Støttetråden for oss som boikotter VM

Svar
Corvus

Re: Støttetråden for oss som boikotter VM

Legg inn av Corvus »

Lew_Ashby skrev: man nov 21, 2022 8:59 pm TV-yndling blant amerikanske venstreside antyder at sinnet mot Qatar-VM er hyklersk og kan forklares med rasisme. Interessant vinkling. "Om Trump blir valgt til president i USA i 2024, boikotter dere da neste VM også", spør han retorisk.

Det finnes så mange syke folk på venstresiden i USA, som ser rasisme i absolutt alt. Til å bli kvalm av, og deretter ignorere totalt, mens man fortsetter å sette et særdeles kritisk blikk på skrekkregimet i Qatar.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Corvus skrev: man nov 21, 2022 9:08 pm Det finnes så mange syke folk på venstresiden i USA, som ser rasisme i absolutt alt. Til å bli kvalm av, og deretter ignorere totalt, mens man fortsetter å sette et særdeles kritisk blikk på skrekkregimet i Qatar.
Syke folk på begge sider i USA, men akkurat Medhi Hasan er helt vanvittig at jobber i MSNBC. Fyren har gitt uttrykk for rimelig ekstreme holdninger tidligere. Trump-perioden gjorde ham veldig poppis.

Det han holder på med på Twitter nå er... interessant.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: man nov 21, 2022 9:13 pm Syke folk på begge sider i USA, men akkurat Medhi Hasan er helt vanvittig at jobber i MSNBC. Fyren har gitt uttrykk for rimelig ekstreme holdninger tidligere. Trump-perioden gjorde ham veldig poppis.

Det han holder på med på Twitter nå er... interessant.
Det eneste som får venstresiden i USA til å se ut som det beste valget, er vel at høyresiden er enda galere.

Men vurderer å skru på VM nå, sånn at jeg slipper å være rasisit.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Jeg kjenner de første abstinensene

lund

Legg inn av lund »

Chelsea-fans vil nok ikke være enige, men Øvrebø er en klok mann:

https://www.tv2.no/sport/slik-ville-ovr ... /15290540/

trønderen

Legg inn av trønderen »

PerSmertesacker skrev: man nov 21, 2022 9:21 pm Jeg kjenner de første abstinensene
"Godt" det ikke er bare meg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Lew_Ashby skrev: man nov 21, 2022 8:59 pm TV-yndling blant amerikanske venstreside antyder at sinnet mot Qatar-VM er hyklersk og kan forklares med rasisme. Interessant vinkling. "Om Trump blir valgt til president i USA i 2024, boikotter dere da neste VM også", spør han retorisk.
Nei, ikke om han blir valgt. Men om han tar makten på udemokratisk vis så absolutt. Og Kina begikk ikke grov korrupsjon for å få mesterskapet, og selv om de begår menneskerettighetsbrudd over lav sko så har jo ikke de den religiøse ekstremismen som gjør at man ser enkelte grupper som verdiløse. Det er jo også den biten med at de henter mennesker fra andre land på slavekontrakter for å bygge mesterskapet, meg kjent brukte Kina sin egen befolkning - de behandlet de sikkert jævlig, men det er likevel en vesentlig forskjell.

Og så er det jo viktigere å se fremover enn bakover, så det som betyr noe er jo hva det sier om hvem som vil få de store mesterskapene i fremtiden. Og der håper jeg dette skandalemesterskapet vil ha en viss betydning.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Rart hvordan vi er rasister mot arabere og ikke kinesere. Klassisk rasisme og være mot slaver, homohat og sexisme.

Champis

Legg inn av Champis »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 8:49 pm
Champis skrev: man nov 21, 2022 8:41 pm Men dette er jo fullstendig andre tall enn det GatlingGun snakket om!
De snakker om to forskjellige kamper.

Ok. Jeg synes hvert fall det var litt spesielt å bli forundret over at en kamp i VM var utsolgt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Lew_Ashby skrev: man nov 21, 2022 9:13 pm
Corvus skrev: man nov 21, 2022 9:08 pm Det finnes så mange syke folk på venstresiden i USA, som ser rasisme i absolutt alt. Til å bli kvalm av, og deretter ignorere totalt, mens man fortsetter å sette et særdeles kritisk blikk på skrekkregimet i Qatar.
Syke folk på begge sider i USA, men akkurat Medhi Hasan er helt vanvittig at jobber i MSNBC. Fyren har gitt uttrykk for rimelig ekstreme holdninger tidligere. Trump-perioden gjorde ham veldig poppis.

