Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
Wellé

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: tir des 06, 2022 8:55 pm
LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?
Ser ikke på kampene eller går inn på oppsummeringer eller andre saker om VM (med mindre de belyser tingene jeg synes er feil).

På Twitter feeden min er det ofte videoer av scoringer etc så helt borte klarer jeg ikke å få det. Dog oppsøker jeg ingenting
Skal innrømme at jeg har oppsøkt målene scoret av Arsenal-spillere, men utenom det har jeg ikke sett et eneste klipp fra VM, og det er ikke akkurat mange klippene. 3 for å være nøyaktig tatt fra hukommelsen.

Champis

Legg inn av Champis »

Leeds_ModernTalking skrev: ons des 07, 2022 8:29 am Kl. 16:00 lørdag er det Marokko - Portugal i ørkenhølet. Men hvem bryr seg?
Her i huset skal jeg på samme tid kose meg med Swansea - Norwich i Championship (eller Englands andre divisjon som det så fiffig ble kalt et annet sted i tråden).

I Championship er det VIRKELIG lidenskap for fotball i motsetning til den parodien av et fotball-vm som foregår i ørkenhølet.

Jeg har forstått at det har gått sport i å snakke ned fotball-VM på alle mulige rare måter, men å påstå at det ikke er virkelig lidenskap for fotball blant de lagene som spiller i VM eller supporterne til laget deres er så dumt at det blir litt for usaklig for min del.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Champis skrev: ons des 07, 2022 1:32 pm
Leeds_ModernTalking skrev: ons des 07, 2022 8:29 am Kl. 16:00 lørdag er det Marokko - Portugal i ørkenhølet. Men hvem bryr seg?
Her i huset skal jeg på samme tid kose meg med Swansea - Norwich i Championship (eller Englands andre divisjon som det så fiffig ble kalt et annet sted i tråden).

I Championship er det VIRKELIG lidenskap for fotball i motsetning til den parodien av et fotball-vm som foregår i ørkenhølet.

Jeg har forstått at det har gått sport i å snakke ned fotball-VM på alle mulige rare måter, men å påstå at det ikke er virkelig lidenskap for fotball blant de lagene som spiller i VM eller supporterne til laget deres er så dumt at det blir litt for usaklig for min del.
Enig med denne.
Selv om man er uenig i tildelingen av VM, så synes jeg ikke vi skal angripe landslagene, spillerne eller supporterne.
VMet i selg selv er faktisk fantastisk denne gangen. Ironisk nok. Skulle ønske vi kunne hatt et slikt VM uten de utenomsportslige forstyrrelsene.

startelver

Legg inn av startelver »

I dag er det jo pause så ingen ser på.

startelver

Legg inn av startelver »

Jhinx skrev: ons des 07, 2022 1:41 pm
Champis skrev: ons des 07, 2022 1:32 pm
Leeds_ModernTalking skrev: ons des 07, 2022 8:29 am Kl. 16:00 lørdag er det Marokko - Portugal i ørkenhølet. Men hvem bryr seg?
Her i huset skal jeg på samme tid kose meg med Swansea - Norwich i Championship (eller Englands andre divisjon som det så fiffig ble kalt et annet sted i tråden).

I Championship er det VIRKELIG lidenskap for fotball i motsetning til den parodien av et fotball-vm som foregår i ørkenhølet.

Jeg har forstått at det har gått sport i å snakke ned fotball-VM på alle mulige rare måter, men å påstå at det ikke er virkelig lidenskap for fotball blant de lagene som spiller i VM eller supporterne til laget deres er så dumt at det blir litt for usaklig for min del.
Enig med denne.
Selv om man er uenig i tildelingen av VM, så synes jeg ikke vi skal angripe landslagene, spillerne eller supporterne.
VMet i selg selv er faktisk fantastisk denne gangen. Ironisk nok. Skulle ønske vi kunne hatt et slikt VM uten de utenomsportslige forstyrrelsene.
Hvis Norge hadde kvalet seg, kan man undre på hva slags støtte Norge ville fått av fansen? Hvor mange ville dratt nedover?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

startelver skrev: ons des 07, 2022 3:15 pm
Jhinx skrev: ons des 07, 2022 1:41 pm
Champis skrev: ons des 07, 2022 1:32 pm


