Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
GatlingGun

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av GatlingGun »

1. Korrupsjon, både mellom FIFA og Qatar og stor-politisk mellom Qatar og Sør-Amerikanske land, Frankrike m.m.[/list]
2. Kvinners rettigheter.
3. Homofiles rettigheter.
4. Arbeidernes forhold.
5. Null tradisjon for fotball eller arrangement av en slik sort.
6. Null infrastruktur på plass for å kunne arrangere et fotball-VM.
7. Total mangel på pressefrihet.
8. Ingen mulighet for å arrangere VM om sommeren og det tvinges derfor gjennom et historisk gjennomslag. Alle verdens hovedligaer tar pause før vi er kommet halvveis i sesongen.

Qatar og FIFA scorer 0 på alt.

Likevel får de gjennomføre. Fotballen ble ødelagt for lenge siden. Å akseptere dette her er ikke bra og dere fungere KUN som de nyttige idiotene de trenger for å kunne fortsette med dette kyniske spillet.

Det er absolutt ingenting som tilsier at noe kommer til å endre seg av disse punktene fordi Qatar har arrangert VM og at de nå plutselig skjønner at kvinner, homofile og fremmedarbeidere må behandles bedre, eller at fri presse er en bra ting.


PUNKTUM.
Sist redigert av GatlingGun den lør nov 26, 2022 11:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KingKongHalvor skrev: lør nov 26, 2022 11:24 pm
greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:14 pm
KingKongHalvor skrev: lør nov 26, 2022 11:00 pm

Det et to ting her; du boikotter fordi du håper at noe skal skje med FIFA. Samtidig bryr du deg lite om Qatar, og kaller folk som ikke syns TV-boikott er veldig støttende for folk i Qatar for «nyttige idioter».
Det er lite flatterende for deg som person. Fremstår som litt rart, faktisk.
Mesteparten av folkene som bor i Qatar er "slaver". Jeg bryr meg om disse. At disse har fått det bedre er som å si at en man har dratt ut av et syrebad har det bedre.

Om man fortsetter i samme spor er det ganske naivt å tro på en forandring. Jeg tror forandingen man har sett i Qatar er i stor grad pga tilstedeværelsen av verdens media.
Verdens medier hadde ikke vært i Qatar om det ikke var for VM i fotball. Samtidig som du anerkjenner at medienes tilstedeværelse og fokus har vært med på å forandre forholdene i landet vil du altså boikotte de samme mediene?
Hvis jeg har forstått deg riktig forstår jeg rett og slett ikke logikken.

Men meget mulig at jeg misforstår deg.👍🏼
At FIFA legger VM til Qatar, et land med menneskerettigheter fra helvete, og som behandler migrantarbeidere som dritt er alle årsaker til at jeg boikotter. Jeg ønsker ikke å hjelpe dette diktaturet med sports-washingen de holder på med.

Jeg tror også at forandringen i Qatar ikke er varig, eller stopper der den er i dag.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Sukk. Jeg har gitt opp at denne tråden skal handle om det den opprinnelig skulle handle om. Så slå dere løs som dere vil for min del.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Og selv om Qatar scoret topp på punkt 2, 3, 4 og 7 til GG, så burde den elendig score på pkt 5, 6 og 8 gjort de totalt uaktuelle som VM-arrangør. Det er ikke som at vi kommer til å få se mininasjoner som Litauen, Benin eller Costa Rica som alenearrangør av VM noen gang. Og alle tre nasjoner har mer fotballtradisjoner enn det Qatar har.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:25 pm
DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:19 pm
greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:14 pm

Mesteparten av folkene som bor i Qatar er "slaver". Jeg bryr meg om disse. At disse har fått det bedre er som å si at en man har dratt ut av et syrebad har det bedre.

Om man fortsetter i samme spor er det ganske naivt å tro på en forandring. Jeg tror forandingen man har sett i Qatar er i stor grad pga tilstedeværelsen av verdens media.
Hvor har du det fra at "mestepartene av folkene som bor i Qatar er slaver"?
Det er jo frivillig å reise dit. Ja, vi har hørt mange negative historier, som fra alle land der man har fremmedarbeidere.

Eksempel fra Qatar:
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/na- ... /15282301/

Eksempel fra Norge
https://www.aftenposten.no/norge/i/0QB9 ... -endringer
Det bor 3 millioner i Qatar. 2 millioner migrantarbeidere. Do the math.
Ja, bare 20 prosent som har statsborgerskap og alle rettighetene som følger med. Resten er fremmedarbeidere, som i mer eller mindre grad har det bra, mindre bra eller direkte dårlig. Som i de fleste land med migrantarbeidere.

