Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
PapaSmurf

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: tor des 15, 2022 10:49 pm «Er det noe du savner?», spurte mannen ved siden av meg.

https://www.nrk.no/sport/fifa-mot-europ ... 1.16209879

Ingen tvil om at Saltvedt treffer en nerve her. I denne tråden er han den første blant likemenn. Og kanskje vel så det.
Det var for en gangs skyld en god sak fra Saltvedt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

BrannLFC skrev: fre des 16, 2022 6:03 am Trist for boikotterne at VM snart er slutt. Må finne seg et nytt sportsarrangement da å snakke dritt om

Tror dere virkelig at boikotten til et titalls nordmenn på diskusjon vil ramme mektige FIFA? :D

Er det konene deres som har satt griller i hodene deres?
Selv om jeg har boikottet har jeg ikke snakket så mye dritt om VM. Burde jeg ha gjort det?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ser Infantino sier dette har vært tidenes beste VM.

Til dere som boikotter og ikke har sett, det er feil. Det har vært et VM på det jevne. Terningkast 4 på det sportslige.

Terningkast 3 på tribunestemning. De afrikanske lagene og Argentina redder VM fra bunnkarakter.

Stemming utenfor stadionanleggene der vet jeg lite. Men det mikroskopiske jeg har sett tyder på at det er kjipe greier.

Og Infantino har sett svært ukomfortabel ut i lenestolen sin på tribunen. Slik «jeg føler det å være mislikt er ekkelt, men jeg later som jeg er cool»-tryne.

Taururu

Legg inn av Taururu »

PapaSmurf skrev: fre des 16, 2022 11:35 am Ser Infantino sier dette har vært tidenes beste VM.

Til dere som boikotter og ikke har sett, det er feil. Det har vært et VM på det jevne. Terningkast 4 på det sportslige.

Terningkast 3 på tribunestemning. De afrikanske lagene og Argentina redder VM fra bunnkarakter.

Stemming utenfor stadionanleggene der vet jeg lite. Men det mikroskopiske jeg har sett tyder på at det er kjipe greier.

Og Infantino har sett svært ukomfortabel ut i lenestolen sin på tribunen. Slik «jeg føler det å være mislikt er ekkelt, men jeg later som jeg er cool»-tryne.
At han skulle si at det var tidenes beste VM sto skrevet i manuset hans lenge før VM startet.

At han er tidenes verste FIFA-president sier litt når vi vet hvem han overtok for.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Håper for all del de ikke får for seg at November/Desember er fin tid å legge VM til fremover

Bone8

Legg inn av Bone8 »

BrannLFC skrev: fre des 16, 2022 6:03 am Trist for boikotterne at VM snart er slutt. Må finne seg et nytt sportsarrangement da å snakke dritt om

Tror dere virkelig at boikotten til et titalls nordmenn på diskusjon vil ramme mektige FIFA? :D

Er det konene deres som har satt griller i hodene deres?
Tror du virkelig at det bare er noen titalls nordmenn som boikotter, så har du ikke fått med deg tallene internasjonalt.

Tyskernes åpningskamp i VM 2018 ble sett av 25,9 millioner mennesker.
Tyskernes åpningskamp i VM 2022 ble sett av 9,2 millioner mennesker.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

BrannLFC skrev: fre des 16, 2022 6:03 am Trist for boikotterne at VM snart er slutt. Må finne seg et nytt sportsarrangement da å snakke dritt om

Tror dere virkelig at boikotten til et titalls nordmenn på diskusjon vil ramme mektige FIFA? :D

Er det konene deres som har satt griller i hodene deres?
Kan det blir mer pinlig enn dette? Jeg tror ikke det.
Å tatovere "jeg er idiot" i panna hadde være mindre effektivt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Folk_flesk skrev: tor des 15, 2022 10:49 pm I denne tråden er han den første blant likemenn.
Denne tråden har vel stort sett handlet om hvor umoralsk det er å boikotte VM, så Infantino hadde vel vært et bedre valg?

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

Bone8 skrev: fre des 16, 2022 12:00 pm
BrannLFC skrev: fre des 16, 2022 6:03 am Trist for boikotterne at VM snart er slutt. Må finne seg et nytt sportsarrangement da å snakke dritt om

Tror dere virkelig at boikotten til et titalls nordmenn på diskusjon vil ramme mektige FIFA? :D

Er det konene deres som har satt griller i hodene deres?
Tror du virkelig at det bare er noen titalls nordmenn som boikotter, så har du ikke fått med deg tallene internasjonalt.

Tyskernes åpningskamp i VM 2018 ble sett av 25,9 millioner mennesker.
Tyskernes åpningskamp i VM 2022 ble sett av 9,2 millioner mennesker.
Tyskernes åpningskamp i VM 2018 gikk på en Søndag ettermiddag
Tyskernes åpningskamp i VM 2022 gikk på en onsdag kl.14.00.

