggjør at de har lyst til å se på VM, jeg tror de fleste egentlig skjønner at det er positivt å gjøre noe positivt, selv om det foregår andre negative ting i verden.
Saturn skrev: tor nov 24, 2022 1:46 pm Jeg er usikker på om det har blitt skrevet i denne tråden eller ikke, for jeg har ikke tid til å lese gjennom 12 sider.

Men ville en del nordmenn, som jeg antar nå boikotter; gjort det dersom Norge hadde vært med?
Det hadde selvsagt vert mye verre. Håper og tror ja. Men man kan jo ikke være skråsikker heller.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

CrazyHorse skrev: ons nov 23, 2022 8:57 pm
Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 9:15 pm
CrazyHorse skrev: søn nov 20, 2022 8:06 pm Kampen fra Qatar ble erstattet med rugbykamp mellom Italia og Springboks.
Hvordan endte kampen? Har hørt at Springboks er gode i år.

Edit: Googlet italia og rugy nå, for å se hvem de egentlig hadde spilt mot, da jeg regnet med at du hadde blitt utsatt for en merkelig autocorrect. Men jeg kan tydeligvis ingenting om rugby, hehe.
De er flinke med gode kallenavn i rugby..
Italia 21 -63 Springbukkene . Dessverre har de , sammen med Pumas, All Blacks og Wallabies , reist hjem etter å ha spilt de tradisjonelle "autumn friendlies " på den nordlige halvkule. . Da må jeg over på andre obskure sporter for å dekke VM-suget
Hvorfor ikke bare se på fotball-VM. Du behøver ikke å si det til noen, faktisk kan du benekte det som Peter tre ganger før hanen galte.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Barcelona vs bergenseren Alexander Straus sitt Bayern München kl 1845. Kan sees live og gratis her:


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: tor nov 24, 2022 1:56 pm Forstår ikke helt denne alt eller ingenting tankegangen som så mange promoterer? Det å boikotte et VM i fotball er jo for folk flest temmelig lavterskel. Det krever ikke mye innsats, samtidig som det kan sende en fint budskap. Det å dra frem ting som billige klær laget av barnearbeidere og alle mulige slags problemstillinger som kanskje er et vell så viktig tema blir en litt flåsete sammenligning. Bare fordi man ønsker å ta et standpunkt hva gjelder VM i Qatar betyr ikke at man nødvendigvis av diverse årsaker om det så er økonomiske, tidsbaserte eller hva det måtte være kommer til å påta seg aktive engasjement i alt som eksisterer av store og små problemstillinger i verden.
Jeg er enig.

Selv har jeg lyst å se VM. Da gjør jeg det.

Ikke noe problem for meg at andre ikke har lyst/har lyst, men velger det bort av samvittighetsårsaker.

Jeg støtter de som boikotter i at de skal følge sin overbevisning, men jeg føler ikke et fnugg av skam for at jeg ser på.

Jeg liker forøvrig godt at FIFA er under stort press fra mange lag. De må bare øke presset.
Sist redigert av PapaSmurf den tor nov 24, 2022 4:28 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

GatlingGun skrev: tor nov 24, 2022 4:22 pm Barcelona vs bergenseren Alexander Straus sitt Bayern München kl 1845. Kan sees live og gratis her:

Sendes Lyon-kampen også?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

PapaSmurf skrev: tor nov 24, 2022 4:25 pm .
Jeg liker forøvrig godt at FIFA er under stort press fra mange lag. De må bare øke presset.
Og det skjer for at de igjen er blitt presset av sponsorer og supportere, så både kritikk og boikott fungerer - faktisk bedre enn de fleste kunne drømt om.