Det er slik verden er. Men man kan fortsatt spille fotball og se frem til store mesterskap.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Crazy Horse skrev: lør nov 26, 2022 11:15 pm
greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 8:11 pm
Crazy Horse skrev: lør nov 26, 2022 4:42 pm

Hva gjør du når høydepunkter vises på sportsdelen av Dagsrevyen ? Brasil sitt mål nr 2 var et kunstmål. Får du ikke lyst til å se målet ? Hva gjør du ? Slår av TV med fjernkontrollen, eller lyden, eventuelt beholder lyd og bilde og snur TV stolen, slik at du får værmeldingen med deg når den kommer ? Beklager, men disse prinsippene er barnslige. Som denne pensjonisten som tilbrakte døgn etter døgn på norsk side av grensen mot Sverige på Finnskogen. Påførte seg smerte pga ett eller annet prinsipp…..
Kostelig at du skal snakke om barnslig, som flere ganger daglig kommer inn her med det samme sprøytet i forskjellig innpakning.
Kan jo ikke svare. Dette er jo ingen debatttråd. Det er et ekkokammer, eller en støttetråd for de som boikotter fotball VM. Jeg kan følgelig ikke skrive at boikottdebatten synes å ha fjernet fokus fra de døde fremmedarbeidere som stort sett døde før media satte fokus på skrekkelige arbeidsforhold i 2016 og over på likestilling og LHBT eller i retning denne absurde nord europeiske woke bevegelsen.

Hva er poenget med å svare meg, når jeg ikke kan svare her ? Jeg lar denne debatten ligge her som nevnt i mitt forrige innlegg. Det er forøvrig ikke nødvendig å svare meg i samme stil som du svarte meg sist, frekt. Enkelte representanter for de som boikotter har allerede kalt de som ser VM som onde (sic). Ved den minste anledning til frekt svar er det blokkeringsfunksjonen igjen som er brukt mot et par pro russiske bidragsytere på Ukraina tråden. Skjønner du ??
Dette er tråden hvor du flere ganger daglig ikler deg rollen som offer. "Jeg er ond" bla, bla, bla
Samtidig som du kaller oss som boikotter dette misfosteret av et VM for skinnhellige.

Det er så dumt det er mulig å bli.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:32 pm
greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:25 pm
DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:19 pm

Hvor har du det fra at "mestepartene av folkene som bor i Qatar er slaver"?
Det er jo frivillig å reise dit. Ja, vi har hørt mange negative historier, som fra alle land der man har fremmedarbeidere.

Eksempel fra Qatar:
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/na- ... /15282301/

Eksempel fra Norge
https://www.aftenposten.no/norge/i/0QB9 ... -endringer
Det bor 3 millioner i Qatar. 2 millioner migrantarbeidere. Do the math.
Ja, bare 20 prosent som har statsborgerskap og alle rettighetene som følger med. Resten er fremmedarbeidere, som i mer eller mindre grad har det bra, mindre bra eller direkte dårlig. Som i de fleste land med migrantarbeidere.

Det er slik verden er. Men man kan fortsatt spille fotball og se frem til store mesterskap.
Du er virkelig helt blåst. Helt borte vekke. Kokko? Kokko? Noen hjemme?

Nei.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:32 pm
greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:25 pm
DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:19 pm

Hvor har du det fra at "mestepartene av folkene som bor i Qatar er slaver"?
Det er jo frivillig å reise dit. Ja, vi har hørt mange negative historier, som fra alle land der man har fremmedarbeidere.

Eksempel fra Qatar:
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/na- ... /15282301/

Eksempel fra Norge
https://www.aftenposten.no/norge/i/0QB9 ... -endringer
Det bor 3 millioner i Qatar. 2 millioner migrantarbeidere. Do the math.
Ja, bare 20 prosent som har statsborgerskap og alle rettighetene som følger med. Resten er fremmedarbeidere, som i mer eller mindre grad har det bra, mindre bra eller direkte dårlig. Som i de fleste land med migrantarbeidere.

Det er slik verden er. Men man kan fortsatt spille fotball og se frem til store mesterskap.
Og slikt gidder ikke jeg å støtte.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

trønderen skrev: lør nov 26, 2022 11:31 pm Sukk. Jeg har gitt opp at denne tråden skal handle om det den opprinnelig skulle handle om. Så slå dere løs som dere vil for min del.
Beklager, det var liten temperatur i de andre trådene. Jeg forstår at noen har en inderlig lyst til at verden skal bli et bedre sted av å boikotte, og vet at mange ofrer mange gode timer for dette. Men jeg mener det er nokså meningsløs. Og i all hovedsak mener jeg at den relativt store gruppen som er negative faktisk er feilinformert (som Stavanger Aftenblad på lederplass som hevder at 6500 personer har dødd under bygging arenaer) og da blir jeg bare litt oppgitt....