Sier seg selv at seertallet ville være et helt annet, helt uavhengig av arrangørland.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: fre des 16, 2022 11:35 am Ser Infantino sier dette har vært tidenes beste VM.

Til dere som boikotter og ikke har sett, det er feil. Det har vært et VM på det jevne. Terningkast 4 på det sportslige.

Terningkast 3 på tribunestemning. De afrikanske lagene og Argentina redder VM fra bunnkarakter.

Stemming utenfor stadionanleggene der vet jeg lite. Men det mikroskopiske jeg har sett tyder på at det er kjipe greier.

Og Infantino har sett svært ukomfortabel ut i lenestolen sin på tribunen. Slik «jeg føler det å være mislikt er ekkelt, men jeg later som jeg er cool»-tryne.
Ikke rart siden de har sluttet å vise ansiktet hans på storskjem på stadion når han er der, siden han bues ut hver gang han har dukket opp. Får virkelig ikke sole seg i glansen av mesterskapet.

Sett veldig av stemningen utenfor, men virker som det er mest dette med «Metro - This way» fyren som har vært det mest gøyale. Mistet vel mye av stemningen da Mexico røk ut også.

Tror dette vil havne på sisteplass av VM-ene jeg husker, går riktignok ikke så langt bak tid for min del (1998).

98 og 06 i Tyskland henger høyt for min del personlig.

Mesterskapet i Sør-Afrika var jo også gøy, for så vidt, sett bort i fra vuvuzelaen.

Kan virkelig ikke se hvordan dette mesterskapet skal kunne konkurrere mot noen av disse, og mesterskapene på 80-tallet vet jeg jo henger veldig høyt for mange.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Dundersalt skrev: fre des 16, 2022 12:27 pm
Bone8 skrev: fre des 16, 2022 12:00 pm
BrannLFC skrev: fre des 16, 2022 6:03 am Trist for boikotterne at VM snart er slutt. Må finne seg et nytt sportsarrangement da å snakke dritt om

Tror dere virkelig at boikotten til et titalls nordmenn på diskusjon vil ramme mektige FIFA? :D

Er det konene deres som har satt griller i hodene deres?
Tror du virkelig at det bare er noen titalls nordmenn som boikotter, så har du ikke fått med deg tallene internasjonalt.

Tyskernes åpningskamp i VM 2018 ble sett av 25,9 millioner mennesker.
Tyskernes åpningskamp i VM 2022 ble sett av 9,2 millioner mennesker.
Tyskernes åpningskamp i VM 2018 gikk på en Søndag ettermiddag
Tyskernes åpningskamp i VM 2022 gikk på en onsdag kl.14.00.

Sier seg selv at seertallet ville være et helt annet, helt uavhengig av arrangørland.
Ok, så hvordan forklarer du da andrekampen?

The second game vs Spain was the first World Cup game this year to break 10 million views in Germany (via DW Sports). However, it still represents a ~38% decline in numbers from the 2018 edition of the tournament, where Germany’s second group stage game vs Sweden was watched by 27.48m people.

Begge kampene gikk klokken 20.00 i Tyskland. Var det fordi Sverigekampen var på en lørdag, mens Spaniakampen var en søndag kanskje, til tross for mer attraktiv motstander?

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

BrannLFC skrev: fre des 16, 2022 6:03 am Trist for boikotterne at VM snart er slutt. Må finne seg et nytt sportsarrangement da å snakke dritt om

Tror dere virkelig at boikotten til et titalls nordmenn på diskusjon vil ramme mektige FIFA? :D

Er det konene deres som har satt griller i hodene deres?
Du er Brann- og Liverpoolsupporter ser jeg...

Det forklarer en hel del...

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

Bone8 skrev: fre des 16, 2022 1:47 pm
Dundersalt skrev: fre des 16, 2022 12:27 pm
Bone8 skrev: fre des 16, 2022 12:00 pm

Tror du virkelig at det bare er noen titalls nordmenn som boikotter, så har du ikke fått med deg tallene internasjonalt.

Tyskernes åpningskamp i VM 2018 ble sett av 25,9 millioner mennesker.
Tyskernes åpningskamp i VM 2022 ble sett av 9,2 millioner mennesker.
Tyskernes åpningskamp i VM 2018 gikk på en Søndag ettermiddag
Tyskernes åpningskamp i VM 2022 gikk på en onsdag kl.14.00.

Sier seg selv at seertallet ville være et helt annet, helt uavhengig av arrangørland.
Ok, så hvordan forklarer du da andrekampen?

The second game vs Spain was the first World Cup game this year to break 10 million views in Germany (via DW Sports). However, it still represents a ~38% decline in numbers from the 2018 edition of the tournament, where Germany’s second group stage game vs Sweden was watched by 27.48m people.