Jeg har forstått at det har gått sport i å snakke ned fotball-VM på alle mulige rare måter, men å påstå at det ikke er virkelig lidenskap for fotball blant de lagene som spiller i VM eller supporterne til laget deres er så dumt at det blir litt for usaklig for min del.
Enig med denne.
Selv om man er uenig i tildelingen av VM, så synes jeg ikke vi skal angripe landslagene, spillerne eller supporterne.
VMet i selg selv er faktisk fantastisk denne gangen. Ironisk nok. Skulle ønske vi kunne hatt et slikt VM uten de utenomsportslige forstyrrelsene.
Hvis Norge hadde kvalet seg, kan man undre på hva slags støtte Norge ville fått av fansen? Hvor mange ville dratt nedover?
Hvem faen hadde hatt råd ?

"Nei vet du hva ? Tar perm uten lønn og svir av noen ti talls tusen i Qatar, får uansett ikke utgiftene til å strekke til her hjemme så dette passer bra".

Edit : Og da tenker jeg ikke på de sponsede "supporterne"

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

startelver skrev: ons des 07, 2022 3:13 pm I dag er det jo pause så ingen ser på.
Det er en måte å forklare at ingen ser på, jeg anser dagens seertall som en suksess som skal tilskrives La Resistance.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jhinx skrev: ons des 07, 2022 12:17 pm For de som ikke ser eller leser om VM. Dette er etter min mening det mest underholdende VM siden 1986(det er kun min personlige favoritt).
Dette VM har nesten alt. Den ene resultatbomben etter den andre. Lag nede på rangeringen som storspiller til tider. Vakre mål fra de store spillerne. Dramaet rundt Ronaldo.
Messi i VM form. Brasil virker nesten uslåelige.
Dette blir en spennende avslutning.

Respekt til dere som velger å ikke se VM. Jeg er bare ikke enig i at boikotting er riktig vei å gå. Har ikke lest hele tråden, men håper de som velger å se blir respektert på samme måte.
Snakk om ynkelig trolling, det er fascinerende hvorfor så mange ikke klarer å dy seg - forteller kanskje litt om menneskenaturen det også.

startelver

Legg inn av startelver »

TrondLFC skrev: ons des 07, 2022 3:18 pm
startelver skrev: ons des 07, 2022 3:15 pm
Jhinx skrev: ons des 07, 2022 1:41 pm

Enig med denne.
Selv om man er uenig i tildelingen av VM, så synes jeg ikke vi skal angripe landslagene, spillerne eller supporterne.
VMet i selg selv er faktisk fantastisk denne gangen. Ironisk nok. Skulle ønske vi kunne hatt et slikt VM uten de utenomsportslige forstyrrelsene.
Hvis Norge hadde kvalet seg, kan man undre på hva slags støtte Norge ville fått av fansen? Hvor mange ville dratt nedover?
Hvem faen hadde hatt råd ?

"Nei vet du hva ? Tar perm uten lønn og svir av noen ti talls tusen i Qatar, får uansett ikke utgiftene til å strekke til her hjemme så dette passer bra".

Edit : Og da tenker jeg ikke på de sponsede "supporterne"
Godt spørsmål, hvem ville hatt råd til å dra nedover? Men danskene greide jo å sende noen tusen supportere nedover så regner med noen ville funnet veien.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

startelver skrev: ons des 07, 2022 3:38 pm
TrondLFC skrev: ons des 07, 2022 3:18 pm
startelver skrev: ons des 07, 2022 3:15 pm

Hvis Norge hadde kvalet seg, kan man undre på hva slags støtte Norge ville fått av fansen? Hvor mange ville dratt nedover?
Hvem faen hadde hatt råd ?

"Nei vet du hva ? Tar perm uten lønn og svir av noen ti talls tusen i Qatar, får uansett ikke utgiftene til å strekke til her hjemme så dette passer bra".

