Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av Tjaaah »

palimpsest skrev: man nov 21, 2022 6:02 pm Lett å si fra sidelinjen, men hadde det vært meg hadde jeg spilt med det båndet uansett, gult kort eller ei. Feigt.

Hele mesterskapet gir meg avsmak.
Jeg skjønner ikke at dette skal være så veldig vanskelig for de som spiller. Et gult kort, for å mer eller mindre gi fingeren til de møkkafolkene. Enkel vurdering.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 6:08 pm
palimpsest skrev: man nov 21, 2022 6:02 pm Lett å si fra sidelinjen, men hadde det vært meg hadde jeg spilt med det båndet uansett, gult kort eller ei. Feigt.

Hele mesterskapet gir meg avsmak.
Jeg skjønner ikke at dette skal være så veldig vanskelig for de som spiller. Et gult kort, for å mer eller mindre gi fingeren til de møkkafolkene. Enkel vurdering.
Skjønner det heller ikke. Alt det de lirer av seg i sosiale medier og alle slike kampanjer de er med på og har vært med på, mister all verdi.

Med en gang det kan få bare den minste negative innvirkning på dem selv, da, ja da er det plitselig ikke så viktig å fronte disse sakene lengre.

Jeg spyr.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: man nov 21, 2022 6:10 pm Skjønner det heller ikke. Alt det de lirer av seg i sosiale medier og alle slike kampanjer de er med på og har vært med på, mister all verdi.

Med en gang det kan få bare den minste negative innvirkning på dem selv, da, ja da er det plitselig ikke så viktig å fronte disse sakene lengre.

Jeg spyr.
Ja, det er vanvittig skuffende. Håper virkelig at noen klarer å gjennomføre her, hvis ikke blir jeg om mulig enda mer skuffet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GatlingGun skrev: man nov 21, 2022 6:10 pm
Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 6:08 pm
palimpsest skrev: man nov 21, 2022 6:02 pm Lett å si fra sidelinjen, men hadde det vært meg hadde jeg spilt med det båndet uansett, gult kort eller ei. Feigt.

Hele mesterskapet gir meg avsmak.
Jeg skjønner ikke at dette skal være så veldig vanskelig for de som spiller. Et gult kort, for å mer eller mindre gi fingeren til de møkkafolkene. Enkel vurdering.
Skjønner det heller ikke. Alt det de lirer av seg i sosiale medier og alle slike kampanjer de er med på og har vært med på, mister all verdi.

Med en gang det kan få bare den minste negative innvirkning på dem selv, da, ja da er det plitselig ikke så viktig å fronte disse sakene lengre.

Jeg spyr.
Og der har man årsaken til at jeg gir faen i alt.

Alle som faktisk kan gjøre noe med FIFAs oppførsel gir faen. England og de andre kunne spilt med de armbåndene. Tenk oppstyret når det gule kortet kom! Da kunne de gått sammen og truet med å trekke seg fra mesterskapet. Men de bare bøyer av og bøyer av. Som de gjorde når Qatar fikk mesterskapet og korrupsjonen ble avdekket. Og som de har gjort ved alle muligheter de hadde hatt til å si STOPP.

De armbåndene betyr ingenting når de ikke står opp for den. Da blir det som luft å regne.

All ære til dere som ikke har blitt helt misantropiske enda. Håper dere vinner frem.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

trønderen skrev: man nov 21, 2022 5:55 pm Arg. Første store prøvelse. Hjemme fra jobb, sliten, og tenkte å se en serie slik at jeg ikke blir fristet. Så er nettet nede. Dette var ikke riktig tidspunkt Telia. Da blir det bok.
Kom igjen da, bare litt VM kan vel ikke skade noen? Øhm..kremt. :roll: Fake vuvuzela må jo friste litt?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: man nov 21, 2022 6:23 pm Og der har man årsaken til at jeg gir faen i alt.

Alle som faktisk kan gjøre noe med FIFAs oppførsel gir faen. England og de andre kunne spilt med de armbåndene. Tenk oppstyret når det gule kortet kom! Da kunne de gått sammen og truet med å trekke seg fra mesterskapet. Men de bare bøyer av og bøyer av. Som de gjorde når Qatar fikk mesterskapet og korrupsjonen ble avdekket. Og som de har gjort ved alle muligheter de hadde hatt til å si STOPP.

De armbåndene betyr ingenting når de ikke står opp for den. Da blir det som luft å regne.

All ære til dere som ikke har blitt helt misantropiske enda. Håper dere vinner frem.
Vi supportere dret oss jo også dessverre ut når toget gikk med tildeling, korrupsjon og alt det der.