Begge kampene gikk klokken 20.00 i Tyskland. Var det fordi Sverigekampen var på en lørdag, mens Spaniakampen var en søndag kanskje, til tross for mer attraktiv motstander?
I Spania hadde den kampen 16,6 millioner seere, mot 10,4 millioner seere av Portugal - Spania i 2018. (Den var fredag kveld, 20.00 spansk tid)

Det har også vært seerrekorder i mange andre land, blant annet Argentina, USA og Japan.

Alt i alt tror jeg Qatar er veldig fornøyd med resultatene så langt, selv om noen europeere boikotter.

startelver

Legg inn av startelver »

Får meg til å tenke på OL på Lillehammer der den korrupte IOC presidenten sier "Best Winter-OL ever". Det var jo også kjøpt og betalt med gaver og IOC-medlemmer.

Bare dette er enda verre.

Champis

Legg inn av Champis »

Trolljegeren skrev: fre des 16, 2022 10:34 am Har ikke sett et minutt av mesterskapet hittil. Reagerer sterkt på at dekningen hos NRK, TV2 og VG ikke skiller seg noe fra dekningen av tidligere mesterskap. Hvor ble det av fokuset på de kritiske spørsmålene, slik som man sa at man kunne gjøre dersom man faktisk dro til Qatar?

Du kødder nå eller?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Bone8 skrev: fre des 16, 2022 12:00 pm
BrannLFC skrev: fre des 16, 2022 6:03 am Trist for boikotterne at VM snart er slutt. Må finne seg et nytt sportsarrangement da å snakke dritt om

Tror dere virkelig at boikotten til et titalls nordmenn på diskusjon vil ramme mektige FIFA? :D

Er det konene deres som har satt griller i hodene deres?
Tror du virkelig at det bare er noen titalls nordmenn som boikotter, så har du ikke fått med deg tallene internasjonalt.

Tyskernes åpningskamp i VM 2018 ble sett av 25,9 millioner mennesker.
Tyskernes åpningskamp i VM 2022 ble sett av 9,2 millioner mennesker.
Mange land har hatt svært høye seertall i dette VM, bl a USA og England. På det meste så 850 000 nordmenn kvartfinalen mellom Frankrike og England.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Hvis man tenker seg sitt hverdagsliv
Du står opp om morgenen
Drikker kaffen i ro og fred
Du går på jobben
Mat står på bordet når du kommer hjem

Hvor i himmelens navn og rike kommer migrantarbeidere i Qatar inn i bildet ?
De har ingenting, null og niks med oss her i Norge å gjøre.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Helloween skrev: lør des 17, 2022 8:03 am Hvis man tenker seg sitt hverdagsliv
Du står opp om morgenen
Drikker kaffen i ro og fred
Du går på jobben
Mat står på bordet når du kommer hjem

Hvor i himmelens navn og rike kommer migrantarbeidere i Qatar inn i bildet ?
De har ingenting, null og niks med oss her i Norge å gjøre.
Så siden det ikke direkte påvirker oss her i Norge, så skal vi ikke bry oss?

Helloween

Legg inn av Helloween »

trønderen skrev: lør des 17, 2022 9:40 am
Helloween skrev: lør des 17, 2022 8:03 am Hvis man tenker seg sitt hverdagsliv
Du står opp om morgenen
Drikker kaffen i ro og fred
Du går på jobben
Mat står på bordet når du kommer hjem

Hvor i himmelens navn og rike kommer migrantarbeidere i Qatar inn i bildet ?
De har ingenting, null og niks med oss her i Norge å gjøre.
Så siden det ikke direkte påvirker oss her i Norge, så skal vi ikke bry oss?
Nei

startelver

Legg inn av startelver »

Godt det er over nå. Da kan vi puste ut.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Da var det endelig over! Jeg sprakk "ufrivillig" i siste kamp. Dessverre sto VM på under familiemiddagen da jeg kom, så det var vanskelig å slippe unna. Kunne liksom ikke snu stolen og se i veggen heller. Følte meg skitten (le så mye dere vil av det), som om jeg hadde gjort noe ulovlig. Men jeg har i alle fall gjort det jeg kunne i protest mot FIFA.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