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:36 pm
trønderen skrev: lør nov 26, 2022 11:31 pm Sukk. Jeg har gitt opp at denne tråden skal handle om det den opprinnelig skulle handle om. Så slå dere løs som dere vil for min del.
Beklager, det var liten temperatur i de andre trådene. Jeg forstår at noen har en inderlig lyst til at verden skal bli et bedre sted av å boikotte, og vet at mange ofrer mange gode timer for dette. Men jeg mener det er nokså meningsløs. Og i all hovedsak mener jeg at den relativt store gruppen som er negative faktisk er feilinformert (som Stavanger Aftenblad på lederplass som hevder at 6500 personer har dødd under bygging arenaer) og da blir jeg bare litt oppgitt....
Amnesty mener 15 000

morrisey

Legg inn av morrisey »

Må si mye av denne "diskusjonen" er både nytteløs og uinteressant.
Er VM i Qatar sportsvasking? Til de grader! Burde de fått VM? Definitivt ikke. Bør den som vil boikotte få boikotte? Absolutt.
Er det noe som angår andre? Nei... Hverken de som er for eller de som er mot. Det er ganske enkelt et personlig standpunkt.
Ser jeg på selv? Jeg så Argentina i kveld, i mangel på annen underholdning. Jeg vil gjerne at dette mesterskapet blir en gedigen fiasko, men jeg tror ikke det påvirkes voldsomt av om jeg ser en kamp eller fem.
VM/FIFA er en tapt sak. Skal man bekjempe sportsvasking må kreftene settes inn andre plasser. Samme gjelder menneskerettigheter, slaveri etc.
Om Europa forlater FIFA, så sliter organisasjonen. Så skal man gjøre noe effektivt, så har man det alternativet. Men man må samtidig gi UEFA sparken, og bryte ut fra disse forbundene.
Disse statene, Qatar, UAE, Saudi, de dominerer europeisk fotball i dag. Jobb nr 1 er å kaste dem ut derfra. Vise dem at de og deres tankegods ikke er velkommen i et liberalt demokrati.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:35 pm
DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:32 pm
greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:25 pm

Det bor 3 millioner i Qatar. 2 millioner migrantarbeidere. Do the math.
Ja, bare 20 prosent som har statsborgerskap og alle rettighetene som følger med. Resten er fremmedarbeidere, som i mer eller mindre grad har det bra, mindre bra eller direkte dårlig. Som i de fleste land med migrantarbeidere.

Det er slik verden er. Men man kan fortsatt spille fotball og se frem til store mesterskap.
Og slikt gidder ikke jeg å støtte.
.... nei, man kan jo velge å hoppe av verden. Forstår det. Men verden er, for meg, full av dilemma, og jeg ser ingen enkle løsninger (det er noen gjennom historien som har hatt slike, men det har sjelden fungert).

Det var noen som tok til orde for at Iran ikke burde få delta i VM fordi landet leverer blant annet droner til Russland, som bruker dronene mot Ukraina.

Den enkle løsningen ville være å si, "ja, boikott/steng ute Iran" - det er jo forjævlig. Nå ser man Iran på arenaen. Man ser hvordan man bruker denne til mer eller mindre stille markeringer. Mediene settere søkelyset på det, man blir informert, opplyst (så langt det lar seg gjøre) og folk blir engasjert.

Jeg tror ikke at en verden uten VM og OL ville bli en bedre og mer opplyst verden. Tvert imot.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:42 pm
greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:35 pm
DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:32 pm

Ja, bare 20 prosent som har statsborgerskap og alle rettighetene som følger med. Resten er fremmedarbeidere, som i mer eller mindre grad har det bra, mindre bra eller direkte dårlig. Som i de fleste land med migrantarbeidere.

Det er slik verden er. Men man kan fortsatt spille fotball og se frem til store mesterskap.
Og slikt gidder ikke jeg å støtte.
.... nei, man kan jo velge å hoppe av verden. Forstår det. Men verden er, for meg, full av dilemma, og jeg ser ingen enkle løsninger (det er noen gjennom historien som har hatt slike, men det har sjelden fungert).

Det var noen som tok til orde for at Iran ikke burde få delta i VM fordi landet leverer blant annet droner til Russland, som bruker dronene mot Ukraina.

Den enkle løsningen ville være å si, "ja, boikott/steng ute Iran" - det er jo forjævlig. Nå ser man Iran på arenaen. Man ser hvordan man bruker denne til mer eller mindre stille markeringer. Mediene settere søkelyset på det, man blir informert, opplyst (så langt det lar seg gjøre) og folk blir engasjert.

Jeg tror ikke at en verden uten VM og OL ville bli en bedre og mer opplyst verden. Tvert imot.
Hvem sa verden skulle være uten VM eller OL?

lund

Legg inn av lund »

trønderen skrev: lør nov 26, 2022 11:31 pm Sukk. Jeg har gitt opp at denne tråden skal handle om det den opprinnelig skulle handle om. Så slå dere løs som dere vil for min del.
Hehe, tror ikke det nytter. Jeg ga eksplisitt beskjed til en bruker, men vedkommende dreit selvfølgelig i det og bare fortsatt å herje videre. Er nok et håpløst prosjekt dessverre.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