Vi kom alle for sent på banen. Men den feigheten lagene og spillerne viser nå, er fortsatt utrolig skuffende. Infantino får herje fritt, akkurat som Blatter fikk det.

For meg handler dette også om at jeg nå har mistet motivasjonen for å se på. Og hvis dette er sånn VM skal være fremover, så er det på mange måter allerede dødt for meg. I motsetning til en del andre her, så synes jeg ikke at det er vanskelig å ikke se VM, for det føles ikke ut som noe VM. Det føles ut som et sinnsykt sirkus, som bare eksisterer for å mate egoet til sjeiker og fylle lommeboken til han gnomen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Exeter vs Ipswich på VSport 2 nå.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 5:58 pm
Taururu skrev: man nov 21, 2022 5:05 pm Skuffende og skammelig egentlig. Lot seg kue av trusler om gult kort, med det gir de et signal til de som trosser autoritære regimer rundt om i verden, at det er nytteløst.

Konsekvensen var et gult kort, sammenligner man det med f.eks. konsekvensen av om to homofile qaterer ønsker å leve sammen, så settes dette greit i perspektiv.
Feigt er det å droppe bindet
Blir mer og mer rablende forbannet, og vi er bare på dag to.
Dette kan ikke være bra for den mentale helsen, og bidrar heller ikke til at de som blir diskriminert i Qatar får det bedre.
Forøvrig stilte Kane med No discrimination på kapteinsbindet. Dekker vel alle former for diskriminering, også når det gjelder kjønn.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kverulanten skrev: man nov 21, 2022 7:52 pm Dette kan ikke være bra for den mentale helsen, og bidrar heller ikke til at de som blir diskriminert i Qatar får det bedre.
Forøvrig stilte Kane med No discrimination på kapteinsbindet. Dekker vel alle former for diskriminering, også når det gjelder kjønn.
Å være sur på grunn av urett betyr at det mentale er der det skal være.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Kverulanten skrev: man nov 21, 2022 7:52 pm Dette kan ikke være bra for den mentale helsen, og bidrar heller ikke til at de som blir diskriminert i Qatar får det bedre.
Forøvrig stilte Kane med No discrimination på kapteinsbindet. Dekker vel alle former for diskriminering, også når det gjelder kjønn.
Det har blitt nevnt før, men det bør nevnes igjen: det handler like mye om å ramme FIFA. Lavere seertall = mindre penger til FIFA = forhåpentligvis økt press mot dem.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Starts eventyrlige opphenting på Eurosport1 1930. Bare å spole tilbake og se.

Taururu

Legg inn av Taururu »

På tvsport2 går nå dokumentaren Qatar:State of fear?

Champis

Legg inn av Champis »

greyserpent skrev: man nov 21, 2022 2:29 pm Hvor dypt stikker et engasjement hvis trusselen om et gult kort stopper deg fra å stå opp for likeverd?

Nydelig skrevet av Welhaven

Pinlig av Welhaven.

Champis

Legg inn av Champis »

GatlingGun skrev: man nov 21, 2022 3:59 pm Hører at tilskuertallet i nåværende kamp ble oppgitt til 45.334 stk. Kapasiteten: 45.334.

Sier ikke mer 💵

Synes du det var rart at kampen var utsolgt?

Champis

Legg inn av Champis »

GatlingGun skrev: man nov 21, 2022 4:11 pm Det lag og spillere gjør (eller egentlig ikke gjør) i dette VM kan sidestilles med å fryse til og bare stå å se på dersom noen faller om på gaten, en gammel dame blir ranet eller en jente blor utsatt for voldtekt.

Det er jo ikke deres jobb å bryte inn og hjelpe, dette er en sak for politi og ambulansen!

For et nivå....

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: man nov 21, 2022 4:30 pm
greyserpent skrev: man nov 21, 2022 2:29 pm Hvor dypt stikker et engasjement hvis trusselen om et gult kort stopper deg fra å stå opp for likeverd?

Nydelig skrevet av Welhaven
Helt latterlig. Viser bare hvor tomme de ulike holdningskampanjene i internasjonal fotball faktisk er. En trussel om et mulig gult kort er nok til å vende på flisa.

Håper en av kapteinene har integritet nok til å gi faen. Blir han utvist kommer det til å gå verden rundt og FIFA sitter igjen med svarteper.