Edit : Og da tenker jeg ikke på de sponsede "supporterne"
Godt spørsmål, hvem ville hatt råd til å dra nedover? Men danskene greide jo å sende noen tusen supportere nedover så regner med noen ville funnet veien.
Må ikke tro at overskriftene i VG gjelder alle. Det er mye kjøpekraft og penger der ute fortsatt. Norge hadde blitt synlige og hørbare, ingen tvil om det. Sikkert overrepresentert av lubne, middelaldrende menn.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »


Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

stc887 skrev: ons des 07, 2022 11:27 am
LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?
Har enda til gode å se en pasning. Eneste jeg har sett er på SoMe Iran som ikke sang nasjonalsangen. Kan fint se nyhetsinnslag og lignende men ikke vært noe av interesse så langt og kampene/målene bryr må eg midt i ryggen.
Jeg boikotter ballett og opera, det går knirkefint.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: ons des 07, 2022 12:33 pm
MentalM skrev: tir des 06, 2022 8:55 pm
LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?
Ser ikke på kampene eller går inn på oppsummeringer eller andre saker om VM (med mindre de belyser tingene jeg synes er feil).

På Twitter feeden min er det ofte videoer av scoringer etc så helt borte klarer jeg ikke å få det. Dog oppsøker jeg ingenting
Skal innrømme at jeg har oppsøkt målene scoret av Arsenal-spillere, men utenom det har jeg ikke sett et eneste klipp fra VM, og det er ikke akkurat mange klippene. 3 for å være nøyaktig tatt fra hukommelsen.
Gapestokken på deg :mrgreen:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: ons des 07, 2022 3:15 pm
Jhinx skrev: ons des 07, 2022 1:41 pm
Champis skrev: ons des 07, 2022 1:32 pm
Hvis Norge hadde kvalet seg, kan man undre på hva slags støtte Norge ville fått av fansen? Hvor mange ville dratt nedover?
2000 kr per natt for et telt i ørkenen, 10 000 per billett og 134 kr for en Heiniken.

Nei takk.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

[q
Sist redigert av kytec den ons des 07, 2022 4:18 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

kytec skrev: ons des 07, 2022 4:13 pm
KingKongHalvor skrev: ons des 07, 2022 3:44 pm Må ikke tro at overskriftene i VG gjelder alle. Det er mye kjøpekraft og penger der ute fortsatt. Norge hadde blitt synlige og hørbare, ingen tvil om det. Sikkert overrepresentert av lubne, middelaldrende menn.
Hva! Skal hvite være overrepresentert i et land som Norge. Det er det verste jeg har hørt!

Andre land har kun sorte båte på banen og i publiken, til alt overmål så går de med white face, ........ ingen klager.
Så når noen skriver lubben og middelaldrende, så tenker du umidderbart hvit? Er ikke det litt rasistisk av deg?

Så er det snakk om fra Norge her, ikke i Norge.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tjaaah skrev: ons des 07, 2022 4:15 pm
kytec skrev: ons des 07, 2022 4:13 pm
KingKongHalvor skrev: ons des 07, 2022 3:44 pm Må ikke tro at overskriftene i VG gjelder alle. Det er mye kjøpekraft og penger der ute fortsatt. Norge hadde blitt synlige og hørbare, ingen tvil om det. Sikkert overrepresentert av lubne, middelaldrende menn.
Hva! Skal hvite være overrepresentert i et land som Norge. Det er det verste jeg har hørt!

Andre land har kun sorte båte på banen og i publiken, til alt overmål så går de med white face, ........ ingen klager.
Så når noen skriver lubben og middelaldrende, så tenker du umidderbart hvit? Er ikke det litt rasistisk av deg?

Så er det snakk om fra Norge her, ikke i Norge.
Leste faktisk hvite her, det er bare å legge seg flat, sikkert ikke det som var ment.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

kytec skrev: ons des 07, 2022 4:19 pm Leste faktisk hvite her, det er bare å legge seg flat, sikkert ikke det som var ment.
Typisk deg, kytec. Konstant nedsnakking av egen rase... Tsk, tsk...