morrisey skrev: lør nov 26, 2022 11:41 pm Må si mye av denne "diskusjonen" er både nytteløs og uinteressant.
Er VM i Qatar sportsvasking? Til de grader! Burde de fått VM? Definitivt ikke. Bør den som vil boikotte få boikotte? Absolutt.
Er det noe som angår andre? Nei... Hverken de som er for eller de som er mot. Det er ganske enkelt et personlig standpunkt.
Ser jeg på selv? Jeg så Argentina i kveld, i mangel på annen underholdning. Jeg vil gjerne at dette mesterskapet blir en gedigen fiasko, men jeg tror ikke det påvirkes voldsomt av om jeg ser en kamp eller fem.
VM/FIFA er en tapt sak. Skal man bekjempe sportsvasking må kreftene settes inn andre plasser. Samme gjelder menneskerettigheter, slaveri etc.
Om Europa forlater FIFA, så sliter organisasjonen. Så skal man gjøre noe effektivt, så har man det alternativet. Men man må samtidig gi UEFA sparken, og bryte ut fra disse forbundene.
Disse statene, Qatar, UAE, Saudi, de dominerer europeisk fotball i dag. Jobb nr 1 er å kaste dem ut derfra. Vise dem at de og deres tankegods ikke er velkommen i et liberalt demokrati.
Det siste avsnittet er jo det interessante, resten er som å høre vokalisten snakke om kjøtt....

... skal man virkelig kaste land ut av internasjonal idrett, med hvilken begrunnelse? Kaste dem ut fra FIFA, hvem skal kaste dem ut... Ingen har klart å stille motkandidat til Infatilo en gang....

morrisey

Legg inn av morrisey »

DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:45 pm
morrisey skrev: lør nov 26, 2022 11:41 pm Må si mye av denne "diskusjonen" er både nytteløs og uinteressant.
Er VM i Qatar sportsvasking? Til de grader! Burde de fått VM? Definitivt ikke. Bør den som vil boikotte få boikotte? Absolutt.
Er det noe som angår andre? Nei... Hverken de som er for eller de som er mot. Det er ganske enkelt et personlig standpunkt.
Ser jeg på selv? Jeg så Argentina i kveld, i mangel på annen underholdning. Jeg vil gjerne at dette mesterskapet blir en gedigen fiasko, men jeg tror ikke det påvirkes voldsomt av om jeg ser en kamp eller fem.
VM/FIFA er en tapt sak. Skal man bekjempe sportsvasking må kreftene settes inn andre plasser. Samme gjelder menneskerettigheter, slaveri etc.
Om Europa forlater FIFA, så sliter organisasjonen. Så skal man gjøre noe effektivt, så har man det alternativet. Men man må samtidig gi UEFA sparken, og bryte ut fra disse forbundene.
Disse statene, Qatar, UAE, Saudi, de dominerer europeisk fotball i dag. Jobb nr 1 er å kaste dem ut derfra. Vise dem at de og deres tankegods ikke er velkommen i et liberalt demokrati.
Det siste avsnittet er jo det interessante, resten er som å høre vokalisten snakke om kjøtt....

... skal man virkelig kaste land ut av internasjonal idrett, med hvilken begrunnelse? Kaste dem ut fra FIFA, hvem skal kaste dem ut... Ingen har klart å stille motkandidat til Infatilo en gang....
Prøv igjen. Ingen skal kaste ut noen, men noen skal trekke seg ut...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:44 pm
DoktorS skrev: lør nov 26, 2022 11:42 pm
greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:35 pm

Og slikt gidder ikke jeg å støtte.
.... nei, man kan jo velge å hoppe av verden. Forstår det. Men verden er, for meg, full av dilemma, og jeg ser ingen enkle løsninger (det er noen gjennom historien som har hatt slike, men det har sjelden fungert).

Det var noen som tok til orde for at Iran ikke burde få delta i VM fordi landet leverer blant annet droner til Russland, som bruker dronene mot Ukraina.

Den enkle løsningen ville være å si, "ja, boikott/steng ute Iran" - det er jo forjævlig. Nå ser man Iran på arenaen. Man ser hvordan man bruker denne til mer eller mindre stille markeringer. Mediene settere søkelyset på det, man blir informert, opplyst (så langt det lar seg gjøre) og folk blir engasjert.

Jeg tror ikke at en verden uten VM og OL ville bli en bedre og mer opplyst verden. Tvert imot.
Hvem sa verden skulle være uten VM eller OL?
Redaktøren i Josimar, som åpenbart en av de som har drevet denne kampanjen, har jo uttrykkelig uttalt dette...

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 11:33 pm
Crazy Horse skrev: lør nov 26, 2022 11:15 pm
greyserpent skrev: lør nov 26, 2022 8:11 pm

Kostelig at du skal snakke om barnslig, som flere ganger daglig kommer inn her med det samme sprøytet i forskjellig innpakning.
Kan jo ikke svare. Dette er jo ingen debatttråd. Det er et ekkokammer, eller en støttetråd for de som boikotter fotball VM. Jeg kan følgelig ikke skrive at boikottdebatten synes å ha fjernet fokus fra de døde fremmedarbeidere som stort sett døde før media satte fokus på skrekkelige arbeidsforhold i 2016 og over på likestilling og LHBT eller i retning denne absurde nord europeiske woke bevegelsen.