trønderen skrev: søn des 18, 2022 9:25 pm Da var det endelig over! Jeg sprakk "ufrivillig" i siste kamp. Dessverre sto VM på under familiemiddagen da jeg kom, så det var vanskelig å slippe unna. Kunne liksom ikke snu stolen og se i veggen heller. Følte meg skitten (le så mye dere vil av det), som om jeg hadde gjort noe ulovlig. Men jeg har i alle fall gjort det jeg kunne i protest mot FIFA.
Akkurat dette skjedde nok med 4/5 av de her på FD som boikottet. Detaljene kan variere litt, men resultatet ble det samme: Finalen ble sett.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Folk_flesk skrev: søn des 18, 2022 9:28 pm
trønderen skrev: søn des 18, 2022 9:25 pm Da var det endelig over! Jeg sprakk "ufrivillig" i siste kamp. Dessverre sto VM på under familiemiddagen da jeg kom, så det var vanskelig å slippe unna. Kunne liksom ikke snu stolen og se i veggen heller. Følte meg skitten (le så mye dere vil av det), som om jeg hadde gjort noe ulovlig. Men jeg har i alle fall gjort det jeg kunne i protest mot FIFA.
Akkurat dette skjedde nok med 4/5 av de her på FD som boikottet. Detaljene kan variere litt, men resultatet ble det samme: Finalen ble sett.
Så ikke et eneste minutt av dette VM. På tross av at 2 United spillere spilte finalen.

Evv

Legg inn av Evv »

Rent sportslig kan jeg ikke komme på et bedre idrettsarrangement. Dramatikk i nær sagt hver kamp hvor ting avgjøres i de siste spilleminuttene, det har vært helt ellevilt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Helloween skrev: lør des 17, 2022 8:03 am Hvis man tenker seg sitt hverdagsliv
Du står opp om morgenen
Drikker kaffen i ro og fred
Du går på jobben
Mat står på bordet når du kommer hjem

Hvor i himmelens navn og rike kommer migrantarbeidere i Qatar inn i bildet ?
De har ingenting, null og niks med oss her i Norge å gjøre.
Er det mulig å være så forbanna navlebeskuende som dette?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Evv skrev: søn des 18, 2022 9:33 pm Rent sportslig kan jeg ikke komme på et bedre idrettsarrangement. Dramatikk i nær sagt hver kamp hvor ting avgjøres i de siste spilleminuttene, det har vært helt ellevilt.
Og en til som føler at dette er tråden for å vurdere hvor bra VM er. Dette er et merkelig online-fenomen, jeg har ikke opplevd i det virkelige livet at man går opp i fjeset på folk som har sagt at de ikke er interessert i VM og forteller hvor fantastisk dette mesterskapet er. Typer altså.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Folk_flesk skrev: søn des 18, 2022 9:28 pm
trønderen skrev: søn des 18, 2022 9:25 pm Da var det endelig over! Jeg sprakk "ufrivillig" i siste kamp. Dessverre sto VM på under familiemiddagen da jeg kom, så det var vanskelig å slippe unna. Kunne liksom ikke snu stolen og se i veggen heller. Følte meg skitten (le så mye dere vil av det), som om jeg hadde gjort noe ulovlig. Men jeg har i alle fall gjort det jeg kunne i protest mot FIFA.
Akkurat dette skjedde nok med 4/5 av de her på FD som boikottet. Detaljene kan variere litt, men resultatet ble det samme: Finalen ble sett.
Det tror jeg faktisk ikke. Det gikk f. eks greit for meg å ikke se semifinalene. Jeg tror dem som klarte å boikotte frem til i dag, også klarte å boikotte finalen, med mindre man ble "tvunget" til det.

Klang

Legg inn av Klang »

startelver skrev: fre des 16, 2022 2:41 pm Får meg til å tenke på OL på Lillehammer der den korrupte IOC presidenten sier "Best Winter-OL ever". Det var jo også kjøpt og betalt med gaver og IOC-medlemmer.

Bare dette er enda verre.
Kilde?

Klang

Legg inn av Klang »

Evv skrev: søn des 18, 2022 9:33 pm Rent sportslig kan jeg ikke komme på et bedre idrettsarrangement. Dramatikk i nær sagt hver kamp hvor ting avgjøres i de siste spilleminuttene, det har vært helt ellevilt.
Men det sportslige er uinteressant. At folk vil følge et slikt VM sier en del om egoismen, og mangelen på empati, i befolkningen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Evv skrev: søn des 18, 2022 9:33 pm Rent sportslig kan jeg ikke komme på et bedre idrettsarrangement. Dramatikk i nær sagt hver kamp hvor ting avgjøres i de siste spilleminuttene, det har vært helt ellevilt.
Kommer ikke på et fotballarangement jeg har gitt mer beng i enn dette VM'et.
Så Kroatia vinne på straffer når jeg besøkte svoger og søster pluss straffebommen til Kane i SoMe ellers har det vært helt uinteressant VM og ganske enkelt å velge det bort av flere grunner. Qatar som land, selve tildelingen, FIFA, korrupsjon, spilles feil tid osv. Et usjarmerende mesterskap og pr jippo med sportsvasking. Gleder meg til EM i Tyskland på sommeren med brattwurst, øl og et land med supporter og fotballkultur hvor du ikke blir steinet for å være homofil. ( Ja jeg veit siste er ukorrekt men jeg overdriver med vilje)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»