Det han holder på med på Twitter nå er... interessant.
Hadde ikke kjennskap til denne fyren før, men etter å ha lest litt nå så ser en jo kjapt at han har mange syke kommentarer. Virker mer eller mindre som en islamist. Hvordan han har fått en slik stilling i MSNBC kan man lure på.. Vet at det er mange syke folk ytterst på høyresiden i USA, men tilstanden ytterst på venstresiden er like mye galskap og ekstremisme.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Champis skrev: man nov 21, 2022 9:34 pm Ok. Jeg synes hvert fall det var litt spesielt å bli forundret over at en kamp i VM var utsolgt.
Det er litt spesielt om kampene blir utsolgt, og stadion ikke er i nærheten av å være full. De selger nok ikke mange sesongkort til VM...

Moist

Legg inn av Moist »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 9:39 pm
Champis skrev: man nov 21, 2022 9:34 pm Ok. Jeg synes hvert fall det var litt spesielt å bli forundret over at en kamp i VM var utsolgt.
Det er litt spesielt om kampene blir utsolgt, og stadion ikke er i nærheten av å være full. De selger nok ikke mange sesongkort til VM...
Tyder på at det er mye moldensere der nede, vi går ofte i ett med tribunen

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 9:17 pm
Lew_Ashby skrev: man nov 21, 2022 9:13 pm Syke folk på begge sider i USA, men akkurat Medhi Hasan er helt vanvittig at jobber i MSNBC. Fyren har gitt uttrykk for rimelig ekstreme holdninger tidligere. Trump-perioden gjorde ham veldig poppis.

Det han holder på med på Twitter nå er... interessant.
Det eneste som får venstresiden i USA til å se ut som det beste valget, er vel at høyresiden er enda galere.

Men vurderer å skru på VM nå, sånn at jeg slipper å være rasisit.
Jøss har vi blitt Rasisiter vi som boykotter Vm?
Det hadde jeg ikke trodd om meg selv.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 7:54 pm
Kverulanten skrev: man nov 21, 2022 7:52 pm Dette kan ikke være bra for den mentale helsen, og bidrar heller ikke til at de som blir diskriminert i Qatar får det bedre.
Forøvrig stilte Kane med No discrimination på kapteinsbindet. Dekker vel alle former for diskriminering, også når det gjelder kjønn.
Å være sur på grunn av urett betyr at det mentale er der det skal være.
Så du feiger ut å være rablende forbannet? Sur kan en være om en er født bergenser.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: man nov 21, 2022 9:52 pm Jøss har vi blitt Rasisiter vi som boykotter Vm?
Det hadde jeg ikke trodd om meg selv.
Ikke glem at arabere er semitter, så vi er antisemitter også.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kverulanten skrev: man nov 21, 2022 9:54 pm Så du feiger ut å være rablende forbannet? Sur kan en være om en er født bergenser.
Skjønner at du prøver å kverulere, men du må nesten kverulere med fullstendige setninger, hvis du vil at jeg skal skjønne hva jeg bør være fornærmet over.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 9:55 pm
Henningsen skrev: man nov 21, 2022 9:52 pm Jøss har vi blitt Rasisiter vi som boykotter Vm?
Det hadde jeg ikke trodd om meg selv.
Ikke glem at arabere er semitter, så vi er antisemitter også.
Å faen. Ja ja, man lærer noe nytt om seg selv hver dag.

Jeg får få kona til å stryke noen brune skjorter til i morgen skjønner jeg

Farmer

Legg inn av Farmer »

Prøver å boikotte det latterlige arrangementet selv. Slik FIFA fremstår nå, så er det enkelt å ikke følge så mye med på toppfotball. Synd, da fotball er en fin sport.
TV i stua står imidlertidig på under noen kamper, da min sønn følger med😏

Taururu

Legg inn av Taururu »

https://www.nettavisen.no/sport/profile ... -95-769952

Får håpe folk fortsetter å ha på seg det de vil og trosser "reglene". Skandale hele greia