Det ser også ut til dem som har trodd at all oppmerksomhet er bra oppmerksomhet tar feil, seertallene går nedover samtidig som fokus på det ikke sportslige holder seg veldig høyt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

missChance skrev: tor nov 24, 2022 4:25 pm
GatlingGun skrev: tor nov 24, 2022 4:22 pm Barcelona vs bergenseren Alexander Straus sitt Bayern München kl 1845. Kan sees live og gratis her:

Sendes Lyon-kampen også?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Takk, @GatlingGun!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Wow. FIFA tillater at publikum får lov til å gå i de klærne de ønsker. Storsinnet. Kanskje man må gi de en sjanse likevel?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

greyserpent skrev: tor nov 24, 2022 4:59 pm Wow. FIFA tillater at publikum får lov til å gå i de klærne de ønsker. Storsinnet. Kanskje man må gi de en sjanse likevel?
Fantastisk. Hyll hyll, o store Infantino!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

GatlingGun skrev: tor nov 24, 2022 5:00 pm
greyserpent skrev: tor nov 24, 2022 4:59 pm Wow. FIFA tillater at publikum får lov til å gå i de klærne de ønsker. Storsinnet. Kanskje man må gi de en sjanse likevel?
Fantastisk. Hyll hyll, o store Infantino!
Har ikke sett maken til storsinnet handling.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

greyserpent skrev: tor nov 24, 2022 4:59 pm Wow. FIFA tillater at publikum får lov til å gå i de klærne de ønsker. Storsinnet. Kanskje man må gi de en sjanse likevel?
Blir vel som da Kina satt to uigurer til å tenne OL-ilden...

startelver

Legg inn av startelver »

lund skrev: tor nov 24, 2022 1:54 pm Jeg kommer ikke til å la være å se alle kampene i dette VM-et (kommer til å se et sted mellom 5 og 10 kamper tipper jeg). Poenget er bare å la være å se nok kamper til at det faktisk vil monne overfor sponsorer og FIFA dersom et tilstrekkelig antall andre gjør det samme. Så om Norge hadde vært med så hadde jeg nok sett Norges kamper og et par til, men det hadde ikke forandret så mye for min del.
Er jo egentlig bare å hoppe over gruppespillet og se fra kvartfinalene eventuelt. Ikke mye spennende å se uansett for tiden, lite mål og kjedelige kamper.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

PapaSmurf skrev: tor nov 24, 2022 4:25 pm Jeg er enig.

Selv har jeg lyst å se VM. Da gjør jeg det.

Ikke noe problem for meg at andre ikke har lyst/har lyst, men velger det bort av samvittighetsårsaker.

Jeg støtter de som boikotter i at de skal følge sin overbevisning, men jeg føler ikke et fnugg av skam for at jeg ser på.

Jeg liker forøvrig godt at FIFA er under stort press fra mange lag. De må bare øke presset.
https://forum.kvinneguiden.no/topic/163 ... omLogout=1

du er ond.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

kytec skrev: tor nov 24, 2022 4:21 pm
CrazyHorse skrev: ons nov 23, 2022 8:57 pm
Tjaaah skrev: søn nov 20, 2022 9:15 pm
De er flinke med gode kallenavn i rugby..
Italia 21 -63 Springbukkene . Dessverre har de , sammen med Pumas, All Blacks og Wallabies , reist hjem etter å ha spilt de tradisjonelle "autumn friendlies " på den nordlige halvkule. . Da må jeg over på andre obskure sporter for å dekke VM-suget
Hvorfor ikke bare se på fotball-VM. Du behøver ikke å si det til noen, faktisk kan du benekte det som Peter tre ganger før hanen galte.
Nei , klarer meg fint .Så langt Blir jeg fristet får jeg ta et ord med sjefen til Peter

morrisey

Legg inn av morrisey »

CrazyHorse skrev: tor nov 24, 2022 6:11 pm
kytec skrev: tor nov 24, 2022 4:21 pm
CrazyHorse skrev: ons nov 23, 2022 8:57 pm

De er flinke med gode kallenavn i rugby..
Italia 21 -63 Springbukkene . Dessverre har de , sammen med Pumas, All Blacks og Wallabies , reist hjem etter å ha spilt de tradisjonelle "autumn friendlies " på den nordlige halvkule. . Da må jeg over på andre obskure sporter for å dekke VM-suget
Hvorfor ikke bare se på fotball-VM. Du behøver ikke å si det til noen, faktisk kan du benekte det som Peter tre ganger før hanen galte.
Nei , klarer meg fint .Så langt Blir jeg fristet får jeg ta et ord med sjefen til Peter
NRK gjør ihvertfall sitt beste for å hjelpe boikotten. I dag tenkte jeg å se Brasil. Det ble ikke noe av. Når Christian Nilssen åpner kjeften, da skifter jeg kanal.