Hva er poenget med å svare meg, når jeg ikke kan svare her ? Jeg lar denne debatten ligge her som nevnt i mitt forrige innlegg. Det er forøvrig ikke nødvendig å svare meg i samme stil som du svarte meg sist, frekt. Enkelte representanter for de som boikotter har allerede kalt de som ser VM som onde (sic). Ved den minste anledning til frekt svar er det blokkeringsfunksjonen igjen som er brukt mot et par pro russiske bidragsytere på Ukraina tråden. Skjønner du ??
Dette er tråden hvor du flere ganger daglig ikler deg rollen som offer. "Jeg er ond" bla, bla, bla
Samtidig som du kaller oss som boikotter dette misfosteret av et VM for skinnhellige.

Det er så dumt det er mulig å bli.
Pisspreik. Er dette en tråd for meg ? Det er allerede om ikke her på tråden personer fra den aggressive woke bevegelsen som har kalt personer som ser VM som onde. I motsetning til wokere lar jeg meg ikke krenke. Jeg vil se all den VM fotballen jeg får tid til, og med god samvittighet. Her kan man ikke skrive en dritt. Folk som ser høydepunkter fra VM som på Kveldsnytt nå nettopp fanges ikke opp av seere som ser VM. Når selv høydepunktene i 28 sekunder boikottes blir dette for dumt for meg, men det kan jeg ikke skrive.

Jeg har ikke kalt de som boikotter VM for skinnhellige. Jeg har kalt de som så VM i Russland 2018, OL i Kina 2022 og de som har produkter i klesskap fra land man vet driver med slavekontrakter og barnearbeid som skinnhellige. Skal man boikotte VM i Qatar bør man i det minste være konsekvent, hvis ikke blir dette dobbeltmoral på øverste hylle. Skjønner du ?

USA m fl har fått VM i 2026. Hva med å boikotte USA ? Den folkerettsstridig Irak invasjonen i 2003 har direkte og indirekte tatt livet av minst 10 ganger flere mennesker enn antall døde gjestearbeidere i Qatar. Du bør glemme å se sportsmesterskap arrangert av andre enn vest Europeiske land i fremtiden. Skjønner du ??

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Crazy Horse skrev: lør nov 26, 2022 11:49 pm Jeg har ikke kalt de som boikotter VM for skinnhellige. Jeg har kalt de som så VM i Russland 2018, OL i Kina 2022 og de som har produkter i klesskap fra land man vet driver med slavekontrakter og barnearbeid som skinnhellige. Skal man boikotte VM i Qatar bør man i det minste være konsekvent, hvis ikke blir dette dobbeltmoral på øverste hylle. Skjønner du ?

USA m fl har fått VM i 2026. Hva med å boikotte USA ? Den folkerettsstridig Irak invasjonen i 2003 har direkte og indirekte tatt livet av minst 10 ganger flere mennesker enn antall døde gjestearbeidere i Qatar. Du bør glemme å se sportsmesterskap arrangert av andre enn vest Europeiske land i fremtiden. Skjønner du ??
Russland har jo fotballtradisjoner og USA er jo uten tvil et demokrati. Qatar har ingen av delene. Selv om de var et fullverdig demokrati, skulle de aldri i verden fått VM. Absolutt alt er galt med dette VM-et og tildelingen til Qatar. Hvert eneste aspekt av mesterskapet. Det går ikke an å relativiserse seg bort fra det, selv om det tydeligvis er jævlig viktig å påpeke at det er null poeng med boikott og at alle som boikotter er skinnhellige.

Reddington

Legg inn av Reddington »

KongOlav2 skrev: lør nov 26, 2022 11:52 pm
Crazy Horse skrev: lør nov 26, 2022 11:49 pm Jeg har ikke kalt de som boikotter VM for skinnhellige. Jeg har kalt de som så VM i Russland 2018, OL i Kina 2022 og de som har produkter i klesskap fra land man vet driver med slavekontrakter og barnearbeid som skinnhellige. Skal man boikotte VM i Qatar bør man i det minste være konsekvent, hvis ikke blir dette dobbeltmoral på øverste hylle. Skjønner du ?

USA m fl har fått VM i 2026. Hva med å boikotte USA ? Den folkerettsstridig Irak invasjonen i 2003 har direkte og indirekte tatt livet av minst 10 ganger flere mennesker enn antall døde gjestearbeidere i Qatar. Du bør glemme å se sportsmesterskap arrangert av andre enn vest Europeiske land i fremtiden. Skjønner du ??
Russland har jo fotballtradisjoner og USA er jo uten tvil et demokrati. Qatar har ingen av delene. Selv om de var et fullverdig demokrati, skulle de aldri i verden fått VM. Absolutt alt er galt med dette VM-et og tildelingen til Qatar. Hvert eneste aspekt av mesterskapet. Det går ikke an å relativiserse seg bort fra det, selv om det tydeligvis er jævlig viktig å påpeke at det er null poeng med boikott og at alle som boikotter er skinnhellige.
Denne kommer vel litt som følge av boikotteres påstander om at ikke-boikottere er rasshøl?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Reddington skrev: lør nov 26, 2022 11:55 pm Denne kommer vel litt som følge av boikotteres påstander om at ikke-boikottere er rasshøl?
Det er ikke umulig, men et par av de som relativiserer mest er inne er definitivt ignoranter. Spesielt han som absolutt skal latterliggjøre absolutt alt som kommer av kritikk fra norsk media. Ikke bare dødsfall av fremmedarbeidere, deres vilkår og mangel på demokrati, men også den latterlige utkledning av indere som andre lands supportere og at qatarske supportere har minimal supporterkultur og forlater stadion lenge før slutt. Når det blir så gjentagende og hyppig og alt skal forsvares, så fremstår du så definitivt som en nyttig idiot for det råtne qatarske regimet.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

trønderen skrev: lør nov 26, 2022 11:31 pm Sukk. Jeg har gitt opp at denne tråden skal handle om det den opprinnelig skulle handle om. Så slå dere løs som dere vil for min del.
Skjønner deg godt. Har bare lest de siste sidene her, og det er bare en evig runddans :)