Er det ikke bare å la FIFA nekte dem disse markeringene? Det er jo de som blir sittende med svarteper uansett. Det hadde aldri blitt så mye oppmerksomhet rundt dette hvis disse kapteinene faktisk spilte med disse kapteinsbindene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Arsenal vs Man Utd WSL på VSport 2 nå.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Champis skrev: man nov 21, 2022 8:22 pm Er det ikke bare å la FIFA nekte dem disse markeringene? Det er jo de som blir sittende med svarteper uansett. Det hadde aldri blitt så mye oppmerksomhet rundt dette hvis disse kapteinene faktisk spilte med disse kapteinsbindene.
Det beste er jo hvis FIFA nekter dem å markere og det likevel markeres. Særlig hvis FIFA faktisk står ved sanksjonene. Da blir det et skikkelig rabalder.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

GatlingGun skrev: man nov 21, 2022 8:23 pm Arsenal vs Man Utd WSL på VSport 2 nå.
Engelsk toppfotball er nesten like gjennomsøplete som VM. Jeg holder meg unna.

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: man nov 21, 2022 8:28 pm
Champis skrev: man nov 21, 2022 8:22 pm Er det ikke bare å la FIFA nekte dem disse markeringene? Det er jo de som blir sittende med svarteper uansett. Det hadde aldri blitt så mye oppmerksomhet rundt dette hvis disse kapteinene faktisk spilte med disse kapteinsbindene.
Det beste er jo hvis FIFA nekter dem å markere og det likevel markeres. Særlig hvis FIFA faktisk står ved sanksjonene. Da blir det et skikkelig rabalder.

Så hvorfor bli så sinna på FIFA for å følge regelverket som er satt? Hvis det i tillegg får bedre effekt hvis de følger det kontra hvis de ikke følger det?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Nordlys skrev: man nov 21, 2022 8:29 pm
GatlingGun skrev: man nov 21, 2022 8:23 pm Arsenal vs Man Utd WSL på VSport 2 nå.
Engelsk toppfotball er nesten like gjennomsøplete som VM. Jeg holder meg unna.
Damefotballen også?

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Champis skrev: man nov 21, 2022 8:19 pm
GatlingGun skrev: man nov 21, 2022 3:59 pm Hører at tilskuertallet i nåværende kamp ble oppgitt til 45.334 stk. Kapasiteten: 45.334.

Sier ikke mer 💵

Synes du det var rart at kampen var utsolgt?
Problemet er jo at tallene åpenbart ikke stemmer. Ta kampen i stad som et eksempel, minst 15-20% ledige seter, likevel annonseres tilskuertallet til 1700 over kapasiteten på 40 000.


startelver

Legg inn av startelver »

Dere har ikke gått glipp av noe.

Champis

Legg inn av Champis »

MurderOnZidanesFloor skrev: man nov 21, 2022 8:34 pm
Champis skrev: man nov 21, 2022 8:19 pm
GatlingGun skrev: man nov 21, 2022 3:59 pm Hører at tilskuertallet i nåværende kamp ble oppgitt til 45.334 stk. Kapasiteten: 45.334.

Sier ikke mer 💵

Synes du det var rart at kampen var utsolgt?
Problemet er jo at tallene åpenbart ikke stemmer. Ta kampen i stad som et eksempel, minst 15-20% ledige seter, likevel annonseres tilskuertallet til 1700 over kapasiteten på 40 000.


Men dette er jo fullstendig andre tall enn det GatlingGun snakket om!

lund

Legg inn av lund »

Det er vel å strekke det veldig langt å si at love er et politisk budskap. Ei heller er vel universelle menneskerettigheter et spesifikt politisk budskap når sant skal sies. Disse organisasjonene anvender bare en veldig abstrakt forståelse av reglene fordi de vil ha minst mulig bråk. Det er vel heller det som er sannheten.
Fikk for øvrig med meg at England gikk ned på kne før kampen i dag. Rart FIFA tillot det.
Sist redigert av lund den man nov 21, 2022 8:52 pm, redigert 1 gang totalt.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Ser Insider.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Champis skrev: man nov 21, 2022 8:41 pm Men dette er jo fullstendig andre tall enn det GatlingGun snakket om!
De snakker om to forskjellige kamper.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ale skrev: man nov 21, 2022 8:37 pm Nå kan dere angre. USA spiller herlig fotball.
Idiot

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TV-yndling blant amerikanske venstreside antyder at sinnet mot Qatar-VM er hyklersk og kan forklares med rasisme. Interessant vinkling. "Om Trump blir valgt til president i USA i 2024, boikotter dere da neste VM også", spør han retorisk.

Sist redigert av Lew_Ashby den man nov 21, 2022 9:05 pm, redigert 1 gang totalt.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Belgia blir altså nektet å bruke sine bortedrakter i VM pga. den inneholder detaljer i regnbuens farger og ordet «love». For en skamplett hele greia er.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»