Taururu

Legg inn av Taururu »


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Taururu skrev: tor nov 24, 2022 8:23 pm https://www.vg.no/sport/i/nQ91AL/tv-tal ... vm-i-qatar

Elendige seertall
Deilig.

William_S

Legg inn av William_S »

stc887 skrev: tor nov 24, 2022 2:43 pm
Saturn skrev: tor nov 24, 2022 1:46 pm Jeg er usikker på om det har blitt skrevet i denne tråden eller ikke, for jeg har ikke tid til å lese gjennom 12 sider.

Men ville en del nordmenn, som jeg antar nå boikotter; gjort det dersom Norge hadde vært med?
Boikottet kvaliken og hadde vært samme om Norge kvalifiserte. Dette er et mesterskap jeg ikke annerkjenner.

Gledelig EU retter kraftig kritikk i regi FIFA og Qatar og at tv tallene fra Tyskland stuper.
Er vel også litt fordi kampen gikk midt i arbeidstida til folk flest og da og det heller ikke er sommerferietid heller. Selvsagt mange som boikotter, men tror også dette har noe med saken å gjøre.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

William_S skrev: fre nov 25, 2022 7:45 am
Er vel også litt fordi kampen gikk midt i arbeidstida til folk flest og da og det heller ikke er sommerferietid heller. Selvsagt mange som boikotter, men tror også dette har noe med saken å gjøre.
At den gikk i arbeidstiden har opplagt en god del å si, og selv om tyskere ikke har sommerferie i juni (skolene tar stort sett ferie fra månedsskiftet) så er det nok litt roligere normalt i ukene før fellesferie. I tillegg er det nok mer fristende å ta seg en kortere dag om det er en folkefest og noe som snakkes om med positive fortegn.

Jeg tror mange er mer kulturelle fotballseere, det vil si at de ikke er genuint opptatt av det - men følger med på mesterskap, akkurat som jeg f.eks gjør med håndball og en del vinter-idretter. Det er noe stort som skjer og da henger man seg på. Fotball-vm er tradisjonelt en slik greie, men neppe i år - både for at mesterskapet går der det går og for at minnene er fra sommer og den deilige frihetsfølelsen som den tiden av året gir.

Så er det jo også en annen side, november er en av årets beste tv-måneder generelt, så i utgangspunktet ser folk mye mer på tv i november enn juni. Så en nedgang er slik sett overraskende. Men samtidig er jo konkurransen fra andre tv-program stor, i juni er det lite nyproduserte underholdningsprogram eller serier som har premie.

Men det meste tyder på at VM nok aldri mer vil bli lagt til noe annet tidspunkt enn sommeren, for dette koster opplagt FIFA mye penger. Men de som la VM dit har jo fått seg en langt feitere bankkonto, så de syns sikkert det var verd det.

William_S

Legg inn av William_S »

Samtidig er det også skremmende at Saudi Arabia skal søke. Et land hvis kjent for sine halshugginger . De er forsåvidt en større fotballnasjon enn Qatar da og kvalifiserer seg jo jevnlig men likevel. Noe mesterskap bør de ikke få.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: fre nov 25, 2022 8:40 am Samtidig er det også skremmende at Saudi Arabia skal søke. Et land hvis kjent for sine halshugginger . De er forsåvidt en større fotballnasjon enn Qatar da og kvalifiserer seg jo jevnlig men likevel. Noe mesterskap bør de ikke få.
Må tro FIFA skjønner tegninga på veggen. Om de velger Saudi-Arabia som vertsnasjon, melder alle vestlige land seg ut av FIFA. Kanskje bortsett fra Canada og andre nasjoner som kan finne på det meste. Da er fotballen død som en samlende verdensport.

startelver

Legg inn av startelver »

En grunn til seertallene kan også forklares med at mange hater at det er VM i november.

VM forbindes med sommer, der man kan sitte ute, ta seg en pils og se på storskjerm.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

startelver skrev: fre nov 25, 2022 11:23 am En grunn til seertallene kan også forklares med at mange hater at det er VM i november.

VM forbindes med sommer, der man kan sitte ute, ta seg en pils og se på storskjerm.
Én??

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»