For øvrig hadde jeg ingen planer om å boikotte VM, men har enda ikke sett en kamp.. fikk ikke med meg Danmark mot Frankrike i kveld heller..

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Reddington skrev: lør nov 26, 2022 11:55 pm
KongOlav2 skrev: lør nov 26, 2022 11:52 pm
Crazy Horse skrev: lør nov 26, 2022 11:49 pm Jeg har ikke kalt de som boikotter VM for skinnhellige. Jeg har kalt de som så VM i Russland 2018, OL i Kina 2022 og de som har produkter i klesskap fra land man vet driver med slavekontrakter og barnearbeid som skinnhellige. Skal man boikotte VM i Qatar bør man i det minste være konsekvent, hvis ikke blir dette dobbeltmoral på øverste hylle. Skjønner du ?

USA m fl har fått VM i 2026. Hva med å boikotte USA ? Den folkerettsstridig Irak invasjonen i 2003 har direkte og indirekte tatt livet av minst 10 ganger flere mennesker enn antall døde gjestearbeidere i Qatar. Du bør glemme å se sportsmesterskap arrangert av andre enn vest Europeiske land i fremtiden. Skjønner du ??
Russland har jo fotballtradisjoner og USA er jo uten tvil et demokrati. Qatar har ingen av delene. Selv om de var et fullverdig demokrati, skulle de aldri i verden fått VM. Absolutt alt er galt med dette VM-et og tildelingen til Qatar. Hvert eneste aspekt av mesterskapet. Det går ikke an å relativiserse seg bort fra det, selv om det tydeligvis er jævlig viktig å påpeke at det er null poeng med boikott og at alle som boikotter er skinnhellige.
Denne kommer vel litt som følge av boikotteres påstander om at ikke-boikottere er rasshøl?
Jeg har til gode å se noen bli kalt rasshøl her inne. Nyttige idioter er dog flere, andre bare driter i det.

Reddington

Legg inn av Reddington »

greyserpent skrev: søn nov 27, 2022 12:03 am
Reddington skrev: lør nov 26, 2022 11:55 pm
KongOlav2 skrev: lør nov 26, 2022 11:52 pm
Russland har jo fotballtradisjoner og USA er jo uten tvil et demokrati. Qatar har ingen av delene. Selv om de var et fullverdig demokrati, skulle de aldri i verden fått VM. Absolutt alt er galt med dette VM-et og tildelingen til Qatar. Hvert eneste aspekt av mesterskapet. Det går ikke an å relativiserse seg bort fra det, selv om det tydeligvis er jævlig viktig å påpeke at det er null poeng med boikott og at alle som boikotter er skinnhellige.
Denne kommer vel litt som følge av boikotteres påstander om at ikke-boikottere er rasshøl?
Jeg har til gode å se noen bli kalt rasshøl her inne. Nyttige idioter er dog flere, andre bare driter i det.
Ikke jeg heller, men ser flere og flere på andre sosiale medier. Der kan du fint få beskjed om at sjela di er solgt dersom du skrur på tv-apparatet. Spesielt Twitter. Det gjør jo sikkert noe med stemningen for flere.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

KongOlav2 skrev: lør nov 26, 2022 11:52 pm
Crazy Horse skrev: lør nov 26, 2022 11:49 pm Jeg har ikke kalt de som boikotter VM for skinnhellige. Jeg har kalt de som så VM i Russland 2018, OL i Kina 2022 og de som har produkter i klesskap fra land man vet driver med slavekontrakter og barnearbeid som skinnhellige. Skal man boikotte VM i Qatar bør man i det minste være konsekvent, hvis ikke blir dette dobbeltmoral på øverste hylle. Skjønner du ?

USA m fl har fått VM i 2026. Hva med å boikotte USA ? Den folkerettsstridig Irak invasjonen i 2003 har direkte og indirekte tatt livet av minst 10 ganger flere mennesker enn antall døde gjestearbeidere i Qatar. Du bør glemme å se sportsmesterskap arrangert av andre enn vest Europeiske land i fremtiden. Skjønner du ??
Russland har jo fotballtradisjoner og USA er jo uten tvil et demokrati. Qatar har ingen av delene. Selv om de var et fullverdig demokrati, skulle de aldri i verden fått VM. Absolutt alt er galt med dette VM-et og tildelingen til Qatar. Hvert eneste aspekt av mesterskapet. Det går ikke an å relativiserse seg bort fra det, selv om det tydeligvis er jævlig viktig å påpeke at det er null poeng med boikott og at alle som boikotter er skinnhellige.
Jeg er fullstendig enig i at Qatar aldri burde fått VM. Ingen fotballtradisjon og sløseri. Stadionene er imidlertid nå i det siste fylt opp. Supportere fra mange land. Sambatrommer og fest.