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tjaaah skrev: ons des 07, 2022 4:20 pm
kytec skrev: ons des 07, 2022 4:19 pm Leste faktisk hvite her, det er bare å legge seg flat, sikkert ikke det som var ment.
Typisk deg, kytec. Konstant nedsnakking av egen rase... Tsk, tsk...
Jeg er blant de som mener det bare er en rase av typen mennesker.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

TrondLFC skrev: ons des 07, 2022 3:18 pm
startelver skrev: ons des 07, 2022 3:15 pm Hvis Norge hadde kvalet seg, kan man undre på hva slags støtte Norge ville fått av fansen? Hvor mange ville dratt nedover?
Hvem faen hadde hatt råd ?

"Nei vet du hva ? Tar perm uten lønn og svir av noen ti talls tusen i Qatar, får uansett ikke utgiftene til å strekke til her hjemme så dette passer bra".

Edit : Og da tenker jeg ikke på de sponsede "supporterne"
Er da mange som hadde dratt dit. Det blir avgjort så tidlig at de som er veldig interessert kan sette av penger og ferie. Er mange som gledelig besøker slike land.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

kytec skrev: ons des 07, 2022 4:26 pm Jeg er blant de som mener det bare er en rase av typen mennesker.
Vi får kalle det kulørklaging, da.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tjaaah skrev: ons des 07, 2022 4:36 pm
kytec skrev: ons des 07, 2022 4:26 pm Jeg er blant de som mener det bare er en rase av typen mennesker.
Vi får kalle det kulørklaging, da.
Den er grei.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

@missChance

Her har du ny link til dagens live-sending :)


stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

kytec skrev: ons des 07, 2022 3:57 pm
stc887 skrev: ons des 07, 2022 11:27 am
LeSorcier skrev: tir des 06, 2022 8:09 pm Boikotter dere absolutt alt som har med VM å gjøre, eller bare selve kampene når de spilles? Har dere fått sett noen av de vakre scoringene fra mesterskapet i ettertid?
Har enda til gode å se en pasning. Eneste jeg har sett er på SoMe Iran som ikke sang nasjonalsangen. Kan fint se nyhetsinnslag og lignende men ikke vært noe av interesse så langt og kampene/målene bryr må eg midt i ryggen.
Jeg boikotter ballett og opera, det går knirkefint.
Til forskjell ser jeg normalt VM og generelt fotball.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Selv om målene bryr deg midt i ryggen? De kjekke mennene som opptar deg da?

Shine

Legg inn av Shine »

Boikotter bordtennis vm i år. Skal heller aldri mer se en kamp med Man.city Arsenal eller PsG

startelver

Legg inn av startelver »

Det er faktisk FA cup i kveld mellom Stockport og Charlton 20:45 . Går på Viaplay.

I tillegg er det privatkamp mellom Napoli (Østigård) og Antalyospor kl 18:45 Vises på diverse streams.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Jeg er ingen fotball-entusiast. Men følger litt med. Særlig når det er så mye på TV. Det har uten tvil blitt begått mye urett, overfor arbeidere i Qatar. Denne avskyelige uretten tar jeg sterk avstand fra. Men hva er det til hjelp i ettertid ( å slå av TV`n )? Det er da ikke oss tv-seere som har skylden for at "signalene" når frem til de tusen hjem? Så må jeg være ærlig, og si at noen av VM-kampene har vært meg til stor fornøyelse og glede. Dette ene og alene, fotballspilleres dyktige opptreden.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Den norske sportsrasismen har nådd nye lavmål under Qatar-VM.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 1670247124

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

kytec skrev: ons des 07, 2022 6:18 pm Den norske sportsrasismen har nådd nye lavmål under Qatar-VM.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 1670247124
Lavmål fra en som støtter fotball-VM, bunnnivået er dypt. Slike folk evner ikke å skjønne at de har brukt opp rasisme ordet og dens betyding.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»