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 9:56 pm
Kverulanten skrev: man nov 21, 2022 9:54 pm Så du feiger ut å være rablende forbannet? Sur kan en være om en er født bergenser.
Skjønner at du prøver å kverulere, men du må nesten kverulere med fullstendige setninger, hvis du vil at jeg skal skjønne hva jeg bør være fornærmet over.
Det er en vesentlig forskjell å gå fra å være rablende forbannet til bare sur. Min første kommentar var til uttrykket rablende forbannet, som du i svaret ditt omskriver til sur, og da gir det lite mening.
Du forstår hvis du vil.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kverulanten skrev: man nov 21, 2022 10:10 pm Du forstår hvis du vil.
Det var oppriktig talt vanskelig å skjønne akkurat hva du ville frem til, sånn rent bortsett fra at du ville kverulere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Henningsen skrev: man nov 21, 2022 9:52 pm
Jøss har vi blitt Rasisiter vi som boykotter Vm?
Det hadde jeg ikke trodd om meg selv.
I likhet med Atle Antonsen så regner du deg altså ikke som rasist, selv om handlingene dine (gjennom å boycotte VM) og handlingene hans (det å ralje med en rekke rasistiske kommentarer) beviser at dere er rasister begge to!

Brukeravatar
Brian
Innlegg: 45

Legg inn av Brian »

MurderOnZidanesFloor skrev: man nov 21, 2022 8:34 pm Problemet er jo at tallene åpenbart ikke stemmer. Ta kampen i stad som et eksempel, minst 15-20% ledige seter, likevel annonseres tilskuertallet til 1700 over kapasiteten på 40 000.

Ikke uventet minner dette om valgresultatene i Nord-Korea, der avdøde står opp fra graven, og godt over 100% stemmer på den høyt elskede leder Kim Jong-un; tydelig hvilke land som er inspirasjonskilden her.

Ville det ikke vært enklere å komme med tilskuertallene for resten av mesterskapet nå, slik at man slapp bryet med tellingen ...?
Corvus skrev: man nov 21, 2022 9:35 pm Hadde ikke kjennskap til denne fyren før, men etter å ha lest litt nå så ser en jo kjapt at han har mange syke kommentarer. Virker mer eller mindre som en islamist. Hvordan han har fått en slik stilling i MSNBC kan man lure på.. Vet at det er mange syke folk ytterst på høyresiden i USA, men tilstanden ytterst på venstresiden er like mye galskap og ekstremisme.
Ja, hvis man også begynner å blande rasisme i dette, blir freakshowet komplett; dette verdensmesterskapet handler om alt annet enn fotball ...

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Dag 2 ferdig.

27 dager igjen.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Jolla skrev: man nov 21, 2022 10:14 pm I likhet med Atle Antonsen så regner du deg altså ikke som rasist, selv om handlingene dine (gjennom å boycotte VM) og handlingene hans (det å ralje med en rekke rasistiske kommentarer) beviser at dere er rasister begge to!
Du er litt streng med Antonsen her. Han sjikanerte bare en person, vi diskriminerer et helt land.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Best of Louis Theroux på NRK nå. Mye rart der.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Henningsen skrev: man nov 21, 2022 9:57 pm
Jeg får få kona til å stryke noen brune skjorter til i morgen skjønner jeg
Dette er uakseptabelt i en woke tråd som dette, du skal selvsagt stryke skjortene dine selv!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jolla skrev: man nov 21, 2022 10:14 pm
Henningsen skrev: man nov 21, 2022 9:52 pm
Jøss har vi blitt Rasisiter vi som boykotter Vm?
Det hadde jeg ikke trodd om meg selv.
I likhet med Atle Antonsen så regner du deg altså ikke som rasist, selv om handlingene dine (gjennom å boycotte VM) og handlingene hans (det å ralje med en rekke rasistiske kommentarer) beviser at dere er rasister begge to!
Jeg regnet med at jeg skulle få tyn for kommentaren om at jeg skulle få kona til å stryke skjorter.

Ikke værst å bli både rasist, antisemitt og sexistisk på en og samme dag.
Alle gode ting er som kjent tre.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Haha, du siterte feil person (tror jeg).

TAPER

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: man nov 21, 2022 10:20 pm
Jolla skrev: man nov 21, 2022 10:14 pm I likhet med Atle Antonsen så regner du deg altså ikke som rasist, selv om handlingene dine (gjennom å boycotte VM) og handlingene hans (det å ralje med en rekke rasistiske kommentarer) beviser at dere er rasister begge to!
Du er litt streng med Antonsen her. Han sjikanerte bare en person, vi diskriminerer et helt land.
Skal man først gjøre noe, så får man gjøre det skikkelig!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»