Et møkkadiktatur som det i Qatar kan kanskje lære litt av vår frihet og liberale syn på livet. At det er lov å glede seg over idrett, begrensede mengder alkohol, og at det å bli glad i et menneske av samme kjønn ikke er en forbrytelse. Er da alt bare negativt med at et muslimsk land eller et land i Midt - Østen fikk VM ? Jeg reagerer videre på at Klavenes og norsk media kritiserer jente og kvinnefotballens kår i Qatar. Jeg er selv trener for min datters fotball jentelag. Jentefotball er på voldsom fremmarsj i Norge. Vet Klavenes og TV2 hvor mange jentelag som stables på beina fra innvandrertette bydeler i Oslo ? Hvorfor ikke begynne der, og ikke i Qatar ? For det andre så har vi nada med at Qatar og 69 andre land i verden forbyr homofili. Dette er god vestlig åndelig imperialisme i samme tradisjon som med korstogene. Vi kan protestere mot at homofile forfølges, tortureres, steines og fengsles. At homofili for dypt religiøse mennesker (islam) er synd har vi ikke en dritt med.

Folk må gjerne boikotte. Det er VM hvert fjerde år med verdens beste spillere. Det kunne ikke falle meg inn å boikotte som fotballnerd. Hva andre gjør er meg knekkende likegyldig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Crazy Horse skrev: søn nov 27, 2022 12:12 am
Jeg er fullstendig enig i at Qatar aldri burde fått VM. Ingen fotballtradisjon og sløseri. Stadionene er imidlertid nå i det siste fylt opp. Supportere fra mange land. Sambatrommer og fest.

Et møkkadiktatur som det i Qatar kan kanskje lære litt av vår frihet og liberale syn på livet. At det er lov å glede seg over idrett, begrensede mengder alkohol, og at det å bli glad i et menneske av samme kjønn ikke er en forbrytelse. Er da alt bare negativt med at et muslimsk land eller et land i Midt - Østen fikk VM ? Jeg reagerer videre på at Klavenes og norsk media kritiserer jente og kvinnefotballens kår i Qatar. Jeg er selv trener for min datters fotball jentelag. Jentefotball er på voldsom fremmarsj i Norge. Vet Klavenes og TV2 hvor mange jentelag som stables på beina fra innvandrertette bydeler i Oslo ? Hvorfor ikke begynne der, og ikke i Qatar ? For det andre så har vi nada med at Qatar og 69 andre land i verden forbyr homofili. Dette er god vestlig åndelig imperialisme i samme tradisjon som med korstogene. Vi kan protestere mot at homofile forfølges, tortureres, steines og fengsles. At homofili for dypt religiøse mennesker (islam) er synd har vi ikke en dritt med.
Nå er det i realiteten ingen land i Midt-Østen som er skikket til å arrangere VM. De som kunne vært aktuelle pga størrelse og fotballtradisjon blir nærmest automatisk uaktuelle fordi de er uegnede til å arrangere VM der om sommeren pga varmen.

Og selvfølgelig har vi noe med at fundamentale menneskerettigheter brytes. Man burde vært MYE hardere i klypa med slike, veldig mye hardere. Man trenger ikke forvente at de skal hoppe fra dagens situasjon til fullverdig demokrati på et blunk, men noe så banalt som en avkriminalisering av homofili burde iallfall vært en start.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Reddington skrev: søn nov 27, 2022 12:09 am
greyserpent skrev: søn nov 27, 2022 12:03 am
Reddington skrev: lør nov 26, 2022 11:55 pm

Denne kommer vel litt som følge av boikotteres påstander om at ikke-boikottere er rasshøl?
Jeg har til gode å se noen bli kalt rasshøl her inne. Nyttige idioter er dog flere, andre bare driter i det.
Ikke jeg heller, men ser flere og flere på andre sosiale medier. Der kan du fint få beskjed om at sjela di er solgt dersom du skrur på tv-apparatet. Spesielt Twitter. Det gjør jo sikkert noe med stemningen for flere.
Jeg har fått det med meg. Fra bl a Kvinnefronten. Det provoserer meg jævlig at jeg blir kalt ond fordi jeg ser på det ypperste fotballen kan tilby, og det er ikke LSK vs Sandefjord eller at topplag i PL møter middelhavsfarere. Etter å ha lest enkelte innlegg på Twitter er jeg blitt stadig mer pro VM, men jeg er fortsatt anti FIFA

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KongOlav2 skrev: søn nov 27, 2022 12:16 am
Crazy Horse skrev: søn nov 27, 2022 12:12 am
Jeg er fullstendig enig i at Qatar aldri burde fått VM. Ingen fotballtradisjon og sløseri. Stadionene er imidlertid nå i det siste fylt opp. Supportere fra mange land. Sambatrommer og fest.

Et møkkadiktatur som det i Qatar kan kanskje lære litt av vår frihet og liberale syn på livet. At det er lov å glede seg over idrett, begrensede mengder alkohol, og at det å bli glad i et menneske av samme kjønn ikke er en forbrytelse. Er da alt bare negativt med at et muslimsk land eller et land i Midt - Østen fikk VM ? Jeg reagerer videre på at Klavenes og norsk media kritiserer jente og kvinnefotballens kår i Qatar. Jeg er selv trener for min datters fotball jentelag. Jentefotball er på voldsom fremmarsj i Norge. Vet Klavenes og TV2 hvor mange jentelag som stables på beina fra innvandrertette bydeler i Oslo ? Hvorfor ikke begynne der, og ikke i Qatar ? For det andre så har vi nada med at Qatar og 69 andre land i verden forbyr homofili. Dette er god vestlig åndelig imperialisme i samme tradisjon som med korstogene. Vi kan protestere mot at homofile forfølges, tortureres, steines og fengsles. At homofili for dypt religiøse mennesker (islam) er synd har vi ikke en dritt med.
Nå er det i realiteten ingen land i Midt-Østen som er skikket til å arrangere VM. De som kunne vært aktuelle pga størrelse og fotballtradisjon blir nærmest automatisk uaktuelle fordi de er uegnede til å arrangere VM der om sommeren pga varmen.

Og selvfølgelig har vi noe med at fundamentale menneskerettigheter brytes. Man burde vært MYE hardere i klypa med slike, veldig mye hardere. Man trenger ikke forvente at de skal hoppe fra dagens situasjon til fullverdig demokrati på et blunk, men noe så banalt som en avkriminalisering av homofili burde iallfall vært en start.
Burde ikke noen forvente at et liberalt land som Norge snart burde avkriminaliser flerkoneri? Trodde vi var kommet lengre, vi vår liberale utvikling... tross, alt...

Regner med alt av disse delikate dilemmaer blir ordnet opp i snart, ettersom MDG har lansert Klaveness som FIFA-sjef. :-D
Sist redigert av DoktorS den søn nov 27, 2022 12:21 am, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DoktorS skrev: søn nov 27, 2022 12:19 am
Burde ikke noen forvente at et liberalt land som Norge snart burde avkriminaliser flerkoneri? Trodde vi var kommet lengre, vi vår liberale utvikling... tross, alt...
Ah, enda mer whataboutism fra din side. Du evner ikke annet nå om dagen. For en stusslig debattform du har henfalt til......

PS: Du blir vel ikke arrestert i Norge om du lever i et polyamorøst forhold med flere samboere av ulike kjønn. Det er bare formelt ikke mulig å gifte seg med flere samtidig.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

KongOlav2 skrev: søn nov 27, 2022 12:16 am
Crazy Horse skrev: søn nov 27, 2022 12:12 am
Jeg er fullstendig enig i at Qatar aldri burde fått VM. Ingen fotballtradisjon og sløseri. Stadionene er imidlertid nå i det siste fylt opp. Supportere fra mange land. Sambatrommer og fest.

Et møkkadiktatur som det i Qatar kan kanskje lære litt av vår frihet og liberale syn på livet. At det er lov å glede seg over idrett, begrensede mengder alkohol, og at det å bli glad i et menneske av samme kjønn ikke er en forbrytelse. Er da alt bare negativt med at et muslimsk land eller et land i Midt - Østen fikk VM ? Jeg reagerer videre på at Klavenes og norsk media kritiserer jente og kvinnefotballens kår i Qatar. Jeg er selv trener for min datters fotball jentelag. Jentefotball er på voldsom fremmarsj i Norge. Vet Klavenes og TV2 hvor mange jentelag som stables på beina fra innvandrertette bydeler i Oslo ? Hvorfor ikke begynne der, og ikke i Qatar ? For det andre så har vi nada med at Qatar og 69 andre land i verden forbyr homofili. Dette er god vestlig åndelig imperialisme i samme tradisjon som med korstogene. Vi kan protestere mot at homofile forfølges, tortureres, steines og fengsles. At homofili for dypt religiøse mennesker (islam) er synd har vi ikke en dritt med.
Nå er det i realiteten ingen land i Midt-Østen som er skikket til å arrangere VM. De som kunne vært aktuelle pga størrelse og fotballtradisjon blir nærmest automatisk uaktuelle fordi de er uegnede til å arrangere VM der om sommeren pga varmen.

Og selvfølgelig har vi noe med at fundamentale menneskerettigheter brytes. Man burde vært MYE hardere i klypa med slike, veldig mye hardere. Man trenger ikke forvente at de skal hoppe fra dagens situasjon til fullverdig demokrati på et blunk, men noe så banalt som en avkriminalisering av homofili burde iallfall vært en start.
Om legalisering av homofili er en ukrenkelig menneskerettighet er det bare å parere med at disse rettighetene er ført i pennen av vestlige land. Om det er en ukrenkelig menneskerettighet står den ikke øverst på min liste. Det er mye verre at homofile steines, forfølges, straffes og fengsles.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»